rajono nespalvotas

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO

2024 M. PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 30 d. Nr. K-80

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 16 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsniu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2024 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. K-2 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2024 m. programą (pridedama).

2. Įgalioti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Alytaus rajono savivaldybės vardu Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                   Rasa Vitkauskienė

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2024 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. K-80

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2024 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2024 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba), socialiniais partneriais ir vietos bendruomenių atstovais.

2. Programa skirta Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 str. 2 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms:

2.1. rūpintiniams, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

2.4. piniginės socialinės paramos gavėjams;

2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

2.8. turintiems pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ir laikinoji apsauga arba turintiems teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;

2.9. asmenims, patiriantiems socialinę riziką;

2.10. vyresniems kaip 40 metų;

2.11. darbo rinkai besirengiantiems asmenims.

3. Programos dalyviai – Alytaus rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), savivaldybės seniūnijos, Užimtumo tarnyba, dalyvauti Programoje parinkti asmenys, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

4. Programos tikslai:

4.1. užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą;

4.2. siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo, kad jie turėtų galimybę ugdyti darbo įgūdžius ir dirbti kvalifikaciją atitinkantį darbą;

4.3. sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įgyti motyvaciją tolimesnei darbo paieškai;

4.4. sumažinti nedarbą Alytaus rajono savivaldybėje.

5. Programos įgyvendinimo laikotarpis – 2024 metai.

 

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Valstybės įmonės Registrų centro duomenimis, Alytaus rajono savivaldybėje 2024 m. sausio 1 d. gyveno 27 794 nuolatiniai gyventojai. Gyventojų skaičius lyginant su 2023 m. sausio 1 d. duomenimis, Alytaus rajono savivaldybėje sumažėjo 1,42 proc. Lietuvos mastu gyventojų skaičius, lyginant 2023 ir 2024 m. duomenis, sumažėjo 1,04 proc.

7. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2024 m. sausio 1 d. buvo įregistruotas 1 571 Alytaus rajono savivaldybės bedarbis (2023 m. sausio 1 d. buvo 1 503), o šalyje – 162 046 darbo neturintys asmenys (2023 m. sausio 1 d. buvo 156 097). Alytaus rajono savivaldybėje bedarbių skaičius padidėjo 4,5 proc., Lietuvoje – 3,67 proc.

Užimtumo tarnybos duomenimis, 2024 m. sausio 1 d. tarp visų Alytaus rajono savivaldybėje registruotų bedarbių – 253 yra ilgalaikiai bedarbiai, t. y. 16.1 proc. Lietuvoje šis rodiklis – 19,8 proc. Ilgalaikiu bedarbiu laikomas bedarbis, ieškantis darbo vienerius metus ar ilgiau.

Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų 2024-01-01 Alytaus rajone buvo 9,8 proc., o šalyje – 9,1 proc., t. y. bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Alytaus rajone buvo 0,7 procentinio punkto didesnis už Lietuvos Respublikos bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų.

 

8. Registruotas nedarbas Užimtumo tarnybos duomenimis:

Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) (procentais):

2024-03-01

Šalyje

9,1

Alytaus rajono savivaldybėje, iš jų:

9,7

-     Bedarbių vyrų procentas nuo darbingo amžiaus vyrų

9,6

-     Bedarbių moterų procentas nuo darbingo amžiaus moterų

9,0

-     Jaunų bedarbių (16–29 m.) procentas nuo darbingo amžiaus jaunimo iki 29 m.

7,9

-     Vyresnių nei 50 m. bedarbių procentas nuo to paties amžiaus gyventojų

11,1

 

 

 

 

 

Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) Alytaus rajono savivaldybės seniūnijose (procentais):

2024-01-01

Alytaus seniūnija

18,0

Alovės seniūnija

13,0

Butrimonių seniūnija

7,0

Daugų seniūnija

10,0

Krokialaukio seniūnija

7,0

Miroslavo seniūnija

11,0

Nemunaičio seniūnija

3,0

Pivašiūnų seniūnija

6,0

Punios seniūnija

9,0

Raitininkų seniūnija

3

Simno seniūnija

13

 

9. Bedarbių ir laisvų darbo vietų skaičius Alytaus rajono savivaldybėje Užimtumo tarnybos duomenimis:

Rodikliai

2019 m.

2020 m.

2021 m.

2022 m.

2023 m.

Bedarbių skaičius

1475

2812

1538

1503

1571

Užregistruotų (naujų) laisvų darbo vietų skaičius

456

501

699

722

659

9.1. darbo rinkai besirengiančių asmenų skaičius 2024 m. kovo 1 d. – 367 asmenys;

9.2. Užimtumo tarnybos duomenimis, bedarbių integracijos į darbo rinką kliūtys yra:

·    nepakankamas arba darbo rinkos poreikių neatitinkantis profesinis pasirengimas;

·    darbo patirties stoka;

·    susisiekimo problemos;

·    sveikatos ir priklausomybės problemos.

10. Įgyvendinus 2023 m. Užimtumo didinimo programą, pasiekti rezultatai:

10.1. Laikinųjų darbų priemonėje planuota įdarbinti 11 asmenų 3 mėn. laikotarpiui, įdarbinta 11 asmenų 3 mėnesiams;

10.2. Darbo užmokesčio dalinio subsidijavimo darbdaviams priemonėje planuota įdarbinti 5 asmenis 3 mėn. laikotarpiui, įdarbinti 5 asmenys 3 mėnesiams;

10.3. laikiniesiems darbams  ir darbo užmokesčio daliniam subsidijavimui panaudota 42,5 tūkst. lėšų;

10.4. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo priemonėje planuota 90 asmenų, paslaugos suteiktos 110 asmenų, panaudota 52,5 tūkst. Eur valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų;

10.5. Įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų į darbą ir atgal kompensavimo priemone pasinaudojo 16 buvusių bedarbių, panaudota 3,4 tūkst. Eur savivaldybės biudžeto lėšų.

 

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

11. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:

11.1. Laikino pobūdžio darbai:

11.1.1. valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, nukritusių lapų ir sniego valymas bei kiti laikino pobūdžio darbai);

11.1.2. valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo, tvarkymo, priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.3. užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valstybinėje žemėje valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.4. istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių neveikiančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.5. socialinės, sveikatos priežiūros ir visuomeninės paskirties objektų, esančių valstybinėje žemėje, teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbai;

11.1.6. pagalba teikiant socialines paslaugas;

11.1.7. kiti visuomenei naudingi darbai.

Šiuos laikinus darbus organizuos ir vykdys Alytaus rajono savivaldybės administracija ir savivaldybės įmonė „Simno komunalininkas“. Savivaldybės administracija pagal poreikį Programos dalyvius galės siųsti atlikti laikinuosius darbus į savivaldybės teritorijoje esančias savivaldybės ugdymo, švietimo, kultūros ir globos įstaigas. Vykdant laikinuosius darbus planuojama įdarbinti 13 asmenų, vidutinei 3 mėn. trukmei. Priemonės maksimalus remiamas laikotarpis – 6 mėnesiai, bet ne ilgiau kaip iki Programos vykdymo pabaigos.

11.2. darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas (60 proc.) darbdaviams, įdarbinusiems Programos 2 punkte nurodytus Alytaus rajono savivaldybės tikslinių grupių asmenis;

Priemonė skirta: viešosioms įstaigoms, verslo įmonėms, bendruomenėms, kitoms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurios registruotos ir vykdo veiklą Alytaus rajone, Alytaus rajono gyventojams, vykdantiems veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, ūkininkams, įregistravusiems savo ūkį Alytaus rajone.  Planuojama, kad darbdaviai pagal šią priemonę galės įdarbinti apie 5 asmenis vidutinei 3 mėn. trukmei. Priemonės maksimalus remiamas laikotarpis – 6 mėnesiai, bet ne ilgiau kaip iki Programos vykdymo pabaigos.

11.3. įsidarbinusių Alytaus rajono savivaldybės bedarbių kelionės išlaidų į darbą ir atgal kompensavimas iš savivaldybės biudžeto lėšų.

12. 2024 m. numatoma vykdyti Atvejo vadybos paslaugų įgyvendinimą. Planuojama teikti: psichologo-motyvatoriaus paslaugas, lydimąją pagalbą, savipagalbos konsultacijų, kompiuterinio raštingumo, savęs pristatymo mokymų paslaugas, teisininko konsultacijas bei kitas paslaugas pagal  dalyvių poreikį. Asmenims, dėl daugybės sveikatos sutrikimų ir žalingų įpročių negebantiems atlikti darbo, planuojama teikti būtiną ilgalaikę, kompleksinę socialinę pagalbą bei suteikti galimybę integruotis į darbo rinką, taikant būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimą (toliau – Paslaugos).

13. Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 4,5 mėnesio, maksimali trukmė –  6 mėnesiai. Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.

14. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:

14.1. suteikta galimybė 18 Alytaus rajono bedarbių įsidarbinti laikiniesiems darbams ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

14.2. sumažėjęs nedarbas Alytaus rajone;

14.3. pasibaigus Programos priemonėms, terminuotam arba pastoviam darbui įsidarbins 3 asmenys.

15. Programos vykdytojai – Savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

16. Asmenys, dalyvausiantys Programos laikinųjų darbų ir darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėse, bus atrenkami laikantis šių prioritetų:

16.1. vyresni kaip 40 metų;

16.2. piniginės socialinės paramos gavėjai;

16.3. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

16.4. darbo rinkai besirengiantys asmenys.

17. Asmenis dalyvauti Programoje siunčia Užimtumo tarnyba (bendradarbiaudama su seniūnijomis, Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriumi, darbdaviais), atsižvelgdama į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę).

18. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Užimtumo programos laikino pobūdžio darbų ir darbo užmokesčio dalinio kompensavimo  darbdaviams priemones, atranką vykdys Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta  Darbdavių atrankos komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka. 

19. Pirmenybė dalyvauti Programos darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėje teikiama darbdaviams, kurie (eiliškumo tvarka):

19.1. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal neterminuotą darbo sutartį bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;

19.2. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą darbo sutartį ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;

19.3. paraišką pateikė anksčiau.

 

 

IV SKYRIUS

ATVEJO VADYBOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI

 

20. Savivaldybės ir (ar) NVO  darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą Užimtumo didinimo programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką.

21. Prieš pradėdami pirminį asmens vertinimą, UŽT specialistai informuoja asmenį, kad, siekiant nustatyti jo tinkamumą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, apie jį bus renkami duomenys iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų bei kitų šiems subjektams prieinamų oficialių informacijos šaltinių, nurodo šių duomenų saugojimo terminus, duomenų tvarkytoją, duomenų gavėjus ir duomenų subjekto teises, jų įgyvendinimo tvarką ir teikia asmeniui pasirašyti, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą, sutikimo formą ir siuntimo, pas atvejo vadybininką, formą.

22. Atvejo vadybininkas atlieka darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimą pagal:

22.1. Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones.

22.2. savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

22.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose ir kituose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

22.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką.

23. Atvejo vadybininkas atlieka šias funkcijas:

23.1. bendradarbiauja su Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos darbuotojais, Paslaugų teikėjais ir kitais Programos paslaugų ir priemonių gyvendinimui reikalingais subjektais;

23.2. įvertina asmens poreikius ir galimybes, užpildydamas Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

23.3.  Užimtumo tarnybos informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

23.4. Savivaldybės administracijos informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą, socialines paslaugas ar kitą socialinę pagalbą;

23.5. informaciją apie asmens dalyvavimą savivaldybėje veikiančių NVO vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

23.6. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką;

23.7. išanalizuoja turimą informaciją apie asmenį, Asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketoje, patvirtintoje Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, įrašo savo išvadas;

23.8. organizuoja atvejo komandos posėdžius, kuriuose pristato asmens situaciją apibūdinančią informaciją, pateikia pirmines išvadas po atlikto asmens poreikių ir galimybių įvertinimo bei profiliavimo;

23.9. atsižvelgdamas į atvejo komandos narių pasiūlymus, kiekvieno asmens atžvilgiu parenka reikalingas Paslaugas;

23.10. bendradarbiaudamas su darbo rinkai besirengiančiu asmeniu , o esant poreikiui, – kitu Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytu asmeniu, pasirašo Susitarimą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomos atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka;

23.11. organizuoja Susitarimo pasirašymą ir, iki pradedant teikti Paslaugas, supažindina asmenį su numatytų teikti Paslaugų teikėju (-ais);

23.12. koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą;

23.13. renka ir atvejo komandai teikia informaciją, susijusią su Susitarimo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant Užimtumo didinimo programoje;

23.14. gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir siekdamas nustatyti, ar  asmuo jau pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą Atvejo komandai dėl asmens įvertinimo;

23.15. atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, organizuoja Atvejo komandos posėdį, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą).

24. Atvejo komanda:

24.1. išanalizavusi asmens situaciją, pateikia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

24.2. gavusi informaciją iš Atvejo vadybininko, vertina asmens pasirengimą darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą.

25. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas.

26. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, ar poreikis asmenims dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas.

27. Atvejo komandos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Esant poreikiui, atvejo komanda turi teisę į savo posėdžius kviesti ir kitus suinteresuotus asmenis (juridinius, fizinius).

28. Prieš pradėdami darbą atvejo komandoje, jos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą, patvirtiną Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

 

29. Programos finansavimo šaltiniai:

29.1. valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas.

29.2. įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų į darbą ir  atgal kompensavimas iš savivaldybės biudžeto.

30. Laikinųjų darbų priemonės finansavimo tvarka:

30.1. darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį laikiniesiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos apmokėti šias išlaidas:

30.1.1. darbo užmokesčio (100 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

30.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 30.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

30.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

31. Darbo užmokesčio dalinio subsidijavimo (60 proc.) darbdaviams priemonės finansavimo tvarka:

31.1. darbdaviams, įdarbinusiems pagal darbo sutartį Užimtumo tarnybos siųstus Alytaus rajono asmenis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos dalinai apmokėti šias išlaidas:

31.1.1. darbo užmokesčio (60 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

31.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 31.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

31.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

32. Pasibaigus remiamajam laikotarpiui, darbdavys asmenį, dalyvavusį programoje, įdarbinęs pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį, iš savo lėšų moka visą darbo užmokestį ne mažesnį kaip remiamuoju laikotarpiu ir visas su to asmens įdarbinimu susijusias įstatymų numatytas išmokas bei mokesčius.

33. Programos 30 ir 31 punktuose nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

34. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. A1-846 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2024 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2024 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, programos administravimui nustatomi 4 procentai Užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų.

 

 

 

 

35. Programos lėšų paskirstymas pagal priemones ir planuojamas asmenų skaičius:

 

Programos priemonės

Programos lėšos, Eur

Planuojamas asmenų skaičius

Laikinieji darbai

32 810,40

13

Darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas darbdaviams

8202,60

5

Atvejo vadyba

49 300,00

90

Programos administravimas

3 800,00

 

Iš viso:

94 113,00

108

Įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų kompensavimas

10 000,00

savivaldybės biudžeto lėšos

15

Iš viso

104 113,00

123

 

36. Vidutinė 1 asmens 1 mėnesio darbo Programos priemonėse kaina yra apie 1048,00 Eur (minimali mėnesio alga su nepanaudotų atostogų kompensacija ir „Sodros“ mokesčiu).

37. Siekiant efektyviau panaudoti lėšas, vienų Programos priemonių ar paslaugų nepanaudotas lėšų likutis gali būti naudojamas kitoms Programos priemonėms ar paslaugoms finansuoti.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

38. Už Programos įgyvendinimą atsakingi savivaldybės administracijos Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Teisės ir vidaus administravimo, Socialinės paramos skyriai.

39. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti, lėšoms laikiniesiems darbams paskirstyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaroma komisija.

40. Įdarbinamų asmenų skaičius savivaldybės administracijoje ir savivaldybės įmonėje „Simno komunalininkas“ bei lėšos darbdaviams paskirstomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į darbdavių atrankos komisijos siūlymus.

41. Už Užimtumo tarnybos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus savivaldybės administracija) Savivaldybės administracija sudaro dvišales programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

42. Programoje numatytų laikinųjų darbų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas, Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus nedirbančiųjų asmenų atvejo vadybininkas. Savivaldybės administracijos skyriai, organizuojantys programos priemonių įgyvendinimą, parengia darbdavių, dalyvausiančių konkrečioje programos priemonėje, atrankos tvarką ir teikia ją tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, skelbia darbdavių atranką Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, rengia įsakymus, sutartis ir kitus dokumentus, susijusius su konkrečios programos priemonės įgyvendinimu.

43. Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

44. Programos įgyvendinimo ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Socialinės paramos skyriai.

45. Programos įgyvendinimą, lėšų programai įgyvendinti panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

46. Programos priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

47. Programos vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos paslaugos ir įgyvendinamos priemonės:

47.1. pasibaigus Užimtumo didinimo programai per 6 mėnesius dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš Užimtumo didinimo programos dalyvių skaičiaus, proc.;

47.2. pasibaigus Užimtumo didinimo programai po 6 mėnesių dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš Užimtumo didinimo programos dalyvių skaičiaus, proc.;

47.3. kiek papildomai lėšų Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priemonėms buvo skirta ir panaudota iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

 

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

48. Informacija apie programą, jos įgyvendinimo metu vykdomas priemones ir pasiektus rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.arsa.lt.

_________________