LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-36 „DĖL PERVAŽŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2025 m. sausio 14 d. Nr. 3-10
Vilnius
1. P a k e i č i u Pervažų įrengimo ir naudojimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3-36 „Dėl Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 13 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Viešojo naudojimo pervažų, veikiančių ne visą parą, sąrašą ir jų darbo laiką nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, suderinęs su automobilių kelių, kuriuose įrengtos šios pervažos, valdytojais arba savininkais. Apie šios pervažos veikimo laiko pakeitimą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas iš anksto (ne vėliau kaip prieš 15 dienų) skelbia spaudoje ir prie šios pervažos įrengtuose skyduose.“
1.3. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 25.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„25.3. pervažos sergėjimas nutraukiamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo įsakymu; tose pervažose išmontuojami automatiniai, pusiau automatiniai, elektriniai užtvarai ir kiti pervažininko naudojami įtaisai bei pakeičiami atitinkami kelio ženklai; ne vėliau kaip likus 15 dienų iki pervažos sergėjimo nutraukimo gerai matomose vietose turi būti iškabinti skelbimai: „Pervaža nuo......................... nesergima.“ Skelbimas turi kabėti ne trumpiau kaip vieną mėnesį.“
1.5. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Įrengti naujas pervažas, išskyrus Taisyklių 29.3 papunktyje nurodytus atvejus, galima leidus geležinkelių infrastruktūros, kurioje planuojama įrengti pervažą, valdytojui ir naujos pervažos įrengimą suinteresuotiems asmenims suderinus su automobilių kelio, kuriame planuojama įrengti pervažą, valdytoju arba savininku.“
1.7. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
„49. Pervažoje, kurioje matomumo sąlygos atitinka Taisyklių 1 priede nurodytus reikalavimus, turi būti įrengiama perėja su garso ir šviesoforų signalizacija, esant bent vienai iš šių sąlygų:
49.2. jeigu gyvenvietėje abipus geležinkelio kelio, kuriame įrengta reguliuojama pervaža, yra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsiniai (šaligatviai arba pėsčiųjų takai) ir leistinas maksimalus traukinių greitis per šią pervažą yra didesnis kaip 40 km/h;
49.3. jeigu gyvenvietėje abipus geležinkelio kelio, kuriame įrengta nereguliuojama pervaža, yra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsiniai (šaligatviai arba pėsčiųjų takai) ir leistinas maksimalus traukinių greitis per šią pervažą yra didesnis kaip 25 km/h.
Ėjimo per perėją tvarką nustato Pėsčiųjų ėjimo per perėjas taisyklės (13 priedas).“
1.10. Pakeičiu 1009 punktą ir jį išdėstau taip:
„1009. Perėjose gali būti įrengiamos papildomos saugos priemonės – atitvarai, labirintai, automatiniai signalizacijos įrenginiai ir pan., jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma. Perėjoje, neturinčioje signalizacijos įrenginių, turi būti įrengti atitvarai arba labirintai.“
1.12. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:
1.13. Pakeičiu 1 priedo 1 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„1. Esamose geležinkelių linijose įrengtose pervažose ir perėjose kelių transporto priemonių, esančių prie kelio ženklo Nr. 204 „STOP“, o jei jo nėra, esančių 50 m atstumu ir arčiau nuo kraštinio bėgio, vairuotojams ir pėstiesiems, esantiems prie informacinio stendo „Geležinkelio perėja“, artėjantis iš bet kurios pusės traukinys atsižvelgiant į jo greitį turi būti matomas ne mažesniu atstumu nei:“.
1.14. Pakeičiu 1 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Tiesiamose naujose ir rekonstruojamose geležinkelių linijose kelių transporto priemonių, esančių prie kelio ženklo Nr. 204 „STOP“, o jei jo nėra, esančių 50 m atstumu ir arčiau nuo kraštinio bėgio, vairuotojams artėjantis prie pervažos traukinys nepaisant jo greičio turi būti matomas ne mažesniu kaip 500 m atstumu nuo pervažos, o artėjančio traukinio mašinistas turi matyti pervažos vidurį 1200 m atstumu.“
1.15. Pakeičiu 13 priedo 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Pėstiesiems draudžiama:
7.2. įeiti į perėją, kai užtvaras nuleistas arba pradeda leistis, dega draudžiamasis šviesoforo signalas, sklinda garso signalas arba eismą reguliuojantis asmuo draudžia eiti;
2. N u s t a t a u, kad šiame įsakyme nustatytos pervažų ir perėjų įrengimo sąlygos ir reikalavimai taikomi po šio įsakymo įsigaliojimo projektuojant naujas pervažas ir perėjas, taip pat rekonstruojant pervažas ir perėjas.