PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 30 d. Nr. T-189
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 10 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorių teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti nuostatus Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 26 d. sprendimą Nr. T-98 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T-189
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos (toliau – Administracija) veiklos tikslus, uždavinius, struktūrą, funkcijas, struktūrinių padalinių, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų ir filialų (struktūrinių teritorinių padalinių) – seniūnijų (toliau – Administracijos padaliniai) darbo kontrolę ir atsakomybę.
2. Administracija yra Savivaldybės įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir Administracijos filialai – seniūnijos (toliau – seniūnijos). Administracijos teisinė forma – savivaldybės biudžetinė įstaiga.
3. Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais, šiais Nuostatais.
4. Administracijos savininkas yra Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba, kurios kompetenciją, veiklos tvarką ir formas reglamentuoja Vietos savivaldos įstatymas, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentas.
6. Administracija turi juridinio asmens statusą. Ji turi sąskaitų bankuose ir herbinį antspaudą su pavadinimu „Pakruojo rajono savivaldybės administracija“ ir Savivaldybės herbu. Už antspaudo naudojimą ir saugojimą atsakingas Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
7. Administracijos veikla yra neterminuota. Administracijos įgaliojimai nėra susiję su Savivaldybės tarybos įgaliojimų pabaiga.
8. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, negali būti Savivaldybės, kurioje jie dirba, Savivaldybės tarybos nariai.
9. Administracijos veikla grindžiama Savivaldybės veiklos ir Savivaldybės institucijų priimamų sprendimų teisėtumo, savivaldybės ir valstybės interesų derinimo tvarkant viešuosius savivaldybių reikalus, bendruomenės ir atskirų savivaldybės gyventojų interesų derinimo, savivaldybės gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus, veiklos skaidrumo, plėtros ir veiklos planingumo, reagavimo į savivaldybės gyventojų nuomonę, žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimo ir gerbimo, subsidiarumo, viešumo principais.
II SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
13. Administracijos vykdomos veiklos rūšys atitinka veiklą, nustatytą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje, patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“:
14. Administracijos veiklos tikslai, vykdant teisės aktų jai nustatytas funkcijas ar atskiras vykdomosios valdžios funkcijas – skatinti ir plėtoti vietos savivaldą kaip demokratinės valstybės raidos pagrindą, organizuoti ir kontroliuoti Savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą bei juos įgyvendinti, organizuoti kokybiškų viešųjų paslaugų teikimą, atlikti viešojo administravimo funkcijas, efektyviai tenkinti savivaldybės bendruomenės interesus.
15. Administracijos veiklos uždaviniai, siekiant iškeltų tikslų, yra užtikrinti:
15.3. Savivaldybės institucijų veiklos laisvę ir savarankiškumą, kai jos, įgyvendindamos įstatymus, kitus teisės aktus ir įsipareigojimus bendruomenei, priima sprendimus;
16. Administracija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
16.1. savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina;
16.2. įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius Savivaldybės tarybos sprendimų;
16.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybės biudžeto pajamų, išlaidų ir kitų piniginių išteklių finansinės apskaitos tvarkymą, organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės turto valdymą ir naudojimą;
16.5. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių ir Administracijos direktoriaus įsakymų projektus;
16.6. atlieka Savivaldybės tarybos sekretoriato (jei jis sudaromas), Savivaldybės mero, Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą;
III SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
17. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba:
17.2. Administracijos direktoriaus siūlymu Savivaldybės mero teikimu tvirtina ir keičia Administracijos struktūrą, Nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, nustato didžiausią leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių, tvirtina seniūnijos – biudžetinės įstaigos – nuostatų ir darbo užmokesčio fondą, nustato didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių seniūnijoje – biudžetinėje įstaigoje.
17.3. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Administracijos direktorių, Administracijos direktoriaus pavaduotoją, nustato jų darbo užmokestį, tvirtina jų pareigybių aprašymus, priima sprendimus dėl funkcijų paskirstymo Administracijos direktoriui ir Administracijos direktoriaus pavaduotojui, dėl Administracijos direktoriaus teisės pavesti įgyvendinti funkcijas apribojimo, dėl Administracijos direktoriaus pavadavimo.
17.4. skiria tarnybines nuobaudas Administracijos direktoriui, direktoriaus pavaduotojui už tarnybinius nusižengimus;
17.5. priima sprendimą dėl seniūnijos – biudžetinės įstaigos, steigimo, panaikinimo ir jų skaičiaus nustatymo;
IV SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
18. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
18.1. gauti iš visų Savivaldybės institucijų ir kitų įstaigų ir organizacijų, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių informaciją ir pasiūlymus Administracijos kompetencijai priskirtais klausimais;
18.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip Savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdo Vyriausybės nutarimus, taip pat Savivaldybės institucijų teisės aktus, duoti privalomus nurodymus šalinti nustatytus įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus;
18.3. pasitelkti Savivaldybei pavaldžių, taip pat kitų įstaigų, įmonių bei organizacijų atstovus ir specialistus Savivaldybės sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes;
18.4. inicijuoti darbo grupių, komisijų sudarymą Savivaldybės institucijų teisės aktams, mero potvarkiams ir kitiems klausimams, susijusiems su Administracijos veikla, nagrinėti ir rengti;
18.5. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;
V SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VALDYMO ORGANAI
21. Administracijos direktorius pavaldus Savivaldybės tarybai, atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui.
22. Kai savivaldybės teritorijoje įvedamas tiesioginis valdymas, Administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo įgaliojimų klausimas sprendžiamas Tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.
23. Administracijos direktorius ir Administracijos direktoriaus pavaduotojas į pareigas skiriami Savivaldybės mero teikimu Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Asmuo, skiriamas į Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, turi atitikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, taikomus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
24. Administracijos direktorius veiklą organizuoja ir veikia Administracijos vardu bendradarbiaudamas su kitais juridiniais asmenimis, vadovaudamasis šiais Nuostatais, pareigybės aprašymu bei Savivaldybės tarybos sprendimais.
25. Administracijos direktorius jam įstatymų nustatytus ir Savivaldybės tarybos perduotus įgaliojimus, išskyrus asignavimų administravimą, turi teisę, kiek ji neapribota Savivaldybės tarybos sprendimu, pavesti vykdyti Administracijos direktoriaus pavaduotojui.
26. Administracijos direktoriaus pavaduotojas atsiskaito Administracijos direktoriui, o prireikus – ir Savivaldybės tarybai.
27. Tarnybines nuobaudas Administracijos direktoriui, Administracijos direktoriaus pavaduotojui skiria Savivaldybės taryba. Savivaldybės meras gali inicijuoti Administracijos direktoriaus (Administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo praradus pasitikėjimą procedūrą arba tarnybinio nusižengimo tyrimą. Savivaldybės meras privalo inicijuoti Administracijos direktoriaus (Administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą procedūrą ar tarnybinio nusižengimo tyrimą gavęs oficialią informaciją apie Administracijos direktoriaus (Administracijos direktoriaus pavaduotojo) galimą tarnybinį nusižengimą arba gavęs ne mažiau kaip ½ visų Savivaldybės tarnybos narių raštu pateiktus nepasitikėjimo Administracijos direktoriumi (Administracijos direktoriaus pavaduotoju) motyvus. Savivaldybės meras Administracijos direktoriaus (Administracijos direktoriaus pavaduotojo) tarnybinio nusižengimo tyrimą pradeda teisės aktų, reglamentuojančių valstybės tarnybos santykius, nustatytais terminais, o atleidimo praradus pasitikėjimą procedūrą inicijuoja artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje.
28. Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybių aprašymus tvirtina Savivaldybės taryba.
29. Administracijos direktorius:
29.1. tiesiogiai ir asmeniškai atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir Savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais;
29.2. tiesiogiai įgyvendindamas Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir Savivaldybės tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus Administracijos padaliniams, taip pat jam priskirtos kompetencijos klausimais – Savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams;
29.3. organizuoja Administracijos darbą, tvirtina Administracijos padalinių veiklos nuostatus, tvirtina Administracijos, seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, atsako už vidaus administravimą Administracijoje;
29.5. Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka administruoja savivaldybės biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoja savivaldybės biudžeto vykdymą ir atsako už Savivaldybės ūkinę ir finansinę veiklą, administruoja Savivaldybės turtą;
29.6. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo, Darbo kodekso ir Savivaldybės tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;
29.7. koordinuoja ir kontroliuoja viešąsias paslaugas teikiančių subjektų darbą, atlieka kitas pagal įstatymus ir Savivaldybės tarybos sprendimus jam priskirtas Savivaldybės juridinių asmenų valdymo funkcijas;
29.8. organizuoja Savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą;
29.9. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka atsiskaito už savo ir Administracijos veiklą, teikdamas veiklos atskaitas Savivaldybės tarybai ir merui;
29.10. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais, bet ne rečiau kaip kartą per metus, informuoja savivaldybės gyventojus apie savo veiklą;
29.11. teikia Savivaldybės merui siūlymus dėl didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus Administracijoje;
29.12. tvirtina Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, neviršydamas Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičiaus;
29.13. atstovauja ar įgalioja kitus asmenis atstovauti Administracijai teismuose, valstybės institucijose, santykiuose su fiziniais ir juridiniais asmenimis;
29.14. tvirtina detaliuosius planus ir Administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtus vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentus;
29.15. teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai savivaldybės bendrąjį planą ar savivaldybės dalių bendruosius planus;
29.16. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir Administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtų vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą;
29.17. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimą ir tvirtina juos;
29.18. organizuoja savivaldybės strateginio planavimo procesą, atsako už patvirtintų savivaldybės planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą;
29.20. sudaro laikinąsias ar nuolatines darbo grupes, komisijas įstatymams, Vyriausybės nutarimams, Savivaldybės tarybos sprendimams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;
29.21. pasirašo sutartis pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Savivaldybės vardu sudaromų sutarčių rengimo ir pasirašymo tvarką;
29.22. patikėjimo teise valdo Savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcijas akcinėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse;
29.23. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais jam pavestas funkcijas;
VI SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
31. Savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, teisinius santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, Darbo kodeksas ir kiti norminiai teisės aktai. Administracijos padalinių veiklą reguliuoja Administracijos direktoriaus patvirtinti struktūrinių padalinių ir seniūnijų nuostatai, Administracijos darbo tvarkos taisyklės, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai.
32. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, atskaitingi Administracijos direktoriui arba Administracijos direktoriaus pavaduotojui, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka jam suteikti vykdomosios institucijos įgaliojimai bei Administracijos direktorius pavedė vykdyti tam tikras jam įstatymų priskirtas ir Savivaldybės tarybos perduotas funkcijas.
33. Administracijos skyriai privalo palaikyti tarpusavio ryšius taip, kad galėtų objektyviai vykdyti savo funkcijas.
34. Administracijos veikla organizuojama vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Pakruojo rajono savivaldybės strateginiu plėtros planu, taip pat kitais strateginio planavimo dokumentais ir strateginio planavimo principais, šiais Nuostatais.
35. Administracijos veiklos klausimai aptariami struktūrinių, struktūrinių teritorinių padalinių vadovų ir į padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų pasitarimuose. Pasitarimų metu struktūrinių padalinių vadovai aptaria aktualiausius klausimus ir problemas.
36. Administracija pagal savo kompetenciją rengia Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus.
37. Tarybos sprendimų projektus Administracija teikia svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.
38. Savivaldybės mero potvarkių ir Administracijos direktoriaus įsakymų projektus Administracijos tarnautojai rengia pagal savo kompetenciją. Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės mero potvarkių ir Administracijos direktoriaus įsakymų rengėjai yra asmeniškai atsakingi už tai, kad parengti dokumentų projektai būtų pagrįsti, atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, dokumentų rengimo taisykles. Padalinių vadovai organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių ir Administracijos direktoriaus įsakymų įgyvendinimą, inicijuoja jų pakeitimus ar pripažinimą netekusiais galios, jei nenurodytas kitas vykdytojas.
39. Administracijos direktorius asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei Savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.
40. Administracijos direktoriui negalint eiti pareigų (trumpam išvykus iš darbo vietos, komandiruočių, nedarbingumo, atostogų laikotarpiu) Administracijos direktoriaus pavaduotojas atlieka Administracijos direktoriaus pareigas be atskiro įgaliojimo. Kai Administracijos direktorius ir Administracijos direktoriaus pavaduotojas negali eiti Administracijos direktoriaus pareigų, jas atlieka be atskiro įgaliojimo Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas, o jo nesant – Žemės ūkio skyriaus vedėjas.
41. Administracijos padalinių vadovus jų atostogų, komandiruočių, ligos metu ar jų nesant darbe pavaduotoja padalinio vadovo pavaduotojas ar kitas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pavesta pavaduoti pagal padalinio nuostatus ar ši funkcija yra numatyta pareigybės aprašyme.
42. Gyventojų pasiūlymai, prašymai, skundai nagrinėjami teisės aktų ir Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Savivaldybės tarybos narių paklausimai nagrinėjami Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Pavedimų vykdymo terminai nustatomi, pratęsiami, vykdymo kontrolė atliekama Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS TURTAS IR LĖŠŲ ŠALTINIAI
43. Administracija jai priskirtą Savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą valdo ir naudoja patikėjimo teise Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo bei kitų įstatymų ar Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
44. Administracijos lėšų šaltiniai:
VIII SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS FINANSINĖ IR VEIKLOS KONTROLĖ
48. Savivaldybės meras kontroliuoja ir prižiūri Administracijos direktorius veiklą, kaip jis įgyvendina įstatymus, Vyriausybės nutarimus bei Savivaldybės tarybos sprendimus.
49. Padalinio veiklą organizuoja, kontroliuoja ir už ją atsako padalinio vadovas. Jis pagal savo kompetenciją savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą.
50. Administracijos vidaus veiklos auditą atlieka Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatomis, Centralizuoto vidaus audito skyriaus metiniu vidaus audito veiklos planu ir Administracijos direktoriaus pavedimais.
51. Administracijos finansinį ir veiklos auditą atlieka Kontrolės ir audito tarnyba, kitos valstybės institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Administracijos direktorius valstybės ir Savivaldybės kontrolės institucijų reikalavimu privalo pateikti jiems Administracijos dokumentus bei informaciją.
53. Administracijos priimtus teisės aktus gali sustabdyti ar panaikinti pagal kompetenciją Savivaldybės taryba. Administracijos direktorius savo priimtus teisės aktus gali sustabdyti ir juos pakeisti ar panaikinti. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pagal kompetenciją priimtus teisės aktus gali sustabdyti ar panaikinti jis pats arba Administracijos direktorius.
55. Pasibaigus biudžetiniams metams, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atliekamas nepriklausomas finansų ir (ar) veiklos auditas. Jeigu nepriklausomas auditas atliekamas, audito ataskaita turi būti viešai apsvarstyta Savivaldybės tarybos posėdyje įstatymų nustatyta tvarka ir terminais.
IX SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PRIĖMIMAS
57. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl Administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs Administracijos direktorius Savivaldybės tarybos sprendime nurodytu laiku ir dalyvaujant Savivaldybės merui turi perduoti reikalus naujam Administracijos direktoriui ar kitam Savivaldybės tarybos įgaliotam asmeniui.
58. Perduodant reikalus turi būti surašomas Reikalų perdavimo ir priėmimo aktas. Reikalų perdavimo ir priėmimo akte turi būti pateikti svarbiausieji duomenys, apibūdinantys faktinę Administracijos būklę, struktūrą bei pareigybes (etatus), Administracijos išlaikymo išlaidų sąmatos vykdymą, savivaldybės biudžeto lėšų naudojimą, finansinės apskaitos ir atskaitomybės būklę, Savivaldybės turto apyrašą, archyvo būklę, bei kita būtina informacija.
59. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos priimantis asmuo. Aktą tvirtina Savivaldybės meras. Jei reikalus perduodantis arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
60. Reikalų perdavimo ir priėmimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka Savivaldybės merui, kitas – reikalus perimančiam asmeniui. Buvęs Administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.
61. Administracijos struktūrinių padalinių – skyrių – ir Administracijos filialų – seniūnijų – reikalų perdavimo ir priėmimo tvarką reglamentuoja padalinių nuostatai ir kiti teisės aktai.
X SKYRIUS
NUOSTATŲ KEITIMO IR ĮSIGALIOJIMO TVARKA
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Šiuose Nuostatuose neaptarti Administracijos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.
66. Jei pasikeičia teisės aktai, reglamentuojantys Administracijos veiklą, ir jei aukštesnės galios teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip, nei šie Nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
68. Administracija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.