LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 135:2020 „PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS paslaugų teikimo visuomenės SAUGOS REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. V-3042

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo 20 straipsnio 2 punktu ir Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Lietuvos higienos normą HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal veiklos sritį.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                    Arūnas Dulkys

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2020 m. gruodžio 29 d. įsakymu

Nr. V-3042

 

 

 

LIETUVOS HIGIENOS NORMA HN 135:2020 „PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ teikimo visuomenės SVEIKATOS SAUGOS REIKALAVIMAI“

 

I SKYRIUS

TAIKYMAS

 

1. Ši higienos norma nustato pagrindinius Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo 3 straipsnyje nurodytoms papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros (toliau – PASP) paslaugų grupėms ir pogrupiams priskirtų paslaugų (toliau – PASP paslauga) teikimo visuomenės sveikatos saugos reikalavimus.

2. Ši higienos norma privaloma visiems Lietuvos Respublikos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiams, kitiems fiziniams asmenims, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktų jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, Lietuvos Respublikoje įsteigtiems juridiniams asmenims arba kitose valstybėse narėse įsteigtiems juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms ar jų filialams, taip pat kitų užsienio valstybių juridiniams asmenims ar kitų organizacijų filialams, įsteigtiems Lietuvos Respublikoje (toliau – asmenys), projektuojantiems, statantiems, įrengiantiems, rekonstruojantiems statinius ir patalpas, kuriose teikiamos PASP paslaugos, PASP paslaugų teikėjams bei kontroliuojančioms institucijoms.

3. Jeigu atskiroms PASP paslaugoms yra parengtos kitos higienos normos (toliau – specialiosios higienos normos), šios higienos normos nuostatos PASP paslaugoms teikti taikomos tiek, kiek teisinių santykių nereglamentuoja atskirų PASP paslaugų teikimą reglamentuojančių specialiųjų higienos normų nuostatos.

 

II SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

4. Šioje higienos normoje vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys atitinka Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakyme Nr. V-572 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 109:2016 „Baseinų visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakyme Nr. V-595 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 39:2016 „Pirčių visuomenės sveikatos saugos sveikatai reikalavimai“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakyme Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.

5. PASP paslaugų teikėjai privalo teikti tik Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo reikalavimus atitinkančias paslaugas.

6. PASP paslaugos gali būti teikiamos tik turint PASP įstaigų veiklai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-632 „Dėl Leidimų-higienos pasų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka išduotą leidimą-higienos pasą.

7. PASP paslaugų teikėjas PASP paslaugų vartotojui privalo suteikti tikslią, išsamią ir teisingą informaciją apie teikiamas PASP paslaugas, PASP produktus, gyvūnus ir kitus gyvus organizmus, naudojamus teikiant PASP paslaugas, saugų įrangos, inventoriaus, įrankių, medicinos priemonių (prietaisų) (toliau – medicinos priemonė), kitų priemonių naudojimą, vidaus tvarkos taisykles, saugų elgesį teikiant PASP paslaugas. Informacija vartotojui turi būti suteikta prieš PASP paslaugų vartotojui įsigyjant PASP paslaugas (sudarant PASP paslaugų teikimo sutartį ar kt.). PASP paslaugų teikėjo parengtos vidaus tvarkos taisyklės pateikiamos gerai PASP paslaugų vartotojui matomoje PASP paslaugų teikimo vietoje.

8. PASP paslaugos vartotojui turi būti suteikta informacija apie riziką, susijusią su PASP paslaugų teikimu, galimas komplikacijas, tolesnę kūno vietų priežiūrą, ypač suteikus invazinę (intervencinę) procedūrą ir (ar) panaudojus medicinos priemonę, apie atvejus (ligos, amžius, asmens organizmo būklės ir savybės ir kt.), kai PASP paslauga negali būti teikiama PASP paslaugos vartotojui; galimą riziką vartotojo sveikatai, komplikacijas (užsikrėtimo virusinėmis, bakterinėmis, grybelinėmis ligomis, infekcijos, kraujagyslių, nervų pažeidimo, alerginių reakcijų, randėjimo, kai kurių ligų paūmėjimo pavojus ir kt.), apie galimas organizmo reakcijas (padidėjęs jautrumas, dirginimas, niežėjimas, paraudimas, patinimas, išsausėjimas, atmetimo reakcija ir kt.), elgesį (priemonės, kurių turi būti imamasi) prieš ir po procedūros, papildomą priežiūrą.

9. PASP paslaugų teikimo patalpos, teritorija, jose esantys įrenginiai turi būti saugūs, techniškai tvarkingi, įrengti ir prižiūrimi taip, kad juos naudojant būtų išvengta nelaimingų atsitikimų (paslydimo, kritimo, susidūrimo, nudegimo, nutrenkimo, sužalojimo elektros srove, gyvūnų sužalojimo, paskendimo, sprogimo ir pan.). Potencialiai pavojingose vietose turi būti apsauginiai įtaisai, įspėjamieji ženklai ar kitokios (pavyzdžiui, garso, šviesos) priemonės, ribojančios ar neleidžiančios prieiti prie pavojingų vietų ar įrenginių.

10. PASP paslaugų vartotojui pareikalavus, privaloma pateikti informaciją apie naudojamus instrumentų (įrankių), medicinos priemonių, kitų priemonių valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos būdus, naudojamas priemones, gaminius, produktus, metodikas.

11. PASP paslaugų teikėjas turi turėti įmonės pirmosios pagalbos rinkinį, kurio sudėtis ir apimtis turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakyme Nr. V-450 „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“ nustatytus reikalavimus.

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI PATALPŲ ĮRENGIMO ir priežiūros, ĮRANGOS, KITO INVENTORIAUS, instRumentų PRIEŽIŪROS REIKALAVIMAI

 

12PASP paslaugų teikimo patalpos įrengiamos atsižvelgiant į teikiamas PASP paslaugas, nurodytas Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros sričių paslaugų grupėms ir (ar) pogrupiams priskiriamų konkrečių paslaugų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-2199 „Dėl Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros sričių paslaugų grupėms ir (ar) pogrupiams priskiriamų konkrečių paslaugų sąrašo ir jo sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir šių PASP paslaugų aprašymo formas, parengtas vadovaujantis šiame punkte nurodytu įsakymu patvirtintu Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų grupėms ir (ar) pogrupiams priskiriamų konkrečių paslaugų sąrašo sudarymo tvarkos aprašu.

13PASP paslaugoms teikti turi būti šios patalpos, išskyrus atvejus, kai pagal PASP paslaugų teikimo pobūdį ir paskirtį PASP paslaugos teikiamos ne PASP įstaigoje ir tai numatyta atskirų PASP paslaugų teikimą reglamentuojančiuose sveikatos apsaugos ministro įsakymuose:

13.1PASP paslaugų teikimo patalpa (-os) (patalpos dalis, vieta ar kt. įrengiama priklausomai nuo joje teikiamų PASP paslaugų);

13.2. laukiamasis kambarys arba PASP paslaugų teikimo patalpoje įrengta atskira zona, skirta laukiantiems PASP paslaugų vartotojams, persirengimo kambarys ar zona;

13.3. personalo patalpa (jos gali nebūti, jeigu kitose patalpose, išskyrus tualetą, pakanka vietos įrengti atskiras spintas arba spintas su pertvaromis teikiančių PASP paslaugas asmenų darbo drabužiams ir asmeniniams drabužiams bei daiktams laikyti);

13.4. pagalbinė patalpa darbo priemonėms, inventoriui ar kitiems daiktams laikyti (jos gali nebūti, jeigu kitose patalpose, išskyrus tualetą, pakanka vietos įrengti atskiras spintas ar lentynas darbo priemonėms laikyti);

13.5. tualetas, išskyrus atvejus, kai PASP paslaugos teikiamos pastate, kuriame yra atskiras bendro naudojimo tualetas, įrengtas ne toliau kaip 50 m nuo PASP paslaugų teikimo patalpų ir juo gali naudotis šių PASP paslaugų teikėjai ir vartotojai;

13.6kitos patalpos, atsižvelgiant į teikiamas PASP paslaugas ir šių PASP paslaugų teikėjo poreikius.

14. Patalpų mikroklimato parametrų ribinės vertės turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 29 d. įsakyme Nr. V-1081 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 42:2009 „Gyvenamųjų ir visuomeninių pastatų patalpų mikroklimatas“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus, išskyrus atvejus, kai PASP paslaugai teikti neįmanoma ar nėra būtina užtikrinti nurodytų parametrų ribinių verčių.

15PASP paslaugų teikimo patalpose turi būti natūralus ir dirbtinis apšvietimas. Dirbtinė apšvieta PASP paslaugų teikimo patalpose turi būti ne mažesnė kaip 300 liuksų (lx), išskyrus atvejus, kai PASP paslaugai teikti neįmanoma ar nėra būtina užtikrinti nurodytų parametrų verčių.

16Tiekiamas šaltas ir karštas vanduo turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 23 d. įsakyme Nr. V-455 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 24:2017 „Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

17Iš PASP paslaugų teikimo patalpų kylantis triukšmas neturi viršyti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakyme Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“ nustatytų didžiausių leidžiamų triukšmo lygių su PASP paslaugų teikimo patalpomis besiribojančiose gyvenamosiose ir visuomeninės paskirties patalpose.

18PASP paslaugų teikimo patalpoje (-ose) turi būti PASP paslaugų vartotojams skirti baldai (kušetės, kėdės ir kt.) ir kitos reikalingos priemonės. Paviršiai, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi PASP paslaugų vartotojas (PASP paslaugų vartotojams skirtos kušetės, kėdės, atramos galvai ir kt.), turi būti nelaidūs drėgmei, atsparūs valikliams ir dezinfekcijos priemonėms.

19. PASP paslaugų teikimo patalpoje (-ose) turi būti praustuvė su maišytuvu ir užtikrinamas nuolatinis karšto ir šalto vandens tiekimas, rankų higienos priemonės (skystas muilas, rankų dezinfekcijos priemonė), muilo ir dezinfekcijos priemonių dozatoriai, vienkartiniai rankšluosčiai, atliekų surinkimo talpykla su vienkartiniu plastikiniu įklotu. Šie įrenginiai ir priemonės turi būti visose patalpose, kuriose atliekamos (arba vyksta pasirengimas atlikti) PASP paslaugų invazinės (intervencinės), diagnostikos ir kitos procedūros, kurių metu PASP paslaugų teikėjai rankomis liečia asmenį (pacientą), dirba su krauju ar kita potencialiai infekuota biologine medžiaga, tvarkomi skalbiniai, atliekama dezinfekcija ir sterilizacija.

20. Personalo patalpoje (atskiroje zonoje) turi būti įrengtos atskiros spintos arba spintos su pertvaromis teikiančių PASP paslaugas asmenų darbo drabužiams ir asmeniniams drabužiams bei daiktams laikyti.

21. Pagalbinėje patalpoje (atskiroje zonoje) turi būti įrengtos atskiros spintelės (lentynos) PASP paslaugai teikti naudojamiems gaminiams (priemonėms), inventoriui, atskiros spintelės (talpyklos) švariems ir nešvariems skalbiniams, valikliams, dezinfekcijos priemonėms ir valymo inventoriui laikyti. Patalpos, zonos, technologiniai įrenginiai, spintelės turi būti išdėstyti taip, kad būtų išvengta švarių ir nešvarių skalbinių, nenaudoto ar panaudoto inventoriaus ar kitų daiktų kryžminės taršos.

22. Laukiamajame kambaryje arba atskiroje zonoje, persirengimo kambaryje (zonoje) turi būti įrengtos vietos nusirengti, persirengti ir įrengti šioms reikmėms reikalingi baldai ir priemonės (suolai, kėdės, drabužiams pakabinti bei daiktams susidėti, spintelės, lentynos, kabliukai ir pan.).

23. Tualete ar šalia tualeto patalpos turi būti praustuvė ir rankų higienos priemonės (skystas muilas, rankų dezinfekcijos priemonė), muilo ir dezinfekcijos priemonių dozatoriai, vienkartiniai rankšluosčiai, atliekų surinkimo talpykla (uždaroma, pedalinė) su vienkartiniu plastikiniu įklotu.

24. PASP patalpų, kuriose vyksta pratybos (užsiėmimai), grindys turi būti lygios, tinkamos valyti drėgnai, šiose patalpose turi būti tik pratyboms (užsiėmimams) reikalinga įranga ir inventorius.

25Paviršiai, ant kurių dedami instrumentai ir kitos darbo priemonės, turi būti lygūs, padengti drėgmei, valikliams ir dezinfekcijos priemonėms atsparia medžiaga.

26. Sienos ir grindys instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpoje (zonoje), prie praustuvių turi būti padengtos lygia, atsparia drėgmei danga.

27. Paviršiai, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi PASP paslaugų vartotojas teikiant jam PASP paslaugą, dengiami vienkartiniu užtiesalu arba valomi ir dezinfekuojami po kiekvieno PASP paslaugų vartotojo.

28. Užteršti paviršiai, ant kurių dedami instrumentai ir kitos darbo priemonės, turi būti nuvalomi iš karto, o darbo pamainos pabaigoje ir dezinfekuojami.

29. Instrumentų turi būti tiek, kad juos būtų galima efektyviai valyti, dezinfekuoti ir sterilizuoti.

30. Paruošti naudoti instrumentai (išskyrus instrumentų, kurie buvo sterilizuojami įpakuoti, pakuotes) turi būti laikomi tam skirtoje švarioje, dezinfekuotoje, uždengtoje talpykloje. Patalpos ir (ar) zonos, kuriose vykdomas medicinos priemonių apdorojimas, saugojimas, turi būti įrengtos taip, kad būtų išvengta kryžminės taršos atliekant medicinos priemonių valymą-dezinfekciją, pakavimą, sterilizaciją, saugojimą.

31. PASP paslaugų teikėjas turi turėti įrangos, prietaisų, valymo, dezinfekcijos, sterilizacijos įrenginių techninius dokumentus ir jų naudojimo aprašymus lietuvių kalba. Įranga, prietaisai, valymo, dezinfekcijos, sterilizacijos įrenginiai turi būti naudojami pagal gamintojo instrukcijas ar rekomendacijas.

32. PASP paslaugų teikėjas turi turėti cheminių medžiagų, naudojamų patalpoms, įrenginiams, inventoriui, paviršiams valyti ir dezinfekuoti, dokumentus (produktų saugos duomenų lapus, cheminės sudėties dokumentus, naudojimo instrukcijas ir kt.).

33Aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršiams, rankoms dezinfekuoti turi būti naudojami Biocidinių produktų autorizacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. 421 „Dėl Biocidinių produktų autorizacijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka autorizuoti ir registruoti biocidai. Dezinfekcijos priemonės turi būti naudojamos pagal dezinfekcijos priemonės gamintojo nurodytą paskirtį, naudojimo instrukcijas ir laikantis tinkamumo naudoti terminų. Naudojimo instrukcijos turi būti laikomos PASP paslaugų teikimo vietoje.

34. Patalpos, įrenginiai, įranga, inventorius turi būti vizualiai švarūs, valomi PASP paslaugų teikėjo nustatyta tvarka.

35. Teikiant PASP paslaugą kiekvienam PASP paslaugų vartotojui turi būti naudojami švarūs, kitiems vartotojams nenaudoti ar vienkartiniai užtiesalai, apdangalai arba popierinės juostelės bei servetėlės. Kiekvienam vartotojui turi būti tiekiami tik išskalbti, išlyginti ir kitų PASP paslaugų vartotojų nenaudoti skalbiniai (patalynė, rankšluosčiai), chalatai ir vienkartinės šlepetės (jeigu vartotojai jomis aprūpinami).

36Vienkartiniai sterilūs ir sterilizuoti daugkartiniai instrumentai, naudojami teikiant PASP paslaugų invazines (intervencines) procedūras, išpakuojami klientui matant.

37. Draudžiama pakartotinai naudoti vienkartinius instrumentus, nedezinfekuotus ir (arba) nesterilius naudotus daugkartinius instrumentus, invazinėms (intervencinėms) procedūroms panaudotus gyvūnus.

38. PASP paslaugų invazinėms (intervencinėms) procedūroms teikti medicinos priemonės  naudojamos ir prižiūrimos (valomos, dezinfekuojamos, sterilizuojamos), aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršiai valomi ir dezinfekuojami, rankų higienos procedūros vykdomos Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

39. Duše, prausykloje, tualete esantys įrenginiai valomi ir dezinfekuojami kasdien. Paviršiai, kurie gali liestis su PASP paslaugų vartotojo oda, dezinfekuojami biocidiniais produktais, naikinančiais tuberkuliozės bakterijas, mielinius ir sporas sudarančius grybelius. Jei įrengtos vonios, jos valomos ir dezinfekuojamos prieš kiekvieną PASP paslaugos teikimą.

40. Sienos, prie kurių numatoma tvirtinti santechninius įrenginius, turi būti padengtos drėgmei atspariomis medžiagomis. Santechniniai įrenginiai (praustuvės, vonios, unitazai ir kt.) turi būti techniškai tvarkingi, švarūs, be matomų defektų (įtrūkimų, skilimų).

41. Panaudoti aštrūs vienkartiniai instrumentai ir kiti suteršti krauju ar kitais kūno skysčiais daiktai (vienkartinės pirštinės, vatos, marlės gabalėliai ir kt.) tvarkomi Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymas Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

42. Panaudotos vienkartinės nesuterštos krauju ar kitais kūno skysčiais pirštinės šalinamos kaip buitinės atliekos.

43. PASP įstaigose skalbiniai gali būti skalbiami, atliekant šiluminę (ar šiluminę-cheminę) skalbinių dezinfekciją, skalbyklėse, įrengtose atskiroje (-se) skalbiniams skalbti skirtoje (-se) patalpoje (-se) (zonose). Jei skalbiniai tvarkomi (skalbiami, džiovinami, lyginami, lankstomi,
pakuojami, laikinai saugomi) skalbyklų paslaugas teikiančiose skalbyklose, jos turi atitikti Lietuvos higienos normoje HN 130:212 „Skalbyklų paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. V-22 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 130:212 „Skalbyklų paslaugų sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.

44. Kosmetikos gaminiai, naudojami teikiant PASP paslaugas, turi atitikti Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1223/2009 2009 m. lapkričio 30 d. dėl kosmetikos gaminių reikalavimus. 

45Teikiant PASP paslaugų, kurias teikiant naudojami gyvūnai, pogrupio delfinų terapijos paslaugas, taikomi Lietuvos higienos normos HN 133:2013 „Delfinariumuose teikiamos psichoemocinio ir fizinio lavinimo paslaugos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-374 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 133:2013 „Delfinariumuose teikiamos psichoemocinio ir fizinio lavinimo paslaugos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatyti reikalavimai.

46. PASP paslaugų teikimo vietoje įrengtas baseinas ir jo priežiūra, vandens kokybės ir priežiūros reikalavimai turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-572 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 109:2016 „Baseinų visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

47. PASP paslaugų teikimo vietoje įrengta pirtis ir jos priežiūra turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. V-595 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 39:2016 „Pirčių visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

48PASP paslaugoms teikti naudojami peloidai turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. V-816 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 127:2010 „Peloidai. Sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

49. PASP paslaugoms teikti naudojamas mineralinis ir jūros vanduo iki paruošimo turi atitikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1077 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 127:2010 „Mineralinis ir jūros vanduo išoriniam naudojimui. Sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ASMENIMS, TEIKIANTIEMS PASP PASLAUGAS

 

50. Asmenys, teikiantys PASP paslaugas, gali dirbti tik pasitikrinę sveikatą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 7 d. nutarimo Nr. 544 „Dėl Darbų ir veiklos sričių, kuriose leidžiama dirbti darbuotojams, tik iš anksto pasitikrinusiems ir vėliau periodiškai besitikrinantiems, ar neserga užkrečiamosiomis ligomis, sąrašo ir šių darbuotojų sveikatos tikrinimosi tvarkos patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Asmens medicininė knygelė (sveikatos pasas, forma Nr. F048/a) laikoma PASP paslaugų teikimo vietoje.

51. Darbo metu asmenys, teikiantys PASP paslaugas, privalo dėvėti švarius darbo drabužius, avėti darbo avalynę (išskyrus atvejus, kai pagal PASP paslaugų teikimo pobūdį ir paskirtį PASP paslaugos teikiamos neavint avalynės).

52. Asmenys, teikiantys PASP paslaugas, privalo plauti rankas prieš pradėdami ir baigę teikti PASP paslaugą, prieš užsimaudami ir nusimovę pirštines. Rankos turi būti plaunamos skystu muilu, nuplaunamos tekančiu vandeniu ir nusausinamos vienkartiniu rankšluosčiu arba rankų džiovintuvu.

53Prieš teikiant PASP paslaugų invazines (intervencines) procedūras, dirbant steriliais instrumentais, medicinos priemonėmis būtina atlikti higieninę rankų antiseptiką.

54. PASP paslaugas teikiantys asmenys, dirbantys su aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių, medicinos priemonių cheminėmis dezinfekcijos ir (ar) sterilizacijos priemonėmis, turi laikytis naudojimo instrukcijų, saugos duomenų lapuose nurodytų taisyklių. Draudžiama naudoti aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių valymo, dezinfekcijos ir medicinos priemonių valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos priemones pasibaigus jų galiojimo terminui. Valymo, dezinfekcijos tirpalai ruošiami ir naudojami pagal gamintojų naudojimo instrukcijas, o cheminės sterilizacijos priemonės – pagal sterilizatoriaus ir priemonės gamintojų rekomendacijas.

 

_________________