LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2015 M. BALANDŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-380 „DĖL 2014–2020 mETŲ europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano IR NACIONALINIo STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2021 m. liepos 16 d. Nr. V-1289
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymą Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą:
1.1. pakeičiu II skyriaus Dvidešimt trečiojo skirsnio 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai
Stebėsenos rodiklio kodas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Tarpinė reikšmė 2018 m. gruodžio 31 d. |
Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d. |
R.S.384 |
„Mokyklos nelankančių mokinių dalies sumažėjimas mokyklose, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis įgyvendino ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemones“ |
Procentai |
0 |
2 |
R.N.717 |
„KTP gavusių mokinių dalis“ |
Procentai |
0 |
15 |
P.S.382 |
„Švietimo įstaigų darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ |
Skaičius |
0 |
30 |
P.S.383 |
„Mokiniai, kuriems pagal veiksmų programą ESF lėšomis buvo suteikta švietimo pagalba“ |
Skaičius |
0 |
140 |
P.N.702 |
„Mokyklos, kurios pagal veiksmų programą ESF lėšomis įgyvendino ankstyvojo pasitraukimo iš mokyklos prevencijos bei kompensacijos priemones“ |
Skaičius |
0 |
8“ |
1.2. pakeičiu II skyriaus Dvidešimt aštuntojo skirsnio 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Priemonės aprašymas
1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. |
1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti profesinio ir suaugusiųjų mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams ir patrauklumą“ įgyvendinimo. |
1.3. Remiamos veiklos: 1.3.1. mokinių iš socialiai jautrių grupių rėmimas profesiniame mokyme; 1.3.2. kokybiškų karjeros paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje ir parama šių paslaugų prieinamumo užtikrinimui. |
1.4. Galimi pareiškėjai: 1.4.1. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras; 1.4.2. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. |
1.5. Galimi partneriai: viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje, Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybių administracijos.“ |
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Nacionalinį stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą:
2.1. Papildau 17 punktu:
„17. |
R.N.717 |
KTP gavusių mokinių dalis |
Procentai |
ESF – Europos socialinis fondas.
Mokinys – asmuo, kuris mokosi (šaltinis: Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (toliau – Švietimo įstatymas).
KTP – pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą ugdomam vaikui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) koordinuotai teikiama švietimo pagalba, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos švietimo ,mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka (Švietimo įstatymas) |
Įvedamasis |
Skaičiuojamas ESF lėšomis KTP gavusių mokinių skaičių dalinant iš bendro mokinių skaičiaus mokyklose, gavusiose finansavimą mokyklų pažangos skatinimui ir dauginant iš 100 proc. |
Pirminiai šaltiniai: Švietimo valdymo informacinės sistemos duomenys.
Antriniai šaltiniai: 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (SFMIS2014). |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija apskaičiuoja pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę. |
Už duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę gavimą, apskaičiavimą ir registravimą antriniuose šaltiniuose yra atsakinga Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.“ |
2.2. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:
„53. |
P.N.730 |
„Mokiniai iš socialiai jautrių grupių, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti“ |
Skaičius |
Profesinis mokymas – mokymas pagal profesinio mokymo programas, padedantis asmeniui įgyti kvalifikaciją ar ją tobulinti arba įgyti kompetenciją, reikalingą atlikti įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai (šaltinis: Profesinio mokymo įstatymas). Mokinys – asmuo, kuris mokosi (šaltinis: Švietimo įstatymas).
Socialiai jautrios grupės apima socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir (arba) socialinę atskirtį patiriančius mokinius, pedagoginės psichologinės tarnybos priskirtus specialiųjų poreikių turinčių asmenų grupėms.
Mokinių specialieji ugdymosi poreikiai nustatomi ir specialusis ugdymas skiriamas vadovaujantis Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo, nuostatomis.
Parama šiame apraše suprantama kaip finansinė ir /arba nefinansinė pagalbos išraiška tenkinant mokinių būtinuosius poreikius, kai apmokamos maitinimo, apgyvendinimo bendrabutyje ir kitos išlaidos.
Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių (šaltinis: Švietimo įstatymas). |
Automatiškai apskaičiuojamas |
Sumuojami socialiai jautrių grupių mokiniai, kuriems įgyvendinant projekto veiklas buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui gerinti (mokinių skaičius).
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose skaičiuojamas vieną kartą. |
Pirminiai šaltiniai: asmenų, kuriems buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui didinti, sąrašai (kopijos ar suvestinės), patvirtinti įstaigos vadovo ar įgalioto asmens.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmuo įtraukiamas į asmenų, kuriam buvo skirta parama profesinio mokymo prieinamumui didinti, sąrašą. |
Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“ |