LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl PROJEKTO, SKIRTO ŠEIMOS KORTELĖS PARTNERIAMS ĮTRAUKTI IR INFORMACIJAI APIE ŠEIMOS KORTELĘ SKLEISTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS nuostatų patvirtinimo

 

2020 m. spalio 8 d. Nr. A1-941

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Šeimos kortelės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. A1-286 „Dėl Šeimos kortelės programos patvirtinimo“, 1 priedo 2.2 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                    Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-941

 

 

PROJEKTO, SKIRTO ŠEIMOS KORTELĖS PARTNERIAMS ĮTRAUKTI IR INFORMACIJAI APIE ŠEIMOS KORTELĘ SKLEISTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato bendrąsias Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo nuostatas, pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškos turinio reikalavimus ir jų teikimo tvarką, projekto atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projekto vertinimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, projektų vykdymo ir kontrolės tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.2. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma.

2.3. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje įregistruota nevyriausybinė organizacija (toliau – NVO), vykdanti veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, kurios steigimo dokumentuose (pvz.: nuostatuose, įstatuose, steigimo sutartyje) nurodyti tikslai ir / ar veiklos yra orientuoti į šeimos gerovės ir šeimos politikos sritį ir yra įgyvendinami rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, teikiant pastabas ir pasiūlymus atsakingoms institucijoms, dalyvaujant darbo grupėse, komisijose, tarybose, įgyvendinant nacionalines viešinimo kampanijas šeimos politikos srityje ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia Konkursui paraišką.

2.4. Partneris – juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, finansiškai prisidedantys prie projekto įgyvendinimo, ir (ar) paslaugų teikėjai, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.

2.5. Projektas – tikslinė NVO veikla, turinti nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytoją ir dalyvius.

2.6. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD.

2.7. Šeimos kortelės partneris – viešasis ar privatusis juridinis asmuo, dalyvaujantis įgyvendinant Šeimos kortelės programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. A1-286 „Dėl Šeimos kortelės programos patvirtinimo“ (toliau – Programa).

2.8. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos šeimos kortelės įstatyme ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.

3. Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html). Skelbime nurodoma:

4.1. konkurso tikslas;

4.2. paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;

4.3. informacija apie tai, kad paraiškos Ministerijai turi būti teikiamos per informacinę sistemą;

4.4. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (jų pareigos, vardai ir pavardės, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai), teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, ir laikas pasiteirauti;

4.5. nuoroda į Nuostatus;

4.6. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

4.7. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

5. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti.

6. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas geriausias projektas, kurio vykdytojas užtikrins, kad būtų kokybiškai įgyvendintos šeimos kortelės partnerių įtraukimo ir informacijos apie šeimos kortelę sklaidos veiklos.

7. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur.

Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur.

Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) Eur.

8. Projekto įgyvendinimo trukmė – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.

9. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik tos NVO projekto veiklos, kurios atitinka Nuostatų 5 punkte nurodytą konkurso tikslą ir Nuostatų 6 punkte nurodytą siektiną konkurso rezultatą.

10. Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais).

11. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1‑155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose neaptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

12. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:

12.1. turi ne mažesnę nei 3 metų darbo šeimos gerovės ir šeimos politikos srityje patirtį (dalyvavimas rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, pastabų ir pasiūlymų teikimas atsakingoms institucijoms, dalyvavimas darbo grupėse, komisijose, tarybose);

12.2. įgyvendina projektą, bendradarbiaudami su ne mažiau kaip 10 savivaldybių institucijų ir (ar) vykdydami veiklą su ne mažiau kaip 10 nevyriausybinių organizacijų.

13. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

13.1. darbuotojo, vykdančio šeimos kortelės partnerių paiešką ir įtraukimą (dalyvavimo Programoje sąlygų pristatymas potencialiems šeimos kortelės partneriams, sąlygų dėl teiktinų lengvatų, paslaugų ar privilegijų, taip pat nuolaidų prekėms ar renginiams taikymo derinimas, informacijos apie viešuosius ir privačiuosius juridinius asmenis, pageidaujančius dalyvauti Programoje, teikimas Ministerijai ir (ar) SPPD ir šeimos kortelės viešinimas), veiklos finansavimas;

13.2. informacijos apie šeimos kortelę ir šeimos kortelės partnerius sklaida;

13.3. renginių savivaldybėse, skirtų šeimos kortelei viešinti ir šeimos kortelės partneriams įtraukti, organizavimas ir (ar) dalyvavimas juose, siekiant viešinti šeimos kortelę ir paraginti šeimos kortelės partnerius dalyvauti Programoje.

14. Įgyvendindamas Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) įsipareigoja:

14.1. numatyti ir (ar) įgyvendinti ne mažiau kaip 10 šeimos kortelės informacijos sklaidos priemonių (leidiniai, informaciniai pranešimai, televizijos ir (ar) radijo laidos) ir bent du kartus per mėnesį skelbti naują informaciją apie šeimos kortelę šeimos kortelės interneto svetainės naujienų skiltyje ir šeimos kortelės „Facebook֧“ paskyroje;

14.2. įgyvendinant projektą suorganizuoti ne mažiau kaip 2 renginius per mėnesį ir (ar) dalyvauti juose viešinant šeimos kortelę ir raginant šeimos kortelės partnerius dalyvauti Programoje;

14.3. kiekvieną projekto įgyvendinimo mėnesį pateikti SPPD ne mažiau kaip 10 su viešaisiais ar privačiaisiais juridiniais asmenimis suderintų teiktinų lengvatų, paslaugų ar privilegijų, taip pat nuolaidų prekėms ar renginiams taikymo ir parengtų sudaryti sutarčių su šeimos kortelės partneriu sąlygų.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKOS TURINIO REIKALAVIMAI IR PROJEKTO TEIKIMAS

 

15. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą.

16. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

17. Siekiant užtikrinti projekto vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Ministerijai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

18. Paraiškoje turi būti pateikta:

18.1. duomenys apie pareiškėją ir pareiškėjo vadovą;

18.2. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

18.3. projekto pavadinimas;

18.4. informacija apie projekto partnerius (jeigu projektas vykdomas su partneriais);

18.5. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 12 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 12 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

18.6. prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

18.7. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

18.8. trumpas projekto veiklų aprašymas ir veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyta:

18.8.1. projekto tikslas;

18.8.2. projekto uždaviniai;

18.8.3. pareiškėjo deklaracija (Nuostatų priedas);

18.8.4. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

18.8.5. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

18.8.6. projekto veiklų turinys (aprašymas);

18.8.7. veiklų įgyvendinimo laikotarpis (pradžia ir pabaiga);

18.8.8. veiklų vykdytojas (-ai);

18.8.9. projekto įgyvendinimo vieta;

18.8.10. laukiami kokybiniai ir kiekybiniai projekto veiklų įgyvendinimo rezultatai;

18.8.11. projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektiną rezultatą, nurodytą Nuostatų 6 punkte;

18.9. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų;

18.10. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas valstybės biudžeto lėšas pagal kitas programas (priemones);

18.11. projekto veiklos (-ų) vykdymą užtikrinantys ištekliai: projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, projekto vadovo, pagrindinio projekto vykdytojo (-ų), asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

18.12. informacijos apie šeimos kortelę sklaidos planas (toliau – planas) ir partnerių įtraukimo strategija (toliau – strategija), kuriuose būtų nurodyti su projekto tikslu tiesiogiai susiję uždaviniai, galimos veiklos ir laukiami rezultatai;

18.13. kita su projektu susijusi papildoma informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra.

19. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

19.1. jeigu paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, – kompetentingos vadovybės rašto, patvirtinančio, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

19.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

19.3. jei projektas vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais);

19.4. projekto vadovo, pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymo (‑ų), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

19.5. pareiškėjo buhalterio (-ių) (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

19.6. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

19.7. dokumentų ir informacijos, patvirtinančių, kad pareiškėjas turi patirties vykdant nacionalines viešinimo kampanijas šeimos politikos srityje (pavyzdžiui: parengė nacionalinio lygmens viešinimo strategijas, vykdė nacionalines viešinimo kampanijas ir kt.);

19.8. dokumentų, patvirtinančių, kad pareiškėjas turi ne mažesnę kaip 3 metų patirtį Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytoje srityje (pavyzdžiui: dalyvavo rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, teikė pastabas ir pasiūlymus atsakingoms institucijoms, dalyvavo darbo grupėse, komisijose, tarybose) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

19.9. dokumentų, patvirtinančių, kad pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, bendradarbiauja su ne mažiau kaip 10 savivaldybių institucijų ir (ar) vykdo veiklą pagal ne mažiau kaip 10 nevyriausybinių organizacijų susitarimų su savivaldybėmis ir jungtinės veiklos susitarimų su nevyriausybinėmis organizacijomis (jeigu pretenduoja atitikti Nuostatų 12.2 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą);

19.10. pareiškėjo deklaracijos (Nuostatų priedas);

19.11. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

20. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23 val. 59 min.

21. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais. Jas pagal kompetenciją teikia Ministerijos Šeimos ir vaiko teisių apsaugos grupės vyriausiosios specialistės Rasa Žemaitė (tel. 8 5 264 225, el. p. rasa.zemaite@socmin.lt) ir Teresa Roščinska (tel.: 8 706 68 247, el. p. teresa.roscinska@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

22. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, paraišką užpildo ir pateikia informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 pagal joje pateiktą formą.

23. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.

24. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – dokumentų saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKOS ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI

 

25. SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:

25.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatų 2.3 papunktyje nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

25.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos;

25.3. paraiškoje pateikta visa Nuostatų 18 punkte nurodyta informacija, o deklaracija užpildyta pagal Nuostatų priede pateiktą formą;

25.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

25.5. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 Eur;

25.6. pareiškėjas pateikė reikalingus Nuostatų 19 punkte nurodytus dokumentus;

25.7. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 86.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

25.8. paraiška ir kartu su paraiška pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 19 punkto pirmojoje pastraipoje;

25.9. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

25.10. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 7 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

25.11. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją).

26. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 19 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 19 punkto pirmojoje pastraipoje, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

27. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, konkursą administruojanti įstaiga kreipiasi į pareiškėją ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos informuoti, kuri paraiška turėtų būti vertinama. Per nustatytą terminą pareiškėjui neinformavus konkursą administruojančios įstaigos, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai. Paraiška, kurios nevertinti nurodė pareiškėjas, arba paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau (jei pareiškėjas neinformavo, kurią paraišką vertinti), atmetama Projektų administravimo taisyklių 17 punkte nustatyta tvarka.

28. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

28.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatų 2.3 papunktyje nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

28.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos;

28.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų ir patikslinimų, ir (ar) užsienio kalba surašytų dokumentų vertimų į lietuvių kalbą, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 19 punkto pirmojoje pastraipoje;

28.4. pareiškėjas likviduojamas;

28.5. pareiškėjas neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka;

28.6. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 86.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

28.7. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau kaip 150 Eur;

28.8. pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 7 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

29. SPPD apie projektą (-us), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 28 punkte, informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo projekto, neatitinkančio formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), atmetimo priežastis.

SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia rekomendacinę išvadą dėl SPPD paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, vadovaudamasis komisijos pateikta išvada, priima SPPD.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

30. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose nustatytos tvarkos.

Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) turi būti apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda Komisijos sekretoriui.

31. Vertintinus projektus ekspertams paskirsto SPPD.

32. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Projektų administravimo taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.

33. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui arba Ministerijai elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo arba Ministerijos gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisijos sekretorius pateikia Komisijai SPPD siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria projekto atmetimui.

34. Ekspertas projektus vertina informacinėje sistemoje pildydamas vertinimo anketą, vadovaudamasis joje nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

35. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

35.1. projekto tikslo, uždavinių, iškeltos problemos, numatytos tikslinės grupės ir trumpo aprašymo aiškumą bei atitiktį atrankos konkurso tikslui (Nuostatų 5 ir 18.7, 18.8.1–18.8.3 papunkčiai), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka projekto tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka Konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka Konkurso tikslą;

35.2. projekto atitiktį finansavimo prioritetams (Nuostatų 12 punktas), vertinant nuo 0 (nulio) iki 20 (dvidešimties) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 5 – atitinka vieną prioritetą; 10 – atitinka du prioritetus; 20 – atitinka visus prioritetus;

35.3. projekto veiklų turinio aprašymo ir veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

35.4. projekto įgyvendinimo sąmatos aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis (Nuostatų 80–81 punktai), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

35.5. projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų) patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

35.6. projekto laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 10 – aiškūs ir konkretūs;

35.7. informacijos apie plano ir strategijos veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui bei plano ir strategijos uždaviniams pasiekti (Nuostatų 18.12 papunktis), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – plano ir strategijos veiklos nenuoseklios, netinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti; plano ir strategijos veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti; 10 – plano ir strategijos veiklos nuoseklios, tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti.

36. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, gali būti skiriama daugiausia 75 (septyniasdešimt penki) balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 40 (keturiasdešimt) balų. Minimalia balų suma neįvertinti projektai nefinansuojami.

37. Vertinimo anketoje taip pat nurodomas eksperto siūlymas, ar:

37.1. skirti visišką finansavimą (visoms veikloms);

37.2. skirti dalinį finansavimą (nurodant, kuriai konkrečiai veiklai (-oms) siūloma finansavimo neskirti ir (arba) skirti mažesnį finansavimą, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą);

37.3. finansavimo neskirti (nurodant konkrečią veiklą (-as), kuriai (-ioms) siūloma finansavimo neskirti, ir (arba) išlaidų rūšis, kurioms siūloma finansavimo neskirti, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą).

38. Projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Rezervinių projektų sąraše esantys projektai reitinguojami šiame Nuostatų punkte nustatyta tvarka.

39. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 56 punkto antroje pastraipoje nustatyta tvarka. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

40. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

41. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia Komisijai ir Komisijos pirmininko prašo organizuoti Komisijos posėdį.

42. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintus projektus (elektronines jų versijas su patikslintais dokumentais), Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja Komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina Komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

43. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

44. Jeigu Komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, Komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, šis projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, Komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai.

45. Jeigu Projektų administravimo taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas Komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir jo išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Projektų administravimo taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia Komisija.

46. Komisija taip pat turi teisę mažinti siūlomų skirti projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumą, atsižvelgdama į sutrumpėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį, jeigu projekto įgyvendinimo laikotarpis turi įtakos numatomoms vykdyti veikloms, jų apimčiai ir (ar) pareiškėjo prašomų valstybės biudžeto lėšų dydžiui.

47. Komisijai priėmus sprendimą skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

48. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.

49. Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina, parengia SPPD ekspertų vertinimo suvestinę ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę ir ekspertų vertinimo anketas, Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

50. Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte bei Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir projektas įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

51. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

52. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

53. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.

54. Ministerijos kanclerio potvarkio turinys turi atitikti Projektų administravimo taisyklių 31 punkte nurodytus reikalavimus.

55. Pareiškėjo ir SPPD sutartis informacinės sistemos priemonėmis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

56. Nesudarius Sutarties per Nuostatų 55 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.

Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 55 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 48 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 47–48 punktuose nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

57. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis.

Esant būtinybei (pvz., pareiškėjui pateikus skundą dėl paraiškos vertinimo ir (ar) projektui įgyvendinti skiriamų valstybės biudžeto lėšų), SPPD, rengdamas atsakymus pareiškėjams, gali pasitelkti ekspertus.

58. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

59. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Laikinai nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatais ir kitais teisės aktais.

60. Komisijos sekretorius:

60.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

60.2. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

60.3. Ministerijos interneto svetainėje skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, ir ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei jos pasikeitimus (jei jų yra);

60.4. renka Komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

60.5. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo raštų arba perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, SPPD, ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

60.6. elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams;

60.7. skelbia konkurso rezultatus Ministerijos interneto svetainėje https://www.socmin.lt/lt/konkursai/konkursu-rezultatai.html.

61. Komisija susideda iš penkių narių, įskaitant pirmininką. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku ir forma. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip trys Komisijos nariai (įskaitant pirmininką).

62. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir (arba) projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, Komisija Nuostatų 67 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui arba projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas ir (ar) projektus vertinę ekspertai.

63. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl Komisijos posėdžio eigos Komisijai, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl Komisijos posėdžio eigos, Komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama priežastis, kodėl neatsižvelgė. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad Komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, bei pasirašytą konfidencialumo pasižadėjimą.

64. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas Komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

65. Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

66. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir (arba) projektus vertinę ekspertai, negalintys dalyvauti posėdyje, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

67. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti tiesioginio posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

68. Prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti bet kokios su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusios informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai, taip pat projektus vertinantys ekspertai. Projektus vertinantys ekspertai pasirašo nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo, kuriomis patvirtina, kad nedirba Ministerijoje ar SPPD, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna kokios nors rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas pasirašo ne vėliau kaip tą pačią dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus Komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina ir vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu Komisijos narys nenusišalina ir vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, Komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio Komisijos nario balsas, Komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.

69. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje Projektų administravimo taisyklių 45 punkte nurodytais pagrindais.

70. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys, sekretorius ar ekspertas nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

71. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas vykdo pakaitiniai Komisijos nariai ar sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintų paraiškų vertinimą SPPD perduoda kitam ekspertui.

72. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių ne mažiau kaip trijų Komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

73. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su Komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas Komisijos nariams suderinti pateikiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo pateikia per 1 darbo dieną nuo posėdžio protokolo gavimo dienos. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.

74. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

Protokole nurodoma:

74.1.1. Komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris; Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai, SPPD atstovas (‑ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;

74.1.2. Komisijos posėdyje svarstyti projektai, kiti posėdžio metu svarstyti klausimai;

74.1.3. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

74.1.4. informacija apie tai, ar Komisija pritaria, kad projektui būtų skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų, ar ne. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau valstybės biudžeto lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

74.1.5. Komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, kodėl ekspertų įvertinimui ar išvadai nepritariama, ir nurodoma, kad projektas yra perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad Komisija pati atliks projekto vertinimą;

74.1.6. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

74.1.7. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

74.1.8. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

74.1.9. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas, taip pat Projektų administravimo taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju siūlomo skirti finansavimo pagrindimas;

74.1.10. balsavimo rezultatai, kartu nurodant ir informaciją apie tai, kaip balsavo kiekvienas Komisijos posėdyje dalyvavęs Komisijos narys Komisijos posėdyje svarstytais klausimais;

74.1.11. informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

74.1.12. kiti Komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

74.1.13. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

75. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTUI, JO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

76. Valstybės biudžeto lėšos projektui skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

77. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

78. Projekto vykdytojas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindamas valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

79. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

80. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

80.1. projekto administravimo išlaidos (gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, įskaitant lėšas, skirtas darbo užmokesčiui, ir socialinio draudimo įmokas):

80.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

80.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

80.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

80.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 5 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 13 punkte numatytų veiklų vykdymu):

80.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 13 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokestis:

80.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

80.2.1.2. projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

80.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

80.2.2.1. ryšio paslaugų (telefono, fakso, interneto, pašto) išlaidos (gali sudaryti ne daugiau kaip 1 procentą Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, įskaitant lėšas, skirtas darbo užmokesčiui, ir socialinio draudimo įmokas);

80.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuoma be vairuotojo, degalai, tepalai) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai Lietuvos Respublikos teritorijoje) išlaidos;

80.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

80.2.2.4. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 81.5 papunktyje;

80.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

81. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

81.1. projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

81.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;

81.3. išperkamajai nuomai;

81.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

81.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

81.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

81.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

81.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2021 m. gruodžio 31 d., padengti;

81.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

82. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas SPPD informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

83. SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą jį informuoja informacinės sistemos priemonėmis. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

84. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir privalo pateikti dokumentus, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

85. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD, kad projekto veiklos nutraukiamos ar stabdomos. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

86. Projekto vykdytojas privalo:

86.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodyta, kiek kartų suteikta vienokio ar kitokio pobūdžio paslauga, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

86.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.;

86.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto veiklos ataskaitas ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

86.3.1. valstybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

86.3.2. valstybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

86.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

86.3.4. veiklos ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

86.3.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 13 punktą) ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas;

86.3.4.2. informacija apie Nuostatų 95 punkte išvardytus projekto įgyvendinimo kriterijus, pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios (nurodoma vienetais);

86.3.4.3. informacija apie šeimos kortelės pristatymų potencialiems jos partneriams skaičių, juridinių asmenų, kuriems pristatyta šeimos kortelė, skaičių ir pristatymuose dalyvavusių įmonių atstovų (asmenų) skaičių;

86.3.4.4. informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios (teikiama tik teikiant metų projekto veiklos ataskaitą, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

86.3.4.5. esant poreikiui, – išvados, pastabos, pasiūlymai, susiję su projekto veiklų rezultatų efektyvumu (pvz., poveikis tikslinėms grupėms, sukurta pridėtinė vertė);

86.4. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalomai grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;

86.5. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

87. SPPD konsultuoja pareiškėjus, projekto vykdytoją projekto administravimo klausimais.

88. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų, SPPD nustatyta tvarka.

89. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

89.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

89.2. SPPD nustato esminių Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;

89.3. vadovaujantis Nuostatų 90 punktu, Sutarties vykdymas sustabdomas;

89.4. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudarius Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

90. SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

91. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD privalo tikrinti, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

92. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

93. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius baigus įgyvendinti projektą.

94. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

95. Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

95.1. numatytų ir įgyvendintų šeimos kortelės viešinimo priemonių skaičius;

95.2. suorganizuotų renginių ir (ar) renginių, kuriuose dalyvauta, skirtų šeimos kortelei viešinti, ir jų dalyvių skaičius;

95.3. viešųjų ir privačiųjų juridinių asmenų, tapusių šeimos kortelės partneriais ir sudariusių sutartis su SPPD, skaičius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

96. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

97. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą, taip pat į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis atitinkamam konkursui skiriami valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

98. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

99. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

100. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą.

101. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitas.

102. Jei Nuostatuose nereglamentuotas su konkursu susijęs klausimas, vadovaujamasi Projektų administravimo taisyklėmis.

103. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Nuostatų 75 punkte nustatyta tvarka.

______________

 

Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatų

priedas

 

(Deklaracijos forma)

 

DEKLARACIJA

 

(data)

 

Aš, ______________________________________________ , veikiantis (-i) pareiškėjo

(vardas ir pavardė)

_______________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad:                        (pareiškėjo pavadinimas)

 

1.  pareiškėjas nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos;

2.  asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), taip pat už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas);

3.  pareiškėjas paraiškoje ir jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos;

4.  pareiškėjas per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, komisijų nariams;

5.  pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus ir šių įsipareigojimų suma neviršija 150 Eur;

6.  pareiškėjas turi Projekto, skirto šeimos kortelės partneriams įtraukti ir informacijai apie šeimos kortelę skleisti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatuose (toliau – Nuostatai) nustatytus reikalavimus atitinkančių reikalingų žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų įgyvendinti projektą.

 

Man yra žinoma, kad, šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Nuostatų 89.4 papunkčiu, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.

Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.

______________________ ______________________ ____________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                   (parašas)              (vardas ir pavardė)

įgalioto asmens pareigų pavadinimas)