bIRŽŲ rajono savivaldybės adminitracijos direktorius
įsakymas
DĖL BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 25 d. Nr. A-178
Biržai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:
1. Tvirtinu Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Biržų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 27 d. įsakymą Nr. A-887 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo Biržų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“
PATVIRTINTA
Biržų rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. vasario 25 d.
įsakymu Nr. A-178
BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – įstaigos arba VDC), vykdančių veiklą Biržų rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė), ir pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą Savivaldybės teritorijoje, prašymų ir dokumentų pateikimą, jų vertinimą, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimą, įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą, akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės organizavimą bei vykdymą socialinės priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose.
2. Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo ir kontrolės tikslas – įvertinti įstaigos, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pasirengimą teikti šias paslaugas bei užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų paslaugų kokybę.
3. Įstaigų vertinimo procedūras atlieka bei įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyriaus) valstybės tarnautojai (toliau – paskirtas darbuotojas) vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), bei Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1- 492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai) bei šiuo Tvarkos aprašu.
4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.
II SKYRIUS
ĮSTAIGŲ PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS
5. Įstaiga, kuri Savivaldybės teritorijoje vykdys (vykdo) veiklą (toliau – Pareiškėjas), pateikia nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – prašymas), patvirtintą Akreditavimo tvarkos aprašo (1 priedas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalbą, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.
6. Pareiškėjas kartu su prašymu privalo pateikti šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) ar jų kopijas:
6.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
6.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją patvirtintą Akreditavimo tvarkos aprašu (2 priedas);
6.4. jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Katalogas), būtinos patalpos:
6.4.1. dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis patalpomis (pvz., VĮ Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis);
7. Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, aprašo 6.1 ir 6.4-6.5 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Savivaldybės administracija šią informaciją turi ar gali gauti pati.
8. Prašymas ir dokumentai gali būti pateikiami:
8.1. vienu elektroniniu laišku adresu paštu socialineparama@birzai.lt ir per e. pristatymo sistemas. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas;
9. Paskirtas darbuotojas gavęs Įstaigos prašymą (su priedais), įvertina, ar:
9.1. Pareiškėjas atitinka VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis katalogu, patalpos yra būtinos);
9.2. prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;
10. Paskirtas darbuotojas, vadovaudamasi Socialinės priežiūros reikalavimais, įvertina prašymo ir dokumentų atitiktį užpildo Atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams formą (1 priedas), joje pateikia savo išvadą ir pasiūlymą, anketą pasirašo ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui priimti sprendimui dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo ar dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo.
11. Paskirtas darbuotojas, nustatęs, kad Pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos raštu informuoja juos pateikusį pareiškėją prašydamas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją, ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti). Jei per nustatytą terminą Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), priimamas sprendimas įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant minėtos procedūros nutraukimo priežastį.
12. Tvarkos aprašo 10 ir 11 punktuose nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau nei per 30 kalendorinių dienų nuo Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos.
III SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS
14. Nustačius, kad Pareiškėjas prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus tinkamai įformintus dokumentus, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas priima sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu, pateikiant sprendimo kopiją.
15. Paskirtas darbuotojas įveda informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, pavadinimą, įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kodą, pavadinimą, kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi gavėjus, kuriems prašoma leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą, socialinės priežiūros teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), nurodo vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, įveda sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas neįgaliesiems) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
16. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 metams nuo sprendimo teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, įstaigos iš naujo kreipiasi į Savivaldybę tvarkos apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.
17. Pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, Pareiškėjas ar akredituotą socialinę priežiūrą teikianti įstaiga nedelsdamas (nedelsdama), bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Savivaldybės administraciją, kuriai buvo teiktas prašymas, nurodydamas (nurodydama), kuriuos duomenis prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdamas (pateikdama) iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos padalinys patikslina šiuos duomenis SPIS.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS
18. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą Įstatyme nustatytais atvejais gali būti sustabdoma ne ilgiau kaip 6 mėnesiams šiais atvejais:
19. Socialinių paslaugų įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinama šiais atvejais:
20. Sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą pratęsimo, sustabdymo ar panaikinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas. Socialinių paslaugų įstaiga apie priimtą sprendimą informuojama raštu per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas šio sprendimo kopiją.
V SKYRIUS
PRAŠYMŲ DĖL AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŲROS PASLAUGŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
22. Dėl akredituotos socialinės priežiūros paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (toliau – asmuo) kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją pagal asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo nuolatinę gyvenamąją vietą ir pateikia:
22.2. prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti (toliau – Prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (SP-8 forma) ir Prašyme–paraiškoje nurodo, kokios socialinės priežiūros paslaugos reikia ir kokioje akredituotoje įstaigoje asmuo pageidauja gauti socialinės priežiūros paslaugas.
23. Jei akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos poreikis nustatytas atvejo vadybos proceso metu, kartu su Prašymu-paraiška vaiko tėvai ar jo atstovai pagal įstatymą ar atvejo vadybininkas ar socialinis darbuotojas darbui su šeima pateikia atvejo vadybininko rekomendaciją.
24. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos poreikis nustatomas ir paslauga skiriama, sustabdoma ar nutraukiama vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Biržų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. T-82 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
25. VDC parenkamas atsižvelgiant į asmens pageidavimą ir įstaigos galimybes suteikti reikiamas artimiausia akredituotas socialinės priežiūros paslaugas. Jei asmens Prašyme-paraiškoje nurodytame VDC nėra laisvų vietų, asmeniui pasiūloma kita artimiausia akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teiktis VDC.
26. Priimtas sprendimas, teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas, per 3 darbo dienas pateikiamas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas teikiančiam VDC, kuris organizuoja vieno iš tėvų pasirašymą sprendime bei aptaria VDC specifiką, būsimą akredituotas socialinės priežiūros paslaugų teikimo sutartį. VDC sprendimo kopija perduoda arba persiunčia el. paštu Socialinės paramos skyriui.
27. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos pradedamos teikti ne anksčiau, kaip nuo sprendimo priėmimo dienos.
28. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas gali priimti sprendimą dėl akredituotų socialinės priežiūros paslaugų skyrimo, nenustatęs socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) akredituotas socialinės priežiūros paslaugas.
VI SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖ
29. Akredituotos socialinės priežiūros kontrolė vykdoma vertinant akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų teikimo stebėseną, įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.
30. Vertinimo metodai – apklausos žodžiu ir/ar raštu, anketinės apklausos, stebėjimas, dokumentų analizė, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimas ir kiti metodai.
32. Vertinant paslaugų gavėjų lygmeniu siekiama išsiaiškinti, kaip tenkinami socialinių paslaugų poreikiai, paslaugų gavėjų nuomonė apie jiems teikiamas paslaugas, jų išvystymo pakankamumas, ekonominis efektyvumas.
33. Apklausa gali būti atliekama tiesiogiai, telefonu, elektroniniu paštu, internetu, bendraujant su socialinių paslaugų gavėjais, jų šeimų nariais/artimaisiais/suinteresuotais asmenimis, užpildant akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketą (2 priedas).
34. Respondentų imtis – ne mažiau kaip 10 procentų socialinės priežiūros paslaugų gavėjų iš vienos įstaigos. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.
35. Vertinimas socialinės priežiūros paslaugų gavėjų lygmeniu atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.
36. Vertinant paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu siekiama įvertinti informaciją apie įstaigą, teikiamų socialinių paslaugų atitiktį teisės aktų reikalavimams, suteikti metodinę pagalbą dėl atitikties reikalavimams priemonių taikymo ir kt.
37. Socialinių paslaugų kokybę vertinant paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu vykdomi planiniai ir neplaniniai patikrinimai paslaugų teikimo vietose.
38. Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojai ir/ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d. rengia akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų planinių vertinimų planą (toliau – planas), jį tvirtina Socialinės paramos skyriaus vedėjas.
39. Apie numatomą vykdyti planinį vertinimą įstaiga informuojama raštu ar elektroniniu paštu likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams). Įstaigai siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas vertinimas vietoje, vertinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.
40. Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas įstaigos prašymas atidėti planinį vertinimą.
41. Socialinės paramos skyriaus iniciatyva gali būti atliekamas neplaninis įstaigos teikiamų socialinių paslaugų vertinimas iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku:
41.1. gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
41.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
42. Vertinimas paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu atliekamas ne rečiau kaip kartą per dvejus metus, bendradarbiaujant su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.
43. Paskirti darbuotojai turi teisę įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.
44. Atlikę vertinimą, paskirti darbuotojai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir vertinamai įstaigai susipažinti elektroniniu paštu išsiunčia socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aktą (toliau – Vertinimo aktas) (3 priedas). Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados, rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.) bei terminai joms įgyvendinti.
45. Jei Vertinimo akte buvo pateikiamos rekomendacijos neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimui, kokybės gerinimui, įstaiga, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus ir priemones, kurių įstaiga ėmėsi vykdydama pateiktas rekomendacijas.
46. Paskirtas darbuotojais patikrina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas, pašalino neatitikimus ir (ar) pažeidimus, informaciją pažymi vertinimo akte, nurodydamas pakartotinio vertinimo datą.
47. Pakartotinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai ir (ar) pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą yra stabdoma Tvarkos aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.
48.Sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo kopija kartu su lydraščiu įstaigai išsiunčiamas ne vėliau per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Lydraštyje nurodomas terminas, per kurį vertinimo metu nustatyti neatitikimai ir (ar) pažeidimai turi būti pašalinti.
49. Paskirtas darbuotojas, gavę įstaigos informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimą (po įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaigos veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, kaip buvo pašalinti pažeidimai po teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo.
50. Nustačius, kad visi neatitikimai ir (ar) pažeidimai pašalinti, paskirtas darbuotojas parengia išvadą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimui priimti. Socialinės priežiūros įstaigos vertinimas laikomas baigtu, kai pasirašytas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo kopija išsiunčiamas įstaigai.
51. Nustačius, kad neatitikimai ir (ar) pažeidimai arba jų dalis per nustatytą terminą yra nepašalinti, teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinama Tvarkos aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.
52. Priėmus sprendimą panaikinti įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, Socialinės paramos skyrius raštu informuoja įstaigos steigėją.
53. Įstaigoms rekomenduojama kasmet atlikti vidinį teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, taikant socialinių paslaugų gavėjų, paslaugas teikiančių ir organizuojančių darbuotojų anketines apklausas (4 priedas), paslaugų proceso ir dokumentacijos atitikimo teisės aktams vertinimo ar kitus įstaigos pasirinktus metodus.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
55. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų visą socialinės priežiūros akreditavimui ir kokybės vertinimui reikalingą informaciją.
56. Įstaiga atsako už socialinės priežiūros akreditavimo ir vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.
57. Savivaldybės administracija informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia savo interneto svetainėse.
58. Socialinės priežiūros akreditavimo ir vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
59. Savivaldybės administracijos sprendimai dėl įstaigos pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo bei teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, sustabdymo ar panaikinimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
(Atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo anketos forma)
ATITIKTIES NUSTATYTIEMS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO ANKETA
____________________________________________________________________
(įstaigos, pateikusios prašymą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pavadinimas)
________________ Nr. _______
(registracijos data)
___________________
(sudarymo vieta)
Vertinimo pradžia _____________________
(data)
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Kriterijaus įvertinimas (pažymėti x) |
Pastabos (jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies – išvardijami trūkumai) |
Terminas trūkumams pašalinti (pildoma, jeigu trūkumų nustatyta) |
Trūkumų pašalinimas (pildoma, jeigu buvo nustatyta trūkumų) (pažymėti x) |
1. |
Prašymas užpildytas Tvarkos parašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta reikalinga informacija nustatytiems reikalavimams nustatytiems reikalavimams |
□ pateiktas nustatytos formos |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
□ užpildytas lietuvių kalba |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
□ pateikta visa reikalinga informacija |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
□ pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
2. |
Pateikti visi Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai |
□ įstaigos steigimo dokumentas
|
□ pateikta □ nepateikta □ netaikoma (savivaldybė dokumentą turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ dokumentas, patvirtinantis asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateikta □ nepateikta
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ deklaracija, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateikta □ nepateikta
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis patalpomis, kuriose planuojama vykdyti (vykdoma) veiklą (veikla) |
□ pateikta □ nepateikta □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys patalpų, kuriose bus teikiama (teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz., patalpų planai)*; |
□ pateikta □ nepateikta □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ įstaigos darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (pvz.: diplomas, kvalifikacinis ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimas) (Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje, pagrindžiantys dokumentai) |
□ pateikta □ nepateikta □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ įstaigos steigimo dokumentas
|
□ pateikta □ nepateikta □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi) |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
*Kriterijus vertinamas pagal pateiktus įstaigos dokumentus. Trūkstant informacijos dėl patalpų atitikimo akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), Skyriaus specialistai gali apžiūrėti patalpas socialinės priežiūros paslaugų teikimo vietoje.
Paskirto darbuotojo, įvertinusios įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atitiktį nustatytiems Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo reikalavimams, išvada (pažymėti x):
□ Įstaiga atitinka nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus.
□ Įstaiga neatitinka nustatytų akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų.
Paskirto darbuotojo siūlymas Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam valstybės tarnautojui (pažymėti x):
□ Priimti sprendimą suteikti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą.
□ Priimti sprendimą nutraukti prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą.
Vertinimo pabaiga _____________________
(data)
Vertinimą atlikusio paskirto darbuotojo vardas, pavardė, parašas:
________________________ _____________
________________________ _____________
________________________ _____________
Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
2 priedas
(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketos forma)
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO (ARTIMOJO) APKLAUSOS ANKETA
Kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie Jums teikiamas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių priežiūros paslaugų kokybę Biržų rajono savivaldybėje.
Dėkojame už skirtą laiką.
2. Pažymėkite Jums teikiamas:
2.1. Bendrąsias socialines paslaugas:
□ informavimas
□ konsultavimas
□ tarpininkavimas ir atstovavimas
□ maitinimo organizavimas
□ aprūpinimas būtiniausiais darbužiais ir avalyne
□ transporto organizavimas
□ sociokultūrinės paslaugos
□ asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas
□ atvirasis darbas su jaunimu
□ mobilusis darbas su jaunimu
□ darbas su jaunimu gatvėje
□ kitos bendrosios socialinės paslaugos
□ kita (įrašykite)
2.2. Socialinės priežiūros paslaugas:
□ pagalba į namus
□ socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas ir (ar) atkūrimas
□ apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose
□ laikinas apnakvindinimas
□ intensyvi krizių įveikimo pagalba
□ psichosocialinė pagalba
□ apgyvendinimas nakvynės namuose
□ laikinas atokvėpis
□ pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti
□ apgyvendinimas apsaugotame būste
□ vaikų dienos socialinė priežiūra
□ palydėjimo paslauga jaunuoliams
□ kita (įrašykite)
3. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:
□ trumpiau kaip metus;
□ ilgiau kaip metus;
□ ilgiau kaip 5 metus.
4. Apie Jums teikiamas socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:
□ spaudos, televizijos;
□ interneto;
□ pažįstamų / artimųjų;
□ socialinių darbuotojų;
□ medikų;
□ kitų ________________.
5. Kiek laiko reikėjo laukti eilėje, kad gautumėte socialines paslaugas (įrašyti) ________________________________________________________________________________
6. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą - X:
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Iš dalies |
Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški? |
|
|
|
Ar sudėtinga pateikti prašymą socialinėms paslaugoms gauti? |
|
|
|
Ar teikiant paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus? |
|
|
|
Ar suteikiama pakankamai informacijos apie paslaugą? |
|
|
|
Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius? |
|
|
|
Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę? |
|
|
|
Ar aiškios mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos? |
|
|
|
Ar pasitikite paslaugas teikiančiu darbuotoju? |
|
|
|
Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės? |
|
|
|
Ar paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus? |
|
|
|
Ar iškilusios problemos, teikiant paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai? |
|
|
|
7. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Jūsų savijauta/gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų savijauta/gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Teikiamų socialinių paslaugų kokybė |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą ___________________________________________________________________ : _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo akto forma)
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ
KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS
Įstaigos pavadinimas _____________________________________________________________
Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________
Patikros rūšis (planinė/neplaninė)____________________________________________________
Įstaigos vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip/ne/ iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių (žr. 1 pastabą) |
|
|
|
|
Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija, susijusi su teikiama paslauga |
|
|
|
|
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis |
|
|
2. |
Paslaugų teikimas |
Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas (žr. 2 pastabą) |
|
|
|
|
Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai |
|
|
|
|
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
|
|
Pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas, rengiami individualūs darbo su vaiku ir šeimos nariais planai (žr. 2 pastabą) |
|
|
|
|
Atliekamas vidinis teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimas |
|
|
|
|
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos |
|
|
3. |
Paslaugas teikiantis personalas |
Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas |
|
|
|
|
Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją |
|
|
|
|
Darbuotojai turi pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus (žr. 2 pastabą) |
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis |
|
|
4. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus |
|
|
|
|
Įstaiga turi ne mažiau nei 2 patalpas (žr. 2 pastabą) |
|
|
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
6. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan., yra bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais |
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
Pastabos:
1. Taikoma, jei nustatyta teisės aktuose ar finansavimo sutartyse.
2. Taikoma vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugoms.
Tikrinti dokumentai:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Išvados:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Data _____________
Įstaiga įvykdė/neįvykdė (pabraukti) rekomendacijas.
Pastabos ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Biržų rajono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės
priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
4 priedas
(Rekomenduojamos apklausos anketos socialiniams darbuotojams forma)
REKOMENDUOJAMA APKLAUSOS ANKETA SOCIALINIAMS DARBUOTOJAMS
3. Prašome pažymėti labiausiai tinkantį atsakymą:
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Iš dalies |
Suteikiamos darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.) |
|
|
|
Darbas organizuojamas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) pagal darbo sutartyje nurodytas sąlygas |
|
|
|
Suformuluoti aiškūs darbo tikslai ir rezultatai |
|
|
|
Organizuojant ir teikiant paslaugas glaudžiai bendradarbiaujama su kitais darbuotojais, įstaigos vadovais |
|
|
|
Organizuojant ir teikiant paslaugas bendradarbiaujama su kitomis įstaigomis |
|
|
|
Yra atsižvelgiama į Jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinant darbo sąlygas ir paslaugų kokybę |
|
|
|
Pastaba _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
4. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Vertinimo kriterijai |
Balai |
||||
Darbo sąlygos (švara, saugumas, komfortas ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Profesinė rizika (įvertinkite balu, kaip vertinate riziką savo darbe) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Patiriamas stresas darbe |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Saugumo užtikrinimas (skiepai, apsaugos, dezinfekcinės priemonės ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Įvertinkite savo motyvaciją darbui |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo užmokestis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate:
□ Suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;
□ senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;
□ vaikai su negalia ir jų šeimos;
□ likę be tėvų globos vaikai;
□ krizinėje situacijoje (skyrybos, darbo praradimas, artimojo netektis ir kt.) esančios šeimos ir jų nariai;
□ kiti asmenys ir jų šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys)
□ vaikus globojančios šeimos;
□ vaikai;
□ socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;
□ socialinę riziką patiriančios šeimos;
□ socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;
□ sulaukę pilnametystės asmenys (iki 24 m.), kuriems buvo teikta socialinė globa (rūpyba) socialinės globos įstaigoje ar kurie gyveno socialinę riziką patiriančiose šeimose;
□ likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.), kuriems teikiama socialinė globa (rūpyba) socialinės globos įstaigoje;
□ iš pataisos įstaigų paleisti asmenys, nuo kurių paleidimo iš pataisos įstaigos dienos praėjo ne daugiau nei 12 mėn.;
□ smurtautojai;
□ mažiau galimybių turintis jaunimas;
□ kiti asmenys ir šeimos;
□ kita __________________________________________________________________________
6. Su kokiais sunkumais susiduriate darbe: _____________________________________________ ________________________________________________________________________________
8. Ar savo darbe atsižvelgiate į kliento individualius poreikius:
□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ neturiu nuomonės.
9. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas:
□ paslaugų gavėjai (artimieji) tapo savarankiškesni, laimingesni;
□ paslaugų gavėjų (artimųjų) gyvenimo kokybė nepasikeitė;
□ neturiu nuomonės.
□ kita __________________________________________________________________________
10. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________