PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO KOKYBĖS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 27 d. Nr. AV-186

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-6 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 25 punktu:

1. T v i r t i n u  Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. lapkričio 6 d. įsakymą Nr. AV-874 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo programų kokybės stebėsenos tvarkos patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė Erika Kižienė

 

PATVIRTINTA

Pakruojo savivaldybės administracijos direktoriaus

2018 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. AV -186

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO KOKYBĖS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas įgyvendinant Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-6 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimus.

2. Tvarkos aprašas nustato Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos įgyvendinimo kokybės stebėsenos (toliau – stebėsena) paskirtį, uždavinius, vykdymo būdus, stebėseną vykdančio atsakingo darbuotojo teises, pareigas ir atsakomybę.

 

II SKYRIUS

STEBĖSENOS PASKIRTIS IR UŽDAVINIAI

 

3. Stebėsenos paskirtis – atlikti NVŠ programų stebėseną ir (į)vertinti jų įgyvendinimo kokybę, siekiant gerinti NVŠ teikėjų (toliau – teikėjai) ugdymo paslaugas.

4. Stebėsenos uždaviniai:

4.1. stebėti, analizuoti ir vertinti su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius duomenis, NVŠ programų įgyvendinimą ir jų atitiktį akredituotai NVŠ programai ir kitiems NVŠ švietimą reglamentuojantiems dokumentams;

4.2. teikti metodinę ir informacinę švietimo pagalbą teikėjams;

4.3. pateikti suinteresuotoms šalims apibendrintą informaciją apie NVŠ programų įgyvendinimo kokybę.

 

III SKYRIUS

STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

5. Stebėseną vykdo Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus darbuotojas (toliau – stebėtojas).

6. Stebėsena vykdoma pagal šiuos rodiklius:

6.1. analizuojant NVŠ teikėjo programos įgyvendinimo dokumentus;

6.2. stebint, kaip NVŠ programa įgyvendinama vietoje.

7. NVŠ programos stebimos:

7.1. pagal sudarytą planą;

7.2. atsitiktinai pasirinkus;

7.3. gavus neigiamus atsiliepimus apie teikėją ar NVŠ programą.

8. Stebėsena vykdoma:

8.1. analizuojant ir vertinant teikėjo pateiktus NVŠ programos įgyvendinimo duomenis:

8.1.1. analizuojant ir vertinant sutartis, sudarytas tarp mokinių tėvų (globėjų ir rūpintojų) ir teikėjo;

8.1.2. tikrinant NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų lankomumo žurnalą, kuriame turi būti nurodytas vaikų lankomumas, konkretus užsiėmimo vykdymo laikas, valandų skaičius, veikla;

8.1.3. stebint NVŠ programos veiklos įgyvendinimą ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip po 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį;

8.1.4. analizuojant NVŠ programos organizavimo informaciją, susijusią su NVŠ programos įgyvendinimu (viešinamą informaciją interneto erdvėje apie programos eigą, programos įgyvendinimo pasiektus rezultatus ir kt.).

8.1.5. analizuojant kitą informaciją, susijusią su NVŠ programos įgyvendinimu, kuri nurodyta sutartyje, sudarytoje tarp Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos direktoriaus ir teikėjo;

8.1.6. stebint teikėjo NVŠ programos įgyvendinimą vietoje vertinama NVŠ programos atitiktis teikėjo paraiškoje ir užsiėmimų grafike nurodytai (deklaruotai) informacijai apie programą.

9. NVŠ programų stebėsenos rezultatai fiksuojami Neformaliojo vaikų švietimo programos įgyvendinimo stebėsenos formoje (priedas) ir su jais supažindinamas teikėjas.

10. Apie stebėsenos metu nustatytus grubius pažeidimus informacija teikiama savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai, turinčiai teisę siūlyti administracijos direktoriui panaikinti NVŠ programų akreditaciją.

11. Iš gyventojų gauti skundai dėl NVŠ programų įgyvendinimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

STEBĖTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

12. NVŠ programų stebėtojas, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę:

12.1. pagal savo kompetenciją konsultuoti NVŠ programą įgyvendinančius asmenis;

12.2. lankytis NVŠ programos įgyvendinimo vietose, stebėti ugdymo procesą, ugdytojų darbą;

12.3. daryti išvadas, teikti rekomendacijas;

12.4. siūlyti teikėjams galimus probleminių klausimų sprendimų būdus;

12.5. teikėjui trukdant stebėtojui atlikti jo pareigas, siūlyti stabdyti veiklų finansavimą.

13. NVŠ programų stebėtojas, vykdydamas savo funkcijas:

13.1. turi vadovautis etiškumo, teisingumo ir geranoriškumo principais;

13.2. iškilus sudėtingai situacijai, tirti ją atsakingai, renkant informaciją iš kelių patikimų šaltinių;

13.3. stebėseną vykdyti netrikdant teikėjų tiesioginio darbo arba NVŠ užsiėmimo proceso;

13.4. neviešinti stebėsenos metu gautos informacijos tiek, kiek to reikalauja situacijos sprendimas;

13.5 stebėseną vykdyti kiek įmanoma tobulinant teikėjų įgyvendinamų NVŠ programų kokybę.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ir papildomas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

_____________________________

 

Neformaliojo vaikų švietimo programų

įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos aprašo

priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS LANKYMO FORMA

 

Programos lankymo data ir laikas _____________

Bendra informacija apie programą

Vykdytojo pavadinimas

 

Programos pavadinimas

 

Užsiėmimo vykdymo vieta

 

 

Informacija apie užsiėmimą (žymėti x)

Užsiėmimų patvirtintas grafikas / tvarkaraštis

Yra

 

Nėra

 

Pastabos

 

Užsiėmimo laikas atitiktis grafikui / tvarkaraščiui

Atitinka

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo kryptis

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Saugios ir sveikos aplinkos užtikrinimas

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo aplinka

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo priemonės

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdytinių amžius

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų skaičius grupėje

Deklaruojamas

 

Faktinis

 

Lankomumo žurnale / lape

 

Pastabos

 

Turinio paskirtis (pagal paraiškos (4 forma) 19 p.

Deklaruojama

 

Atitinka iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo turinys (tema, veikla, metodai, kompetencijos, trukmė)

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Mokytojų kvalifikacija

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

 

Užsiėmimo turinys

Tema

 

Veiklos apibūdinimas

 

Trukmė

 

 

Dokumentai

Sutartys su tėvais

Yra / atitinka pavyzdinę

 

Iš dalies

 

Nėra / neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų sveikatos pažymos

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

Kiti dokumentai (pagal Vykdytojo vidaus tvarką) Nurodyti – kokie

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

 

Išvada apie lankymąsi

Bendro pobūdžio pastebėjimai (dėl organizavimo ir pan.)

 

Pastabos / pažeidimai

 

Bendras programos vertinimas (stipriosios ir silpnosios pusės, koreguotini dalykai, neatitikimai (jei yra), siūlymai / rekomendacijos Vykdytojui)

 

 

Užsiėmimo vadovo vardas, pavardė

 

 

Pildo Vykdytojo atstovas (institucijos vadovas)

susipažinau ir sutinku

susipažinau / nesutinku nesitikimo argumentai                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

Stebėtojas