IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 10 d. Nr. T-1

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 10 d. sprendimą Nr. T-99 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo koordinavimo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Henrikas Šiaudinis

 

PATVIRTINTA

 

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

 

2015 m. kovo 10 d. sprendimu Nr. T-1

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo organizavimo Ignalinos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) apima Ignalinos rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą ir kt.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, seniūnija, savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.

2.2. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

2.3. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.4. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.5. Ignalinos rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (PSP) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.6. Ignalinos rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP) – 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis savivaldybės strateginio plėtros plano ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.7. Ignalinos rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa – esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.8. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį planuojamą pasiekti rezultatą.

2.9. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

2.10. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.

 

2.11. Strateginio planavimo grupė (SPG) – Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, kurią sudaro savivaldybės administracijos direktorius ir (arba) jo pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti administracijos darbuotojai ir interesų grupių atstovai. Ji sudaroma strateginių planų rengimui organizuoti ir koordinuoti, įgyvendinimui prižiūrėti, biudžetiniais metais pasiektiems rezultatams įvertinti, iškilusioms problemoms analizuoti ir planuojamo laikotarpio veiklos prioritetams suformuoti.

2.12. Asignavimų valdytojas – Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius, seniūnai, biudžetinių įstaigų vadovai.

2.13. Interesų grupių atstovai – tai viešojo sektoriaus, bendruomenių ir pilietinės visuomenės sektoriaus bei privataus sektoriaus interesų grupių atstovai. Šių grupių atstovai dalyvauja SPG posėdžiuose. Interesų grupių atstovus į SPG skiria savivaldybės administracijos direktorius.

2.14. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

II. STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Strateginio planavimo sistemą Ignalinos rajono savivaldybėje sudaro strateginio planavimo dokumentai ir institucijos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, viešinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

4. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:

4.1. PSP, kurį tvirtina savivaldybės taryba;

4.2. SVP, kurį tvirtina savivaldybės taryba;

4.3. kiti planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti savivaldybės taryba ar savivaldybės administracijos direktorius. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose. Jei minėtuose teisės aktuose laikotarpis neapibrėžiamas, laikomasi nuostatos, kad planavimo dokumentų laikotarpis negali viršyti PSP galiojimo laikotarpio;

4.4. finansų planavimo dokumentai – savivaldybės biudžetas, kitos teisėtai gautos lėšos;

4.5. savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina savivaldybės administracijos direktorius;

4.6. savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, kuriuos pagal 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, rengia, derina ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai.

5. Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti nustatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III. PSP RENGIMO PROCESAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

6. PSP yra savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su PSP nuostatomis. PSP rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybės administracija.

7. PSP struktūra:

7.1. bendroji informacija (nurodomas PSP parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat pateikiama kita svarbi informacija);

7.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė (savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė ir išvados arba tik išvados, pagrindžiančios PSP prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą) (toliau – aplinkos analizė);

7.3. savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities vaizdas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);

7.4. savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (nustatomi plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda savivaldybės bendruomenei);

7.5. PSP įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina PSP įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai);

7.6. priedai: svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

8. Savivaldybės PSP įgyvendinimo organizavimo procesą sudaro:

8.1. PSP įgyvendinimo stebėsena – stebėsenos metu yra renkama informacija apie pasiektus rezultatus. PSP įgyvendinimo stebėsena grindžiama tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo analize. Gali būti praplečiama stebėsenos duomenų apimtis ir vertinimo kriterijų reikšmių stebėsena papildoma priemonių įgyvendinimo būklės stebėsenos elementais.

PSP įgyvendinimo stebėsena vykdoma nuolat ir sistemingai, siekiant nustatyti pokytį tam tikruose sektoriuose ir veiklos srityse, identifikuoti problemines tikslų ir uždavinių įgyvendinimo sritis, rizikas ir laiku pateikti siūlymus dėl vykdomos veiklos koregavimo.

Pasibaigus biudžetiniams metams, iki einamųjų metų sausio 15 d. faktiniai pasiekimo rodikliai susisteminami.

Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, iki einamųjų metų vasario 1 d. parengia apibendrintą informaciją apie kasmetinius PSP įgyvendinimo stebėsenos rezultatus ir teikia susipažinti savivaldybės merui, administracijos direktoriui.

PSP stebėsenos duomenys gali būti panaudojami ir integruojami į savivaldybės mero ir (arba) administracijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas;

8.2. PSP tikslinimas – PSP tikslinimas atliekamas pasikeitus aplinkybėms ir (arba) atlikus tarpinį PSP įgyvendinimo vertinimą. Pasiūlymai, prašymai dėl PSP elementų (tikslų, uždavinių ir priemonių, pasiekimo rodiklių ir kt.) tikslinimo, keitimo, papildymo teikiami raštu savivaldybės administracijos direktoriui. PSP pakeitimai ar papildymai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu;

8.3. atsiskaitymas už įgyvendinimo rezultatus – PSP įgyvendinimo ataskaita kas dvejus metus iki einamųjų metų kovo 31 d. teikiama savivaldybės tarybai išklausyti ir pritarti. Apibendrintą ataskaitą, vadovaudamasis PSP įgyvendinimo stebėsenos duomenimis, rengia savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą;

8.4. PSP įgyvendinimo vertinimas – PSP įgyvendinimo stebėsenos metu nustačius problemines tikslų ir uždavinių įgyvendinimo sritis, gali būti atliekamas tarpinis PSP įgyvendinimo vertinimas. Vertinimo metu siekiama paaiškinti, kodėl užsibrėžti tikslai ir suplanuoti rezultatai nepasiekiami, kokį poveikį (naudą ar žalą) atskiriems sektoriams ir veiklos sritims, tikslinėms grupėms, savivaldybės bendruomenei duoda vykdoma veikla. Dėl tarpinio PSP įgyvendinimo vertinimo atlikimo sprendžia savivaldybės taryba.

Vertinimo metu nustatomas planuojamų vykdyti, vykdomų ar baigtų vykdyti priemonių tinkamumas, efektyvumas, rezultatyvumas, naudingumas ir tęstinumo tikslingumas. Atlikus vertinimą, pateikiamos išvados ir rekomendacijos dėl veiklos rezultatyvumo gerinimo.

Likus metams iki PSP galiojimo pabaigos, atliekamas galutinis PSP įgyvendinimo vertinimas.

Su tarpinio ir galutinio PSP įgyvendinimo vertinimo išvadomis yra supažindinamas savivaldybės meras, tarybos nariai, administracijos direktorius ir kitos interesų grupės.

9. Savivaldybės PSP rengimo bei įgyvendinimo organizavimo procesą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Administracijos direktorius privalo užtikrinti bendradarbiavimu ir partneryste pagrįstą įvairių interesų grupių dalyvavimą savivaldybės strateginio planavimo procese. Interesų grupės turi siekti įnešti savo indėlį į vietos viešųjų paslaugų ir ekonomikos plėtrą.

10. Atskirų, vienos arba kelių savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos yra rengiamos, kai šių veiklos sričių plėtra nenumatyta PSP arba tokių programų rengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose. Programoms taikoma savivaldybės PSP arba savivaldybės SVP programos struktūra.

11. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos šio Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytais savivaldybės PSP rengimo etapais.

 

IV. SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

 

12. SVP yra rengiamas kasmet, numatant savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuoti ir veiksmingai įgyvendinti PSP ir kitų planavimo dokumentų nuostatas. SVP projekto rengimą, svarstymą savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. SVP rengimo grafiką rengia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius. SVP rengimo grafikas tvirtinamas kasmet savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

13. SVP rengiamas atsižvelgiant į PSP, kitus planavimo dokumentus bei asignavimų valdytojų veiklos planus, savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams.

14. SVP struktūra:

14.1. savivaldybės misija;

14.2. strateginiai pokyčiai:

14.2.1. veiklos prioritetai;

14.2.2. svarbiausi darbai;

14.2.3. planuojami pasiekti rezultatai;

14.3. strateginis tikslas (tikslai);

14.4. savivaldybės strateginio veiklos plano programa (programos);

14.5. savivaldybės strateginio veiklos plano priedai (prireikus gali būti pridėtas investicinių projektų sąrašas, kita svarbi susijusi informacija).

15. Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams parengia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius SVP rengimo grafike numatytais terminais.

16. Asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į PSP ir kitus planavimo dokumentus bei savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams, parengia SVP projektus, suderina su jų veiklą kuruojančiais savivaldybės administracijos padaliniais ir pateikia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam skyriui, kuris išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį PSP ir kitiems planavimo dokumentams bei savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozei trejiems metams ir parengia SVP projektą.

17. Parengtas SVP projektas teikiamas svarstyti SPG. SPG išnagrinėja SVP projektą ir prireikus teikia pasiūlymus jį koreguoti ar pildyti. SVP projektą koreguoja ir pildo savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius. SVP projektas SPG gali būti nagrinėjamas atskiromis dalimis.

18. SPG pritarus SVP projektui, jis perduodamas savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam skyriui maksimalių asignavimų programoms planui parengti.

19. SVP projektas tikslinamas pagal maksimalių asignavimų programoms planą. Asignavimų valdytojai tikslina SVP projekto dalis ir teikia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam skyriui, kuris patikslina SVP projektą ir teikia svarstyti SPG.

20. SPG pritarus SVP projektui, jis teikiamas savivaldybės tarybos komitetams (toliau – komitetams) ir tarybai svarstyti tokia tvarka:

20.1. SVP projektas svarstomas komitete, atsakingame už strateginį planavimą. Komitetas teikia pastabas dėl SVP projekto koregavimo ar papildymo;

20.2. SVP projektas pristatomas komitetuose, daugiausia dėmesio skiriant SVP programų projektų pagal jų kuruojamas sritis svarstymui. Komitetų posėdžiuose, kuriuose pristatomas SVP projektas, turi dalyvauti su komitetų veiklos sritimi susijusių savivaldybės administracijos skyrių vedėjai, o komiteto nariams pareikalavus – kitų padalinių ar įstaigų vadovai. Komitetai teikia pastabas ir pasiūlymus dėl SVP projekto koregavimo ar papildymo;

20.3. Prireikus SVP tikslinamas pagal gautas pastabas ir pakartotinai svarstomas SPG;

20.4. SVP projektas teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybos posėdyje.

21. Pagal savivaldybės tarybos patvirtintas programas yra sudaromas savivaldybės biudžetas.

 

V. SVP ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

22. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir savivaldybės biudžetą, pradedamas SVP įgyvendinimas.

23. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius SVP pagrindu parengia metinį Ignalinos rajono savivaldybės administracijos veiklos planą, kuriame detalizuoja SVP priskirtas vykdyti priemones. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą ir jo pakeitimus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

24. Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė SVP įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

25. Stebėsenos procesas vykdomas šiais etapais:

25.1. SVP programų priemonių įgyvendinimo stebėsena. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais asignavimų valdytojai pateikia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam skyriui duomenis apie jiems priskirtų vykdyti SVP programų priemonių įgyvendinimo lygį. Išanalizavęs gautus duomenis, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius parengia SVP įgyvendinimo tarpines ataskaitas ir teikia jas susipažinti savivaldybės administracijos direktoriui. Atsižvelgiant į tarpinių ataskaitų išvadas gali būti formuojami pasiūlymai dėl SVP koregavimo;

25.2. SVP įgyvendinimo rezultatų stebėsena. Pasibaigus kalendoriniams metams, savivaldybės biudžetinės įstaigos pateikia jų veiklą kuruojantiems savivaldybės administracijos padaliniams informaciją apie priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam skyriui pateikiami apibendrinti padalinių duomenys apie asignavimų valdytojams priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus. Išanalizavęs gautus duomenis savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius parengia SVP įgyvendinimo galutinę ataskaitą ir teikia ją svarstyti SPG. SVP įgyvendinimo galutinės ataskaitos duomenys integruojami į metinės savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaitos projektą.

 

VI. SVP KEITIMAS

 

26. Pasiūlymus dėl SVP keitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, asignavimų valdytojai, kiti suinteresuoti juridiniai asmenys.

27. SVP keitimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. SVP keitimo dokumentų projektus rengia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas skyrius. SVP keitimo procesas vyksta tokia tvarka:

27.1. Savivaldybės administracijos direktoriui pateikiami raštiški pasiūlymai dėl SVP keitimo;

27.2. Pasiūlymai svarstomi SPG;

27.3. Pritarus SPG, rengiamas savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo ir teikiamas svarstyti savivaldybės tarybos komitetui, kuruojančiam tą savivaldybės veiklos sritį, su kuria yra susijęs siūlomas keitimas, ir komitetui, atsakingam už strateginį planavimą;

27.4. Apsvarsčius komitetuose, sprendimo projektas teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

 

VII. MVP RENGIMO PROCESAS IR ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS

 

28. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės SVP ir metinį biudžetą, yra rengiami metiniai savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP.

29. MVP yra detalizuojamos savivaldybės SVP priskirtos vykdyti priemonės pagal priemonėms įgyvendinti patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus.

30. MVP struktūra:

30.1. tikslai ir uždaviniai – iš SVP perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai ir (arba) nustatomi siauresni tikslai bei uždaviniai, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios savivaldybės įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant savivaldybės SVP programas, indėlį;

30.2. priemonės – perkeliamos einamaisiais biudžetiniais metais aktualios ir priskirtos įgyvendinti savivaldybės SVP programų priemonės;

30.3. veiklos – priskirtų įgyvendinti savivaldybės SVP programų priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus – veiklas, darbus;

30.4. asignavimai – nurodomi priemonėms ir (arba) konkrečioms veikloms, darbams įgyvendinti patvirtinti asignavimai. Asignavimų suma turi atitikti savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatytus skirti asignavimus;

30.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai – MVP rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms savivaldybės įstaigos funkcijoms atlikti;

30.6. atsakingi vykdytojai – prie veiklų nurodomi už jų vykdymą atsakingi vykdytojai. Kaip vykdytojai gali būti nurodomi savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos arba darbuotojai, savivaldybės įstaigos, jų struktūriniai padaliniai arba darbuotojai.

31. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

31.1. MVP projekto rengimas – seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijos MVP. Seniūnijos MVP projektą rengia seniūnas. Parengtas MVP projektas turi būti aptariamas su vietos bendruomene – seniūnaičių sueigoje, su bendruomeninių organizacijų atstovais, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovais, vietos gyventojais. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.

31.2. MVP tvirtinimas – savivaldybės administracijos, seniūnijų metinius VP tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Su patvirtintu seniūnijos metiniu VP seniūnas supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus.

Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP yra teikiami derinti jų veiklą kuruojantiems savivaldybės administracijos padaliniams. Suderintus MVP tvirtina įstaigų vadovai.

32. MVP įgyvendinimo organizavimo procesas. Savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengimo bei įgyvendinimo organizavimo procesą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

32.1. MVP įgyvendinimo stebėsena vykdoma analizuojant indėlį ir proceso vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo lygį, asignavimų panaudojimą.

MVP įgyvendinimo ataskaitas savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, seniūnai teikia savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, o savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai – jų veiklą kuruojančiam savivaldybės administracijos padaliniui.

32.2. Ataskaitose pateikiama vertinamojo pobūdžio informacija apie pasiektą pažangą, kylančias problemas ir galimus iššūkius. Daugiausia dėmesio skiriama pasiektiems rezultatams, o ne vykdytai veiklai ar atliktoms funkcijoms analizuoti.

32.3. Administracijos direktoriaus įsakymo dėl savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinių veiklos ataskaitų patvirtinimo projektą rengia savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą.

Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas tvirtina įstaigų vadovai.

Seniūnai seniūnijos MVP įgyvendinimo rezultatus aptaria su seniūnaičiais ir vietos gyventojais.

33. MVP ataskaitų duomenys integruojami į savivaldybės veiklos ataskaitą.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Šis Tvarkos aprašas, kiti savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, taip pat ataskaitos dėl strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje, savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų interneto svetainėse.

35. Strateginio planavimo procesą organizuoja ir strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Administracijos direktorius kontroliuoja strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimą ir atsako už patvirtintų strateginių planavimo dokumentų bei jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą.

________________