LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. LAPKRIČIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3D-696 „DĖL LIETUVOS KAIMO TINKLo 2016–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. lapkričio 19 d. Nr. 3D-798
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. lapkričio 23 d. įsakymą Nr. 3D-696 „Dėl Lietuvos kaimo tinklo 2016–2020 metų veiksmų programos patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.2 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2015)842, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su visais pakeitimais, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, su visais pakeitimais, 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės, su visais pakeitimais, atsižvelgdamas į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“,“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Lietuvos kaimo tinklo 2016–2020 metų veiksmų programą (toliau – Veiksmų programa) ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2020 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 3D-798
LIETUVOS KAIMO TINKLO 2016–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo tinklo 2016–2020 metų veiksmų programa (toliau – Veiksmų programa) reglamentuoja 2014–2020 metų Lietuvos kaimo tinklo tikslus, struktūrą, narystę, valdymą, finansavimą, veiklas, stebėseną ir vertinimą, ir kt.
2. Lietuvos kaimo tinklas įkurtas 2008 metais, vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai, su visais pakeitimais, 68 straipsniu, įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą. 2014–2020 metais, įgyvendinant 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, su visais pakeitimais, 54 straipsnį, nuspręsta naudoti 2007–2013 metų programavimo laikotarpiu sukurtą Lietuvos kaimo tinklo organizacinę struktūrą, tęsiant jo veiklą, kaimo plėtros dalyvių ir kitų viešųjų juridinių asmenų narystę jame.
3. Veiksmų programa parengta vadovaujantis:
3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1303/2013);
3.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1305/2013);
3.3. 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 808/2014);
3.5. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2015)842 (KPP);
3.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“;
3.7. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
3.8. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-551 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių“ (toliau – Techninės pagalbos įgyvendinimo taisyklės);
3.9. Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą ir jos viešinimo strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-861 „Dėl informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą ir jos viešinimo strategijos patvirtinimo“ (toliau – KPP viešinimo strategija).
II SKYRIUS
Sutrumpinimai IR sąvokos
4. Veiksmų programoje vartojami sutrumpinimai:
4.9. Stebėsenos komitetas – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo stebėsenos komitetas.
5. Veiksmų programoje vartojamos sąvokos:
5.1. Informavimas apie Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą ir jos viešinimas (toliau – informavimas ir viešinimas) – informacijos apie kaimo plėtros procesus, paramos galimybes žemės ūkiui, miškų ūkiui ir kaimo plėtrai, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos projektų rengimą, įgyvendinimą ir rezultatus sklaida visuomenei, pareiškėjams ir paramos gavėjams, socialiniams ir ekonominiams partneriams, žiniasklaidos atstovams, valstybės valdymo institucijoms, politikams.
5.2. Kaimo plėtros dalyvis – nevyriausybinė organizacija, kitas viešasis juridinis asmuo, dalyvaujantys įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą ir su šios programos politikos įgyvendinimu susijusioje veikloje.
5.3. Kaimo tinklaveika (toliau – tinklaveika) – idėjų, informacijos, žinių, praktikos ir patirties, išteklių dalijimosi procesas, vykstantis tarp kaimo plėtros dalyvių, siekiančių bendro intereso sukurti kaimo plėtros pridėtinę vertę.
5.4. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos komunikacija (toliau – komunikacija) – galimų pareiškėjų, paramos gavėjų ir kitų visuomenės grupių informavimas apie vykdomų Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos projektų eigą, rezultatus ir jų teikiamą naudą regionui, bendruomenei, gyventojams, taip pat abipusio bendradarbiavimo santykių su kaimo plėtroje dalyvaujančiomis organizacijomis ir institucijomis, įskaitant partnerius, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 54 straipsnio 1 dalyje, kūrimas, domėjimosi Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai parama ugdymas ir dalyvavimo bei efektyvaus grįžtamojo ryšio visuose Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo etapuose užtikrinimas.
5.5. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos komunikacijos priemonė (toliau – komunikacijos priemonė) – iš anksto suplanuota nustatytos trukmės ir biudžeto informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą ir jos viešinimo ar komunikacijos veikla (pvz., renginio organizavimas, leidinio rengimas ir leidyba ar pan.), skirta Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai paramos teikiamai naudai, rezultatams viešinti, informuoti apie šios programos teikiamas galimybes, jos komunikacijai vykdyti.
5.6. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos komunikacijos projektas (toliau – komunikacijos projektas) – nacionalinei skėtinei ir (arba) regioninei organizacijai atstovaujančio Lietuvos kaimo tinklo nario parengtas ir vykdomas projektas, kuriuo siekiama vykdyti Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos komunikacijos plane nustatytas įgyvendinimo priemones, kurių rezultatai kuria pridėtinę vertę. Komunikacijos projekto rezultatas, jei nepažeidžia intelektinės nuosavybės teisių, yra viešas.
5.7. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos socialiniai ir ekonominiai partneriai (toliau – socialiniai ir ekonominiai partneriai) – institucijos, įmonės, asociacijos, profesinės sąjungos, mokslo įstaigos ir kitos organizacijos, suinteresuotos Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimu.
5.8. Lietuvos kaimo tinklas (toliau – Tinklas) – organizacinė struktūra, vienijanti kaimo plėtros procesuose dalyvaujančius su žemės, maisto, miškų ūkiais ir kaimo plėtra susijusias valstybės ir vietos savivaldos institucijas, įstaigas ir viešuosius juridinius asmenis.
5.9. Lietuvos kaimo tinklo sekretoriatas (toliau – Sekretoriatas) – Lietuvos kaimo tinklo veiklą koordinuojantis organas, kurio funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos 3-iojo Europos Sąjungos paramos skyriaus darbuotojai.
III SKYRIUS
Tinklo TIKSLAi
6. Tinklo tikslai:
6.1. Pagrindinis tikslas – pagerinti KPP įgyvendinimo kokybę, užtikrinti keitimąsi patirtimi ir gerąja praktika, gerinti KPP vertinimą.
6.2. Specialieji tikslai:
6.2.1. didinti KPP žinomumą – informuoti plačiąją visuomenę ir galimus paramos gavėjus apie KPP įgyvendinimą, žemės ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros politiką;
6.2.2. skatinti aktyvesnį dalyvavimą kaimo plėtros procesuose – įtraukti naujus kaimo plėtros dalyvius į žemės ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros procesus ir KPP įgyvendinimą, sutelkti kaimo plėtros dalyvių bendradarbiavimą bei paskatinti visas suinteresuotąsias šalis įsitraukti į informacijos ir žinių sklaidos procesus;
6.2.3. teikti paramą EIP veiklos grupėms, viešinti jų veiklą, skatinti inovacijas žemės ūkyje, maisto gamyboje, miškininkystėje, kaimo vietovėse;
6.2.4. prisidėti prie ES BJRS politinės srities „Bioekonomika“ įgyvendinimo – bendradarbiauti su Baltijos jūros regiono šalių valdymo institucijomis / Tinklu dėl efektyvesnio ES BJRS įgyvendinimo per nacionalines kaimo plėtros programas ir siekti veiklų suderinamumo;
IV SKYRIUS
Tinklo ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA ir narystė TINKLE
8. Tinklo organizacine struktūra siekiama sudaryti galimybes Tinklo nariams aktyviai dalyvauti Tinklo veikloje, keistis žiniomis, patirtimi, bendradarbiauti, užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp Ministerijos ir kaimo plėtros dalyvių, vykdyti kitas Tinklo funkcijas.
9. Tinklo struktūrą sudaro: Tinklo nariai, Tinklo veiklos koordinavimo grupė, Tinklo darbo grupės, Sekretoriatas.
10. Narystė Tinkle yra grindžiama bendradarbiavimu, savanoriškumu, reprezentatyviu atstovavimu, socialine atsakomybe.
11. Tinklo nariais gali būti kaimo plėtros dalyviai, nurodyti Veiksmų programos 5.3 papunktyje, bei organizacijos, atsakingos už aplinkosaugą, moterų ir vyrų lygių galimybių bei nediskriminavimo skatinimą ir pilietinę visuomenę. Fiziniai asmenys ir privatieji juridiniai asmenys negali būti Tinklo nariais. Tinklo narių sąrašas skelbiamas Tinklo svetainėje.
12. Kaimo plėtros dalyvis ar organizacija, nurodyta Veiksmų programos 11 punkte, norinti tapti Tinklo nariu, turi užpildyti narystės Tinkle prašymo formą (toliau – prašymas), skelbiamą Tinklo svetainėje, ir užpildytą bei pasirašytą prašymą su jame nurodytais pridedamais dokumentais pateikti Sekretoriatui paštu arba elektroniniu paštu adresu tinklo.sekretoriatas@zum.lt (el. paštu teikiamas pasirašytas skenuotas prašymas ir pridedamų skenuotų dokumentų kopijos). Sekretoriatas, gavęs prašymą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos turi įvertinti jo pagrįstumą, esant būtinybei konsultuodamasis su Narystės Lietuvos kaimo tinkle klausimų nagrinėjimo darbo grupe, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. 3D-802 „Dėl narystės Lietuvos kaimo tinkle klausimų nagrinėjimo darbo grupės sudarymo“, ir priimti vieną iš šių sprendimų:
12.1. tenkinti prašymą. Sprendimas priimti viešąjį juridinį asmenį Tinklo nariu turi būti pagrįstas aiškia ir tiesiogine viešojo juridinio asmens veiklos sąsaja su kaimo plėtros, žemės ūkio ir maisto ūkio procesais, KPP įgyvendinimu. Viešasis juridinis asmuo Tinklo nariu tampa el. paštu gavęs Sekretoriato patvirtinimą apie narystės Tinkle tenkinimą. Po patvirtinimo, viešasis juridinis asmuo yra įtraukiamas į Tinklo narių sąrašą ir atnaujintas sąrašas per 5 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos paskelbiamas Tinklo interneto svetainėje;
12.2. netenkinti prašymo. Jeigu viešojo juridinio asmens, norinčio tapti Tinklo nariu, dalyvavimas kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio, KPP įgyvendinimo procesuose nėra aiškiai pagrįstas, neįmanoma nustatyti tiesioginių viešojo juridinio asmens veiklos sąsajų su kaimo plėtros, žemės ūkio ir maisto ūkio procesais, KPP įgyvendinimu, viešasis juridinis asmuo negali tapti Tinklo nariu. Sekretoriatas el. paštu nurodo prašymo atmetimo priežastis ir neįtraukia viešojo juridinio asmens į Tinklo narių sąrašą.
13. Vertindamas gautą prašymą, Sekretoriatas gali prašyti papildomos informacijos, jeigu ji reikalinga galutiniam sprendimui dėl narystės Tinkle priimti. Papildomos informacijos paklausimo išsiuntimo ir atsakymo pateikimo laikas neįskaičiuojamas į Veiksmų programos 12 punkte nustatytą 20 darbo dienų terminą. Pretendentui tapti Tinklo nariu suteikiamas ne ilgesnis kaip 5 (penkių) darbo dienų terminas papildomai informacijai pateikti.
14. Tinklo narys turi teisę nutraukti savo narystę Tinkle apie tai raštu arba el. paštu informuodamas Sekretoriatą. Narystė Tinkle laikoma baigta nuo prašymo išbraukti iš Tinklo narių sąrašo pateikimo dienos. Gavus prašymą, Tinklo narys išbraukiamas iš Tinklo narių sąrašo ir atnaujintas Tinklo narių sąrašas per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos paskelbiamas Tinklo interneto svetainėje.
15. Tinklo narys gali būti:
15.1. veikiantis nacionaliniu lygmeniu (pvz., nacionalinė šakinė ar konkrečios veiklos dalyvius vienijanti organizacija, kitos institucijos, įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos, veikiančios visos šalies lygmeniu);
16. Tinklo narių teisės:
16.3. teikti pasiūlymus dėl Veiksmų programos, periodinių veiksmų planų ar kitų Tinklo veiklą reglamentuojančių teisės aktų;
16.4. teikti paramos paraiškas dėl komunikacijos projektų įgyvendinimo bei įgyvendinti atrinktus komunikacijos projektus;
v SKYRIUS
KOORDINAVIMO GRUPĖS IR STEBĖSENOS KOMITETO DALYVAVIMAS VEIKLOJE
18. Koordinavimo grupės paskirtis – teikti pasiūlymus Sekretoriatui ir Ministerijai, jog būtų užtikrintas efektyvus Tinklo veiklos įgyvendinimas.
19. Koordinavimo grupės uždaviniai:
19.1. dalyvauti įgyvendinant Veiksmų programą bei rengiant periodinius veiksmų planus, nustatant nustatyti periodinių veiksmų planų prioritetus;
19.2. dalyvauti vykdant Veiksmų programos ir periodinių veiksmų planų įgyvendinimo priežiūrą. Koordinavimo grupė, siekdama užtikrinti efektyvų Veiksmų programos ir periodinio veiksmų plano įgyvendinimą, gali inicijuoti Tinklo veiklos vidinį vertinimą (savianalizę), prisidėti prie atliekamo vertinimo suteikdama vertinimui reikalingą informaciją, inicijuoti teminių darbo grupių sukūrimą;
19.3. teikti rekomendacijas Sekretoriatui dėl darbo grupės sudarymo būtinumo, poreikio pagrįstumo, darbo grupės sudėties ir darbo grupės steigimo ar nesteigimo;
20. Koordinavimo grupė sudaroma vadovaujantis partnerystės principu, įtraukiant aktyvius kaimo plėtros dalyvius, atstovaujančius skirtingus sektorius. Koordinavimo grupės personalinė sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
21. Koordinavimo grupė savo veikloje vadovaujasi darbo reglamentu, kuris tvirtinamas pirmojo posėdžio protokolu.
22. Stebėsenos komiteto nariai gali dalyvauti Tinklo darbo grupių veikloje. Tinklo nariai įtraukiami į Stebėsenos komiteto sudėtį.
vi SKYRIUS
TINKLO DARBO GRUPĖS
25. Tinklo darbo grupių funkcijos:
25.1. nagrinėti aktualius KPP įgyvendinimo ir kitus žemės ūkio, maisto ūkio, kaimo plėtros klausimus, problemas, teikti susijusius pasiūlymus Sekretoriatui ir (arba) Ministerijai;
25.2. dalyvauti nustatant, renkant, kaupiant, analizuojant ir skleidžiant KPP ir žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros gerąją patirtį bei organizuojant informacijos apie kaimo plėtros priemones ir gerosios patirties sklaidą;
25.3. teikti pasiūlymus Sekretoriatui dėl Veiksmų programos, periodinių veiksmų planų ir komunikacijos planų rengimo ir įgyvendinimo;
25.4. dalyvauti inicijuojant, organizuojant Tinklo narių ir kitų kaimo plėtros dalyvių bendradarbiavimą bei keitimąsi gerąja patirtimi, žiniomis ir informacija nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu;
26. Tinklo darbo grupės kuriamos tik esant konkrečiam jų poreikiui. Jos gali būti nuolatinės ir laikinosios:
26.1. nuolatinių darbo grupių sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Nuolatinės darbo grupės savo veikloje vadovaujasi darbo reglamentu, kuris turi būti tvirtinamas pirmojo posėdžio protokolu;
26.2. laikinųjų darbo grupių sudėtis nėra tvirtinama teisės aktu. Laikinoji darbo grupė gali būti kuriama ne mažiau kaip dviem susitikimams;
26.3. inicijuoti Tinklo darbo grupės sukūrimą gali Tinklo nariai (ne mažiau kaip 3), Koordinavimo grupė, Ministerija, Sekretoriatas arba Stebėsenos komitetas, užpildydami Tinklo svetainėje skelbiamą Tinklo darbo grupės inicijavimo formą (joje aprašomos planuojamos nagrinėti temos, dalyviai, datos, susitikimų kiekis, ir pan.) ir pateikdami ją Sekretoriatui. Tinklo darbo grupė turi būti skirta tam tikrai užduočiai atlikti ar tam tikriems kaimo plėtros, KPP įgyvendinimo klausimams nagrinėti (pvz., KPP vertinimo koordinavimo, verslo kaime skatinimo, kaimo jaunimo, inovacijų ir tyrimų kaime, aplinkos apsaugos, socialinio verslo vystymo, bendruomeniškumo skatinimo, ar pan.).
27. Tinklo darbo grupės nariais gali būti Tinklo nariai, kompetentingos, su KPP tikslais ir (arba) su nagrinėjama tema susijusios organizacijos, kaimo plėtros dalyviai. Tinklo nariai gali vienu metu būti kelių Tinklo darbo grupių nariais. Tinklo darbo grupės nariai, pagal poreikį, gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus, mokslininkus ir kitus specialistus.
28. Pagrindinė Tinklo darbo grupės veiklos forma – posėdžiai. Tinklo darbo grupė apie planuojamą posėdį privalo informuoti Sekretoriatą. Tinklo darbo grupės veiklos rezultatai (posėdžių protokolai (kai jie yra rengiami), kita medžiaga) gali būti skelbiami Tinklo svetainėje.
29. Tinkle veikia šios nuolatinės darbo grupės:
29.1. LEADER metodo įgyvendinimo koordinavimo grupė (patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 3D-807 „Dėl LEADER metodo įgyvendinimo koordinavimo grupės sudarymo“);
29.2. LEADER priemonės darbo grupė (patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 3D-261 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos LEADER priemonės darbo grupės sudarymo“);
29.3. EIP-AGRI priežiūros komitetas (patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. 3D-578 „Dėl Europos inovacijų partnerystės žemės ūkio našumo ir tvarumo srityje priežiūros komiteto sudarymo“);
vii SKYRIUS
TINKLO SEKRETORIATAS
31. Sekretoriato funkcijos:
31.1. rengti Tinklo veiksmų programos ir periodinių veiksmų planų projektus, teikti juos svarstyti Koordinavimo grupei bei juos įgyvendinti;
31.2. organizuoti Tinklo (Tinklo narių, Koordinavimo grupės, Tinklo darbo grupių) posėdžius, pagal kompetenciją rengti jų medžiagą;
31.3. atsižvelgiant į Tinklo narių, Tinklo darbo grupių, Koordinavimo grupės, Ministerijos, Sekretoriato arba Stebėsenos komiteto siūlymus – inicijuoti ir (arba) įforminti naujas Tinklo darbo grupes tam tikrai užduočiai atlikti ar tam tikram klausimui, susijusiam su KPP įgyvendinimu ir kitomis žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros aktualijomis, sudarymą;
31.5. viešinti Tinklo veiklą, dalyvauti KPP viešinimo veiksmuose, įgyvendinti Komunikacijos plane numatytas veiklas;
31.6. koordinuoti Tinklo narių galimybes įgyvendinti komunikacijos projektus – rengti ir atskiru (-ais) Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (-ais) tvirtinti Tinklo narių komunikacijos projektų, finansuojamų pagal KPP priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritį „Lietuvos kaimo tinklas“, įgyvendinimo taisykles (toliau – Tinklo įgyvendinimo taisyklės), planuoti Tinklo narių komunikacijos projektams skirtų kvietimų teikti paraiškas biudžetus, dalyvauti atrenkant Tinklo narių komunikacijos projektus, viešinant Tinklo narių komunikacijos projektų rezultatus;
31.7. teikti informaciją apie Tinklo veiklą Tinklo nariams, Koordinavimo grupei, Tinklo darbo grupėms, Stebėsenos komitetui ir kitiems suinteresuotiems asmenims;
31.9. bendradarbiauti su EKPT: teikti informaciją, pildyti EKPT pateikiamas apklausas, teikti kitą EKPT reikalingą informaciją, skelbti naujienas, dalyvauti EKPT organizuojamuose renginiuose ar prisidėti prie jų organizavimo, vykdyti kitas bendradarbiavimo veiklas;
viii SKYRIUS
TINKLO VEIKLOS FINANSAVIMAS
32. Sekretoriato vykdoma veikla finansuojama vadovaujantis Techninės pagalbos įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. Tinklo narių vykdoma veikla finansuojama vadovaujantis Tinklo įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. Tinklo veiklos finansavimui skiriamos EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšos, numatytos valstybės biudžete.
33. Tinklo sekretoriatas Tinklo 2016–2022 metų finansinių įsipareigojimų plane (5 priedas) ir detaliame metiniame išlaidų plane, pagal įgyvendinamus Tinklo tikslus, metines Tinklo veiklos prioritetines sritis, įvertinant paramos poreikio pagrįstumą, bei pagal Tinklo narių komunikacijos projektams įgyvendinti kasmet numatytas skirti lėšas, suplanuoja techninės pagalbos lėšas, skirtas Tinklo veikloms įgyvendinti.
34. Sprendimus dėl Tinklo veiklai vykdyti skiriamos biudžeto sumos priima Lietuvos kaimo plėtros programų valdymo komitetas (patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 3D-389). Sprendimai priimami atsižvelgiant į Tinklo tikslus, Tinklo narių komunikacijos projektams įgyvendinti planuojamas lėšas, Sekretoriatui priskirtas funkcijas bei šioms funkcijoms atlikti būtinus išteklius, Sekretoriato pateiktus metinius išlaidų planus, KPP nuostatas bei į anksčiau Tinklo veiklai skirtų techninės pagalbos lėšų panaudojimo efektyvumą.
ix SKYRIUS
TINKLO veiklos organizavimas, Veiksmų programa, VEIKSMŲ PLANAI
36. Tinklo veikla organizuojama įgyvendinant veiklas, kurios numatytos Veiksmų programos 1 priede. Tinklo veiklomis siekiama įgyvendinti Tinklo tikslus, nurodytus Veiksmų programos 6 punkte. Veiksmų programa įgyvendinama visą KPP įgyvendinimo laikotarpį.
37. Siekiant, kad Tinklo veikla būtų lanksti, novatoriška, atspindėtų KPP ir kitas kaimo plėtros aktualijas, kaimo plėtros dalyvių poreikius, Veiksmų programos įgyvendinimas detalizuojamas periodiniuose (vienerių arba dvejų metų trukmės) veiksmų planuose, kuriuose reglamentuojamos tuo periodu numatomos vykdyti veiklos ir prioritetinės sritys.
37.1. Periodinių veiksmų planų projektus rengia Sekretoriatas, konsultuodamasis su Ministerija, Tinklo nariais ir Koordinavimo grupe. Su Koordinavimo grupe suderintas periodinis veiksmų planas tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
38. Veiksmų programą ir periodinius veiksmų planus įgyvendina Sekretoriatas ir Tinklo nariai:
38.1. veiklos ir veiksmai, numatyti Veiksmų programoje ir periodiniuose veiksmų planuose, finansuojami iš Tinklo veikloms vykdyti skiriamų asignavimų;
38.2. Sekretoriatas periodinių veiksmų planų įgyvendinimui gali pasitelkti išorinius prekių ar paslaugų teikėjus. Jie pasitelkiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;
x SKYRIUS
TINKLO 2016–2020 mETŲ KOMUNIKACIJOS PLANO ir periodinio komunikacijos plano RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
40. Tinklo 2016–2020 metų komunikacijos plano (2 priedas) tikslas – papildyti informavimo apie KPP ir jos viešinimo veiklas, vykdomas pagal KPP viešinimo strategiją, užtikrinti efektyvią komunikaciją su kaimo plėtros dalyviais ir tinklaveiką tarp jų, siekiant 2016–2020 metų komunikacijos temų, atitinkančių ES kaimo plėtros horizontaliuosius tikslus:
41. Tinklo funkcijos, vykdant informavimo apie KPP ir jos viešinimo bei komunikacijos veiklas, nustatytos KPP viešinimo strategijos V skyriuje „Strategijos įgyvendinime dalyvaujančios institucijos“.
42. Komunikacijos plano tikslinės grupės:
42.2. KPP socialiniai partneriai, įskaitant partnerius, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 54 straipsnio 1 dalyje (institucijos, įmonės, asociacijos, profesinės sąjungos, mokslo įstaigos ir kitos organizacijos, valdžios institucijos suinteresuotos KPP įgyvendinimu);
43. Komunikacijos plane (2 priedas) pateikiamos įgyvendinamos komunikacijos priemonės, jų turinys, tikslai, tikslinės grupės, terminai, ir kt.
44. Tinklo įgyvendinamos metinės komunikacijos priemonės bei veiklos detalizuojamos periodiniame Tinklo veiksmų plane ir periodiniame Tinklo komunikacijos plane.
45. Sekretoriatas 2016–2020 metų laikotarpiu ypač didelį dėmesį skirs šioms prioritetinėms komunikacijos priemonėms:
45.1. gerųjų projektų pavyzdžių atrankai, kuo siekiama paviešinti pačius geriausius KPP projektų pavyzdžius, šių projektų rezultatus, akcentuojant jų teikiamą naudą ir kuriamą pridėtinę vertę. Pavyzdžiais siekiama parodyti kokios idėjos ir metodai sėkmingai veikė, suteikti kaimo plėtros dalyviams galimybę identifikuoti veiksmus, kurie galėtų atnešti sėkmę jų atveju;
45.2. teminių iniciatyvų įgyvendinimui ir Tinklo narių, turinčių bendrų interesų konkrečiose kaimo plėtros politikos ir KPP įgyvendinimo srityse, subūrimui į darbo grupes. Pagrindinis šių iniciatyvų tikslas – pasidalyti su kitais Tinklo nariais žiniomis apie KPP įgyvendinimą ir su tuo susijusia patirtimi, spręsti specifines, tam tikros srities problemas ir pateikti galimus problemos sprendimo būdus.
46. Komunikacijos plane, periodiniuose veiksmų planuose ir periodiniuose komunikacijos planuose numatytas veiklas gali įgyvendinti Sekretoriatas arba Tinklo nariai (atitinkamų Tinklo įgyvendinamo taisyklių nustatyta tvarka). Už Tinklo narių komunikacijos projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą atsako Agentūra.
XI SKYRIUS
TINKLO narių KOMUNIKACIJOS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS
47. Tinklo nariai, prisidėdami prie Tinklo tikslų siekimo, Veiksmų programos ir metinių veiksmų planų įgyvendinimo, vadovaudamiesi atitinkamų Tinklo įgyvendinimo taisyklių nuostatomis, gali teikti paramos paraiškas dėl komunikacijos projektų įgyvendinimo. Komunikacijos projektuose galima įgyvendinti šias komunikacijos priemones:
47.1. Renginių komunikacijos priemonės:
48. Paramos paraiškas dėl komunikacijos projektų įgyvendinimo gali teikti tik į 2014–2020 metų programinio laikotarpio Tinklo narių sąrašą įtraukti Tinklo nariai.
49. Paramos paraiškos dėl komunikacijos projektų įgyvendinimo yra teikiamos Agentūrai, kuri vadovaudamasi atitinkamų Tinklo įgyvendinimo taisyklių nuostatomis, atlieka paramos paraiškų vertinimą, susidedantį iš atrankos vertinimo ir tinkamumo skirti paramą vertinimo.
xii SKYRIUS
TINKLO VEIKLOS STEBĖSENA IR VERTINIMAS
51. Tinklo veiklos vertinimo tikslas – gerinti tolimesnę Tinklo veiklą, tuo užtikrinant jos efektyvumą, rezultatyvumą ir tinkamą poveikį.
52. Tinklo veiklos vertinimo procese dalyvauja:
52.1. Ministerija, būdama atsakinga už Tinklo veiklų valdymą ir įgyvendinimą, užtikrina stebėsenos ir vertinimo organizavimą, valdymą, rezultatų sklaidą bei panaudojimą;
53. Tinklo veiklos vertinimas gali būti išorinis ir vidinis:
53.1. išorinis:
54. Išorinį Tinklo veiklos vertinimą inicijuoja Sekretoriatas ir Ministerija, o jį atlieka nepriklausomi ekspertai.
55. Vidinį Tinklo veiklos vertinimą inicijuoja Sekretoriatas ir (arba) Ministerija ir (arba) Koordinavimo grupė, o jį atlieka Sekretoriatas.
56. Tinklo veiklos stebėsena ir vertinimas atliekamas visą KPP ir Veiksmų programos įgyvendinimo laikotarpį pagal bendrą Tinklo veiklos stebėsenos ir vertinimo sistemą (3 priedas). Siekiant užtikrinti tinkamą stebėseną ir vertinimą Sekretoriatas renka duomenis, nurodytus 4 priede.
PIRMASIS SKIRSNIS
TINKLO VEIKLOS VERTINIMAS KAIP BENDROS KPP STEBĖSENOS IR VERTINIMO DALIS
57. Atsižvelgiant į tai, kad Tinklas finansuojamas kaip KPP priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritis ir yra laikomas KPP dalimi, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 VII dalies „Stebėsena ir vertinimas“ nuostatas, Tinklo veiklos vertinimas atliekamas kaip bendros KPP stebėsenos ir vertinimo dalis šiuose etapuose:
57.1. KPP metinio vertinimo etapuose (kiekvienais metais) vertinimo rezultatai pateikiami metinėse KPP įgyvendinimo ataskaitose;
57.2. KPP išplėstinio metinio vertinimo etapuose (2017 m. ir 2019 m.) vertinimo rezultatai pateikiami KPP detalizuotose įgyvendinimo ataskaitose;
58. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 808/2014 IV, V ir VII priedais, metinėse KPP įgyvendinimo ataskaitose, detalizuotose metinėse KPP įgyvendinimo ataskaitose ir KPP ex-post vertinimo ataskaitoje, turi būti pateikiama su Tinklo veiklos įgyvendinimu susijusi informacija pagal šiuos EK nustatytus bendruosius vertinimo reikalavimus:
58.1. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 808/2014 IV priedu, Tinklo veiklos vertinimas atliekamas pagal bendrus kaimo plėtros įgyvendinimo rodiklius:
58.1.1. Nr. O.24 Teminių ir analizės duomenų mainų, kurie buvo įdiegti įgyvendinant paramą nacionaliniam kaimo tinklui, skaičius;
58.2. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 808/2014 V priedu, atsakymas į bendrąjį kaimo plėtros vertinimo klausimą Nr. 21 „Kiek nacionalinis kaimo tinklas padėjo įgyvendinant Reglamento (ES) Nr. 1305/2013 54 straipsnio 2 dalyje nurodytus tikslus?“ turi būti pateikiamas detalizuotose metinėse KPP įgyvendinimo ataskaitose ir KPP ex-post vertinimo ataskaitoje;
58.3. vadovaujantis Reglamento 808/2014 VII priedu, pateikiama informacija apie Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 5 straipsnyje nurodytų partnerių vaidmenį įgyvendinant Veiksmų programą ir veiksmus, kurių imtasi siekiant užtikrinti, kad Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 5 straipsnio 1 dalyje nurodyti partneriai dalyvautų rengiant pažangos ataskaitas bei įgyvendinant KPP ir Veiksmų programą (be kita ko, dalyvaudami programų stebėsenos komitetuose, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 48 straipsnyje, ir Tinklo veikloje).
ANTRASIS SKIRSNIS
TIKSLINIS TEMINIS TINKLO VEIKLOS VERTINIMAS
59. Tikslinis teminis Tinklo veiklos vertinimas (studija, analizė, tyrimas, ir pan.) – tai Tinklo veiklos vertinimas pagal aktualią temą, siekiant išanalizuoti Tinklo veiklos įgyvendinimo patirtį, identifikuoti Tinklo veiklos įgyvendinimo problemas ir rasti šių problemų sprendimų būdus.
60. Tikslinis teminis Tinklo veiklos vertinimas vykdomas Veiksmų programos 54 punkte nustatyta tvarka.
61. Tikslinio teminio Tinklo veiklos vertinimo objektas – Tinklo veiklos įgyvendinimas, apimantis pagrindinius Tinklo veiklos elementus (administravimas, Veiksmų programa, periodinis veiksmų planas ir periodinis komunikacijos planas, struktūra, biudžetas, narystė/kaimo plėtros dalyvių atstovavimas, stebėsena ir vertinimas, ir kt.).
TREČIASIS SKIRSNIS
TINKLO VEIKLOS SAVIANALIZĖ
63. Tinklo veiklos savianalizė vykdoma Veiksmų programos 55 punkte nustatyta tvarka ne rečiau kaip vieną kartą per metus.
64. Siekdamas užtikrinti galimybę įvykdyti Tinklo savianalizę, Sekretoriatas nuolatos renka informaciją ir statistinius duomenis apie Tinklo veiklą.
xiii SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS