Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. SAUSIO 22 D. NUTARIMO NR. 78 „DĖL PREKIŲ VEŽIMO, LAIKYMO IR TIKRINIMO KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ TERITORIJOJE ESANČIOSE MUITINĖS PRIŽIŪRIMOSE UOSTO KOMPLEKSO ZONOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2024 m. liepos 10 d. Nr. 580

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Prekių vežimo, laikymo ir tikrinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pasienio kontrolės punktų teritorijoje esančiose muitinės prižiūrimose uosto komplekso zonose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl Prekių vežimo, laikymo ir tikrinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pasienio kontrolės punktų teritorijoje esančiose muitinės prižiūrimose uosto komplekso zonose taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Muitinės prižiūrimą uosto komplekso zoną sudaro uosto teritorijoje įsteigto pasienio kontrolės punkto (su jame esančiais statiniais, taip pat plaukiojančiais), kuriame atliekamas pasienio, muitinis, medicininis-karantininis, veterinarinis, fitosanitarinis ir kitoks būtinas tikrinimas ir gali būti laikomos prekės, dalis. Šios zonos ribos nurodomos uosto žemės naudotojo ir (ar) uosto komplekse esančios viešosios geležinkelių ar dujotiekio infrastruktūros valdytojo (toliau – uosto komplekso naudotojas) parengtoje ir su Klaipėdos teritorine muitine, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) vado įgaliota Valstybės sienos apsaugos tarnybos  pasienio rinktine (toliau – pasienio rinktinė) ir akcine bendrove Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (toliau – Uosto direkcija) suderintoje tokios pasienio kontrolės punkto teritorijos dalies schemoje.“

2. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Muitinės prižiūrimos uosto komplekso zonos tvarkymo, suplanavimo, taip pat prekių joje laikymo, perkrovimo, muitinės priežiūros, inventorizavimo ir apskaitos sprendimus priima uosto komplekso naudotojas, suderinęs juos su Klaipėdos teritorine muitine ir pasienio rinktine.“

3. Pakeisti 7 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

7. Norint pertvarkyti muitinės prižiūrimą uosto komplekso zoną ar pakeisti jos ribas, būtina gauti Klaipėdos teritorinės muitinės, pasienio rinktinės sutikimą ir, jeigu keičiamos muitinės prižiūrimos uosto komplekso zonos ribos, pakeisti uosto komplekso naudotojo, Klaipėdos teritorinės muitinės ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos sudarytą prekių vežimo, laikymo ir tikrinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pasienio kontrolės punktų teritorijoje esančiose muitinės prižiūrimose uosto komplekso zonose sutartį (toliau – Trišalė sutartis).“

4. Pakeisti 11 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

11. Į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą atplaukiančio laivo, kuriuo vežamos prekės, kapitonas arba kitas laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki laivo atplaukimo, o jeigu reisas trunka trumpiau, nedelsdamas po išplaukimo iš paskutiniojo uosto, pateikia laivybai Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste valdyti skirtoje informacinėje sistemoje krovinio sąrašo (angl. Cargo Manifest) arba konosamento (angl. Bill of Lading) duomenis, kuriais remdamiesi Klaipėdos teritorinė muitinė, pasienio rinktinė, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Valstybinė augalininkystės tarnyba) ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras) nustato teisės aktų, susijusių su prekių vežimu, pažeidimų keliamą riziką. Laiku nepateikus nurodytų duomenų, šiame punkte nurodytos institucijos šią riziką nustato arba baigia nustatyti laivui atplaukus, atidėjusios leidimo iškrauti laivą suteikimo laiką, kol bus nustatyta prekių keliama teisės aktų pažeidimo rizika.“

5. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Laivai gali būti peršvartuojami nuo vienos krantinės prie kitos tik laivo kapitonui arba kitam laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotam asmeniui informavus atitinkamą Klaipėdos teritorinės muitinės postą ir pasienio rinktinės pasienio užkardą, o prie kito posto prižiūrimų krantinių – gavus muitinės posto, iš kurio prižiūrimos krantinės laivas išplaukia, sutikimą.“

6. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Burinių jachtų, pramoginių, sportinių ir mažųjų laivų, išskyrus laivus, neišplaukiančius už Lietuvos Respublikos teritorinių vandenų ribų, muitinis tikrinimas atliekamas šiems laivams tikrinti tinkamai įrengtoje prieplaukoje arba krantinėje, esančioje pasienio kontrolės punkto teritorijoje. Mažųjų laivų savininkai (valdytojai) apie laivo įplaukimą į teritorinius vandenis privalo pranešti Klaipėdos teritorinei muitinei ir pasienio rinktinei nedelsdami, bet ne vėliau kaip prieš valandą iki atplaukimo, o apie išplaukimą (nurodydami tikslų vietos laiką) turi pranešti kuo anksčiau, bet ne vėliau kaip prieš valandą iki išplaukimo.“

7. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Išplaukti iš uosto laivams leidžiama tik uosto kapitonui leidus, taip pat kai laivus, įgulą, keleivius, vežamas transporto priemones, prekes ir atitinkamus dokumentus pagal kompetenciją patikrina Klaipėdos teritorinė muitinė, pasienio rinktinė ir kitos tikrinimą atliekančios valstybės institucijos ir įstaigos.“

8. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Žvejybos ir kitokių laivų, išplaukiančių iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto į Baltijos jūrą dirbti Lietuvos Respublikos ir (arba) kitų Europos Sąjungos valstybių narių išskirtinėse ekonominėse zonose ir nenumatančių įplaukti į trečiųjų šalių uostus ar turėti kontaktų ne vien su Europos Sąjungos valstybių narių laivais, taip pat grįžtančių į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, muitinis tikrinimas neatliekamas, išskyrus tuos atvejus, kai kyla įtarimas, kad grįžtantis į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą laivas galėjo būti įplaukęs į trečiosios šalies uostą ar turėjo kontaktų ne vien su Europos Sąjungos valstybių narių išskirtinėse ekonominėse zonose plaukiojančiais laivais, o laivo kapitonas arba kitas laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotas asmuo apie tai nepranešė muitinei. Laivų savininkas (valdytojas) tokių laivų sąrašus iš anksto, prieš pradėdamas naudoti laivus šiame punkte nurodytai veiklai, pateikia Klaipėdos teritorinei muitinei ir pasienio rinktinei.“

9. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Jeigu Taisyklių 21 punkte nurodyti laivai jūroje turėjo kontaktų ne vien su Europos Sąjungos žvejybos ir kitokiais laivais, plaukiojančiais Europos Sąjungos valstybių narių išskirtinėse ekonominėse zonose, arba kitų muitinės priežiūros požiūriu reikšmingų įvykių (pavyzdžiui, laivas buvo įplaukęs į trečiosios šalies uostą, išgelbėtas jūroje rastas krovinys), apie tai laivo kapitonas arba kitas laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotas asmuo, prieš laivui įplaukiant į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, praneša Klaipėdos teritorinei muitinei ir pasienio rinktinei. Tokiais atvejais laivo tikrinimas atliekamas ir dokumentai pateikiami vadovaujantis Valstybės sienos ir jos apsaugos įstatymu ir Pranešimo formalumų, taikomų į Lietuvos Respublikos jūrų uostus atplaukiantiems ir iš jų išplaukiantiems laivams, vykdymo tvarkos aprašu, tvirtinamu susisiekimo ministro.“

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                            Ingrida Šimonytė

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                         Marius Skuodis