PANEVĖŽIO APYLINKĖS TEISMO PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL PANEVĖŽIO APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PAKEITIMO
2024 m. sausio 9 d. Nr. TV-9-2024
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 2 straipsnio 3 dalimi ir 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo Nr. I-2375 pakeitimo įstatymu Nr. XIV-2136:
1. P a k e i č i u Panevėžio apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai), patvirtintus Panevėžio apylinkės teismo pirmininko 2021 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. TV-86-2021 „Dėl Panevėžio apylinkės teismo nuostatų patvirtinimo“ ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtinti Nuostatai įsigalioja nuo Teisės aktų registre paskelbimo dienos.
3. P a v e d u vyresniajai specialistei (viešiesiems pirkimams) Jurgitai Rudokienei:
PATVIRTINTA
Panevėžio apylinkės teismo pirmininko
2021 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. TV-86-2021
(Teismo pirmininko 2024 m. sausio 9 d. įsakymo
Nr. TV-9-2024 redakcija)
PANEVĖŽIO APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
1. Panevėžio apylinkės teismo (toliau – Teismas) nuostatai nustato Teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.
2. Teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu.
3. Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu (toliau – Teismų įstatymas), Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Teisėjų Tarybos nutarimais, taip pat šiais nuostatais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais, neprieštaraujančiais įstatymams. Teismas, nagrinėdamas bylas, taip pat vadovaujasi oficialiai paskelbtais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimais ir atsižvelgia į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktiką.
4. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kurianti vidaus kontrolės sistemą, tvarkanti Teismo finansinę apskaitą, valdanti ir disponuojanti bei naudojanti turtą. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) per teismų savivaldos institucijas.
5. Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.
6. Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos valstybės herbu. Teisėjai bylas nagrinėja dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos valstybės herbu. Teismo posėdžių salėje turi būti Lietuvos valstybės vėliava ir Lietuvos valstybės herbas.
7. Teismo pavadinimas – Panevėžio apylinkės teismas. Teismas yra juridinis asmuo, kodas 191444076. Panevėžio apylinkės teismo buveinės adresas – Laisvės a. 17, 35200, Panevėžys, Lietuvos Respublika.
8. Panevėžio apylinkės teismas susideda iš:
8.1. Panevėžio apylinkės teismo Panevėžio rūmų – Laisvės a. 17, 35200, Panevėžys, Lietuvos Respublika;
8.3. Panevėžio apylinkės teismo Kupiškio rūmų – L. Stuokos-Gucevičiaus a. 10, 40130 Kupiškis, Lietuvos Respublika;
II SKYRIUS
TEISMO STEIGIMAS, TIKSLAI IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ
12. Teismo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas bei veiklos teritorija nustatoma įstatymu.
15. Teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos civilinės, baudžiamosios bei teismų kompetencijai priskirtos administracinių nusižengimų bylos. Įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai priskirtas funkcijas.
16. Teismas yra pirmoji instancija:
17. Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų bei kitų asmenų.
18. Teismo teisėjai, vykdydami teisingumą:
18.1. yra nepriklausomi nuo proceso dalyvių, Teismo administracijos, kitų teisėjų, valstybės valdžios institucijų, pareigūnų ar kitų asmenų. Jiems negali būti daromas joks politinis, ekonominis, psichologinis, socialinis spaudimas ar kitoks neteisėtas poveikis, kuris galėtų turėti įtakos jų sprendimams;
III SKYRIUS
TEISMO TEISĖS
19. Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:
19.1. gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;
19.2. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;
19.3. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;
IV SKYRIUS
TEISMO VALDYMAS, TEISMO STRUKTŪRA IR TEISMO PERSONALAS
20. Teismą sudaro – Teismo pirmininkas, pirmininko pavaduotojai, teisėjai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
21. Teismo, kaip valstybinės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra Teismo pirmininkas, kuris skiriamas ir atleidžiamas Teismų įstatymo nustatyta tvarka.
22. Teismo pirmininkas, Teismo pirmininko pavaduotojai vadovauja Teismo organizaciniam darbui, įgyvendina teisės aktuose numatytas Teismo vidinio administravimo funkcijas.
23. Teismo pirmininkas jam priskirtas valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus gali pavesti jas atlikti Teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams.
24. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina Teismų įstatymo nustatyta tvarka paskirtas Teismo pirmininko pavaduotojas, o kai Teisme nėra nei Teismo pirmininko, nei Teismo pirmininko pavaduotojų, Teismo pirmininko pareigas eina didžiausią teisėjo stažą Teisme turintis teisėjas.
25. Teismo pirmininkas:
25.1. vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.2. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
25.3. kontroliuoja, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;
25.6. tvirtina Teismo struktūrą, vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;
25.8. tiria asmenų skundus dėl Teismo pirmininko pavaduotojų, teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;
25.10. atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;
26. Teismo administraciją sudaro Teismo kancleris ir jam tiesiogiai pavaldūs darbuotojai, Teismo raštinės skyrius, Ūkio skyrius, Archyvo skyrius, Informacinių technologijų skyrius.
28. Teismo kancleris vadovauja teismo administracijai ir atlieka šias funkcijas:
28.1. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;
28.3. tvirtina Teismo administracijos struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;
28.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo administracijos padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
28.6. teismo pirmininko pavedimu, įsakymų nustatytais įgaliojimais, tikrina ir pasirašo finansinius dokumentus;
29. Kai Teismo kanclerio nėra, visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, Teismo pirmininkas paveda vienam iš Teismo administracijos padalinių vadovų. Funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, kai nėra Teismo kanclerio, vykdo Teismo pirmininkas.
30. Teismo pirmininkas kaip Teismo vadovas arba Teismo kancleris kaip Teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai vadovaujantis šiais nuostatais Teismą atstovauja ir bylas Teismo vardu veda Teismo pirmininkas arba Teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismą atstovauti pagal pavedimą gali Teismo pirmininko arba Teismo kanclerio įgalioti asmenys.
31. Teismo struktūriniams padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo struktūrinio padalinio vedėjas.
32. Teismo struktūrinių padalinių, Teismo darbuotojų ir tarnautojų veiklos funkcijas reglamentuoja atitinkamų Teismo struktūrinių padalinių nuostatai bei Teismo darbuotojų ir tarnautojų pareigybių aprašymai.
33. Teismo raštinės skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tvarko Teismo dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems priskirtas funkcijas bei vykdo Teismo kanclerio pavedimus. Už Teismo raštinės skyriaus darbą atsako Teismo raštinės skyriaus vedėjas.
34. Teismo Archyvo skyriaus darbuotojai atsakingi už Teismo dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, naikinimą, panaudojimą, paruošimą valstybiniam saugojimui. Už Archyvo skyriaus darbą atsako Archyvo skyriaus vedėjas.
35. Teismo vyresnysis patarėjas (vyriausiasis finansininkas), vyriausiasis specialistas (finansininkas) ir specialistas (vyresnysis finansininkas) rengia ir teikia Teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką, tvarko Teismo finansinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine-ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Teismo finansininkai savo veikloje vadovaujasi įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais finansinę apskaitą, ir atsako už Teismo apskaitos politikos įgyvendinimą bei finansinę apskaitą. Šie darbuotojai tiesiogiai pavaldūs Teismo kancleriui.
36. Teismo Ūkio skyriaus darbuotojai rūpinasi Teismo pastatų ir patalpų tinkama būkle, Teismo pastatų ir patalpų bei Teismo teritorijos tvarka ir švara, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, aprūpina Teismo darbuotojus materialinėmis, organizacinėmis-techninėmis priemonėmis, atsako už aptarnaujančio personalo darbą, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus tinkamam Teismo funkcionavimui. Už Ūkio skyriaus darbą atsako Ūkio skyriaus vedėjas.
37. Informacinių technologijų skyriaus darbuotojai prižiūri kompiuterinę ir programinę įrangą, organizuoja informacinių sistemų plėtrą, užtikrina Teismo informacinės sistemos apsaugą ir parengimą naudoti, tinkamą asmens ir vaizdo duomenų apsaugą, Teismo tvarkomų registrų, informacinių sistemų bei duomenų bazių valdymą bei tvarkymą, koordinuoja Teismo informacinių technologijų diegimą, informacinių sistemų projektavimą ir plėtrą, moko Teismo personalą dirbti su kompiuterine įranga. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.
38. Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais, Teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.
39. Teisėjų, karjeros valstybės tarnautojų ir kitų Teismo darbuotojų statusą, priėmimą į darbą, atleidimą iš darbo, atsakomybę, darbo užmokesčio, socialines ir kitas garantijas nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.
V SKYRIUS
TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ
41. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus gali pavesti jas atlikti Teismo pirmininko pavaduotojui, kitiems teisėjams.
42. Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jiems paveda Teismo pirmininkas ar nustato teisės aktai.
43. Teismo teisėjai atsakingi už jiems priskirtų bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, įstatymais ir kitais teisės aktais priskirtų funkcijų tinkamą vykdymą.
44. Teismo karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, numatytų pareigybių aprašymuose ir kituose teisės aktuose, vykdymą, Teismo pirmininko, Teismo pirmininko pavaduotojų, Teismo kanclerio pavedimų ir užduočių vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą.
VI SKYRIUS
TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS
46. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
48. Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.
49. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Teismo centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.
50. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise. Atskirais atvejais, gavęs Teisėjų tarybos pritarimą, Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis.
53. Teismo finansinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos teismų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
55. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka Teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.
56. Teismo finansinį ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.
VIII SKYRIUS
TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
59. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.