Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-851 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 14 d. Nr. V-1280

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais, taip pat Strateginio valdymo sistemoje naudojamų pažangos ir tęstinės veiklos stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, 6 punktu ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 34 punktu bei atsižvelgdama į Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 295 punktą,

pakeičiu 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 2 priedo 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.9. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat gali būti vykdomos ne Lietuvos Respublikoje (ir ne ES valstybių narių teritorijoje, išskyrus Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką), jei jas vykdant siekiama Investicijų programoje nurodytų tikslų atsižvelgiant į Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 295 punkto nuostatas.“

2.  Pakeičiu 6 priedą:

2.1. Pakeičiu XV skyrių ir jį išdėstau taip:

xv skyrius

Stebėsenos rodiklio

„ASMENŲ, KURIE DALYVAVĘ MOKYMUOSE ĮGIJO KOMPETENCIJĄ, DALIS“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentas

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-05-01-01

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma.

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Asmenų grupė apima dirbančius ir nedirbančius asmenis (ne jaunesnius negu 16 metų asmenis), žemos kvalifikacijos suaugusiuosius (asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą, asmenys, turintys vidurinį arba profesinį (turint vidurinį) išsilavinimą, migrantus, mažumas, neaktyvius asmenis.

 

Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Dalyvavimas ESF+ mokymuose – ESF+ lėšomis finansuojami mokymai pagal neformaliojo švietimo programas ar formaliojo švietimo programų modulius.

 

Neformalusis švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas (šaltinis – Švietimo įstatymas).

 

Formalusis švietimas – švietimas, vykdomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas švietimo programas, kurias baigus įgyjamas pradinis, pagrindinis, vidurinis arba aukštasis išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija arba pripažįstama kompetencija, reikalinga įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Švietimo programa – iš anksto apibrėžtos formaliojo arba neformaliojo švietimo veiklos, kuria siekiama numatyto rezultato, aprašymas (šaltinis: Švietimo įstatymas).

Švietimo programos modulis – iš anksto apibrėžta savarankiška švietimo programos dalis (šaltinis: Švietimo įstatymas).

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

x = n / m × 100;

n – asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, skaičius; n – pokyčio kintamasis;

m – asmenų, kurie dalyvavo mokymuose, skaičius; m – bazinis kintamasis. 

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių sąrašas arba kitas dalyvavimą pagrindžiantis dokumentas; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.); pažymėjimų, kuriais patvirtinama, kad asmuo įgijo kompetenciją, kopijos.

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Tarptautinių investicijų koordinavimo departamento Tarptautinių investicijų planavimo skyrius, tel.: +370 618 89 037; +370 666 59 428;

Tarptautinių investicijų įgyvendinimo skyrius, tel. +370 620 92 709

16.

Kita svarbi informacija

Trumpasis rodiklio kodas – R.S.2.3512.

Rodiklio pasiekimas skirstomas pagal regiono kategoriją (Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos).“

 

2.2. Pakeičiu XVII skyrių ir jį išdėstau taip:

 

Xvii skyrius

Stebėsenos rodiklio

„NAUJŲ IR PATOBULINTŲ VIEŠŲJŲ SKAITMENINIŲ PASLAUGŲ, PRODUKTŲ IR PROCESŲ NAUDOTOJAI“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Naudotojai per metus

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

P-12-003-03-05-01-24

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

RRFC107

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo naudojantis pagal priemonę teikiamų priemonių parama sukurtų naujų arba patobulintų skaitmeninių viešųjų paslaugų, produktų ir procesų naudotojų skaičių.

 

Patobulinimai apima tik naujus funkcionalumus. 

 

Naudotojai šioje stebėsenos rodiklio kortelėje suprantami kaip pagal priemonę teikiamų priemonių parama sukurtų naujų arba patobulintų viešųjų paslaugų ir produktų klientai, taip pat viešosios institucijos darbuotojai, naudojantys pagal priemonę teikiamų priemonių parama sukurtus naujus arba patobulintus skaitmeninius procesus.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Rodiklio pradinė reikšmė „0“, tik jei skaitmeninė paslauga, produktas ar procesas yra naujas.

 

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai bus pradėti skaičiuoti, pradėjus veikti realizuotiems funkcionalumams, pirmą kartą naudotojui prisijungus prie paslaugos ar gavus paslaugą.

 

To paties skaitmeninės paslaugos naudotojo skaičiavimas kelis kartus nelaikomas dvigubu skaičiavimu (nesvarbu, ar galima identifikuoti atskirus naudotojus, ar ne).

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminis duomenų šaltinis:

ataskaita apie naudotojų prisijungimus arba ataskaita apie naudotojus, kurie gavo paslaugą.

 

Antrinis duomenų šaltinis: veiklos ataskaitos, galutinė veiklos ataskaita; ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitas; galutinę ataskaitą; ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.

 

Galutinai už rodiklio pasiekimą reikšmė fiksuojama  ne vėliau nei praėjus metams po projekto finansavimo pabaigos, tačiau ne vėliau nei iki 2026 metų pabaigos.

 

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Kitas (projekto įgyvendinimo metu; projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje; po projekto finansavimo pabaigos).

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyrius, tel.: +370 686 13 797; +370 620 30 635; +370 616 92 807

16.

Kita svarbi informacija

NKL plano rezultato bendrasis rodiklis RRFCI07. Rodiklio kodas R.B.1.2007.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) bendrasis rodiklis Nr. RRFCI07, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir Komisijos deleguotame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė.

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė parengta vadovaujantis suderinta rodiklio aprašymo kortele, paskelbta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros interneto svetainėje (prieiga per internetą (https://cpva.lt/dokumentai?_sft_dokumentu-kategorija=metodine-pagalba&_sfm_programa=2333).“

 

2.3. Pakeičiu XVIII skyrių ir jį išdėstau taip:

 

xviii skyrius

Stebėsenos rodiklio

„ŠVIETIMO AR MOKYMO VEIKLOS DALYVIŲ SKAIČIUS, IŠ JŲ ŠVIETIMO AR MOKYMO VEIKLOS (IŠSKYRUS SKAITMENINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMĄ) DALYVIŲ SKAIČIUS“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-05-01-25

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

RRFCI10

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Nustatant rodiklį atsižvelgiama į naujai įtrauktų į švietimo (ISCED 0–6, ISCED 7–8, suaugusiųjų mokymasis) ir mokymo (mokymas ne darbo ir (arba) darbo vietoje, tęstinis profesinis rengimas ir mokymas ir kt.) veiklos, kuri remiama pagal priemonę taikomų priemonių parama, dalyvių, įskaitant skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvius, skaičių.

 

„Naujai įtrauktas“ šioje stebėsenos rodiklio kortelėje  reiškia, kad jei švietimo ar mokymo programa jau egzistuoja ir pagal EGADP buvo patobulinta, skaičiuojami tik po EGADP paramos prisijungę dalyviai.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Dalyvavimas skaičiuojamas pagal švietimo ar mokymo veiklą, net jei ji trunka kelerius metus. Be to, dalyvis dviejose skirtingose švietimo ar mokymo veiklose turi būti skaičiuojamas du kartus – po kartą pagal mokymo ar ugdymo veiklą.

 

Dalyviai skaičiuojami, kai pirmą kartą sudalyvauja švietimo ar mokymo veikloje.

 

Informacija apie dalyvį renkama pagal lytį ir amžių.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

 

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketa, mokymo (-ų) dalyvių sąrašas; tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.).

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai: iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) Dalyvių administravimo modulis;

 

Veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitą / ataskaitas.

 

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekte ir yra pirmą kartą įtraukiamas į mokymo (-ų) dalyvių sąrašą.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyrius, tel.: +370 68613 797; +370 620 30 635; + 370 616 92 807

16.

Kita svarbi informacija

NKL plano bendrasis rezultato rodiklis RRFCI10. Rodiklio kodas R.B.1.2010.1.

EGADP bendrasis rodiklis Nr. RRFCI10, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir Komisijos deleguotame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė.

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė parengta vadovaujantis suderinta rodiklio aprašymo kortele, paskelbta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros interneto svetainėje (prieiga per internetą (https://cpva.lt/dokumentai?_sft_dokumentu-kategorija=metodine-pagalba&_sfm_programa=2333).

 

2.4. Pakeičiu XIX skyrių ir jį išdėstau taip:

XiX skyrius

Stebėsenos rodiklio

„ŠVIETIMO AR MOKYMO VEIKLOS DALYVIŲ SKAIČIUS“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-05-01-26

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

RRFCI10

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Nustatant rodiklį atsižvelgiama į naujai įtrauktų į švietimo (ISCED 0–6, ISCED 7–8, suaugusiųjų mokymasis) ir mokymo (mokymas ne darbo ir (arba) darbo vietoje, tęstinis profesinis rengimas ir mokymas ir kt.) veiklos, kuri remiama pagal priemonę taikomų priemonių parama, dalyvių, įskaitant skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvius, skaičių.

 

Todėl šio rodiklio duomenys renkami ir pranešami pagal:

1) švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičių, išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičių;

2) skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičių.

 

„Naujai įtrauktas“ šioje stebėsenos rodiklio kortelėje reiškia, kad jei švietimo ar mokymo programa jau egzistuoja ir pagal EGADP buvo patobulinta, skaičiuojami tik po EGADP paramos prisijungę dalyviai.

 

Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VII priedu, kuriame pateikiama skaitmeninių žymenų metodika pagal priemonę, skaitmeninių įgūdžių ugdymas turi būti suprantamas taip, kaip apibrėžta pagal intervencinių priemonių sritį, kurios kodas 108 („Parama skaitmeninių įgūdžių vystymui“), kur nurodyta: „Tai nurodo visų lygmenų skaitmeninius įgūdžius ir apima itin specializuotas švietimo programas, skirtas skaitmeninės srities specialistams rengti (t. y. į technologijas orientuotas programas), mokytojų rengimą, skaitmeninio turinio kūrimą švietimo tikslais ir atitinkamus organizacinius gebėjimus. Tai taip pat apima priemones ir programas, kuriomis siekiama gerinti pagrindinius skaitmeninius įgūdžius.“

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Dalyvavimas skaičiuojamas pagal švietimo ar mokymo veiklą, net jei ji trunka kelerius metus. Be to, dalyvis dviejose skirtingose švietimo ar mokymo veiklose turi būti skaičiuojamas du kartus – po kartą pagal mokymo ar ugdymo veiklą.

 

Dalyviai skaičiuojami, kai pirmą kartą sudalyvauja švietimo ar mokymo veikloje.

 

Informacija apie dalyvį renkama pagal lytį ir amžių.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

 

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketa, mokymo (-ų) dalyvių sąrašas; tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.).

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai: iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) Dalyvių administravimo modulis.

 

Veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitą / ataskaitas.

 

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekte ir yra pirmą kartą įtraukiamas į mokymo (-ų) dalyvių sąrašą.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyrius, tel.: +370 686 13 797; +370 620 30 635; + 370 616 92 807

16.

Kita svarbi informacija

NKL plano bendrasis rezultato rodiklis RRFCI10. Rodiklio kodas R.B.1.2010.

EGADP bendrasis rodiklis Nr. RRFCI10, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir Komisijos deleguotame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė.

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė parengta vadovaujantis suderinta rodiklio aprašymo kortele, paskelbta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros interneto svetainėje (prieiga per internetą (https://cpva.lt/dokumentai?_sft_dokumentu-kategorija=metodine-pagalba&_sfm_programa=2333).

Rodiklis skaidomas į parodiklius (R.B.1.2010.1; R.B.1.2010.2).“

 

2.5. Pakeičiu XXI skyrių ir jį išdėstau taip:

 

XXi skyrius

Stebėsenos rodiklio

„ŠVIETIMO AR MOKYMO VEIKLOS DALYVIŲ SKAIČIUS, IŠ JŲ SKAITMENINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO VEIKLOS DALYVIŲ SKAIČIUS“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-05-01-28

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

RRFCI10

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Nustatant rodiklį atsižvelgiama į naujai įtrauktų į švietimo (ISCED 0–6, ISCED 7–8, suaugusiųjų mokymasis) ir mokymo (mokymas ne darbo ir (arba) darbo vietoje, tęstinis profesinis rengimas ir mokymas ir kt.) veiklos, kuri remiama pagal priemonę taikomų priemonių parama, dalyvių, įskaitant skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių, skaičių.

Todėl šio rodiklio duomenys renkami ir pranešami pagal skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičių.

 

„Naujai įtrauktas“ šioje stebėsenos rodiklio kortelėje reiškia, kad jei švietimo ar mokymo programa jau egzistuoja ir pagal EGADP buvo patobulinta, skaičiuojami tik po EGADP paramos prisijungę dalyviai.

 

Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VII priedu, kuriame pateikiama skaitmeninių žymenų metodika pagal priemonę, skaitmeninių įgūdžių ugdymas turi būti suprantamas taip, kaip apibrėžta pagal intervencinių priemonių sritį, kurios kodas 108 („Parama skaitmeninių įgūdžių vystymui“), kur nurodyta: „Tai nurodo visų lygmenų skaitmeninius įgūdžius ir apima itin specializuotas švietimo programas, skirtas skaitmeninės srities specialistams rengti (t. y. į technologijas orientuotas programas), mokytojų rengimą, skaitmeninio turinio kūrimą švietimo tikslais ir atitinkamus organizacinius gebėjimus. Tai taip pat apima priemones ir programas, kuriomis siekiama gerinti pagrindinius skaitmeninius įgūdžius.“

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Dalyvavimas skaičiuojamas pagal švietimo ar mokymo veiklą, net jei ji trunka kelerius metus. Be to, dalyvis dviejose skirtingose švietimo ar mokymo veiklose turi būti skaičiuojamas du kartus – po kartą pagal mokymo ar ugdymo veiklą.

 

Dalyviai skaičiuojami, kai pirmą kartą sudalyvauja švietimo ar mokymo veikloje.

 

Informacija apie dalyvį renkama pagal lytį ir amžių.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

 

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketa, mokymo (-ų) dalyvių sąrašas; tikslinę grupę pagrindžiantys dokumentai; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.).

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai: iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų elektroninių mainų svetainės (DMS) Dalyvių administravimo modulis.

 

Veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmės projekto vykdytojo bus suvedamos į veiklos ataskaitą / ataskaitas.

 

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

 

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyrius, tel.: +370 686 13 797; +370 620 30 635

16.

Kita svarbi informacija

NKL plano bendrasis rezultato rodiklis RRFCI10. Rodiklio kodas R.B.1.2010.2.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bendrasis rodiklis Nr. RRFCI10, kurio paaiškinimai pateikti Gairėse dėl bendrųjų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklių ir Komisijos deleguotame reglamente (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė.

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė parengta vadovaujantis suderinta rodiklio aprašymo kortele, paskelbta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros interneto svetainėje (prieiga per internetą (https://cpva.lt/dokumentai?_sft_dokumentu-kategorija=metodine-pagalba&_sfm_programa=2333).

 

2.6. Pakeičiu XXII skyrių ir jį išdėstau taip:

 

XXiI skyrius

Stebėsenos rodiklio

„ASMENŲ, KURIE DALYVAVĘ MOKYMUOSE ĮGIJO KOMPETENCIJĄ, DALIS (PROC.)“

aprašymo kortelė

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis (proc.)

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentai

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-12-003-03-05-01-29

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma.

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Asmenų grupė apima dirbančius ir nedirbančius asmenis (ne jaunesnius negu 16 metų asmenis).

 

Kompetencija – gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, mokėjimų, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Dalyvavimas mokymuose šioje stebėsenos rodiklio kortelėje suprantamas kaip EGADP lėšomis finansuojami mokymai pagal neformaliojo švietimo programas ar formaliojo švietimo programų modulius.

 

Neformalusis švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Formalusis švietimas – švietimas, vykdomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas ir įregistruotas švietimo programas, kurias baigus įgyjamas pradinis, pagrindinis, vidurinis arba aukštasis išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija arba pripažįstama kompetencija, reikalinga įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Švietimo programa – iš anksto apibrėžtos formaliojo arba neformaliojo švietimo veiklos, kuria siekiama numatyto rezultato, aprašymas (šaltinis: Švietimo įstatymas).

 

Švietimo programos modulis – iš anksto apibrėžta savarankiška švietimo programos dalis (šaltinis: Švietimo įstatymas).

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

x = n / m × 100;

n – asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, skaičius; n – pokyčio kintamasis;

m – asmenų, kurie dalyvavo mokymuose, skaičius; m – bazinis kintamasis.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių sąrašas arba kitas dalyvavimą pagrindžiantis dokumentas; dalyvių duomenys iš informacinių sistemų (registrų, duomenų bazių ir pan.); pažymėjimų, kuriais patvirtinama, kad asmuo įgijo kompetenciją, kopijos.

 

Pirminių dokumentų sąrašą konkrečiam projektui suderina Administruojančioji institucija su projekto vykdytoju.

 

Antriniai šaltiniai: veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

Rodiklio tarpinė reikšmė skaičiuojama 2024 m.

Rodiklio galutinė reikšmė skaičiuojama 2026 m.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Mokymosi visą gyvenimą departamento Neformalaus švietimo skyrius, tel. +370 686 13 797

16.

Kita svarbi informacija

Trumpasis rodiklio kodas – R.N.1.5571.“

 

 

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                             Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

 

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

 

valdymo agentūros 2024 m. spalio 15 d.

 

raštu Nr. 2024/2-12825