TEISĖJŲ TARYBA
NUTARIMAS
DĖL MEDIATORIAUS STATUSO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TEISĖJAMS BEI TEISĖJŲ, KURIEMS SUTEIKTAS MEDIATORIAUS STATUSAS, SĄRAŠO SUDARYMO IR TVARKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 20 d. Nr. 13P-159-(7.1.2.)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 27 punktu, Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2, 3 punktais ir 6 straipsnio 6 dalimi, Teisėjų taryba n u t a r i a:
1. Patvirtinti Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams bei teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašo sudarymo ir tvarkymo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. Įpareigoti teisėjus, kuriems mediatoriaus statusas buvo suteiktas iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos, per pusę metų nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos atnaujinti teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąraše skelbiamą jų gyvenimo aprašymą pagal šiuo nutarimu patvirtinto Aprašo priede nustatytą gyvenimo aprašymo formą ir Aprašo 17 punkte nustatyta tvarka atnaujinti duomenis Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemio mediatoriaus paskyroje.
3. Pripažinti netekusiu galios Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d. nutarimą Nr. 13P-123-(7.1.2) „Dėl Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais papildymais ir pakeitimais.
PATVIRTINTA
Teisėjų tarybos 2021 m. gruodžio 20 d.
nutarimu Nr. 13P-159-(7.1.2.)
MEDIATORIAUS STATUSO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TEISĖJAMS BEI TEISĖJŲ, KURIEMS SUTEIKTAS MEDIATORIAUS STATUSAS, SĄRAŠO SUDARYMO IR TVARKYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjams bei teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašo sudarymo ir tvarkymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mediatoriaus statuso suteikimo teisėjams, pageidaujantiems vykdyti mediatoriaus veiklą, teisėjų įrašymo į teisėjų, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, sąrašą (toliau – Teisėjų mediatorių sąrašas), ir mediatoriaus statuso teisėjams panaikinimo tvarką, informacijos apie duomenų pasikeitimą teikimo, Teisėjų mediatorių sąrašo sudarymo bei tvarkymo tvarką.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ DĖL MEDIATORIAUS STATUSO SUTEIKIMO TEISĖJAMS
NAGRINĖJIMO TVARKA
2. Teisėjams mediatoriaus statusą suteikia Teisėjų tarybos sudaryta Teisminės mediacijos komisija (toliau – Komisija).
3. Teisėjai, pageidaujantys vykdyti mediatoriaus veiklą, Komisijai pateikia prašymą, kuriame turi būti nurodyta ši informacija: vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas korespondencijai ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys, pasirinkta specializacija (specializacijos) mediacijos srityje, veiklos teritorija (teritorijos). Prašyme taip pat turi būti nurodyta, kad teisėjas sutinka, kad sprendžiant klausimus pagal šį Aprašą ir kitus teisminę mediaciją reglamentuojančius teisės aktus būtų naudojama Nacionalinės teismų administracijos (toliau – Administracija) tvarkomoje teisėjo asmens byloje saugoma asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, joje nurodyti asmens duomenys ir Administracijoje tvarkomi duomenys apie darbo teisėju trukmę. Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:
3.3. pažymėjimas, patvirtinantis, kad išklausyti ne trumpesni nei 16 akademinių valandų įvadiniai mokymai mediacijos tema, jei teisėjas turi trejų metų teisėjo darbo patirtį, arba pažymėjimas, patvirtinantis, kad išklausyti ne trumpesni nei 40 akademinių valandų mokymai mediacijos tema, jei teisėjas neturi trejų metų teisėjo darbo patirties;
4. Šio Aprašo 3 punkte nurodyti dokumentai teikiami Komisijai per Administraciją. Asmuo juos gali pats ar per įgaliotą atstovą pristatyti į Administracijos raštinę, siųsti registruotu laišku, siųsti elektroniniu paštu info@teismai.lt, dokumentus pasirašęs kvalifikuotu elektroniniu parašu, teikti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (e. pristatymas). Jeigu dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, asmuo turi įsitikinti, kad dokumentai gauti Administracijoje. Jeigu į Administraciją pristatomi ar atsiunčiami šio Aprašo 3.3 ir 3.4 papunkčiuose nurodytų popierinių dokumentų originalai, jie asmeniui grąžinami po to, kai dokumentus priėmęs Administracijos darbuotojas padaro jų kopijas ir patvirtina šių kopijų tikrumą. Jeigu registruotu laišku ar elektroniniu būdu į Administraciją atsiunčiami dokumentai, kurie nėra originalai (ir nėra patvirtinti nustatyta tvarka), šių dokumentų originalai (arba nustatyta tvarka patvirtintos jų kopijos) Komisijai turi būti pateikti asmeniui atvykus į posėdį, kuriame bus svarstomas mediatoriaus statuso suteikimo klausimas.
5. Paprastai Komisija organizuoja posėdį, kai yra gauta ne mažiau kaip 10 teisėjų prašymų suteikti mediatoriaus statusą ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo paskutinio iš šių prašymų gavimo Administracijoje dienos. Kai yra gauta mažiau kaip 10 teisėjų prašymų suteikti mediatoriaus statusą, paprastai Komisijos posėdis organizuojamas ne rečiau kaip kartą per pusę metų. Komisijos pirmininko sprendimu šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam kaip 1 mėnesio laikotarpiui.
6. Teisėjas, pretenduojantis įgyti mediatoriaus statusą, turi atitikti Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 6 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytus reikalavimus. Sprendžiant dėl mediatoriaus statuso suteikimo teisėjui, taip pat atsižvelgiama teisėjo motyvacija, dalykinės bei asmeninės savybės, reikalingos mediacijai vykdyti.
7. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kiekvieno gauto teisėjo prašymo dienos elektroniniu paštu informuoja Komisijos pirmininką apie gautus teisėjų, pageidaujančių vykdyti mediatoriaus veiklą, prašymus. Komisijos posėdis organizuojamas Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.
8. Komisijos posėdyje, kuriame nagrinėjamas teisėjo prašymas suteikti mediatoriaus statusą, kviečiamas dalyvauti šį prašymą pateikęs teisėjas. Kvietimas į posėdį teisėjui išsiunčiamas prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio. Kvietime nurodomas klausimo dėl teisėjo prašymo nagrinėjimo laikas. Jeigu teisėjas pateikia prašymą suteikti mediatoriaus statusą iki numatyto posėdžio likus mažiau laiko, nei nustatyta šiame punkte, prašymas numatytame posėdyje nagrinėjamas, jeigu yra šio teisėjo prašymas ar sutikimas jo klausimą nagrinėti nesilaikant informavimo apie posėdį termino. Kitais atvejais klausimas traukiamas į kito posėdžio darbotvarkę.
III SKYRIUS
MEDIATORIAUS STATUSO TEISĖJUI PANAIKINIMO TVARKA
10. Komisijos sprendimu mediatoriaus statusas teisėjui panaikinamas Mediacijos įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais.
11. Teisėjas, kuriam suteiktas mediatoriaus statusas, ne rečiau kaip kas 5 metus, skaičiuojant nuo mediatoriaus statuso jam suteikimo ir jo įrašymo į Teisėjų mediatorių sąrašą dienos ir toliau skaičiuojant nuo pirmojo ir vėlesnių 5 metų laikotarpių pabaigos, privalo pateikti Komisijai kvalifikacijos tobulinimą įrodančius duomenis (dokumentus) arba prašymą naudoti Administracijoje kaupiamus duomenis apie kvalifikacijos kėlimo mokymus mediacijos tema. Jeigu Komisijai kyla abejonių dėl teisėjo kvalifikacijos mediacijos srityje tobulinimo pagal pateiktus duomenis (dokumentus), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų įvertinimo Komisijoje dienos jam išsiunčiamas siūlymas per nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo siūlymo išsiuntimo dienos, pateikti papildomus duomenis (dokumentus) ar paaiškinimus dėl kvalifikacijos tobulinimo. Šiame siūlyme teisėjas, kuriam suteiktas mediatoriaus statusas, taip pat informuojamas apie šio Aprašo 12 punkte nurodytas dokumentų pateikimo trūkumų nepašalinimo pasekmes.
12. Jeigu teisėjas, kuriam suteiktas mediatoriaus statusas, per Aprašo 11 punkte nurodytus terminus nepateikia Komisijai duomenų (dokumentų), pagrindžiančių kvalifikacijos kėlimą, Komisija svarsto dėl mediatoriaus statuso galimo panaikinimo teisėjui Mediacijos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 5 punkto pagrindu.
13. Apie Komisijos posėdžio, kuriame nagrinėjamas mediatoriaus statuso panaikinimo teisėjui klausimas, datą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio elektroninio pašto adresu, nurodytu Teisėjų mediatorių sąraše, arba teisėjo nurodytu adresu korespondencijai informuojamas šis teisėjas, tačiau jo atsisakymas dalyvauti posėdyje netrukdo Komisijai svarstyti klausimo posėdyje ir priimti sprendimą dėl teisėjo, kuriam buvo tinkamai pranešta apie klausimo svarstymą.
IV SKYRIUS
TEISĖJŲ MEDIATORIŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVARKYMAS
14. Duomenys apie teisėjus, kuriems suteiktas mediatoriaus statusas, įrašomi į Teisėjų mediatorių sąrašą, kurį sudaro ir tvarko Administracija. Teisėjui suteikus mediatoriaus statusą, Administracija nedelsdama elektroniniu paštu jį informuoja, kai sudaroma galimybė jam susikurti mediatoriaus paskyrą Lietuvos teismų informacinės sistemos (toliau – LITEKO) Viešųjų elektroninių paslaugų (toliau – VEP) posistemyje. Teisėjas privalo susikurti mediatoriaus paskyrą per 5 darbo dienas nuo mediatoriaus statuso jam suteikimo dienos.
15. Visuomenės informavimo tikslais Teisėjų mediatorių sąrašas skelbiamas Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portale e.teismas.lt. Duomenys apie teisėjus, kuriems suteiktas ar panaikintas mediatoriaus statusas, Teisėjų mediatorių sąraše atnaujinami per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdyje priimto sprendimo dėl mediatoriaus statuso suteikimo ar panaikinimo. Šio Aprašo 16 punkte nurodyti mediatoriaus duomenys skelbiami tol, kol mediatorius šio Aprašo 18 punkte nustatyta tvarka išbraukiamas iš Teisėjų mediatorių sąrašo.
16. Teisėjų mediatorių sąraše, kuris skelbiamas Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portale e.teismas.lt, nurodomi šie duomenys apie mediatorių: vardas, pavardė, mediatoriaus kodas, mediatoriaus statuso suteikimo data, profesinė kvalifikacija, teismas, kuriame teisėjas dirba, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas korespondencijai ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys, specializacija (specializacijos), veiklos teritorija (teritorijos), gyvenimo aprašymas.
17. Pasikeitus mediatoriaus, kuris yra teisėjas, kontaktiniams duomenims, informacijai apie teismą, kuriame jis dirba, gyvenimo aprašymo duomenims, teisėjas privalo nedelsdamas pats atnaujinti šiuos duomenis savo, kaip mediatoriaus, LITEKO VEP posistemio paskyroje ir apie tai elektroniniu paštu informuoti Administraciją. Pasikeitus duomenims, kurių nėra galimybės atnaujinti LITEKO VEP posistemio paskyroje, teisėjas privalo nedelsdamas elektroniniu paštu pranešti Administracijai apie šių duomenų pasikeitimą. Gavusi tokią informaciją, Administracija atnaujina mediatoriaus duomenis Teisėjų mediatorių sąraše nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pranešimo apie duomenų pasikeitimą gavimo.
18. Komisijos sprendimu panaikinus mediatoriaus statusą teisėjui arba teisėją, kuris yra mediatorius, iš teisėjo pareigų atleidus savo noru, pasibaigus įgaliojimų laikui ar sulaukus įstatymų nustatyto pensinio amžiaus (Mediacijos įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 punktas), jo duomenys išbraukiami iš Teisėjų mediatorių sąrašo. Teisėjo, kuris yra mediatorius ir kuris iš teisėjo pareigų atleidžiamas savo noru, pasibaigus įgaliojimų laikui ar sulaukus įstatymų nustatyto pensinio amžiaus, mediatoriaus statusas jam nėra panaikinamas ir duomenys toliau tvarkomi Lietuvos Respublikos mediatorių sąraše, kurį sudaro ir tvarko Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – VGTPT).
19. Administracija duomenis apie mediatoriaus statuso suteikimą teisėjui ar jo panaikinimą, informaciją apie teisėją, kuris iš teisėjo pareigų atleidžiamas savo noru, pasibaigus įgaliojimų laikui ar sulaukus įstatymų nustatyto pensinio amžiaus ir mediatoriaus statusas jam nėra panaikinamas, taip pat informaciją apie mediatoriaus, kuris yra teisėjas, kitų duomenų pasikeitimą Mediacijos įstatymo 5 straipsnio pagrindu teikia VGTPT elektroniniu būdu su VGTPT suderintu formatu.
20. Kai asmuo, įrašytas į Lietuvos Respublikos mediatorių sąrašą, kurį sudaro ir tvarko VGTPT, yra paskiriamas teisėju, jis yra įrašomas į Teisėjų mediatorių sąrašą netaikant šio Aprašo 2 punkte nustatytos tvarkos. Asmuo turi pateikti Administracijai prašymą įtraukti jį į Teisėjų mediatorių sąrašą. Prašyme turi būti nurodyta ši informacija: vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas korespondencijai ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys, specializacija (specializacijos), veiklos teritorija (teritorijos). Prašyme taip pat turi būti nurodyta, kad asmuo sutinka, kad sprendžiant klausimus pagal šį Aprašą ir kitus teisminę mediaciją reglamentuojančius teisės aktus būtų naudojama Administracijos tvarkomoje teisėjo asmens byloje saugoma asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, joje nurodyti asmens duomenys ir Administracijoje tvarkomi duomenys apie darbo teisėju trukmę. Administracija kreipiasi į VGTPT su prašymu perduoti su šiuo asmeniu susijusius dokumentus Komisijai.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Sudarant sąlygas Komisijai priimti sprendimus dėl mediatoriaus statuso suteikimo ar panaikinimo teisėjams, taip pat vykdant Mediacijos įstatyme nustatytus įpareigojimus Administracijai tvarkyti teisėjų duomenis ir numatytais atvejais duomenis perduoti VGTPT, Komisija ir Administracija turi teisę tvarkyti šiame Apraše nurodytus teisėjų ir teisėjų, kurie iš teisėjo pareigų atleidžiami savo noru, pasibaigus įgaliojimų laikui ar sulaukus įstatymų nustatyto pensinio amžiaus ir mediatoriaus statusas jiems nėra panaikinamas, asmens duomenis.
22. Mediatorių, kurie yra teisėjai, kvalifikacijos tobulinimo tvarką nustato Teisėjų taryba atskiru teisės aktu.
23. Komisijos sprendimai dėl mediatoriaus statuso suteikimo teisėjui ar dėl mediatoriaus statuso panaikinimo teisėjui įforminami Komisijos nutarimais. Komisijos nutarimo nuorašas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos išsiunčiamas teisėjui elektroninio pašto adresu, nurodytu Teisėjų mediatorių sąraše, taip pat atskirais atvejais gali būti siunčiamas nurodytu adresu korespondencijai.
24. Komisijos nutarimai dėl mediatoriaus statuso teisėjams suteikimo, nesuteikimo ar panaikinimo gali būti skundžiami Teisėjų tarybai per 10 dienų nuo jų nuorašų teisėjams išsiuntimo. Teisėjų taryba skundus dėl Komisijos nutarimų nagrinėja mutatis mutandis Teisėjų tarybos darbo reglamento XIII skyriuje nustatyta tvarka.
Mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo
teisėjams bei teisėjų, kuriems suteiktas
mediatoriaus statusas, sąrašo sudarymo ir
tvarkymo tvarkos aprašo
priedas
(Gyvenimo aprašymo forma)
|
VARDAS PAVARDĖ
|
Išsilavinimas ir kvalifikacija1 |
(nurodyti: kada ir kokia mokslo įstaiga baigta, kokia įgyta kvalifikacija, kvalifikacijos tobulinimas)
|
Darbo patirtis2 |
(nurodyti: kada ir kokiose darbovietėse dirbote ar dirbate, pareigas, trumpai nurodyti darbo pobūdį kiekvienoje darbovietėje)
|
Kalbų mokėjimas
|
(nurodyti kalbas, kuriomis gali vykti mediacija)
|
Papildomą kvalifikaciją, patirtį, įgūdžius apibūdinanti informacija (jei norite pateikti)
|
(nurodyti, jei yra: narystes, reikšmingesnius projektus, kuriuose dalyvavote ar dalyvaujate, taip pat jei rašėte ar dalyvavote rašant mokslinius straipsnius, metodines, mokomąsias knygas, monografijas ir pan.; galite nurodyti kitą veiklą ar aplinkybes, kurios pagrindžia kompetenciją, profesionalumą ir pan. mediacijos srityje pagal pasirinktą specializaciją)
|
______________
1 Nurodykite tas mokslo įstaigas ir įgytas kvalifikacijas, kurie pagrindžia kompetenciją mediacijos srityje
2 Nurodykite tas darbovietes, pareigas ir darbo pobūdį, kurie pagrindžia kompetenciją mediacijos srityje