VIEŠOJI ĮSTAIGA KAIMO VERSLO IR RINKŲ PLĖTROS AGENTŪRA
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKYMO įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal ūkininkavimo pradmenų mokymo programą, akreditavimo TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 27 d. Nr. VĮ-055
Vilnius
Vadovaudamasi Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 3D-131 „Dėl Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 6 ir 13 punktais,
T v i r t i n u Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą, akreditavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Kaimo verslo
ir rinkų plėtros agentūros direktoriaus
2022 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. VĮ-055
MOKYMO ĮSTAIGŲ, SIEKIANČIŲ VYKDYTI MOKYMĄ PAGAL ŪKININKAVIMO PRADMENŲ MOKYMO PROGRAMĄ, AKREDITAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą, akreditavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokymo įstaigų, siekiančių teikti mokymo paslaugas, akreditavimo tvarką – reikalavimus mokymo įstaigai (toliau – įstaiga), lektoriams ar profesijos mokytojams (toliau – mokytojai), materialiems ištekliams, mokymo medžiagai, Ūkininkavimo pradmenų mokymo programos (kodas 296081073) mokymo organizavimo tvarkai, paraiškų teikimo tvarką, akreditacijos suteikimą, pratęsimą ir panaikinimą.
2. Įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą, akreditavimas – procedūra, kuria oficialiai pripažįstama, kad mokslo ir studijų institucija ar profesinio mokymo įstaiga, ar kitas juridinis asmuo, turintis licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą, atitinka visus reikalavimus teikti nustatytos srities mokymo paslaugas ir jai suteikiama akreditacija vykdyti mokymo kursus pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą.
3. Įstaigų akreditavimą vertina ir vykdo viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaryta Įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Programą, akreditavimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį tvirtina Agentūros direktorius. Komisiją sudaro ne mažiau nei 5 (penki) nariai: Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai (vienas iš jų Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos atstovas) ir Komisijos sekretorius (turintis balso teisę). Komisijos sekretoriumi skiriamas Agentūros darbuotojas. Komisijos sudėtis atnaujinama ir tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu, ne rečiau nei kas 5 (penkis) metus, arba esant poreikiui, atsiradusiam dėl darbuotojų kaitos. Komisija, vykdant jai priskirtas funkcijas, vadovaujasi Įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (kodas 296081073) akreditavimo komisijos darbo reglamentu (Aprašo priedas 1, toliau - reglamentas). Komisijos narys prieš pradėdamas darbą Komisijoje, privalo pasirašyti nustatytos formos Nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas).
5. Aprašas parengtas vadovaujantis:
5.2. Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 3D-131 „Dėl Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo patvirtinimo“;
5.3. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 3D-358 „Dėl žemės ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. 3D-131 „Dėl Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“;
5.4. Žemės ūkio ir kaimo plėtros dalyvių neformaliojo tęstinio mokymo patikrų tvarkos aprašu, patvirtintą Agentūros direktoriaus 2020 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. VĮ-55 „Dėl Žemės ūkio ir kaimo plėtros dalyvių neformaliojo tęstinio mokymo patikrų tvarkos aprašo patvirtinimo“;
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI ĮSTAIGAI, MOKYTOJAMS IR MOKYMŲ ORGANIZAVIMUI
6. Įstaiga, siekdama gauti akreditaciją teikti mokymo paslaugas pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (kodas 296081073), turi atitikti šiuos reikalavimus:
6.2. būti mokslo ir studijų institucija ar profesinio mokymo įstaiga, kitu juridiniu asmeniu, turinčiu licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą;
7. Mokytojai, siekdami teikti mokymo paslaugas pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (kodas 296081073), turi atitikti šiuos reikalavimus:
7.1. turėti ne mažesnį kaip aukštąjį ar jam prilygintą dėstomo dalyko srities (augalininkystės, gyvulininkystės, veterinarijos, inžinerijos, buhalterinės apskaitos arba miškų ūkio) išsilavinimą;
8. Reikalavimai mokymų vykdymui / organizavimui nepriklausomai nuo pasirinkto mokymo būdo:
8.1. praktinių darbų užduotys turi būti vykdomos pagal Programos dalykų plane nurodytus praktinius darbus;
8.2. mokymo dalyviui praktinio mokymo vietose, turi būti numatyta galimybė stebėti ūkio veiklą ir atlikti nesudėtingus praktinius darbus;
8.4. mokymo apskaitos dokumentuose turi būti žymimas mokymo dalyvio lankomumas ir tarpiniai mokymosi rezultatai;
9. Mokymai pagal Programą gali būti organizuojami šiais mokymo būdais: kasdieniu kontaktiniu, savišvietos, kasdieniu nuotoliniu ir mišriu.
10. Įstaiga, planuojanti mokymo kursus kasdieniu kontaktiniu būdu, turi užtikrinti:
10.1. mokymui skirtų patalpų atitiktį higienos, saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos reikalavimams;
11. Įstaiga, planuojanti mokymo kursus savišvietos būdu, turi užtikrinti:
12. Įstaiga, planuojanti organizuoti mokymo kursus kasdieniu nuotoliniu būdu, turi:
12.1. turėti institucijos, atlikusios ekspertinį vertinimą, išvadą dėl pasirengimo vykdyti mokymus nuotoliniu mokymo organizavimo būdu;
12.2. paskirti administratorių, kuris informuotų mokymo dalyvius apie mokymo kursų eigoje pasirinktas bendravimo priemones (elektroninis paštas, forumai, diskusijos, socialinis tinklas Facebook), supažindintų su mokymų aplinka, teiktų konsultacijas ir pagalbą neturintiems kompiuterinio raštingumo įgūdžių, užtikrintų mokymo aplinkos funkcionalumą, dalyvių registraciją ir jų identifikavimą mokymo aplinkoje viso mokymo metu;
12.4. turėti mokymosi pasiekimų įvertinimo priemones (savikontrolės testus, praktines užduotis ir kt.), pritaikytas dirbti virtualioje aplinkoje;
12.5. turėti besimokančių asmenų mokymosi pažangos ir pasiekimų, grįžtamojo ryšio fiksavimo erdvę ir informacijos filtravimo galimybę (pagal mokymų datas, tikslines grupes, mokymų vietą, mokymosi būdus);
13. Įstaiga turi turėti įstaigos vadovo patvirtintą Mokymo organizavimo tvarką ir ja vadovautis organizuojant mokymo kursus. Tvarkoje turi būti nurodyta: mokymo kursų dalyvių priėmimas, asmens, norinčio mokytis, turimų kompetencijų pripažinimas, mokymo organizavimas (kasdieniu kontaktiniu, kasdieniu nuotoliniu), savišvietos ar mišriu būdu, mokomųjų dalykų vertinimas, baigiamojo darbo rengimas ir vertinimas, pažymėjimų išdavimas, mokymo apskaitos dokumentų tvarkymas.
14. Mokymo dalykų mokytojai kasmet ne mažiau kaip 16 val. turi tobulinti kvalifikaciją dėstomo dalyko tematika. Asmenims, neturintiems pedagogo kvalifikacijos, kompetencijų skaitmeninio raštingumo, andragogikos srityse, bet norintiems dirbti mokytoju / asmeniu, atsakingu už mokymų organizavimą, sudaryti sąlygas baigti Pedagoginių-psichologinių žinių kursą, tobulintis skaitmeninio raštingumo, andragogikos srityse.
15. Įstaiga privalo:
15.1. likus ne mažiau kaip 5 (penkioms) kalendorinėms dienoms iki baigiamųjų darbų vertinimo datos elektroniniu paštu pateikti Agentūrai informaciją apie baigiamųjų darbų vertinimo datą, laiką ir vietą, baigiančių mokymo kursus dalyvių skaičių, pasirinktų darbų tematiką, nuotolinio prisijungimo nuorodą(Aprašo 4 priedas).
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ AKREDITACIJAI GAUTI TEIKIMAS, NAGRINĖJIMAS, KOMISIJOS SPENDIMŲ PRIĖMIMAS, AKREDITACIJOS SUTEIKIMAS, PRATĘSIMAS, PANAIKINIMAS
16. Įstaiga, siekdama gauti akreditaciją, turi Agentūrai pateikti nustatytos formos įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą Paraišką dėl akreditacijos suteikimo (Aprašo 6 priedas, toliau – paraiška) ir kitus papildomus dokumentus. Paraiška ir kiti papildomi dokumentai gali būti pateikiami siunčiant paštu (registruotu laišku), adresu L. Stuokos-Gucevičiaus g. 9-12, LT-01122, Vilnius, arba el. paštu: info@litfood.lt.
17. Komisija, vadovaudamasi reglamentu, gautas paraiškas turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Aprašo 16 punkte pateiktos paraiškos ir kitų papildomų dokumentų gavimo Agentūroje dienos pagal nustatytos formos Vertinimo ataskaitą dėl įstaigos pasirengimo vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (Aprašo priedas 3) ir priimti sprendimą, nurodytą šio Aprašo 20 punkte.
19. Paraišką akreditacijai gauti vertina ne mažiaus kaip 2 (du) Komisijos nariai. Vertinimo rezultatai surašomi į Vertinimo ataskaitą dėl įstaigos pasirengimo vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (Aprašo priedas 3).
20. Jeigu Komisijos nariai nustato, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai, pateikti dokumentai netinkamai įforminti (mokymo medžiaga neatitinka programos temų ar turinio, dokumentuose yra klaidų ir (ar) netikslių duomenų ir kt.), teikiamas siūlymas Komisijai įgalioti įstaigą per 14 (keturiolika) darbo dienų pateikti patikslintą informaciją. Įstaigai nepateikus dokumentų per nustatytą terminą, paraiška toliau nevertinama. Vertinant pasirengimą organizuoti mokymus nuotoliniu būdu, įstaiga turi suteikti e-prieigą prie jos duomenų, organizuoti nuotolinį susitikimą dėl informacijos, nurodytos paraiškoje patikrinimo, paaiškinimo ir patikslinimo.
21. Komisija, išnagrinėjusi pateiktus Komisijos narių vertinimo rezultatus, gali priimti šiuos sprendimus:
21.1. suteikti / pratęsti akreditaciją įstaigai vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą;
21.2. nesuteikti / nepratęsti akreditacijos įstaigai vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą;
21.3. atidėti paraiškos svarstymą iki kito Komisijos posėdžio, bet ne ilgiau nei 14 (keturiolika) darbo dienų, ir išsiųsti paklausimą įstaigai dėl informacijos patikslinimo;
23. Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas nuo Komisijos posėdžio protokolo įregistravimo datos įstaigai išsiunčia pranešimą apie Komisijos priimtą sprendimą.
24. Paraiškos nagrinėjimas gali būti pratęstas:
24.1. jei Komisija priima Aprašo 21.3. papunktyje nurodytą sprendimą, papildomi duomenys turi būti pateikti ne vėliau kaip per Aprašo 20 punkte nurodytą 14 (keturiolikos) darbo dienų terminą;
24.2. jei Komisija priima Aprašo 21.4. papunktyje nurodytą sprendimą, organizuojamas ekspertų vertinimas;
24.3. jei Komisija priima Aprašo 21.5. papunktyje nurodytą sprendimą, įstaiga apie vertinimą nurodytu mokymo vietos adresu informuojama iš anksto, bet ne vėliau kaip 1 (vieną) darbo dieną prieš vertinimą. Į įstaigą vyksta ne mažiau kaip 3 (trys) Komisijos nariai. Vizito metu, pagal poreikį, įvertinamas teorinio ir praktinio mokymo vietų, materialiųjų išteklių ir mokymo medžiagos tinkamumas vykdyti Programą. Vertinimo rezultatai surašomi į Vertinimo ataskaitą dėl įstaigos pasirengimo vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (Aprašo priedas 3).
25. Įstaigos akreditacija dėl Programos vykdymo neišduodama įstaigai neatitikus šio Aprašo 6 ir 7 punktuose nustatytų reikalavimų.
26. Įstaigos akreditacija dėl Programos vykdymo panaikinama Komisijos sprendimu:
26.1. kai įstaiga sistemingai (ne mažiau nei 3 (tris) kartus raštu įspėjus apie įsipareigojimų nevykdymą) neteikia informacijos Agentūrai apie:
26.3. kai po įspėjimo per nustatytą terminą įstaiga nepašalina nurodytų pažeidimų ir apie pažeidimų pašalinimą neinformuoja Agentūros;
26.4. nustačius Įstaigos nesąžiningą elgesį, t. y., kai nevykdomi akreditacijos reikalavimai, pateikiama klaidinanti informacija, vėluojama ją pateikti nustatytu terminu;
27. Įstaigai kreiptis dėl akreditacijos suteikimo galima ne anksčiau kaip po 1 (vienerių) metų nuo akreditacijos nesuteikimo arba panaikinimo datos.
28. Įstaiga gali akredituotis mokymų vykdymui nuotoliniu būdu, jei turi akreditaciją mokymui kasdieniu kontaktiniu ar savišvietos būdais ir ne mažiau nei 3 (tris) kartus vykdė mokymo kursus. Kartu su Aprašo 6 priedo 2 lentele pateikiama informacija apie mokytojų ir asmens, atsakingo už mokymo organizavimą, pasirengimą nuotolinio mokymo vykdymui. Jei nebuvo vertinta mokymo medžiaga pagal atnaujintą Programą, pateikiama Aprašo 6 priedo 4 lentelė ir mokymo medžiaga PDF formatu.
29. Įstaiga, siekianti pakeisti ar papildyti mokytojų sąrašą, teikia prašymą, užpildydama Aprašo 6 priedo 3 lentelę, kartu su mokytojų išsilavinimą ir patirtį pagrindžiančiomis dokumentų kopijomis ir jų parengta mokymo medžiaga PDF formatu.
30. Įstaiga, pasikeitus buveinei, adresui, pavadinimui, už mokymą atsakingam asmeniui ar kt. informuoja Agentūra apie pasikeitimus ir prideda tai patvirtinančius dokumentus.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas per 30 (trisdešimt) dienų nuo šio sprendimo gavimo dienos pateikiant skundą Agentūrai arba Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai, arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijai, arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
33. Aprašas, akredituotų įstaigų, vykdančių mokymus pagal Programą, sąrašai, skelbiami Agentūros internetinėje svetainėje www.litfood.lt.
34. Agentūros įpareigotas specialistas pasirinktinai dalyvauja atliekant baigiamųjų darbų vertinimą nuotoliniu arba kontaktiniu būdu.
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą
pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo
programą, akreditavimo tvarkos aprašo
1 priedas
ĮSTAIGŲ, SIEKIANČIŲ VYKDYTI MOKYMĄ PAGAL ŪKININKAVIMO
PRADMENŲ MOKYMO PROGRAMĄ, AKREDITAVIMO
komisijos DARBO reglamentas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą (kodas 296081073) akreditavimo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato įstaigų akreditavimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, narių teises, pareigas ir atsakomybes, Komisijos darbo organizavimą ir nustato Komisijos sprendimų priėmimo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymu, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 3D-131 „Dėl Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo patvirtinimo“, Ūkininkavimo pradmenų mokymo programa (toliau – Programa) ir Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą, akreditavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas).
II SKYRIUS
KOMISIJOS Sudarymas ir sudėtis
4. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 (penki) nariai: Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai (vienas iš jų Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos atstovas) ir Komisijos sekretorius (turintis balso teisę).
5. Komisijos sudėtį, jos pirmininką ir sekretorių įsakymu patvirtina viešosios įstaigos Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros (toliau - Agentūra) direktorius. Komisijos sekretoriumi skiriamas Agentūros darbuotojas.
III SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
7. Komisija atlieka šias funkcijas:
7.3. vertina turimų administracinių ir techninių išteklių atitiktį Apraše nurodytiems reikalavimams;
7.5. patvirtina / nepatvirtina, pratęsia/nepratęsia, panaikina akreditaciją reikalavimus atitinkančioms/neatitinkančioms įstaigoms.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS NARIO TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖS
9. Komisijos nario teisės:
9.1. Komisijos posėdžiuose pasisakyti visais svarstomais klausimais, išskyrus tuos, dėl kurių Komisijos narys nusišalina arba yra nušalinamas;
9.2. gauti Komisijos posėdžio darbotvarkę ir susijusią medžiagą ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komisijos posėdžio;
10. Komisijos nario pareigos:
10.2. informuoti Komisijos sekretorių ne vėliau kaip 1 (vieną) darbo dieną iki posėdžio, jei negalės dalyvauti posėdyje;
10.3. vadovautis Ūkininkavimo pradmenų mokymo programa, Aprašu, šiuo Komisijos Reglamentu, Komisijos priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais;
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Komisijos pirmininkas numato posėdžių datas ir vadovauja Komisijos darbui, o jo laikinai nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.
14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2 / 3 (du trečdaliai) narių.
15. Visi klausimai posėdžio metu aptariami tokia seka, kokia išdėstyti darbotvarkėje, jeigu posėdžio pradžioje svarstant darbotvarkę bendru Komisijos narių sutarimu nenusprendžiama kitaip.
16. Komisijos sekretorius:
16.2. Komisijos pirmininko pavedimu, organizuoja Komisijos posėdžius ir ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas iki posėdžio pradžios pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą;
16.4. tvarko su įstaigų akreditacija susijusią dokumentaciją, suveda duomenis į Žemdirbių mokymo ir konsultavimo informacinę sistemą (toliau – ŽMIKIS), atsiradus pakeitimams, juos atnaujina, Agentūros interneto svetainėje skelbia Akredituotų įstaigų sąrašą;
17. Komisijos narys:
17.4. gavęs nepilną informaciją apie vertinamą įstaigą, siūlo pavesti įstaigai pateikti papildomus reikalingus duomenis apie mokytojo patirtį, kvalifikacijos tobulinimą, mokymo medžiagą, nuotolinio mokymo organizavimą ir kt.;
VI SKYRIUS
KOMISIJOS SPRENDIMAI ir jų apskundimo tvarka
18. Komisijos sprendimai, nurodyti Aprašo 21 punkto papunkčiuose, priimami Komisijos posėdžiuose atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
19. Komisijos posėdžiuose priimti sprendimai įforminami protokolais. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
20. Komisijos posėdžio protokolo projektas elektroniniu paštu pateikiamas Komisijos nariams ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po posėdžio. Komisijos nariai savo pastabas ir pasiūlymus turi pateikti sekretoriui ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo protokolo projekto gavimo. Per nustatytą laiką negavus pastabų laikoma, kad protokolo projektui pritarta.
21. Jei dėl Komisijos posėdžio protokolo tam tikro klausimo gauta esminių pastabų, klausimas turi būti įtrauktas į kito posėdžio darbotvarkę ir protokolu nėra tvirtinamas.
23. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas per 30 (trisdešimt) dienų nuo šio sprendimo gavimo dienos pateikiant skundą Agentūrai arba Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai, arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijai, arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo šio sprendimo gavimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti
mokymą pagal Ūkininkavimo pradmenų
mokymo programą, akreditavimo tvarkos
aprašo
2 priedas
(nešališkumo deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdys)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA IR KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
____________Nr.__________
(Data)
_____________
(Vertinimo vieta)
Aš, ________________________________________________________________,
(Vardas ir pavardė)
būdamas (-a) prašymų, dėl Įstaigų, siekiančių akreditacijos vykdyti Įstaigų, siekiančių vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą mokymą, tinkamumo vertinimo komisijos nariu (-e) pasižadu:
1. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-si) lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais atlikti savo pareigas (arba man pavestą užduotį);
2. paaiškėjus, kad vertinamos įstaigos vadovas yra susijęs su manimi artimais giminystės ar svainystės ryšiais, raštu apie tai pranešti Agentūros direktoriui ir nusišalinti nuo dalyvavimo Komisijos darbe;
3. paaiškėjus, kad gali atsirasti kitų asmeninių interesų, kurie gali turėti įtakos mano sprendimui vertinimų metu, nedelsdamas (-a) apie tai raštu pranešti Agentūros direktoriui ir nusišalinti nuo dalyvavimo Komisijos darbe;
4. saugoti ir tik įstatymų ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant mokymo įstaigos pateikto prašymo ir pridėtų dokumentų vertinimą;
5. man pateiktus dokumentus, kuriems mokymo įstaiga suteikė konfidencialios informacijos statusą uždėdamas žymą „konfidencialu“, saugoti taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar naudotis;
6. niekam neskleisti jokios informacijos, susijusios su prašymų vertinimu, sprendimų priėmimu.
Man išaiškinta: kad asmenys, susiję su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra tėvai, įtėviai, broliai, seserys ir jų vaikai, seneliai, sutuoktiniai, vaikai, įvaikiai, jų sutuoktiniai ir jų vaikai, taip pat sutuoktinių tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.
Esu įspėtas (-a), kad pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą turėsiu atsakyti už savo poelgius pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą
pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo
programą, akreditavimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Vertinimo ataskaitos dėl įstaigos pasirengimo vykdyti Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą pavyzdys)
VERTINIMO ATASKAITA
DĖL ISTAIGOS PASIRENGIMO VYKDYTI ŪKININKAVIMO PRADMENŲ MOKYMO PROGRAMĄ
_________________
(vertinimo vieta, data)
3. Duomenys apie įstaigą
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
Atsakingo už mokymų organizavimą asmens
vardas, pavardė, kontaktai |
|
Juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija arba atspausdintas elektroninis registro išrašas |
|
Dokumentas, įrodantis mokymo teikėjo teisę vykdyti mokymą (įstatai) arba licencija vykdyti formalųjį profesinį mokymą |
|
4. Turimi administraciniai ir techniniai ištekliai
4.1. Kasdienis kontaktinis mokymas
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Vertinimas |
Neigiamo vertinimo pagrindimas |
|
Atitinka |
Neatitinka |
|||
1. |
Teorinio mokymo vieta |
|
|
|
2. |
Praktinio mokymo vietos |
|
|
|
3. |
Teorinio mokymo patalpų aprūpinimas vaizdo demonstravimo, kompiuterine įranga su interneto prieiga |
|
|
|
4.2. Savišvieta
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Vertinimas |
Neigiamo vertinimo pagrindimas |
|
|
Atitinka |
Neatitinka |
|
|||
1. |
Skaitmenine/ spausdintine forma pateikta dalykų mokymo medžiaga (teoriniam ir praktiniam mokymui) |
|
|
|
4.3. Kasdieninis nuotolinis mokymas
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Vertinimas |
Neigiamo vertinimo pagrindimas |
|
Atitinka |
Neatitinka |
|||
1. |
Įdiegtos nuotolinio mokymo sistemos pavadinimas |
|
|
|
2. |
Kompiuterinė įranga, darbo vietų skaičius |
|
|
|
3. |
Institucijos (komisijos, ekspertų grupės), atlikusios ekspertinį vertinimą (testavimą) dėl pasirengimo vykdyti mokymus nuotoliniu būdu pavadinimas, vertinimo data |
|
|
|
4 |
Administratoriaus veiklos instrumentai (elektroninis paštas, forumai, diskusijos, socialinis tinklas Facebook), konsultacijos ir pagalbą neturintiems kompiuterinio raštingumo įgūdžių; mokymo aplinkos funkcionalumo užtikrinimas, dalyvių registraciją ir jų identifikavimas mokymo aplinkoje viso mokymo metu) |
|
|
|
5. |
Virtuali erdvė, skirta mokymuisi reikalingų išteklių kaupimui (Metodinė medžiaga, vadovėliai (elektroniniai vadovėliai), skaitmeninės mokymo priemonės) |
|
|
|
6. |
Mokymosi pasiekimų įvertinimo priemonės (savikontrolės testai, praktinės užduotys ir kt.), pritaikyti dirbti virtualioje aplinkoje |
|
|
|
7. |
Mokymo nuotoliniu būdu sistema (mokymo dalyvių registracija ir jų identifikavimas mokymo aplinkoje viso mokymo metu, naudojimosi mokymo medžiaga galimybės, mokymosi pasiekimų įvertinimas, mokymo apskaita, informacijos filtravimas pagal mokymų datas, tikslines grupes, mokymų vietą, mokymosi būdus) |
|
|
|
5. Mokytojų išsilavinimas, kvalifikacija ir patirtis
Rodiklio pavadinimas |
Mokytojo vardas, pavardė |
Vertinimas |
Neigiamo vertinimo pagrindimas |
|
Atitinka |
Neatitinka |
|||
Bendroji žemės ūkio politika ir jos įgyvendinimas, verslumo skatinimas ir ūkio veiklos apskaita |
|
|
|
|
Augalininkystė |
|
|
|
|
Gyvulininkystė |
|
|
|
|
Akvakultūra |
|
|
|
|
Veterinarija |
|
|
|
|
Žemės ūkio technika ir statyba |
|
|
|
|
Miškininkystė ir ne miškų ūkio paskirties žemėje esančių želdynų, želdinių ir žėlinių priežiūra |
|
|
|
|
Sauga darbe, priešgaisrinė sauga ir aplinkos apsauga |
|
|
|
|
6. Mokymo medžiaga
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Vertinimas |
Neigiamo vertinimo pagrindimas |
|
Atitinka |
Neatitinka |
|||
1 |
Bendroji žemės ūkio politika ir jos įgyvendinimas, verslumo skatinimas ir ūkio veiklos apskaita. |
|
|
|
1.1. |
Teorija (6 temos) |
|
|
|
1.2. |
4 praktiniai darbai (12 užduočių) |
|
|
|
2. |
Augalininkystė |
|
|
|
2.1. |
Teorija (16 temų) |
|
|
|
2.2. |
7 praktiniai darbai ( 21 užduotis) |
|
|
|
3. |
Gyvulininkystė |
|
|
|
3.1. |
Teorija (15 temų) |
|
|
|
3.2. |
6 praktiniai darbai ( 18 užduočių) |
|
|
|
4. |
Akvakultūra |
|
|
|
4.1. |
Teorija (9 temos) |
|
|
|
4.2. |
1 praktinis darbas (3užduotys) |
|
|
|
5. |
Veterinarija |
|
|
|
5.1. |
Teorija (4 temos) |
|
|
|
5.2. |
3 praktiniai darbai (9 užduotys) |
|
|
|
6. |
Žemės ūkio technika ir statyba |
|
|
|
61. |
Teorija (12 temų) |
|
|
|
6.2. |
4 praktiniai darbai (12 užduočių) |
|
|
|
8. |
Miškininkystė ir ne miškų ūkio paskirties žemėje esančių želdynų, želdinių ir žėlinių priežiūra |
|
|
|
8.1. |
Teorija (8 temos) |
|
|
|
8.2. |
3 praktiniai darbai (9 užduotys) |
|
|
|
9. |
Sauga darbe, priešgaisrinė sauga ir aplinkos apsauga |
|
|
|
9.1. |
Teorija (8 temos) |
|
|
|
9.2. |
3 praktiniai darbai (9 užduotys) |
|
|
|
Komisijos nariai: _______________________________ _________
(Vardas, pavardė) (Parašas)
_____________________________________ _________
(Vardas, pavardė) (Parašas)
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą
pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą,
akreditavimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Ūkininkavimo pradmenų mokymo programos informacijos apie baigiamųjų darbų vertinimą teikimo pavyzdys)
________________________________________________________________________________________________
(įstaigos pavadinimas, kodas)
INFORMACIJA APIE BAIGIAMŲJŲ DARBŲ VERTINIMĄ
Baigiamųjų darbų vertinimas planuojamas ____________________________________________________________________________
(vertinimo data, laikas, vieta ( adresas))
Dalyvių skaičius______. Baigiamojo darbo vertinimo organizavimo būdas______________________________________________________
( nurodyti: kontaktinis / nuotolinis)
Nuotolinio prisijungimo nuoroda _______________________________________________________________________________________
BAIGIAMŲJŲ DARBŲ TEMŲ SĄRAŠAS
Mokymo dalyvio registracijos Nr. |
Baigiamojo darbo tema |
|
|
|
|
Pastaba: planuojama įvertinti .........asmenų kontaktiniu būdu, ....... ....asmenų nuotoliniu būdu, ...........kt.
Atsakingas asmuo:
_______________________________kontaktiniai duomenys: el. p. _____________, telefonas ______________
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą
pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo
programą, akreditavimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Ūkininkavimo pradmenų mokymo programos baigiamųjų darbų vertinimo komisijos protokolo pavyzdys)
_______________________________________________________________________
(įstaigos pavadinimas, kodas)
ŪKININKAVIMO PRADMENŲ MOKYMO PROGRAMOS BAIGIAMŲJŲ DARBŲ VERTINIMO KOMISIJOS PROTOKOLAS
202_ m. __________________d. Nr. ______
______________
(vieta
_______________________________________________________________________________________________________
(mokymo programos pavadinimas, kodas)
Vertinimo komisija, paskirta _________________________________________ 202_m. ______d. įsakymu Nr._____, kurios
(įstaigos vadovo pareigybė) pirmininkas______________________________________ (vardas, pavardė, pareigos, darbovietė)
nariai: __________________________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, pareigos, darbovietė)
baigiamuosius darbus įvertino:
Eil. Nr. |
Vardas ir pavardė |
Komisijos sprendimas |
Išduotas pažymėjimas |
Pastaba* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
* Protokolo lentelės pastabų skiltyje nurodoma įvertinto asmens mokymo grupės numeris, mokymosi laikas, turimų kompetencijų išvados data ir Nr. ar kitos priežastys.
Pirmininkas _________ ____________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Nariai:
_________ ____________________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
_________ ____________________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
_________ ____________________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Mokymo įstaigų, siekiančių vykdyti mokymą
pagal Ūkininkavimo pradmenų mokymo programą,
akreditavimo tvarkos aprašo
6 priedas
(paraiškos dėl akreditacijos suteikimo pavyzdys)
________________________________________________________________________________
juridinio asmens pavadinimas, kodas ir teisinė forma
________________________________________________________________________________
telefono, elektroninio pašto, interneto svetainės adresai
________________________________________________________________________________
juridinio asmens buveinės adresas (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė)
PARAIŠKA DĖL AKREDITACIJOS SUTEIKIMO
____________Nr. _________
(data)
Prašau suteikti akreditaciją dėl Ūkininkavimo pradmenų mokymo programos (kodas 296081073) vykdymo.
☐ planuojami mokymo būdai: ☐kasdienis kontaktinis ☐ savišvieta ☐ kasdienis nuotolinis
1. Duomenys apie įstaigą
1.1. Vadovo/įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos, kontaktai________________________
___________________________________________________________________________
1.2. Asmens, atsakingo už mokymų organizavimą vardas, pavardė, kontaktai_________________________________________________________________
1.3. Duomenys apie veiklą
|
Dokumentai, kurių pagrindu naudojamasi mokymo patalpomis ir praktinio mokymo vietomis |
Pavadinimas, patvirtinimo/išdavimo data, Nr. |
1. |
Įstatai |
|
2. |
Licencija formaliam mokymui |
|
3. |
Valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašas(i) |
|
4. |
Jei praktinis mokymas vykdomas pas ūkininką(us), sutarties pagrindu – sudarytos sutarties(čių) rekvizitai |
|
2. Duomenys apie nuotolinį mokymą
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Trumpas apibūdinimas |
1. |
Įdiegtos nuotolinio mokymo sistemos pavadinimas |
|
2. |
Kompiuterinė įranga, darbo vietų skaičius |
|
3. |
Institucijos (komisijos, ekspertų grupės) , atlikusios ekspertinį vertinimą (testavimą) dėl pasirengimo vykdyti mokymus nuotoliniu būdu pavadinimas, vertinimo data |
|
4 |
Administratoriaus veiklos instrumentai (elektroninis paštas, forumai, diskusijos, socialinis tinklas Facebook), konsultacijos ir pagalbą neturintiems kompiuterinio raštingumo įgūdžių; mokymo aplinkos funkcionalumo užtikrinimas, dalyvių registraciją ir jų identifikavimas mokymo aplinkoje viso mokymo metu) |
|
5. |
Virtuali erdvė, skirta mokymuisi reikalingų išteklių kaupimui (Metodinė medžiaga, vadovėliai (elektroniniai vadovėliai), skaitmeninės mokymo priemonės) |
|
6. |
Mokymosi pasiekimų įvertinimo priemonės (savikontrolės testai, praktinės užduotys ir kt.), pritaikyti dirbti virtualioje aplinkoje |
|
7. |
Mokymo nuotoliniu būdu sistema (mokymo dalyvių registracija ir jų identifikavimas mokymo aplinkoje viso mokymo metu, naudojimosi mokymo medžiaga galimybės, mokymosi pasiekimų įvertinimas, mokymo apskaita, informacijos filtravimas pagal mokymų datas, tikslines grupes, mokymų vietą, mokymosi būdus) |
|
3. Duomenys apie mokytojus
Mokymo dalykas |
Vardas ir pavardė |
Išsilavinimas ir specialybė |
Praktinio darbo patirtis, pedagoginio darbo patirtis (metais) |
Bendroji žemės ūkio politika ir jos įgyvendinimas, verslumo skatinimas ir ūkio veiklos apskaita |
|
|
|
Augalininkystė |
|
|
|
Gyvulininkystė |
|
|
|
Akvakultūra |
|
|
|
Veterinarija |
|
|
|
Žemės ūkio technika ir statyba |
|
|
|
Miškininkystė ir ne miškų ūkio paskirties žemėje esančių želdynų, želdinių ir žėlinių priežiūra |
|
|
|
Sauga darbe, priešgaisrinė sauga ir aplinkos apsauga |
|
|
|
4. Duomenys apie mokymo medžiagą
Mokymo dalyko pavadinimas (temų ir praktinių darbų skaičius)
|
Mokymo medžiagos pavadinimas (konspektas, užduočių rinkinys, vaizdinė medžiaga ir kt.) |
Tipas (spaudinys, elektroninis spaudinys, garso, vaizdo įrašas ir kt.) |
Apimtis, rengėjai, parengimo metai
|
Bendroji žemės ūkio politika ir jos įgyvendinimas, verslumo skatinimas ir ūkio veiklos apskaita (teorijos 6 temos, 4 praktiniai darbai, 12 užduočių) |
|
|
|
Augalininkystė (teorijos 16 temų, 7 praktiniai darbai) |
|
|
|
Gyvulininkystė (teorijos 15 temų, 6 praktiniai darbai, 18 užduočių) |
|
|
|
Akvakultūra (teorijos9 temos, 1 praktinis darbas, 3 užduotys) |
|
|
|
Veterinarija (teorijos 4 temos, 3 praktiniai darbai, 9 užduotys) |
|
|
|
Žemės ūkio technika ir statyba (teorijos 12 temų, 4 praktiniai darbai, 12 užduočių) |
|
|
|
Miškininkystė ir ne miškų ūkio paskirties žemėje esančių želdynų, želdinių ir žėlinių priežiūra (teorijos 8 temos, 3 praktiniai darbai, 9 užduotys) |
|
|
|
Sauga darbe, priešgaisrinė sauga ir aplinkos apsauga (teorijos 8 temos, 3 praktiniai darbai, 9 užduotys) |
|
|
|
5. Pridedami dokumentai:
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Lapų skaičius |
1. |
Juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopija arba elektroninis registro išrašas |
|
2. |
Dokumentas, įrodantis įstaigos teisę vykdyti mokymą (įstatai arba licencija vykdyti formalųjį profesinį mokymą) |
|
3. |
Mokytojo (-ų) profesinės veiklos biografija (CV), kurioje pateikiama informacija apie darbo patirtį, išsilavinimą, kvalifikacijos tobulinimą ir kt. |
|
4. |
Mokytojo (-ų) išsilavinimą įrodančių dokumentų (diplomų) kvalifikacijos tobulinimą įrodančių dokumentų (pažymėjimų) kopijos |
|
5. |
Dalykų metodinė medžiaga pdf formatu |
|
6. |
Kiti pridedami dokumentai |
|
|
|
|
6. Deklaracija
Patvirtinu, kad:
1. prašyme ir prie jo pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga; 2. prašyme ir prie jo pridėtuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys apdorojami ir saugomi administravimo informacinėse sistemose; 3. man yra žinoma, kad informacija apie akredituotas įstaigas bus skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.litfood.lt
Pasižadu: 1. sudaryti reikalingas sąlygas Komisijos nariams vertinimo metu: pateikti reikiamus dokumentus, supažindinti su mokymo patalpomis, praktinio mokymo vietomis, materialiaisiais ištekliais ir mokymo medžiaga, įstaigos nuotolinio mokymo sistema, sudaryti sąlygas Agentūros darbuotojams stebėti baigiamųjų darbų vertinimą ir vykdyti mokymo kokybės priežiūrą. 2. išduoti Agentūros nustatytos formos pažymėjimą tik mokymo kursų dalyviams, įvykdžiusiems Programoje numatytus reikalavimus; 3. teikti informaciją apie Programos mokytojų pasikeitimą; 4. atnaujinus Programą ar pasikeitus su Programos dalykais susijusiems teisės aktų reikalavimams, parengti aktualią mokymo medžiagą; 5. užtikrinti, kad mokymo medžiaga būtų rengiama vykdant Lietuvos Respublikos Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą; 6. likus ne mažiau kaip 5 (penkioms) kalendorinėms dienoms iki baigiamųjų darbų vertinimo datos, pateikti Agentūrai nustatytos formos Informaciją apie baigiamųjų darbų vertinimą (Aprašo 4 priedas); 7. ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų po baigiamųjų darbų vertinimo elektroniniu paštu pateikti Agentūrai nustatytos formos Ūkininkavimo pradmenų mokymo programos baigiamųjų darbų vertinimo komisijos protokolo kopiją (Aprašo 5 priedas); 8. kasmet organizuoti kiekvienam mokytojui ne mažiau kaip 16 akad. val. trukmės kvalifikacijos tobulinimo kursus pagal dėstomo dalyko tematiką; 9. įstaigos darbuotojams, neturintiems pedagogo kvalifikacijos, kompetencijos skaitmeninio raštingumo, andragogikos srityse, asmenims, norintiems dirbti mokytoju ar mokymų organizatoriumi sudaryti sąlygas baigti Pedagoginių-psichologinių žinių kursą, tobulintis skaitmeninio raštingumo, andragogikos srityse. |
Patvirtinu, kad nurodyti duomenys ir informacija yra teisingi.
_____________________________ __________ ____________________
(vadovo/įgalioto asmens pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)