ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖl ANYKŠČIŲ RAJONO šeimos ir VAIKO GEROVĖS CENTRo KRIZIŲ CENTRE teikiamų paslaugų TVARKOS APRAŠO patvirtinimo ir pritarimo KRIZIŲ CENTRE teikiamų paslaugų KAINai
2021 m. kovo 25 d. Nr. 1-TS-69
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, 20 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. A1-1174 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“, 7 punktu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. TS-371 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 22 punktu bei atsižvelgdama į Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro direktoriaus 2021 m. vasario 3 d. raštą Nr. SR-18 „Dėl Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro padalinio socialinių paslaugų kainos“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro Krizių centre teikiamų paslaugų tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pritarti Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro Krizių centre teikiamų paslaugų vienos paros kainai vienam asmeniui – 29 Eur.
3. Pripažinti netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 2 d. sprendimą Nr. 1-TS-85 „Dėl apgyvendinimo krizių centre paslaugos Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centre skyrimo, teikimo ir mokėjimo už paslaugą tvarkos aprašo patvirtinimo ir pritarimo apgyvendinimo krizių centre paslaugos kainai“.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 25 d. sprendimu
Nr. 1-TS-69
ANYKŠčIŲ RAJONO šeimos ir VAIKO GEROVĖS CENTRO KRIZIŲ CENTRE teikiamų paslaugų TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro Krizių centre (toliau – Centras) teikiamų paslaugų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Centre teikiamas socialines paslaugas (toliau – paslaugos), teikiamų paslaugų, finansuojamų iš Anykščių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto, gavėjus, jų teises ir pareigas, reglamentuoja paslaugų poreikio nustatymą, skyrimą, teikimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už paslaugas tvarką ir kitus paslaugos teikimo aspektus.
2. Centre teikiamų paslaugų paskirtis – užtikrinti saugią aplinką vaikams, kuriems pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kitiems tos šeimos vaikams kartu su jų atstovais (atstovu) pagal įstatymą bei socialinę riziką patiriantiems vaikams ir jų šeimoms, socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims, socialinę riziką patiriančios šeimos, likusiems be tėvų globos vaikams (nuo 16 m.) ir (ar) sulaukusiems pilnametystės asmenims (iki 24 m.), kuriems buvo teikta socialinė globa (rūpyba) ar kurie gyveno socialinę riziką patiriančiose šeimose, krizinėje situacijoje esantiems asmenims, smurtą patyrusiems asmenims, jų vaikams bei padėti asmenims (šeimoms) spręsti krizines situacijas, šalinti jų sukeltas pasekmes ir mažinti krizinių situacijų poveikį asmens (šeimos) gyvenimui, siekiant atkurti savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, asmeniui (šeimai) užtikrinant reikalingų paslaugų, atitinkančių asmens (šeimos) individualius poreikius ir skirtų spręsti krizines situacijas ir jų sukeltas pasekmes bei mažinti šių pasekmių poveikį asmens (šeimos) gyvenimui, teikimą.
3. Teisę gauti teikiamas paslaugas turi Lietuvos Respublikos piliečiai, deklaravę gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantys Anykščių rajone arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Anykščių rajono savivaldybėje, bei užsieniečiai, tarp jų ir asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, kuriems nustatytas paslaugų poreikis. Centras gali teikti paslaugas kitos savivaldybės gyventojams atsižvelgus į Centre esamas laisvas vietas.
4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (toliau – Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ GAVĖJAI
5. Centre teikiamų ir (ar) organizuojamų paslaugų gavėjas – asmuo (šeima), kuris yra krizinėje situacijoje ir jam nustatytas krizių centre teikiamų paslaugų poreikis (toliau – paslaugų gavėjas):
5.1. vaikas, kuriam pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, ir jo atstovas (-ai) pagal įstatymą, kuris (kurie) nekelia pavojaus vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, bei kiti šeimos vaikai, kuriems vaiko apsaugos poreikis nebuvo nustatytas, tačiau nėra galimybės užtikrinti tinkamos jų priežiūros ne krizių centre;
5.11. vaikai, kurie paimti iš jiems nesaugios aplinkos iki kol bus išspręstas klausimas dėl vaiko grąžinimo atstovui (-ams) pagal įstatymą ar laikinosios globos (rūpybos) nustatymo;
III SKYRIUS
CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SKYRIMAS
6. Paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) galimybes ir savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant asmens (šeimos) gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.
7. Paslaugų poreikis asmenims nustatomas:
7.1. vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas) išskyrus atvejus, kai vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, nustatoma vaiko laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje;
8. Esant krizinei situacijai, asmuo (šeima), atvykęs į Centrą, kreipiasi į socialinį darbuotoją ir pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, jeigu dėl paslaugos kreipiasi asmenys su nepilnamečiais vaikais – vaikų gimimo liudijimus, ir užpildo prašymą-paraišką paslaugoms gauti – SP-8 formą (toliau – prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“. Prie prašymo-paraiškos asmuo pagal aplinkybes pateikia šiuos dokumentus:
8.1. išrašą iš medicininių dokumentų (F 027/a forma), išduotą asmens sveikatos priežiūros įstaigos šeimos gydytojo (asmenį gydančio gydytojo);
8.2. pažymą apie gaunamas asmens (šeimos) pajamas (nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje) už tris praėjusius mėnesius iki kreipimosi mėnesio, arba kreipimosi mėnesio pajamas, jei kreipimosi mėnesį, palyginti su trimis praėjusiais mėnesiais, asmens (šeimos) pajamos pasikeitė. Jei asmeniui reikia mokėti už Centre teikiamas paslaugas ir asmuo sutinka mokėti visą teikiamų paslaugų kainą, pažymos apie pajamas pateikti nereikia.
9. Asmeniui nereikia pateikti duomenų, jei jie gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.
10. Centro socialinis darbuotojas gali pareikalauti kitų papildomų dokumentų, jei nėra galimybės gauti informacijos iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.
11. Centro socialinis darbuotojas asmenų (šeimos) prašymą-paraišką ir išvadą dėl asmeniui (šeimai) siūlomų paslaugų ir kitus dokumentus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia Anykščių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius).
12. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo patiria fizinį ir (ar) psichologinį smurtą, arba kyla grėsmė jo fiziniam, emociniam ar socialiniam saugumui, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą dėl paslaugų skyrimo Centre, nenustačius paslaugos poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau nei per 3 kalendorines dienas pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.
13. Priimant sprendimą dėl paslaugų Centre skyrimo, prioritetas teikiamas vaikams, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, ir jų teisėtiems atstovams pagal įstatymą.
14. Sprendimą dėl paslaugų Centre teikimo ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo dokumentų, nurodytų Aprašo 8 punkte, pateikimo Socialinės paramos skyriui priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo Socialinių paslaugų organizavimo komisijos teikimu.
15. Savivaldybės administracijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašius sprendimą, Socialinės paramos skyriaus darbuotojas:
15.1. ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pateikia ir (ar) išsiunčia asmeniui (šeimai) sprendimą, o asmeniui (šeimai) sutikus su sprendimu skirti jam (jai) paslaugas, sprendimo kopiją per 3 darbo dienas išsiunčiama Centrui;
IV SKYRIUS
CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS, SKYRIMAS IR TEIKIMAS, NUSTAČIUS VAIKO LAIKINĄJĄ PRIEŽIŪRĄ
17. Jei vaikui, vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 364 straipsniu, organizuojama vaiko laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) arba jos įgaliotas teritorinis skyrius, vadovaudamasis Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-794 „Dėl vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašas), užpildo Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje aktą (Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo 2 priedas) (toliau – aktas), kurio originalas lieka Tarnybai arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui, o kopija – Centrui ir vaiko tėvams ar kitiems jo atstovams pagal įstatymą, kurie Centre apgyvendinami kartu su juo (jei kopijos negalima pateikti iš karto, ji Centrui ir vaiko tėvams ar kitiems jo atstovams pagal įstatymą išsiunčiama registruotu paštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo akto surašymo dienos).
18. Centras, gavęs šio Aprašo 17 punkte nurodytą aktą, jį nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis persiunčia Socialinės paramos skyriui. Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius) įgaliotas asmuo, vadovaudamasis šiuo aktu, priima sprendimą skirti paslaugas per 3 kalendorines dienas nuo akto gavimo dienos.
19. Tarnybai arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui priėmus sprendimą skirti vaiko laikinąją priežiūrą socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, vaiko laikinoji priežiūra turi būti organizuojama nedelsiant (iš karto, gavus informaciją iš Tarnybos arba jos įgalioto teritorinio skyriaus dėl vaiko apsaugos poreikio nustatymo ir vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje pritaikymo, nurodytą akte), bet ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo akto, nurodyto šio Aprašo 19 punkte, surašymo, išskyrus atvejus, kai vaiko laikinoji priežiūra Centre turi būti organizuojama nedelsiant, nes nėra galimybės kitaip užtikrinti vaikui saugią aplinką.
20. Tik Tarnybos arba jos įgalioto teritorinio skyriaus atstovas (-ai) turi teisę spręsti, su kuriuo iš vaiko atstovų pagal įstatymą vaikas yra apgyvendinamas Centre ir (ar) kartu yra apgyvendinami kiti ir kurie šeimos vaikai, kuriems vaiko apsaugos poreikis nebuvo nustatytas, tačiau nėra galimybės užtikrinti tinkamos jų priežiūros ne Centre. Ši informacija nurodoma pagal akte nustatytą formą.
21. Vaiko laikinoji priežiūra ir teikiamų paslaugų trukmė Centre priklauso nuo šeimos atvejo vadybos procese priimtų sprendimų. Paslaugų teikimo trukmė negali būti ilgesni nei 12 mėnesių. Vaiko laikinosios priežiūros taikymo Centre pabaiga nustatoma Tarnybos ar jos įgalioto teritorinio skyriaus sprendimu. Ši informacija nurodoma pagal akte nustatytą formą.
22. Apgyvendinus vaiką ir jo atstovą (-us) pagal įstatymą, taip pat, jei yra priimtas toks sprendimas, ir kitą šeimos vaiką (-us) Centre (toliau kartu – šeima), vaiko ir šeimos poreikiai yra vertinami ir pagalbos vaikui ir šeimai planas sudaromas, vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu. Pagalbos vaikui ir šeimai plano įgyvendinimą koordinuoja atvejo vadybininkas. Centras priskiria šeimai socialinį darbuotoją, kuris dalyvauja vertinant vaiko ir šeimos poreikius, sudarant pagalbos vaikui ir šeimai planą, įgyvendinant šiame plane jo kompetencijai priskirtus veiksmus ir teikiant paslaugas, taip pat stebi teikiamų paslaugų poveikį vaikui ir šeimai, jų krizinės situacijos sprendimui, vertina, ar pasirinktos paslaugos vis dar geriausiai atitinka vaiko ir šeimos individualius poreikius ir situaciją pagalbos vaikui ir šeimai plano įgyvendinimo eigoje, ar jos leidžia spręsti krizinę situaciją, pagal poreikį, aptaręs ir suderinęs su atvejo vadybininku, koreguoja ir (ar) keičia Centre teikiamų paslaugų teikimo planą, kai jame nurodytos priemonės ar metodai neatitinka vaiko ir (ar) šeimos individualių poreikių ir (ar) nėra veiksmingi.
23. Paskirtas socialinis darbuotojas kartu su vaiku ir jo šeima turi aptarti, kaip šeima vykdys ir kitus įsipareigojimus (pvz., dirbti, užtikrinti nenutrūkstamą vaiko dalyvavimą mokymosi ir ugdymosi procese ir pan.), ir organizuoti paslaugų, kurios būtinos šiems įsipareigojimams įvykdyti, teikimą (pvz., pavėžėjimo paslaugą, kai nėra kitų galimybių įgyvendinti šeimos įsipareigojimus).
24. Paskirtas socialinis darbuotojas turi suteikti vaikui informaciją jam suprantama kalba, atitinkančia jo amžių, raidą, gebėjimus apie tai, kas yra Centras, kodėl šeima turi gyventi Centre, kaip Centras sieks padėti šeimai, kokios yra Centro taisyklės, vaiko ir jo šeimos teisės ir pareigos. Vaikui turi būti sudarytos galimybės užduoti rūpimus klausimus, susijusius su Centru ir jo bei jo šeimos buvimu Centre, išsakyti savo lūkesčius, norus ir pasiūlymus, kurie turi būti įvertinti priimant sprendimus, susijusius su paslaugų teikimu ir vaiko bei šeimos buvimu Centre.
25. Taip pat Centre specialistai, tiesiogiai dirbantys su vaiku ir (ar), šeima darbo su vaiku ir (ar) šeima metu siūlo šeimai socialinių problemų sprendimų alternatyvas, ugdo ir palaiko vaiko atstovų pagal įstatymą motyvaciją siekti teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, tarpininkauja dėl kitų pagalbos priemonių, vertina šeimai teikiamų socialinių paslaugų veiksmingumą, taip pat užtikrina paslaugų nedubliavimą su kitomis šeimai ir (ar) vaikui teikiamomis paslaugomis. Turi būti siekiama įgalinti pačią šeimą spręsti jai kylančius iššūkius ir prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą.
26. Centre specialistai privalo, vadovaudamiesi Atvejo vadybos tvarkos aprašu, bendradarbiauti su vaiko teisių apsaugos specialistais ir šeimos atvejo vadybininku bei informuoti apie darbą su vaiku ir šeima, stebimą pokytį (pablogėjimą ar pagerėjimą), paslaugų teikimą, jų poveikį vaiko ir šeimos situacijai nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo užklausos gavimo raštu arba nuotolinio ryšio priemonėmis, taip pat, vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, dalyvauti atvejo vadybos posėdžiuose.
Jei šeima visiškai nebendradarbiauja su Centro specialistais, teikiančiais jai paslaugas, nevykdo atvejo vadybos metu parengtame pagalbos plane (parengtame vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašo 2 priedu) numatytų įsipareigojimų arba jei juos vykdo, bet šeimos situacija nesikeičia, tėvai ar kiti vaiko atstovai pagal įstatymą nededa pastangų, nekeičia savo elgesio ir toliau išlieka arba atsiranda realus pavojus vaiko fiziniam ir (ar) psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Centro socialinis darbuotojas, paskirtas atsakingu už šeimą, nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo minėtų aplinkybių paaiškėjimo dienos, raštu praneša šeimos atvejo vadybininkui ir Tarnybos įgaliotam teritoriniam skyriui apie šias aplinkybes, nurodydamas asmens (šeimos) vardą, pavardę, gimimo datą.
27. Vaiko saugumas Centre laikomas aukščiausiu prioritetu, todėl Centras privalo užtikrinti vaikams saugią aplinką. Rekomenduojama, kad Centre būtų patvirtinta vaiko apsaugos politika, kuri numatytų Centre įgyvendinamas vaiko apsaugos nuo bet kokios formos smurto ir išnaudojimo prevencines priemones, aiškias procedūras Centre, kaip yra reaguojama į bet kokio smurto prieš vaiką atvejus, kas ir kaip apie juos informuojamas, kokie duomenys pateikiami informuojant, ir kas ir kaip užtikrina šių atvejų sprendimą, darbuotojų ir savanorių patikrinimą dėl atitikimo Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnyje nustatytiems reikalavimams ir kt. Su vaiko apsaugos politika, jei ji yra patvirtinta Centre, turi būti supažindinamas visas Centro personalas, apimant ir ūkio personalą ar kitą personalą, tiesiogiai nedirbantį su paslaugų gavėjais, taip pat visi savanoriai.
V SKYRIUS
CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
28. Centras, pradėdamas teikti paslaugas, su asmeniu ar asmens atstovu pasirašo Centre teikimų paslaugų sutartį, kurios formą įsakymu tvirtina Centro vadovas. Sutartyje nustatomos Centre teikimų paslaugų sąlygos, teikimo laikas, šalių teisės, pareigos, sutarties nutraukimo ir kitos sąlygos.
29. Paslaugų teikimo sutartis Centre gali būti keičiama arba papildoma šalių susitarimu. Visi paslaugų teikimo Centre sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama sutarties dalimi.
30. Centre paslaugos pradedamos teikti iš karto arba šalių suderintu laiku ir teikiama visą parą, septynias dienas per savaitę.
31. Krizių centre teikiamos ir (ar) organizuojamos bendrosios (informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas ir kt.) ir (ar) specialiosios (intensyvi krizių įveikimo pagalba, laikinas apnakvindinimas, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, psichosocialinė pagalba ir kt. ) socialinės paslaugos, skirtos krizinės situacijos įveikimui, priklausomai nuo individualių paslaugų gavėjų poreikių, teikiant šias paslaugas, kitos asmeniui (šeimai) reikalingos paslaugos, padedančios spręsti krizines situacijas, šalinti jų sukeltas pasekmes ir mažinti krizinių situacijų poveikį asmens (šeimos) gyvenimui.
32. Vaikams, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, ir jų teisėtiems atstovams pagal įstatymą teikiant Centre paslaugas, Centras:
32.1. užtikrina transporto organizavimo paslaugą, jeigu vaiko teisėti atstovai pagal įstatymą dirba ir darbo vieta yra nepasiekiama viešuoju transportu. Transporto organizavimo paslaugos kaina yra įskaičiuota į Centre teikiamų paslaugų kainą;
32.2. užtikrina vaiko švietimo įstaigų lankymą (mokyklų, darželių, neformaliojo švietimo įstaigų lankymą);
32.3. esant poreikiui užtikrina lankymąsi sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose (šeimos gydytojų, vaikų ligų gydytojų, logopedų, vaikų raidos centro specialistų bei kitų sveikatos priežiūros specialistų konsultacijos);
32.4. esant poreikiui organizuoja psichosocialinės / psichoedukacinės / psichologinės pagalbos teikimą (organizuojamos individualios bei grupinės psichologo konsultacijos, pozityvios tėvystės mokymai, organizuojami užsiėmimai ir pagalba asmenims, turintiems priklausomybių (vartojantiems alkoholį ir (ar) kitas psichoaktyviąsias medžiagas). Psichologo paslaugos yra įskaičiuotos į Centre teikiamų paslaugų kainą;
32.5. esant poreikiui organizuoja maisto produktų teikimą, pasitelkiant Maisto banko turimus ar kitus išteklius;
33. Centras bendradarbiauja su socialiniais darbuotojais, dirbančiais su šeimomis, atvejo vadybininkais, kitų socialinių įstaigų specialistais bei kitomis įstaigomis ir organizacijomis.
34. Centras vykdo kitas funkcijas, kurios reikalingos užtikrinti fizinę, emocinę, socialinę gerovę paslaugų gavėjams.
VI SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ CENTRE TEIKIAMAS PASLAUGAS
36. Centre teikiamos paslaugos finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto ir asmens už suteiktas paslaugas lėšų.
37. Asmens (šeimos) pajamos, finansinės galimybės mokėti už Centre teikiamas paslaugas ir mokėjimo dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. 1-TS-371 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Anykščių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.
39. Mokėjimo už Centre teikiamas paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už paslaugų teikimą Centre. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina Socialinės paramos skyrius.
40. Išskirtiniais atvejais, kai Centre paslaugas asmeniui (šeimai) skiriama siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam, emociniam ir socialiniam saugumui, sveikatai ir (ar) gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas paslaugų poreikis.
41. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą Centre teikiamų paslaugų kainą.
42. Mokėjimo už suteiktas paslaugas Centre trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamų paslaugų dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.
43. Už suteiktas paslaugas pagal Centro pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus asmuo (šeima) sumoka iki kito mėnesio 20 dienos.
44. Jeigu asmuo (šeima) atsisako mokėti ir (ar) nemoka 2 mėnesius iš eilės už Centre suteiktas paslaugas, paslaugų teikimas nutraukiamas iki skolos apmokėjimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktas Centre paslaugas, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Asmuo (šeima), gaunantis paslaugas Centre, privalo pranešti Centro socialiniam darbuotojui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Asmuo (šeima), kurio pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kiekvieną mėnesį pateikti socialiniam darbuotojui pažymą apie trijų pastarųjų mėnesių asmens (šeimos) pajamas.
46. Socialinis darbuotojas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną vertina asmens (šeimos) galimybes mokėti ir parengia pažymą apie mokesčio už suteiktas paslaugas Centre dydį. Pažyma laikoma neatskiriama Sutarties dalimi.
47. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti paslaugos Centre, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.
48. Tais atvejais, kai asmuo (šeima) 2 mėnesius iš eilės nemokėjo už suteiktas paslaugas Centre ir paslaugos buvo nutrauktos, pageidaujantis pakartotinai gauti paslaugas teikiamas Centre, privalo sumokėti visas skolas už anksčiau Centre suteiktas paslaugas.
49. Sutarties nutraukimas Centre neatleidžia paslaugų gavėjo nuo pareigos sumokėti už suteiktas paslaugas.
50. Nutraukus paslaugų teikimą Centre, asmuo ar asmens atstovas už suteiktas paslaugas privalo sumokėti Centrui pagal pateiktą sąskaitą per 10 darbo dienų nuo sprendimo apie paslaugų nutraukimą gavimo dienos.
VII SKYRIUS
CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
52. Paslaugų teikimas Centre sustabdomas ar nutraukiamas gavus Centro raštą dėl paslaugų sustabdymo ar nutraukimo, kuriame nurodoma paslaugų gavėjo vardas, pavardė, gimimo data ir priežastys, dėl kurių siūloma sustabdyti ar nutraukti paslaugas. Raštas pateikiamas savivaldybės, priėmusios sprendimą dėl paslaugų teikimo, administracijai. Sprendimą dėl paslaugų sustabdymo ar nutraukimo Anykščių rajono gyventojams priimą Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į Socialinių paslaugų organizavimo komisijos siūlymą.
VIII SKYRIUS
DUOMENŲ APSAUGA
53. Socialinės paramos skyrius ir Centras užtikrina, kad asmens (šeimos) duomenys yra renkami ir tvarkomi tik Paslaugos teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/679 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.
54. Socialinės paramos skyrius ir Centras užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas Paslaugos gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
56. Centras ataskaitas už kiekvieno ketvirčio suteiktas paslaugas pateikia Socialinės paramos skyriui iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos, o ataskaitą už kalendorinius metus pateikia iki kitų metų sausio 15 d.
Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro
Krizių centre teikiamų paslaugų tvarko aprašo
1 priedas
_________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas, kodas)
Anykščių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriui
_____ KETVIRČIO ATASKAITA UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS
____________
(data)
Eil. Nr. |
Socialines paslaugas gaunančio asmens vardas, pavardė* |
Šeimos narių skaičius |
Atvykimo data |
Per ketvirtį gyventų dienų skaičius |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
*Jei socialines paslaugas gauna šeima, lentelėje įrašyti vieną iš šeimai atstovaujančių šeimos narių
Įstaigos vadovas ___________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Įstaigos finansininkas ____________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
SUDERINTA:
Anykščių rajono savivaldybėse administracijos
Socialinės paramos skyriaus vedėjas
Anykščių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro
Krizių centre teikiamų paslaugų tvarko aprašo
2 priedas
_________________________________________________________
(Įstaigos pavadinimas, kodas)
Anykščių rajono savivaldybės administracijos
Socialinės paramos skyriui
METINĖ ATASKAITA UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS
____________
(data)
Eil. Nr. |
Socialines paslaugas gaunančio asmens vardas, pavardė* |
Šeimos narių skaičius |
Atvykimo data |
Per metus gyventų dienų skaičius |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
*Jei socialines paslaugas gauna šeima, lentelėje įrašyti vieną iš šeimai atstovaujančių šeimos narių
Įstaigos vadovas ___________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Įstaigos finansininkas ____________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
SUDERINTA:
Anykščių rajono savivaldybėse administracijos
Socialinės paramos skyriaus vedėjas