ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠAKIŲ RAJONO PLOKŠČIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 26 d. Nr. T-30
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi bei atsižvelgdama į Plokščių mokyklos-daugiafunkcio centro 2018 m. sausio 11 d. prašymą Nr.VS-06, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios rajono savivaldybės tarybos 2013 m. liepos 25 d. sprendimą Nr. T-298 „Dėl Plokščių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų tvirtinimo“.
3. Įgalioti Šakių rajono Plokščių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorę pasirašyti Šakių rajono Plokščių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus bei juos teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.
PATVIRTINTA
Šakių rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T-30
ŠAKIŲ RAJONO PLOKŠČIŲ MOKYKLOS - DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švietimo įstaigos pavadinimas: Šakių rajono Plokščių mokykla – daugiafunkcis centras.
Sutrumpintas pavadinimas: Šakių r. Plokščių mokykla – daugiafunkcis centras.
2. Įsteigimo data: 2013 m. rugsėjo 1 d.; mokyklos įsteigimo data 1819 metai. (Žinios Lenkijos archyvų dokumentuose apie Blagoslavenstvo (Plokščių) pradžios mokyklą).
3. Veiklos pradžia: mokyklos - daugiafunkcio centro veiklos pradžia sutampa su įsteigimo data (2013-09-01), mokyklos veikla vykdoma nuo 1966 metų.
5. Teisinė forma ir priklausomybė - Šakių rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga.
Savininkas - Šakių rajono savivaldybė, kodas 111105023, Bažnyčios g. 4, LT-71120 Šakiai.
Savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija - Šakių rajono savivaldybės taryba.
6. Švietimo įstaigos grupė – bendrojo ugdymo mokykla; neformalusis vaikų ir suaugusiųjų švietimas; kultūrinė veikla.
7. Švietimo įstaigos tipas – pagrindinė mokykla (ugdymas pagal pagrindinio ir pradinio ugdymo programas); darželis (dviejų - šešerių metų amžiaus vaikų ugdymas pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas); neformaliojo vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų švietimo universalusis daugiafunkcis centras (vaikų ir suaugusiųjų neformalusis ugdymas); bendruomenės kultūrinės socialinės veiklos universalusis daugiafunkcis centras (viešieji kultūriniai renginiai, vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų socialinė veikla).
9. Mokymo forma mokykloje – grupinė ir individuali. Pageidaujantiems (ligos, negalios atveju) sudaromos sąlygos mokytis savarankiškai (Lietuvos Respublikos ŠMM ministro įsakymas Nr.V–1049, 2012-06-28).
10. Pagrindinės veiklos rūšys:
10.1. Švietimas, kodas 85
10.2. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
11. Asmens formaliojo ir neformaliojo švietimo būdu įgyti mokymosi pasiekimai įteisinami įstatymų nustatyta tvarka išduotu dokumentu, kurio turinį, formą ir išdavimo tvarką nustato LR Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
11.1. Mokyklos išduodami mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentai:
11.1.3. baigus individualizuotą pagrindinio ugdymo programą ar pagrindinio specialiojo ugdymo programą – pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, kodas 2701;
11.1.5. baigus individualizuotą pradinio ugdymo programą ar pradinio specialiojo ugdymo programą - pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, kodas 1701;
13. Mokykla daugiafunkcis centras yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitas Lietuvos Respublikos bankuose. Mokykla daugiafunkcis centras yra paramos gavėjas.
14. Mokykloje daugiafunkciame centre pagal jungtinės veiklos sutartį vykdoma Šakių viešosios bibliotekos Plokščių skyriaus veikla.
15. Mokykla daugiafunkcis centras savo veiklą grindžia LR Konstitucija, LR Švietimo įstatymu, LR Kultūros veiklą reglamentuojančiais įstatymais, Biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, LR Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Kultūros ministerijos norminiais aktais, Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos Šakių rajono savivaldybės tarybos ir savivaldybės administracijos teisės aktais, šiais nuostatais ir įstaigos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis.
II. MOKYKLOS DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS NUOSTATOS
16. Mokykloje daugiafunkciame centre siekiama ugdyti kiekvieno žmogaus vertybines nuostatas, skatinti siekti žinių, būti savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi; mokykloje siekiama lavinti kiekvieno mokinio komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą.
17. Siekiama sudaryti sąlygas mokiniams rinktis jų polinkius, gabumus ir siekius atitinkančias ugdymosi galimybes, prireikus padėti motyvuotai keisti pasirinkimą; specialiųjų poreikių turintiems mokiniams gauti reikalingą pedagoginę, psichologinę ir socialinę pagalbą; padėti atpažinti mokiniui kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jam pasirinkti tolimesnį mokymąsi, sudaryti sąlygas visiems vietos bendruomenės nariams rinktis jų polinkius, gabumus ir siekius atitinkančias neformaliojo švietimo programas; rinktis naujų kompetencijų ugdymo programas, atitinkančias šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį.
18. Siekiama sudaryti sąlygas įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtinus asmeniui, kaip kompetentingam Lietuvos piliečiui, Europinės ir pasaulinės bendrijos daugiakultūrinės visuomenės nariui.
19. Siekiama skatinti lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes, siekiama socialinio solidarumo, mokoma/skatinama teikti socialinę paramą artimiesiems.
20. Siekiama puoselėti tautos, krašto kultūros tęstinumą, tapatybės išsaugojimą, nuolatinį bendražmogiškųjų vertybių kūrimą; mokyklos daugiafunkcio centro aplinkoje kurti krašto atvirumo ir dialogiškumo aplinką.
21. Siekiama sudaryti sąlygas organizuoti visuomenės (tame tarpe mokinių) bibliotekinį ir informacinį aptarnavimą, sudaryti sąlygas plėtoti kultūrinę, šviečiamąją, edukacinę ir informacinę veiklą, inicijuoti, rengti ir įgyvendinti kultūros bei meno projektus, tenkinti viešuosius socialinius ir kultūrinius bendruomenės poreikius.
22. Sudaryti sąlygas užsiiminėti kūno kultūra, propaguoti sveiką gyvenseną, rūpintis neįgaliųjų sportu, ugdyti būsimuosius sportininkus.
23. Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme ir pagrindinės mokyklos kontekste formuojamas ir įgyvendinamas ugdymo turinys pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir Bendrąsias programas, organizuojamas ugdymas pagal vaikų/mokinių poreikius, derinamas ugdymo turinys siūlant ir taikant skirtingus ugdymo(si)/mokymo(si) būdus ir tempą.
24. Formuojamas ir įgyvendinamas ugdymo turinys, atspindi pagrindines regiono švietimo nuostatas, individualius mokymosi tikslus, vaikų ir jų tėvų (globėjų) poreikius.
25. Teikiamas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas, bendrasis pradinis ir pagrindinis išsilavinimas. Kuriama ir įgyvendinama darbo sistema palanki mokinių mokymuisi, palanki itin gabių mokinių mokymuisi ir palanki mokinių, turinčių mokymosi problemų, mokymuisi.
26. Ugdymas organizuojamas pagal Ugdymo plano nuostatas, kuriama tinkama mokymo(si) aplinka - higieninės, materialinės, pedagoginės ir psichologinės sąlygos, laiduojančios psichinį bei fizinį vaikų saugumą ir asmenybės vystymąsi.
27. Vykdomas pagrindinės mokyklos baigimo žinių patikrinimas, organizuojamas ugdymo procesas pagal mokslo metų programas (mokslo metų pradžia rugsėjo 1 d.).
28. Sudaromos sąlygos mokiniams burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla kuria aplinką dorovinei, pilietinei, kultūrinei, fizinei bei socialinei brandai; sudaro sąlygas lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.
29. Kuriamos ir vykdomos prevencinės programos. Inicijuojama socialinė parama socialiai remtiniems moksleiviams, organizuojamas vaikų/mokinių maitinimas ir pavėžėjimas, vykdomos minimalios vaiko priežiūros programos.
30. Inicijuojamos, kuriamos ir vykdomos neformalaus švietimo programos vaikams, jaunimui ir suaugusiesiems, skatinamos mokymosi visą gyvenimą iniciatyvos.
31. Organizuojama kultūrinė, šviečiamoji, edukacinė ir informacinė veikla, bibliotekos ir informacinio centro veikla, rengiami ir įgyvendinami kultūros bei meno projektai.
32. Sudaromos sąlygos organizuoti Vaikų dienos centro, kitų vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų asociacijų/klubų veiklą.
33. Sudaromos sąlygos užsiiminėti kūno kultūra, vykdomos sveikos gyvensenos programos, sudaromos sąlygos neįgaliųjų sportui.
34. Užtikrinama sveika, saugi, be smurto ir prievartos apraiškų ir žalingų įpročių aplinka vietos bendruomenės veiklai, atvira aplinka visuomeninei veiklai, edukacinių pažintinių ir turistinių programų vykdymui.
36. Mokykla daugiafunkcis centras bendradarbiauja su socialiniais partneriais ir centro veiklos rėmėjais.
37. Įstatymų nustatyta tvarka vykdo rajono, šalies ir tarptautinius švietimo, kultūros ir socialinės veiklos projektus.
39. Įstatymų nustatyta tvarka gali teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas tvirtina Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
40. Mokyklos daugiafunkcio centro vadovams, tarybai ar bendruomenės grupėms inicijavus, vertina vietos bendruomenės poreikius ir, atsiradus veiklos atnaujinimo ar pertvarkos poreikiams, teikia analizės išvadas bei pasiūlymus rajono savivaldybės administracijai.
41. Priėmimo į ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir mokyklą tvarką nustato Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sutinkamai ŠMM patvirtintais bendraisiais priėmimo kriterijais.
42. Pirmumo teise į mokyklą priimami asmenys, gyvenantys nustatyta tvarka mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvų (globėjų) ar besimokančio asmens pageidavimu, asmenys gali būti priimami ir iš kitai mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos, jei mokykloje yra laisvų vietų.
43. Priimant moksleivį atvykusį (grįžusį) iš užsienio ir neturintį mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų, moksleivio pasiekimai patikrinami mokyklos mokytojų pagal direktorės įsakymu patvirtintą tvarką. Įvertinus moksleivio pasiekimus, sprendžiama į kurią klasę moksleivis priimamas, priėmimas forminamas bendra tvarka. Apie moksleivio atvykusio (grįžusio) iš užsienio priėmimą informuojamos atitinkamos rajono savivaldybės institucijos.
44. Švietimo santykiai tarp ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiko tėvų (globėjų), mokinio ir jo tėvų (globėjų) ir mokyklos daugiafunkcio centro įforminami rašytine sutartimi.
45. Mokiniui, besimokančiam pagal privalomojo švietimo programas, dėl objektyvių priežasčių negalint užtikrinti jo poreikius atitinkančios ugdymo(si) aplinkos - psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios arba socialinės pedagoginės pagalbos, suderinus su jo tėvais (globėjais, rūpintojais) ir rajono savivaldybės atsakingomis institucijomis, siūloma mokytis kitoje mokykloje.
46. Mokiniui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant tolesniam mokymuisi pasirinkti kitą mokyklą, gavus atitinkamą prašymą mokinys išbraukiamas iš mokyklos mokinių registro, gavus kitos švietimo įstaigos patvirtinimą apie atvykusį mokinį, išsiunčiami reikiami dokumentai.
47. Mokinį, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, įstatymų nustatyta tvarka galima pašalinti iš mokyklos atitinkamu mokyklos daugiafunkcio centro tarybos sprendimu, jei mokinio elgesys yra nesuderinamas su mokyklos vidaus tvarkos taisyklėmis ir mokinių elgesio normomis.
48. Mokyklos daugiafunkcio centro veiklose pagal savo poreikius ir pomėgius gali dalyvauti visi vietos bendruomenės (visuomenės) nariai. Veiklų dalyviai privalo laikytis etikos ir padoraus elgesio reikalavimų, veiklos grupės susitarimų, tausoti veiklos aplinkos turtą.
III. BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
50. Mokyklos daugiafunkcio centro bendruomenę sudaro bendruomenės narių grupės – ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai ir mokiniai, jų tėvai ar globėjai, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai, kultūros darbuotojai, pramoginės, socialinės ir sportinės veiklos organizatoriai, mokyklos daugiafunkcio centro ūkio dalies darbuotojai, administracija, kiti mokyklos daugiafunkcio centro veikloje dalyvaujantys asmenys.
51. Pagrindinių bendruomenės narių grupių teisės, pareigos ir atsakomybė nustatoma mokyklos daugiafunkcio centro vidaus dokumentuose:
52. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus ugdytinių ir mokinių, jų tėvų ar globėjų, kitų veiklų lankytojų teisės, pareigos ir atsakomybė nustatyta mokyklos daugiafunkcio centro vidaus dokumentų sąraše įrašytose taisyklėse ir aprašuose, taip pat pripažįstami žodiniai veiklos grupių susitarimai.
IV. SAVIVALDA
54. Mokyklos daugiafunkcio centro savivaldos veikla grindžiama aktyvaus bendruomenės dalyvavimo, tolerantiškumo ir atvirumo, tarpinstitucinio bendradarbiavimo principais.
55. Taryba – aukščiausia savivaldos institucija, telkianti moksleivių, jų tėvų (globėjų), pedagogų ir kitų bendruomenės narių atstovus svarbiausiems mokyklos daugiafunkcio centro veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
56. Tarybos formavimas:
Taryboje kolegialiai yra atstovaujamos mokinių, jų tėvų, mokytojų ir kitų bendruomenės narių grupės. Moksleiviai į mokyklos tarybą renkami 7 – 10 klasių moksleivių konferencijoje, tėvai - tėvų susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje, kiti bendruomenės atstovai – bendrame atitinkamų bendruomenės grupių susirinkime.
Tarybos nariai lygiomis dalimis atstovauja mokinius, jų tėvus ar globėjus, mokytojus ir kitus bendruomenės atstovus - 3 mokiniai, 3 tėvai, 3 mokytojai ir 3 kitų bendruomenės grupių atstovai. Rinkimai į tarybą vyksta remiantis demokratiniais rinkimų principais: visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtumu. Veiklos laikotarpis - treji metai (jei dėl svarbių priežasčių narys negali dalyvauti tarybos veikloje, jį keičia naujas narys, deleguotas atitinkamo bendruomenės narių susirinkimo).
57. Tarybos pirmininką renka Tarybos nariai (pirmininku negali būti renkamas mokyklos daugiafunkcio centro direktorius).
58. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus, posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, direktorius teikia svarstyti iš naujo.
59. Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti su svarstomais klausimais susiję mokyklos daugiafunkcio centro bendruomenės nariai – mokiniai, jų tėvai, mokytojai, kiti pedagogai ir kiti mokyklos daugiafunkcio centro darbuotojai. Tarybos posėdyje gali dalyvauti rajono savivaldybės tarybos ar jos įgaliotų pareigūnų deleguoti atstovai, kitų mokyklos daugiafunkcio centro veiklą koordinuojančių institucijų pareigūnai.
60. Mokyklos daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, teikia mokyklos daugiafunkcio centro tarybai juos svarstyti iš naujo, tarybai nesutikus, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
61. Mokyklos daugiafunkcio centro tarybos veikla:
61.1. Nustato mokyklos daugiafunkcio centro veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, analizuoja ugdymo organizavimo, moksleivių žinių, gebėjimų, įgūdžių vertinimus, kultūrinės, bendruomeninės ir sportinės veiklos, formalaus ir neformalaus švietimo, kultūrinės veiklos organizavimo nuostatas.
61.2. Gali teikti siūlymus direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; vertina vadovų veiklą.
61.3. Inicijuoja mokyklos daugiafunkcio centro bendruomenės, partnerių ir visuomenės bendradarbiavimą, vertina organizuojamą veiklą, priima sprendimus strateginiais veiklos klausimais.
62. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija bendriems ugdymo klausimams ir mokytojų kvalifikacijos, darbo praktikos analizavimo klausimams vertinti. Tarybą sudaro mokyklos vadovybė, visi mokykloje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
63. Mokykloje daugiafunkciame centre veikia moksleivių savivaldos institucijos: moksleivių konferencija, moksleivių taryba, klasių savivaldos grupės.
Mokinių konferencijoje svarstomi svarbiausi mokinių veiklos, mokinių interesų, ugdymo organizavimo ir ugdymosi sąlygų klausimai – konferencija tvirtina mokinių tarybos rinkimų nuostatas, svarsto siūlymus ugdymo procesui, kultūrinei, sportinei, pramoginei veiklai tobulinti, analizuoja mokinių veiklos rezultatus, juos vertina ir numato veiklos perspektyvą.
Mokinių taryba – nuolat veikianti moksleivių savivaldos institucija, kurios veiklos nuostatus tvirtina mokinių konferencija. Ji renkama vieneriems mokslo metams pagal mokinių konferencijoje patvirtintą rinkimų tvarką.
Klasių seniūnų susirinkimas – klasių kolektyvų interesus aukštesnėse moksleivių savivaldos pakopose atstovaujanti institucija. Jis šaukiamas mokinių tarybos iniciatyva ir sprendžia aktualiausius klasių kolektyvų ir visos mokinių bendruomenės klausimus.
Klasėse savivalda pasirenkama laisvai atliepiant į klasės mokinių iniciatyvas, poreikius, bendradarbiavimą su klasės vadovu. Klasės savivaldos veikla negali pažeisti mokyklos vidaus tvarkos nuostatų.
V. VALDYMAS
65. Mokyklai daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, kurį skiria, atleidžia ir veiklą vertina Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šakių rajono savivaldybės taryba įstatymų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos ugdymo organizavimui vadovauja direktoriaus pavaduotojas(a) ugdymui, mokyklos daugiafunkcio centro neformalaus švietimo organizavimui ir kultūrinei veiklai vadovauja direktoriaus pavaduotojas(a) švietimui ir kultūrinei veiklai. Darbo sutartį su pavaduotoju sudaro mokyklos daugiafunkcio centro direktorius.
VI. PRIĖMIMAS Į DARBĄ. DARBO APMOKĖJIMAS
68. Darbuotojus į darbą mokykloje daugiafunkciame centre priima ir atleidžia direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS. DARBO VERTINIMAS
70. Vadovai, pedagogai, kiti specialistai ir darbuotojai mokosi, tobulina savo kvalifikaciją įstatymais patvirtinta ir Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka.
71. Specialistų ir kitų darbuotojų darbas ir kvalifikacijos reikalavimų atitikimas vertinamas įstatymų nustatyta tvarka.
VIII. MOKYKLOS DAUGIAFUNKCIO CENTRO RYŠIAI
73. Mokykla daugiafunkcis centras pavaldus Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai - Šakių rajono savivaldybės tarybai.
74. Mokykla daugiafunkcis centras bendradarbiauja su jo veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, mokslo, studijų institucijomis ir kt.).
IX. MOKYKLOS DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
76. Mokyklos daugiafunkcio centro veiklą vertina Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šakių rajono savivaldybės taryba. Veiklą prižiūri ir reikiamą pagalbą teikia rajono savivaldybės administracijos atsakingi padaliniai teisės aktų nustatyta tvarka.
77. Bendrosios švietimo politikos vykdymą prižiūri atitinkamos institucijos pagal LR Vyriausybės patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus. Mokyklos veiklą prižiūrinčios institucijos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka informuoja visuomenę, savivaldos ir valstybines valdžios institucijas apie mokyklos atliekamo ugdymo kokybę.
78. Mokyklos daugiafunkcio centro finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
79. Mokyklos daugiafunkcio centro veiklos vidaus audito vykdymą inicijuoja mokyklos daugiafunkcio centro direktorius.
X. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
81. Mokykla daugiafunkcis centras patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirtu žemės sklypu, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo ir kitos švietimo, kultūrinės ir sportinės veiklos priemonėmis.
82. Mokyklos daugiafunkcio centro veikla yra finansuojama Šakių rajono savivaldybės biudžeto lėšomis pagal moksleivio krepšelio ir kitų reikmių finansavimo sąmatas.
84. Mokykla daugiafunkcis centras gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurias sudaro lėšos gautos už įstatymų numatyta tvarka teikiamas paslaugas, fizinių ir juridinių asmenų parama, pajamos gautos už neformaliojo švietimo apmokamų užsiėmimų, edukacinių programų ir kitų renginių organizavimą (jei tokie organizuojami Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu).
86. Mokykla daugiafunkcis centras gali turėti tikslinį fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
87. Mokykla daugiafunkcis centras, laikydamasis Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimų nuostatų, darbo užmokesčio fondo ribose savarankiškai tvirtina pareigybių sąrašą. Įstatymų nustatyta tvarka darbuotojams gali būti mokamos papildomos išmokos ar priedai mokos fondo ribose.
XI. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
XII. MOKYKLOS DAUGIAFUNKCIO CENTRO REORGANIZAVIMAS
90. Mokykla daugiafunkcis centras registruojamas Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
91. Mokyklą daugiafunkcį centrą reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija - Šakių rajono savivaldybės taryba pagal LR Vyriausybės įstatymais nustatytos tvarkos nuostatas.
92. Mokyklos daugiafunkcio centro Savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija - Šakių rajono savivaldybės taryba nustato tvarką, pagal kurią apie mokyklos daugiafunkcio centro reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą būtų pranešta kiekvienam ikimokyklinio amžiaus vaikų atstovui, mokyklos mokiniui, jo tėvams (globėjams), mokyklos daugiafunkcio centro darbuotojams ir bendruomenės nariams laikantis įstatymais nustatytų reikalavimų.
XIII. NUOSTATŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮFORMINIMAS
94. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis.
95. Mokyklos daugiafunkcio centro nuostatai, jų pakeitimai ar papildymai, suderinus su mokyklos daugiafunkcio centro taryba, teikiami tvirtinti įstaigos Savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucijai - Šakių rajono savivaldybės tarybai.
96. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis LR Vyriausybės Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.
XIV. VIEŠŲ PRANEŠIMŲ SKELBIMAS
98. Vieši pranešimai apie mokyklos daugiafunkcio centro veiklą skelbiami rajono savivaldybės ir mokyklos daugiafunkcio centro tinklalapiuose bei VĮ Registrų centro elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
SUDERINTA:
2018 01 11 mokyklos daugiafunkcio centro tarybos išplėstinio posėdžio protokoliniu sprendimu (protokolas Nr.T1 -2018)