Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

ŽEMĖS ŪKIO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MAISTO PERDAVIMO PARAMOS GAVĖJAMS SUTARČIŲ SUDARYMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 31 d. Nr. VĮ-295

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos maisto įstatymo 9 straipsnio 6 dalimi ir Žemės ūkio agentūros prie Žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų žemės ūkio ministro 2023 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. 3D-583 „Dėl viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros pertvarkymo į biudžetinę įstaigą“, 17.6 papunkčiu:

1.       T v i r t i n u Maisto perdavimo paramos gavėjams sutarčių sudarymo priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).

2.       P a v e d u Rinkos priežiūros departamentui identifikuoti visas mažmeninės prekybos įmonių su paramos gavėjais sudarytas sutartis, nurodytas Lietuvos Respublikos maisto įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje ir vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu tvirtinamo Maisto perdavimo paramos gavėjams sutarčių sudarymo priežiūros tvarkos aprašo 7 punkte nurodytais kriterijais, ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 20 d. pateikti Agentūros direktoriui 2025 metų patikrinimų plano projektą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Jonas Balkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Žemės ūkio agentūros prie Žemės ūkio ministerijos

direktoriaus 2024 m. spalio 31 d. įsakymu

Nr. VĮ-295

 

 

MAISTO PERDAVIMO PARAMOS GAVĖJAMS SUTARČIŲ SUDARYMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Maisto perdavimo paramos gavėjams sutarčių sudarymo priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato, kaip organizuojama ir vykdoma įpareigojimo sudaryti sutartis dėl maisto perdavimo labdarai ir (ar) paramai tarp mažmeninės prekybos įmonių ir paramos gavėjų laikymosi priežiūra.

2.       Pagrindinis priežiūros tikslas – užtikrinti, kad mažmeninės prekybos įmonės su vienu, ar keliais paramos gavėjais sudarytų sutartis dėl maisto, kuris neatitinka maisto srities ir kitų teisės aktų reikalavimų, tačiau yra saugus ir tinkamas vartoti, perdavimo labdarai ir (ar) paramai.

3.       Apraše vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai: 

3.1.    Agentūra – Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos. 

3.2.    Įstatymas – Lietuvos Respublikos maisto įstatymas.

3.3.    Mažmeninės prekybos įmonė – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje. 

3.4.    Paramos gavėjas – Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytas asmuo, kuriam yra suteiktas paramos gavėjo statusas. 

3.5.    Sutartis – Mažmeninės prekybos įmonės ir paramos gavėjo sudaryta rašytinė sutartis, kurioje nustatoma pasiūlymo perduoti labdarai ir (ar) paramai skirtą maistą teikimo ir tokio maisto perdavimo tvarka ir sąlygos.

4.       Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos maisto įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PATIKRINIMŲ RŪŠYS IR ATLIKIMO TVARKA

5.       Agentūra, vykdydama mažmeninės prekybos įmonių sutarčių su paramos gavėjais dėl maisto skirto labdarai ir (ar) paramai sudarymo priežiūrą, atlieka mažmeninės prekybos įmonių veiklos patikrinimus: planinius ir neplaninius.

6.       Agentūra planinius ir neplaninius patikrinimus atlieka nuotoliniu būdu. Patikra mažmeninės prekybos įmonės buveinės vietoje atliekama tik tais atvejais, kai mažmeninės prekybos įmonė įrodo, kad dokumentų teikimas elektroninėmis priemonėmis sukeltų nepagrįstai didelę administracinę naštą.

7.       Planiniai patikrinimai atliekami pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą ateinančių kalendorinių metų patikrinimų planą, kuris sudaromas iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 d. ir yra skelbiamas Agentūros interneto svetainėje. Į patikrinimų planą įtraukiamos visos mažmeninės prekybos įmonės, paskirstant jų veiklos patikrinimus kas ketvirtį pagal mažmeninės prekybos įmonės su paramos gavėjais sudarytų sutarčių kiekį ir šių sutarčių galiojimo terminus.

8.       Agentūra mažmeninės prekybos įmonę apie planuojamą atlikti patikrinimą informuoja ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki patikrinimo atlikimo dienos.

9.       Mažmeninės prekybos įmonė per Agentūros nustatytą ne trumpesnį nei 10 darbo dienų terminą Agentūrai patikrinimui atlikti turi pateikti visas su paramos gavėjais sudarytas sutartis dėl maisto perdavimo labdarai ir (ar) paramai arba šių sutarčių kopijas. Konkretūs dokumentų ir informacijos pateikimo terminai ir būdai nurodomi Agentūros pranešime apie planuojamą atlikti patikrinimą.

10.     Jei yra poreikis išsiaiškinti su patikrinimo atlikimu susijusias papildomas aplinkybes, ar užduoti klausimus dėl pateiktų dokumentų bei informacijos, Agentūros darbuotojas gali inicijuoti pokalbį su mažmeninės prekybos įmonės atstovu (-ais), ir (ar) su paramos gavėjo atstovu (-ais) (telefonu arba per vaizdo konferencijų organizavimo platformas).

11.     Agentūros darbuotojas patikrinimą turi atlikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešime apie planuojamą patikrinimą nurodytos patikrinimo atlikimo dienos.

12.     Agentūros darbuotojas atlikdamas patikrinimą pildo šio Aprašo priede nustatytos formos Patikros aktą. Užpildytas Patikros aktas ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo jo registracijos Agentūros naudojamoje Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (DBSIS) dienos išsiunčiamas susipažinti mažmeninės prekybos įmonei. Mažmeninės prekybos įmonė turi teisę per 5 darbo dienas nuo Patikros akto jai išsiuntimo dienos informuoti Agentūrą el. paštu info@zua.lt, apie savo nesutikimą su nustatytais patikrinimo rezultatais.

13.     Agentūros darbuotojas nustatęs, kad mažmeninės prekybos įmonė nebuvo sudariusi sutarties su paramos gavėju, atlieka šio Aprašo IV skyriuje numatytus veiksmus.

14.     Jeigu mažmeninės prekybos įmonė nepateikia Aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų, laikoma, kad įmonė nėra sudariusi sutarčių ir atliekami Aprašo IV skyriuje numatyti veiksmai.

15.     Agentūra turi teisę inicijuoti ir atlikti neplaninį patikrinimą, esant bent vienam pagrindui, nustatytam Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 13 dalyje.

16.     Motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą priima Agentūros direktorius.

17.     Neplaninis patikrinimas atliekamas šiame skyriuje nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

AGENTŪROS IR MAŽMENINĖS PREKYBOS ĮMONIŲ TEISĖS

 

18.     Agentūra atlikdama sutarčių sudarymo priežiūrą, turi teisę:

18.1atlikti patikrinimus;

18.2iš mažmeninės prekybos įmonių gauti sutartis, sudarytas su paramos gavėjais;

18.3iš mažmeninės prekybos įmonių ir paramos gavėjų gauti paaiškinimus;

18.4taikyti Įstatymo 122 straipsnio 7 dalyje numatytas poveikio priemones.

19.     Mažmeninės prekybos įmonė turi teisę:

19.1būti informuota apie atliekamą patikrinimą bei susipažinti su atlikto patikrinimo rezultatais;

19.2duoti žodinius arba rašytinius paaiškinimus, pateikti papildomą informaciją ir kitus dokumentus;

19.3gauti Agentūros darbuotojų konsultaciją ar kitą informaciją teisės aktų taikymo klausimais;

19.4skųsti Agentūros administracinius sprendimus ir (arba) veiksmus (neveikimą) Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsnio nustatytais pagrindais ir šio Aprašo 26-27 punktuose nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

POVEIKIO PRIEMONIŲ SKYRIMO TVARKA

 

20.     Jei patikrinimo metu nustatoma, kad mažmeninės prekybos įmonė nėra sudariusi sutarties dėl maisto perdavimo su paramos gavėju, Agentūros Rinkos priežiūros departamento direktorius inicijuoja sprendimo dėl poveikio priemonių mažmeninės prekybos įmonei skyrimo projekto rengimą. Sprendimo dėl poveikio priemonių mažmeninės prekybos įmonei skyrimo projektą rengia kitas Agentūros darbuotojas, nedalyvavęs patikrinime.

21.     Mažmeninės prekybos įmonei gali būti skiriamos Įstatymo 122 straipsnio 7 dalyje numatytos poveikio priemonės – įspėjimas arba bauda.

22.     Pranešimas apie ketinimą skirti poveikio priemonę mažmeninės prekybos įmonei išsiunčiamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Patikros akto užregistravimo dienos. Mažmeninės prekybos įmonė atsikirtimus, paaiškinimus, kitą informaciją Agentūrai turi pateikti per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą skirti poveikio priemonę gavimo dienos. Pranešimą apie ketinimą skirti poveikio priemonę mažmeninės prekybos įmonei pasirašo Agentūros Rinkos priežiūros departamento direktorius.

23.     Mažmeninės prekybos įmonėms poveikio priemonės skiriamos Agentūros direktoriaus motyvuotu sprendimu.

24.     Sprendimas dėl poveikio priemonės skyrimo mažmeninės prekybos įmonei išsiunčiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

25.     Pranešimas apie ketinimą skirti poveikio priemonę ir sprendimas skirti poveikio priemonę mažmeninės prekybos įmonei išsiunčiamas Juridinių asmenų registre nurodytu mažmeninės prekybos įmonės elektroninių siuntų pristatymo adresu arba registruotu laišku Juridinių asmenų registre nurodytu mažmeninės prekybos įmonės buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai mažmeninė prekybos įmonė nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.     Mažmeninės prekybos įmonės ar paramos gavėjai, manantys, kad Agentūros darbuotojų veiksmai, ar neveikimas pažeidžia jų teises, ar teisėtus interesus, turi teisę kreiptis į Agentūrą, kad šios teisės būtų apgintos. Skundas pateikiamas Agentūrai ne vėliau kaip per 1 (vieną) mėnesį nuo sužinojimo apie skundžiamus veiksmus dienos. Agentūros sprendimas dėl tokio skundo turi būti priimtas per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo skundo gavimo dienos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

27.     Agentūros priimti administraciniai sprendimai dėl poveikio priemonių skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 14 straipsnyje numatyta tvarka – per 1 (vieną) mėnesį nuo šiame punkte minimo sprendimo gavimo dienos, pateikiant skundą Agentūrai arba Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijai, arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Regionų administraciniam teismui.

28.     Vykdant sutarčių sudarymo priežiūrą, Agentūroje asmens duomenys renkami ir tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo naikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) bei Žemės ūkio agentūros prie Žemės ūkio ministerijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Agentūros direktoriaus įsakymu.

29.     Agentūros darbuotojai privalo saugoti atliekant sutarčių sudarymo priežiūrą sužinotas mažmeninės prekybos įmonių ir paramos gavėjų komercines ar profesines paslaptis ir be jų sutikimo gali naudoti jas tik tiems tikslams, dėl kurių jos buvo pateiktos.

 

____________________________________________