TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. rugsėjo 11 d. Nr. S1-272
Trakai
Vadovaudamasi 2008 m. rugsėjo 15 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. X-1722 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 3 punktu, 8 straipsniu, 16 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, Trakų rajono savivaldybės taryba nusprendžia patvirtinti Trakų rajono savivaldybės teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Trakų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. rugsėjo 11 d. sprendimu
Nr. S1-272
TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato savivaldybės ar savivaldybės įstaigų, kurios yra teisės aktų projektų rengėjos, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais atliekamų norminių teisės aktų projektų (toliau – teisės aktų projektai) antikorupcinio vertinimo tvarką.
2. Trakų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybės) teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tikslas – sumažinti korupcijos tikimybę rengiant teisės aktus, sistemingai ir visapusiškai vertinant korupcijos pasireiškimo galimybes, užtikrinti, kad priimant teisės aktus būtų atsižvelgta į galimas žalingas jų įgyvendinimo pasekmes.
3. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 3 punktu, 8 straipsniu, 16 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. XI–1457 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011-2014 metų programos patvirtinimo“, bei kitais teisės aktais.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas – teisės aktų projektų vertinimas, siekiant nustatyti jais numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, dėl kurių gali susidaryti sąlygos korupcijai pasireikšti.
4.2. Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas – teisės akto projektą tiesiogiai parengęs subjektas: darbuotojas, darbuotojai ar darbo grupė.
II. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
6. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas, jeigu rengiamame sprendimo projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su:
6.1. savivaldybės turto patikėjimo teisės perleidimu, savivaldybės turto nuosavybės ar valdymo teisės perleidimu privatiems asmenims;
6.2. savivaldybės biudžeto lėšų skyrimu dėl savivaldybės funkcijų vykdymo perdavimo viešosioms įstaigoms, kurių dalininkas yra savivaldybė ar privatiems asmenims;
6.6. licencijuojamos ūkinės komercinės veiklos ar ūkinės komercinės veiklos, kuriai vykdyti reikalingas savivaldybės tarybos leidimas;
7. Savivaldybės teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos Juridinio ir personalo administravimo skyriaus vyr. specialistas atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.
8. Teisės akto projekto vertintojas, atlikdamas teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja jo turinį, vertina jį pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje (1 priedas), nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijai), prognozuoja, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.
III. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMOS RENGIMAS IR TEIKIMAS
10. Atlikęs teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą ir nustatęs teisės akto projekto trūkumų antikorupciniu požiūriu, teisės akto projekto vertintojas užpildo teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymą ir pateikia ją teisės akto projekto tiesioginiam rengėjui.
11. Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas, įvertinęs teisės akto projekto vertintojo nustatytus vertinto teisės akto projekto trūkumus antikorupciniu požiūriu, patikslina teisės akto projektą pagal teisės akto projekto vertintojo pastabas ir pasiūlymus ir (arba) atitinkamoje teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos grafoje pateikia savo argumentus dėl teisės akto projekto vertintojo pateiktų pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka, taip pat pateikia pažymą ir patikslintą teisės akto projektą teisės akto projekto vertintojui.
12. Teisės akto projekto vertintojas atitinkamoje teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos grafoje pažymi, ar teisės akto projekto tiesioginio rengėjo pataisų pakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti. Nuostatas, kurių pataisymų, teisės akto projekto vertintojo nuomone, nepakanka, ir konkrečius jų vertinimo kriterijus teisės akto projekto vertintojas išvardija teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos preambulėje.
13. Teisės akto projekto vertintojo ir teisės akto projekto tiesioginio rengėjo užpildyta teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažyma kartu su teisės akto projektu ir aiškinamuoju raštu pateikiama įstaigos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui, priimančiam sprendimą dėl teisės akto projekto tobulinimo, priėmimo, siuntimo derinti ar pateikimo teisės aktą priimančiam subjektui.
IV. PAKARTOTINIS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS
15. Kai derinant teisės akto projektą su kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis, asociacijomis ar kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis jame atsiranda naujų pagal nustatytus kriterijus nevertintų nuostatų arba pakeičiamos antikorupciniu požiūriu jau vertintos teisės akto projekto nuostatos, arba kai teisės akto projekto nuostatos, kurioms nustatyti kriterijai nebuvo aktualūs antikorupcinį vertinimą atliekant pirmą kartą jos, pakeičiamos taip, kad minėti kriterijai tampa joms aktualūs, teisės akto projekto tiesioginis rengėjas pateikia jį teisės akto projekto vertintojui pakartotiniam antikorupciniam vertinimui atlikti.
Taisyklių 1 priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas:
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarp institucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
|
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
|
Teisės akto projekto vertintojas: |
|
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |