LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės PASKOLOS, SKIRTOS ATSINAUJINANčių išteklių energETIKOS projektams finansuoti“ schemos patvirtinimo

 

2023 m. liepos 13 d. Nr. 4-387

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.6 ir 3.2 papunkčius,

t v i r t i n u  Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės paskolos, skirtos atsinaujinančių išteklių energetikos projektams finansuoti“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                             Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2023 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 4-387

 

skatinamosios finansinės priemonės „TIESioginės PASKOLOS, SKirtos atsinaujinančių išteklių energETIKOS projektams finansuoti“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;

1.2. 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamentas (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius;

1.3. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – paskolos davėjas arba INVEGA) dėl kontroliuojančiojo INVEGOS fondo (toliau – INVEGOS fondas) steigimo (toliau – INVEGOS fondo sutartis).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Tiesioginės paskolos, skirtos atsinaujinančių išteklių energetikos projektams finansuoti“ (toliau – Priemonė) skiriama finansavimo suma

50 000 000 Eur (penkiasdešimt milijonų eurų) INVEGOS fondo lėšų.

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės paskolos, skirtos atsinaujinančių išteklių energetikos projektams finansuoti“ schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė

INVEGA paskolų gavėjams tiesiogiai teikiamos paskolos (toliau – Paskola) pagal šią Schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2022/2472 taikymo laikotarpiu.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks INVEGA kaip INVEGOS fondo valdytoja, paskirta vadovaujantis INVEGOS fondo sutartimi.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme, Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatyme.

6.

Remiama veikla

Paskolos teikiamos paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, kuris skirtas saulės ir (ar) vėjo energiją naudojančiai elektrinei statyti ir (ar) įrengti arba investuoja į gaminančių vartotojų saulės ir (ar) vėjo elektrinių parkų vystymo projektus, kaip nustatyta Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalyje (toliau – Projektas).

7.

 

Paskolos gavėjai ir jiems keliami reikalavimai

 

 

 

7.1. Paskolos teikiamos:

7.1.1. labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ), kurios nevykdo veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelėms įmonėms, kurios nevykdo veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje (toliau – didelė įmonė) (toliau kartu – įmonės), kurios:

7.1.1.1. kreipiasi dėl Paskolos statyti ir (ar) įsirengti saulės ir (ar) vėjo energiją naudojančiai elektrinei, siekiant gaminti elektros energiją savo vartojimo reikmėms, ir atitinka vieną iš elektros energijos vartotojo tipų:

7.1.1.1.1. aktyvusis elektros energijos vartotojas arba asmuo, siekiantis tapti aktyviu elektros energijos vartotoju;

7.1.1.1.2. elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminantis vartotojas (toliau – gaminantis vartotojas) arba asmuo, siekiantis tapti gaminančiu vartotoju;

7.1.1.1.3. į elektros tinklą elektros energijos neatiduodantis vartotojas – gamintojas, kurio eksploatuojamų elektrinių leistina generuoti galia lygi nuliui (toliau – elektros energijos neatiduodantis vartotojas), arba asmuo, siekiantis tapti elektros energijos neatiduodančiu vartotoju; arba

7.1.1.2. investuoja į gaminančių vartotojų saulės ir (ar) vėjo elektrinių parkų vystymo projektus;

7.1.2. ūkininkams, priskiriamiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams pagal SVV įstatymą (toliau – ūkininkas), arba MVĮ, kurios vykdo veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, kurie kreipiasi dėl Paskolos statyti ir (ar) įsirengti saulės ir (ar) vėjo energiją naudojančiai elektrinei, siekiant gaminti elektros energiją savo vartojimo reikmėms, ir atitinka vieną iš elektros energijos vartotojo tipų, nurodytų Schemos 7.1.1.1.2 ir 7.1.1.1.3 papunkčiuose.

 

7.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

7.2.1. jam ir (ar) jo naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos Paskolos lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.2.2. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.2.3. paraiškos vertinimo metu atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

7.2.4. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paskolos davėjas, siekdamas įsitikinti, kad Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, iki sprendimo suteikti Paskolą patikrina Paskolos gavėjo ir įmonių grupės (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) patvirtintus paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Jei paaiškėja, kad pagal paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) buvo patiriantys sunkumų, tačiau Paskolos gavėjui pateikus pagrindžiančius dokumentus (Paskolos gavėjas pateikia paskolos davėjui finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos gauti Paskolą pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki sprendimo suteikti Paskolą dienos paraiškos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus), kad iki sprendimo suteikti Paskolą dienos Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nebėra laikomi sunkumų patiriančiais, bus laikoma, kad toks Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) Paskolos suteikimo metu nėra patiriantys sunkumų; 

7.2.5. paraiškos pateikimo metu jam nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba, jei pareiškėjas yra ūkininkas, jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą ar vykdoma neteisminė bankroto procedūra, nėra sustabdęs ar apribojęs savo veiklos, nėra likviduojamas, su kreditoriais nėra sudaręs taikos sutarties tęsti Paskolos gavėjo veiklą, kai Paskolos gavėjas prisiima tam tikrus įsipareigojimus, o kreditoriai sutinka savo reikalavimus atidėti, juos sumažinti ar jų atsisakyti;

7.2.6. paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui finansinių ataskaitų už paskutinius trejus finansinius metus ar trumpesnį terminą (jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei trejus metus) rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų už paskutinius trejus finansinius metus ar trumpesnį terminą (jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei trejus metus) rinkinys, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei dėl Paskolos kreipiasi ūkininkas, jis turi paskolos davėjui pateikti paskutinių trejų finansinių metų ar trumpesnio termino (jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei trejus metus) finansinius dokumentus;

7.2.7. priimant sprendimą dėl Paskolos suteikimo nėra gavęs Lietuvos Respublikoje valstybės pagalbos, kuri paskolos davėjo sprendimu ir (ar) Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.2.8. nėra valstybės ir savivaldybių įmonė ir įmonė, kurioje 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė;

7.2.9. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies c punkto ir 41 straipsnio (kai Paskolos gavėja MVĮ, nevykdanti veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelė įmonė), Reglamento (ES) 2022/2472 4 straipsnio 1 dalies a punkto ir 14 straipsnio nuostatomis (kai Paskolos gavėjas ūkininkas arba MVĮ, vykdanti veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje);

7.2.10. Paskolos gavėjo veikla nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies a punkte ir 3 dalies a ir c punktuose, Reglamento (ES) 2022/2472 1 straipsnio 3 dalies a punkte išvardytais atvejais;

7.2.11. jo ir (ar) Projekto rizika ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio;

7.2.12. pateikia įrodymus, kad prašomai suteikti Paskolai Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti neturi galimybės gauti finansavimo rinkoje.

8.

Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos

8.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos šios Projekto išlaidos:

8.1.1. žemės sklypo sutvarkymas, infrastruktūros ir inžinerinių tinklų bei sistemų sklype įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir apsaugos įrengimo darbai (jei saulės ir (ar) vėjo elektrinė statoma ant žemės);

8.1.2. saulės ir (ar) vėjo elektrinės ir reikalinga įsigyti susijusi elektrotechninė įranga, konstrukcijos, kabeliai bei susiję montavimo (derinimo) darbai ir kiti susiję saulės ir (ar) vėjo elektrinės statybos darbai, atliekami pagal rangos sutartį;

8.1.3. elektros kabelio tiesimo darbai iki saulės ir (ar) vėjo elektrinės prijungimo vietos;

8.1.4. energijos skirstymo operatoriaus tinklo dalies reikalingos investicijos pagal prisijungimo sąlygas;

8.1.5. elektros energijos kaupimo įrenginiai, skirti Paskolos gavėjo reikmėms, ir (ar) jų sistemos įrengimo darbai, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 1a dalies sąlygos.

9.

Netinkamos finansuoti išlaidos  

 

 

9.1. Paskolos lėšomis negali būti apmokamos:

9.1.1. išlaidos, kurios nėra susijusios su Paskolos gavėjo Projektu ir kurios nėra tinkamos finansuoti Projekto išlaidos, nurodytos Schemos 8.1 papunktyje;

9.1.2. išlaidos, kurios buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ir (ar) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.3. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidos;

9.1.4.  žemės įsigijimo ir (ar) nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

9.1.5. jei Projektas neatitinka principo „nedaryti reikšmingos žalos“, kaip apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlemento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires;

9.1.6. Projektui, kurio investicijos pradėtos įgyvendinti iki paraiškos pateikimo dienos, t. y. iki paraiškos pateikimo dienos jau pasirašyta (-os) sutartis (-ys) ir (arba) apmokėta sąskaita dėl turto įsigijimo, prekių tiekimo ir (ar) paslaugų atlikimo, rangos darbų pradėjimo;

9.1.7. atsiskaitymams su Rusijos Federacijoje ir Baltarusijos Respublikoje registruotais subjektais.

10.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

10.1. Paskolos suteikiamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant paskolos sutartį tarp paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis). 

10.2. Paskolos laikotarpis negali būti ilgesnis kaip 120 mėnesių imtinai.

10.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą ar jos dalį grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos laikotarpis be jokių papildomų mokesčių.

10.4. Tais atvejais, kai Paskola skiriama Paskolos gavėjams, siekiantiems statyti ir (ar) įsirengti saulės elektrinę ir (ar) vėjo elektrinę ir gaminti elektros energiją savo vartojimo reikmėms, Paskola teikiama taikant kintamąsias palūkanas, kurias sudaro 1 procento fiksuota marža ir 6 mėnesių Europos tarpbankinės rinkos palūkanų norma (toliau – EURIBOR).

10.5. Tais atvejais, kai Paskola skiriama Paskolos gavėjams, investuojantiems į gaminančių vartotojų  saulės ir (ar) vėjo elektrinių parkų vystymo projektus, Paskola teikiama taikant kintamąsias palūkanas, kurias sudaro 2,5 procento fiksuota marža ir 6 mėnesių EURIBOR.

10.6. Paskolos panaudojimo laikotarpis iki 36 mėnesių imtinai nuo Paskolos sutarties sudarymo, bet ne ilgiau nei iki Projekto užbaigimo. Paskolos panaudojimo laikotarpis gali būti pratęstas, jei Paskolos gavėjas to paprašo ir sutinka sumokėti paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų pakeitimo mokestį. 

10.7. Paskolos gavėjas Paskolą turi pradėti grąžinti pagal Paskolos gavėjui pateikiamą grafiką, kuris yra sudedamoji Paskolos sutarties dalis.  

10.8. Už Paskolos lėšas finansuojamas ilgalaikis turtas ar kitas lygiavertis ilgalaikis turtas (t. y. ne mažesnės vertės nei Paskolos lėšomis finansuojamas turtas) turi būti įkeistas pirminiu įkeitimu paskolos davėjo naudai. Paskolos davėjas įvertina už Paskolos lėšas įsigyjamo turto tinkamumą ir pajėgumą gražinti Paskolą. Tuo atveju, jeigu dėl už Paskolos lėšas įsigyjamo ilgalaikio materialiojo turto mažo likvidumo ar teisinių kliūčių jis yra neįkeičiamas, paskolos davėjas kreipiasi į Paskolos gavėją dėl kitos priimtinos Paskolos grąžinimą užtikrinančios priemonės.

10.9. Teikiant Paskolą ūkininkui arba MVĮ, vykdančiai veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, turi būti laikomasi Reglamento (ES) 2022/2472 14 straipsnio 4  ir 10 dalių nuostatų.

10.10. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

10.11. Jei nustatoma, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

10.12. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros  nustatomos Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašyme, tvirtinamame INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu.

11.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

11.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projekto finansavime dalyvauja nors vienas privatus finansuotojas (privačiu finansuotoju gali būti Paskolos gavėjas ir Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar juridinis asmuo, kuris nuosavomis ar skolintomis lėšomis prisideda prie Projekto įgyvendinimo). Privatus finansuotojas Projekte dalyvauja teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti ir (ar) finansuodamas Projektą kitais būdais. Privataus finansuotojo dalyvavimu laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis.

11.2. Privatus finansuotojas prie Projekto įgyvendinimo turi prisidėti ne mažiau kaip 20 procentų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų suma, kuri skaičiuojama be pridėtinio vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas. Privataus finansuotojo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

12.

Papildomi reikalavimai Projekto įgyvendinimui

Paskolos gavėjas turi užtikrinti, kad visa montuojama elektrotechninė įranga bus nauja, iki šiol niekur nenaudota bei neeksploatuota ir turės gaminio garantijas, kurias Paskolos gavėjas įsipareigoja pateikti paskolos davėjui pareikalavus, bei turės atitikti įprastai tokiai įrangai keliamus ES standartus.

13.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

13.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė nei 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų).

13.2. Suteikiamos Paskolos suma Paskolos gavėjui ar įmonių grupei (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) negali viršyti 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų).

13.3. Galimas suteikti Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui apskaičiuojamas atsižvelgiant į galimą suteikti valstybės pagalbos dydį Paskolos gavėjui.

14.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas

14.1. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras).

14.2. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu (toliau – Paskolos subsidijos ekvivalentas), apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (N + 4 proc. – M proc.), kurioje:

SE – Paskolos subsidijos ekvivalentas;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma (https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount_en);

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

14.3. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

14.3.1. palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal įmokų mokėjimo grafiką;

14.3.2. apskaičiuojamas didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis pagal formulę:

D = K x L, kurioje:

D – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, eurais;

K – tinkamų finansuoti išlaidų, kurios apmokamos Paskolos lėšomis ir prie kurių prisideda privatus finansuotojas, suma eurais;

L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nustatytas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsniu (kai Paskolos gavėjas yra MVĮ, nevykdanti veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelė įmonė) arba Reglamento (ES) 2022/2472 14 straipsniu (kai Paskolos gavėjas yra ūkininkas arba MVĮ, vykdanti veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje);

14.3.3. apskaičiavus Paskolos subsidijos ekvivalentą, kaip nurodyta Schemos 14.2 papunktyje, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies c punkte (kai Paskolos gavėjas MVĮ, nevykdanti veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelė įmonė) arba Reglamento (ES) 2022/2472 4 straipsnio 1 dalies a punkte (kai Paskolos gavėjas ūkininkas arba MVĮ, vykdanti veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje). Jeigu Paskolos subsidijos ekvivalentas viršija didžiausią galimą suteikti valstybės pagalbos dydį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis).

15.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

15.1. Pagal Schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

15.2. Pagal Schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) 2022/2472 8 straipsnyje.

16.

 

Stebėsena

 

16.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014, Reglamento (ES) 2022/2472 ir Schemos nuostatas.

16.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą pagalbą Registre.

17.

Skaidrumo reikalavimai

17.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio, Reglamento (ES) 2022/2472 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

17.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede, Reglamento (ES) 2022/2472 III priede nurodytą informaciją pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 17.1 papunktyje nurodytoje interneto svetainėje.

18.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

18.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio, Reglamento (ES) 2022/2472 13 straipsnio nuostatomis. 

18.2. Paskolos gavėjas visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, privalo saugoti 10 metų po Paskolos sutarties galiojimo pabaigos.

18.3. Duomenų valdytoja – INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus asmens duomenis:

18.3.1. kai Paskolos gavėjas ūkininkas, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, pilietybė, ūkininko ūkio duomenys, faktinės veiklos vykdymo adresas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus), turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą, kreditingumo istoriją, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, parašas, paraiškos pateikimo data;

18.3.2. kai Paskolos gavėjas MVĮ, kuri nevykdo veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba MVĮ, kuri vykdo veiklą pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelė įmonė, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvių vardai, pavardės, asmens kodai, pilietybė, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, parašas, paraiškos pateikimo data;

18.3.3. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

18.3.4. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi šie asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris.

18.4. Duomenų valdytojas asmens duomenis, nurodytus Schemos 18.3.1–18.3.4 papunkčiuose, tvarko vykdydamas teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 1 punkte, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9 straipsnio 12 ir 13 dalyse, 10 straipsnio 1 dalyje ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys duomenų valdytojo  tvarkomi vadovaujantis duomenų valdytojo patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama duomenų valdytojo interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

18.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti duomenų valdytojo suteiktų paskolų apskaitą, duomenų valdytojo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en ir paskolos davėjo interneto svetainėje, atlikti paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant paskolos gavėjų nuomonių apie duomenų valdytojo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines paskolos davėjo suteiktų paskolų ataskaitas.

18.6. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 18.3.1–18.3.4 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

18.7. Duomenų valdytojas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Duomenų valdytojas asmens duomenis pateikia atsakydamas į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus.

18.8. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis duomenų valdytojas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos arba nuo sprendimo nesuteikti Paskolos dienos.

18.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į duomenų valdytoją – INVEGĄ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

18.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

18.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

18.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

18.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis, jeigu juos naudoja neteisėtai arba egzistuoja kitokie ištrynimo pagrindai („teisę būti pamirštam“);

18.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

18.10. Duomenų subjektas turi teisę kreiptis į duomenų valdytojo duomenų apsaugos pareigūną ir (arba) pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas.

 

_____________________