Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 26 d. Nr. 204
Vilnius
Įgyvendindama Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204
UŽIMTUMO DIDINIMO 2014–2020 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO
TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS
I SKYRIUS
BendroSIOS NUOSTATOS
1. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) skirtas Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 ,,Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nustatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
2. Plano priemonės atitinka Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, ir 2014–2020 metų Nacionalinės pažangos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų Nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, 1 prioriteto „Visuomenės ugdymas, mokslas ir kultūra“ 1.1 tikslo „Skatinti mokytis visą gyvenimą“ 2 prioriteto „Veikli ir solidari visuomenė“ ir 3 prioriteto „Ekonomikos augimui palanki aplinka“ nuostatas. Plano įgyvendinimo rezultatai prisidės prie minėtuose strateginiuose dokumentuose numatytų valstybės pažangos vertinimo rodiklių pasiekimo.
Planas taip pat rengtas atsižvelgiant į atliktą situacijos analizę, kuri paremta Alytaus regiono pavyzdžiu ir rodo didžiausią poreikį mažinti struktūrinį nedarbą, nes darbo jėgos kvalifikacinė struktūra neatitinka darbo vietų kvalifikacinės struktūros, mažinti jaunimo nedarbą, nes dėl nepakankamų profesinių įgūdžių ir darbo patirties stokos jaunimas yra pažeidžiamiausia grupė, ir mažinti ilgalaikį nedarbą, nes dėl lėtai atsigaunančios ekonomikos ilgalaikio nedarbo lygis 2012 metais siekė 6,5 proc. ir viršijo Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybių vidurkį (4,6 proc.). Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) duomenimis, nedarbas Alytaus rajone daugiau kaip 1,5 karto viršija šalies vidurkį. 2014 m. sausio 1 d. duomenimis, bedarbiai Alytaus rajone sudarė 16,2 proc., Lazdijuose – 18,9 proc., Kalvarijoje – 17,1 proc. darbingo amžiaus gyventojų. Tai savivaldybės, kuriose 2014 m. sausio 1 d. buvo registruotas aukščiausias nedarbo lygis šalyje. Alytaus miesto savivaldybėje bedarbiai sudarė 14,9 proc. darbingo amžiaus gyventojų. Jaunimo nedarbo rodikliai vieni aukščiausių šalyje: Alytaus rajone jaunesni kaip 25 metų bedarbiai sudaro 10,1 proc. tos amžiaus grupės savivaldybės gyventojų, Alytaus mieste – 9 proc., Kalvarijoje – 10,4 procento. Labai aukštas vyrų nedarbo lygis, viršijantis vyrų nedarbo rodiklį šalyje daugiau kaip 1,5 karto: Lazdijuose – 19,4 proc., Alytaus rajone – 17,5 proc., Kalvarijoje – 16,9 procento. Aukštas ilgalaikio nedarbo lygis: ilgalaikių bedarbių dalis gerokai didesnė nei šalies vidurkis. Lazdijuose ilgalaikiai bedarbiai sudaro 58 proc., Alytaus rajone – 51,1 proc., Kalvarijoje – 39,4 proc., Alytaus mieste – 40,2 proc. (šalies vidurkis – 30 proc.). Tarp registruotų bedarbių didesnė nei vidutiniškai šalyje kaimo gyventojų dalis: Lazdijuose – 76,6 proc., Kalvarijoje – 59,1 proc. (šalies vidurkis – 38,8 proc.). Didelė nepasirengusių konkuruoti darbo rinkoje asmenų dalis: 60–70 proc. bedarbių neturi profesinio pasirengimo, darbo patirties arba yra praradę darbo įgūdžius dėl ilgos darbo pertraukos. Apie pusė bedarbių neturi motyvacijos dirbti. Alytaus miesto savivaldybėje 2014 m. sausio 1 d. pasiektas 2009 m. kovo nedarbo lygis, Alytaus rajone ir Lazdijuose – 2009 metų pabaigos, o Kalvarijoje – 2010 m. sausio lygis.
3. Planas apima Programos tikslus: darbo vietų kūrimą ir darbo paklausos skatinimą; darbo jėgos kvalifikacijos atitikties darbo rinkos reikmėms didinimą; laisvų darbo išteklių integravimą į darbo rinką.
4. Siekiant Plano 1 tikslo, skirto darbo vietoms kurti ir darbo paklausai skatinti, greta Plane nurodytų priemonių numatoma įgyvendinti kitus šio tikslo uždavinius atitinkančius veiksmus, jau numatytus kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:
4.1. sudaryti galimybes tikslinėms jaunimo grupėms (pavyzdžiui, profesinių mokyklų absolventams, aukštųjų mokyklų technologinių specialybių absolventams ir panašiai) gauti Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų, rizikos kapitalo fondų, bendrai investuojančio fondo („Verslo angelų“) atstovų ir verslininkų, sėkmingai išplėtojusių verslą, finansų inžinerijos priemonių pagalbą, bendras praktines konsultacijas verslo pradžios finansavimo (lėšų pritraukimo) klausimais specialiai organizuotuose renginiuose (Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, toliau – Ūkio ministerija);
4.2. remti kokybiškas nuolatinio pobūdžio konsultavimo apie verslo pradžią ir mokymą paslaugas, finansuoti biuro patalpų nuomą, ypatingą dėmesį skirti smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, veikiantiems regionuose (pirmųjų metų paslaugų krepšeliai SVV subjektams) (Ūkio ministerija);
4.3. vadovaujantis čekio principu, teikti specializuotas konsultavimo ir mokymo paslaugas (verslo paslaugų krepšeliai (čekiai)) SVV subjektams, veikiantiems nuo vienų iki 3 metų (Ūkio ministerija);
4.4. išplėtoti viešosios prieigos paslaugas verslui, pagal naują konsultavimo instrumentą finansuoti informacines, konsultacines ir ekspertines paslaugas mokestiniais, teisiniais, finansiniais, technologiniais, vadybiniais klausimais ilgiau negu 3 metus veikiantiems SVV subjektams (Ūkio ministerija);
4.5. parengti 12-os ministerijų kompetencijai priklausančių teisės aktų pakeitimų projektus – atsisakyti nebūtinų, neproporcingų ūkinės komercinės veiklos ribojimų, nepagrįstų leidimų išdavimo sąlygų ir tokiu būdu skatinti verslo steigimąsi bei darbo vietų kūrimą (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Švietimo ir mokslo ministerija), Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija);
4.6. išplėsti Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro veiklą, gerinti teikiamų paslaugų ir informacijos kokybę – įtraukti daugiau ekonominės veiklos sričių, peržiūrėti, atnaujinti ir papildyti teikiamą informaciją, tobulinti portalo www.verslovartai.lt informacijos išdėstymą, užtikrinti struktūrizuotą informacijos pateikimą vartotojams, nesudėtingą jos suradimą, paprastą naudojimąsi portalu, padaryti portalą patogesnį vartotojams (Ūkio ministerija);
4.7. persvarstyti įmonių restruktūrizavimo teisinį reguliavimą, siekiant užtikrinti, kad restruktūrizavimo procesai būtų pradedami laiku (pasirodžius pirmiesiems finansinių sunkumų požymiams) ir valstybės pagalba finansinių sunkumų turinčioms įmonėms būtų taikoma veiksmingai (padaugėtų sėkmingų restruktūrizavimo atvejų) (Ūkio ministerija);
4.8. formuoti teigiamą verslininko įvaizdį (viešinti sėkmės istorijas, skatinti verslininkų socialinį atsakingumą, remiant standarto SA8000 (Social Accountability 8000) diegimą (šis standartas apima tokias socialinio atsakingumo sritis kaip žmogaus teisės, darbdavystės praktika, etiškas verslas ir atitinkami organizacijos valdymo aspektai) (Ūkio ministerija);
4.9. siekiant atverti naujas verslo galimybes ir skatinti konkurenciją teikiant socialines paslaugas, parengti socialinio verslo koncepciją (Ūkio ministerija);
4.10. išanalizuoti darbo užmokesčio kitimo tendencijas Lietuvoje ir įvertinti ryšį tarp mažą darbo užmokestį gaunančių gyventojų grupių ir bedarbių (ieškančių darbo asmenų) darbinės motyvacijos; pateikti pasiūlymus dėl darbo biržose užsiregistravusių asmenų darbinės motyvacijos didinimo, kuriant darbo santykių ir valstybinio socialinio draudimo teisinio-administracinio modelio projektą (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
4.11. siekiant sustiprinti klasterių plėtros procesus, remti investicijas į bendro naudojimo atviros prieigos infrastruktūrą, skleisti informaciją apie galimą klasterizacijos naudą, valdymo ypatumus ir verslo atstovų bendradarbiavimą, kuriant vertės grandinę, siekiant spręsti socialinius visuomenės iššūkius, skatinti Lietuvos klasterius plėtoti tarptautinę partnerystę (Ūkio ministerija).
5. Plano 2 tikslo, skirto darbo jėgos kvalifikacijos atitikčiai darbo rinkos reikmėms didinti, ir jo uždavinių įgyvendinimas taip pat bus grindžiamas:
5.1. galimybių organizuoti daugiau mokymų darbo vietose sudarymu besimokantiems pagal profesinio mokymo programas, rekomendacijų dėl pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formos diegimo parengimu ir įgyvendinimu (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.2. profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos efektyvinimu, pritraukimu dirbti profesinio mokymo įstaigose daugiau specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.3. absolventų integravimosi į darbo rinką (stažuotojų ir kitų) schemos sukūrimu ir įgyvendinimu bendradarbiaujant su darbdaviais (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.4. teisinių sąlygų aukštųjų mokyklų studentams atlikti ne tik praktiką, kuri yra studijų proceso dalis, bet ir papildomą praktiką, kurios metu jie galės įgyti papildomų kompetencijų ar konkrečiai darbo vietai būtinų gebėjimų, sudarymu (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.5. programos, skirtos suteikti absolventams profesinius įgūdžius ir kompetencijas, pagal konkrečios darbo vietos poreikius bei darbo vietos ar verslo kūrimo įgūdžius parengimu ir įgyvendinimu; verslumo ugdymo integravimu į pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo sistemas (Švietimo ir mokslo ministerija);
5.6. socialinio dialogo su mokymo įstaigomis, darbdaviais, savivaldybėmis, vietos bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais socialiniais partneriais plėtojimu, kaip numatyta priemonėje „Socialinio dialogo skatinimas“ (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6. Siekiant Plano 3 tikslo, skirto laisviems darbo ištekliams integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti, greta Plane nurodytų priemonių numatoma įgyvendinti kitus šio tikslo uždavinius atitinkančius veiksmus, jau numatytus kituose valstybės institucijų planavimo dokumentuose:
6.1. parengti ir įgyvendinti karjeros kompetencijų tobulinimo programą, organizuoti mokymus, naudojant šiuolaikines informacines technologijas, skirtus specialistams, dirbantiems su jaunimu (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.2. formuoti mokinių, pageidaujančių dirbti vasaros atostogų metu, duomenų banką ir informuoti darbdavius (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.3. padidinti jaunimo darbo centrų aprėptį – užtikrinti paslaugų teikimą kiekvienoje savivaldybėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.4. nekvalifikuotą jaunimą siųsti mokytis pagal pirminio darbo rinkos ir profesinio mokymo bendrojo ugdymo programas (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.5. skatinti jaunuolius naudotis elektroninėmis paslaugomis, teikiamomis Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.6. Lietuvos darbo biržos informacinėje sistemoje sudaryti sąlygas jaunimui sužinoti apie darbo pasiūlymus, stažuotes ir praktiką įvairiose vietovėse, regionuose ir šalyse, skelbiamus Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija);
6.7. plėsti aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazę „Talentų bankas“ (aukštos kvalifikacijos specialistų duomenų bazė interneto svetainėje www.ldb.lt) – įtraukti užsienyje studijuojančius jaunuolius; skatinti darbdavius naudotis šia svetaine ieškant darbuotojų (Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).
7. Prie užimtumo didinimo prisidės tarpinstitucinio veiklos plano „Regioninė plėtra“ priemonės, susijusios su infrastruktūros projektais, skirtais vietos verslui skatinti, neišnaudotai, apleistai infrastruktūrai ir teritorijoms paruošti investicijoms – pritaikyti naujai komercinei veiklai, kurios, atsižvelgiant į tikslinės teritorijos specifiką, turės būti integruojamos su atskirų ministerijų kompetencijų srities verslumo skatinimo projektais, aktyvios darbo rinkos politikos priemonėmis, numatytomis Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme (taikant integruotas teritorines investicijas pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 36 straipsnį).
II skyrius
plano 2014–2016 metų tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai ir įgyvendinančios institucijos
(tūkst. litų)
Eil. Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
2014 metų asignavimai |
Numatomi 2015 metų asignavimai |
Numatomi 2016 metų asignavimai |
Įgyvendinanti institucija |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmo-kesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmo-kesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmo-kesčiui |
|||||||||
1. |
Tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą |
|||||||||||||
1.1. |
Uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką |
|||||||||||||
1.1.1. |
Priemonė – koordinuoti ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių subjektų funkcijų optimizavimą |
334,4 |
334,4 |
0 |
0 |
127,4 |
127,4 |
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: parengti ir įgyvendinti verslo priežiūros institucijų konsolidavimo planą, sukurti priežiūrą atliekančių institucijų informacinę sistemą, kurią naudojant būtų sudarytos sąlygos atsisakyti reikalavimo, kad verslininkai teiktų duomenis ar informaciją, jeigu juos turi nors viena priežiūros institucija, rengti teritorijų verslo aplinkos žemėlapius. |
||||||||||||||
1.2. |
Uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą |
|||||||||||||
1.2.1. |
Priemonė – pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, teikiant finansines paskatas |
5 000,0 |
5 000,0 |
0 |
0 |
5 000,0 |
5 000,0 |
0 |
0 |
5 000,0
|
5 000,0
|
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: vykdyti investicinių projektų paiešką, skirti finansavimą užsienio investuotojų įgyvendinamiems investiciniams projektams, vykdyti poinvesticinį aptarnavimą, didinti regionų ir jų galimybių žinomumą, siekiant pritraukti užsienio investicijas. |
||||||||||||||
1.2.2. |
Priemonė – nukreipti vidaus investicijas į regionus, teikiant papildomas finansines paskatas |
30 000,0 |
30 000,0 |
0 |
0 |
70 000,0 |
70 000,0 |
0 |
0 |
20 000,0 |
20 000,0 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: numatyti lankstesnes procedūras ir finansuoti veiklas, susijusias su tiesioginiu vidaus investicijų pritraukimu į didelės pridėtinės vertės gamybos ir (ar) didelės pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą, kai toks verslas vykdomas ne Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos miestuose ir kai sukuriama ne mažiau kaip 20 naujų darbo vietų. |
||||||||||||||
1.2.3. |
Priemonė – rengti nacionalinius socialiai atsakingų įmonių apdovanojimus |
50,0
|
50,0
|
0 |
0 |
50,0 |
50,0 |
0 |
0 |
50,0 |
50,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: rengti nacionalinius socialiai atsakingų įmonių apdovanojimus pagerbiant įmones, kurios labiausiai prisideda prie socialinės gerovės kūrimo ir jos stiprinimo, poveikio aplinkai mažinimo Lietuvoje; jų veikla (jų produktai, paslaugos, projektai ar programos) rodo pačių įmonių lyderystę ir nuoširdų jų įsipareigojimą veikti skaidriai ir sąžiningai elgtis su darbuotojais, visuomene ir valstybe, vertinti verslo veiklos poveikį aplinkai ir mažinti neigiamas tokio poveikio pasekmes. |
||||||||||||||
1.2.4. |
Priemonė – plėtoti tvarią, inovatyvią ir konkurencingą akvakultūros įmonių ir žuvininkystės produktų perdirbimo įmonių veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 000,0
|
1 000,0
|
0 |
9 000,0
|
15 000,0
|
1 500,0
|
0 |
13 500,0 |
Žemės ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: teikti negrąžinamą paramą investicijoms į mažų ir vidutinių įmonių steigimą ir plėtrą, skatinant tvarų, pažangų ir konkurencingą verslą bei naujų darbo vietų kūrimą akvakultūros ir žuvininkystės produktų perdirbimo sektoriuose. |
||||||||||||||
1.3. |
Uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas |
|||||||||||||
1.3.1. |
Priemonė – teikti paramą pradedantiesiems verslą |
– |
– |
– |
– |
6 000,0
|
6 000,0
|
0 |
0 |
21 000,0
|
21 000,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: teikti paskolas verslo pradžiai; teikti subsidijas darbuotojų darbo užmokesčiui ir vykdyti dalinį paskolų palūkanų kompensavimą, siekiant sudaryti sąlygas pradėti verslą; skatinti verslumą ir savarankišką užimtumą bei naujų darbo vietų kūrimą. |
||||||||||||||
1.3.2. |
Priemonė – remti informacinių renginių, skatinančių visuomenės verslumą, organizavimą |
5 000,0
|
5 000,0
|
0 |
0 |
5 000,0
|
5 000,0
|
0 |
0 |
2 000,0 |
2 000,0 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: finansuoti viešųjų įstaigų, asociacijų, kurių nariai yra juridiniai asmenys, prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuojamus informacinius renginius (skatinančius visuomenės, ypač jaunimo ir moterų, verslumą, naujų SVV subjektų steigimąsi ir plėtrą, verslo partnerystės tinklų susidarymą, franšizę); konsultacinių paslaugų teikimą verslo reguliavimo klausimais (verslo pradžia, nesteigiant juridinio asmens, juridinio asmens steigimas, mokesčių sistema, darbo teisė, leidimai ir licencijos, viešieji pirkimai ir pan.), juridinio asmens vidaus valdymo klausimais (vadyba, projektų valdymas, kokybės vadyba, žmogiškieji ištekliai, finansų valdymas ir pan.), juridinio asmens aplinkos klausimais (rinkos analizė, vietinė ir regioninė konkurencinė aplinka, partnerių paieška, finansinių šaltinių paieška, eksporto galimybės, internalizacija ir pan.); kitą praktinę ir konsultacinę pagalbą verslo ir menų inkubatoriuje veiklą plėtojančioms įmonėms (pagalba inkubuojamoms įmonėms, rengiant ir atnaujinant verslo planus, verslo planų įgyvendinimo stebėsena, inkubuojamų įmonių reklama ir pan.). Skatinti, kad minėtos veiklos būtų vykdomos regionuose. |
||||||||||||||
1.3.3. |
Priemonė – iš dalies kompensuoti paskolų iš Verslumo skatinimo fondo palūkanas (95 proc.) |
800,0
|
800,0
|
0 |
0 |
500,0
|
500,0
|
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: kompensuoti labai mažoms ir mažoms įmonėms, fiziniams asmenims, taip pat socialinėms įmonėms 95 proc. banko priskaičiuotų palūkanų, sumokamų už paskolą iš Verslumo skatinimo fondo, kad būtų sudarytos sąlygos skatinti verslumą ir savarankišką užimtumą bei naujų darbo vietų kūrimą. |
||||||||||||||
1.3.4. |
Priemonė – teikti paskolų garantijas (įmokų ir išmokų kompensavimas) ir iš dalies dengti paskolų palūkanas |
7 500,0
|
7 500,0
|
0 |
0 |
7 500,0
|
7 500,0
|
0 |
0 |
7 500,0
|
7 500,0
|
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: teikti garantijas kredito įstaigoms už SVV paskolas ir, SVV subjektui negrąžinus paskolos kredito įstaigai, dengti iki 80 proc. išmokos, taip pat kompensuoti dalį atlyginimo už šias garantijas. |
||||||||||||||
1.4. |
Uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis |
|||||||||||||
1.4.1. |
Priemonė – remti ekonominės veiklos kūrimą ir plėtrą |
72,74 |
72,74 |
0 |
0 |
66 000,0 |
66 000,0 |
0 |
0 |
66 000,0 |
66 000,0 |
0 |
0 |
Žemės ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: įvairinti ūkininkų ir kitų žemės ūkio subjektų veiklą, kad būtų plėtojamos kaimo turizmo paslaugos, įvairios valymo paslaugos, statybos, kraštovaizdžio tvarkymas, medienos gaminių gamyba. |
||||||||||||||
1.4.2. |
Priemonė – didžiausio nedarbo teritorijose įgyvendinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektus, steigti naujas darbo vietas |
12 400,0
|
12 400,0
|
0 |
0 |
16 600,0
|
16 600,0
|
0 |
0 |
16 800,0
|
16 800,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: tobulinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atranką ir įgyvendinimą, ypač sustiprinti atranką regioniniu lygmeniu; remti neterminuotą bedarbių įdarbinimą, teikiant paramą darbdaviams darbo vietoms steigti; atlikti vietinių užimtumo iniciatyvų priemonės sklaidą, organizuoti renginius įgyvendintiems projektams pristatyti visuomenei. |
||||||||||||||
1.4.3. |
Priemonė – remti jaunuosius ūkininkus |
1,1 |
1,1 |
0 |
0 |
28 000,0
|
28 000,0
|
0 |
0 |
28 000,0
|
28 000,0
|
0 |
0 |
Žemės ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: teikti paramą jauniesiems ūkininkams, t. y. asmenims iki 40 metų, pradedantiems žemės ūkio veiklą, įsikurti, remti jaunųjų ūkininkų investicijas, reikalingas žemės ūkio veiklai vykdyti: investicijas į nekilnojamojo turto statybą ir (ar) rekonstrukciją, taip pat kuriamam ūkiui reikalingos žemės ūkio technikos bei įrangos, daugiamečių augalų įsigijimą. |
||||||||||||||
1.4.4. |
Priemonė – skatinti užimtumą teritorinės sanglaudos žuvininkystės regionuose |
0 |
0 |
0 |
0 |
500,0
|
100,0
|
0 |
400,0
|
2 000,0
|
400,0
|
0 |
1 600,0 |
Žemės ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: teikti negrąžinamą paramą vietos projektams pagal žuvininkystės regionų vietos plėtros strategijas įgyvendinti, siekiant įvairinti veiklą ir kurti pridėtinę vertę, darbo vietas ir skatinti inovacijas visuose verslinės žvejybos ir akvakultūros produkcijos tiekimo grandinės etapuose. |
||||||||||||||
2. |
Tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms |
|||||||||||||
2.1. |
Uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę |
|||||||||||||
2.1.1. |
Priemonė – teikti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugas realioje ir virtualioje aplinkoje |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 000,0 |
15 000,0
|
0 |
0 |
15 000,0
|
15 000,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: parengti priemones, skirtas profesinio orientavimo (karjeros) paslaugoms teikti realioje ir virtualioje aplinkoje; derinti paslaugų naujoms tikslinėms grupėms – suaugusiesiems ir nesimokančiam bei nedirbančiam jaunimui – teikimą tarp skirtingų švietimo ir darbo rinkos institucijų; informuoti, konsultuoti ir ugdyti karjerai asmenis, siekiant sėkmingo jų perėjimo iš vieno mokymosi lygmens į kitą, įsidarbinimo ar kvalifikacijos tobulinimo. |
||||||||||||||
2.1.2. |
Priemonė – pagerinti užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų paslaugų kokybę ir prieinamumą; užtikrinti Europos užimtumo tarnybos (EURES) veiklą Lietuvoje |
392,2 |
392,2 |
0 |
0 |
1 150,0
|
1 150,0 |
0 |
0 |
1 150,0
|
1 150,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža |
Priemonės veiklos: rengti mokymus Lietuvos darbo biržos sistemos darbuotojams, siekiant tobulinti jų kompetenciją, suteikti būtinų žinių, gerinti dalykinius, organizacinius, planavimo ir kitus gebėjimus, kad būtų užtikrinta šios institucijos teikiamų paslaugų kokybė ir padidintas jų prieinamumas; stiprinti darbuotojų mobilumą ES. |
||||||||||||||
2.1.3. |
Priemonė – sukurti ir plėtoti ugdymo karjerai ir ugdymo karjerai stebėsenos modelius bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo srityse |
7 763,0
|
7 763,0
|
0 |
0 |
23 981,0
|
23 981,0
|
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: įgyvendinti ugdymo karjerai ir ugdymo karjerai stebėsenos modelius, įgyvendinti ugdymo karjerai programą bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose, sukurti ir kartu su darbdaviais įgyvendinti mokinių profesinio veiklinimo (supažindinimo su įvairiomis užimtumo sritimis ir profesijomis praktikoje) modelį. |
||||||||||||||
2.1.4. |
Priemonė – sukurti ir plėtoti aukštųjų mokyklų absolventų įsidarbinimo ir karjeros stebėsenos sistemą |
0 |
0 |
0 |
0 |
500,0
|
500,0
|
0 |
0 |
500,0
|
500,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: remiantis specialistų kvalifikacijų žemėlapio ir karjeros valdymo informacinės sistemos duomenimis, rengti apžvalgas ir rekomendacijas dėl studentų priėmimo rodiklių nustatymo, specialistų rengimo ir karjeros paslaugų plėtros aukštosiose mokyklose. |
||||||||||||||
2.2. |
Uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje |
|||||||||||||
2.2.1. |
Priemonė – parengti naujus ir atnaujinti esamus studijų krypčių (krypčių grupių, sričių) aprašus |
1 000,0 |
1 000,0 |
0 |
0 |
1 000,0
|
1 000,0
|
0 |
0 |
1 000,0
|
1 000,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: vadovaujantis parengtais studijų krypčių aprašais, skirtais specialiesiems reikalavimams atitinkamų krypčių studijų programoms nustatyti, atnaujinti studijų programas ir organizuoti jų vertinimą. |
||||||||||||||
2.2.2. |
Priemonė – populiarinti ir modernizuoti profesinį mokymą, užtikrinti jo atitiktį darbo rinkos poreikiams |
0 |
0 |
0 |
0 |
21 000,0
|
10 000,0
|
0 |
11 000,0
|
21 000,0
|
10 000,0
|
0 |
11 000
|
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: organizuoti nacionalinius profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursus; populiarinti profesinio mokymo teikiamas galimybes tarp jaunimo ir suaugusiųjų, plėtojant ryšius su visuomene, bendrojo ugdymo mokyklomis, mokiniais, tėvais, darbdaviais; bendradarbiaujant su darbdaviais, kurti profesinius standartus, kurti ir įgyvendinti modulines profesinio mokymo programas ir rengti joms skirtą mokymosi medžiagą, persvarstyti vykdomas programas ir tobulinti jų įgyvendinimą. |
||||||||||||||
2.2.3. |
Priemonė – plėtoti profesinio mokymo infrastruktūrą |
153 609,0
|
153 609,0
|
0 |
0 |
57 548,0
|
57 548,0
|
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Priemonės veiklos: tęsti sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektus, plėtoti jų funkcionalumą, vykdyti profesinio mokymo infrastruktūros plėtros (pastatų ir įrangos modernizavimo) projektus, atnaujinti mokyklų praktinio mokymo bazę – aprūpinti jas šiuolaikine įranga. |
||||||||||||||
2.2.4. |
Priemonė – sukurti žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo ir kvalifikacijų sąsajų su darbo vieta stebėsenos sistemą |
1 000,0
|
1 000,0
|
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: sukurti automatizuotą žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo ir kvalifikacijų sąsajų su darbo vieta stebėsenos sistemą, kuri padėtų prognozuoti vidutinės trukmės (5–7 metai) darbo rinkos poreikius; sukurti vartotojams patogų interneto portalą, kuriame būtų pateikiami susisteminti žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo ir kvalifikacijų sąsajų su darbo vieta stebėsenos duomenys. |
||||||||||||||
2.2.5. |
Priemonė – tobulinti žmogiškųjų išteklių kvalifikaciją, didinti jų kompetenciją ir ugdyti darbo jėgos įgūdžius |
– |
– |
– |
– |
20 000,0
|
20 000,0
|
0 |
0 |
40 000,0
|
40 000,0
|
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
Priemonės veiklos: sukurti „kompetencijų vaučerių“ sistemą, skirtą SVV, taip pat fiziniams asmenims; teikti paramą investuotojų žmogiškųjų išteklių kompetencijoms didinti ir sektorinių kompetencijų ugdymo projektams. |
||||||||||||||
2.3. |
Uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą |
|||||||||||||
2.3.1. |
Priemonė – parengti ir įgyvendinti neformaliu, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 000,0
|
6 000,0
|
0 |
0 |
6 000,0
|
6 000,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: sudaryti sąlygas pripažinti įvairiomis formomis įgytas kompetencijas, plėsti mokymosi, darbo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, taip pat užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimą, vykdyti Europos kvalifikacijų ir Lietuvos kvalifikacijų sandaros reikalavimus, į praktinių kompetencijų vertinimą daugiau įtraukti darbdavius. |
||||||||||||||
2.3.2. |
Priemonė – organizuoti kvalifikacijos egzaminus kompetentingose institucijose |
450,0
|
450,0
|
0 |
0 |
450,0
|
450,0
|
0 |
0 |
450,0
|
450,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
|
||||||||||||||
Priemonės veiklos: plėtoti kompetencijų vertinimo sistemą, stiprinti akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų gebėjimus kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą. |
||||||||||||||
2.4. |
Uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą, kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą |
|||||||||||||
2.4.1. |
Priemonė – įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą iniciatyvas |
23 316,0
|
23 316,0
|
0 |
0 |
10 859,0
|
10 859,0
|
0 |
0 |
50,0
|
50,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
Priemonės veiklos: įdiegti naujus neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo modelius, įgyvendinti Europos suaugusiųjų darbotvarkės iniciatyvą, reglamentuoti andragogų rengimą ir vykdyti jų kvalifikacijos tobulinimą. |
||||||||||||||
2.4.2. |
Priemonė – įgyvendinti projektus, skirtus naujų kompetencijų ir (ar) kvalifikacijų suteikimui mokantis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas |
1 000,0
|
1 000,0
|
0 |
0 |
11 000,0
|
11 000,0
|
0 |
0 |
15 000,0
|
15 000,0
|
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija
|
Priemonės veiklos: koordinuoti ir remti iniciatyvas, kurti institucijų partneryste grindžiamas mokymosi visą gyvenimą paslaugas, rengti ir įgyvendinti užsakomąsias mokymo / studijų programas, mokymo įstaigoms bendradarbiaujant su darbdaviais. |
||||||||||||||
3. |
Tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti |
|||||||||||||
3.1. |
Uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką |
|||||||||||||
3.1.1. |
Priemonė – įgyvendinti jaunimo garantijų iniciatyvą ir kitas kompleksines jaunimo užimtumą skatinančias programas |
5 000,0 |
5 000,0 |
0 |
0 |
70 588,0 |
70 588,0 |
0 |
0 |
70 588,0 |
70 588,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
||||||||||||||
Priemonės veiklos: užtikrinti, kad visi jaunuoliai iki 29 metų, netekę darbo arba užbaigę formalųjį mokymąsi, per 4 mėnesius gautų pasiūlymą dirbti, toliau mokytis, įskaitant pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą, atlikti praktiką arba stažuotę, skatinti ankstyvą intervenciją ir aktyvumą bei jaunimo integraciją į darbo rinką; plėtoti valstybės, vietos savivaldos institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir verslo subjektų bendradarbiavimą siekiant integruoti jaunimą į darbo rinką ir (arba) švietimo sistemą; gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę; užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje; skatinti savarankišką užimtumą ir ugdyti verslumą. |
||||||||||||||
3.2. |
Uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje |
|||||||||||||
3.2.1. |
Priemonė – organizuoti ieškančių darbo asmenų, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, profesinį konsultavimą ir motyvavimą |
114,0 |
114,0 |
0 |
0 |
125,0 |
125,0 |
0 |
0 |
125,0 |
125,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: organizuoti ir teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas darbo ieškantiems asmenims, įskaitant ir vyresnio amžiaus asmenis, atsižvelgiant į jų poreikius, gebėjimus priimti informaciją, darbo rinkos reikmes, teikti profesinio konsultavimo ir motyvavimo paslaugas asmenims individualiai arba grupėmis, gerinti profesinio konsultavimo paslaugų prieinamumą ir kokybę, orientuojantis į vyresnio amžiaus darbo ieškančių asmenų pasirengimą darbo rinkai bei individualius poreikius, įgyvendinti konsultavimo paslaugų paketą bedarbiams, taikyti naujas konsultavimo priemones. |
||||||||||||||
3.2.2. |
Priemonė – ugdyti vyresnio amžiaus asmenų kompetencijas ir suteikti kvalifikaciją, siekiant įtraukti juos į darbo rinką ir (arba) joje išlaikyti |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
500,0 |
500,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: organizuoti vyresnio amžiaus asmenų profesinio mokymo priemonę – ugdyti jų kompetencijas ir suteikti kvalifikaciją, siekti įtraukti juos į darbo rinką ir (arba) joje išlaikyti; siųsti vyresnio amžiaus bedarbius ir įspėtus apie atleidimą iš darbo darbuotojus įgyti naują ar patobulinti turimą profesinę kvalifikaciją arba (ir) įgyti kompetencijų pagal formaliojo profesinio mokymo programas ir neformaliojo profesinio mokymo programas – organizuoti trišalių profesinio mokymo ir įdarbinimo sutarčių, profesinio mokymo ir savarankiško darbo sutarčių, profesinio mokymo sutarčių su vyresnio amžiaus asmenimis pasirašymą, priemonės įgyvendinimo priežiūrą, stebėti įsidarbinimo baigus finansuoti priemonę rodiklius. Organizuoti vyresnio amžiaus asmenims paramos darbo vietoms steigti priemones – subsidijuoti darbo vietų steigimą, mokėti darbdaviams subsidijas darbo vietai steigti ir remti savarankišką užimtumą, skirti vyresnio amžiaus asmenims subsidijas individualiai veiklai pagal verslo liudijimą, kontroliuoti įsteigtų darbo vietų išlaikymą. |
||||||||||||||
3.3. |
Uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką |
|||||||||||||
3.3.1. |
Priemonė – organizuoti savivaldybėse laikiną nekvalifikuotų bedarbių užimtumą |
75 177,0 |
75 177,0 |
0 |
0 |
83 000,0 |
83 000,0 |
0 |
0 |
84 200,0 |
84 200,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: pasitelkti partnerystės tinklų atstovus ir įgyvendinti teritorines tikslines užimtumo rėmimo programas (vykdyti viešuosius darbus, subsidijuoti darbovietes, įgyvendinti įgūdžių įgijimo rėmimo programas, atnaujinti konsultavimo paslaugas bedarbiams). Neturinčius profesinio pasirengimo asmenis motyvuoti įgyti profesiją mokymuose ir įsitvirtinti nuolatiniame darbe. |
||||||||||||||
3.3.2. |
Priemonė – derinant darbo pasiūlą ir paklausą, remti bedarbių integraciją į darbo rinką (profesinis mokymas, parama darbo vietai steigti) |
30 190,0
|
30 190,0
|
0 |
0 |
160 000,0
|
160 000,0
|
0 |
0 |
160 000,0
|
160 000,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: organizuoti profesinio mokymo priemonę, prioritetus skiriant neturintiems kvalifikacijos ir ilgalaikiams bedarbiams, pirmiausia suteikiant paklausią darbo rinkoje kvalifikaciją ir ugdant darbdavių reikalavimus atitinkančias kompetencijas, kad būtų sėkmingai integruojamasi į darbo rinką. |
||||||||||||||
3.3.3. |
Priemonė – remti jaunų, ilgalaikių ir vyresnių kaip 50 metų darbingo amžiaus bedarbių įdarbinimą |
54 000,0 |
54 000,0 |
0 |
0 |
22 000,0
|
22 000,0
|
0 |
0 |
– |
– |
– |
– |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: sukurti ir įdiegti ilgalaikės intensyvios socialinės reabilitacijos ir paruošimo užimtumui darbo rinkoje pagalbos sistemą. Suteikti galimybę įsidarbinti – subsidijuoti darbo įgūdžių įgijimo ir darbo rotacijos priemones jauniems, ilgalaikiams ir vyresniems kaip 50 metų darbingo amžiaus bedarbiams. |
||||||||||||||
3.4. |
Uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje |
|||||||||||||
3.4.1. |
Priemonė – remti socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimą socialinėse įmonėse |
49 502,0 |
49 502,0 |
0 |
0 |
56 000,0 |
56 000,0 |
0 |
0 |
63 000,0 |
63 000,0 |
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: teikti valstybės pagalbą socialinėms ir neįgaliųjų socialinėms įmonėms subsidijų forma – įdarbinti asmenis, praradusius profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyvius, negalinčius lygiomis teisėmis konkuruoti darbo rinkoje, skatinti šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį; tobulinti teisės aktus – užtikrinti valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms veiksmingumą. |
||||||||||||||
3.4.2. |
Priemonė – teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos paslaugas |
5 400,0
|
5 400,0
|
0 |
0 |
5 400,0
|
5 400,0
|
0 |
0 |
5 400,0
|
5 400,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
||||||||||||||
Priemonės veiklos: teikti neįgaliesiems profesinės reabilitacijos programą (ciklą) sudarančias profesinių gebėjimų įvertinimo, profesinio orientavimo ir konsultavimo, profesinių gebėjimų atkūrimo arba naujų išugdymo, pagalbos įsidarbinant paslaugas. |
||||||||||||||
3.5. |
Uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką |
|||||||||||||
3.5.1. |
Priemonė – plėtoti valstybės pagalbą ir informacijos teikimą iš užsienio grįžtantiems emigrantams mokesčių, socialinės apsaugos, persikvalifikavimo, įsidarbinimo klausimais |
– |
– |
– |
– |
250,0
|
250,0
|
0 |
0 |
300,0
|
300,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: konsultuoti grįžtančius emigrantus ir padėti jiems integruotis į darbo rinką, sudaryti sąlygas gauti pagalbą su grįžimu susijusiais klausimais vieno langelio principu, palengvinti administracines procedūras gyventi Lietuvoje lietuvių kilmės užsieniečiams, skatinti užsienyje studijavusį jaunimą grįžti į Lietuvą. |
||||||||||||||
3.5.2. |
Priemonė – vykdyti informacinę šviečiamąją kampaniją, susijusią su darbo rinkos pokyčiais, darbuotojų užimtumo, integracijos ir mobilumo galimybėmis |
50,0
|
50,0
|
0 |
0 |
50,0
|
50,0
|
0 |
0 |
50,0
|
50,0
|
0 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
Priemonės veiklos: nuolat skleisti informaciją apie darbo rinkos pokyčius, įsidarbinimo galimybes emigraciją keičiant į mobilumo procesą, kai išvykstama siekiant pasinaudoti kitų šalių teikiamomis galimybėmis, kurios ateityje būtų panaudotos Lietuvoje jos naudai. |
||||||||||||||
4. |
Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, iš jų: |
408 201,84 |
408 201,84 |
0 |
0 |
715 978,4 |
695 578,4 |
0 |
20 400,0 |
602 263,0 |
576 163,0 |
0 |
26 100,0 |
|
4.1. |
bendrojo finansavimo lėšos |
5 290,0 |
5 290,0 |
0 |
0 |
35 738,0 |
35 738,0 |
0 |
0 |
35 738,0 |
35 738,0 |
0 |
0 |
|
4.2. |
ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
341 888,84 |
341 888,84 |
0 |
0 |
610 215,4 |
589 815,4 |
0 |
20 400,0 |
493 150,0 |
467 050,0 |
0 |
26 100,0 |
|
4.3. |
tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
|
5. |
Kiti šaltiniai |
60 919,6 |
60 919,6 |
0 |
0 |
65 200,0 |
65 200,0 |
0 |
0 |
65 400,0 |
65 400,0 |
0 |
0 |
|
6. |
Iš viso Programai finansuoti (1+2) |
469 121,44 |
469 121,44 |
0 |
0 |
781 178,4 |
760 778,4 |
0 |
20 400,0 |
667 663,0 |
641 563,0 |
0 |
26 100,0 |
|
III SKYRIUS
PLANO VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS
Vertinimo kriterijaus kodas |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinanti institucija |
|||||
2014 metų |
2015 metų |
2016 metų |
||||||
|
1 tikslas – skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą |
|||||||
R-1-1 |
Užimtųjų (15–64 metų) skaičiaus padidėjimas, palyginti su 2012 metais (1 247 tūkst.), procentais |
4,4 |
8,9 |
13,4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-1-2 |
Verslo aplinkos indeksas; Pasaulio banko tyrimas, vieta |
26 |
24 |
22 |
Ūkio ministerija |
|||
R-1-3 |
Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą, procentais |
50 |
55 |
60 |
Ūkio ministerija |
|||
R-1-4 |
Darbo našumo indeksas vienam užimtam asmeniui, procentais |
136,6 |
141,1 |
146,6 |
Ūkio ministerija |
|||
|
1 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti palankią verslo aplinką |
|||||||
P-1-1-1 |
Atsisakytų nebūtinų, nebeaktualių ar perteklinių licencijų ir mažesnės rizikos veiklų licencijų, pakeistų į deklaracijas, skaičius |
62 |
|
|
Ūkio ministerija |
|||
P-1-1-2 |
Ūkio subjektai, teigiamai vertinantys priežiūros institucijų veiklą, procentais |
50 |
55 |
60 |
Ūkio ministerija |
|||
|
1 tikslo 2 uždavinys – skatinti investicijas ir darbo vietų, kurios sukuria didesnę pridėtinę vertę ir kurioms reikia aukštesnės kvalifikacijos specialistų, kūrimą |
|||||||
P-1-2-1 |
Tiesioginės užsienio investicijos, tenkančios vienam gyventojui, tūkstančiais litų |
15,05 |
16,09 |
17,16 |
Ūkio ministerija |
|||
P-1-2-2 |
Pritrauktų užsienio investuotojų įsipareigotų sukurti darbo vietų vidutinės ir didelės pridėtinės vertės sektoriuose skaičius per metus, kaupiamaisiais vienetais |
1 200 |
1 400 |
1 500 |
Ūkio ministerija |
|||
P-1-2-3 |
Sukurtų naujų darbo vietų žuvininkystės produktų perdirbimo ir akvakultūros sektoriuose skaičius |
0 |
10 |
16 |
Žemės ūkio ministerija |
|||
|
1 tikslo 3 uždavinys – ugdyti gyventojų verslumą ir remti verslo kūrimo iniciatyvas |
|||||||
P-1-3-1 |
Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai, skaičius |
– |
50 |
120 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
P-1-3-2 |
Veikiančių mažų ir vidutinių įmonių skaičius ir fizinių asmenų, vykdančių individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir vykdančių individualią veiklą pagal verslo pažymą, skaičius tūkstančiui gyventojų |
65,9 |
67,4 |
70 |
Ūkio ministerija |
|||
P-1-3-3 |
Asmenų ir įmonių, pasinaudojusių finansine parama verslo pradžiai (mikrokreditai, palūkanų kompensavimas, negrąžintina parama, kitos verslumą skatinančios priemonės labai mažoms ir mažoms įmonėms, šeimos verslams bei fiziniams asmenims), skaičius |
300 |
350 |
350 |
Ūkio ministerija |
|||
|
1 tikslo 4 uždavinys – skatinti darbo vietų kūrimą regionuose, ypač teritorijose, kuriose aukštas nedarbo lygis |
|||||||
P-1-4-1 |
Sukurtų naujų darbo vietų skaičius |
90 |
200 |
300 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
P-1-4-2 |
Sukurtų naujų darbo vietų žuvininkystės regionuose skaičius |
0 |
6 |
8 |
Žemės ūkio ministerija |
|||
|
2 tikslas – didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms |
|||||||
R-2-1 |
Aukštųjų mokyklų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų nuo baigimo), dalis, procentais |
6 |
5,8 |
5,5 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
R-2-2 |
Profesinio mokymo įstaigų absolventų, registruotų teritorinėse darbo biržose (po metų nuo baigimo), dalis, procentais |
21 |
20,5 |
20 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
R-2-3 |
Profesinės kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi, procentais |
50 |
47 |
42 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-2-4 |
Mokymosi visą gyvenimą lygis tarp 25–64 metų gyventojų, procentais („Eurostat“) |
5,7 |
6,3 |
7 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
|
2 tikslo 1 uždavinys – gerinti profesinio orientavimo (karjeros) paslaugų prieinamumą ir kokybę |
|||||||
P-2-1-1 |
Karjeros paslaugas gavusių asmenų skaičius |
30 000 |
50 000 |
60 000 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
|
2 tikslo 2 uždavinys – užtikrinti kokybiškų įgūdžių įgijimą švietimo ir mokymo sistemoje |
|||||||
P-2-2-1 |
Studijų programų, akredituotų 6 metams, dalis, palyginti su visomis akredituotomis programomis, procentais |
54 |
58 |
60 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
P-2-2-2 |
Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis, procentais |
12 |
15 |
20 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
|
2 tikslo 3 uždavinys – plėtoti kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą |
|||||||
P-2-3-1 |
Aukštųjų mokyklų, kuriose įdiegtas neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemos modelis, dalis, procentais |
50 |
70 |
90 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
P-2-3-2 |
Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose buvo vertintos neformaliuoju darbo ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis procentais |
5,5 |
6 |
7 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
|
2 tikslo 4 uždavinys – plėtoti mokymosi visą gyvenimą sistemą kaip išsilaikymo darbo rinkoje garantą |
|||||||
P-2-4-1 |
Asmenų, dalyvavusių užsakomosiose mokymo / studijų programose ir patobulinusių kompetencijas ir (ar) kvalifikaciją, dalis |
500 |
5 000 |
7 000 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|||
|
3 tikslas – laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir joje išlaikyti |
|||||||
R-3-1 |
15–64 metų gyventojų darbo jėgos aktyvumo lygis, procentais |
72,6 |
73,1 |
73,7 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-2 |
Jaunimo (15–24 metų) užimtumo lygis, procentais |
23,2 |
24,9 |
26,6 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-3 |
Nedirbančio, nesimokančio ir nedalyvaujančio praktikoje jaunimo (neaktyvių asmenų) (15–24 metų) dalis, procentais |
10,3 |
9,5 |
8,9 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-4 |
Pasitraukimo iš darbo rinkos vidutinis amžius |
62,5 |
62,7 |
63 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-5 |
Vyresnio amžiaus 55–64 metų gyventojų užimtumo lygis, procentais |
51 |
51,2 |
51,5 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-6 |
Ilgalaikio nedarbo lygis, procentais |
6 |
5,6 |
5,2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-7 |
Dirbančių darbingo amžiaus neįgaliųjų dalis, palyginti su bendru darbingo amžiaus neįgaliųjų skaičiumi, procentais |
29 |
30 |
32 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
R-3-8 |
Grįžtančių emigrantų skaičiaus padidėjimas, palyginti su 2012 metais, procentais |
– |
11 |
22 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
|
3 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti greitą ir tvarų jaunimo perėjimą iš švietimo sistemos į darbo rinką |
|||||||
P-3-1-1 |
Jaunesnių kaip 29 metų asmenų, pasinaudojusių jaunimo garantijų iniciatyva, skaičius |
8 000 |
10 000 |
10 000 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
|
3 tikslo 2 uždavinys – skatinti vyresnio amžiaus darbuotojus ilgiau likti darbo rinkoje |
|||||||
P-3-2-1 |
Savivaldybių, kuriose vyresnio amžiaus asmenims teikiamos profesinio orientavimo paslaugos, skaičius |
|
|
38 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
P-3-2-2 |
Projekto „Išlik darbo rinkoje“ dalyvių skaičius |
|
1 500 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo birža |
|||
|
3 tikslo 3 uždavinys – sudaryti galimybes bedarbiams, ypač ilgalaikiams ir žemos kvalifikacijos, grįžti į darbo rinką |
|||||||
P-3-3-1 |
Asmenų, dalyvaujančių aktyvios darbo rinkos politikos priemonėje – viešuosiuose darbuose, skaičius |
27 000 |
26 000 |
24 000 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
P-3-3-2 |
Aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse dalyvaujančių bedarbių dalis, palyginti su visų bedarbių skaičiumi metų pradžioje, procentais |
30,5 |
32,5 |
35 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
|
3 tikslo 4 uždavinys – didinti neįgaliųjų dalyvavimą darbo rinkoje |
|||||||
P-3-4-1 |
Vidutinis socialinėse įmonėse dirbančių tikslinėms grupėms priklausančių asmenų skaičius per metus |
4 820 |
5 220 |
5 880 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||
|
3 tikslo 5 uždavinys – sudaryti galimybes grįžtantiems emigrantams integruotis į darbo rinką |
|||||||
P-3-5-1 |
Įvykdytų informacinių šviečiamųjų kampanijų, susijusių su darbo rinkos pokyčiais, darbuotojų užimtumo, integracijos ir mobilumo galimybėmis, skaičius |
|
|
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|||