ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ R. DIRVONĖNŲ MOKYKLOS PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 16 d. Nr. T-189
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 1 dalimi, 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos pavadinimą ir pavadinti ją Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkciu centru.
3. Įgalioti Raimundą Keliuotį, Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro direktorių, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir kartu su kitais teisės aktų nustatytais dokumentais pateikti juos Juridinių asmenų registrui.
4. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimo T-266 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtų švietimo įstaigų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2.8 papunktį.
5. Šio sprendimo 4 punktas įsigalioja Juridinių asmenų registre įregistravus šio sprendimo 2 punktu patvirtintus nuostatus.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės
tarybos 2017 m. gegužės 16 d.
sprendimu Nr. T-189
ŠIAULIŲ R. DIRVONĖNŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, mokyklos buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190057895.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba.
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
9. Pagrindinė mokyklos buveinė – J.Ruzgio g. 1, 81309 Dirvonėnai, Raudėnų seniūnija, Šiaulių rajonas. Mokyklos vieša informacija ir pranešimai skelbiami Mokyklos interneto svetainėje https://www.dirvonenupm.siauliai.lm.lt.
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras, kodas 31231300.
14. Mokymosi formos ir būdai:
15. Mokykla vykdo:
16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pagrindus, išugdyti darbštų, kūrybingą ir atsakingą žmogų, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas jo tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.3. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti pradinį ir pagrindinio ugdymo I pakopos išsilavinimą bei gauti valstybės pripažintus išsilavinimo pažymėjimus;
21.6. užtikrinti sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią patyčių, smurto ir prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams;
21.9. padėti mokiniams įgyti kasdieniniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymui(si) mokykloje būtinų kompetencijų: socialinę, sveikatos saugojimo, mokėjimo mokytis, pažinimo, komunikavimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo;
21.10. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumą, palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;
21.11. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, sudaryti sąlygas gebėjimų tobulinimui, pagal šiandienos ir ateities aktualijas formuoti nuostatą mokytis visą gyvenimą;
21.12. užtikrinti darnią mokinio prigimtinių galių plėtotę puoselėjant jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, ugdant asmeninę, socialinę, pažinimo bei kultūrinę kompetencijas, reikalingas sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui;
22. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius, mokykla:
22.1. rengia ir įgyvendina pradinio ir pagrindinio ugdymo I pakopos, individualizuotą pradinio ir pagrindinio ugdymo I pakopos, sveikos gyvensenos, socialinių įgūdžių, kultūrinio, sportinio ugdymo programas ir užtikrina geros kokybės švietimą;
22.2. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimus, mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;
22.4. sudaro mokymo sutartis su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir vykdo jomis prisiimtus įsipareigojimus;
22.5. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
22.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, organizuoja ugdymą karjerai, vykdo profesinį konsultavimą, mokinių sveikatos priežiūros, prevencines programas, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. bendruomenės narių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu organizuoja papildomas mokamas paslaugas (būrelius, neformaliojo ugdymo grupes, pailgintos dienos grupes, popamokinę mokinių priežiūrą, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
22.13. vykdo mokinių pasiekimų patikrinimus, dalyvauja nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, metodus ir veiklos būdus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);
24.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus bei programas;
24.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25. Mokykla privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, sveiką ir saugią aplinką, užkertančią kelią patyčių, smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams, higienos normas atitinkančias ugdymo(si) sąlygas, atvirumą vietos bendruomenei ir vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklai vadovauja direktorius, į pareigas skiriamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Mokyklos veikla organizuojama pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą:
27.1. strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
27.2. metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;
28. Mokyklos direktorius atlieka tokias funkcijas:
28.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.3. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
28.4. priima į mokyklą mokinius Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro su jais mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis nustato mokyklos darbuotojų ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
28.8. organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
28.13. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.14. rūpinasi mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybes mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.17. už mokinio elgesio normų pažeidimus gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijose dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokininiams;
28.18. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
28.19. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo panaudotas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
29. Mokyklos direktoriui nesant mokykloje (ligos, komandiruočių, atostogų metu ir panašiais atvejais) jo funkcijas laikinai vykdo mokytojas, atliekantis direktoriaus funkcijas pagal įgaliojimą.
30. Mokyklos direktorius atsako už tai, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie mokyklos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
31. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
33. Mokytojų metodinė taryba atlieka tokias funkcijas:
33.2. koordinuoja mokytojų metodinę veiklą, telkia juos ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
33.3. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;
33.4. nagrinėja dalykų ugdymo programas, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas mokyklos vadovui dėl jų tvirtinimo;
33.5. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus, konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;
33.8. kartu su mokyklos vadovu nagrinėja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo inovacijų diegimą;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
34. Mokyklos taryba yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija. Ji telkia mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus) ir vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda spręsti mokyklai aktualius klausimus.
35. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis (2:2:2) 1–8 klasių mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – 5–8 klasių mokinių susirinkimas, bendruomenės atstovus – bendruomenės susirinkimas.
37. Mokyklos tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos direktorius Mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
39. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
39.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, bendriesiems ugdymo planams, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto mokyklos darbo tvarkos taisykles;
39.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
39.5. išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
39.6. teikia siūlymus dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
39.7. svarsto mokytojų, mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų), savivaldos institucijų iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
40. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir šiuose nuostatuose nustatytai kompetencijai.
41. Mokyklos tarybos priimti ir direktoriaus patvirtinti sprendimai privalomi visai mokyklos bendruomenei.
43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
45. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
46. Mokytojų taryba atlieka tokias funkcijas:
46.4. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei jos panaudojimo tvarką;
47. Mokinių taryba – savivaldos institucija, atstovaujanti mokyklos mokiniams. Ji renkama metams. Mokinių tarybą sudaro po vieną atstovą iš kiekvienos 5–8 klasės. Posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Mokinių tarybos narių. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl Mokinių tarybos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Mokyklos tarybą.
48. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasių mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) su klasės auklėtojais aptaria klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
50. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir iš jo atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
53. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Šiaulių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
56. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių rajono savivaldybė ir Šiaulių rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija apie ugdymo proceso organizavimą mokykloje, mokinių pasiekimus, popamokinę veiklą, mokyklos sportinį, kultūrinį gyvenimą, tradicijas ir t.t.
61. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus pritarus Mokyklos tarybai tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba.
62. Nuostatai keičiami ir papildomi Šiaulių rajono savivaldybės tarybos, Šiaulių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos, mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.