LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO 2017 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2017 m. balandžio 18 d. Nr. A1-187

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-132 „Dėl Vaiko gerovės 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.6 papunktį:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso 2017 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Jūratė Sinkevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

Steponas Kulbauskas – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Irena Ceinoriutė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Daiva Junevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Jurgita Liaugminė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas;

Rūta Pabedinskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;

Kristina Paulikė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Milda Petkevičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Informacijos analizės ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja;

Mantas Stulgaitis – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Asta ŠidlauskienėLietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;                         

Kristina Vilimaitė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Veiklos planavimo skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                   Linas Kukuraitis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2017 m. balandžio 18 d. įsakymu

Nr. A1-187

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO 2017 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso 2017 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso (toliau − konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, reikalavimus projektų turiniui, paraiškų teikimo, projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimo, lėšų skyrimo projektams, projektų vykdymo ir kontrolės tvarką, projektų įgyvendinimo kriterijus.

2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau − Ministerija). Informacija apie konkursą skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma: paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriais bus siekiama ugdyti šeimos kultūrą ir socialinę šeimos narių tarpusavio atsakomybę bei pagalbą, formuoti tėvystės įgūdžius, plėtoti pozityvius auklėjimo metodus šeimoje, vykdyti krizinio nėštumo prevenciją ir teikti pagalbą krizinio nėštumo atvejais, skatinti šeimų telkimąsi, teikti pagalbą įveikiant skyrybų krizes, sunkumus dėl įvairių priklausomybių. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.

4. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (toliau – pareiškėjas).

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 6 000 Eur (šeši tūkstančiai eurų).

6. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos iki 2017 m. gruodžio 31 d.

7. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme,  Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.

 

II Skyrius

FINANSAVIMO PRIORITETAI ir PROJEKTŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

8. Finansavimo prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

8.1. ugdo santykių šeimoje kultūrą ir atsakomybę (pasirengimą šeimai ir tėvystei, formuoja tėvystės įgūdžius, plėtodami pozityvius auklėjimo metodus), skatina šeimų telkimąsi ir savitarpio pagalbą (vykdo ankstyvąją šeimos krizių prevenciją, teikia pagalbą įveikiant skyrybų krizes);

8.2. į savo veiklą įtraukia vaikus, teikia užimtumo paslaugas mokyklinio amžiaus vaikų atostogų laikotarpiu;

8.3. savo veiklą vykdo šalies gyvenamosiose vietovėse, kuriose gyventojų skaičius, 2015 m. gruodžio 31 d. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, neviršija 100 tūkstančių gyventojų;

8.4. projektą įgyvendina kartu su dar dviem partneriais (savivaldybės, švietimo įstaiga, esančia projekto veiklų (priemonių) vykdymo teritorijoje, ir kt.).

9. Projekte turi būti nurodoma:

9.1. projekto pavadinimas;

9.2. informacija apie pareiškėją;

9.3. informacija apie projekto vadovą;

9.4. projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra);

9.5. projekto tikslas ir uždaviniai, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

9.6. projekto santrauka, pagrindžiant projekto įgyvendinimo poreikį;

9.7. projekto tikslinė grupė ir projekto vykdytojų, darbuotojų, savanorių skaičius;

9.8. laukiami rezultatai įgyvendinus projektą;

9.9. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo planas;

9.10. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);

9.11. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimą užtikrinsiantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų tinkamumas veiklai vykdyti, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos, kiti projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų), asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

9.12. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

III Skyrius

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Konkursui teikiamas projektas turi būti aprašomas užpildant paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

11. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną projektą, vertinamas tik tas projektas, kurio pateikimo data yra ankstesnė.

12. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

12.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ar kt.) kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

12.2. projekto vadovo, projekto vykdytojų (psichologo, teisininko, socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo ir kt.), buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus pagrindžiančių dokumentų kopijas;

12.3. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

12.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

12.5. jei pareiškėjas bendradarbiauja su kitomis įstaigomis ar organizacijomis, – sudarytų sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, patvirtintas kopijas;

12.6. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 18 punkte;

12.7. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, patvirtintas kopijas.

13. Pareiškėjas užklijuotame ir užantspauduotame (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) voke privalo pateikti 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 12 punkte nurodytų dokumentų originalų ar tinkamai patvirtintų jų kopijų egzempliorių.

Kopija laikoma tinkama, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti į segtuvą, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti pateikiami kartu su jų vertimais į lietuvių kalbą, kartu pateikiant dokumento užsienio kalba originalą arba tinkamai patvirtintą jo kopiją.

14. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu Vilnius, A. Vivulskio g. 11, 105 kabinetas. Ant voko turi būti užrašyta: „Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

15. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip konkurso skelbime nurodyta paskutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną, iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.

16. Gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei skelbime nurodytu adresu pateiktos paraiškos konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir paraiškai suteiktas numeris, skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt per 7 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Ministerijoje dienos.

17. Konkursui pasibaigus, paraiškos jo dalyviams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

18.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

18.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

18.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

18.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams ir (ar) valstybės tarnautojams, komisijos nariams;

18.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

18.6. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

18.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

19. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

IV skyrius

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

20. Projektus vertina komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisijos nariais gali būti Ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų bei organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys projektams vertinti reikalingų gebėjimų.

21. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir Nuostatais.

22. Komisijos sekretorius:

22.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

22.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

22.3. prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 35 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

22.4. komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus bei patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

22.5. informuoja komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes;

22.6. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

22.7. komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 45 punkto trečiojoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie projektui įgyvendinti skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir (ar) priemonių (veiklų) įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

22.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

22.9. informuoja pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

22.10. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

23. Komisijos pirmininkas, komisijos narys ar komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje, jeigu:

23.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

23.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

23.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

23.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

23.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

24. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinamas komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos sekretorius, jo funkcijas vykdo komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

26. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

27. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki komisijos posėdžio praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

28. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

29. Klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

30. Per pirmąjį komisijos posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai ir komisijos sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo ir viešųjų bei privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai, pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario vertintą projektą vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

31. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 30 punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

32. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko arba jo pavaduotojo balsas.

33. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

34. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

V Skyrius

Paraiškų atitikties reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

35. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

35.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

35.2. paraiška atitinka Nuostatų 10, 11 ir 13 punktuose nustatytus reikalavimus;

35.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatų 4 punkte išvardytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

35.4. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 12 punkte nurodytus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

35.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

36. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 12 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per
3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

37. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

37.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

37.2. paraiška neatitinka Nuostatų 10–11 punktuose nustatytų reikalavimų;

37.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, išvardytų Nuostatų 4 punkte, grupę;

37.4. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) komisijos nustatytu laiku nepateikė visų Nuostatų 12 punkte reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

37.5. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

37.6. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų.

38. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino
2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

39. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali šį terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

40. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas).

41. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

41.1. paraiškoje numatyto projekto tikslo, uždavinių ir santraukos aiškumą;

41.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams;

41.3. projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo plano nuoseklumą, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, atitiktį konkurso keliamam tikslui;

41.4. sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

41.5. pareiškėjo tinkamumą (projekto vadovo, projekto vykdytojų kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai) vykdyti projektą;

41.6. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą.

42. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 65 balai. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų, tačiau ne mažiau negu 40 balų ir kuriems užtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau negu 40 balų, nefinansuojami. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 61 punkte nustatyta tvarka.

43. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis yra mažesnė.

44. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir (ar) priemones ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą.

45. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia Ministerijos kancleriui.

Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų planą, o pareiškėjas ne vėliau nei per
5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą ir projekto priemonių (veiklų) įgyvendinimo planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai.

Gavus pareiškėjų patikslintus dokumentus, komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms bei jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

46. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) sudaroma ne vėliau nei per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

47. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda SPPD po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 45 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos SPPD perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai.

Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų Ministerijos ir SPPD administracijos padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

48. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

49. Dėl pareiškėjo kaltės nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 46 punkte nurodytą terminą, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

50. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kuriems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

 

VI skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

51. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.

Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis, būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su SPPD dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d., bei pagrįstos dokumentų originalais arba tinkamai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ir prekes turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, laikytis racionalaus lėšų naudojimo principo.

52. Pareiškėjai privalo gautas valstybės biudžeto lėšas laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pareiškėjai pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., turi pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą SPPD sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

53. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

54. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

54.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų):

54.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

54.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.1.4. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

54.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

54.2.1. fizinių asmenų, kurie vykdo projektą (yra įdarbinti pareiškėjo), darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

54.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 56.6 papunktyje;

54.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, lektoriaus, mokymų, renginių organizavimo ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali viršyti daugiau kaip 25 Eur už vieną valandą);

54.2.4. ryšio paslaugų išlaidos (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) (neviršijant 15 Eur vienam projekto vykdytojui per mėnesį);

54.2.5. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms, leidybos paslaugoms įsigyti;

54.2.6. transporto išlaikymo išlaidos (transporto be vairuotojo nuoma, degalai, tepalai);

54.2.7. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuoma ir (ar) komunalinės išlaidos (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros išlaidos);

54.2.8. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);

54.2.9. išlaidos įmokoms už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;

54.2.10. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios, pagrįstos ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos;

54.3. išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 80 procentų projektui skirtų lėšų.

55. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu
Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

56. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

56.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti;

56.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

56.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, pastatų ir teritorijos priežiūros išlaidoms apmokėti;

56.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką Ministerijai ar iki sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

56.5. išperkamajai nuomai;

56.6. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

56.7. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidoms dengti;

56.8. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms dengti.

57. Norėdamas patikslinti projekto įgyvendinimo sąmatą, pareiškėjas turi raštu pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą ir lyginamąjį sąmatos variantą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo SPPD rašto, kuriuo leidžiama tikslinti sąmatą, gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti sąmatą ir ją pateikti SPPD.

58. Prašymai tikslinti sąmatas teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

59. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir SPPD, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

60. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Ministeriją ir SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Ministerijai bei SPPD, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas. Lėšos už laikotarpį, kai veikla nebuvo vykdoma, neskiriamos.

61. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų
46 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl nepanaudotų lėšų skyrimo įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.

62. Pareiškėjas privalo:

62.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

62.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansines ataskaitas pagal SPPD pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;

62.3. ne vėliau kaip iki 2018 m. sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

63. SPPD pagal kompetenciją pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

64. SPPD tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

65. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

65.1. nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal tikslinę paskirtį;

65.2. nustato esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų;

65.3. paaiškėja, kad Nuostatų 12.6 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

66. SPPD, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Pareiškėjas raštu informuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų reikalavimų, SPPD vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

67. Ministerijai ir (ar) SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai ar SPPD per jų nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

68. Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

68.1. ugdant santykius šeimoje, kultūrą ir atsakomybę (pasirengimą šeimai ir tėvystei, formuoja tėvystės įgūdžius, plėtoja pozityvius auklėjimo metodus) dalyvaujančių asmenų skaičius ir šeimas telkiančių bei savitarpio pagalbą teikiančių (vykdo ankstyvąją šeimos krizių prevenciją, teikia pagalbą įveikiant skyrybų krizes) dalyvių skaičius;

68.2. organizuotų ir vykdytų veiklų pobūdis ir bendras skaičius;

68.3. vaikų atostogų laikotarpiu suorganizuotų stovyklų skaičius ir vaikų, įtrauktų į veiklą, skaičius;

68.4. veiklų, vykdytų šalies gyvenamosiose vietovėse, kuriose gyventojų skaičius, 2015 m. gruodžio 31 d. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, neviršija 100 tūkstančių gyventojų, skaičius.

 

VII skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Pareiškėjas turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija.

70. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

71. Ministerija ir SPPD turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

72. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________