visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. GRUODŽIO 18 D. SPRENDIMO NR. TS-209 „DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. sausio 28 d. Nr. TS-7

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 7 punktu, 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785, n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašą, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-209 „Dėl Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                               Dalia Štraupaitė


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-209

(Visagino savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. TS-7 redakcija)

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Visagino savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymą, naudojimą ir perskirstymą. Jis skirtas Visagino savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinėms įstaigoms, neformaliojo švietimo mokykloms, kitiems švietimo teikėjams, Pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centrui (toliau – PMMMC), teikiančiam pedagoginę psichologinę pagalbą, Visagino savivaldybės administracijai.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

Savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos tai atitinkamiems metams Visagino savivaldybei skirtos mokinio krepšelio lėšos. Jas sudaro dvi dalys: 94 proc. skiriami mokykloms mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, mokymo reikmėms tenkinti, 6 proc. šiame Apraše aprašytoms mokymo reikmėms tenkinti.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (toliau Metodika).

3. Aprašo tikslas – užtikrinti efektyvų mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų lėšų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą, didinti mokyklų vadovų atsakomybę vykdant klasių, grupių komplektavimą, didinti mokyklų finansinį savarankiškumą.

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

4. Sutartinių mokinių skaičius ir mokinio krepšelio lėšos ateinantiems biudžetiniams metams pagal einamųjų mokslo metų Mokinių registro duomenis skaičiuojamos vadovaujantis Metodika. Sutartinių mokinių skaičius gaunamas sudėjus mokiniams taikomus sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus.

5. Bendras mokyklos mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas jos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio, kuris nustatomas kiekvienais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu.

6. Savivaldybė 94 procentus atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai savivaldybės mokyklai šio Aprašo 7 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.

7. Mokyklos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

7.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų – ne mažiau kaip 20 val. per savaitę ir ne daugiau kaip 36 val. per savaitę 1 grupei), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti bei priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų vykdymą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms apmokėti už psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikia papildomas paslaugas (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

7.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms;

7.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

7.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

7.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą užmokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

8. Šio Aprašo 7.2 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 7.3–7.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti – ne mažiau kaip 40 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų. Likusia dalimi gali būti dengiamas darbo užmokesčio fondo trūkumas.

9. Trūkstant mokinio krepšelio lėšų, lyginant faktišką lėšų poreikį ir apskaičiuotą pagal Metodiką, vertinamos teisės aktų leidžiamos taupymo galimybės.

10. Savivaldybė 6 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

10.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

10.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

10.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

10.4. formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams vaikų neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

10.5. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

10.6. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti ir finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymąsi mažesnėse mobiliosiose grupėse, nei numatyta bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

11. Šio Aprašo 10.1 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti savivaldybė skiria ne mažiau kaip 100 ir ne daugiau kaip 150 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų, šio Aprašo 10.2 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti – savivaldybė skiria ne mažiau kaip 100 ir ne daugiau kaip 120 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų, 10.3 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti – ne mažiau kaip 50 ir ne daugiau kaip 100 procentų, o 10.4 papunktyje – 100 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų.

12. Aprašo 10 punkte nustatytos mokinio krepšelio lėšos savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:

12.1. PMMMC – pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

12.2. bendrojo ugdymo mokykloms – brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos mokykloms paskiriamos pasibaigus egzaminų sesijai, Švietimo, kultūros ir sporto skyriui pateikus informaciją Finansų skyriui. Iki pasibaigs egzaminų sesija, lėšos paliekamos Visagino savivaldybės administracijos sąskaitoje;

12.3. neformaliojo švietimo mokykloms – profesinės linkmės moduliams finansuoti laikantis teisės aktų, reglamentuojančių šių modulių vykdymą pagal mokinių, dalyvaujančių profesinės linkmės ugdyme, skaičių. Lėšos skiriamos pedagogų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

12.4. neformaliojo švietimo įstaigoms finansuoti formalųjį švietimą papildančių programų įgyvendinimą. Lėšos paskirstomos proporcingai mokinių skaičiui pagal Mokinių registrą spalio 1 d.;

12.5. Aprašo 10.5 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos apskaičiuojamos Metodikos 2 priede rekomenduojamas lėšas padauginus iš ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sutartinių mokinių skaičiaus;

12.6. Aprašo 10.6 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos apskaičiuojamos taip: iš sumos, sudarančios 6 proc. Visagino savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų, atėmus 10.110.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms skirtas lėšas, plaukimo instruktoriaus pareigybei išlaikyti PMMMC lėšų poreikį, likusi dalis paskirstoma palyginus faktišką lėšų poreikį mokymo reikmėms ir pagal Metodiką priklausančias lėšas bei įvertinus lėšų taupymo galimybes;

12.7. Visagino savivaldybės administracijai – mokinio krepšelio lėšos, paskirtos savivaldybei atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti pagal Aprašo 10 punktą, dėl objektyvių priežasčių nepaskirstytos mokykloms. Šios lėšos paskirstomos mokykloms savivaldybės tarybos sprendimu nuo rugsėjo 1 d. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti, įvertinus lėšas išeitinėms išmokoms dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus ir klasių komplektų atleistiems darbuotojams, kurių atlyginimai skaičiuojami iš mokinio krepšelio lėšų.

13. Lėšos neformaliojo vaikų švietimo programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius vaikų neformaliojo švietimo mokyklose), skiriamos savivaldybei iš mokyklų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų, paskirstomos ir naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Šios lėšos skiriamos neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą. Jos paskirstomos ir naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

14. Neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti skiriamos mokinio krepšelio lėšos gali būti naudojamos:

14.1. neformaliojo vaikų švietimo mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių neformaliojo vaikų švietimo programas, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti;

14.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su neformaliojo vaikų švietimo programos vykdymu.

 

III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

15. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos ugdymo procesui užtikrinti – pedagogų atlyginimams, socialiniam draudimui, ugdymo procesui valdyti, pedagoginei psichologinei pagalbai teikti, vadovėliams, mokymo priemonėms, mokinių pažintinei veiklai, profesiniam orientavimui, pedagogų kvalifikacijai tobulinti ir kitoms mokinio krepšeliui priskiriamoms išlaidoms finansuoti.

16. Švietimo ir mokslo ministerijai perskirsčius specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), mokinio krepšelio lėšos tarp mokyklų perskirstomos dėl pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus rugsėjo 1 d., išskyrus Aprašo 13 punkte nurodytas lėšas. Šios lėšos skiriamos darbuotojams, kuriems už darbą mokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti, mokyklos, kurioje mokosi pabėgėliai, mokymo reikmėms tenkinti.

17. Nepanaudotos mokinio krepšelio lėšos einamųjų metų ketvirtąjį ketvirtį, įvykdžius švietimo įstaigų ugdymo planą, naudojamos mokymo reikmių įsiskolinimams padengti bei vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti, IKT diegti ir eksploatuoti.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingi asignavimų valdytojai.

19. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms reikmėms tenkinti rekomendacijas.

____________________