LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMUI STEBĖTI IR SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS CENTRAMS KONSULTUOTI SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2025 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugsėjo 26 d. Nr. A1-640
Vilnius
Įgyvendindamas Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje pavojų patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 3.6 papunktyje nurodytą priemonę:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2025 metais nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2024 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. A1-640
NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMUI STEBĖTI IR SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS CENTRAMS KONSULTUOTI SPECIALIZUOTOS KOMPLEKSINĖS PAGALBOS TEIKIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2025 METAIS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2025 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto specializuotos kompleksinės pagalbos teikimui stebėti ir specializuotos kompleksinės pagalbos centrams konsultuoti specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo klausimais, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjų (projekto vykdytojo) įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.
2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia Konkursui paraišką.
2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo kartu projekto vykdytojas vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.
2.4. Projekto tikslinė grupė – specializuotos kompleksinės pagalbos centrai ir įstaigos, siekiančios teikti specializuotą kompleksinę pagalbą.
2.5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose Konkurso nuostatos nereglamentuotos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), atliekanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
5. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinės organizacijos projektą, skirtą metodinei pagalbai ir (ar) konsultacijoms projekto tikslinei grupei teikti, siekiant užtikrinti specializuotos kompleksinės pagalbos (toliau – SKP) teikimo kokybę ir efektyvumą.
8. Siektinas Konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas projektas, kurio vykdytojas stebės, kaip teikiama SKP, projekto tikslinę grupę konsultuos SKP teikimo klausimais, specializuotiems kompleksinės pagalbos centrams (toliau – SKPC) teiks konsultacijas ir (ar) metodinę pagalbą, kad būtų užtikrinta SKP teikimo kokybė ir efektyvumas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Konkursui numatyta skirti 2025 m. valstybės biudžeto lėšų suma nurodyta Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-601 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 3.6 papunktyje:
12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų;
13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 17 punkte nurodytos veiklos. Projekto vykdytojas privalo vykdyti visas Nuostatų 17 punkte nurodytas veiklas.
14. Jei Ministerijos kanclerio priimtu sprendimu nepatvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas nauju Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie yra pasitvirtinę vidinį organizacijos metodinės pagalbos teikimo aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą.
16. Už atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam finansavimo prioritetui, vertinant projektus, skiriami papildomi balai, kurių įverčiai nurodyti Nuostatų 36.2 papunktyje.
17. Veiklos, kurioms skiriamos valstybės biudžeto lėšos:
17.1. siekiant užtikrinti vienodą praktiką teikiant SKP visuose SKPC, SKP efektyvumą ir kokybę, SKP teikti reikalingų kompetencijų tobulinimą:
17.1.1. SKPC ir įstaigų, siekiančių teikti SKP, konsultavimas, rekomendacijų, metodinės pagalbos teikimas, ypatingą dėmesį skiriant naujai akredituotoms, ne daugiau kaip 1 metus SKP teikiančioms organizacijoms bei įstaigoms; konsultacijų, rekomendacijų, metodinės pagalbos teikimas projekto tikslinei grupei SKP teikimo, SKPC veiklos gerinimo, SKP kokybės užtikrinimo, SKPC veiklos kokybės į(si)vertinimo bei veiklos rezultatų ataskaitų, teikiamų SPPD ir Ministerijai, pildymo klausimais; konsultacijų teikimas ir SKPC informavimas apie teisės, susijusios su smurto artimoje aplinkoje prevencija, apsauga nuo smurto artimoje aplinkoje, pagalba smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims, pokyčius;
17.1.2. kompetencijų tobulinimo veiklų (supervizijų, konsultacijų, atvejo aptarimų, dirbtuvių ir kt.) organizavimas SKPC darbuotojams, kurie dirba tiesiogiai su smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančiais asmenimis ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis;
17.2. siekiant užtikrinti SKP kokybės tobulinimą nacionaliniu mastu, vertinimų bei pasiūlymų SPPD ir Ministerijai teikimas dėl:
17.2.1. SKP prieinamumo, atsižvelgiant į individualius smurtą artimoje aplinkoje patyrusių ar šio smurto pavojų patiriančių asmenų poreikius, sudarant sąlygas kiekvienam asmeniui gauti SKP prieinamoje vietoje bei prieinamu būdu, užtikrinimo;
17.2.2. SKPC geografinio pasiskirstymo Lietuvos Respublikos teritorijoje, norint užtikrinti efektyvų SKP teikimą visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse ir išvengti rizikos, kad efektyvus SKP teikimas bent vienoje savivaldybėje gali būti neužtikrintas;
17.3. siekiant užtikrinti efektyvų SKPC akreditacijos procesą, SPPD konsultavimas ir pasiūlymų jam dėl teisės teikti SKP suteikimo bei panaikinimo teikimas;
17.4. siekiant tobulinti tarpinstitucinio bendradarbiavimo mechanizmą smurto artimoje aplinkoje prevencijos, apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje, pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims srityje, bendradarbiavimas su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis bei prireikus jų konsultavimas, informacijos pristatymų, pranešimų SKP organizavimo, teikimo klausimais organizavimas;
18. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.1. projekto vykdytojas metodinę pagalbą ir konsultacijas SKP teikimo klausimais projekto tikslinės grupės atstovams planuoja teikti, atsižvelgdamas į individualius projekto tikslinės grupės poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJUI IR PARTNERIAMS
19. Pareiškėjai, teikdami paraiškas, ir projekto vykdytojas, vykdydamas projektą, turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. užtikrina, kad pareiškėjo, projekto vykdytojo narės yra ne mažiau kaip 5 (penkios) nevyriausybinės organizacijos, teikiančios SKP;
19.2. atitinka Taisyklių 29.1, 29.4–29.7 ir 29.12–29.14 papunkčiuose nustatytus formaliuosius kriterijus.
19.3. užtikrina galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) projekto tikslinės grupės atstovams ir turi šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, šiomis priemonėmis ir įranga naudotis gebantį personalą;
19.4. siekdami teikti informaciją ir konsultuoti smurtą artimoje aplinkoje patyrusius bei smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančius asmenis, įsipareigoja interneto svetainės, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio paslaugas administruoti pagal bendradarbiavimo sutartį (-is) su įstaiga (-omis), turinčia (-čiomis) teisę teikti SKP;
20. Partneris turi atitikti reikalavimus, nustatytus Taisyklių 29.4–29.6 papunkčiuose, o jei partneris yra nevyriausybinė organizacija, – ir reikalavimus, nustatytus Taisyklių 29.13 bei 29.14 papunkčiuose, taip pat jis turi būti Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, patvirtinančią, kad jis yra nevyriausybinė organizacija.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
22. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:
22.1. esminį kokybinį projekto įgyvendinimo rodiklį, kurio nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 44 punkte nustatytos sankcijos, – visiems tikslinės grupės atstovams pagal poreikį teikti konsultacijas, rekomendacijas ir (ar) metodinę pagalbą;
22.2. esminius kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 44 punkte nustatytos sankcijos:
22.2.1. siekiant užtikrinti SKP kokybės gerinimą, organizuoti SKPC darbuotojų, kurie dirba tiesiogiai su smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančiais asmenimis ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiais asmenimis, kompetencijų tobulinimo veiklas (supervizijas, konsultacijas (individualias ir (ar) grupines), atvejo aptarimus, dirbtuves ir kt., atsižvelgiant į esamą situaciją bei aktualias problemas), kurių skaičius – ne mažiau kaip 24 (kiekvieną ketvirtį vykdyti po 6 kompetencijų tobulinimo veiklas, atsižvelgiant į esamą situaciją bei aktualias problemas);
22.2.2. apibendrinti ir 1 kartą per ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Ministerijai teikti informaciją apie SKP organizavimo bei teikimo savivaldybėse patirtį (geroji praktika, iššūkiai, rizikos) ir pasiūlymus dėl SKP prieinamumo užtikrinimo, geografinio pasiskirstymo Lietuvos Respublikos teritorijoje, SKPC veiklos kokybės gerinimo, tarpinstitucinio bendradarbiavimo nacionaliniu ir savivaldos lygmeniu;
22.3. projekto įgyvendinimo kiekybinius rodiklius:
22.3.1. parengti ir su Ministerija suderinti dokumentų, susijusių su SKPC veikla teikiant SKP smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ar šio smurto pavojų patiriantiems asmenims (SKPC darbuotojams atliekant socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. A1‑296 „Dėl Specializuotos kompleksinės pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo bei ekspertinio vertinimo dėl sprendimo skirti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį ar jo neskirti tvarkos aprašo ir Pavyzdinių specializuotos kompleksinės pagalbos centrų vidaus taisyklių, kuriose reglamentuojamas keitimasis asmens duomenimis, susijusiais su smurtu artimoje aplinkoje, tarp specializuotos kompleksinės pagalbos centrų ir institucijų bei įstaigų, vykdančių veiklą apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje, pagalbos ir paslaugų teikimo srityse patvirtinimo“ patvirtintame Specializuotos kompleksinės pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims teikimo bei ekspertinio vertinimo dėl sprendimo skirti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį ar jo neskirti tvarkos apraše numatytas funkcijas), tvarkymo ir apskaitos rekomendacijas;
22.3.2. siekiant teikti informaciją ir konsultuoti smurtą artimoje aplinkoje patyrusius bei smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriančius asmenis, ne trumpiau kaip 8 valandas per parą ne trumpiau nei 5 dienas per savaitę administruoti interneto svetainę, teikti SKP fiksuotojo ir (ar) mobiliojo telefono ryšio ir kitomis prieinamomis priemonėmis ir (ar) programomis, pasitelkus įstaigą (-as), turinčią (‑čias) teisę teikti SKP;
22.4. projekto įgyvendinimo kokybinius rodiklius:
22.4.1. nešališkai teikti konsultacijas, metodinę pagalbą projekto tikslinei grupei, neatsižvelgiant į tai, kas yra projekto tikslinės grupės atstovų steigėjai, ir tai, ar jie priklauso kitai nacionalinei skėtinei nevyriausybinei organizacijai;
22.4.2. parengti metodinę medžiagą (pvz.: metodikas, skirtas SKPC teikiamos SKP kokybei užtikrinti, SKP teikimą nustatančias instrukcijas ir kitus SKP kokybei užtikrinti būtinus pavyzdinius SKPC vidaus teisės aktus), siekiant suvienodinti SKP teikimo praktiką ir kokybę;
22.4.3. pagal poreikį teikti pasiūlymus SPPD ir Ministerijai dėl SKP prieinamumo užtikrinimo, geografinio pasiskirstymo Lietuvos Respublikos teritorijoje, SKPC veiklos kokybės gerinimo, SKPC veiklos teisinio reglamentavimo, tarpinstitucinio bendradarbiavimo nacionaliniu ir savivaldos lygmeniu;
22.4.4. pagal poreikį teikti SPPD ir Ministerijai surinktus ir susistemintus duomenis, susijusius su SKP;
22.4.5. bendradarbiauti su Ministerija kuriant Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos posistemę SKPC duomenims rinkti ir sisteminti (toliau – posistemė), teikiant pasiūlymus ir atliekant jos testavimus, o sukūrus posistemę, konsultuoti SKPC jos naudojimo klausimais, prireikus organizuoti mokymus SKPC, siekiant prijungti juos į posistemę ir su ja supažindinti;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS
23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
24. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko apskaitos ir darbo užmokesčio apskaičiavimo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (nuasmenintais dalyvių sąrašais (nuasmeninant nenurodomos asmens pareigos, vardas, pavardė ar kiti duomenys, pagal kuriuos būtų galima nustatyti fizinio asmens tapatybę), analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir (ar) darbotvarke, suteiktų konsultacijų registracijos žurnalais, metodine medžiaga, informacinių veiklų viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
25.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį įsigijimo išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte numatyto Konkurso tikslo siekimu ir Nuostatų 17 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):
25.2.1. projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), vykdančio (-čių) ir (ar) organizuojančio (-čių) projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jis (jie) yra projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);
25.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos;
25.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju Lietuvos Respublikos teritorijoje) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);
25.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, organizacijos biuro ir patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
25.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos ir (arba) partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojų mokymų, seminarų, skirtų profesinei kvalifikacijai tobulinti, organizavimo išlaidos);
25.2.2.6. komunalinių paslaugų (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų) įsigijimo išlaidos;
25.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, teisininko, psichologo) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 50 eurų už vieną valandą);
25.2.2.8. projekto viešinimo paslaugų (su projekto veiklų vykdymu ir viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, televizijos, radijo laidų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų) įsigijimo išlaidos;
25.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto Nuostatų 27.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;
25.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo paslaugoms, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų teikiamoms paslaugoms, interneto svetainės administravimo paslaugoms), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
26. Darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, nurodytos Nuostatų 25.1.1 ir 25.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 60 (šešiasdešimt) procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
27. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
27.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ar kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
27.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidoms padengti;
27.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
27.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
27.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d., padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą per informacinę sistemą. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
29. Paraiškoje pateikiama:
29.2. informacija apie projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms projekto veiklų turinio sąlygoms;
29.3. informacija apie pareiškėjo, projekto vykdytojo atitiktį Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytam reikalavimui;
29.4. informacija apie planuojamą metodinės pagalbos, rekomendacijų ir konsultacijų teikimą SKPC, konsultacijų SKP teikimo klausimais teikimą projekto tikslinei grupei, atsižvelgiant į individualius projekto tikslinės grupės poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;
29.6. nuoroda į pareiškėjo veiklos ataskaitas jo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
29.7. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijų, su kuriomis bus (jei bus) bendradarbiaujama vykdant šio projekto veiklas (ar vieną (kelias) iš jų), sąrašas;
29.8. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja užtikrinti galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) projekto tikslinei grupei, ir informacija apie turimas šiam tikslui įgyvendinti reikalingas elektroninių ryšių priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą bei naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą.
30. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Taisyklių 22 punkte ir toliau nurodytų lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
30.1. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
30.2. jei projektas bus vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-čių) projekto veiklos (-ų) vykdymas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais;
30.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra pasitvirtinęs vidinį organizacijos metodinės pagalbos teikimo aprašą ir (ar) kitą veiklos kokybę užtikrinantį dokumentą (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nustatytą prioritetą);
30.4. jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 19.4 papunktyje įtvirtintą reikalavimą, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių ar preliminariųjų bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties ar preliminariosios bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios projekto veiklos vykdymas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą (būsimą bendradarbiavimą) su įstaiga (-omis), turinčia (‑čiomis) teisę teikti SKP.
31. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, paraišką, Nuostatų 29 ir 30 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas ar elektroninius dokumentus pareiškėjas pateikia Ministerijai vienu elektroniniu laišku ar kitu elektroniniu būdu, nurodytu Konkurso skelbime.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
34. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
35. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 36 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
36. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
36.1. projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte ir Taisyklių 14 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
36.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytam finansavimo prioritetui, prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
36.3. pareiškėjo atitiktį Nuostatų 19.3 papunktyje nurodytam reikalavimui, įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
36.4. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
36.5. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka Konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka Konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka Konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
36.6. projekto vadovo ir projekto vykdytojo (-ų) patirtį bei gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
36.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
36.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
36.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
36.10. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;
36.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
37. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 70. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 45. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, negali būti finansuojami.
38. Projektas, kuriam neužteko Konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA
43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. – atitinkamai pusmečio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
43.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta susisteminta, nuasmeninta informacija apie:
43.4.2. Nuostatų 22 punkte išvardytų esminių kiekybinių ir kokybinių, projekto įgyvendinimo kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą (prie veiklų įvykdymo ataskaitos pridedant projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą patvirtinančius dokumentus);
43.4.5. SKP siekiančių teikti įstaigų, kurioms suteiktos konsultacijos, skaičių ir SKPC, kuriems suteiktos konsultacijos, rekomendacijos ir (ar) metodinė pagalba, skaičių;
44. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 22.1–22.2 papunkčiuose nustatytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
44.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 22.1–22.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,3 procento jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
44.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 22.1–22.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,6 procento jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.
47. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
48. Ministerijos, SPPD veiksmai ir neveikimas, Komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
49. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
50. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.