LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SAKRALINIŲ OBJEKTŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. liepos 14 d. Nr. 10V-558

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu ir Lazdijų rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. 5TS-259 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ IV skyriaus „Lazdijų rajono savivaldybės veiklos programos“ Kultūros ir turizmo plėtros programa,

tvirtinu Lazdijų rajono savivaldybės sakralinių objektų projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                        Ilona Šaparauskienė


 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. liepos 14 d.

įsakymu Nr. 10V-558

 

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SAKRALINIŲ OBJEKTŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lazdijų rajono savivaldybės sakralinių objektų projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Lazdijų rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) tarybos 2020 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. 5TS-259 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, IV dalies „Lazdijų rajono savivaldybės veiklos programos“ Lazdijų rajono savivaldybės kultūros ir turizmo plėtros programos 3 tikslo „Skatinti ir vystyti turizmą savivaldybėje“ 3.1 uždavinio „Plėtoti turizmo paslaugas ir skatinti bei populiarinti turizmą“ 3.1.2 priemonės „Savivaldybės teritorijoje esančių nekilnojamųjų kultūros paveldo vertybių ir architektūrinę, kultūrinę, sakralinę reikšmę turinčių objektų tvarkymo ir pritaikymo visuomenės ir turizmo poreikiams finansavimas“ (toliau – priemonė), įgyvendinimo tvarką.

2.  Priemonės tikslas – prisidėti prie Lazdijų krašto sakralinę, kultūrinę reikšmę turinčių objektų, priklausančių religinėms bendruomenėms, išsaugojimo, tvarkymo ir pritaikymo visuomenės ir turizmo poreikiams.

3.  Lėšos priemonei įgyvendinti numatomos kiekvienais metais Lazdijų rajono savivaldybės  (toliau – savivaldybė) biudžete.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

4.  Šiame apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Pareiškėjas – Lazdijų rajono savivaldybės teritorijoje registruotos ir pagal Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymą veikiančios religinės bendruomenės;

4.2. Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti paramą;

4.3. Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose esama informacija, ir tam tikra pinigų suma tuose dokumentuose numatytoms religinėms bendruomenėms projekto tikslams pasiekti;

4.4. Paraiškų vertinimo komisija – administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija, pagal nustatytus kriterijus vertinanti pateiktas paraiškas;

4.5. Vertinimo kriterijai – rodikliai, suteikiantys informaciją apie paraiškų kokybę, projektus ir jų įgyvendinimo rezultatus.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS IR JŲ PATEIKIMO TVARKA

 

5.  Paraiškų priėmimo data ir terminas, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, nurodomi kvietime, kurį parengia ir paskelbia savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius. Kvietimas teikti paraiškas, informacija apie projektų finansavimą skelbiama savivaldybės internetiniame puslapyje www.lazdijai.lt.

6.  Pareiškėjas pateikia užpildytą paraišką (1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir patvirtinta pareiškėjo atstovo parašu ir antspaudu. Pareiškėjas paraišką privalo pateikti savivaldybės administracijai iki kvietime nurodytos datos įskaitytinai.

7.  Projektų atrankos prioritetai:

7.1. papildomus finansavimo šaltinius turintiems pareiškėjams (prie papildomų finansavimo šaltinių priskiriamos ir nuosavos pareiškėjo lėšos);

7.2. objektams, kurie įregistruoti Kultūros vertybių registre;

7.3. avarinės grėsmės pašalinimo darbams.

8.  Tinkamomis finansuoti iš priemonės lėšų pripažįstamos tik detaliai pagrįstos, su projekte numatomų veiklų vykdymu susijusios išlaidos:

8.1. pastatų ir daiktų, turinčių istorinę, architektūrinę ir meninę vertę, išsaugojimo darbai: tyrimai, remontas, avarinės grėsmės pašalinimas, konservavimas, restauravimas, atkūrimas ir projektavimas;

8.2. apsaugos sistemų įrengimas;

8.3. įgarsinimo sistemų įrengimas;

8.4. religinių pastatų aplinkos tvarkymo darbai.                 

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

9.  Paraiškas, pildydama paraiškos vertinimo anketas (2 priedas) per 15 d. d. nuo šio aprašo 5 punkte nurodyto termino pabaigos vertina komisija, kuri sudaroma ir kurios darbo reglamentas tvirtinami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, pagal šiuos kriterijus:

9.1. paraiškos užpildymo kokybė (paraiška parengta tvarkingai, pagal patvirtintą paraiškos formą, aiškiai atsakyta į visus paraiškos formos punktus, yra visi reikalingi parašai ir antspaudai);

9.2. projekto atitikimas projektų atrankos prioritetams;

9.3. paraiškos biudžeto pagrįstumas (išlaidos yra aiškios, tinkamos finansuoti ir detaliai pagrįstos);

9.4. pareiškėjo turimi ištekliai projekto įgyvendinimui (turimos lėšos, resursai ir projektų vykdymo patirtis).

10.  Pareiškėjų projektams finansavimas neskiriamas, jeigu:

10.1.  pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

10.2.  savivaldybės administracija yra nustačiusi praėjusiais metais iš savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo projektų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus;

10.3.  pareiškėjas nėra pateikęs savivaldybės administracijai projektų buhalterinės ataskaitos dokumentų už praėjusiais metais panaudotas savivaldybės biudžeto lėšas;

10.4.  pareiškėjas projekte numato vykdyti priemonės lėšomis neremiamas veiklas.

11.  Komisija, nustačiusi, kad kai kurios paraiškos biudžete numatytos išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, jeigu paraiškos projekto sąmatoje nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos arba yra nepakankamai pagrįstos, taip pat atsižvelgdama į gautų paraiškų skaičių ir Lazdijų rajono savivaldybės biudžete priemonei numatytą lėšų sumą, gali siūlyti skirti pareiškėjui mažesnę nei paraiškoje prašoma paramos sumą.

12.  Komisija, įvertinusi pareiškėjų paraiškas, teikia administracijos direktoriui rekomendacijas ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir sudaro siūlomų finansuoti projektų sąrašą.

13.  Pretenduoti į finansavimą gali projektų paraiškos, įvertintos daugiau kaip 40 balų. Kai projektų paraiškoms, surinkusioms 40 ir daugiau balų, finansuoti nepakanka Lazdijų rajono savivaldybės biudžete priemonei numatytos lėšų sumos, pirmenybė suteikiama projektų paraiškoms, surinkusioms daugiau balų. Esant vienodam balų skaičiui, pirmenybė teikiama anksčiau pateiktoms projektų paraiškoms.

 

V SKYRIUS

FINANSAVIMO SKYRIMAS

 

14.  Sprendimą dėl projektų finansavimo priima savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos protokolu įformintus siūlymus. Sprendimas priimamas per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos. 

15.  Apie priimtą sprendimą skirti ar neskirti finansavimą pareiškėjai informuojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu būdu.

16.  Pareiškėjas, įgyvendinus projekto veiklas, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d. pateikia savivaldybės administracijai projekto paraišką lėšoms gauti (3 priedas).

17.  Lėšas projekto įgyvendinimui perveda savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius per 5 d. d. nuo projekto paraiškos lėšoms gauti gavimo savivaldybės administracijoje dienos.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

18.  Pareiškėjas, vykdydamas paraiškoje nurodytus įsipareigojimus dėl projekto įgyvendinimui skirto finansavimo, užtikrina lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį ir atsako už nepanaudotų ar neteisėtai panaudotų lėšų grąžinimą į savivaldybės biudžetą.

19.  Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos privalo būti panaudotos tik toms išlaidoms apmokėti, kurios buvo numatytos projekto paraiškoje.

20.  Pareiškėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimui, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 30 d., savivaldybės administracijai pateikia Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (4 priedas).

21.  Pareiškėjas, pažeidęs aprašo reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka, grąžina savivaldybei iš savivaldybės gautas lėšas projektui įgyvendinti ir praranda teisę kitais metais teikti paraišką ir gauti finansavimą iš savivaldybės.

22.  Pareiškėjų paraiškos saugomos teisės aktų nustatyta tvarka.

23.  Projektų finansinė ir veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

24.  Priemonę koordinuoja ir pareiškėjus konsultuoja savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyrius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25.  Šis aprašas gali būti keičiamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

______________________

part_ae09f866ac8441d794f0ad2ebe9f5b9c_end