Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 276 „Dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo
2014 m. birželio 11 d. Nr. 521
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimą Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“:
1. Pakeisti nutarimo preambulę ir ją išdėstyti taip:
2. Papildyti 5 punktu:
3. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką:
3.1. Papildyti nauju 3 punktu:
„3. Metodikoje vartojamos sąvokos:
3.1. Prioritetinės teisėkūros iniciatyvos – kasmet Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamos teisėkūros iniciatyvos, dėl kurių ekonominio, socialinio, politinio reikšmingumo ir jautrumo atliekamas išsamesnis poveikio vertinimas, siekiant pagrįsti siūlymų nustatyti naują ar keisti esamą teisinį reguliavimą būtinumą, naudą ir sąnaudas.
3.3. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Turi būti atliekamas prioritetinių teisėkūros iniciatyvų, teisės aktų projektų (toliau – projektai), teikiamų svarstyti Vyriausybei, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas (toliau – poveikio vertinimas), kai numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kai iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas.“
3.5. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10. Projektų rengėjams, atliekant poveikio vertinimą, siūloma vadovautis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo klausimynu (Metodikos 1 priedas), Administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims nustatymo ir įvertinimo metodika, patvirtinta Vyriausybės 2011 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 213 „Dėl Administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims nustatymo ir įvertinimo metodikos patvirtinimo“, Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, patvirtinta Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos patvirtinimo“, Sprendimų poveikio konkurencijai vertinimo gairėmis, parengtomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, ir kitais pagal projekto pobūdį aktualiais metodiniais dokumentais.“
3.6. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13. Vyriausybės kanceliarija, išnagrinėjusi institucijų kitais metais planuojamas teisėkūros iniciatyvas ir atsižvelgdama į jų tikslus bei sprendžiamas problemas, bendradarbiaudama su institucijomis parengia pasiūlymus dėl prioritetinių teisėkūros iniciatyvų sąrašo sudarymo ir teikia juos Ministrui Pirmininkui. Pasiūlymai dėl prioritetinių teisėkūros iniciatyvų sąrašo sudarymo aptariami Vyriausybėje.“
3.7. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
3.8. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Ministras Pirmininkas metų pradžioje Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas), nustatyta tvarka teikia Vyriausybei svarstyti Vyriausybės nutarimo projektą dėl atitinkamų metų prioritetinių teisėkūros iniciatyvų sąrašo patvirtinimo. Prireikus institucijos gali iki atitinkamų metų pabaigos teikti Vyriausybės kanceliarijai savo siūlymus dėl prioritetinių teisėkūros iniciatyvų sąrašo papildymo ar patikslinimo.“
3.9. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Prioritetinės teisėkūros iniciatyvos kartu su poveikio vertinimo rezultatais ir visa juos pagrindžiančia informacija teikiamos svarstyti Vyriausybei. Prioritetinės teisėkūros iniciatyvos pristatomos pagal Vyriausybės kanclerio patvirtintas metodines rekomendacijas. Institucija, prieš pateikdama Vyriausybei informaciją apie prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimo rezultatus, išsiunčia ją susipažinti Vyriausybės kanceliarijai ir įvertinti Metodikos 32 punkte nurodytoms atsakingoms institucijoms, prireikus – kitoms suinteresuotoms institucijoms.“
3.10. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Metodikos 32 punkte nurodytos atsakingos institucijos, prireikus – kitos suinteresuotos institucijos per 10 darbo dienų išnagrinėja pateiktus prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimo rezultatus ir pateikia poveikio vertinimą atlikusiai institucijai ir Vyriausybės kanceliarijai savo pastabas ir pasiūlymus dėl atlikto prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimo, taip pat poziciją dėl siūlomos pasirinkti prioritetinės teisėkūros iniciatyvos įgyvendinimo alternatyvos. Atsakingos institucijos, užtikrindamos prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimo kokybę, turi įvertinti duomenų teisingumą ir objektyvumą, atliktus skaičiavimus ir jų korektiškumą, išvadų pagrįstumą, taip pat prioritetinės teisėkūros iniciatyvos kontekstą: siekiamą išspręsti problemą, jos pagrįstumą ir mastą, pasirinktų alternatyvų realumą ir tinkamumą siekiant išspręsti pateiktą problemą ir siūlomos pasirinkti alternatyvos optimalumą.“
3.11. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:
„27. Vyriausybės kanceliarija vertina institucijos atliktą prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimą, analizuoja pateiktus poveikio vertinimo rezultatus, taip pat išnagrinėja visų atsakingų institucijų ir kitų suinteresuotų institucijų pateiktas pastabas ir pasiūlymus ir parengia pažymą dėl prioritetinės teisėkūros iniciatyvos poveikio vertinimo, vertinimo kokybės ir siūlomos pasirinkti prioritetinės teisėkūros iniciatyvos alternatyvos. Ši pažyma teikiama Vyriausybės kancleriui ir Ministrui Pirmininkui.“
3.12. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
„28. Vyriausybės pasitarime arba Vyriausybės strateginiame komitete apsvarsčius prioritetinę teisėkūros iniciatyvą kartu su poveikio vertinimo rezultatais ir Vyriausybei nusprendus, kuri alternatyva yra tinkamiausia, atitinkamai ministerijai pavedama parengti konkretų projektą (toliau – prioritetinis projektas).“
3.13. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
„29. Parengtas prioritetinis projektas (prireikus su patikslintais poveikio vertinimo rezultatais) teikiamas išvadoms gauti, o vėliau ir svarstyti Vyriausybei Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Vyriausybės kanceliarija prireikus teikia išvadas (pasiūlymus) dėl patikslintų parengto prioritetinio projekto poveikio vertinimo rezultatų, taip pat minėto projekto atitikties Vyriausybės pasitarime arba Vyriausybės strateginiame komitete pasirinktai alternatyvai.“
3.14. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:
„31. Vyriausybės kanceliarija konsultuoja dėl prioritetinių teisėkūros iniciatyvų poveikio vertinimo atlikimo proceso ir atlieka šio poveikio vertinimo kokybės priežiūrą, taip pat koordinuoja Metodikos 32 punkte nurodytų atsakingų institucijų veiklą, vertinant prioritetinių teisėkūros iniciatyvų ir prioritetinių projektų poveikio vertinimo informaciją.“
3.15. Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:
„36. Teisės aktų, išskyrus įstatymų ir kitų Lietuvos Respublikos Seimo priimamų teisės aktų, projektų poveikio vertinimo rezultatų išvados kartu su projektu pateikiamos kaip apibendrinta informacija projektą parengusios institucijos rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, ir (ar) teikime Vyriausybei. Apibendrintoje informacijoje nurodomas numatomo teisinio reguliavimo tikslas, galimas teigiamas ir (ar) neigiamas projekto poveikis kiekvienu vertintu poveikio vertinimo aspektu, kur įmanoma, pagrįstas atliktais skaičiavimais.
Projekto rengėjui nusprendus, poveikio vertinimo rezultatai gali būti pateikiami ne rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, ar teikime Vyriausybei, o atskiroje Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje, kurios forma pateikta Metodikos 3 priede. Parengta Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma teikiama suinteresuotoms institucijoms kartu su projektu išvadoms gauti.
Lietuvos Respublikos Seimui teiktinų įstatymų ar kitų Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų projektų poveikio vertinimo rezultatai pateikiami aiškinamajame rašte vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnyje nustatytais reikalavimais arba atskiroje Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje.“