IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS ČESLOVO KUDABOS GIMNAZIJOS STRUKTŪROS PERTVARKOS IR IGNALINOS ČESLOVO KUDABOS GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gegužės 30 d. Nr. T-131
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 4 dalimi, 44 straipsnio 4 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, atsižvelgdama į Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. T-6 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“, priedą „Bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, vidaus struktūros pertvarkos iki 2025 metų planas“ (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. T-44 redakcija), Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatų, patvirtintų Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-26 „Dėl Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, 77 punktą, Ignalinos rajono savivaldybės mero 2024 m. gegužės 13 d. potvarkį Nr. V1-174 „Dėl teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvirtinti Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatus“, Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos 2024 m. gegužės 7 d. raštą Nr. V15-144 „Dėl Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos naujos redakcijos nuostatų patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pertvarkyti Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos struktūrą Ceikinių skyriuje neformuojant 1–4 bendrojo ugdymo klasių.
3. Įgalioti Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos direktorių pasirašyti Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka teikti juos registruoti Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su įstaigos nuostatų registravimu.
4. Pripažinti netekusiais galios nuo šio sprendimo 2 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatus, patvirtintus Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-26 „Dėl Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatų patvirtinimo“.
5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2024 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T-131
IGNALINOS ČESLOVO KUDABOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir Nuostatų keitimo tvarką.
2. Oficialus Gimnazijos pavadinimas – Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazija. Trumpasis pavadinimas – IČKG.
4. Gimnazijos įsteigimo data – 2002 m. liepos 15 d. (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2002 m. gegužės 28 d. sprendimas Nr. T-264). Mokyklos lietuvių mokomąja kalba Ignalinoje įsteigimo data – 1939-09-01 („Mažoji lietuviškoji tarybinė enciklopedija“, Vilnius, „Mintis“, 1966 m., I t., 635 psl.). Iš pradžių tai buvo lietuviška pradinė mokykla (1939–1944 m.), vėliau – progimnazija (1944–1946 m.), gimnazija (1946–1949 m.), 1949 m. rugsėjo mėn. tapusi vidurine mokykla. Vėliau mokykla vadinosi Ignalinos 1-ąja vidurine mokykla, nuo 1993-09-01 – Ignalinos Č. Kudabos vidurine mokykla (Ignalinos rajono valdybos Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjo 1993 m. liepos 2 d. įsakymas Nr. 146), vėliau – Ignalinos Česlovo Kudabos vidurine mokykla (iki 2002 m.), Ignalinos Česlovo Kudabos pagrindine mokykla (2002–2013 m.), Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimas Nr. T-74) (2013–2021 m.). Nuo 2021-09-01 Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazija prijungta prie Ignalinos gimnazijos (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 29 d. sprendimas Nr. T-67). Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. T-170 pakeistas Ignalinos gimnazijos pavadinimas ir ji pavadinta Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazija.
6. Gimnazijos savininkė – Ignalinos rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111106123, adresas: Laisvės a. 70, LT-30122 Ignalina.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai Savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui).
8. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija:
8.1. Savivaldybės tarybos kompetencija: Savivaldybės mero teikimu tvirtina Nuostatus; priima sprendimą dėl Gimnazijos buveinės pakeitimo; priima sprendimą dėl Gimnazijos pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo; skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus; sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus;
8.2. Savivaldybės mero kompetencija: teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Nuostatus; priima į darbą ir atleidžia iš jo arba nušalina nuo pareigų Gimnazijos direktorių; sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.
12. Gimnazijos pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams, kodas 31251700. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, kodas 31114102.
15. Mokymo proceso organizavimo būdai:
16. Gimnazijoje vykdomos švietimo programos: vidurinio ugdymo programa; pagrindinio ugdymo programa, pagrindinio ugdymo individualizuotos programos; pradinio ugdymo programa, pradinio ugdymo individualizuotos programos; priešmokyklinio ugdymo bendroji programa; ikimokyklinio ugdymo programa; neformaliojo švietimo programos. Pagal poreikį Gimnazijoje įgyvendinama suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programa, suaugusiųjų pradinio ugdymo programa, socialinių įgūdžių ugdymo programa.
17. Gimnazijoje išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
18. Gimnazija turi skyrių:
18.2. skyriaus įsteigimo data – 2009-09-01 (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 23 d. sprendimas Nr. T-483). Mokyklos Ceikiniuose įsteigimo data – 1936-09-01 (mokyklos metraštis). 1947 metais mokykla tapo progimnazija, nuo 1949 m. – septynmete, nuo 1958 m. – aštuonmete. 1967–1970 metais mokykla buvo vidurinė, vėliau – aštuonmetė. Nuo 1986 m. – devynmetė, nuo 1999 m. – pagrindinė. 1999-12-14 mokyklai suteiktas Kipro Petrausko vardas, mokykla vadinosi Ignalinos r. Ceikinių Kipro Petrausko pagrindinė mokykla. Nuo 2009-09-01 mokykla prijungta prie Ignalinos Česlovo Kudabos pagrindinės mokyklos ir tapo jos skyriumi. Nuo 2012-09-01 skyriuje nevykdomos pagrindinio ugdymo programos. Nuo 2021-09-01, reorganizavus Ignalinos Česlovo Kudabos progimnaziją ir ją prijungus prie Ignalinos gimnazijos, skyrius vadinosi Ignalinos gimnazijos Ceikinių skyriumi. Nuo 2024-09-01 skyriuje nevykdomos pradinio ugdymo programos;
18.3. skyriaus buveinės adresas: Bažnyčios g. 14, Ceikinių k., Ceikinių sen., LT-30185 Ignalinos r. sav.;
18.6. mokymo proceso organizavimo būdai:
18.7. skyriuje vykdomos švietimo programos: priešmokyklinio ugdymo bendroji programa; ikimokyklinio ugdymo programa; neformaliojo švietimo programos;
19. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turi antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, sąskaitų Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, savo atributiką.
21. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
23. Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (toliau – kodas) – 85.31.20.
24. Kitos švietimo veiklos rūšys:
25. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
25.8. automobilių ir lengvųjų variklinių transporto priemonių nuoma ir išperkamoji nuoma, kodas 77.11;
26. Gimnazijos tikslas – užtikrinti švietimo prieinamumą mokyklinio amžiaus bei specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams ir jaunuoliams, suteikti jiems galimybes įgyti valstybinius standartus atitinkantį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, ugdyti savarankišką, laisvą, į dorines, demokratines vertybes orientuotą asmenį, gebantį kurti darnos, supratimo tarpasmeninius santykius, gebantį konstruktyviai vertinti, projektuoti ir keisti visuomenės gyvenimą, vykdyti atvirąjį darbą su jaunimu.
27. Gimnazijos uždaviniai:
27.1. Skatinti ikimokyklinio amžiaus vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę, plėsti supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudarant galimybes patirti pažinimo džiaugsmą, plėtoti intelektinius gebėjimus, atrasti ir perimti įvairius pasaulio pažinimo būdus, padėti suvokti bendrąsias žmogaus vertybes.
27.2. Padėti ikimokyklinio amžiaus vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius gebėjimus, ugdyti vaiko kognityvinius įgūdžius, padėti pasirengti ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą.
27.3. Sudaryti sąlygas priešmokyklinio ugdymo grupės vaikams sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
27.4. Sudaryti sąlygas į Gimnaziją priimtiems mokiniams įgyti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą ir gauti valstybės pripažintą išsilavinimo pažymėjimą;
27.5. Ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų savarankiškumą, siekiant adaptuotis visuomenėje
27.6. Sudaryti sąlygas į Gimnaziją priimtiems mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią ir galimybes prireikus motyvuotai jį keisti.
27.8. Sudaryti sąlygas dvasiniam, doroviniam, socialiniam, kultūriniam ir fiziniam jaunuolių brendimui.
28. Vykdydama pavestus uždavinius, Gimnazija atlieka šias funkcijas:
28.1. Formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus bendruosius arba jo nustatyta tvarka suderintus individualiuosius ugdymo planus ir bendrąsias programas.
28.4. Siūlo ir taiko įvairius mokymo(si) būdus, parenka programų turinio perteikimo būdus ir metodus, kad mokiniai pasiektų valstybinių išsilavinimo standartų nustatytus pasiekimų lygmenis.
28.6. Organizuoja ir teikia specialiųjų poreikių vaikų, pajėgiančių mokytis pagal pasirinktas programas, ugdymą klasėse, teikia reikalingą specialiąją pagalbą.
28.11. Teikia mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie Gimnazijos mokymosi turinio pasirinkimo galimybes, programas.
28.12. Sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas, užtikrina sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą.
28.13. Sudaro sąlygas mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose.
28.15. Dalyvauja įvairiuose Gimnazijos veiklos nuostatas atitinkančiuose projektuose, inicijuoja bendrus su kitomis įstaigomis edukacinius, socialinės veiklos projektus.
28.16. Sudaro sąlygas vaikų kultūros plėtrai, perduoda tautos tradicijas, papročius, kalbą, puoselėja bendrąsias žmogaus vertybes.
28.18. Sudaro sąlygas mokiniams naudotis Gimnazijos bibliotekos fondais, edukacine Gimnazijos aplinka.
28.19. Vykdo profesinį orientavimą, kurio paskirtis – teikiant ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas, padėti asmeniui rinktis jam tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, sudaryti sąlygas įgyti karjeros kompetencijų ir aktyviai kurti savo karjerą.
28.21. Organizuoja ir teikia mokinių maitinimą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
28.22. Organizuoja ir vykdo mokinių pavėžėjimą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
28.23. Mokiniui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) koordinuotai teikia švietimo pagalbą, socialines ir sveikatos priežiūros paslaugas švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.
28.24. Sudaro sąlygas ir skatina darbuotojus tobulinti kvalifikaciją, rengia metodinius pasitarimus, teikia metodinę pagalbą Gimnazijos darbuotojams ugdymo klausimai.
28.25. Užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką.
28.26. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu organizuoja jų apmokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas, pailgintos mokymosi dienos grupę ir kita).
28.29. Išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius skaitmeninius dokumentus Gimnazijos ir buvusių Ignalinos rajono mokyklų mokiniams.
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
30. Gimnazija gali:
30.1. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba Nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti mokymo ir kitas sutartis;
30.2. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos leidimu steigti filialus ir atstovybes;
30.4. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
30.5. švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
31. Gimnazija privalo:
31.2. sukurti ir palaikyti sveiką ir saugią aplinką, sudarančią palankias galimybes ugdyti ir mokytis;
31.5. sudaryti galimybes mokiniams dalyvauti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kokybės kriterijus atitinkančiose, socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose, smurto, patyčių, psichiką veikiančių medžiagų vartojimo ar kitose prevencinėse programose;
31.6. dalyvauti nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių pasiekimų tyrimuose ir patikrinimuose, kurie organizuojami švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
31.7. tą pačią dieną informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie mokinio, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, neatvykimą į mokyklą ar pamoką, jeigu tėvai (globėjai, rūpintojai) nepraneša mokyklai apie vaiko neatvykimą į mokyklą ar pamoką;
31.8. informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie atvejus, kai mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) neužtikrina vaiko pareigos mokytis iki 16 metų;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
32. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
32.1. Gimnazijos direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo;
32.2. Gimnazijos direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
32.3. Gimnazijos direktoriaus iki ugdymo proceso pradžios patvirtintą Gimnazijos ugdymo planą, kurio projektas derinamas su Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
33. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatytas švietimo įstaigos vadovo funkcijas ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, tvirtina, į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras. Gimnazijos direktoriaus priėmimas į pareigas ir atleidimas ar atšaukimas iš jų vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatyta tvarka.
34. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus Savivaldybės merui, o atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui.
35. Gimnazijos Direktoriaus kompetencija:
35.1. organizuoja Gimnazijos veiklą, įgyvendindamas strateginį Gimnazijos valdymą; vadovauja rengiant Gimnazijos strateginį ir metinį planus, užtikrina jų įgyvendinimą; organizuoja Gimnazijos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
35.3. vadovauja rengiant švietimo programas, Gimnazijos ugdymo planą, juos tvirtina, vadovauja juos įgyvendinant;
35.5. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui mokytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
35.6. įgyvendina personalo valdymo priemones, sudaro galimybes ir skatina darbuotojus, užtikrina jų profesinį tobulėjimą ir Pedagogų etikos kodekso normų laikymąsi;
35.7. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene ir partneriais, siekdamas švietimo įstaigos tikslų, kartu su švietimo įstaigos savivaldos institucijomis sprendžia svarbiausius įstaigos veiklos klausimus; bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis siekdamas efektyvaus įstaigos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
35.8. kiekvienais metais iki sausio 20 dienos teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, parengtą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą ataskaitos struktūrą ir reikalavimus;
35.9. organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos darbą taip, kad būtų įgyvendinamas Gimnazijos tikslas, uždaviniai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
35.12. Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia Gimnazijos darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas;
35.13. nustato Gimnazijos darbuotojų pareiginės algos pastoviąsias ir (ar) kintamąsias dalis, priemokas, materialines pašalpas ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;
35.14. analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, Gimnazijos veiklos rezultatus;
35.16. organizuoja Gimnazijos buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą;
35.17. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
35.18. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką, vadovauja rengiant ir vykdant rekomendacijas dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimo Gimnazijoje;
35.19. darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina Gimnazijos darbuotojų saugių ir sveikų darbo sąlygų sudarymą;
35.20. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus Gimnazijos veiklos organizavimo klausimais, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
35.22. Gimnazijos vardu teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sutartis su fiziniais ir juridiniais asmenimis;
35.25. rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
35.29. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), švietimo pagalbą teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Savivaldybės administracija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
35.30. kartu su Gimnazijos taryba sprendžia Gimnazijai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
35.31. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
35.32. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
35.33. teikia Gimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia Gimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;
36. Gimnazijos direktorius atsako už:
36.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Gimnazijoje;
36.3. demokratinį Gimnazijos valdymą, bendradarbiavimu grįstų santykių užtikrinimą, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
36.7. informacijos apie Gimnazijoje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Gimnazijos veiklos kokybės išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus viešą skelbimą;
37. Nesant darbe direktoriaus (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – pavaduotojas ūkiui.
38. Gimnazijos mokytojai susibūrę į dėstomųjų dalykų blokų metodines grupes, veikiančias pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus nuostatus, ir vykdo metodinę veiklą. Metodinę grupę sudaro mokytojų grupė, sudaryta pagal jų dėstomus ugdymo dalykus (sprendimą dėl metodinių grupių sudarymo priima mokytojų taryba dalyvaujančiųjų balsų dauguma), vykdanti ugdymo turinio ir metodikos naujovių bei gerosios patirties sklaidą. Metodinės grupės struktūra: pirmininkas ir nariai. Metodinės grupės pirmininką dvejiems metams renka grupės nariai atviru balsavimu dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Kandidatus gali siūlyti kiekvienas grupės narys. Metodinės grupės posėdžiai vyksta pagal mokslo metams sudarytą veiklos planą, bet ne rečiau kaip 1 kartą per mėnesį, o prireikus kviečiami ir neeiliniai posėdžiai. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma. Posėdį šaukia metodinės grupės pirmininkas. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių.
39. Metodinės grupės:
39.4. teikia pasiūlymus Gimnazijos mokytojų tarybai, Gimnazijos direktoriui dėl metodinės veiklos ir ugdymo proceso organizavimo;
40. Gimnazijos metodinei veiklai organizuoti iki kiekvienų mokslo metų pabaigos sudaroma Gimnazijos metodinė taryba (toliau – Metodinė taryba). Naujai išrinktos Metodinės tarybos kadencijos pradžia – kiekvienų mokslo metų rugsėjo 1 diena. Metodinę tarybą, veikiančią pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos nuostatus, sudaro dalykų ar dalykų sričių metodinių grupių pirmininkai. Metodinės tarybos pirmininką ir sekretorių dvejų metų kadencijai (ne daugiau kaip dviem kadencijoms) iki kiekvienų mokslo metų pabaigos Metodinės tarybos posėdyje mažiausiai iš dviejų pasiūlytų kandidatų kiekvienam postui renka Metodinės tarybos nariai slaptu arba atviru balsavimu (sprendžia Metodinė taryba) dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Kandidatus iš Metodinės tarybos narių gali siūlyti kiekvienas Metodinės tarybos narys.
41. Metodinės tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Metodinės tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Metodinės tarybos posėdžiai šaukiami tarybos metų darbo plane numatytu dažnumu. Metodinės tarybos posėdyje gali dalyvauti Gimnazijos administracijos, savivaldos institucijų atstovai ir kiti kviestieji asmenys.
42. Metodinė taryba:
42.3. koordinuoja Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių veiklą, telkdama mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
42.5. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis ir kt.;
42.6. kartu su Gimnazijos vadovais nagrinėja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo naujovių diegimą;
43. Metodinė taryba už atliktą darbą atsiskaito pateikdama ataskaitą Mokytojų tarybos posėdyje kiekvienų mokslo metų pabaigoje.
44. Gimnazijoje veikia Vaiko gerovės komisija, kuri rūpinasi saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu: organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, atsižvelgdama į Gimnazijos poreikius, teikia Gimnazijos direktoriui siūlymus dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintų rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisija sudaroma ir savo darbą organizuoja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
46. Gimnazija savivaldą organizuoja ir jos formas bei institucijas kuria remdamasi bendraisiais švietimo tikslais, Gimnazijoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Gimnazijos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto mokyklos veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką gimnazijos direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Gimnazijos valdymo priežiūrą.
47. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos:
48. Gimnazijos taryba – aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų.
49. Gimnazijos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Gimnazijos tarybos nariu negali būti Gimnazijos vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
51. Gimnazijos taryba sudaroma trejiems metams iš 27 asmenų: 9 mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) (iš jų 3 – ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupėse ir (ar) 1–4 klasėse, 3 – 5–8 klasėse, 3 – I–IV klasėse besimokančių mokinių tėvų atstovai), 9 mokytojų (iš jų 3 – su ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių ar 1–4 klasių mokiniais dirbantys mokytojai, 6 – su 5–8 ir (ar) I–IV klasių mokiniais dirbantys mokytojai), 8 mokinių (po 1 atstovą iš 5, 6, 7, 8, I, II, III, IV klasių), 1 vietos bendruomenės atstovo – seniūnaičio. Galimas Gimnazijos tarybos nario kadencijų skaičius – ne daugiau kaip 2 kadencijos iš eilės; ne iš eilės einančių kadencijų skaičius nėra ribojamas.
52. Mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) į Gimnazijos tarybą deleguoja visuotinis kiekvieno klasių koncentro (ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių ir 1–4 klasių; 5–8 klasių; I–IV klasių) mokinių tėvų susirinkimas atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei apie jį iš anksto informuoti visų mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Siūlyti kandidatus turi teisę visi susirinkime dalyvaujantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Mokytojus deleguoja mokytojų taryba mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Siūlyti kandidatus turi teisę visi mokytojų tarybos nariai. Mokinius deleguoja visuotinis kiekvienos klasės mokinių susirinkimas, kuriame turi dalyvauti ne mažiau kaip pusė mokinių, atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Siūlyti kandidatus turi teisę visi dalyvaujantys susirinkime mokiniai. Seniūnaitį, jam sutikus, į tarybą deleguoja Gimnazijos aptarnaujamos teritorijos seniūnaičių susirinkimas atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Susirinkimą šaukia seniūnaitijos, kurios teritorijoje yra Gimnazija, seniūnaitis. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Gimnazijos aptarnaujamos teritorijos seniūnaičių. Siūlyti kandidatus turi teisę visi susirinkime dalyvaujantys seniūnaičiai. Nutrūkus Gimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, kitas narys deleguojamas įprasta tvarka likusiam Gimnazijos tarybos kadencijos laikui.
53. Gimnazijos tarybos pirmininką renka Gimnazijos tarybos nariai slaptu arba atviru balsavimu (sprendžia taryba). Tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius.
54. Gimnazijos tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 19 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
55. Gimnazijos tarybos posėdžiai šaukiamai ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai, Gimnazijos administracija, darbuotojai, mokiniai, mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti kviestieji asmenys.
56. Gimnazijos taryba:
56.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, ugdymo planą, metinę veiklos programą, Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, Gimnazijos nuostatus, kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Gimnazijos direktoriaus;
56.3. teikia siūlymus direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
56.5. svarsto tėvų (globėjų, rūpintojų), savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus direktoriui;
56.6. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
56.8. renka atstovus į Gimnazijos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
56.9. vertina Gimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
57. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys Gimnazijos darbuotojai. Mokytojų tarybos nariu negali būti Gimnazijos direktorius.
58. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
59. Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Gimnazijos savivaldos institucijų atstovai, Gimnazijos direktorius, Gimnazijos bendruomenės nariai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
60. Mokytojų tarybai vadovauja Mokytojų tarybos pirmininkas, renkamas pirmojo Mokytojų tarybos posėdžio metu atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokytojų tarybos pirmininkas renkamas dvejų metų kadencijai. Nutrūkus Mokytojų tarybos pirmininko įgaliojimams pirma laiko, kitas Mokytojų tarybos pirmininkas renkamas įprasta tvarka likusiam kadencijos laikui.
61. Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai posėdžio metu dalyvaujančių narių balsų dauguma dvejų metų kadencijai. Nutrūkus Mokytojų tarybos sekretoriaus įgaliojimams pirma laiko, kitas Mokytojų tarybos sekretorius renkamas įprasta tvarka likusiam kadencijos laikui.
62. Mokytojų taryba:
62.1. aptaria praktines švietimo problemas, svarsto mokinių pasiekimų rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
62.2. diskutuoja dėl įstaigos strateginių tikslų, veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
62.4. renka atstovus (turinčius ne mažesnę kaip vyresniojo mokytojo ar vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinę kategoriją) į Gimnazijos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją, į Gimnazijos tarybą;
62.5. inicijuoja Gimnazijos kaitos procesus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą, formuoja ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tikslų bei uždavinių įgyvendinimo;
64. Mokinių taryba – aukščiausioji mokinių savivaldos institucija. Mokinių tarybą sudaro 5–8 ir I–IV klasių mokinių atstovai. Mokiniai (iš kiekvienos kiekvienų klasių klasės po 1) į Mokinių tarybą renkami klasių susirinkimuose atviru arba slaptu balsavimu (sprendžia klasė) dalyvaujančiųjų balsų dauguma vieniems mokslo metams. Klasės susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė klasės mokinių. Kiekviena klasė į Mokinių tarybą išrenka po vieną atstovą. Mokinių tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas
65. Mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos pirmininkas. Mokinių tarybos pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių renka Mokinių taryba pirmojo posėdžio metu vieniems mokslo metams atviru balsavimu, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, kitas narys deleguojamas įprasta tvarka likusiam kadencijos laikui.
66. Mokinių tarybos posėdžius šaukia Mokinių tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
68. Mokinių taryba:
68.2. pagal kompetenciją inicijuoja ir organizuoja mokinių renginius, laisvalaikį, socialinę veiklą ir paramą;
68.3. inicijuoja mokinių vardu pasirašytus susitarimus su Gimnazijos administracija, kitomis savivaldos institucijomis, kitų Gimnazijų, šalies mokinių savivaldos institucijomis;
68.4. dalyvauja kuriant, svarstant ir priimant mokinių elgesio taisykles, prižiūri, kaip jų laikomasi;
69. Gimnazijoje, priklausomai nuo bendruomenės poreikių, tradicijų, veikia klasių lygmens mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijos – komitetai. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas vieniems mokslo metams renkamas klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime mokslo metų pradžioje dalyvaujančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau nei pusė klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų). Komitetą sudaro 2 nariai ir pirmininkas. Siūlyti kandidatus turi teisę visi susirinkime dalyvaujantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto pirmininkas. Posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Komiteto posėdį šaukia komiteto pirmininkas. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2 nariai. Komiteto narių sutikimu klausimai gali būti svarstomi nuotoliniu būdu, tik šiuo atveju turi dalyvauti visi komiteto nariai. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas su klasės auklėtoju aptaria mokinių ugdymosi pasiekimus, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie mokinius klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, teikia siūlymus Gimnazijos tarybai ir direktoriui. Nutrūkus tėvų komiteto nario įgaliojimams pirma laiko, kitas narys deleguojamas įprasta tvarka likusiam kadencijos laikui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
70. Gimnazijos direktoriaus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykius ir darbo apmokėjimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.
71. Gimnazijos pedagoginiai darbuotojai atestuojami Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
72. Mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus (išskyrus psichologus) atestuoja Gimnazijos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisija. Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo.
73. Gimnazijos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui veiklos vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
75. Gimnazija įstatymų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudoja ir apskaito valdomą, naudojamą ir disponuojamą patikėjimo, panaudos ir nuomos sutartimis turtą. Turtas gali būti naudojamas tik Nuostatuose numatytai veiklai vykdyti. Gimnazijai savivaldybės perduotas ir Gimnazijos įgytas turtas nuosavybės teise priklauso Savivaldybei, o Gimnazija šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Gimnazijos turtas negali būti perduotas, perleistas ar įkeistas be savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimo.
77. Gimnazijos lėšų šaltiniai yra:
77.5. Fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos
80. Gimnazijos finansinė apskaita organizuojama, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Gimnazijos veiklos priežiūra:
82.1. Valstybės lygmens švietimo stebėseną Gimnazija vykdo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, savivaldybės lygmens švietimo stebėseną – Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, Gimnazijos lygmens švietimo stebėseną – Gimnazijos dokumentuose nustatyta tvarka.
82.3. Gimnazijos išorinį vertinimą inicijuoja Savivaldybės vykdomoji institucija; išorinis vertinimas organizuojamas ir vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
82.4. Valstybinę Gimnazijos veiklos priežiūrą atlieka švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija.
82.6. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija vykdo Gimnazijos veiklos kokybės gerinimo priežiūrą, atsižvelgdama į švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos institucijos pateiktas rekomendacijas, vadovo metų veiklos vertinimo rezultatus.
82.7. Gimnazijos išorės auditą (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
82.8. Gimnazijos vidaus auditą atlieka Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito tarnyba.
82.9. Išankstinę finansų kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Gimnazijos direktoriaus paskirtas atsakingas už išankstinę finansų kontrolę Gimnazijos darbuotojas.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
83. Gimnazija turi bendrabutį. Jo buveinės adresas: Mokyklos g. 9, LT-30119 Ignalina. Mokiniai į bendrabutį priimami Gimnazijos nustatyta tvarka.
84. Gimnazija turi interneto svetainę www.ignalinosgimnazija.lt, kurioje ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus (mokslo metams pasibaigus) skelbiama informacija visuomenei apie Gimnazijos veiklą; informacija apie atskiras Gimnazijos veiklos sritis, kurios viešinimą nustato teisės aktai, skelbiama teisės aktų nustatyta tvarka ir periodiškumu. Šioje svetainėje ir (ar) Savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.ignalina.lt skelbiami pranešimai, kuriuos, remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir (ar) šiais Nuostatais, reikia paskelbti viešai.
85. Nuostatai keičiami Gimnazijos direktoriaus, Gimnazijos tarybos, Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero, Gimnazijos veiklą prižiūrinčių institucijų iniciatyva. Nuostatai, jų pakeitimus suderinus su Gimnazijos taryba, tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.
86. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma struktūros pertvarka ar likviduojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais.
87. Nuostatų keitimai registruojami valstybės įmonėje Registrų centre Juridinių asmenų registro nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Nuostatų keitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.