VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2004 m. liepos 9 d. įsakymo Nr.va-132 „DĖL VALSTYBINEI MOKESČIŲ INSPEKCIJAI TEIKIAMOS LAIDAVIMO ARBA GARANTIJOS SUMOS APSKAIČIAVIMO, TIKSLINIMO, TAIP PAT LAIDAVIMO ARBA GARANTIJOS DOKUMENTŲ PRIĖMIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 13 Nr. VA-102

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17 punktu ir 18.11 papunkčiu:

1. Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. liepos 9 d. įsakymą Nr. VA-132 „Dėl Valstybinei mokesčių inspekcijai teikiamos laidavimo arba garantijos sumos apskaičiavimo, tikslinimo, taip pat laidavimo arba garantijos dokumentų priėmimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Valstybinei mokesčių inspekcijai teikiamos laidavimo arba garantijos sumos apskaičiavimo, tikslinimo, taip pat laidavimo arba garantijos dokumentų priėmimo ir naudojimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos, Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktų laidavimo ir garantijos dokumentų registravimo žurnalo FR0741 forma ir Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktų laidavimo ir garantijos dokumentų panaudojimo žurnalo FR0742 forma nekeičiamos):

 

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2004 m. liepos 9 d. įsakymo Nr.va-132 „DĖL VALSTYBINEI MOKESČIŲ INSPEKCIJAI TEIKIAMOS LAIDAVIMO ARBA GARANTIJOS SUMOS APSKAIČIAVIMO, TIKSLINIMO, TAIP PAT LAIDAVIMO ARBA GARANTIJOS DOKUMENTŲ PRIĖMIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 104 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 482 „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 104 straipsnio nuostatų įgyvendinimo“ 2.2 papunkčiu bei Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.11 papunkčiu,

tvirtinu pridedamas:

1. Valstybinei mokesčių inspekcijai teikiamos laidavimo arba garantijos sumos apskaičiavimo, tikslinimo, taip pat laidavimo arba garantijos dokumentų priėmimo ir naudojimo taisykles,

2. Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktų laidavimo ir garantijos dokumentų registravimo žurnalo FR0741 formą,

3. Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktų laidavimo ir garantijos dokumentų panaudojimo žurnalo FR0742 formą.“

2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintas Valstybinei mokesčių inspekcijai teikiamos laidavimo arba garantijos sumos apskaičiavimo, tikslinimo, taip pat laidavimo arba garantijos dokumentų priėmimo ir naudojimo taisykles:

2.1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Mokesčių administratorius, esant Atvejų apraše ar kituose teisės aktuose nurodytiems pagrindams, turi teisę iš mokesčių mokėtojo pareikalauti pateikti laidavimo arba garantijos dokumentus, užtikrinančius mokestinių prievolių (įskaitant mokesčio permokos (skirtumo) grąžinimo (įskaitymo) pagrįstumą) įvykdymą, o esant Atvejų aprašo 3.1 – 3.9, 3.11, 3.13, 3.16, 3.18 – 3.21 papunkčiuose nustatytiems atvejams, turi teisę iš mokesčių mokėtojo pareikalauti pateikti laidavimo arba garantijos dokumentus, jeigu yra nustatytos aplinkybės, pagal centrinio mokesčių administratoriaus patvirtintus rizikos vertinimo kriterijus, keliančios pagrįstą riziką dėl mokesčių mokėtojo galimo netinkamo mokestinių prievolių vykdymo arba dalyvavimo sandoriuose siekiant išvengti mokestinių prievolių, t. y.:

6.1. mokesčių mokėtojas, kuris per einamuosius ir vienerius praėjusius kalendorinius metus vykdo (vykdė) sandorius su mokestinių prievolių nevykdančiais Lietuvos mokesčių mokėtojais, kurie sandorių sudarymo metu nebuvo pateikę visų privalomų deklaracijų ar apyskaitų ir / arba turėjo 1 500 eurų sumą viršijančią atitinkamo mokesčio mokestinę nepriemoką (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas buvo atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyko mokestinis ginčas), bei su užsienio šalių mokesčių mokėtojais, kurie sandorių sudarymo metu buvo išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčių mokėtojų;

6.2. mokesčių mokėtojas nevykdo (nevykdė) mokesčių administratoriaus nurodymų;

6.3. mokesčių mokėtojo deklaracijose bei kitose ataskaitose nurodomi duomenys (deklaruotas PVM, prekių ir / ar paslaugų pirkimų / pardavimų santykis, darbuotojams apskaičiuojamas ir mokamas darbo užmokestis ir kt.) labai skiriasi nuo kitų panašaus dydžio mokesčių mokėtojų, vykdančių tos pačios rūšies ūkinę komercinę veiklą, deklaracijose bei kitose ataskaitose nurodomų atitinkamos ekonominės veiklos rodiklių vidutinių duomenų;

6.4. mokesčių mokėtojas neturi turto, į kurį galėtų būti nukreiptas išieškojimas ir mokesčių mokėtojas neturi pakankamai žmogiškųjų ir / ar materialinių išteklių, įprastai reikalingų (būdingų) atitinkamai ekonominei veiklai vykdyti;

6.5. mokesčių mokėtojo veiklos rodiklių pokyčiai bei tendencijos nėra susiję su (paaiškinami) objektyviomis ekonominėmis, sezoniškumo ir pan. aplinkybėmis;

6.6. mokesčių mokėtojas 3 ir daugiau kartų tikslino pateiktas to paties mokestinio laikotarpio mokesčių deklaracijas ir / arba tikslino deklaracijas, likus 3 ir mažiau mėnesių iki MAĮ 68 straipsnyje numatyto mokesčio perskaičiavimo senaties termino pasibaigimo;

6.7. mokesčių mokėtojas nepateikė daugiau nei 2 Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytų naftos produktų, bioproduktų, kitų degiųjų skystų produktų ir gamtinių dujų duomenų ataskaitų ir / arba netinkamai tvarkė buhalterinę apskaitą;

6.8. mokesčių mokėtojas kitus nei Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 2 priede nurodytus energinius produktus panaudojo arba pardavė variklių degalams ar šildymo kurui ir nesumokėjo priklausančių mokėti akcizų;

6.9. įmonės vadovui ar jo įgaliotam asmeniui per paskutinius 12 mėnesių buvo skirta administracinė nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1632, 1711, 1712, 1714, ar 1715 straipsnius ir nuo tos dienos, kurią pasibaigia administracinės nuobaudos vykdymas, nėra praėję daugiau kaip vieneri metai;

6.10. mokesčių mokėtojas, kuriam Leidimų dėl nuo akcizų atleidžiamų energinių produktų išdavimo ir panaikinimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko 2004 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. VA-97 „Dėl Leidimų dėl nuo akcizų atleidžiamų energinių produktų išdavimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka išduotas tiekėjo leidimas, įsigyja į kitas Europos Sąjungos valstybes nares tiektinų energinių produktų, kurie klasifikuojami Kombinuotosios nomenklatūros 2707 99 19, 2710 19 91 – 2710 19 99, 3824 90 92, 3824 90 93, 3824 90 96 subpozicijose arba mokesčių mokėtojas šiuos produktus maišo;

6.11. naujas PVM mokėtojas (nuo kurio įregistravimo PVM mokėtoju praėjo ne daugiau kaip 12 mėnesių, įskaitant pakartotinai įregistruotus PVM mokėtojus) muitinėje įformino importo 42 procedūrą „Prekių, kurių tiekimui į kitą valstybę narę taikomas atleidimas nuo PVM, išleidžiant į laisvą apyvartą vienu metu“ (toliau – importo 42 procedūra) prekėms, kurių statistinė vertė didesnė nei 25000 eurų;

6.12. mokėtojas, kuriam per praėjusius 2 metus buvo muitinės iniciatyva panaikinta importo 42 procedūra ir / ar pakeista į importo 40 procedūrą „Prekių, kurių tiekimui netaikomas atleidimas nuo PVM, išleidimas į laisvą apyvartą ir vidaus vartojimą vienu metu“;

6.13. mokėtojas, kurio atžvilgiu muitinėje yra atliekami kontrolės veiksmai dėl importo 42 procedūros įforminimo teisėtumo / pagrįstumo;

6.14. mokesčių mokėtojas, kuris remdamasis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 35 straipsniu per paskutinius vienerius metus nuo sandorių įforminimo tikslino Bendrąjį administracinį dokumentą ir keitė galutinius prekių, kurioms taikyta importo 42 procedūra, gavėjus.

Mokestinės nepriemokos perėmimo atveju mokesčių administratorius tokią teisę turi ir trečiojo asmens, perimančio mokesčių mokėtojo mokestinę nepriemoką, atžvilgiu.

Laidavimo arba garantijos dokumentas ir jo kopija pateikiami mokesčių administratoriui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo mokesčių administratoriaus nurodymo ar kito dokumento, kuriuo pareikalaujama laidavimo ar garantijos, įteikimo mokesčių mokėtojui dienos. Motyvuotu mokesčių mokėtojo prašymu šis terminas gali būti pratęstas iki 60 dienų (išskyrus mokesčio permokos (skirtumo) grąžinimo (įskaitymo) atvejus), skaičiuojant nuo mokesčių administratoriaus nurodymo ar kito dokumento, kuriuo pareikalaujama laidavimo ar garantijos, įteikimo mokesčių mokėtojui dienos. Mokesčių mokėtojas apie tai informuojamas raštu.

Kai sprendime atidėti arba išdėstyti mokestinės nepriemokos sumokėjimą nurodyta sąlyga, kad šios nepriemokos sumokėjimas turi būti užtikrintas laidavimu arba garantija, mokesčių mokėtojas turi pateikti laidavimo arba garantijos dokumentą mokesčių administratoriui (ir sudaryti su mokesčių administratoriumi mokestinės paskolos sutartį) per Mokestinės nepriemokos sumokėjimo atidėjimo arba išdėstymo taisyklėse nurodytą terminą.“

2.2. Pakeičiu 6.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

„6.9. įmonės vadovui ar jo įgaliotam asmeniui per paskutinius 12 mėnesių buvo skirta administracinė nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1632, 1711, 1712, 1714, ar 1715 straipsnius arba pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 173, 174, 176 straipsnių ir 209 straipsnio 1 6 dalis ir nuo tos dienos, kurią pasibaigia administracinės nuobaudos vykdymas, nėra praėję daugiau kaip vieneri metai;“.

2.3. Pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1. Laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas:

7.1.1. užtikrinant tinkamą įvykdymą esamos mokestinės prievolės, laidavimo arba garantijos sumos dydis turi būti lygus prievolės, kurios įvykdymą norima užtikrinti, dydžiui ir / ar grąžintinos (įskaitytinos) permokos (skirtumo), kurios susidarymo pagrįstumu abejojama, dydžiui, pavyzdžiui, esant Atvejų aprašo 3.11 papunktyje nustatytam atvejui – 100 procentų nuo prašyme nurodytos prašomos grąžinti mokesčio permokos (skirtumo) sumos.  

7.1.2. užtikrinant tinkamą įvykdymą būsimos mokestinės prievolės (išskyrus šių taisyklių 7.1.3 – 7.1.5 papunkčiuose nurodytus atvejus), laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas pagal per paskutinius 12 mėnesių to mokesčio, kurio sumokėjimui užtikrinti reikalaujama laidavimo ar garantijos, mokesčių deklaracijų duomenis.

Jeigu mokesčių mokėtojas vykdo veiklą trumpesnį nei 12 mėnesių laikotarpį, laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas pagal jo pateiktų mokesčio deklaracijų duomenis, pavyzdžiui, jeigu mokesčių mokėtojas vykdo veiklą 7 mėnesius ir yra pateikęs 7 PVM deklaracijas, kuriose deklaruotos mokėtinos sumos, laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas pagal 7 jo pateiktų deklaracijų duomenis.

Tais atvejais, kai nustatyta tvarka mokesčių deklaracijos nėra pateiktos, laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas pagal kitą mokesčių administratoriui MAĮ ir kitų mokesčių įstatymų nustatyta tvarka šio mokesčių mokėtojo ir trečiųjų asmenų pateiktą informaciją.

Laidavimo arba garantijos sumos dydį mokesčių administratorius apskaičiuoja, atsižvelgdamas į deklaruotų mokėtinų mokesčio sumų vidurkį, apskaičiuotą pagal paskutinių 12 mėnesių mokesčių mokėtojo pateiktų to mokesčio deklaracijų, kuriose mokesčių mokėtojas deklaravo mokėtiną mokesčio sumą, duomenis. Jeigu prieš tai buvusio mokestinio laikotarpio mokesčių mokėtojo pateiktoje to paties mokesčio deklaracijoje nebuvo nurodyta mokėtina mokesčio suma arba nebuvo pateikta atitinkamo mokesčio deklaracija, būsimos mokestinės prievolės suma apskaičiuojama pagal ankstesnių to mokesčio deklaracijų deklaruotų mokėtinų mokesčio sumų vidurkį, pavyzdžiui, mokesčių mokėtojas per 12 paskutinių mėnesių pateikė 12 PVM deklaracijų, iš kurių 5 PVM deklaracijose buvo deklaruotos grąžintinos PVM sumos (atitinkamai -100 Eur, -150 Eur, -300 Eur, -50 Eur, -30 Eur) ir 7 PVM deklaracijas, kuriose buvo deklaruotos mokėtinos į biudžetą PVM sumos (atitinkamai 200 Eur, 250 Eur, 300 Eur, 100 Eur, 150 Eur, 80 Eur, 40 Eur). Tokiu atveju laidavimo ar garantijos sumos dydis būtų apskaičiuojamas sudedant pateiktų PVM deklaracijų, kuriose nurodytos PVM mokėtinos sumos, sumas ir padalinant iš pateiktų PVM deklaracijų, kuriose deklaruotos mokėtinos PVM sumos, skaičiaus (200 + 250 + 300 + 100 + 150 + 80 + 40 / 7 = 160 Eur;

7.1.3. užtikrinant tinkamą įvykdymą būsimos PVM mokestinės prievolės, galinčios atsirasti esant Atvejų aprašo 3.18 papunktyje nustatytiems atvejams (kai prekių tiekimas vyksta pagal PVM įstatymo 49 straipsnio nuostatas), laidavimo arba garantijos sumos dydis apskaičiuojamas procentais taikant standartinį PVM tarifą nuo PVM deklaracijų 18 laukelyje - „ES PVM mokėtojams patiektos prekės (0 proc.)“ deklaruotos apmokestinamosios vertės sumos (sumų) metinio vidurkio, t. y. sudedant paskutinių 12 mėnesių PVM deklaracijose deklaruotas apmokestinamųjų verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš 12. Jeigu mokesčių mokėtojas pateikęs mažiau nei 12 mėnesių PVM deklaracijas, sumos vidurkis apskaičiuojamas sudedant pateiktose PVM deklaracijose deklaruotas apmokestinamųjų verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš pateiktų PVM deklaracijų skaičiaus.

Tais atvejais, kai prekes įsigyjantis asmuo yra Lietuvos Respublikoje registruotas PVM mokėtojas, o jo PVM mokėtojo kodas buvo nurodytas įsigyjant prekes ir šios prekės išgabenamos iš vienos valstybės narės į kitą valstybę narę, pagal PVM įstatymo 122 straipsnio 3 dalies nuostatas, laidavimo arba garantijos sumos dydis yra skaičiuojamas procentais taikant standartinį PVM tarifą nuo PVM deklaracijose deklaruotos 22 laukelyje – „Iš ES įsigytos prekės trikampei prekybai“ nurodytos prekių vertės, apskaičiuojant deklaruotos apmokestinamosios vertės sumos (sumų) metinį vidurkį, t. y. sudedant paskutinių 12 mėnesių PVM deklaracijose deklaruotas apmokestinamųjų verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš 12. Jeigu mokesčių mokėtojas pateikęs mažiau nei 12 mėnesių PVM deklaracijas, sumos vidurkis apskaičiuojamas sudedant pateiktose PVM deklaracijose deklaruotas apmokestinamųjų verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš pateiktų PVM deklaracijų skaičiaus.

7.1.4. užtikrinant tinkamą įvykdymą būsimos PVM mokestinės prievolės, galinčios atsirasti esant Atvejų aprašo 3.19 papunktyje ir 3.20 papunktyje nustatytiems atvejams. Šiuo atveju laidavimo / garantijos sumos dydis yra skaičiuojamas procentais taikant standartinį PVM tarifą nuo statistinės importuojamų prekių deklaruotų Bendrajame administraciniame dokumente, vertės apskaičiuojant metinį importuojamų prekių vidurkį, t. y. sudedant paskutinių 12 mėnesių Bendruosiuose administraciniuose dokumentuose nurodytas statistinių verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš Bendrųjų administracinių dokumentų skaičiaus. Jeigu mokesčių mokėtojas formino Bendrųjų administracinių dokumentus ne kiekvieną mėnesį, sumos vidurkis apskaičiuojamas sudedant deklaruotų Bendruosiuose administraciniuose dokumentuose statistinių verčių sumas ir padalinant gautą sumą iš įformintų Bendrųjų administracinių dokumentų skaičiaus.

7.1.5. užtikrinant tinkamą įvykdymą būsimos akcizų mokestinės prievolės tais atvejais, kai planuojama tiekti energinius produktus, kuriems taikomos akcizų lengvatos,  laidavimo / garantijos sumos dydis yra skaičiuojamas, atsižvelgiant į numatomą per mėnesį patiekti energinių produktų, kuriems taikomos akcizų lengvatos,  kiekį. Laidavimo / garantijos sumos dydis apskaičiuojamas gavus skirtumą tarp akcizų sumos, apskaičiuotos taikant standartinį akcizų tarifą, ir akcizų sumos, taikant lengvatinį akcizų tarifą. Pavyzdžiui, asmuo planuoja tiekti šildymui skirtus gazolius ir numato vidutiniškai per 1 mėnesį patiekti 10 000 litrų šildymui skirtų gazolių.  Laidavimo / garantijos sumos dydis skaičiuojamas taip: apskaičiuojama vidutinio energinių produktų kiekio akcizų suma, taikant standartinį gazolių akcizų tarifą (10 000 litrų gazolių  x 0.33017 (Eur už 1 litrą gazolių) = 3 301,7 Eur); apskaičiuojama vidutinio energinių produktų kiekio akcizų suma, taikant lengvatinį šildymui skirtų gazolių akcizų tarifą  (10 000 litrų gazolių x 0,02114 (Eur už 1 litrą gazolių) = 211,40 Eur); laidavimo / garantijos sumos dydis apskaičiuojamas gavus skirtumą tarp akcizų sumos, apskaičiuotos taikant standartinį akcizų tarifą, ir akcizų sumos, taikant lengvatinį akcizų tarifą  (3301,7 Eur - 211,40 Eur = 3090,30 Eur).

Kai siekiama  užtikrinti tinkamą įvykdymą būsimos akcizų mokestinės prievolės tais atvejais, kai tiekiami energiniai produktai, kuriems taikomos akcizų lengvatos,  laidavimo / garantijos sumos dydis yra skaičiuojamas, atsižvelgiant į per paskutinius tris mėnesius (jei veikla vykdoma trumpiau – per veiklos vykdymo laikotarpį) patiektą vidutinį energinių produktų, kuriems taikomos akcizų lengvatos,  kiekį. Vidutinis patiektas energinių produktų kiekis apskaičiuojamas sudedant per 3 mėnesius arba per trumpesnį veiklos vykdymo laikotarpį patiektų energinių produktų kiekį ir padalinant jį iš 3 mėnesių (mokestinių laikotarpių, kuriais buvo vykdoma veikla,  mėnesių skaičius).  Laidavimo / garantijos sumos dydis apskaičiuojamas gavus skirtumą tarp akcizų sumos, apskaičiuotos taikant standartinį akcizų tarifą, ir akcizų sumos, taikant lengvatinį akcizų tarifą.

Jeigu Taisyklių 7.1.3 ir 7.1.4 papunkčiuose nurodytais atvejais apskaičiuotas laidavimo ar garantijos sumos dydis daugiau nei 50 procentų viršija sumą, kuri būtų apskaičiuota taikant Taisyklių 7.1.2 papunktyje nurodytą apskaičiavimo metodą, apskaičiuotas laidavimo ar garantijos dydis mažinamas 50 procentų Taisyklių 7.1.2 papunktyje nurodytu apskaičiavimo metodu apskaičiuotos sumos.

Apie Laidavimo arba garantijos sumos dydžio apskaičiavimą mokesčių administratorius mokesčių mokėtoją informuoja prie mokesčių administratoriaus nurodymo ar kito dokumento, kuriuo pareikalaujama laidavimo ar garantijos, pridėdamas laisvos formos laidavimo arba garantijos sumos dydžio apskaičiavimą.“

2.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Tikslinant laidavimo arba garantijos sumos dydį, šių taisyklių nustatyta tvarka mokesčių administratoriui pateikiamas naujas atitinkamos sumos laidavimo arba garantijos dokumentas. Kai mokestinė prievolė padidėja, mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų naują laidavimo arba garantijos dokumentą, užtikrinantį visos mokestinės prievolės (neužtikrinto mokestinės prievolės skirtumo) įvykdymą.

Mokesčių mokėtojui pateikus informaciją, įrodančią tai, kad nustatyta laidavimo ar garantijos suma yra per didelė, mokesčių administratorius gali patikslinti (perskaičiuoti) laidavimo arba garantijos sumos dydį. Tokiais atvejais mokesčių mokėtojas pateikia prašymą perskaičiuoti laidavimo arba garantijos sumos dydį, kuriame nurodo priežastis, dėl kurių tokį perskaičiavimą tikslinga atlikti (pavyzdžiui, pirkėjams grąžinus prekes ir perskaičiavus ankstesnių mokestinių laikotarpių PVM, pateiktos patikslintos mokesčių deklaracijos, kuriose nurodomos mažesnės mokėtinos sumos). Įvertinęs nurodytą informaciją ir nusprendęs tikslinti (mažinti) laidavimo arba garantijos sumą, mokesčių administratorius mokesčių mokėtojui duoda naują nurodymą, prie jo prideda pakeistą laidavimo arba garantijos sumos dydžio apskaičiavimą, ir informuoja mokesčių mokėtoją apie tai, kad ankstesnis mokesčių administratoriaus nurodymas laikomas negaliojančiu.“

3.  N u s t a t a u, kad šio įsakymo 2.2 papunktis įsigalioja 2017 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Viršininko pavaduotojas,

atliekantis viršininko funkcijas                                                                           Artūras Klerauskas