isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VARDU GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-229

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 39 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų vardu gautos paramos skirstymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 26 d. sprendimą Nr. T-328 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-229

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VARDU GAUTOS

PARAMOS SKIRSTYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų vardu gautos paramos skirstymo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu (toliau – įstatymas), Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“.

2. Šios taisyklės nustato paramos gavėjų – Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos ir Pakruojo rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – biudžetinė įstaiga) vardu gautos paramos priėmimo, skirstymo, apskaitos, saugojimo, kontrolės ir atskaitomybės procedūras.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Parama – paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas paramos dalykų teikimas įstatymo nustatytais tikslais ir būdais, įskaitant tuos atvejus, kai paramos dalykai perduodami anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus paramos teikėjo.

3.2. Paramos tikslas – teikti paramos dalykus įstatuose ar nuostatuose ir kitose normose numatytiems, taisyklėse toliau nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams.

3.3. Visuomenei naudingi tikslai – tai tarptautinio bendradarbiavimo, žmogaus teisių apsaugos, mažumų integracijos, kultūros, religinių ir etinių vertybių puoselėjimo, švietimo, mokslo ir profesinio tobulinimo, neformaliojo ir pilietinio ugdymo, sporto, socialinės apsaugos ir darbo, sveikatos priežiūros, nacionalinio saugumo ir gynybos, teisėtvarkos, nusikalstamumo prevencijos, gyvenamosios aplinkos pritaikymo ir būsto plėtros, autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos, aplinkos apsaugos ir kitų visuomenei naudingomis ir nesavanaudiškomis pripažįstamų sričių veikla.

3.4. Paramos dalykas – paramos teikėjo piniginės lėšos (taip pat ir iki 2 procentų gyventojų pajamų mokesčio lėšos), bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas ir įsigytas prekes, suteiktos paslaugos.

Paramos dalyku negali būti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų, Privatizavimo fondo ir kitų valstybės pinigų fondų, Lietuvos banko ir kitos valstybės ir savivaldybių piniginės lėšos, taip pat tabakas ir tabako gaminiai, etilo alkoholis ir alkoholiniai gėrimai bei ribotai apyvartoje esantys daiktai.

3.5. Anonimiškai gauta parama – paramos gavėjo gautos piniginės lėšos, kitas turtas arba paslaugos, kai paramos teikėjas nėra žinomas (gauta viešųjų akcijų ir kitokių renginių metu arba kitu būdu) arba nenori būti žinomas.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka įstatyme apibrėžtas sąvokas.

5. Savivaldybės administracija ir biudžetinės įstaigos tampa paramos gavėjomis ir įgyja teisę gauti paramą tik įstatymo nustatyta tvarka gavusios paramos gavėjo statusą.

 

II SKYRIUS

PARAMOS GAVIMAS

 

6. Parama gali būti gaunama šiais būdais:

6.1.                       neatlygintinai gaunant pinigines lėšas;

6.2. neatlygintinai gaunant pinigines lėšas, sudarančias pajamų mokesčio dalį iki 2 procentų gyventojo pajamų mokesčio, mokėtino pagal metinę pajamų mokesčio deklaraciją, sumos, o jeigu nuolatinis Lietuvos gyventojas metinės pajamų mokesčio deklaracijos neteikia, – iki 2 procentų mokestį išskaičiuojančio asmens išskaičiuoto pajamų mokesčio sumos;

6.3. neatlygintinai gaunant bet kokį kitą turtą (įskaitant pagamintas arba įsigytas prekes);

6.4. neatlygintinai gaunant suteiktas paslaugas;

6.5. gaunant turtą naudotis panaudos teise;

6.6. gaunant bet kokį turtą pagal testamentą;

6.7. kitais būdais, kurių nedraudžia Lietuvos Respublikos įstatymai ir tarptautinės sutartys.

7. Leidžiami šie paramos gavėjo įsipareigojimai paramos teikėjui:

7.1. viešinti informaciją apie paramos teikėją;

7.2. teikti paramos teikėjui ataskaitas apie gautos paramos panaudojimą, paramos gavėjo veiklą;

7.3. panaudoti paramos dalyką pagal paramos teikėjo nurodytą paskirtį.

8. Įsipareigojimas panaudoti paramos dalyką pagal paramos teikėjo nurodytą paskirtį negali prieštarauti įstatymo ir šių taisyklių nuostatoms dėl paramos panaudojimo.

9. Paramos gavėjo prisiimami įsipareigojimai paramos teikėjui turi būti nurodyti sutartyje, kuria įforminamas paramos teikimas. Paramos sutartį pasirašo paramos davėjas ir paramos gavėjas – administracijos direktorius, biudžetinės įstaigos vadovas.

10. Parama gali būti priimama ir be sutarčių, jeigu nenustatomos papildomos paramos davėjo sąlygos ir paramos gavėjas neprisiima jokių įsipareigojimų. Šiuo atveju paramos davėjas (jei parama gaunama piniginėmis lėšomis) mokėjimo pavedime nurodo tik konkretų paramos gavėją.

11. Paramos gavimo faktas įforminamas dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje išvardytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus. Įforminant paramos, išskyrus gautos piniginėmis lėšomis arba anonimiškai, gavimą surašomas perdavimo–priėmimo aktas. Prie perdavimo–priėmimo akto pridedami ir kiti gaunamos paramos dalyką identifikuojantys dokumentai ar patvirtintos jų kopijos.

12. Savivaldybės administracijos direktorius, biudžetinės įstaigos vadovas paramai skaičiuoti ir įvertinti sudaro gautos paramos vertinimo ir skirstymo komisiją. Jos sudarymas ir funkcijos apibrėžtos šių taisyklių III skyriuje.

13. Gaunant kaip paramą ilgalaikį materialųjį turtą naudotis panaudos teise, turi būti sudaroma panaudos sutartis ir surašomas turto priėmimo–perdavimo naudotis pagal panaudos sutartį aktas. Pagal panaudos sutartį perduotas nemokamai naudotis turtas lieka paramos teikėjo nuosavybė.

14. Gaunant nekilnojamąjį turtą, įregistruotą viešame registre, taip pat jei sudaroma paramos sutartis, kurios suma didesnė kaip 14 500 (keturiolika tūkstančių penki šimtai) eurų, paramos sutartis tvirtinama notaro  Civilinio kodekso ir  Notariato įstatymo nustatyta tvarka.

15. Anonimiškai gauta parama (toliau – anoniminė parama), gaunama renkant uždaruoju būdu (kai parama renkama į specialiai tam skirtą uždarą talpyklą) arba atviruoju būdu (kai parama nededama į specialiai tam skirtą uždarą talpyklą ir renkama viešųjų akcijų ir kitokių renginių metu), turi būti įvertinama ir įtraukiama į apskaitą.

16. Paramos gavėjas, gaunantis anoniminę paramą, privalo turėti savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovo arba jo pavedimu kito vadovaujamas pareigas einančio asmens patvirtintą anoniminės paramos rinkimo tvarkos aprašą, kuriame privaloma nurodyti, kokiais atvejais ir kokiais būdais paramos gavėjas renka anoniminę paramą, kokiu dažnumu tvarkoma jos apskaita, kokie asmenys atsakingi už šios apskaitos tvarkymą.

17. Anoniminė parama, surinkta atviruoju būdu, turi būti suskaičiuota (įvertinta) ne vėliau kaip kitą dieną renginiui, kuriame ji buvo renkama, pasibaigus. Anoniminė parama, renkama uždaruoju būdu, turi būti suskaičiuota (įvertinta) ne rečiau kaip kartą per mėnesį, bet paramos gavėjo sprendimu gali būti skaičiuojama ir dažniau.

18. Suskaičiavus (įvertinus) gautą anoniminę paramą, surašomas laisvos formos anoniminės paramos apskaičiavimo ir įvertinimo aktas, jame turi būti nurodytas anoniminės paramos rinkimo būdas, laikotarpis arba renginys, per kurį gauta parama skaičiuojama (įvertinama), gautos anoniminės paramos dalykas (piniginės lėšos, kitas turtas ir pan.) ir vertė. Aktą privalo pasirašyti taisyklių 12 punkte nurodytos komisijos nariai ir į apskaitą įtraukęs duomenis buhalteris apskaitininkas.

19. Piniginėmis lėšomis gauta anoniminė parama įnešama (pervedama) į paramos gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą banke, kurioje tvarkoma paramos lėšų apskaita.

20. Per metus gautos anoniminės paramos suma (vertė) įtraukiama į paramos gavėjo teikiamą metinę gautos paramos ir jos panaudojimo ataskaitą.

21. Gauta anoniminė parama skirstoma ir saugoma šiose taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO TVARKA

 

22. Savivaldybės administracijos direktorius, biudžetinės įstaigos vadovas sudaro paramos skirstymo komisiją (toliau – Komisija) gautai paramai įvertinti, siūlymams dėl gautos paramos skirstymo teikti.

23. Komisija sudaroma savivaldybės administracijos direktoriaus, biudžetinės įstaigos vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 5 Komisijos narių: Komisijos pirmininko, Komisijos narių. Komisijos posėdžius protokoluoja ir Komisijos dokumentus tvarko savivaldybės administracijos direktoriaus, biudžetinės įstaigos vadovo įsakymu paskirtas Komisijos sekretorius, kuris nėra Komisijos narys. Komisija dirba pagal Biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą Komisijos darbo reglamentą. Komisijos nario pareigas asmuo gali eiti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės.

24. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie rengiami pagal poreikį. Posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos posėdžio pirmininko balsas.

25. Komisija gautą paramą įvertina taip:

25.1. pinigų – pagal įstaigos buhalterijos pateiktą pažymą apie gautą paramą piniginėmis lėšomis;

25.2. ilgalaikio materialiojo turto – pagal priėmimo-perdavimo akte nuodytą vertę. Jeigu priėmimo – perdavimo akte vertė nenurodyta ji nustatoma pagal 12-ojo viešojo sektoriau apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Ilgalaikis materialusis turtas“ nuostatas;

25.3. paslaugų – pagal paslaugų suteikimą patvirtinančiuose aktuose nurodytą jų vertę (savikainą);

25.4. materialinių vertybių – pagal priėmimo-perdavimo akte nuodytą vertę. Jeigu priėmimo – perdavimo akte vertė nenurodyta ji nustatoma pagal 8-ojo viešojo sektoriau apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Atsargos“ nuostatas.

26. Nustačius netinkamus daiktus, surašomas aktas, kuriuo vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka šie netinkami daiktai neįtraukiami į apskaitą.

27. Komisija gautos paramos įvertinimą įformina aktu, jį pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Gautos paramos įvertinimo aktą tvirtina savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovas arba jo pavedimu kitas vadovaujamas pareigas einantis asmuo.

28. Komisijos siūlymai surašomi posėdžio protokole, jį pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Komisija siūlymus dėl gautos paramos skirstymo teikia savivaldybės administracijos arba biudžetinės įstaigos vadovui arba jo pavedimu kitam vadovaujamas pareigas einančiam asmeniui.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS LĖŠŲ SKIRSTYMAS IR PARAMOS PANAUDOJIMAS

 

29. Gauta parama (jei paramos teikėjo nenurodyta, kam konkrečiai ji skirta) paskirstoma ir

naudojama savivaldybės administracijos ar biudžetinės įstaigos nuostatuose numatytiems, šiose taisyklėse nurodytiems visuomenei naudingiems tikslams.

30.  Gautos paramos piniginės lėšos ir kitas turtas gali būti naudojami tik Įstatyme nustatytais būdais.

31. Gautos paramos piniginės lėšos ir kitas turtas negali būti:

31.1. naudojami politinėms partijoms, valstybės politikams, politinei reklamai ar politinėms kampanijoms finansuoti ir politinių kampanijų dalyvių politinių kampanijų laikotarpiu atsiradusiems ar su politinėmis kampanijomis susijusiems skolos įsipareigojimams padengti;

31.2. perduodami kaip įnašas juridiniam asmeniui, kurio dalyvis yra paramos gavėjas.

32. Jeigu paramos davėjas mokėjimo nurodyme ir / ar sutartyje nurodė konkrečią paramos paskirtį, parama naudojama pagal gavimo paskirtį, ji negali būti keičiama.

33. Atsižvelgdamas į Komisijos siūlymus savivaldybės administracijos direktorius arba biudžetinės įstaigos vadovas priima sprendimus dėl gautos paramos paskirstymo (skyrimo). Savivaldybės administracijos direktoriaus arba biudžetinės įstaigos vadovo įsakyme nurodoma, kokiai strateginio veiklos plano programai ir priemonei įgyvendinti skiriama parama, konkreti suma.

34. Gautas paramos lėšas draudžiama naudoti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams, darbuotojams ir biudžetinės įstaigos vadovams, darbuotojams premijuoti, atlyginimams, priedams ir priemokoms mokėti.

35. Nepanaudotos paramos lėšos paskirstomos kartu su kitais finansiniais metais gauta parama. Paramos lėšos, gautos nurodant naudojimo tikslą ir per einamuosius metus nepanaudotos, naudojamos kitais finansiniais metais pagal paramos davėjo nurodytą paskirtį arba paramos teikimo sutartyje numatytais atvejais perskirstomos.

 

V SKYRIUS

PARAMOS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

36. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės standartais, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. VA-137 „Dėl Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo įgyvendinimo“ ir kitais teisės aktais.

37. Savivaldybės administracijos ar biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos piniginėmis lėšomis apskaita tvarkoma atskiroje, tam tikslui atidarytoje banko sąskaitoje.

38. Gauta parama naudojama pagal atskirą savivaldybės administracijos direktoriaus ar biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu paramos teikimo sutartyje yra numatyta tokia sąlyga.

39. Ataskaitas apie gautą paramą Valstybinei mokesčių inspekcijai rengia ir nustatyta tvarka bei iki numatytų terminų teikia:

39.1. savivaldybės administracijos – savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius;

39.2. biudžetinės įstaigos – įstaigos vadovas arba jo įgaliotas darbuotojas.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS SAUGOJIMAS

 

40. Savivaldybės administracijos vardu gautai paramai ne piniginėmis lėšomis  saugoti patalpas suteikia ir už šios paramos saugojimą atsakingą darbuotoją įsakymu skiria savivaldybės administracijos direktorius.

41. Biudžetinės įstaigos vardu gautai paramai ne piniginėmis lėšomis saugoti patalpas suteikia ir už šios paramos saugojimą atsakingą darbuotoją skiria biudžetinės įstaigos vadovas.

 

VII SKYRIUS

KONTROLĖ

 

42. Paramos gavimo ir naudojimo vertinimą, vadovaudamiesi veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, gali atlikti savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius ir Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

43. Kitos valstybės institucijos ir įstaigos paramos gavimą ir naudojimą kontroliuoja pagal savo kompetenciją, jei tai numato įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės administracijos vardu gautos paramos paskirstymo viešumą, skaidrumą, tikslingumą ir apskaitą.

45. Biudžetinės įstaigos vadovas atsako už biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos paskirstymo viešumą, skaidrumą, tikslingumą ir apskaitą (jei ją tvarko savarankiškai).

46. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai ir biudžetinės įstaigos darbuotojai už šių taisyklių nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų ir biudžetinės įstaigos darbuotojų veiksmai, įgyvendinant taisykles, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Šios taisyklės gali būti pakeistos, papildytos ar pripažintos netekusiomis galios savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________