IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. liepos 20 d. Nr. T-154
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 ir 29 punktais, 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindama Ignalinos rajono savivaldybės 2018–2024 metų strateginio plėtros plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. T-153 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2018–2024 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, III dalies „Ignalinos rajono savivaldybės plėtros vizija, prioritetai, tikslai ir uždaviniai“ I prioriteto „Rajono ekonominė ir kompleksinė plėtra“ 1.1 tikslą „Turizmo, kultūros ir gamtos paveldo vystymas“, II prioritetą „Žmogiškųjų išteklių ir visuomenės socialinės gerovės plėtra“, IV prioritetą „Saugi visuomenė ir efektyvus viešasis valdymas“, Ignalinos rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-1 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos suvestinės priedo 1 lentelės „Kultūros ir turizmo, sporto, jaunimo ir bendruomenių veiklos aktyvinimo programos Nr. 3 tikslų, uždavinių, priemonių maksimalių asignavimų ir produkto vertinimo kriterijų suvestinė“ 1.2.1 priemonę, siekdama tobulinti projektų atranką ir finansavimą, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų konkursų organizavimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T-49 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų konkursų organizavimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. liepos 20 d. sprendimu Nr. T-154
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų konkursų organizavimo ir finansavimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – sudaryti finansines, administracines, teisines sąlygas aktyvinti Ignalinos rajono bendruomenę, didinti jos vaidmenį rajone, skatinti kultūrinę veiklą, jaunimo užimtumą, turizmo plėtojimą, stiprinti Ignalinos rajono įstaigų ir bendruomenių ryšius.
2. Aprašas nustato Ignalinos rajono teritorijoje registruotų ir (ar) veikiančių nevyriausybinių organizacijų (toliau – juridiniai asmenys), Registrų centre turinčių įregistruotą žymą „Nevyriausybinė organizacija“, ir sporto srityje veikiančių fizinių asmenų, priemonių, susijusių su kultūrinių, socialinių, švietimo, sporto, turizmo veiklų rėmimu ir jų skatinimu, finansavimo paraiškų pateikimo, jų vertinimo ir atrankos bei finansavimo skyrimo tvarką.
4. Projektų finansavimo savivaldybės biudžeto lėšomis konkursą (toliau – konkursas) organizuoja savivaldybės administracija.
6. Projekto teikėjas turi užtikrinti vykdomo projekto kokybę, jo turinio atitiktį projekto paraiškoje pateiktai informacijai.
II SKYRIUS
TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
8. Apraše nustatytų veiklų priemonių finansavimo pagrindinis tikslas – didinti kultūros, švietimo, sporto, socialinių, turizmo paslaugų sklaidą rajone, suteikti gyventojams platesnes galimybes tenkinti įvairiapusius poreikius, remti jaunimo iniciatyvas, aktyvinti bendruomenes.
9. Uždaviniai:
9.1. Sudaryti teisines, finansines ir valdymo sąlygas vykdant savivaldybės politiką kultūros, švietimo, sporto, turizmo, jaunimo, pilietinių iniciatyvų srityse.
10. Remiamos veiklos sritys, kurioms gali būti skirtas finansavimas:
10.1. Kultūrinės veiklos – kultūros edukacija; kūrybinių raiškų įvairovė; etninės kultūros ir kultūros paveldo pažinimui skirtos veiklos; gyventojų meniniam ugdymui ir saviraiškai skirtos veiklos; informacinės visuomenės kūrimui skirtos veiklos; skaitymo skatinimui skirtos veiklos; kūrybinę įvairovę skatinančios veiklos; kultūrinis tarptautinis bendradarbiavimas, krašto tapatumą (išskirtinumą) kuriantys projektai; kultūrinių ir kūrybinių, industrijų plėtros projektai inovacijoms skatinti; profesionalaus meno sklaida; menininkų rezidencijos ir mobilumas; kultūros sektoriaus kompetencijų tobulinimas; meno mėgėjų kolektyvų aprangos įsigijimas; muzikos instrumentų, garso aparatūros įsigijimas.
10.2. Turizmo veiklos – viešosios poilsio ar turizmo infrastruktūros atnaujinimas ar įrengimas; turizmo informacijos stendų prie (apie) Ignalinos rajono savivaldybės lankytinų objektų įrengimas, atnaujinimas; kelio ženklų (Nr. 628 ir (ar) 629) įrengimas; turizmo maršrutų, suderintų su Ignalinos rajono turizmo informacijos centru, ženklinimas; mažosios architektūros (skulptūrų) Ignalinos rajono viešosiose erdvėse įrengimas; informacinių turistinių leidinių leidimas; inovatyvių technologijų naudojimas teikiant turizmo informaciją; mokymų, konferencijų, skirtų gerinti turizmo paslaugų teikimą, organizavimas; turizmo paslaugų teikėjų bendradarbiavimą skatinančių veiklų vykdymas; gamtos ir kultūros paveldo objektų pritaikymas turizmo, rekreacijos, viešosioms, edukacinėms, bendruomeninėms reikmėms.
10.3. Socialinės veiklos – socialinių paslaugų teikimas šeimai, vaikams; socialinių paslaugų teikimas neįgaliems asmenims; tęstinių socialinių projektų vykdymas; socialinės paslaugos, mažinančios socialinę atskirtį; veiklos, skirtos socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir (ar) grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų, pagalbos reikalingų asmenų lankymas, pagalbos sau grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems, renginių ir kitų veiklų, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas); viešosios tvarkos užtikrinimo ir nusikaltimų prevencijos veiklos; bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skatinant naujų bendruomenių, asociacijų steigimąsi; veiklos, skirtos viešosioms erdvėms ir viešojo naudojimo pastatams, skirtiems visuomenės bendriesiems interesams, tvarkyti; nevyriausybinių organizacijų veiklos ir bendradarbiavimo sprendžiant aktualias miesto bei kaimo žmonių problemas stiprinimas.
10.4. Švietimo ir sporto veiklos – fizinių asmenų ir asociacijų, kurios aktyviai dalyvauja įvairiose sporto varžybose, rėmimas; mokinių užimtumo didinimas; bendradarbiavimas su rajono, šalies įstaigomis ir organizacijomis; varžybų ir sporto švenčių organizavimas; jaunų žmonių kompetencijų, prisidedančių prie jų sėkmingos integracijos į visuomenę, didinimas ir plėtojimas; nuolatinės ir tęstinės organizacijų veiklos skatinimas.
10.5. Jaunimo veiklos – remti jaunimo ar su jaunimu dirbančių organizacijų iniciatyvas, skatinančias jaunimo savanorystę ir aktyvų dalyvavimą socialinėje, kultūrinėje, sportinėje veikloje, mažinančioje mažiau galimybių turinčių jaunų žmonių socialinę atskirtį; stiprinti jaunimo savanorius priimančias organizacijas; remti jaunimo savanoriškos tarnybos modelio įgyvendinimą; užtikrinti atvirųjų jaunimo erdvių veiklų finansavimą ir skatinti darbo su jaunimu įvairovės plėtrą; remti bendrus jaunimo organizacijų ir kitų nevyriausybinių organizacijų projektus, iniciatyvas, taip skatinant jų bendradarbiavimą.
11. Taip pat remiami projektai bendrajam finansavimui gauti, kuriems gautas finansavimas iš kitų (ne savivaldybės biudžeto) šaltinių. Parama negali viršyti 10 tūkst. Eur kalendoriniais metais reikalingų prisidėti lėšų vienam projektui. Teikiant paraišką, turi būti pridėta sutarties dėl gauto finansavimo kopija. Bendrajam finansavimui paramai gauti paraiškas gali teikti Aprašo 2 punkte nurodyti asmenys, išskyrus sporto srityje veikiančius fizinius asmenis.
III SKYRIUS
KONKURSŲ ORGANIZAVIMAS
12. Ignalinos rajono savivaldybės administracija informaciją apie kasmetinį ir galimus papildomus priemonių finansavimo konkursus pagal atskiras finansuojamas veiklos sritis, tarp jų ir projektų bendrajam finansavimui gauti skelbia viešai vietinėje spaudoje ir savivaldybės interneto svetainėje likus ne mažiau kaip 20 kalendorinių dienų iki paskutinės paraiškų teikimo dienos. Sporto srityje veikiantys fiziniai asmenys paraiškas gali teikti tik pagal 10.4 papunktyje nurodytą sritį.
13. Jaunimo veiklos sričiai kartą per kalendorinius metus turi būti skiriama ne mažiau kaip 2 tūkst. Eur. Finansuojamos veiklos sritys ar projektų bendrasis finansavimas ir joms skiriamos lėšos nurodomos kvietimo skelbime. Baigus projekto paraiškų vertinimą ir likus nepanaudotų lėšų vienoje iš finansuojamų veiklos sričių ar projektų bendrajam finansavimui gauti, jos gali būti perkeliamos į kitą finansuojamą veiklos sritį ar projektų bendrąjį finansavimą arba gali būti skelbiamas papildomas kvietimas teikti paraiškas.
14. Pareiškėjai elektroniniu būdu užpildytos priemonių paraiškos (1 priedas) originalą teikia Ignalinos rajono savivaldybės administracijai.
15. Paraiškas gali teikti visos Ignalinos rajone registruotos ir (ar) veikiančios nevyriausybinės organizacijos, Registrų centre turinčios įregistruotą žymą „Nevyriausybinė organizacija“.
16. Pareiškėjas prie paraiškos privalo pateikti:
16.1. juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją ar išrašą apie registraciją iš Registrų centro (netaikoma sporto srityje veikiantiems fiziniams asmenims);
16.2. juridinio asmens įstatų (nuostatų) kopiją, patvirtintą juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu (netaikoma sporto srityje veikiantiems fiziniams asmenims);
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
18. Pateiktas paraiškas vertina komisija, kurios sudėtį, darbo reglamentą ir paraiškų vertinimo anketą tvirtina savivaldybės meras potvarkiu.
19. Komisija pateiktas paraiškas vertina užpildydama projekto paraiškų vertinimo kriterijų anketą. Nustatant paraiškos įvertinimą, susumuojami kiekvieno komisijos nario skirti balai, kurie dalijami iš vertinusių komisijos narių skaičiaus. Kiekvienas komisijos narys pateikia savo įvertinimą, įrašydamas jį į vertinimo anketą.
20. Finansuojami tie projektai, kurie atitinka visas būtinas apraše išvardytas sąlygas, kurie surenka paraiškų vertinimo anketoje nurodytą minimalų balų skaičių ir kuriems užtenka lėšų atsižvelgiant į projektų eilę pagal balus ir pagal turimas lėšas kvietimui. Surinkus vienodą balų kiekį, pirmenybė teikiama projektui, kuriam prašoma mažesnė paramos suma.
21. Sudaroma tiek projektų finansavimo eilių, kiek kvietimu paskelbta finansuojamų veiklos sričių, įskaitant projektų bendrąjį finansavimą.
22. Komisija, matydama nežymių paraiškos trūkumų, kurie neturi įtakos suteikiamiems balams, gali paprašyti paraiškos teikėją patikslinti reikiamą informaciją. Per nustatytą laiką nepateikus prašomos informacijos, paraiška atmetama.
23. Komisija, įvertinusi projekto biudžeto pagrįstumą ir planuojamas išlaidas, gali siūlyti skirti mažesnę finansuojamą sumą, nei prašoma paraiškoje.
24. Parama paraiškos teikėjui taip pat neskiriama tuo atveju, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:
24.1. jei juridinis asmuo, anksčiau gavęs paramą, praėjusį finansavimo laikotarpį nepateikė dalykinės ataskaitos, neatsiskaitė už lėšų panaudojimą numatyta tvarka arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos panaudotos ne pagal tikslinę jų paskirtį;
24.3. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;
24.4. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
24.5. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su savivaldybės institucija, ar netinkamai ją įvykdęs, ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;
25. Sprendimą dėl siūlymo skirti finansavimą paraiškoms komisija įformina protokolu. Komisijos siūlymas yra rekomendacinio pobūdžio.
26. Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į komisijos protokolą, potvarkiu skiria lėšas atrinktiems projektams finansuoti.
27. Paraiškų teikėjai, gavę informacinį pranešimą apie paskirtas lėšas, per 5 darbo dienas, jeigu projekte prašytos lėšos nesutampa su paskirtomis, programos vykdytojui privalo pateikti patikslintą sumą. Patikslinta suma negali viršyti finansuoti skirtų lėšų dydžio. Gavus patikslintą sumą, pasirašoma finansavimo sutartis su paraiškos teikėju.
28. Jeigu paraiškos teikėjas iki nustatyto laiko nepatikslina sumos, sutartis su šiuo paraiškos teikėju nepasirašoma ir jis netenka teisės į atrinktos paraiškos finansavimą.
V SKYRIUS
FINANSAVIMAS
30. Merui pasirašius potvarkį dėl projektų finansavimo, apie konkurso rezultatus pareiškėjai per 3 darbo dienas informuojami raštu ir (ar) elektroniniu paštu ir kviečiami pasirašyti finansavimo sutartį. Lėšų naudojimo sutartis su finansavimą gavusių juridinių asmenų vadovais pasirašo Ignalinos rajono savivaldybės meras.
31. Jei pareiškėjas per 14 kalendorinių dienų nuo kvietimo pasirašyti sutartį išsiuntimo dienos nepasirašo sutarties, laikoma, kad jis atsisakė vykdyti priemonę.
32. Priemonių vykdytojai gautas lėšas naudoja tik sutartyse nurodytoms veikloms vykdyti, įgyvendina priemones, teikia finansines bei dalykines ataskaitas, kurių formas, pateikimo terminus nustato savivaldybės meras.
33. Priemonėms finansuoti tinkamos išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su numatyta vykdyti veikla. Priemonei įgyvendinti skirtos lėšos negali būti skiriamos:
33.1. veiklai, kuri kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;
34. Skirtas lėšas draudžiama naudoti veikloms ar projektams, kurie bet kokiais metodais, formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
36. Pareiškėjas užtikrina priemonių įgyvendinimą ir atsako už lėšų, numatytų finansavimo sąmatoje, panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.
37. Paraiškos įgyvendinimo veiklą gali tikrinti komisijos nariai savivaldybės mero ar komisijos posėdžio sprendimu.
38. Savivaldybė turi teisę sustabdyti priemonės finansavimą ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas, jei priemonių vykdytojai nevykdo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto
lėšomis finansuojamų projektų konkursų
organizavimo ir finansavimo tvarkos aprašo
priedas
(Ignalinos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų konkursų organizavimo ir finansavimo paraiškos forma)
________________________________________________________________
(paraišką teikiantis juridinis ar fizinis asmuo, kodas)
________________________________________________________________
( adresas, tel. Nr., el. paštas)
PARAIŠKA
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSUI
_______________ Nr. __________
(data)
__________
(sudarymo vieta)
1. PAREIŠKĖJO REKVIZITAI:
2. PROJEKTO APRAŠYMAS
2.3. Projekto bendra vertė su PVM (Jei prisidedama nuosavomis lėšomis, išskiriamos prašomos ir nuosavos lėšos)
|
3. VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonės / veiklos pavadinimas |
Planuojama vykdymo data (trukmė) |
Planuojama vykdymo vieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA (bendrojo finansavimo atveju ir perkeliant lėšas į kitus metus, teikiama daugiau lentelių su kitų metų išlaidomis ketvirčiais)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
Iš viso |
Iš jų nuosavų lėšų |
Kitų šaltinių lėšos (bendrojo finansavimo atveju) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
5. PAPILDOMA INFORMACIJA
5.1. Pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis, gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą ar kita pareiškėjo norima nurodyti papildoma informacija
|
6. PRIDEDAMI DOKUMENTAI
Dokumento pavadinimas |
Lapų skaičius |
Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų, steigimo sutarties) kopijos, patvirtintos pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu |
|
Jei pareiškėjui atstovauja ne vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija |
|
Projekto poreikį pagrindžiantys dokumentai |
|
Projekto išlaidas pagrindžiantys dokumentai |
|
Nuosavą įnašą pagrindžiantys dokumentai (jei prisidedama savo lėšomis) |
|
Verslo liudijimo kopiją planuojamoms sporto veikloms įgyvendinti |
|
Kiti dokumentai |
|
Pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo ________________ ________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
A. V.