ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 14 d. Nr. 1-AĮ-710
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi ir 251 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu,
t v i r t i n u Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 14 d. įsakymu
Nr. 1-AĮ-710
ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – Įstaiga), veikiančių savivaldybės teritorijoje ir teikiančių savivaldybės gyventojams socialinę priežiūrą, akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės organizavimo ir vykdymo tvarką.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“.
3. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tikslas – užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę bei formuoti bendrą keliamų reikalavimų taikymo praktiką savivaldybėje.
4. Įstaigų, teikiančių socialinę priežiūrą, akreditavimą ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę Anykščių rajono savivaldybėje vykdo Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).
5. Kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų (toliau – paslaugų) kokybės kontrolė organizuojama paslaugų gavėjų lygmeniu ir Įstaigų lygmeniu.
8. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.
9. Paslaugų kokybę Įstaigų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas Įstaigų planinius ir neplaninius patikrinimus Įstaigos buveinėje ir / ar paslaugų teikimo vietoje.
10. Apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą Įstaigos vadovui arba kitam atsakingam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti patikrinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams). Įstaigai siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas patikrinimas vietoje, patikrinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.
11. Išimtinais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Įstaigos prašymas atidėti planinį patikrinimą.
12. Socialinės paramos skyrius neatlieka Įstaigos planinio patikrinimo, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo (netaikoma neplaniniams patikrinimams).
13. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su Įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Įstaigos patikrinimą.
14. Neplaninis Įstaigos patikrinimas atliekamas šiais atvejais:
14.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos patikrinimą;
14.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
14.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų atitikties reikalavimų;
15. Įstaigų paslaugų kokybės vertinimas apima Įstaigų teikiamų paslaugų stebėseną, Įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.
III SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO VYKDYMAS
18. Paslaugų kokybės paslaugų gavėjų lygmeniu vertinimas atliekamas apklausiant paslaugų gavėjus žodžiu ir / ar raštu, naudojant anketinės apklausos metodą.
19. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu bendradarbiaujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais ar kitais suinteresuotais asmenimis užpildant Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo apklausos anketą (Tvarkos aprašo 1 priedas).
20. Įstaigos patikrinimas ir teikiamų paslaugų kokybės vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus.
21. Įstaigos patikrinimą, atsižvelgiant į akredituotos socialinės priežiūros teikimo apimtis, atlieka vienas ar du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti Socialinės paramos skyriaus darbuotojai (toliau – Atsakingi darbuotojai).
22. Atsakingi darbuotojai gavę pavedimą atlikti konkrečios Įstaigos planinį arba neplaninį patikrinimą, su Socialinės paramos skyriaus vedėju žodžiu suderina apsilankymo Įstaigoje datą, paruošia raštą, adresuotą Įstaigai, kuriame nurodo, kada bus atliekamas patikrinimas vietoje, patikrinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus ir kitą būtiną informaciją Įstaiga privalo pateikti.
23. Apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos atsakingam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti patikrinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams).
24. Jeigu numatomas Įstaigos patikrinimas yra neplaninis, Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui, prieš pradedant neplaninį patikrinimą vietoje, įteikiamas raštas, kuriame nurodoma: patikrinimo atlikimo data, patikrinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.
25. Atsakingi darbuotojai, atlikdami Įstaigos patikrinimą, tikrina ar Įstaigos, teikdamos akredituotą socialinę priežiūrą, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.
26. Atsakingi darbuotojai, atlikę Įstaigos planinį arba neplaninį patikrinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir tikrintai Įstaigai elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčia patikrinimo aktą (Tvarkos aprašo 2 priedas).
27. Jei atlikus pirminį Įstaigos patikrinimą buvo nustatyta pažeidimų, kartu su vertinimo aktu Įstaigai pateikiamas raštas, kuriame nurodamas terminas (ne ilgesnis nei 6 mėn.), per kurį patikrinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.
28. Įstaiga, gavusi patikrinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Atsakingų darbuotojų, atlikusių patikrinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo patikrinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis nustatytų pažeidimų pašalinimui ar vykdydama pateiktas rekomendacijas.
29. Antrinio patikrinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, Atsakingi darbuotojai patikrinimo aktą išsiunčia Įstaigai ir baigia Įstaigos tikrinimą.
30. Antrinio patikrinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo projektą) dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros galiojimą, Įstaigai leidžiama toliau teikti socialinę priežiūrą visą teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo laikotarpį, išskyrus atvejus, kai nustatyti pažeidimai kelia grėsmę socialinių paslaugų gavėjų interesams ir saugumui.
31. Patikrinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas sprendimas (įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), Įstaigai išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant terminą, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.
32. Trečio patikrinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo projektą). Vertinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas įsakymas išsiunčiami Įstaigai ir Įstaigos tikrinimas baigiamas. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.
33. Trečio patikrinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai per 10 darbo dienų parengia patikrinimo aktą ir motyvuotą sprendimą (Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo dėl Įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo projektą).
34. Patikrinimo aktas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytas sprendimas (įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą galiojimo naikinimo), išsiunčiami Įstaigai per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
35. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Atsakingas darbuotojas, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos, įveda informaciją apie Įstaigai panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).
36. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Socialinės paramos skyrius informuoja Įstaigos steigėją. Tuo atveju, kai Įstaigos steigėjas yra Anykščių rajono savivaldybė, informuojamas Savivaldybės administracijos direktorius.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės
tvarkos aprašo
1 priedas
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA
Gerb. kliente, kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Anykščių rajono savivaldybėje. Dėkojame už skirtą laiką.
________________________________________________________________________________
1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote/ gaunate 20..... metais ir įvertinkite jų kokybę?
Pažymėkite gautą/gaunamą paslaugą (tinkantį variantą pažymėkite x) |
Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 5 (5 - aukščiausias įvertinimas) |
Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą |
|
Vaikų dienos socialinė priežiūra |
|
|
|
Pagalba į namus |
|
|
|
Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas |
|
|
|
Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose |
|
|
|
Laikinas apnakvindinimas |
|
|
|
Psichosocialinė pagalba |
|
|
|
Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams bei besirengiantiems jais tapti |
|
|
|
Kitos (įrašykite) ............................................................................. |
|
|
|
2. Ar tokios paslaugos tikėjotės? (tinkantį variantą pažymėkite x )
o taip
o ne
o negaliu atsakyti
o kita.............................................................................................................................................
3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.)
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Pateikite pasiūlymus, ką reikėtų tobulinti siekiant geresnės socialinių paslaugų kokybės?
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Anykščių rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės
tvarkos aprašo
2 priedas
ĮSTAIGOS, TEIKIANČIOS AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ, PATIKRINIMO AKTAS
____________________________________________________________________
(tikrinamos įstaigos pavadinimas)
________________ Nr. _______
(registracijos data ir numeris)
Tikrinimo teisinis pagrindas__________________________________________________________________________________________________
Tikrinimo rūšis (planinis/neplaninis) ___________________________________________________________________________________________
Atliekamas patikrinimas
(pirminis / antrinis / trečias)
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Kriterijaus įvertinimas (pažymėti x) |
Apibūdinimas (pildoma, jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies; išvardinti trūkumus) |
Terminas trūkumams pašalinti (pildoma, jeigu nustatyti) |
Trūkumas pašalintas/ nepašalintas (pildoma, jeigu buvo nustatytas) (pažymėti x) |
1. |
Įstaiga atitinka prašyme leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą pateiktą informaciją |
įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, socialinės priežiūros paslaugų rūšis |
□ atitinka □ neatitinka
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
asmenų grupės, kurioms Įstaiga turi leidimą teikti akredituotą socialinę priežiūrą |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
asmenų, kuriems teikiamos paslaugos, skaičius |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
2. |
Įstaiga atitinka Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotą socialinę priežiūrą
|
įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, pareigybės |
□ atitinka □ neatitinka
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų ir jų etatų skaičius |
□ atitinka □ neatitinka
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
įstaigos, kuri teikia akredituotą socialinę priežiūrą, socialinį darbą dirbantys darbuotojai yra įgiję Socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytą išsilavinimą |
□ atitinka □ neatitinka
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
patalpos atitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus (vertinamas rodiklis, jeigu paslaugoms teikti patalpos būtinos) |
□ atitinka □ neatitinka
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
3. |
Kiti bendrieji kriterijai |
|||||
|
Paslaugų teikimas |
paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
□ taip □ ne
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos |
□ taip □ ne
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai |
□ taip □ ne |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka |
□ taip □ ne |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
□ taip □ ne |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
Išvados:
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Tikrinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)