vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PIRKIMO EKONOMINIO IR SOCIALINIO PAGRINDIMO PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 15 d. Nr. B-ĮV-1372

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 14 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 6 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 841 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ patvirtintu Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašu,

t v i r t i n u Būsto pirkimo ekonominį ir socialinį pagrindimą (pridedama).

Šis sprendimas (įsakymas) per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo (įteikimo, paskelbimo) dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Administracijos direktorius                                          Vitas Gavėnas

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. lapkričio 15 d.

įsakymu Nr. B-ĮV-1372

 

BŪSTO PIRKIMO EKONOMINIS IR SOCIALINIS PAGRINDIMAS

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Ekonominis ir socialinis pagrindimas parengtas vadovaujantis Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 841 „Dėl žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“.

2. Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme nustatyta, kad savivaldybių socialinio būsto fondo plėtra finansuojama iš valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto, būsto pardavimo ir kitų teisėtai gautų lėšų, statant naujus arba rekonstruojant ir pritaikant būsto paskirčiai esamus pastatus, taip pat perkant ar kitokiu būdu teisėtai įsigyjant gyvenamuosius namus, jų dalis, butus.

3. Būsto pirkimo ekonominis ir socialinis pagrindimas parengtas pagal įgyvendinamą investicinį projektą „Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinio būsto fondo plėtra“ Nr. 08.1.2-CPVA-R-408-41-0002.

 

II SKYRIUS

ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĖ

 

4. Šiuo metu Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašuose yra 155 asmenys ir šeimos (šis skaičius kintantis didėjimo linkme), laukiantys socialinio būsto, iš jų pagal sąrašus: Jaunų šeimų – 25 šeimos; Šeimų, auginančių tris ar daugiau vaikų (įvaikių), – 18 šeimų; Likusių be tėvų globos asmenų ir jų šeimų – 8 asmenys ir šeimos; Neįgaliųjų asmenų arba asmenų, sergančių lėtinių ligų, įrašytų į Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą sąrašą, sunkiomis formomis, ir šeimų, kuriose yra tokių asmenų, – 24 asmenys ir šeimos; Bendrasis – 74 asmenų ir šeimų; Socialinio būsto nuomininkų, turinčių teisę į socialinio būsto sąlygų pagerinimą, – 6 asmenys ir šeimos.

5. Socialinis būstas nuomojamas laikantis eiliškumo, įvertinus buvimo asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašuose laikotarpį bei asmenų pageidavimus dėl socialinio būsto vietovės, komunalinių patogumų ir kt.

6. Šiuo metu Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinio būsto, kaip Savivaldybės būsto fondo dalies, sąraše, patvirtintame Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. B-TS-1113 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės būsto fondo ir Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinio būsto, kaip Savivaldybės būsto fondo dalies, sąrašų patvirtinimo“, socialinio būsto fondą sudaro 162 būstai. Svarbu pažymėti, kad asmenims ar šeimoms, sulaukusiems eilės paramai būstui, išnuomojamas tik tas socialinis būstas, kurį atlaisvina socialinio būsto nuomininkai, praradę teisę į šio būsto nuomą, nutraukus su nuomininkais sudarytas socialinio būsto nuomos sutartis arba mirus pagrindiniam būsto nuomininkui, išskyrus atvejus, jeigu nuomininko šeimos nariai ir toliau gyvena nuomojame socialiniame būste po nuomininko mirties.

7. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras 2015 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. A1-192 „Dėl Savivaldybių socialinio būsto fondo plėtros 2015–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ patvirtino Savivaldybių socialinio būsto fondo plėtros 2015–2020 metų veiksmų planą, kuriame numatyta, kad socialinio būsto plėtra gali būti plėtojama statant, perkant gyvenamosios paskirties pastatus arba atskirus būstus. Minėtame dokumente nurodyta, kad veiksmų plano parengimą lėmė nepakankamas socialinio būsto poreikio tenkinimas.

8. Dėl socialinio būsto fondo poreikio Vilkaviškio rajono savivaldybėje nepakankamo tenkinimo, asmenys ir šeimos, turintys teisę į paramą būstui, šių būstų laukia nuo 2006 m.

 

III SKYRIUS

TIKSLAS IR JO PASIEKIMO BŪDAI

 

9. Tikslas – padidinti savivaldybės socialinio būsto fondą, kuris būtų naudojamas mažas pajamas gaunančioms šeimoms ir asmenims, turintiems teisę į socialinį būstą pagal Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymą.

10. Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija įgyvendina projektą „Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinio būsto fondo plėtra“ Nr. 08.1.2-CPVA-R-408-41-0002 (toliau – Projektas). Bendra projekto vertė 667.472,38 Eur, iš jų – 567.351,52 Eur skiriama iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, 100.120,86 Eur – iš Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų.

Projektas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.1.2-CPVA-R-408 „Socialinio būsto fondo plėtra“.

11. Planuojant Projekto investicijas buvo parengtas investicijų projektas. Vertinant Projekto įgyvendinimo metu sutaupytų lėšų panaudojimo galimybes, į investicijų projektą papildomai buvo įtraukiamas naujas investavimo objektas – būsto įsigijimas iš sutaupytų Projekto lėšų.

12. Investavimo objektui buvo atliekama alternatyvų analizė, kurioje buvo nagrinėtos šios tikslo įgyvendinimo alternatyvos:

12.1. būsto statyba;

12.2. būsto įsigijimas;

12.3. patalpų kapitalinis remontas, pritaikant jas gyvenamosioms patalpoms, kurios būtų vėliau nuomojamos kaip socialinis būstas. Ši alternatyva buvo atmesta kaip techniškai neįmanoma, kadangi šiuo metu jau vykdomi socialinių būstų įrengimo darbai pastate, esančiame Vilkaviškyje, S. Nėries g. 42, o kitų pastatų ar patalpų, kuriuose būtų galima įrengti būstus, Vilkaviškio rajono savivaldybė neturi.   

13. Įvertinus alternatyvų finansinės analizės rezultatus darytina išvada, kad patraukliausia alternatyva – būsto įsigijimas (butų pirkimas).

14. Teigiama ekonominė socialinė grynoji dabartinė vertė ir didesnė nei taikyta diskonto norma vidinė grąžos norma rodo, kad investicijų projekto įgyvendinimas socialiniu ekonominiu požiūriu yra atsiperkantis – didžiausia generuojama ekonominė socialinė nauda yra alternatyvos „būsto įsigijimas“ (būsto pirkimas) atveju.

 

 

IV SKYRIUS

PIRKIMO KRITERIJAI 

 

15. Būsto pirkimo komisija, priimdama sprendimą dėl būsto pirkimo, turi vadovautis šiais kriterijais:

15.1. pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų;

15.2. būsto kaina;

15.3. būsto techninė būklė;

15.4. energinio naudingumo klasė.

16. Pasiūlymų vertinimo kriterijų rodikliai perkamiems būstams:

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Ekonominio naudingumo įvertinimas balais

1.

Kaina (C)

Maksimalus balas – 60

2.

Techninio įvertinimo kriterijai (T)

Maksimalus balas – 30

2.1.

Gyvenamosios patalpos (T1)

 

 

su rūsio patalpomis 

0 arba 3

 

su balkonu

0 arba 4

2.2

Aukštas (T2)

 

 

paskutinis (viršutinis)

1

 

pirmasis aukštas

2

 

kiti aukštai

3

2.3.

Langai (T3)

 

be stiklo paketų

0

 

su stiklo paketais

1-5

 

Parametras:

kai buto langai be stiklo paketų (nepakeisti), tačiau įstiklintas balkonas, 1 balas.

kai dalis buto langų (mažiau kaip 50 proc.) pakeisti su stiklo paketais – 2 balai.

kai 50 proc. buto langų pakeisti su stiklo paketais – 3 balai.

kai dalis buto langų (daugiau kaip 50 proc.) pakeisti su stiklo paketais – 4 balai.

kai visi buto langai pakeisti su stiklo paketais – 5 balai.

 

2.4.

Lauko durys (T4)

 

 

faneruotos

0

 

medinės

2

 

šarvuotos

3

2.5.

Patalpų būklė (T5)

 

 

virtuvės

1–4

 

Parametras:

kai virtuvei reikalingas einamasis remontas, vertinama 1 balu;

kai virtuvei reikalingas nežymus (smulkus) remontas, vertinama 2 balais;

kai virtuvė suremontuota (nereikalingas remontas), vertinama 3 balais;

kai virtuvė nepriekaištingai suremontuota, vertinama 4 balais.

 

 

vonios ir tualeto

1–4

 

Parametras:

kai vonios ir tualeto patalpoms reikalingas einamasis remontas, vertinama 1 balu;

kai vonios ir tualeto patalpoms reikalingas nežymus (smulkus) remontas, vertinama 2 balais;

kai vonios ir tualeto patalpos suremontuotos (nereikalingas remontas), vertinama 3 balais;

kai vonios ir tualeto patalpos nepriekaištingai suremontuotos, vertinama 4 balais.

 

 

kambarių ir koridoriaus

1–4

 

Parametras:

kai kambariams ir koridoriui reikalingas einamasis remontas, vertinama 1 balu;

kai kambariams ir koridoriui reikalingas nežymus (smulkus) remontas, vertinama 2 balais;

kai kambariai ir koridorius suremontuoti (nereikalingas remontas), vertinama 3 balais;

kai kambariai ir koridorius nepriekaištingai suremontuoti, vertinama 4 balais.

 

 

3.

Energinio naudingumo klasė (E):

2-10

 

A++

10

 

A+

9

 

A

8

 

B

7

 

C

6

 

D

5

 

E

4

 

F

3

 

G

2

 

17. Ekonominio naudingumo nustatymas:

17.1. ekonominis naudingumas (S) apskaičiuojamas sudedant pasiūlymo kainos C ir kitų kriterijų (T) ir (E) balus:

 

17.2. pasiūlymo kainos (C) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos (suderėtos) 1 kv. m kainos (Cmin) ir vertinamo pasiūlymo (suderėto) 1 kv. m kainos (Cp) santykį dauginant iš vertinimui skirto kainos maksimalaus balo (X=60):

;

17.3. kriterijų (Ti) balai priskiriami tiesiogiai;

17.4. kriterijų (T) balai apskaičiuojami sudedant atskirų kriterijų (Ti) balus:

;

17.5. kriterijų (E) balai priskiriami tiesiogiai;

17.6. maksimalus balų skaičius – 100.

18. Pasiūlymai vertinami atskirai kiekvienai pirkimo daliai.

19. Jeigu įvertinus visus pasiūlymus, derybų rezultatus ir suskaičiavus kiekvieno pasiūlymo ekonominį naudingumą paaiškėja, kad yra daugiau būstų, surinkusių vienodą balų skaičių, sudarant pasiūlymų eilę pirmiau bus įrašytas tas būstas, kurio pasiūlymas pateiktas anksčiau.

 

 

V SKYRIUS

PIRKIMO VYKDYMO TVARKA

 

20. Būstų pirkimas bus vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 841 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimų arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ patvirtinto Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

21. Būstų pirkimas vykdomas laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.

22. Būstų pirkimas padalinamas į 14 dalių, t. y. iš viso bus perkama 1 ir 2 kambarių 14 butų Vilkaviškio ir Kybartų miestuose. Būstų pirkimas bus vykdomas skelbiamų derybų būdu, taip siekiant pritraukti kuo daugiau pardavėjų bei padidinti konkurenciją tarp jų. Pastebėtina, kad pardavėjams tarpusavyje konkuruojant, yra galimybė pasiekti mažiausią perkamo turto kainą. Bendra investicijų suma sudarytų  apie 159,085 tūkst. Eur.

Būsto pirkimui numatyta investicijų suma buvo nustatyta VĮ Registrų centro parengtomis vidutinių kainų nustatymo ataskaitomis.

23. Būstų pirkimą atlieka perkančioji organizacija – Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija, o pirkimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Būsto pirkimo komisija.

 

___________________