Aprašas: C:\Documents and Settings\lipetr\My Documents\Vytis1.gif

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO VALDYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ SVARSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIME REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2014 m. liepos 16 d. Nr. SV-S-712
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo valdyba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamentą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. gegužės 4 d. sprendimą Nr. 1567 „Dėl Europos Sąjungos reikalų svarstymo Seime darbo reglamento patvirtinimo“.

 

 

 

Seimo Pirmininkė                                                                                       Loreta Graužinienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo

valdybos 2014 m. liepos 16 d.

sprendimu Nr. SV-S-712

 

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

LIETUVOS RESPUBLIKOS Seime

reglamentas

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Europos Sąjungos reikalų svarstymo Lietuvos Respublikos Seime reglamentas (toliau – Reglamentas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statutu (toliau – Seimo statutas), siekiant užtikrinti sklandų Europos Sąjungos (toliau – ES) reikalų svarstymą ir koordinavimą Lietuvos Respublikos Seime.

2. Reglamentas nustato Lietuvos Respublikos Seimo komitetų (toliau – Seimo komitetai) veiklos tvarką svarstant Europos Komisijos metinę darbo programą, labai aktualius, aktualius ir kitus pasiūlymus priimti ES teisės aktus, kitus ES dokumentus, dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją ir jos svarstymą, Seimo komitetų veiklą vykdant subsidiarumo principo laikymosi kontrolę, dalyvavimą atliekant Europos semestro proceso stebėseną ir prižiūrint, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė.

3. Reglamente vartojamos sąvokos:

3.1. Europos Komisijos metinė darbo programa – Europos Komisijos metinis veiklos planavimo dokumentas, kuriame nustatomi Europos Komisijos metų uždaviniai, prioritetai ir įvardijamos teisėkūros ir ne teisėkūros iniciatyvos, kuriomis Europos Komisija planuoja įgyvendinti nustatytus uždavinius.

3.2. Europos semestras – ekonominės ir fiskalinės politikos koordinavimo ES ciklas.

3.3. Lietuvos Respublikos pozicija – atsakingos institucijos parengta pozicija dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą, kaip jis apibrėžtas Seimo statuto 1801 straipsnio 4 dalyje (toliau – pasiūlymas priimti ES teisės aktą), ar dėl kito ES dokumento, kaip jis apibrėžtas Seimo statuto 1801 straipsnio 5 dalyje (toliau – kiti ES dokumentai), kaip nustatyta Europos reikalų koordinavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“.

3.4. Subsidiarumo principas – Europos Sąjungos sutarties 5 straipsnyje nurodytos sąlygos, kuriomis ES turi teisę imtis veiksmų srityse, nepriklausančiose Sąjungos išimtinei kompetencijai. Subsidiarumo principas taikomas pagal Europos Sąjungos sutarties ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo protokolo Nr. 2 „Dėl subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo“ nuostatas.

 

II SKYRIUS

Europos Komisijos metinės darbo programos svarstymas

ir seimo prioritetų nustatymas

 

4. Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas) gauta Europos Komisijos metinė darbo programa pristatoma bendrame Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų posėdyje, į kurį kviečiami specializuotų komitetų atstovai. Pristatyti šį klausimą gali būti kviečiami Europos Komisijos atstovai.

5. Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetai, išklausę Europos Komisijos metinės darbo programos pristatymą, sprendimu paprašo specializuotų komitetų apsvarstyti ir pagal kompetenciją pateikti motyvuotas išvadas dėl šioje programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai ir priskirti juos vienai iš šių kategorijų: 1) labai aktualūs, 2) aktualūs arba 3) nelabai aktualūs.

6. Šio reglamento 5 punkte nurodytas sprendimas, Europos Komisijos metinė darbo programa ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) parengtas Lietuvos aktualiausių klausimų sąvadas nedelsiant įregistruojami Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriate (toliau – Seimo posėdžių sekretoriatas) ir perduodami svarstyti visiems specializuotiems komitetams ir Užsienio reikalų komitetui.

7. Užsienio reikalų komitetas ir specializuoti komitetai pagal kompetenciją svarsto Europos Komisijos metinę darbo programą ir priima motyvuotas išvadas dėl šioje programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, priskirdami juos prie labai aktualių, aktualių arba nelabai aktualių. Išvadoje Užsienio reikalų komitetas ir specializuoti komitetai taip pat nurodo, kurių Europos Komisijos metinėje darbo programoje nurodytų pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektų, kaip jie apibrėžti Seimo statuto 1801 straipsnio 3 dalyje (toliau – pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas), atitiktį subsidiarumo principui numato vertinti.

8. Užsienio reikalų komiteto ir specializuotų komitetų motyvuotos išvados dėl Europos Komisijos metinėje programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai pateikiamos toliau svarstyti bendrame Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų posėdyje ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Europos Komisijos metinės darbo programos įregistravimo Seimo posėdžių sekretoriate dienos.

9. Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetai suderina bendro posėdžio, kuriame bus apibendrinamos specializuotų komitetų ir Užsienio reikalų komiteto išvados dėl Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumo Lietuvai, datą. Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetai, apibendrindami šiame punkte numatytas išvadas pagal Europos Komisijos metinę darbo programą, priima išvadą, kurioje:

9.1. atsižvelgę į specializuotų komitetų arba Užsienio reikalų komiteto išvadas, priskiria Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą prie labai aktualių ar aktualių;

9.2. priskiria Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą ar kitą ES dokumentą, kuris specializuotų komitetų arba Užsienio reikalų komiteto priskirtas nelabai aktualiems, prie labai aktualių ar aktualių;

9.3. pakeičia Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateikto pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento priskyrimą šio reglamento 5 punkte numatytoms kategorijoms.

10. Bendra Europos reikalų ir Užsienio reikalų komitetų išvada dėl Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą perduodama Vyriausybei, specializuotiems komitetams, Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje ir paskelbiama Tarpparlamentinėje Europos Sąjungos informacijos mainų sistemoje 
(toliau – IPEX).

11. Seime gavus pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą, neįtrauktą į Europos Komisijos metinę darbo programą, Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas gali prašyti specializuoto komiteto pareikšti savo nuomonę dėl jo aktualumo Lietuvai.

12. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, gavęs šio reglamento 11 punkte nurodytą specializuoto komiteto nuomonę ir ją įvertinęs, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktą pasiūlymą priimti ES teisės aktą arba kitą ES dokumentą gali priskirti prie labai aktualių arba aktualių.

 

III SKYRIUS

Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo STEBĖSENA

 

13. Specializuoti komitetai ir Užsienio reikalų komitetas pagal nustatytus prioritetus ne rečiau kaip kartą per metus Europos reikalų komitetui šio reglamento priede nustatyta forma teikia informaciją apie labai aktualiems ar aktualiems priskirtų pasiūlymų priimti ES teisės aktą ar kitų ES dokumentų svarstymą Lietuvos Respublikos ir ES institucijose.

14. Europos reikalų komitetas iš specializuotų komitetų ir Užsienio reikalų komiteto gautą šio reglamento 13 punkte numatytą informaciją apibendrina. Kiekvienos Seimo pavasario sesijos pradžioje Europos reikalų komiteto pirmininkas apibendrintą informaciją apie Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos metinę darbo programą svarstymo eigą pateikia Seimo seniūnų sueigai.

 

IV SKYRIUS

Pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų ES dokumentų svarstymas

 

15. Seime gautas labai aktualus ar aktualus pasiūlymas priimti ES teisės aktą perduodamas nagrinėti atitinkamam specializuotam komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją.

16. Seimo statuto 1807 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka Seime gauta Lietuvos Respublikos pozicija dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ir (arba) dėl kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perduodama specializuotiems komitetams, taip pat Europos reikalų komitetui, o Lietuvos Respublikos pozicija dėl klausimų, numatytų Seimo statuto 1802 straipsnio 3 dalyje, – Užsienio reikalų komitetui.

17. Specializuoti komitetai, gavę Seime gautą labai aktualų ar aktualų pasiūlymą priimti ES teisės aktą, prireikus į artimiausio posėdžio darbotvarkę įtraukia klausimą dėl pasirengimo šį pasiūlymą svarstyti.

18. Seimo komitetai Seimo statuto nustatyta tvarka gali organizuoti klausymus tiek dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, tiek dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto.

19. Specializuoti komitetai ir Užsienio reikalų komitetas Seimo statuto 18010 ir 18011 straipsniuose nustatyta tvarka priima išvadas dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto. Specializuotas komitetas arba Užsienio reikalų komitetas šioje išvadoje nurodo:

19.1. savo sprendimą pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai arba

19.2. savo argumentuotą sprendimą nepritarti Lietuvos Respublikos pozicijai ir:

19.2.1. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pateikiami konkretūs pasiūlymai) arba

19.2.2. pasiūlyti pagal kompetenciją Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui įpareigoti kompetentingą ministrą pareikšti parlamentinę išlygą.

20. Specializuoto komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto įregistruojama Seimo posėdžių sekretoriate ir Lietuvos narystės Europos Sąjungos informacinėje sistemoje (LINESIS). Seimo posėdžių sekretoriatas specializuoto komiteto išvadą arba Užsienio reikalų komiteto išvadą perduoda Europos reikalų komitetui, o dėl sričių, nurodytų Seimo statuto
1802 straipsnio  3 dalyje, – Užsienio reikalų komitetui.

21. Europos reikalų komitete arba Užsienio reikalų komitete susipažįstama su specializuoto komiteto išvada dėl Lietuvos Respublikos pozicijos dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto ir nusprendžiama, ar šį klausimą svarstyti komiteto posėdyje kaip atskirą darbotvarkės klausimą.

22. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, svarstydami specializuoto komiteto šio reglamento 21 punkte nurodytą išvadą arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, gali nuspręsti Seimo vardu pareikšti nuomonę. Nusprendus pareikšti Seimo nuomonę, pasiūloma šios nuomonės formuluotė. Seimo nuomonė pareiškiama Seimo statuto 18015 straipsnyje nustatyta tvarka. Europos reikalų komitetas arba Užsienio reikalų komitetas, apsvarstę šio reglamento
21 punkte nurodytą specializuoto komiteto išvadą arba Lietuvos Respublikos poziciją dėl labai aktualaus ar aktualaus pasiūlymo priimti ES teisės aktą arba dėl kito pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto, gali priimti sprendimą:

22.1. pritarti Lietuvos Respublikos pozicijai;

22.2. pasiūlyti Lietuvos Respublikos poziciją pakeisti ir (ar) patikslinti (pasiūloma konkreti formuluotė);

22.3. įpareigoti kompetentingą ministrą pareikšti parlamentinę išlygą.

23. Kitus ES dokumentus, taip pat vadovaujantis Seimo prioritetais pagal Europos Komisijos metinę darbo programą prie nelabai aktualių priskirtus pasiūlymus priimti ES teisės aktus, į Europos Komisijos metinę darbo programą neįtrauktus ne pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektus ar tokių aktų pakeitimo projektus Seimo komitetai svarsto Vyriausybės, Europos reikalų komiteto prašymu arba savo (komiteto pirmininko) iniciatyva, jeigu šiame reglamente nenustatyta kitaip. Seimo komiteto išvada dėl šiame punkte nurodytų dokumentų pagal kompetenciją pateikiama Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui.

 

V SKYRIUS

subsidiarumo principo kontrolė

 

24. Europos reikalų komitetas Seime gautą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektą perduoda nagrinėti specializuotam komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją, kartu nurodydamas, ar šis pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas buvo įtrauktas į Europos Komisijos metinę darbo programą ir ar atitinkamas komitetas, apsvarstęs Europos Komisijos metinėje darbo programoje pateiktų pasiūlymų aktualumą Lietuvai, yra priėmęs sprendimą įvertinti šio pasiūlymo atitiktį subsidiarumo principui.

25. Specializuoto komiteto arba Užsienio reikalų komiteto pirmininkas, gavę šio reglamento 24 punkte nurodytus projektus, rengdami komiteto posėdžių darbotvarkes nusprendžia, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimas turi būti svarstomas komitete. Nusprendęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimo nesvarstyti kaip atskiro klausimo, komiteto pirmininkas ne vėliau kaip likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiomis ES kalbomis, pabaigos apie tai praneša Europos reikalų komitetui.

26. Specializuotas komitetas, rengdamasis svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitiktį subsidiarumo principui, gali prašyti Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir kitų valstybės institucijų parengti išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui.

27. Į specializuoto komiteto posėdį, kuriame planuojama svarstyti pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, kviečiami dalyvauti už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos atstovai, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai, kiti nuomones ar išvadas teikę asmenys, Europos reikalų komiteto biuro atsakingi tarnautojai.

28. Specializuoto komiteto posėdyje, svarstant pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, įvertinama Seimo statuto 1807 straipsnyje nustatyta tvarka pateiktoje Lietuvos Respublikos pozicijoje išdėstyta argumentuota už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos nuomonė, ar pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

29. Specializuotas komitetas, apsvarstęs pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama  komiteto išvada):

29.1. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui;

29.2.  pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

30. Specializuotas komitetas išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui pateikia Europos reikalų komitetui paprastai ne vėliau negu likus 3 savaitėms iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo ES valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiomis ES kalbomis, pabaigos.

31. Specializuotam komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, apie tai nedelsiant informuojamas Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas ir Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje. Informacija apie galimą pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimą subsidiarumo principui nedelsiant paskelbiama IPEX.

32. Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą svarsto Seimo statuto 1806 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvadų rengėjas, teikdamas komitetui sprendimo, kad pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui, projektą, kartu pateikia ir Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektą. Apsvarstę pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui klausimą, Europos reikalų komitetas arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetas priima vieną iš šių argumentuotų sprendimų (įforminama komiteto išvada):

32.1. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui;

32.2. pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas neprieštarauja subsidiarumo principui.

33. Europos reikalų komitetui arba pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetui nustačius galimą subsidiarumo principo pažeidimą, informacija apie tai nedelsiant paskelbiama IPEX ir informuojamas Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje.

34. Europos reikalų komiteto arba Užsienio reikalų komiteto išvada dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui kartu su Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektu, Seimo statuto
35 straipsnyje nustatyta tvarka pateikus prašymą Seimo seniūnų sueigai, perduodami svarstyti Seimo posėdyje.

35. Seimui priėmus rezoliuciją dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui, Europos reikalų komitetas parengia Seimo Pirmininko laiškus, kuriais Europos Parlamento, ES Tarybos ir Europos Komisijos pirmininkams elektroniniu paštu pranešama apie šią Seimo priimtą rezoliuciją. Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui taip pat skelbiama IPEX ir  perduodama Seimo nuolatiniam atstovui Europos Sąjungoje.

 

 

 

 

 

VI SKYRIUS

DALYVAVIMAS EUROPOS SEMESTRO PROCESE

 

36. Europos Komisijai paskelbus metinę augimo apžvalgą, šis ES dokumentas perduodamas specializuotiems komitetams pagal kompetenciją svarstyti ir pateikti Europos reikalų komitetui motyvuotas išvadas. Kiti Seimo komitetai Europos Komisijos paskelbtą metinę augimo apžvalgą gali svarstyti savo (komiteto pirmininko) iniciatyva.

37. Šio reglamento 36 punkte nurodyti specializuoti komitetai motyvuotas išvadas dėl metinės augimo apžvalgos Europos reikalų komitetui pateikia atsižvelgdami į šio klausimo svarstymo ES Taryboje ir Europos Parlamente terminus, tačiau ne vėliau kaip vasario mėnesį.

38. Europos reikalų komitetas, gavęs šio reglamento 37 punkte nurodytas specializuotų komitetų išvadas, jas apsvarsto ir prireikus savo išvadą dėl metinės augimo apžvalgos pateikia Vyriausybei.

39. Informacija apie metinės augimo apžvalgos svarstymą Seimo komitetuose skelbiama IPEX.

40. Šio reglamento 36 punkte nurodyti specializuoti komitetai savo posėdžiuose arba kartu su Europos reikalų komitetu bendrame posėdyje svarsto Vyriausybės pateiktus einamųjų metų Lietuvos konvergencijos arba stabilumo programos ir Nacionalinės reformų programos projektus. Seimo komitetų išvados dėl šių projektų perduodamos Vyriausybei.

41. ES Tarybai priėmus konkrečioms valstybėms narėms skirtas rekomendacijas, šio reglamento 36 punkte nurodyti specializuoti komitetai prireikus Europos reikalų komiteto prašymu apsvarsto Lietuvai skirtas rekomendacijas ir motyvuotas išvadas dėl jų pateikia Europos reikalų komitetui.  

42. Europos reikalų komitetas svarsto ES Tarybos priimtas Lietuvai skirtas rekomendacijas ir šio reglamento 41 punkte nurodytas Seimo komitetų išvadas. Prireikus savo išvadą dėl šiame punkte nurodytų dokumentų Europos reikalų komitetas pateikia Vyriausybei.

43. Seimo komitetai, svarstydami Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą arba šio įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, atsižvelgia į paskutines ES Tarybos rekomendacijas ir nuomonę dėl Lietuvos konvergencijos arba stabilumo programos ir šio reglamento 41 ir 42 punktuose nurodytas išvadas.

VII SKYRIUS

ES INSTITUCIJŲ METINIŲ VEIKLOS ATASKAITŲ SVARSTYMAS

 

44. Seime gauta Europos Audito Rūmų metinė ataskaita perduodama Audito komitetui ir Europos reikalų komitetui.

45. Audito komitetas Europos Audito Rūmų metinės ataskaitos svarstymo komitete datą suderina su Europos Audito Rūmais. Audito komitetui apsvarsčius Europos Audito Rūmų metinę ataskaitą, šio komiteto sprendimas perduodamas Europos reikalų komitetui, o prireikus Audito komiteto išvada dėl Europos Audito Rūmų metinės ataskaitos pateikiama Seimui.

46. Europos reikalų komitetas, gavęs Audito komiteto sprendimą, apsvarsto Europos Audito Rūmų metinę ataskaitą. Audito komiteto ir Europos reikalų komiteto pirmininkų sprendimu Europos Audito Rūmų metinė ataskaita gali būti svarstoma bendrame šių komitetų posėdyje.

47. Audito komitetui ir Europos reikalų komitetui svarstant Europos Audito Rūmų metinę ataskaitą, į posėdį pristatyti šį klausimą paprastai kviečiamas Europos Audito Rūmų narys.

48. Seime gautos Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto metinės veiklos ataskaitos perduodamos Teisės ir teisėtvarkos komitetui ir Europos reikalų komitetui.

49. Teisės ir teisėtvarkos komitetas, apsvarstęs Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto metines veiklos ataskaitas, savo sprendimą perduoda Europos reikalų komitetui. Europos reikalų komitetas, gavęs Teisės ir teisėtvarkos komiteto sprendimą, metines Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto veiklos ataskaitas apsvarsto Europos reikalų komitete. Teisės ir teisėtvarkos komiteto ir Europos reikalų komiteto pirmininkų sprendimu metinės Europos policijos biuro (Europolo) ir Eurojusto ataskaitos gali būti svarstomos bendrame šių komitetų posėdyje.

50. Informacija apie šio reglamento VII skyriuje nurodytų dokumentų svarstymą skelbiama IPEX.

 

 

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

ĮSTATYMŲ, KURIAIS PERKELIAMA ir (ar) įgyvendinama ES TEISĖ, PROJEKTŲ RENGIMO IR SVARSTYMO STEBĖSENA

 

51. Ne rečiau kaip kartą per ketvirtį Europos reikalų komitetas, gavęs Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos (toliau – Europos teisės departamentas) informaciją apie tai, kaip valstybės institucijos ir įstaigos rengia Lietuvos Respublikos įstatymų, būtinų ES teisei perkelti ir (ar) įgyvendinti, projektus, taip pat kitą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu, svarsto šį klausimą komiteto posėdyje ir prireikus priima argumentuotą sprendimą ar nuomonę.

52. Europos reikalų komitetas šio reglamento 51 punkte nurodytą informaciją perduoda specializuotiems komitetams. Siekiant užtikrinti, kad įstatymų leidybos procedūrų metu būtų laiku ir tinkamai priimami įstatymai, kuriais perkeliama ir (ar) įgyvendinama ES teisė, specializuoti komitetai, pagal kompetenciją teikdami pasiūlymus dėl rengiamo Seimo sesijos darbų programos projekto, atsižvelgia į Europos reikalų komiteto perduotą informaciją, susijusią su ES teisės perkėlimu ir (ar) įgyvendinimu.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Šio reglamento nuostatos įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais.

 

______________________

 

 

Europos Sąjungos reikalų svarstymo

Lietuvos Respublikos Seime reglamento

priedas

(Formos pavyzdys)

 

Lietuvos Respublikos Seimo prioritetų pagal Europos Komisijos
metinę darbo programą ir kitų aktualių iniciatyvų

svarstymo STEBĖSENA

 

I. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS 20... M. METINĘ DARBO PROGRAMĄ

 


Eil. Nr.

Pasiūlymo priimti ES teisės aktą

pavadinimas ir numeris

Iniciatyvos Nr. pagal Europos Komisijos metinę darbo programą

Seimo narys, atsakingas už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją

Seimo prioritetas

Numatoma svarstymo (priėmimo) ES institucijose

data

Svarstymo ES Taryboje

stadija

Svarstymo Europos Parlamente

stadija

Svarstymo Vyriausybėje ir jos institucijose

stadija

Svarstymo Seime

stadija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. INICIATYVOS PAGAL EUROPOS KOMISIJOS ANKSTESNIŲ METŲ METINES DARBO PROGRAMAS

 


Eil. Nr.

Pasiūlymo priimti ES teisės aktą

pavadinimas ir numeris

Iniciatyvos Nr. pagal Europos Komisijos (nurodomi metai) metinę darbo programą

Seimo narys, atsakingas už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją

Seimo prioritetas

Numatoma svarstymo (priėmimo) ES institucijose

data

Svarstymo ES Taryboje

stadija

Svarstymo Europos Parlamente

stadija

Svarstymo Vyriausybėje ir jos institucijose

stadija

Svarstymo Seime

stadija