LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO NR. V-1197 „DĖL BRANDOS EGZAMINŲ IR ĮSKAITŲ PROGRAMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. lapkričio 15 d. Nr. V-879
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1197 „Dėl brandos egzaminų ir įskaitų programų patvirtinimo“:
2. Pakeičiu 3.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„3.1. Lietuvių kalbos ugdymo bendrojo lavinimo programas vykdančiose mokyklose 2010–2014 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-2455 „Dėl Lietuvių kalbos ugdymo bendrojo lavinimo programas vykdančiose mokyklose 2010–2014 metų strategijos patvirtinimo“, kuria siekiama:“.
3. Pakeičiu 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.2. Bendrojo lavinimo ugdymo turinio formavimo, vertinimo, atnaujinimo ir diegimo strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gegužės 23 d. įsakymu ISAK-970 „Dėl Bendrojo lavinimo ugdymo turinio formavimo, vertinimo, atnaujinimo ir diegimo strategijos patvirtinimo“, kurioje numatyta užtikrinti, kad išorinis vertinimas atitiktų ugdymo programoje iškeltus tikslus ir numatytus mokinių pasiekimus (žr. 12.3).“
4. Pakeičiu 3.3 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
7. Pakeičiu 8.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 8.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 15.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 16.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
13. Pakeičiu 17.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
14. Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Samprotavimo rašinio ir literatūrinio rašinio turinio vertinimas:
25.1. samprotavimo rašinio temos, problemos supratimo ir argumentavimo, pagrindimo bei literatūrinio rašinio temos supratimo ir kūrinių analizės, interpretavimo kriterijai nuliu vertinami tada, kai mokiniui nepavyko atlikti užduoties, nors akivaizdu, kad jis stengėsi tai padaryti; tokiu atveju rašinys vertinamas toliau pagal kitus kriterijus;
17. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
„29. Kriteriniam vertinimui taikoma skalė, kurioje numatyti trys lygiai – minimalusis (I), pagrindinis (II) ir aukščiausiasis (III). Kiekviena egzamino užduoties vertinimo sritis (rašinio turinys, kalbos taisyklingumas ir teksto raiška) yra apibrėžiama pagal šiuos lygius (žr. 3 priedą). Jie apima septynias vertinimo pakopas: minimalusis ir pagrindinis lygiai turi po tris pakopas, aukščiausiasis lygis – vieną pakopą. Detalios kiekvienos pakopos vertinimo normos skelbiamos iki einamųjų mokslo metų lapkričio 25 d.“
18. Pakeičiu 1 priedo 2 skyrių ir jį išdėstau taip:
„II. GEBĖJIMAI REMTIS LITERATŪRA, INTERPRETUOTI KŪRINĮ |
|
2.1. Apibūdinti vieną iš privalomų bendrajam kursui autorių kūrinių. |
2.1. Apibūdinti ir vertinti vieną iš privalomų išplėstiniam kursui autorių kūrinių. |
2.2. Interpretuoti kūrinio turinį.
|
2.2. Interpretuoti ir argumentuotai vertinti kūrinį turinio ir raiškos požiūriu. |
|
2.3. Atskleisti kūrinio reikšmes siejant jas su pasirinktu kontekstu. |
2.4. Nurodyti literatūros rūšį. |
2.4. Tinkamai vartoti pagrindines epinio, lyrikos ir dramos kūrinio raiškos sąvokas.“ |