LIETUVOS RESPUBLIKOS

LIETUVOS KARIUOMENĖS RŪDNINKŲ KARINIO POLIGONO

ĮSTATYMAS

 

2022 m. balandžio 14 d. Nr. XIV-1015

Vilnius

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

konstatuodamas, kad Rusijos Federacijos vykdoma atvira karinė agresija prieš Ukrainą turi reikšmingai neigiamą poveikį Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui;

pripažindamas, kad skubus karinio poligono įkūrimas turi ypatingą valstybinę svarbą užtikrinant Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesus;

įgyvendindamas įsipareigojimus, susijusius su priimančiosios šalies pajėgumų stiprinimu;

siekdamas užtikrinti Nacionalinio saugumo strategijoje nurodytus Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesus,

priima šį įstatymą.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis, tikslas ir taikymas

1. Šis įstatymas nustato Lietuvos kariuomenės Rūdninkų karinio poligono (toliau – poligonas) teritorijos ribas ir jos suformavimą, žemės, reikalingos poligonui įkurti, paėmimą visuomenės poreikiams, statinių ir įrenginių poligono teritorijoje statybą (įrengimą) (toliau – poligono įkūrimas), taip pat nustato žemės, reikalingos poligonui įkurti, paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, statinių ir įrenginių statybos (įrengimo) poligono teritorijoje reikalavimus ir sudaro teisines, finansines ir organizacines sąlygas, reikalingas poligonui įkurti.

2. Teisiniams santykiams, atsirandantiems šio įstatymo pagrindu, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas, Lietuvos Respublikos statybos įstatymas, Lietuvos Respublikos žemės įstatymas, Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas, Lietuvos Respublikos želdynų įstatymas, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas, Lietuvos Respublikos miškų įstatymas, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymas, Lietuvos Respublikos kelių įstatymas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymas, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymas ir šiuos įstatymus įgyvendinantys teisės aktai taikomi tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas.

 

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

Šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Teritorijų planavimo įstatyme, Statybos įstatyme, Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Žemės įstatyme, Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatyme, Želdynų įstatyme, Miškų įstatyme, Kelių įstatyme, Saugomų teritorijų įstatyme, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme, Nekilnojamojo turto kadastro įstatyme, Nekilnojamojo turto registro įstatyme, Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PRIPAŽINIMAS YPATINGOS VALSTYBINĖS SVARBOS PROJEKTAIS,

JŲ ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

3 straipsnis. Sprendimas dėl pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektais

1. Šiuo įstatymu poligono įkūrimas pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektu (toliau – Projektas).

2. Šiuo įstatymu poligono efektyvų naudojimą užtikrinančių inžinerinių statinių ir įrenginių statyba (įrengimas) ne poligono teritorijoje ir naujų saugomų teritorijų už poligono teritorijos ribų įsteigimas, kuriuo kompensuojamas poligono teritorijos ribų nustatymo ir jo naudojimo neigiamas poveikis jame esančioms gamtos vertybėms, pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektu. Šiam ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektui šiame įstatyme nustatytas reglamentavimas, išskyrus šio įstatymo 4 straipsnio 4 dalį ir 5 straipsnio 2 dalį, netaikomas.

 

4 straipsnis. Ypatingos valstybinės svarbos projektų įgyvendinimas

1. Projektą įgyvendina Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija (toliau – Projektą įgyvendinančioji institucija).

2. Projektą įgyvendinančioji institucija ar jos įgaliota institucija organizuoja poligono veiklai reikalingų statinių ir įrenginių statybos (įrengimo) darbus.

3. Aplinkybės, dėl kurių priimtas šis įstatymas, lemia poreikį viešuosius pirkimus, būtinus poligono eksploatavimui pradėti, atlikti ypač skubiai. Projektą įgyvendinančioji institucija ir kitos projekto įgyvendinime dalyvaujančios perkančiosios organizacijos gali atsižvelgti į šias aplinkybes ir, vadovaudamosi Viešųjų pirkimų įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punktu ar Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 19 straipsnio 4 dalies 4 punktu, pirkimus, būtinus poligono eksploatavimui pradėti, atlikti neskelbiamų derybų būdu.

4. Šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi pripažįstamą ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektą įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtos institucijos.

 

5 straipsnis. Ypatingos valstybinės svarbos projektų finansavimas

1. Projektas finansuojamas iš Projektą įgyvendinančiajai institucijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

2. Šio įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektas finansuojamas iš Vyriausybės paskirtoms projektą įgyvendinančiosioms institucijoms skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

 

6 straipsnis. Sprendimų priėmimas

Valstybės ir savivaldybių institucijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, pagal kompetenciją priimdamos sprendimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, visapusiškai bendradarbiauja tarpusavyje ir su Projektą įgyvendinančiąja institucija, keičiasi reikalinga informacija ir užtikrina sprendimų priėmimą laiku, suteikiantį Projektą įgyvendinančiajai institucijai ir (ar) kitiems asmenims teisę vykdyti poligono statinių ir įrenginių projektavimo, statybos (įrengimo) ir kitus susijusius darbus poligono teritorijoje. Su Projekto įgyvendinimu susiję sprendimai turi būti priimami per kuo trumpesnius terminus.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

POLIGONO ĮKŪRIMAS

 

7 straipsnis. Poligono teritorija ir jos suformavimas

1. Poligono teritorijos ribų schema pateikiama šio įstatymo 1 priede. Į poligono teritoriją patenkanti valstybinė žemė, kurioje yra atskirais žemės sklypais nesuformuotos valstybinės žemės, valstybinės žemės sklypai ir jų kadastro duomenys bei vertė nurodomi šio įstatymo 2 priede. Į poligono teritoriją patenkantys privačios žemės sklypai ir jų kadastro duomenys nurodomi šio įstatymo 3 priede.

2. Šiuo įstatymu:

1) šio įstatymo 2 priede nurodyti valstybinės žemės sklypai ir atskirais žemės sklypais nesuformuota valstybinė žemė perduodama patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Krašto apsaugos ministerijai. Valstybinės žemės sklypų, kurie yra išnuomoti ar perduoti neatlygintinai naudotis kitiems asmenims, nuomos ir panaudos sutartys yra nutraukiamos, patirti nuostoliai dėl šių sutarčių nutraukimo atlyginami Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka;

2) šio įstatymo 3 priede nurodytų žemės sklypų valstybės nuosavybės teisė ir Krašto apsaugos ministerijos patikėjimo teisė į šiuos žemės sklypus Projektą įgyvendinančiosios institucijos iniciatyva įregistruojami Nekilnojamojo turto registre ir patikėjimo teise šie sklypai perduodami Krašto apsaugos ministerijai šio įstatymo ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras;

3) poligono teritoriją sudarančių šio įstatymo 2 ir 3 prieduose nurodytų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis pakeičiama į kitos paskirties žemę, naudojimo būdas – teritorijos krašto apsaugos tikslams. Šio įstatymo 3 priede nurodytų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir naudojimo būdas pakeičiami šio įstatymo ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras;

4) poligono teritorijoje esantys valstybinės reikšmės miškų plotai išbraukiami iš valstybinės reikšmės miškų plotų;

5) poligono teritorijoje esantys vietinės reikšmės keliai ir (ar) jų dalys perduodami valstybei nuosavybės teise. Poligono teritorijoje esantys valstybinės reikšmės keliai ir vietinės reikšmės keliai ir (ar) jų dalys perduodami Lietuvos kariuomenei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir jais disponuoti Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nustatytomis sąlygomis. Valstybinės reikšmės keliai ir jų vertės nurodomi šio įstatymo 4 priede. Vietinės reikšmės keliai ir (ar) jų dalys ir kiti šiam turtui perduoti reikalingi duomenys nurodomi turto valdytojo ir Lietuvos kariuomenės pasirašomame perdavimo–priėmimo akte;

6) poligono teritorijoje esantys valstybinės reikšmės keliai, perduoti Lietuvos kariuomenei patikėjimo teise, išbraukiami iš Valstybinės reikšmės kelių sąrašo;

7) poligono teritorijoje esantis valstybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas, išskyrus šios dalies 1 punkte nurodytą žemę, perduodamas patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti Lietuvos kariuomenei Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nustatytomis sąlygomis. Perduodamas nekilnojamasis turtas ir kiti šiam turtui perduoti reikalingi duomenys nurodomi turto valdytojo ir Lietuvos kariuomenės pasirašomame perdavimo–priėmimo akte.

3. Projekto įgyvendinimui Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatyme ir kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose teritorijų planavimą, numatyti reikalavimai parengti teritorijų planavimo dokumentus netaikomi.

4. Poligono teritorijoje esantys žemės sklypai pertvarkomi ir (ar) suformuojami Žemės įstatymo nustatyta tvarka rengiant žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektus.

5. Poligono teritorijoje esantiems valstybinės žemės sklypams (tarnaujantiesiems daiktams) nustatomi kelio servitutai, suteikiantys teisę įvairiomis transporto priemonėmis privažiuoti ar naudojantis jais kaip pėsčiųjų takais prieiti prie žemės sklypų ir statinių (viešpataujančiųjų daiktų). Kelio servitutai ir jų nustatymo schemos pateikiami šio įstatymo 5 priede.

6. Krašto apsaugos ministerija šiuo įstatymu jai perduotų patikėjimo teise valdyti valstybinės žemės sklypų negali parduoti ar kitaip perleisti, išnuomoti, perduoti panaudos pagrindais ar perduoti jais naudotis kitu būdu (išskyrus naudojimą Lietuvos kariuomenei Vyriausybės nustatyta tvarka), jų įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktinių teisių į juos, jais garantuoti, laiduoti ar kitu būdu užtikrinti savo ir kitų asmenų prievolių įvykdymą.

 

8 straipsnis. Žemės naudojimas poligonui įkurti ir veiklai jo teritorijoje vykdyti, su statinių ir įrenginių statyba (įrengimu) susijusių darbų vykdymas

1. Poligono teritorijoje esantys keliai ir (ar) jų dalys, kurie dėl poligono teritorijoje vykdomos veiklos nesuderinami su visuomenės saugumu, interesais dėl eismo ribojimų, paliekami naudoti poligono reikmėms, visuomenės poreikiams nutiesiant artimiausią kelio atkarpą susisiekimui užtikrinti.

2. Poligono teritorijoje vykdomiems darbams, susijusiems su statinių ir įrenginių statyba (įrengimu), poligono paruošimu kariniams mokymams ir pratyboms, taip pat karinių mokymų ir pratybų vykdymui netaikomi:

1) Statybos įstatyme ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti reikalavimai, susiję su visos apimties statinio projekto iki statybos pradžios parengimu, statinio projekto ekspertizės atlikimu (išskyrus ypatinguosius statinius) ir statybą leidžiančio dokumento gavimu. Šio straipsnio 5 dalyje išvardyti ypatingųjų statinių statybos darbai, kurie gali būti vykdomi poligono teritorijoje neturint statinio projekto ekspertizės akto;

2) Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti reikalavimai, susiję su planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimu ir planuojamos ūkinės veiklos atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo;

3) Miškų įstatyme, Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Teritorijų planavimo įstatyme, Žemės įstatyme ir juos įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti apribojimai, susiję su statinių ir (ar) įrenginių statyba (įrengimu) miško žemėje ir miško kirtimu;

4) Saugomų teritorijų įstatyme, Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme ir juos įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti apribojimai, susiję su statinių statyba, kilnojamųjų objektų ir įrenginių laikymu ir naudojimu, miškų ūkio darbų vykdymu neįšalus gruntui, važiavimu ne keliais savaeigėmis motorinėmis transporto priemonėmis, draustiniuose neleidžiama veikla;

5) Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Želdynų įstatyme ir juos įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti reikalavimai gauti leidimą kirsti saugotinus želdinius ir kompensuoti želdinių atkuriamąją vertę;

6) galiojančių savivaldybės ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai, jeigu jie riboja nustatytų ribų poligono teritorijoje esančių žemės sklypų pertvarkymą ir (ar) suformavimą, poligono statinių ir (ar) įrenginių statybos (įrengimo) galimybes.

3. Projektą įgyvendinančioji institucija, vykdydama statinių ir (ar) įrenginių statybą ir (ar) įrengimą, poligono teritorijos parengimą karinių mokymų ir pratybų veiklai, turi siekti kuo mažesnių neigiamų aplinkos būklės pokyčių.

4. Statinių statyba poligono teritorijoje vykdoma neviršijant šio įstatymo 6 priede nustatytų kiekybinių ir kokybinių rodiklių.

5. Neturint statinio projekto ekspertizės akto, kuriame nurodyta, kad statinio projektą galima tvirtinti, poligono teritorijoje gali būti vykdomi šie ypatingųjų statinių statybos darbai:

1) žemės darbai – statybos sklypo reljefo tvarkymas, pamatų duobių, iškasų, tranšėjų kasimas ir užpylimas, pylimų supylimas, kanalų ir griovių kasimas ir jų tvirtinimas, kasimo ir užpylimo darbai sausinimo ir drėkinimo sistemoms įrengti;

2) mechanikos darbai – vandentiekio ir nuotekų šalinimo tinklų tiesimas; betranšėjis inžinerinių tinklų tiesimas, šilumos tiekimo tinklų tiesimas; naftos, dujų tinklų tiesimas; lauko gaisrinio vandentiekio tinklų įrengimas;

3) elektrotechnikos darbai – elektros energijos tiekimo ir skirstymo įrenginių montavimas; elektros tinklų (išskyrus žemos ir vidutinės įtampos elektros tinklus) tiesimas, nuotolinio ryšio (telekomunikacijų) tinklų tiesimas.

6. Poligono teritorijoje statomų ypatingųjų ir neypatingųjų statinių statyba (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas) baigiama surašius deklaraciją apie statybos užbaigimą, ją patvirtinus ir įregistravus Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos.

7. Saugomų teritorijų įstatymą įgyvendinančiosios institucijos kartu su Projektą įgyvendinančiąja institucija stebi poligono teritorijoje esančių saugomų teritorijų būklę ir imasi veiksmų, kad neigiamas poveikis saugomoms teritorijoms, kurio neįmanoma išvengti dėl poligono įkūrimo, jo statinių ir (ar) įrenginių statybos (įrengimo), poligono teritorijos parengimo karinių mokymų ir pratybų veiklai ir šios veiklos vykdymo, būtų kompensuojamas įsteigiant lygiavertes saugomas teritorijas kitose vietose.

8. Poligone planuojami statyti sprogmenų sandėliai projektuojami numatant ne mažesnį kaip 400 metrų atstumą nuo sprogmenų sandėlio iki poligono teritorijos ribos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

POLIGONUI ĮKURTI REIKALINGOS ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS PROCEDŪRA

 

9 straipsnis. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra

1. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros pradžia yra šio įstatymo įsigaliojimo data. Nuo šio įstatymo įsigaliojimo momento žemės savininkai neturi teisės perleisti, įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktinių teisių į šio įstatymo 3 priede nurodytus žemės sklypus, taip pat neturi teisės šių žemės sklypų pertvarkyti (atidalyti, padalyti, perdalyti, sujungti).

2. Projektą įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 16 straipsnyje nustatyta tvarka išsiunčia pranešimą žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui apie šio įstatymo įsigaliojimą ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros pradžią.

3. Projektą įgyvendinančioji institucija apie įsigaliojusį įstatymą ir vadovaujantis juo pradėtą žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą nedelsdama, tačiau ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos, praneša Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui ir pateikia privačių žemės sklypų, kuriuos numatoma paimti visuomenės poreikiams, sąrašą ir prašymą Nekilnojamojo turto registre įrašyti žymas apie pradėtą žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą.

4. Nuo to momento, kai žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui šio straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka yra pranešta apie šio įstatymo įsigaliojimą ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros pradžią, žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas negali kliudyti Projektą įgyvendinančiajai institucijai ar jos atstovams įgyvendinti šiame įstatyme nustatytų žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų. Asmenims, pažeidusiems šio įstatymo reikalavimus, taikoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta administracinė atsakomybė. Be to, tokiais atvejais šio įstatymo nustatyta tvarka žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui pervedant atlyginimą už visuomenės poreikiams paimamą turtą atlyginimo suma yra sumažinama Projektą įgyvendinančiosios institucijos išlaidų, patirtų šalinant žemės savininko ir (ar) kito naudotojo sudarytas kliūtis tinkamai šiame įstatyme nustatytoms žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūroms įgyvendinti, dydžiu.

 

10 straipsnis. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto parengimas ir atlyginimas už visuomenės poreikiams paimamą turtą ir turto vertę

1. Projektą įgyvendinančioji institucija organizuoja paimamo visuomenės poreikiams turto vertinimą, kuris atliekamas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 13 straipsnyje nustatyta tvarka.

2. Projektą įgyvendinančioji institucija, gavusi turto vertinimo ataskaitą, kreipiasi į Nacionalinę žemės tarnybą prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba) su prašymu priimti sprendimą paimti žemę visuomenės poreikiams, kuriame nurodo visuomenės poreikiams paimamuose žemės sklypuose esančių statinių ir įrenginių savininkus, naudotojus ir patikėjimo teisės subjektus (patikėtinius). Jeigu visuomenės poreikiams paimamas žemės sklypas, jame esantys statiniai ir įrenginiai yra įkeisti, Projektą įgyvendinančioji institucija kartu su prašymu taip pat turi pateikti Projekto įgyvendinančiosios institucijos, turto savininko ir kreditoriaus susitarimą dėl nuostolių atlyginimo.

3. Nacionalinė žemės tarnyba Projektą įgyvendinančiosios institucijos prašymą išnagrinėja per 15 dienų nuo prašymo pateikimo dienos. Nacionalinės žemės tarnybos sprendimas paimti žemę visuomenės poreikiams įforminamas Nacionalinės žemės tarnybos direktoriaus tvirtinamu žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktu. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodoma:

1) paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo kadastro duomenys (unikalus numeris, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, žemės sklypo naudojimo būdas, žemės sklypo plotas, adresas, jeigu yra suteiktas, arba gyvenamosios vietovės, savivaldybės pavadinimas), žemės sklype esančių statinių kadastro duomenys (unikalus statinio numeris, statinio pavadinimas, pagrindinė statinio naudojimo paskirtis);

2) žemės savininko ir (ar) kito naudotojo, kurių privačios žemės ir joje esančio kito turto nuomos ir panaudos sutartys prieš terminą nutraukiamos ir panaikinamos daiktinės teisės ir jų suvaržymai į žemę ir joje esantį kitą turtą, vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė;

3) atlyginimo už paimamą visuomenės poreikiams žemę ir kitą turtą dydis, šiame įstatyme nustatytas jo sumokėjimo terminas ir tvarka;

4) statinių patikėjimo teisės subjektas (patikėtinis), kurį nurodo Projektą įgyvendinančioji institucija;

5) išsikėlimo iš visuomenės poreikiams paimamo turto terminas, kuris negali būti ilgesnis negu 3 mėnesiai, skaičiuojant nuo pasirašytame žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodytos atlyginimo sumos pervedimo į žemės savininko ir (ar) kito naudotojo nurodytą sąskaitą dienos.

4. Projektą įgyvendinančioji institucija Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 16 straipsnyje nustatyta tvarka žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui, kreditoriui (jeigu turtas įkeistas) išsiunčia pranešimą apie žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktą. Pranešimu žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas, kreditorius (jeigu turtas įkeistas) kviečiamas per 30 dienų nuo pranešimo jam įteikimo Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 16 straipsnyje nustatyta tvarka dienos pasirašyti žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktą ir raštu pranešti Projektą įgyvendinančiajai institucijai banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitos, į kurią bus pervedamas atlyginimas už visuomenės poreikiams paimamą turtą, rekvizitus.

5. Jeigu žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas pasirašo žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktą, Projektą įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto pasirašymo dienos perveda žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodytą atlyginimo sumą į žemės savininko ir (ar) kito naudotojo nurodytą banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitą. Projektą įgyvendinančioji institucija, per šiame įstatyme nurodytus terminus nepervedusi atlyginimo sumos, žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui turi sumokėti 5 procentų dydžio metines palūkanas nuo nepervestos atlyginimo sumos dydžio už kiekvieną uždelstą dieną.

6. Jeigu per šio straipsnio 4 dalyje nurodytą terminą žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto nepasirašo, Projektą įgyvendinančioji institucija šio įstatymo 11 straipsnyje nustatyta tvarka privalo kreiptis į teismą dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumo patvirtinimo. Projektą įgyvendinančioji institucija iki kreipimosi į teismą dienos perveda žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodytą atlyginimo sumą į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą ir apie tai Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 16 straipsnyje nustatyta tvarka praneša žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui.

 

11 straipsnis. Ginčų dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams nagrinėjimas

1. Projektą įgyvendinančioji institucija per 30 dienų nuo žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui suteikto 30 dienų termino pasirašyti žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktą pabaigos ir per šį terminą negavusi pasirašyto žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka privalo kreiptis į apygardos administracinį teismą pagal visuomenės poreikiams paimamo žemės sklypo buvimo vietą dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumo patvirtinimo. Teismas, gavęs Projektą įgyvendinančiosios institucijos pareiškimą, nustato žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui, nesutinkančiam pasirašyti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto, 15 dienų terminą raštu pateikti savo atsiliepimą į Projektą įgyvendinančiosios institucijos pareiškimą.

2. Teismas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo žemės savininko ir (ar) kito naudotojo atsiliepimo pateikimo dienos arba termino, nustatyto atsiliepimui pateikti, pabaigos priimdamas nutartį išsprendžia klausimą, ar patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą. Priimdamas nutartį patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą, teismas įvertina, ar:

1) žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas buvo tinkamai pagal šio įstatymo reikalavimus informuoti apie žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą;

2) yra parengta paimamo visuomenės poreikiams turto vertinimo ataskaita;

3) yra priimtas žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktas;

4) Projektą įgyvendinančioji institucija yra pervedusi žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodytą atlyginimo už visuomenės poreikiams paimamą žemę sumą į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą.

3. Teismas, priimdamas nutartį patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą, leidžia įregistruoti paimtą visuomenės poreikiams žemės sklypą valstybės vardu ir pradėti šį žemės sklypą naudoti visuomenės poreikiams. Teismo nutartyje patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą nurodomas terminas, per kurį žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas turi išsikelti iš visuomenės poreikiams paimamo turto. Jeigu, įsiteisėjus teismo nutarčiai patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą, žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas atsisako išsikelti iš visuomenės poreikiams paimamo turto teismo nutartyje nurodytais terminais ir tvarka, Projektą įgyvendinančiosios institucijos į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą pervesta suma yra mažinama Projektą įgyvendinančiosios institucijos išlaidų, patiriamų iškeldinant šiuos asmenis, suma.

4. Teismas, priėmęs nutartį patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą, toliau nagrinėja ginčą dėl kitų Projektą įgyvendinančiosios institucijos pareiškime, žemės savininko ir (ar) kito naudotojo atsiliepime nurodytų klausimų, tarp jų ir dėl atlyginimo už visuomenės poreikiams paimamą žemę. Jeigu teismas nustato kitą paimamo žemės sklypo ar kito turto vertę ir jo savininkų ir (ar) naudotojų patirtų išlaidų dydį, negu nurodyta žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte, už paimamą visuomenės poreikiams žemę atsiskaitoma teismo sprendime nurodytomis sąlygomis. Jeigu teismas nustato, kad žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas turi gauti mažesnį atlyginimą už visuomenės poreikiams paimamą žemę negu suma, kurią Projektą įgyvendinančioji institucija buvo pervedusi į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą, žemės savininkui ir (ar) kitam naudotojui pervedama atlyginimo suma yra atitinkamai sumažinama.

5. Apygardos administracinio teismo nutartis, kuria išsprendžiamas žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumo patvirtinimo klausimas, ir (ar) sprendimas, kuriuo išsprendžiami kiti su žemės paėmimu visuomenės poreikiams susiję klausimai, skundžiami ir nagrinėjami Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 6 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka. Byloms dėl viešojo intereso gynimo, susijusioms su šio įstatymo taikymu, taikomos Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 6 straipsnio 6 dalies nuostatos.

 

12 straipsnis. Nuosavybės registravimas valstybės vardu

1. Kai paimamos visuomenės poreikiams žemės savininkas ir (ar) kitas naudotojas pasirašo žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktą ir Projektą įgyvendinančioji institucija žemės paėmimo visuomenės poreikiams akte nurodytą atlyginimo sumą perveda į žemės savininko ir (ar) kito naudotojo nurodytą banko ar kitos kredito įstaigos sąskaitą, Projektą įgyvendinančioji institucija tokio žemės sklypo valstybės nuosavybės teisę ir Krašto apsaugos ministerijos patikėjimo teisę į šį žemės sklypą bei valstybės nuosavybės teisę ir Krašto apsaugos ministerijos patikėjimo teisę į statinius ir įrenginius įregistruoja Nekilnojamojo turto registre.

2. Šio įstatymo 10 straipsnio 6 dalyje numatytu atveju Projektą įgyvendinančioji institucija paimamą visuomenės poreikiams žemės sklypą kaip valstybinę žemę, Krašto apsaugos ministerijos patikėjimo teisę į šį žemės sklypą, valstybės nuosavybės teisę ir Krašto apsaugos ministerijos patikėjimo teisę į statinius ir įrenginius Nekilnojamojo turto registre įregistruoja po to, kai įsiteisėja teismo nutartis patvirtinti žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumą, kaip tai nustatyta šio įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje.

3. Nuosavybės teisė valstybei ir patikėjimo teisė Krašto apsaugos ministerijai į visuomenės poreikiams paimamą žemę, statinius ir įrenginius pereina nuo žemės sklypo, statinių ir įrenginių įregistravimo Nekilnojamojo turto registre kaip valstybės nuosavybės momento. Įregistravus valstybės nuosavybę, žyma, nurodyta šio įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje, panaikinama.

 

 

PENKTASIS SKIRSNIS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas

1. Vyriausybė, naudodamasi jai suteiktomis teisėmis ir atlikdama pavestas pareigas, ir jai pavaldžios institucijos užtikrina tinkamą teisinių, finansinių ir organizacinių sąlygų įgyvendinimą, kad poligonas būtų įkurtas kiek įmanoma greičiau.

2. Vyriausybė priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Savivaldybės, kurių vietinės reikšmės keliai šiuo įstatymu perduoti Lietuvos kariuomenei, patikslina joms priklausančių vietinės reikšmės kelių sąrašus.

4. Vidaus reikalų ministro valdymo srities statutinės įstaigos poligonu ir jame esančiais statiniais ir įrenginiais naudojasi krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas                                                                                          Gitanas Nausėda

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

1 priedas

 

POLIGONO TERITORIJOS RIBŲ SCHEMA

 

__________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

2 priedas

 

Į poligono teritoriją patenkanti valstybinė žemė, kurioje nesuformuoti žemės sklypai, valstybinės žemės sklypai, jų kadastro duomenys ir vertė

 

Valstybinės žemės sklypai

 

Eil. Nr.

Sklypo unikalus numeris

Įsigijimo savikaina, Eur

Vertės pokytis, Eur

Likutinė vertė, Eur

Perduotos finansavimo sumos (valstybės biudžeto lėšos), Eur

1.

440016847611

33 306,00

22 406,00

10 900,00

10 900,00

2.

440017032505

Nenustatyta

Nėra

607,00

607,00

3.

440017439644

Nenustatyta

Nėra

347 834,00

347 834,00

4.

440017494190

Nenustatyta

Nėra

98 950,00

98 950,00

5.

440017517109

Nenustatyta

Nėra

174 062,00

174 062,00

6.

440017639080

Nenustatyta

Nėra

521,00

521,00

7.

440017646561

Nenustatyta

Nėra

715 598,00

715 598,00

8.

440017647515

Nenustatyta

Nėra

2 561 413,00

2 561 413,00

9.

440017647659

Nenustatyta

Nėra

112 920,00

112 920,00

10.

440017649053

Nenustatyta

Nėra

2 081 824,00

2 081 824,00

11.

440017669588

Nenustatyta

Nėra

620 473,00

620 473,00

12.

440017672529

Nenustatyta

Nėra

47 812,00

47 812,00

13.

440017703090

Nenustatyta

Nėra

58 408,00

58 408,00

14.

440017703136

Nenustatyta

Nėra

26 394,00

26 394,00

15.

440018052447

Nenustatyta

Nėra

29 814,00

29 814,00

16.

440018056536

Nenustatyta

Nėra

81 208,00

81 208,00

17.

440018058441

Nenustatyta

Nėra

120 283,00

120 283,00

18.

440018059706

Nenustatyta

Nėra

16 160,00

16 160,00

19.

440018064105

Nenustatyta

Nėra

1 036 840,00

1 036 840,00

20.

440018094427

Nenustatyta

Nėra

152 340,00

152 340,00

21.

440018103203

Nenustatyta

Nėra

2 704 182,00

2 704 182,00

22.

440018107569

Nenustatyta

Nėra

571 252,00

571 252,00

23.

440018129345

Nenustatyta

Nėra

373 851,00

373 851,00

24.

440018307781

Nenustatyta

Nėra

1 011 614,00

1 011 614,00

25.

440018308379

Nenustatyta

Nėra

957 339,00

957 339,00

26.

440018434010

Nenustatyta

Nėra

673 309,00

673 309,00

27.

440018435417

Nenustatyta

Nėra

3 162 245,00

3 162 245,00

28.

440018437977

Nenustatyta

Nėra

1 661 594,00

1 661 594,00

29.

440018438524

Nenustatyta

Nėra

1 637 454,00

1 637 454,00

30.

440018621055

Nenustatyta

Nėra

7 762,00

7 762,00

31.

440018634376

Nenustatyta

Nėra

1 033 943,00

1 033 943,00

32.

440018641591

Nenustatyta

Nėra

1 372 799,00

1 372 799,00

33.

440018650336

Nenustatyta

Nėra

2 702 155,00

2 702 155,00

34.

440018653156

Nenustatyta

Nėra

131 487,00

131 487,00

35.

440018655288

Nenustatyta

Nėra

284 986,00

284 986,00

36.

440018655322

Nenustatyta

Nėra

893 478,00

893 478,00

37.

440018659544

Nenustatyta

Nėra

1 115 037,00

1 115 037,00

38.

440019516633

Nenustatyta

Nėra

1 288 543,00

1 288 543,00

39.

440021895563

Nenustatyta

Nėra

2 287 709,00

2 287 709,00

40.

440026006948

Nenustatyta

Nėra

2 108,00

2 108,00

41.

440031345276

Nenustatyta

Nėra

662 651,00

662 651,00

42.

440031480305

Nenustatyta

Nėra

135 253,00

135 253,00

43.

440031594051

Nenustatyta

Nėra

26 095,00

26 095,00

44.

440038869840

Nenustatyta

Nėra

905,00

905,00

45.

853700030001

11 451,87

2 611,87

8 840,00

8 840,00

 

Valstybinė žemė, kurioje nesuformuoti (suprojektuoti) žemės sklypai

 

Eil. Nr.

Sklypo numeris Vilniaus apskrities Šalčininkų rajono Gerviškių seniūnijos Čiužiakampio kadastro vietovės laisvos žemės fondo žemės plane

Plotas, ha

1.

2181M

92,85

2.

2182M

61,70

3.

2183M

3,86

4.

2184M

153,47

 

Valstybinė žemė, kurioje nesuformuoti (nesuprojektuoti) žemės sklypai

 

Eil. Nr.

Valstybinės žemės ploto centro koordinatė

Valstybinėje koordinačių sistemoje LKS-94

Plotas, ha

1.

X-6030575

Y-577618

15,32

2.

X-6029515

Y-577635

13,47

3.

X-6028552

Y-563546

0,17

4.

X-6027648

Y-575263

80,29 (Kernavo ežeras)

 

__________________

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

3 priedas

 

Į poligono teritoriją patenkantys privačios žemės sklypai ir jų kadastro duomenys

 

Eil. Nr.

Sklypo unikalus numeris

1.

440000723295

2.

440010618440

3.

440015528524

4.

440015620941

5.

440015621052

6.

440015621193

7.

440015621317

8.

440015702460

9.

440015702471

10.

440015702482

11.

440015968235

12.

440016011975

13.

440016379472

14.

440016561467

15.

440016583432

16.

440017005840

17.

440017622447

18.

440017946360

19.

440017946391

20.

440018528319

21.

440018528362

22.

440025386343

23.

440025760192

24.

440025770545

25.

440030775096

26.

440041230562

27.

440041907019

28.

440042311031

29.

440042596167

30.

850400100002

31.

850400100003

32.

850400100004

33.

850400100005

34.

850400100006

35.

850400100007

36.

850400100008

37.

850400100009

38.

850400100011

39.

850400100012

40.

850400100013

41.

850400100014

42.

850400100015

43.

850400100016

44.

850400100017

45.

850400100018

46.

850400100019

47.

850400100020

48.

850400100021

_______________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

4 priedas

 

 

Valstybinės reikšmės keliai ir jų vertės

 

Unikalus numeris

Įsigijimo savikaina, Eur

Vertės pokytis, Eur

Likutinė vertė, Eur

Perduotos finansavimo sumos (valstybės biudžeto lėšos), Eur

440012192317

16 083,00

16 083,00

0,00

0,00

___________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

5 priedas

 

POLIGONO TERITORIJOJE NUSTATYTI KELIO SERVITUTAI IR JŲ SCHEMOS

 

Kelio servitutas Nr. S1

Servitutas nustatomas valstybinės žemės sklypui (unikalus Nr. 440017649053) (tarnaujantysis daiktas) įvairiomis transporto priemonėmis privažiuoti ar naudojantis juo kaip pėsčiųjų taku prieiti prie privačios žemės sklypo (unikalus Nr. 440008949708) (viešpataujantysis daiktas) ir prie privačios nuosavybės teise priklausančio pastato (unikalus Nr. 859400925016) (viešpataujantysis daiktas). Kelio servituto Nr. S1 ilgis – 276 m, plotis – 6 m, plotas – 0,1656 ha.

 

Kelio servitutas Nr. S2

Servitutas nustatomas valstybinės žemės sklypui (unikalus Nr. 440017649053) (tarnaujantysis daiktas) įvairiomis transporto priemonėmis privažiuoti ar naudojantis juo kaip pėsčiųjų taku prieiti prie privačios žemės sklypo (unikalus Nr. 853700010001) (viešpataujantysis daiktas). Kelio servituto Nr. S2 ilgis – 132 m, plotis – 6 m, plotas – 0,0792 ha.

 

 

Kelio servitutas Nr. S3

Servitutas nustatomas valstybinės žemės sklypams (unikalūs Nr. 440021895563 ir Nr. 440038869840) (tarnaujantieji daiktai) įvairiomis transporto priemonėmis privažiuoti ar naudojantis jais kaip pėsčiųjų takais prieiti prie privačios žemės sklypų (unikalūs Nr. 385000020138, Nr. 385000020075, Nr. 385000020124, Nr. 385000020104 ir Nr. 385000020079) (viešpataujantieji daiktai). Kelio servituto Nr. S3 ilgis – 706 m, plotis – 6 m, plotas – 0,4236 ha.

__________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Lietuvos kariuomenės

Rūdninkų karinio poligono įstatymo

6 priedas

 

 

KIEKYBINIAI IR KOKYBINIAI RODIKLIAI

 

 

Pastatų aukštų skaičius (vnt.)

Didžiausiasis leidžiamasis žemės sklypų užstatymo tankis

(proc.)

Didžiausiasis leidžiamasis žemės sklypų užstatymo intensyvumas pagal užstatymo tipus

perimetrinis ar laisvo planavimo

užstatymas

atskirai stovintys pastatai

1–3

80

1,4

2,5

4

80

1,5

3

≥ 5

80

1,6

3

____________________