VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

MERAS

 

POTVARKIS

DĖL RENGINIŲ DERINIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 31 d. Nr. 22-204/23

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 23 d. sprendimo Nr. 1-326 „Dėl Tvarkymo ir švaros taisyklių tvirtinimo“ 4.5 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Renginių derinimo komisijos nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. birželio 26 d. įsakymą Nr. 40-189 „Dėl Renginių derinimo komisijos nuostatų tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Meras                                                                                                                    Valdas Benkunskas

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės mero

2023 m. spalio 31 d. potvarkiu Nr. 22-204/23

 

 

RENGINIŲ derinimo KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Renginių derinimo komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Renginių derinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos sprendimu patvirtintomis Tvarkymo ir švaros taisyklėmis (toliau – Tvarkymo ir švaros taisyklės), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3.  Komisijos veiklos forma – posėdžiai. Prioritetas teikiamas nuotoliniams posėdžiams. Komisijai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas.

4.  Komisijos posėdžiams medžiagą rengia, renginių organizatorius ir suinteresuotus asmenis į posėdžius kviečia komisijos sekretorius.

5.  Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių (įskaitant sekretorių).

 

II. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS

 

6.  Komisija posėdžiuose nagrinėja renginių organizatorių prašymus leisti organizuoti renginius. Prireikus nagrinėjant prašymus dalyvauja renginių organizatoriai ar jų atstovas, tačiau jiems neatvykus prašymas nagrinėjamas įprasta tvarka.

7. Komisija, nagrinėdama prašymą, visų pirma sprendžia dėl renginio laiko ir vietos tinkamumo. Pirmenybė teikiama miesto ar valstybinės reikšmės renginiams, taip pat tradiciniams renginiams, vykstantiems ilgiau nei dvejus metus.

8.  Sprendimai posėdžiuose priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių bendru sutarimu, bendro sutarimo nesant – komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.

9.  Komisija, išnagrinėjusi prašymą ir kitus dokumentus, gali:

9.1. pritarti renginio organizavimui (prireikus su komisijos reikalavimais);

9.2. nepritarti renginio organizavimui:

9.2.1. jei renginio metu gali būti pažeistas valstybės, visuomenės ar kelių eismo dalyvių saugumas, viešoji tvarka, žmonių sveikata ar dorovė, kitų asmenų teisės ar laisvės, propaguojamas ar skatinamas nusikalstamas, nežmoniškas elgesys, palaikomas ar pateisinamas smurtas ar kita neteisėta veika;

9.2.2. jei organizatorius neįvykdo visų Tvarkymo ir švaros taisyklių ir (ar) komisijos keliamų reikalavimų;

9.2.3. jei renginio organizatorius yra pažeidęs Tvarkymo ir švaros taisykles ir (ar) kitus su renginių organizavimu susijusius Lietuvos Respublikos įstatymus ir jų įgyvendinamuosius teisės aktus ir nuo pažeidimo užfiksavimo nepraėjo dveji metai;

9.2.4. jei renginio metu gali kilti riaušės arba toks renginys pagal savo pobūdį gali sukelti neigiamą visuomenės reakciją ar pasipriešinimą, arba yra gauta duomenų ar kita informacija  dėl galimų pažeidimų;

9.2.5. jei prašyme nurodytoje vietoje ir nurodytu laiku kitam renginio organizatoriui yra išduotas leidimas organizuoti renginį ar gautas pranešimas apie organizuojamą renginį ir keli renginiai toje pačioje vietoje tuo pačiu laiku negalimi;

9.2.6.   jei dėl renginio bus iš esmės keičiamas viešojo transporto grafikas ar maršrutas ir dėl to nemaža dalis keleivių patirs didelių nepatogumų;

9.2.7.   jei dėl renginio dideli transporto priemonių srautai būtų nukreipiami į kitas gatves, apylankas ir dėl to ženkliai pablogėtų įprastos eismo sąlygos;

9.2.8. jei renginio metu gali būti padaryta žala renginio teritorijoje ir jos prieigose esančioms dangoms ir (ar) statiniams (veja, kelias, grindinys ir kt.);

9.2.9. jei renginiui pagal pobūdį pasirinkta netinkama vieta, atsižvelgiant į renginio vietos infrastruktūrą, kultūrinę svarbą ir (ar) reikšmę visuomenei, ir (ar) šalia renginio teritorijos esančių gyventojų ir (ar) verslo subjektų interesus.

10. Jei komisija pritaria renginio organizavimui, sekretorius rengia leidimo organizuoti renginį ar leidimo filmuoti filmą projektą.

11. Jei komisija nepritaria renginio organizavimui, sekretorius, atsižvelgdamas į komisijos sprendimą ir argumentus, parengia ir išsiunčia renginio organizatoriui atsakymą.

12. Komisija turi teisę prašyti renginio organizatorių papildyti ar patikslinti prašymą.

13.  Pritarus renginio organizavimui, komisijos posėdžio metu svarstomi klausimai dėl:

13.1.  teritorijos renginio metu ir jam pasibaigus sutvarkymo bei šiukšlių dėžių pastatymo;

13.2.  biotualetų pastatymo;

13.3.  saugos tarnybos reikalingumo;

13.4.  greitosios medicinos pagalbos darbuotojų ir (ar) priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų budėjimo renginio metu;

13.5.  prekybos ir (ar) paslaugų teikimo bei prekybos alkoholiniais gėrimais;

13.6.  eismo ribojimo ar stabdymo renginio metu;

13.7.  Savivaldybės tarybos sprendimu nustatytos vietinės rinkliavos už komercinio renginio organizavimą;

13.8.  kiti klausimai, atsižvelgiant į konkretaus renginio aplinkybes.

14.  Renginių organizatoriams gali būti keliami Tvarkymo ir švaros taisyklėse, kituose teisės aktuose nustatyti ir kiti komisijos reikalavimai, atsižvelgiant į renginio pobūdį.

15. Komisija nepriima sprendimų dėl vietinių rinkliavų lengvatų ar apmokestinimo išimčių taikymo, neišduoda leidimų prekiauti (teikti paslaugas) viešosiose vietose, licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, todėl komisijos sprendimas pritarti renginio, kurio metu bus vykdoma prekyba ar teikiamos paslaugos, organizavimui yra pagrindas rengti projektą dėl leidimo organizuoti renginį ar filmuoti filmą, bet ne išduoti atitinkamus leidimus (licencijas).

16.  Įprastai posėdžio protokolas nesurašomas, o atskiru pirmininko pavedimu sekretorius surašo atskiro posėdyje svarstomo klausimo protokolą, kuriame nurodo:

16.1.  posėdžio datą, protokolo datą ir numerį;

16.2.  posėdyje dalyvaujančius komisijos narius;

16.3.  nagrinėjamo prašymo turinį;

16.4.  komisijos priimtą sprendimą, išvadas ar pasiūlymus.

17.  Posėdžio protokolą surašo sekretorius, o pasirašo pirmininkas ir sekretorius.

18.  Posėdžio protokole gali būti įrašomos atskirosios komisijos narių nuomonės (jei tokios yra).

19.  Renginių organizatoriai, negavę leidimo organizuoti renginį, turi teisę apskųsti tokį sprendimą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

____________________