LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. SPALIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 3-375 „DĖL REIKALAVIMŲ ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMĄJĄ TECHNINĘ APŽIŪRĄ, IR KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ DARBUOTOJAMS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. vasario 8 d. Nr. 3-59

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 6 d. įsakymą Nr. 3-375 „Dėl Reikalavimų įmonėms, atliekančioms motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, ir kvalifikacijos reikalavimų darbuotojams patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL REIKALAVIMŲ ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMĄJĄ TECHNINĘ APŽIŪRĄ, IR TEISĖS  ATLIKTI MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMĄJĄ TECHNINĘ APŽIŪRĄ SUTEIKIMO, SUSTABDYMO, SUSTABDYMO PANAIKINIMO IR ŠIOS TEISĖS PANAIKINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 5, 6 ir 7 punktais, perkeldamas ir įgyvendindamas 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/45/ES dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros, kuria panaikinama Direktyva 2009/40/EB (OL 2014 L 127, p. 51),

t v i r t i n u Reikalavimų įmonėms, atliekančioms motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, ir teisės atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą suteikimo, sustabdymo, sustabdymo panaikinimo ir šios teisės panaikinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.Nustatau, kad:

2.1. šis įsakymas įsigalioja 2018 m. gegužės 20 d.;

2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kontrolieriams suteikta teisė atlikti privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą galioja neterminuotai nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos.

3. Pripažįstu netekusiais galios privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kontrolierių pažymėjimus, išduotus iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Rokas Masiulis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2008 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 3-375

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2018 m. vasario 8 d. įsakymo Nr. 3-59 redakcija)

 

 

REIKALAVIMŲ ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMĄJĄ TECHNINĘ APŽIŪRĄ, IR TEISĖS ATLIKTI MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ PRIVALOMĄJĄ TECHNINĘ APŽIŪRĄ SUTEIKIMO, SUSTABDYMO, SUSTABDYMO PANAIKINIMO IR ŠIOS TEISĖS PANAIKINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Reikalavimų įmonėms, atliekančioms motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, ir teisės atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą suteikimo, sustabdymo, sustabdymo panaikinimo ir šios teisės panaikinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros (toliau – apžiūra) organizavimo ir teisės atlikti apžiūrą privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonėms (toliau – įmonė) suteikimo, sustabdymo, sustabdymo panaikinimo ir teisės atlikti apžiūrą panaikinimo, teisės atlikti apžiūrą fiziniams asmenims suteikimo ir šios teisės panaikinimo tvarką ir įmonių stočių (toliau – stotis) veiklos sąlygas.

2.  Teisę atlikti apžiūrą įmonėms suteikia, sustabdo, sustabdymą panaikina ir šią teisę panaikina, teisę atlikti apžiūrą fiziniams asmenims suteikia ir šią teisę panaikina Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija), naudodamasi valstybės įmonės Registrų centro administruojama valstybės informacine sistema, skirta duomenims ir informacijai apie ūkio subjektams išduotas licencijas tvarkyti vienoje vietoje (toliau – Licencijų informacinė sistema).

3Įmonių veiklos kontrolę pagal savo kompetenciją vykdo Administracijos padalinys, nesusijęs su teisės atlikti apžiūrą suteikimu, ir kitos kontrolės teisę turinčios institucijos.

4Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

APŽIŪROS ATLIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

5.  Apžiūrą atlieka įmonės, kurioms Administracija suteikė teisę ją atlikti. Kiekviena įmonė gali turėti tam tikrą skaičių stočių. Stotys, jų adresai ir darbo vietų skaičius nurodomi Administracijos sprendime, kuriuo įmonei suteikiama teisė atlikti apžiūrą, ir skelbiami viešai Administracijos interneto svetainėje.

6.  Įmonių skaičius, jų išdėstymas šalies teritorijoje nustatomas atsižvelgiant į apžiūros poreikį pagal Kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus, jų išdėstymo šalies teritorijoje, atsižvelgiant į kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros poreikį, nustatymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 3-263 „Dėl Kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus, jų išdėstymo šalies teritorijoje, atsižvelgiant į kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros poreikį, nustatymo metodikos patvirtinimo“. Apžiūros poreikį pagal šią metodiką nustato Administracija.

7Nustačius, kad apžiūros poreikis atitinkamame administraciniame vienete padidėjo ne daugiau kaip viena darbo vieta, ją per 6 mėnesius siūloma įrengti šiame administraciniame vienete veikiančiai įmonei.

8Nustačius, kad administraciniame vienete nėra įmonės arba stoties, taip pat trūksta daugiau kaip 1 darbo vietos arba jame veikianti įmonė nesutinka padidinti darbo vietų skaičių 1 darbo vieta arba jos neįrengia per 6 mėnesius, skelbiamas konkursas įmonei parinkti trūkstamoms darbo vietoms įrengti.

9Įmonės parinkimo konkurse turi teisę dalyvauti juridiniai asmenys.

10.  Konkurso dalyviai privalo pateikti:

10.1. paraišką (prašymą) dalyvauti konkurse, kuriame nurodoma įmonės pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, telefono numeris;

10.2. finansinį pajėgumą įrodančius dokumentus;

10.3. verslo planą 2 metams ir techninę specifikaciją;

10.4. dokumentus apie turimas administracines ir gamybines patalpas, jų plotus ir adresus;

10.5. turimos (numatomos įsigyti) įrangos ir prietaisų sąrašą;

10.6. kitus konkurso nuostatuose nustatytus dokumentus.

11.  Administracija privalo patikrinti konkurso dalyvio įmonės įregistravimo faktą ir kitus jos registravimo duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje.

12.  Konkurso nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras.

13.  Konkurso dalyviui, laimėjusiam įmonės parinkimo konkursą, įteikiamas konkurso protokolo išrašas, patvirtinantis, kad jis tapo konkurso nugalėtoju.

14Konkurso nugalėtojas pagal Aprašo III skyriaus reikalavimus ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo konkurso laimėjimo datos privalo įrengti nustatytą skaičių darbo vietų ir įgyti teisę atlikti apžiūrą. Per šį laiką konkurso nugalėtojas privalo pateikti Administracijai dokumentus, kuriais įrodoma galimybė naudotis Centralizuotąja techninės apžiūros duomenų baze (toliau – CTADB).

15Įrengęs darbo vietas ir pasirengęs atlikti apžiūrą, konkurso nugalėtojas apie tai praneša Administracijai. Administracijos sudaryta Įmonių pasirengimo atlikti apžiūrą vertinimo komisija (toliau – vertinimo komisija) per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos įvertina, ar konkurso nugalėtojo įrengtos darbo vietos atitinka Aprašo III skyriaus reikalavimus, ir pateikia išvadą. Esant teigiamai vertinimo komisijos išvadai Administracija per 5 darbo dienas suteikia teisę atlikti apžiūrą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Administracijos sprendimo priėmimo apie tai registruotąja pašto siunta informuoja konkurso nugalėtoją. 

16.  Jeigu įrengtos darbo vietos neatitinka Aprašo III skyriaus reikalavimų, įmonė neturi galimybės naudotis CTADB, vertinimo komisijos išvada turi būti neigiama. Administracija konkurso nugalėtojo prašymu nustato ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą vertinimo komisijos nustatytiems trūkumams pašalinti.

17.  Jeigu konkurso nugalėtojas per Administracijos nustatytą laiką neištaiso trūkumų, teisė atlikti apžiūrą jam nesuteikiama ir skelbiamas pakartotinis konkursas. Jame buvęs konkurso nugalėtojas dalyvauti negali.

18.  Įmonės parinkimo konkursui neįvykus (nepateikta nė viena paraiška (prašymas) arba pateikta paraiška (prašymas) ir kiti dokumentai neatitinka Aprašo 10 punkto nuostatų), Administracija turi teisę pasiūlyti tame administraciniame vienete veikiančiai įmonei per 6 mėnesius įrengti trūkstamas darbo vietas.

19.  Administraciniame vienete veikiančiai įmonei atsisakius įrengti trūkstamas darbo vietas, Administracija turi teisę pasiūlyti kitoms įmonėms, veikiančioms kituose administraciniuose vienetuose, per 6 mėnesius įrengti trūkstamas darbo vietas.

20.  Kituose administraciniuose vienetuose veikiančioms įmonėms atsisakius įrengti trūkstamas darbo vietas, skelbiamas pakartotinis konkursas.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI ĮMONĖMS, ATLIEKANČIOMS APŽIŪRĄ

 

21Įmonė privalo užtikrinti, kad būtų atliekama galingųjų keturračių, kurių projektinis greitis yra didesnis kaip 25 km/h, L1, L1e, L2, L2e, L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L6e, L7e, M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4 klasių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų ir T5 klasės ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h (toliau – transporto priemonė), apžiūra. Transporto priemonių klasės nustatytos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“.

Stotys gali būti pritaikytos atlikti tik kai kurių klasių transporto priemonių apžiūrą.

22. Reikalavimai įmonei, atliekančiai apžiūrą:

22.1. atlikdama apžiūrą įmonė privalo naudotis CTADB duomenimis, o duomenis apie atliktą apžiūrą teikti (kaupti) CTADB;

22.2. įmonė privalo užtikrinti, kad visose stotyse privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kontrolieriai (toliau – kontrolieriai), atlikdami apžiūrą, turėtų galimybę naudotis CTADB duomenimis;

22.3. atlikdama apžiūrą įmonė privalo naudotis Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro, Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazės duomenimis.

23. Keliai, esantys stoties teritorijoje, turi būti su kietąja danga (betono, asfalto danga, grindinys).

24. Stočių išorinio apipavidalinimo rekomendacijas ir informaciją, kurią reikia pateikti apžiūros atlikimo vietose (informaciniuose stenduose) atvykstantiems į apžiūrą, nustato Administracija.

25. Stoties gamybinė bazė turi atitikti šiuos reikalavimus:

25.1. gamybinės patalpos turi būti pakankamai erdvios, kad būtų galima vertinti transporto priemonių techninę būklę, ir atitikti būtinuosius sveikatos, higienos, gaisrinės ir darbo saugos reikalavimus;

25.2. kontrolieriams turi būti įrengtos buitinės patalpos (persirengimo vieta ir sanitarinis mazgas), atitinkančios higienos ir saugos darbe reikalavimus;

25.3. apžiūros atlikimo patalpos turi būti atskirtos nuo kitų patalpų, jų aukštis, ilgis ir plotis turi atitikti matmenis, nurodytus priede;

25.4. apžiūros linijos (išskyrus apžiūros linijas, pritaikytas tik L kategorijos, M1 ir N1 klasių transporto priemonėms) turi būti išdėstytos taip, kad tikrinama transporto priemonė visada judėtų į priekį; įvažiavimo ir išvažiavimo spinduliai turi atitikti matmenis, nurodytus priede;

25.5. apžiūros linijose turi būti įrengtos išmetamųjų dujų ištraukimo ventiliacinės sistemos;

25.6. apžiūros atlikimo patalpose turi būti įrengti mechaniniai atidarymo (uždarymo) vartai;

25.7. turi būti įrengta šildoma patalpa, kurioje būtų laikoma kompiuterinė technika ir tvarkomi apžiūros atlikimo dokumentai, taip pat turi būti įrengta visos apžiūros atlikimo patalpos vėdinimo sistema;

25.8. turi būti numatytos išvažiuojančių iš apžiūros transporto priemonių stovėjimo vietos; eismo tvarka įmonės teritorijoje ir įvažiuojamuosiuose keliuose turi atitikti Kelių eismo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu
Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus;

25.9. turi būti atlikti profesinės rizikos vertinimai.

26. Stotyje turi būti numatyta atskira vieta (su asfalto, betono ar kita panašia kieta danga) motorinių transporto priemonių skleidžiamam triukšmui matuoti. Stabdymo efektyvumui nustatyti, kai to negalima atlikti naudojant stabdžių bandymo stendą, turi būti numatyta vieta su horizontalia asfalto, betono ar kita panašių sukibimo savybių danga. Pažymėta transporto priemonių pastatymo ir šviesos kontrolės prietaiso judėjimo vieta, kur matuojamas žibintų šviesos srauto pokrypis, turi būti horizontali, o jos paviršius lygus. Nuolydžiui (nelygumams) išlyginti gali būti naudojamos kreipiančiosios, kuriomis juda šviesos kontrolės prietaisas.

27. Gamybinėse ir administracinėse patalpose turi būti įrengtos apsaugos ir priešgaisrinė signalizacijos ir užtikrinta apžiūros atlikimą patvirtinančių dokumentų blankų ir spaudų apsauga.

 

IV SKYRIUS

ĮMONĖS VEIKLOS SĄLYGOS

 

28. Įmonė, pradėdama veiklą, turi būti akredituota pagal Lietuvos standartą LST EN ISO/IEC 17020:2012 kaip A tipo kontrolės įstaiga, taip pat rekomenduojama įdiegti kokybės vadybos sistemą pagal ISO 9000 serijos standartų reikalavimus.

29. Įmonė, atlikdama apžiūrą, privalo vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais apžiūros atlikimą, ir Administracijos apžiūros atlikimo technologijų, bendrų kontrolės būdų ir metodų, transporto priemonių techninės būklės vertinimo išaiškinimais.

30. Įmonė negali užsiimti veikla, susijusia su transporto priemonių projektavimu, gamyba, prekyba, taip pat technine priežiūra ir (ar) remontu, išskyrus atskirais atvejais nedidelės apimties žibintų reguliavimo darbus, už kuriuos papildomas mokestis negali būti imamas.

31. Įmonės privalo raštu informuoti Administraci apie savo stočių darbo laiko pakeitimus per 5 darbo dienas nuo pasikeitimų dienos, taip pat sudaryti sąlygas Administracijai kontrolės funkcijoms vykdyti nemokamai naudotis CTADB duomenimis.

32. Įmonė privalo:

32.1. užtikrinti kokybišką ir sklandų apžiūros atlikimą;

32.2. turėti reikiamą skaičių kontrolierių ir pagalbinio personalo;

32.3. sudaryti sąlygas Administracijos pareigūnams be eilės ir nemokamai naudotis įmonės prietaisais ir įranga kontroliniam tikrinimui atlikti;

32.4. paskirti kontrolierių Administracijos inicijuojamam kontroliniam tikrinimui atlikti, vykdyti teisėtus Administracijos pareigūnų reikalavimus;

32.5. turėti tinkamą kompiuterinę ir programinę įrangą, reikalingą naudotis CTADB;

32.6. užtikrinti, kad kontrolieriai atitiktų Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 291 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus;

32.7. naudoti CTADB vidaus kokybės kontrolei.

33. Įmonės vadovas arba jo pavaduotojas arba techninis vadovas privalo turėti nustatyta tvarka įgytą kontrolieriaus kvalifikaciją.

34. Atliekamos apžiūros kokybei užtikrinti įmonėje turi būti organizuota vidaus kokybės kontrolės sistema ir paskirti asmenys, atsakingi už šios sistemos veikimą.

35. Vidaus kokybės kontrolės sistemą sudaro kontrolinis tikrinimas, atliktų techninių apžiūrų duomenų analizė, kontrolierių darbo kokybės vertinimas, jų priskyrimas rizikos grupėms ir minėtų duomenų naudojimas atliekant kontrolierių darbo metinį ir neeilinį vertinimus.

36. Kontrolinis tikrinimas atliekamas įmonės nustatyta tvarka ir periodiškumu. Įmonės stotyse atlikto kontrolinio tikrinimo ir jo rezultatų registracijai naudojama CTADB.

37. Vidaus kokybės kontrolės sistemos veiklos rezultatams apibendrinti ir jos efektyvumui nustatyti Administracija naudojasi CTADB duomenimis ir ataskaitomis. Nustačius, kad vidaus kontrolės sistema neužtikrina kokybiškos apžiūros atlikimo įmonėje, Administracija turi teisę reikalauti, kad įmonė per nustatytą laiką pašalintų trūkumus ir sustiprintų vidaus kokybės kontrolės sistemą.

38. Kiekvienais metais įmonėje turi būti atliekamas eilinis kontrolierių darbo vertinimas. Kontrolierius vertina įmonės administracijos vadovo sudaryta vertinimo komisija. Vertinant pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas apžiūros atlikimo kokybei, kontrolierių darbo kokybės vertinimo rezultatams, pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų ir pareigų vykdymui, kontrolieriaus kvalifikacijai, Administracijos pareigūnų užfiksuotiems kontrolierių darbo pažeidimams ar trūkumams. Neeilinis kontrolieriaus darbo vertinimas organizuojamas nustačius kontrolieriaus darbo pažeidimus, nurodytus Aprašo 40 punkte, ar kitais įmonės administracijos vadovo nustatytais atvejais.

39. Labai sunkiais kontrolierių darbo pažeidimais laikomi šie pažeidimai:

39.1. apžiūros atlikimą patvirtinančių dokumentų išdavimas nustatyta tvarka nepatikrinus transporto priemonės;

39.2. transporto priemonės techninės būklės, konstrukcijos, sistemų, agregatų ir mazgų veikimo ir efektyvumo atitikties Techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams nepatikrinimas atliekant apžiūrą, vieno ar daugiau pavojingo ir (ar) keturių ar daugiau didelių techninės būklės trūkumų nenustatymas ir (ar) šių duomenų neįvedimas į CTADB;

39.3. transporto priemonės registracijos dokumentų atidavimas vairuotojui anksčiau, nei nustatyta Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo 19 punkte, arba kai aktyvavus CTADB mygtuką „spausdinti“ atsiranda užrašas „rezultatų kortelės spausdinimas yra blokuotas – kontrolinis tikrinimas“;

39.4. naudos gavimas sau arba kitiems asmenims ar pakenkimas kitų asmenų interesams, pasinaudojant suteiktomis teisėmis;

39.5. teisės vairuoti bent vienos iš A, B ir C kategorijų transporto priemones praradimas;

39.6. nepriekaištingos reputacijos praradimas.

40. Sunkiais kontrolierių darbo pažeidimais laikomi šie pažeidimai:

40.1. transporto priemonės techninės būklės, konstrukcijos, sistemų, agregatų ir mazgų veikimo ir efektyvumo atitikties Techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams nepatikrinimas atliekant techninę apžiūrą ir ne daugiau kaip trijų didelių arba keturių ar daugiau nedidelių techninės būklės trūkumų nenustatymas ir (ar) duomenų neįvedimas į CTADB;

40.2. neegzistuojančių pavojingų ir (ar) didelių trūkumų pažymėjimas ir (ar) šių duomenų įvedimas į CTADB;

40.3. Administracijos pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymas.

41. Įmonės vidaus dokumentuose gali būti nustatyti ir kiti sunkūs kontrolierių darbo pažeidimai, kuriuos padarius turi būti organizuojamas kontrolieriaus neeilinis vertinimas.

42. Esant neigiamoms vertinimo (eilinio ar neeilinio) išvadoms arba vertinimo komisijai du kartus iš eilės kontrolierių įvertinus nepatenkinamai, sprendimą dėl tolesnio kontrolieriaus darbo tikslingumo priima įmonės vadovas.

 

V SKYRIUS

TEISĖS ATLIKTI APŽIŪRĄ ĮMONEI SUSTABDYMAS, SUSTABDYMO PANAIKINIMAS IR ŠIOS TEISĖS PANAIKINIMAS, TEISĖS ATLIKTI APŽIŪRĄ FIZINIAMS ASMENIMS SUTEIKIMAS IR PANAIKINIMAS

 

43. Teisė atlikti apžiūrą įmonei suteikiama neterminuotam laikui.

44. Sprendimą dėl teisės atlikti apžiūrą įmonei sustabdymo, sustabdymo panaikinimo ar šios teisės panaikinimo priima Administracija. Panaikinus stočiai teisę atlikti apžiūrą, ji išbraukiama iš įmonės, kuriai suteikta teisė atlikti apžiūrą, stočių sąrašo.

45. Teisė atlikti apžiūrą įmonei sustabdoma, jeigu:

45.1. įmonė ar stotis pakartotinai pažeidžia įstatymų, reglamentuojančių techninės apžiūros atlikimą, ar kitų teisės aktų, susijusių su įmonės veikla, reikalavimus arba gaunama pranešimų iš kitų kontrolės teisę turinčių institucijų apie šiurkščius ar besikartojančius teisės aktų reikalavimų pažeidimus įmonėje;

45.2. įmonė neatitinka (nepratęsia) Lietuvos standarto LST EN ISO/IEC 17020:2012 reikalavimų kaip A tipo kontrolės įstaiga;

45.3. įmonė nevykdo teisėtų Administracijos reikalavimų;

45.4. įmonė neužtikrina kokybiško apžiūros atlikimo, neturi reikiamo kontrolierių skaičiaus;

45.5. stoties gamybinės patalpos neatitinka Aprašo 25.1 papunkčio ir (ar) 27 punkto reikalavimų;

45.6. Administracijos nustatyta tvarka įmonė nesudaro Administracijai sąlygų naudotis duomenimis apie apžiūros atlikimą;

45.7. stotyje apžiūros atlikimo metu atliekami kiti darbai, nesusiję su tiesioginių funkcijų vykdymu;

45.8. stoties apžiūros linijose neveikia išmetamųjų dujų ištraukimo ventiliacinės sistemos;

45.9. stotyje nėra visos apžiūrai atlikti reikalingos įrangos ir prietaisų, nurodytų Administracijos nustatytų įrangos ir prietaisų, kurių reikia privalomajai techninei apžiūrai atlikti, sąraše;

45.10. naudojami Administracijos nustatytų įrangos ir prietaisų, kurių reikia privalomajai techninei apžiūrai atlikti, reikalavimų neatitinkantys įranga ar prietaisai;

45.11. stotyse neatliktas profesinės rizikos vertinimas.

46. Teisės atlikti apžiūrą įmonei sustabdymas panaikinamas per Administracijos nustatytą laiką pašalinus trūkumus.

47. Teisė atlikti apžiūrą įmonei panaikinama, jeigu:

47.1. įmonė likviduojama;

47.2. įmonė prašo panaikinti suteiktą teisę atlikti apžiūrą;

47.3. įmonė atlieka apžiūrą, kai yra sustabdyta teisė atlikti apžiūrą;

47.4. įmonė per 1 mėnesį nuo teisės atlikti apžiūrą suteikimo nepradeda atlikti transporto priemonių apžiūros;

47.5. įmonė per Administracijos nustatytą laiką nuo teisės atlikti apžiūrą sustabdymo nepašalina trūkumų;

47.6. paaiškėja, kad konkurso nugalėtojas, siekdamas įgyti teisę atlikti apžiūrą, pateikė klaidingus duomenis;

47.7. įmonė per 12 mėnesių padaro tą patį pažeidimą, dėl kurio buvo sustabdyta teisė atlikti apžiūrą.

48. Įmonė, siekianti įgyti teisę atlikti apžiūrą, informaciją ir (ar) dokumentus, kurių reikia tokiai teisei įgyti, gali pateikti ir Administracijos priimtus sprendimus, taip pat kitą susijusią informaciją gauti, o įmonė, kuriai yra suteikta teisė atlikti apžiūrą, su apžiūrų veikla susijusią informaciją ir (arba) dokumentus gali pateikti ir atitinkamus Administracijos priimtus sprendimus, taip pat kitą susijusią informaciją gauti ne tik tiesiogiai, bet ir per atstumą, taip pat per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą.

49. Įmonė, kuriai buvo panaikinta teisė atlikti apžiūrą, pakartotinai ją gali įgyti bendra tvarka, bet ne anksčiau kaip po 3 metų.

50. Pasikeitus įmonės registracijos duomenims (pavadinimui, kodui, teisinei formai ar registracijos adresui), įmonė ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo dienos privalo raštu informuoti Administraciją ir pateikti dokumentus, kuriais įrodoma, kad duomenys pasikeitė.

51. Fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę atlikti apžiūrą, informaciją ir (ar) dokumentus, kurių reikia tokiai teisei įgyti, gali pateikti ir Administracijos priimtus sprendimus, taip pat kitą susijusią informaciją gauti, o kontrolierius su apžiūrų veikla susijusią informaciją ir (arba) dokumentus gali pateikti ir atitinkamus Administracijos priimtus sprendimus, taip pat kitą susijusią informaciją gauti ne tik tiesiogiai, bet ir per atstumą, taip pat per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą.

52. Teisė atlikti apžiūrą fiziniam asmeniui suteikiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Administracijos nustatytos formos prašymo ir kitų dokumentų, kurių reikia siekiant įvertinti, kad asmuo atitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 291 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus, gavimo dienos Administracijos sprendimu arba motyvuotai atsisakoma ją suteikti, jeigu fizinis asmuo neatitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 291 straipsnio 1 dalyje nustatytų reikalavimų. Fizinis asmuo apie Administracijoje gautus dokumentus arba būtinybę patikslinti pateiktą informaciją informuojamas registruotąja pašto siunta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

53. Administracijos sprendime, kuriuo fiziniam asmeniui suteikta teisė atlikti apžiūrą, turi būti nurodyta bent ši informacija:

53.1. fizinio asmens tapatybė (vardas, pavardė);

53.2. transporto priemonių, kurių apžiūrą turi teisę atlikti kontrolierius, kategorijos;

53.3. teisę atlikti apžiūrą suteikusios institucijos pavadinimas;

53.4. teisės atlikti apžiūrą suteikimo data.

54. Teisė atlikti apžiūrą fiziniam asmeniui suteikiama neterminuotam laikui.

55. Kontrolieriui padarius nors vieną labai sunkų darbo pažeidimą, nurodytą Aprašo 39 punkte, Administracijos nustatyta tvarka kontrolieriui panaikinama teisė atlikti apžiūrą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Draudžiama atlikti apžiūrą įmonėms ir fiziniams asmenims, jeigu teisė atlikti apžiūrą yra panaikinta ar sustabdyta.

57. Apie rengimąsi nutraukti apžiūros atlikimą, stočių ar darbo vietų skaičiaus sumažinimą įmonė privalo informuoti Administraci ne mažiau kaip prieš 6 mėnesius.

 

_________________

 

Reikalavimų įmonėms, atliekančioms

motorinių transporto priemonių ir jų

priekabų privalomąją techninę apžiūrą, ir

teisės atlikti motorinių transporto

priemonių ir jų priekabų privalomąją

techninę apžiūrą suteikimo,

sustabdymo, sustabdymo panaikinimo

ir šios teisės panaikinimo tvarkos

aprašo

priedas

 

PATALPŲ MATMENYS

 

Stoties linijos tipas

Minimalūs posūkio spindulio matmenys

Minimalūs patalpos matmenys

vidinis

išorinis

ilgis

plotis

aukštis

L kategorijos ir M1, N1, O1 ir O2 klasių transporto priemonių apžiūra

3,5 m

12,5 m

8 m

4 m (3,5 m)*

3 m

M2, M3, N2, N3, O3 ir O4  klasių transporto priemonių apžiūra

3,5 m

12,5 m

17 m

5,5 m (5 m)*

5 m

 

* Skliausteliuose nurodyti dydžiai taikomi tais atvejais, jeigu stotyje yra dvi ar daugiau apžiūros linijų.

_________________