Šiaulių miesto savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. RUGSĖJO 7 D. SPRENDIMO NR. T-327 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO AUKŠTŲJŲ MOKYKLŲ, PROFESINIO RENGIMO CENTRO BEI VERSLO ĮMONIŲ STEAM IR INOSTART PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gegužės 2 d. Nr. T-159
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 7 d. sprendimą Nr. T-327 „Dėl Šiaulių miesto aukštųjų mokyklų, profesinio rengimo centro bei verslo įmonių STEAM ir INOSTART programų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeisti pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
3. Pakeisti nurodytu sprendimu patvirtintą Šiaulių miesto aukštųjų mokyklų, profesinio rengimo centro bei verslo įmonių STEAM ir INOSTART programų finansavimo tvarkos aprašą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2017 m. rugsėjo 7 d. sprendimu Nr. T-327
(2019 m. gegužės 2 d. sprendimo Nr. T-159
redakcija)
STEAM, STEAM JUNIOR IR INOSTART PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. STEAM, STEAM JUNIOR ir INOSTART programų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto teritorijoje veikiančių aukštųjų mokyklų, profesinio rengimo centro, verslo įmonių ir kitų vykdytojų parengtų STEAM, STEAM JUNIOR ir INOSTART programų tikslus ir lėšų skyrimo principus, programų teikimą, programų vertinimą, viešinimą ir pasirinkimą, lėšų skyrimo, jų panaudojimo ir atsiskaitymo tvarką.
2. Lėšos programoms finansuoti kiekvienais metais numatomos Šiaulių miesto savivaldybės švietimo prieinamumo ir kokybės užtikrinimo programoje (toliau – Švietimo prieinamumo ir kokybės užtikrinimo programa).
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. STEAM (liet. gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, kūrybiškumas ir matematika) programa – programa, skirta Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų 5–12 klasių mokinių praktiniams gebėjimams ugdyti gamtos mokslų, informacinių technologijų ir inžinerijos srityse. Programa vykdoma miesto aukštųjų ir profesinių mokyklų ir kitų ūkio subjektų laboratorijose ir specializuotuose kabinetuose;
3.2. STEAM JUNIOR programa – programa, skirta didinti Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų 1–4 klasių mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika, ugdyti mokinių kūrybiškumo ir iniciatyvumo kompetencijas;
3.3. INOSTART (liet. inovacijos kūrimo pradžia) programa – programa, skirta informacinių technologijų programinių produktų, inžinerinių sprendimų projektams parengti ir plėtoti. Programą įgyvendina Šiaulių miesto teritorijoje esančios aukštosios mokyklos studentas, bendradarbiaudamas su kito Šiaulių miesto teritorijoje veikiančio ūkio subjekto atstovu ir pasirinktos (informacinių technologijų, inžinerinės) srities mokslininku pagal ūkio subjekto pateiktą poreikį;
3.4. STEAM ir STEAM JUNIOR programos vykdytojas – Šiaulių mieste veikianti aukštoji mokykla, profesinio rengimo centras, verslo įmonė, viešoji įstaiga, neformaliojo vaikų švietimo mokykla, bendrojo ugdymo mokykla, įgyvendinanti STEAM ir (ar) STEAM JUNIOR programas;
II SKYRIUS
PROGRAMŲ TIKSLAI IR FINANSAVIMO PRINCIPAI
4. STEAM programos tikslas – didinti mokinių motyvaciją gamtos mokslų, informacinių technologijų ir inžinerijos srityse ugdant praktinius mokinių gebėjimus Šiaulių miesto laboratorijose ir įmonėse.
5. STEAM JUNIOR programos tikslas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų, inžinerijos ir meno kontekste.
6. INOSTART programos tikslas – skatinti tarp studentų, mokslininkų ir kitų ūkio subjektų bendradarbiavimą, reikalingą inovacijoms kurti, studentų žinioms gilinti ir įgūdžiams tobulinti vystant produktą pagal konkretų ūkio subjekto užsakymą.
7. Lėšos programoms finansuoti skiriamos konkurso būdu, atsižvelgiant į Šiaulių miesto savivaldybės biudžete (toliau – savivaldybės biudžetas) numatytas lėšas.
8. STEAM programa yra 10 valandų programa ne mažesnei kaip 10 mokinių grupei. Programai įgyvendinti vienai grupei skiriama 1000 eurų.
9. STEAM JUNIOR yra 10 valandų programa ne mažesnei kaip 15 mokinių grupei. Programai įgyvendinti vienai grupei skiriama 1000 eurų.
10. INOSTART programa yra 50 valandų programa 1 studentui kartu su 1 mokslininku. Programai įgyvendinti skiriama 3000 eurų.
12. Programos vykdytojas Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus nustatyta tvarka teikia programą atrankos konkursui.
13. Lėšos STEAM ir STEAM JUNIOR programoms įgyvendinti skiriamos, jei:
13.1. programa apima gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų ir (ar) inžinerijos sritis;
14. Savivaldybės biudžeto lėšos INOSTART programai įgyvendinti skiriamos, jei:
14.1. aukštosios mokyklos parengta programa apima informacinių technologijų ir (ar) inžinerijos studijų ir mokslo sritis;
14.2. pateikiamas aukštosios mokyklos ir Šiaulių mieste veikiančio ūkio subjekto susitarimas dėl darbų atlikimo;
16. Jeigu vertų finansuoti programų lėšų suma yra mažesnė, negu suplanuota skirti lėšų, Savivaldybės administracijos direktorius gali priimti vieną iš šių sprendimų:
16.1. skelbti papildomą programų finansavimo konkursą (informacija apie papildomą programų konkursą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje);
III SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
17. Savivaldybės administracija su programos vykdytoju sudaro Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį programai įgyvendinti (toliau – Sutartis).
18. Lėšos skiriamos šioms programai vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:
18.2. darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms darbuotojams, tiesiogiai susijusiems su programos įgyvendinimu;
19. Lėšos neskiriamos:
20. Lėšas programos vykdytojui Savivaldybės administracija perveda pagal pasirašytą Sutartį ir Sutarties priedus.
21. Programos vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik Sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.
IV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
25. Programos vykdytojas teikia Savivaldybės administracijos padaliniams prašomą informaciją apie programos vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.
26. Programos vykdytojas, pateikęs klaidingą informaciją apie programos vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Informacija apie finansuotų programų vykdymą, t. y. programos trumpas aprašymas, nuotraukos ar vaizdo medžiaga iš organizuojamų užsiėmimų, programos ataskaitos ir kita aktuali informacija, susijusi su programos, finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų, vykdymu, skelbiama programų vykdytojų interneto svetainėse ar socialinių tinklų paskyrose.