herbas

JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO

prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2018 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO

 

 

2018 m. kovo 13 d. Nr. 2V-45 (1.4)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. A1-244 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, „Globalios Lietuvos“ – užsienio lietuvių įsitraukimo į valstybės gyvenimą – kūrimo 2011–2019 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1219 „Dėl „Globalios Lietuvos“ – užsienio lietuvių įsitraukimo į valstybės gyvenimą – kūrimo 2011–2019 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymą Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. Tvirtinu Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso komisijos sudėtį:

Lina Žukauskaitė – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Užsienio lietuvių departamento direktoriaus pavaduotoja;

Teresė Roščinska – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus specialistė;

Eglė Venckutė – viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ Key action 2 ir Key action 3 koordinatorė;

Gintarė Vikmonaitė – Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos valdybos narė.

3. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniąją patarėją Mildą Petkevičiūtę (jos nesant – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiąją specialistę Justiną Lukaševičiūtę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.

4. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniajai patarėjai Mildai Petkevičiūtei skelbti ir organizuoti Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkursą.

 

Direktorius                                                                                                                 Jonas Laniauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2018 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. 2V-45 (1.4)

 

UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2018 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja projektų turinio reikalavimus, reikalavimus pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, projektų teikimo Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkursui (toliau – Konkursas), paraiškų vertinimo, finansavimo, vykdymo ir kontrolės tvarką.

2.  Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.

3.  Konkurso tikslas – remti užsienio lietuvių jaunimo organizacijų ir joms atstovaujančių organizacijų veiklą, skirtą lietuvybei, bendruomeniškumui, Lietuvoje ir užsienyje gyvenančių lietuvių bendradarbiavimui puoselėti.

4.  Didžiausia vienam projektui galima skirti lėšų suma – 34 000 (trisdešimt keturi tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti suma – 500 (penki šimtai) Eur. Visa Konkursui skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto suma – 34 000 (trisdešimt keturi tūkstančiai) Eur.

5 Projekto vykdymo laikotarpis – nuo Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso rezultatų patvirtinimo“ priėmimo dienos iki 2018 m. gruodžio 31 d.

6.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1.      buveinė – patalpos, kuriose projekto vykdytojas vykdo savo veiklą;

6.2.      jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų;

6.3.      jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų;

6.4.      jaunimo organizacija – asociacija, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) į kurią įeina ne mažiau kaip 2/3 asociacijų, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;

6.5.      pareiškėjas Lietuvos Respublikos ar šalies, kurioje veikia, įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, atitinkantis Nuostatų sąlygas ir teikiantis Konkursui paraišką;

6.6.      projektas – pareiškėjo veiklų visuma, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

6.7.      dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris jame dalyvauja (pvz., renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);

6.8.      partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projektą (turi būti pasirašęs partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 3 priedą ir su pareiškėju gali būti sudarę bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriai nėra asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai);

6.9.      vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai ir nuolat prisidedantis prie projekto įgyvendinimo, konkrečiai atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojas nėra asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, meno kolektyvas);

6.10.    projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

6.11.    su jaunimu dirbanti organizacija – viešasis juridinis asmuo, kurio vienas iš tikslų – į jaunimą orientuota ir jaunimo poreikius tenkinanti veikla;

6.12.    užsienio lietuvių jaunimas – užsienio valstybėje gyvenantis lietuvių kilmės jaunimas;

6.13.    užsienio lietuvių jaunimo organizacija užsienio valstybėje (valstybėse) registruota pagal tos šalies įstatymus veikianti pelno nesiekianti lietuvių jaunimo organizacija ar įstaiga, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės;

6.14.    strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai, strateginiai tikslai, siekiami rezultatai ir kt.

6.15.    kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.

7Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 patvirtintomis Projektų administravimo taisyklėmis (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIui

 

8.    Konkurso būdu finansuotinos veiklos (gali būti įgyvendinamos kartu su
partneriu (-iais):

8.1. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų ir (ar) joms atstovaujančių organizacijų veiklos, skatinančios užsienyje gyvenančio lietuvių jaunimo tarpusavio bendradarbiavimą, tautinio tapatumo išsaugojimą;

8.2bendri užsienio lietuvių jaunimo organizacijų ir (ar) joms atstovaujančių organizacijų renginiai ir bendradarbiavimas su Lietuvos jaunimo organizacijomis ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis;

8.3užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kūrimosi ir plėtros skatinimas ir atstovavimas užsienio lietuvių jaunimo ir užsienio lietuvių jaunimo organizacijų interesams valstybės institucijose bei įstaigose bendradarbiaujant su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis Lietuvos ir tarptautiniu lygiu;

8.4. užsienio lietuvių jaunimo poreikių analizavimas, siekiant išsiaiškinti, kas motyvuotų jaunuolius grįžti gyventi, mokytis ir dirbti į Lietuvą, ir konkrečių siūlymų, skirtų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) bei Departamentui, jei yra poreikis, – kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, parengimas ir pateikimas;

8.5. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų ir (ar) joms atstovaujančių organizacijų veiklos, skirtos Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti.

9.    Konkursui teikiamo projekto turinys turi atitikti visas šias sąlygas:

9.1. numatoma vykdyti ne mažiau kaip 3 (tris) Nuostatų 8 punkte nurodytas veiklas;

9.2. veiklos turi būti pagrįstos užsienio lietuvių jaunimo organizacijų poreikiais ir turi būti orientuotos į jų interesus;

9.3. pareiškėjas planuoja ir įgyvendina veiklas kartu su bent 1 (viena) užsienio lietuvių jaunimo organizacija;

9.4.      jei paraiškos teikimo dieną pareiškėjas veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienus) metus, jis turi būti dalyvavęs arba organizavęs savo atstovų susitikimą ir (arba) savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą ir (arba) teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose ir (arba) pareiškėjo atstovai turėjo būti dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose), tokiu atveju būtina pateikti tai įrodančius dokumentus, pavyzdžiui, veiklos ataskaitą (-as), protokolą (-us) ir pan. Jei pareiškėjas paraiškos teikimo dieną veiklą vykdo trumpiau nei 1  (vienus) metus, būtina pateikti tai pagrindžiančius dokumentus.

10 Finansavimo prioritetai, už kuriuos vertinant projektus skiriami papildomi balai:

10.1.    pareiškėjas į projekto įgyvendinimą įtraukia užsienio lietuvių jaunimą į įvairias Lietuvoje vykdomas veiklas ir programas;

10.2.    pareiškėjas stiprina užsienio lietuvių jaunimo ir Lietuvos jaunimo organizacijų bendradarbiavimą;

10.3.    pareiškėjas turi 2 (du) ar daugiau papildomus finansavimo šaltinius (būtina pateikti dokumentus, įrodančius papildomą projekto finansavimą);

10.4.    pareiškėjas inicijuos ir įgyvendins bendras veiklas kartu su daugiau nei 1 (viena) užsienio lietuvių jaunimo organizacija (pateikiama partnerystės deklaracija, užpildyta pagal Nuostatų 3 priedą).

11Finansavimą gavę pareiškėjai iki 2018 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:

11.1.    kiekybinius:

11.1.1. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 renginius, skirtus pasirinktoms finansuojamoms veikloms įvykdyti;

11.1.2. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto vykdytojų yra jauni žmonės;

11.1.3. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės;

11.1.4. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto tikslinių dalyvių (asmenys, kurie projekte numatyti kaip tikslinė auditorija) yra užsienio lietuvių jaunimo organizacijų atstovai;

11.1.5. tiesiogiai į projekto organizavimą ir įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip
20 jaunų žmonių;

11.2.    kokybinius:

11.2.1. dalyvauti visuose Ministerijos ir Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose;

11.2.2. viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir rezultatus;

11.2.3. į įvairias Lietuvoje vykdomas veiklas ir programas įtraukti užsienio lietuvių jaunimą, jeigu pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.1 papunkčio prioritetą;

11.2.4. stiprinti užsienio lietuvių jaunimo ir Lietuvos jaunimo organizacijų bendradarbiavimą, jeigu pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.2 papunkčio prioritetą.

12Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir (ar) rezultatas.

13.  Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos ne tik Lietuvos Respublikoje, bet ir tose šalyse, kurių užsienio lietuvių jaunimo organizacijos yra pareiškėjo partneriai.

14.  Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

14.1.    tikslingai skirti atostogoms ir turizmui;

14.2.    siekia pelno;

14.3.    kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, varžo kitų žmonių teises ir laisves;

14.4.    bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

14.5.    bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą, alkoholį, tabaką ir (ar) psichotropines medžiagas;

14.6.    bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir (ar) kitus teisės aktus.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI pareišKĖJAMS ir VYKDYTOJAMS

 

15. Konkursui projektus gali teikti pareiškėjai, atitinkantys visas toliau išvardytas sąlygas:

15.1.    pareiškėjas atitinka Nuostatų 6.5 papunkčio apibrėžtį;

15.2.    pareiškėjas nėra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;

15.3.    pareiškėjas kartu su paraiška pateikia bent 1 (vieną) užsienio lietuvių jaunimo organizacijos sutikimą dalyvauti pareiškėjo projekte – pasirašytą partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 3 priedą;

15.4.    pareiškėjas vykdo veiklą pagal patvirtintą ne trumpesnės kaip 3 (trejų) metų trukmės strateginį veiklos planą, kuris galioja paraiškos teikimo dieną.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

16.   Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

17. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir Nuostatų 21 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.

18Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

19. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuris jau yra arba buvo finansuotas dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų (programų) finansavimo konkursuose.

20. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kurio pareiškėjas nėra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

21 Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

21.1.    pareiškėjo steigimo dokumentus (įstatus, nuostatus ar kt.);

21.2.    bendradarbiavimo sutartį (-is) (jei tokia (-ios) yra);

21.3.    partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 3 priedas), pasirašytą (-as) partnerio vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą (-as) partnerio antspaudu, jei antspaudą jis privalo turėti;

21.4.    teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimą (-us), jeigu toks (-ie) yra,
kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo ir pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

21.5.    strateginį veiklos planą;

21.6.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

21.7.    dokumentus, įrodančius papildomą projekto finansavimą (pvz., banko išrašas, garantinis raštas, išduotas finansavimą skiriančios organizacijos), jeigu pareiškėjas pretenduota atitikti 10.3 papunkčio prioritetą;

21.8.    dokumentą (-us), įrodančius Nuostatų 9.4 papunktyje numatytų veiklų vykdymą;

21.9.    pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančius dokumentus.

21.10.  dokumentą, patvirtinantį, kad pareiškėjo vadovas yra įstaigos vadovas (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išduotas Juridinių asmenų registro išrašas).

22Nuostatų 21.1–21.8 papunkčiuose nurodytų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų.

23 Paraiška Departamentui turi būti pateikta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre (www.e-tar.lt).

24Paraiškų teikimo ir su Konkursu susijusiais klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu konsultuoja Departamento vyresnioji patarėja Milda Petkevičiūtė (el. paštas milda.petkeviciute@jrd.lt, tel. (8 5) 249 7117) arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

25. Projekto vertinimas susideda iš šių dalių:

25.1.    formaliųjų kriterijų vertinimo;

25.2.    projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimo.

26. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento (toliau SPPD) specialistas, užpildydamas projekto formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 4 priedas).

27. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD specialistas kreipiasi į pareiškėją su nurodymu pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD specialistas prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Jeigu pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų, ir (ar) nepateikė užsienio kalba surašytų dokumentų vertimų į lietuvių kalbą, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD specialistas apie tai informuoja Departamento direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos (toliau – komisija) sekretorių, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo projekto (-ų), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus. Komisijos sekretorius SPPD suvestinę ir susijusius dokumentus pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi komisijos sekretoriaus pateiktą informaciją (duomenis), pritaria arba nepritaria projekto (-ų) atmetimui.

28. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15–23 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

29. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu (toliau – ekspertai). Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, projektų turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus patvirtintu komisijos darbo reglamentu.

30. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas). Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus atlieka užpildydami projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).

31. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka nustatyta komisijos darbo reglamente.

Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo siūlyti Departamento direktoriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Departamento direktoriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

32.       Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia Departamento direktoriui per vieną darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų Departamento direktoriui pateikimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

33.       Departamento direktorius per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo jo priėmimo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt. Pareiškėjai raštu informuojami apie Departamento direktoriaus įsakymą per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų, nefinansuotinų ar rezervinių projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

34.       Už projekto turinį ir lėšų planavimą vertinamoms paraiškoms daugiausia gali būti skiriami 85 (aštuoniasdešimt penki) balai. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 30 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

35. Departamentas, skelbdamas laimėtojus, paskelbia ir rezervinių projektų sąrašą. Pareiškėjui nesudarius projekto įgyvendinimo sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus Sutartį, taip pat Nuostatų 31 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Departamento direktoriaus sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį prašomų lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 31 punkte nustatyta tvarka. Departamento direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

36. Įgyvendinant projektą, tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

36.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 proc. projektui įgyvendinti prašomų ir skiriamų valstybės biudžeto lėšų):

36.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

36.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

36.1.3. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų sutartį užmokestis (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

36.2.    su programos vykdymu susijusių asmenų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (ne daugiau kaip 50 procentų visos programai įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos)

36.3.    ryšio paslaugos (pvz., interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio, pašto) (ne daugiau kaip 15 (penkiolika) Eur vienam žmogui projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų);

36.4.    transporto paslaugos (važiavimo regioniniu, vietiniu transportu bilietai) ir išlaidos transportui išlaikyti;

36.5.    išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, reprezentacinės prekės, maisto produktai);

36.6.    nuomos išlaidos, skirtos veiklai vykdyti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

36.7.    apgyvendinimo paslaugos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) Eur 1 asmeniui per parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 43,40 (keturiasdešimt trys Eur 40 ct) Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);

36.8 paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis (pvz., lektorių, mokymų vadovų darbo užmokestis ir socialinis draudimas) (ne daugiau kaip 40 (keturiasdešimt) Eur už 1 valandą ir ne daugiau kaip 20 proc. projektui įgyvendinti prašomų ir skiriamų valstybės biudžeto lėšų);

36.9.    maitinimo paslaugos (ne daugiau kaip 8 (aštuoni) Eur 1 asmeniui per parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 29 (dvidešimt devyni) Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);

36.10 išlaidos projekto veikloms viešinti (pvz., straipsnių spaudoje, televizijos, radijo reportažų pirkimas, internetas, socialiniai tinklai, lankstinukų gamybos paslaugų pirkimas) (ne daugiau kaip 5 proc. projektui įgyvendinti prašomų ir skiriamų valstybės biudžeto lėšų);

36.11 komandiruotės (transporto, apgyvendinimo, ryšio, maitinimo ir kitos komandiruotės išlaidos);

36.12 kitoms paslaugoms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas projekto veiklas, bet nepatenka į Nuostatų 39.1–39.10 papunkčiuose nurodytas išlaidų rūšis (ne daugiau kaip 20 proc. projektui įgyvendinti prašomų ir skiriamų valstybės biudžeto lėšų).

37. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 39.2–39.5 papunkčiuose, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 50 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.

38. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

38.1.    ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

38.2 statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, aplinkos tvarkymo išlaidos;

38.3.    išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui, patirtos iki  Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso rezultatų patvirtinimo“ paskelbimo dienos, pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.;

38.4.    išlaidos pareiškėjo įsiskolinimams padengti;

38.5.    kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

39. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD.

40. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiai pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis, ir finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų kopijas.

41. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.

42.     Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2018 metams. Lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 5 punkte nurodytu laikotarpiu. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD sąskaitą iki kitų metų sausio 5 d. Pareiškėjas, SPPD nustačius, kad skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas panaudojo ne pagal paskirtį, privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD iki kitų metų sausio 5 d. Negrąžintos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą iš visų Departamento programų 3 metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Departamentui iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

43. Pareiškėjas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, SPPD privalo pateikti:

43.1     kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., ketvirčio / metines projekto veiklos ataskaitas (Nuostatų 6 priedas), ir SPPD direktoriaus nustatytos formos finansines ataskaitas;

44.   Departamentas ir SPPD tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje pareiškėjui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo bei veiklos vykdymo kontrolę.

45.   Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

46SPPD nutraukia Sutartį su pareiškėju ir skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti, kai:

46.1.    SPPD nustato esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;

46.2.    paaiškėja, kad deklaracijoje (Nuostatų 2 priedas) buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos iš pareiškėjo;

46.3.    vadovaujantis Nuostatų 45 punktu sustabdomas Sutarties vykdymas;

46.4.    nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį.

47.  Pareiškėjai gautas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

48Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso rezultatų patvirtinimo“ priėmimo dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis.

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

 

49. Projektų išlaidų sąmatos tikslinamos pateikiant prašymą raštu SPPD. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, pareiškėjas raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja pareiškėją. SPPD ir pareiškėjo suderintą patikslintą išlaidų sąmatą pasirašo įgalioti SPPD ir pareiškėjo atstovai.

 

50. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Pareiškėjas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

 

51. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia pareiškėjo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), pareiškėjas privalo suderinti veiklų plano keitimą su Departamentu Nuostatų 52–53 punktuose nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų pakeitimas pakeis pareiškėjo projekto veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o pareiškėją – apie Nuostatų 52–53 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

 

52. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir apie sprendimą informuoja pareiškėją. Departamentui pritarus pareiškėjo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir pareiškėjo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopija elektroniniu paštu išsiunčiama SPPD.

 

53. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Pareiškėjas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti.

55. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek lėšų buvo panaudota vykdant projektą.

56.   Pareiškėjui elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Departamento siunčiami klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu Konkursui, laikomi oficialiais.

57.   Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

58.     Pareiškėjas, kuris yra registruotas kaip perkančioji organizacija, atlikdamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

59.     Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamo projekto įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

60.     Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________