PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO ADMINISTRAVIMO PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gruodžio 14 d. Nr. A1-1477

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktais, Socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos, patvirtintos Palangos miesto savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 4 d. sprendimo Nr. T2-93 1 punktu, 4 punktu:

1. T v i r t i n u Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. A1-538 „Dėl socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo procedūrų tvarkos aprašo“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                    Akvilė Kilijonienė

 

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2015 m. gruodžio 14 d. įsakymo

Nr. A1-1477

1 punktu

 

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO ADMINISTRAVIMO PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūrų tvarkos aprašas (toliau tekste – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų tvarką, socialinių paslaugų poreikio vertinimo, finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo, socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūras.

2. Aprašu vadovaujasi Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau tekste – Socialinės rūpybos skyrius), Palangos miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius (toliau tekste – Vaiko teisių apsaugos skyrius), Palangos miesto savivaldybės administracijos Buhalterija (toliau tekste – Buhalterija) ir socialinių paslaugų įstaigos, kurių savininkas yra Palangos miesto savivaldybė, Aprašas taikomas Palangos miesto savivaldybės gyventojams.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialinių paslaugų skyrimą ir teikimą, apibrėžtas sąvokas.

4. Visos socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo organizavimo administravimo procedūros atliekamos teisės aktuose ir šiame Apraše nustatytais terminais.

5. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, Socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarka.

 

II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMAS IR PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

6. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų gavimo kreipiasi į Palangos miesto socialinių paslaugų centrą (toliau – Socialinių paslaugų centras), dėl socialinės globos (dienos, trumpalaikės, ilgalaikės) – Socialinės rūpybos skyrių, ir pateikia:

6.1. prašymą–paraišką socialinėms paslaugoms gauti (pildo formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro);

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiai);

6.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tuo atveju, kai nėra informacijos apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą Gyventojų registro tarnybos teikiamuose duomenyse);

6.4. kitus turimus socialinį statusą patvirtinančius dokumentus (neįgaliojo ar pensininko pažymėjimą, neįgalumo lygio pažymą, darbingumo lygio pažymą, pažymą dėl specialiųjų poreikių lygio  nustatymo), specialiojo nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros (pagalbos), ar/ir transporto išlaidų kompensacijos poreikio nustatymo pažymas ar kt);

6.5. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas, gautas per 3 paskutinius mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų (pažymų pateikti nereikia, kai pareiškėjas (šeimos nariai) gauna pensijas ar kitas išmokas, mokamas Sodros, Socialinės rūpybos skyriaus, Darbo biržos, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie ŽŪM, arba, kai paslauga teikiama nemokamai, arba asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinės paslaugos kainą.

7. Kreipdamasis dėl bendrosios socialinės paslaugos – vežimo specialiuoju transportu, kai asmeniui nėra nustatytas transporto išlaidų kompensacijos poreikis, asmuo papildomai pateikia medicininę pažymą ar kitus dokumentus, įrodančius paslaugos būtinumą.

8. Kreipdamasis dėl pagalbos į namus paslaugos, atsižvelgiant į aplinkybes, turinčias įtakos paslaugos skyrimui, asmuo papildomai pateikia medicininę pažymą dėl paslaugos būtinumo (jeigu asmeniui nenustatytas specialusis priežiūros (pagalbos), slaugos ar transporto išlaidų kompensacijos poreikis).

9. Kreipdamasis dėl socialinės globos institucijoje, atsižvelgiant į aplinkybes, turinčias įtakos paslaugos skyrimui, asmuo papildomai pateikia:

9.1. medicinos dokumentų išrašą F027/a (kreipiantis dėl dienos, trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos);

9.2. dokumentus apie asmens turimą ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo turėtą turtą (kreipiantis dėl ilgalaikės socialinės globos).

10. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats. Socialinių paslaugų centras, gavęs informaciją apie bendrųjų ar socialinės priežiūros paslaugų asmeniui būtinumą, kai kyla grėsmė asmens saugumui, tą pačią dieną, nesant galimybės – ne vėliau kaip kitą darbo dieną, nuvyksta pas asmenį ir išsiaiškina situaciją dėl socialinių paslaugų teikimo reikalingumo. Nustatęs, kad socialinės paslaugos reikalingos nedelsiant, Socialinių paslaugų centras pradeda teikti socialines paslaugas iki sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo priėmimo. Kai asmuo nepajėgia pateikti dokumentų, Socialinių paslaugų centras surenka reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms skirti ir teikia juos sprendimui dėl socialinių paslaugų skyrimo.

11. Socialinės rūpybos skyriaus ir Socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, atvykstantys į asmens namus dėl socialinių paslaugų skyrimo, prisistato asmeniui parodydami darbo pažymėjimą.

12. Socialinės rūpybos skyrius organizuoja sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo priėmimą teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas ar Socialinių paslaugų centro darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

13.1. nustato asmens, pageidaujančio pateikti prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti, tapatybę, atspausdina prašymą-paraišką, jos priedus ir pateikia asmeniui pildyti;

13.2. priima prašymą-paraišką ir pateiktus pridedamus dokumentus, juos įvertina, patvirtina gaunamų dokumentų kopijas, prašymą-paraišką užregistruoja registre ir įteikia asmeniui informacinį lapelį. Jei pateikti ne visi reikiami dokumentai, apie trūkstamus dokumentus įrašo į informacinį lapelį;

13.3. asmens duomenis, reikalingus socialinėms paslaugoms skirti, gaunamus iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, atspausdina ir juos pasirašo;

13.4. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų ar/ir socialinės globos poreikius, užpildydamas teisės aktais nustatytos formos dokumentus;

13.5. gautą prašymą-paraišką, visus asmens pateiktus ir kitu būdu gautus dokumentus, reikalingus socialinėms paslaugoms skirti, susega į asmens bylą ir teikia ją sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui arba Socialinių paslaugų skyrimo komisijai sprendimui dėl socialinių paslaugų skyrimo priimti;

13.6. rengia sutarčių projektus;

13.7. atlieka kitas funkcijas, būtinas nagrinėjant asmenų prašymus socialinėms paslaugoms gauti.

14. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina. Socialinių paslaugų centras, surinkęs visus reikiamus dokumentus socialinių paslaugų skyrimui, asmens bylą perduoda Socialinės rūpybos skyriui. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, patikrina ir įvertina asmens byloje esančius dokumentus ir, jei byla parengta tinkamai, rengia sprendimo projektą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo ir kartu su suformuota asmens byla teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui arba Socialinių paslaugų skyrimo komisijai. Priėmus sprendimą, Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas grąžina asmens bylą Socialinių paslaugų centrui.

15. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

15.1. teisės aktuose nustatyta tvarka vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, užpildo Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymą (1 priedas);

15.2. informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo;

15.3. atlieka asmens socialinės globos poreikio nustatymą, kai:

15.3.1. nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka;

15.3.2. asmuo (šeima) pageidauja gauti socialinės globos paslaugas.

16. Jei Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojui ar Socialinių paslaugų centro darbuotojui, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, atliekančiam socialinių paslaugų poreikio vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.

17. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas ar Socialinių paslaugų centro darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, nustatęs asmens socialinių paslaugų poreikį ir įvertinęs asmens savarankiškumą, užpildo poreikio vertinimo formą, įrašo siūlymą teikti asmeniui socialinę paslaugą nurodydamas socialinės paslaugos rūšį.

18. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka. Tokiu atveju įstaiga asmens užpildytą prašymą–paraišką socialinėms paslaugoms gauti, socialinių paslaugų poreikio vertinimo ir kitus socialinėms paslaugoms asmeniui skirti reikalingus dokumentus išsiunčia Administracijos Socialinės rūpybos skyriui. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, įvertina gautus dokumentus, asmens duomenis, reikalingus socialinėms paslaugoms skirti, atspausdina iš Socialinės rūpybos skyriuje gaunamų valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, pasirašo juos ir visus dokumentus susega į asmens bylą. Jei yra pateikti visi dokumentai, reikalingi socialinėms paslaugoms asmeniui skirti, asmens bylą teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui arba Socialinių paslaugų skyrimo komisijai. Jei gauti ne visi reikalingi dokumentai arba pateikti dokumentai netinkamai parengti (užpildyti), Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, rengia raštą įstaigai, pateikusiai asmens dokumentus, dėl papildomų dokumentų pateikimo ar pateiktų dokumentų ištaisymo (patikslinimo).

19. Socialinių paslaugų centras socialinių paslaugų poreikio vertinimą organizuoja ir atlieka Socialinių paslaugų centro direktoriaus nustatyta tvarka.

20. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, gali būti priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo, nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas.

21. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, nustato socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai.

22. Jei asmuo nesutinka su Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojo arba Socialinių paslaugų centro darbuotojo, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, įvertintu socialinių paslaugų poreikiu, asmens socialinių paslaugų poreikiui nustatyti Administracijos direktorius įsakymu sudaro specialistų, vertinančių asmens socialinių paslaugų poreikį, komisiją, kuri savo išvadą teikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai.

23. Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų teikimo, sustabdymo ar nutraukimo teisės aktų nustatyta tvarka priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos – Socialinių paslaugų skyrimo komisija (toliau tekste – Komisija). Socialinių paslaugų teikimo apimtis ir trukmė nustatoma, atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens sveikatos būklę, asmens fizinį ir socialinį savarankiškumą.

24. Skiriant socialines paslaugas užpildoma sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo forma, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro.

25. Sprendime nurodoma skiriama paslaugos rūšis, paslaugos teikėjas, paslaugų teikimo trukmė. Paslaugų teikimo trukmė nustatoma, atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens sveikatos būklę, asmens fizinį ir socialinį savarankiškumą.

26. Dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, nutraukimo ar pratęsimo asmuo (šeima) ar socialinių paslaugų įstaiga raštišku prašymu kreipiasi į Administracijos Socialinės rūpybos skyrių, nurodydama aplinkybes, dėl kurių prašoma sustabdyti, nutraukti ar pratęsti socialinių paslaugų teikimą.

 

III. SPECIALIOJO TRANSPORTO PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

27. Specialiojo transporto paslaugą pagal asmeniui nustatytą poreikį visomis savaitės dienomis, vadovaudamasis teisės aktais, teikia Socialinių paslaugų centras.

28. Administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui priėmus sprendimą dėl specialiojo transporto paslaugos asmeniui (šeimai) skyrimo Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

28.1. Sprendimo originalą įsega į asmens bylą, kopiją įteikia (išsiunčia) asmeniui;

28.2. Sprendimo ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos (jei asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos) kopijas išsiunčia (įteikia) Socialinių paslaugų centrui.

29. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už specialiojo transporto paslaugą nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą paslaugos kainą, nustatytą Savivaldybės tarybos.

30. Socialinių paslaugų centras, gavęs šio Aprašo 28.2 punkte nurodytų dokumentų kopijas, specialiojo transporto paslaugos asmeniui teikimą įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

31. Socialinių paslaugų centras su asmeniu, kuriam bus teikiama specialiojo transporto paslauga (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius), kurioje nustatomas specialiojo transporto paslaugos teikimo dažnumas ir laikas, konkretus mokėjimo už gautą paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Socialinių paslaugų centro atsakingas už sutarties parengimą darbuotojas aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.

32. Jei specialiojo transporto paslauga yra daugkartinė, pasikeitus Sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos teikimo dažnumui, paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, jei reikia, su kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.

33. Specialiojo transporto paslauga asmeniui neteikiama neribotą laiką, kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje, išskyrus atvejus, kai specialiojo transporto paslauga asmeniui yra būtina ir gydymo (slaugymo) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje metu. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, Socialinių paslaugų centras atnaujina specialiojo transporto paslaugos teikimą be naujo sprendimo.

 

IV. PAGALBOS Į NAMUS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

34. Pagalbos į namus paslaugas, vadovaudamasis teisės aktais, teikia Socialinių paslaugų centras.

35. Komisijai priėmus sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

35.1. Sprendimo originalą įsega į asmens bylą, kopiją įteikia (išsiunčia) asmeniui;

35.2. Sprendimo ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopijas išsiunčia Socialinių paslaugų centrui.

36. Socialinių paslaugų centras, gavęs šio Aprašo 35.2 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo, pagalbos į namus asmeniui teikimą įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

37. Socialinių paslaugų centras sudaro asmeniui pagalbos į namus paslaugos sudėtį, atsižvelgdamas į Sprendime nurodytą paslaugos teikimo trukmę, asmens pageidavimą, parenkant paslaugos sudėtį iš pagalbos į namus paslaugos sąrašo (5 priedas).

38. Socialinių paslaugų centras su asmeniu, kuriam bus teikiama pagalba į namus (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius), kurioje nustatoma pagalbos į namus paslaugos sudėtis, teikimo dažnumas ir laikas, konkretus mokėjimo už gautą paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per pagalbos į namus paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Socialinių paslaugų centro atsakingas už sutarties parengimą darbuotojas aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.

39. Pasirašius sutartį, pagalbos į namus paslauga pradedama teikti ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo sutarties pasirašymo dienos (išskyrus atvejus. kai asmuo pageidauja paslaugą pradėti kita data).

40. Pagalbos į namus paslauga teikiama vadovaujantis teisės aktais ir įstaigos nustatyta vidaus tvarka darbo dienomis Socialinių paslaugų centro nustatytomis darbo valandomis.

41. Asmuo, kuriam teikiama pagalbos į namus paslauga (jo rūpintojas, globėjas), apie asmens, gaunančio pagalbą į namus (jo šeimos), pajamų pokyčius privalo pranešti Socialinės rūpybos skyriui arba Socialinių paslaugų centrui. Socialinių paslaugų centras, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio pagalbos į namus paslaugas, pajamas, raštu informuoja apie tai Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, teisės aktų nustatyta tvarka iš naujo įvertina asmens finansines galimybes mokėti už gaunamas pagalbos į namus paslaugas ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia Socialinių paslaugų centrui (originalą įsega į asmens bylą).

42. Pasikeitus sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, jei reikia, su kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.

43. Jei Socialinių paslaugų centras, gavęs sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, įvertinęs visas įstaigos galimybes, negali paslaugos teikti iš karto, asmenį įrašo į asmenų pagalbai į namus gauti eilę. Socialinių paslaugų centras apie asmens įrašymą į pagalbai į namus gauti eilę informuoja Socialinės rūpybos skyrių ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo įrašyti asmenį į eilę priėmimo dienos.

44. Socialinių paslaugų centras pagalbos į namus teikimą asmens motyvuotu prašymu gali laikinai sustabdyti iki 90 dienų per kalendorinius metus (nepriimant sprendimo nutraukti paslaugą). Paslaugos asmeniui teikimą įstaiga atnaujina, gavusi asmens prašymą tęsti pagalbos į namus teikimą. Paslaugos sustabdymo laikotarpiu Socialinių paslaugų centras organizuoja pagalbos į namus teikimą kitam asmeniui, kuriam priimtas Sprendimas dėl pagalbos į namus skyrimo.  Jeigu asmuo, pasibaigus pagalbos į namus teikimo sustabdymo terminui, nesikreipia dėl paslaugos teikimo tęsimo, Socialinių paslaugų centras kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl pagalbos į namus teikimo asmeniui nutraukimo. Pagalbos į namus paslaugos asmeniui neteikiamos neribotą laiką, kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, Socialinių paslaugų centras atnaujina socialinių paslaugų teikimą be naujo sprendimo.

45. Pasikeitus asmens, kuriam teikiama pagalba į namus, sveikatos būklei, kitoms aplinkybėms, paslaugų poreikį vertina Socialinių paslaugų centro socialinis darbuotojas, vertinimo išvadas teikia Socialinių paslaugų centro direktoriui. Jei siūloma nutraukti paslaugos į namus teikimą ar keisti socialinės paslaugos rūšį, Socialinių paslaugų centras raštu apie tai informuoja pagalbą į namus gaunantį asmenį ir Socialinės rūpybos skyrių, pateikdami asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo kopiją. Socialinės rūpybos skyrius, gavęs pasiūlymą nutraukti paslaugos į namus teikimą ar keisti socialinės paslaugos rūšį įvertina situaciją ir teikia dokumentus Komisijai sprendimui priimti.

46. Sprendimas nutraukti asmeniui pagalbą į namus priimamas gavus asmens, gaunančio pagalbos į namus paslaugą (teisėto jo atstovo), prašymą arba Socialinių paslaugų centro pranešimą, – paslaugos gavėjui mirus, išvykus gyventi į kitą savivaldybę, pasikeitus socialinių paslaugų poreikiui. Socialinių paslaugų centras apie pagalbos į namus paslaugos gavėjo mirtį arba išvykimą gyventi į kitą savivaldybę Socialinės rūpybos skyrių informuoja raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sužinojimo apie tai dienos. Sprendimą nutraukti pagalbos į namus paslaugą priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo nutraukti asmeniui pagalbą į namus originalą įsega į asmens bylą, kopiją išsiunčia Socialinių paslaugų centrui ir asmeniui (kai sprendimas priimamas asmens prašymu). Sprendimas dėl paslaugos nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės nutraukti pagalbos į namus teikimą, dėl kurių pagalba į namus asmeniui nebeteikiama.

 

V. PSICHOSOCIALINĖS PAGALBOS IR LAIKINO APNAKVINDINIMO PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

47. Psichosocialinės pagalbos ir laikino apnakvindinimo paslaugą, vadovaudamasis teisės aktais, teikia Socialinių paslaugų centras. Psichosocialinė pagalba teikiama pagal poreikį dienos metu, esant poreikiui, apnakvindinant iki 3 parų.

48. Socialinių paslaugų centras dėl psichosocialinės pagalbos paslaugos gavimo priima besikreipiančius asmenis arba asmenis, nukreiptus įvairių institucijų ar tarnybų.

49. Socialinių paslaugų centras nepriima ir neteikia psichosocialinės pagalbos asmenims, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotikų ar kitų svaiginančiųjų medžiagų, ligoniams, kai jiems būtinas stacionarinis gydymas.

50. Socialinių paslaugų centras nustatęs, kad psichosocialinės pagalbos ir laikino apnakvindinimo paslauga reikalinga nedelsiant, socialines paslaugas pradeda teikti iki Komisijos sprendimo priėmimo dėl psichosocialinės pagalbos ir laikino apnakvindinimo paslaugų skyrimo.

51. Socialinių paslaugų centro darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka socialinių paslaugų poreikio vertinimą, surenka dokumentus, reikalingus paslaugai skirti, parengia asmens bylą, kuri perduodama Socialinės rūpybos skyriui.

52. Komisijai priėmus sprendimą dėl psichosocialinės pagalbos paslaugos, laikino apnakvindinimo skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo originalą įsega į asmens bylą, kopijas įteikia (išsiunčia) asmeniui ir Socialinių paslaugų centrui.

53. Socialinių paslaugų centras sudaro asmeniui teikiamos paslaugos sudėtį, atsižvelgdamas į nustatytus asmens poreikius ir teisės aktais reglamentuojamą paslaugos sudėtį. Socialinių paslaugų centras psichosocialinės pagalbos paslaugos asmeniui teikimą įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

54. Socialinių paslaugų centras su asmeniu, kuriam bus teikiama psichosocialinės pagalbos paslauga (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius), kurioje nustatoma paslaugos sudėtis, teikimo dažnumas ir laikas, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Socialinių paslaugų centro darbuotojas, atsakingas už sutarties parengimą, aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.

55. Psichosocialinės pagalbos paslauga vadovaujantis teisės aktais ir įstaigos nustatyta vidaus tvarka teikiama Socialinių paslaugų centro darbo dienomis darbo valandomis. Psichosocialinės pagalbos paslauga su laikinu apnakvindinimu (nuo 20.00 val. iki 8.00 val.) teikiama vieną kartą iki 3 parų.

 

VI. INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

56. Intensyvią krizių įveikimo pagalbą, vadovaudamasis teisės aktais, teikia Socialinių paslaugų centras. 

57. Socialinių paslaugų centras dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos besikreipiančius asmenis arba asmenis, nukreiptus įvairių institucijų ar tarnybų, priima bet kuriuo paros metu.

58. Socialinių paslaugų centras nepriima ir neteikia intensyvios krizių įveikimo pagalbos asmenims, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotikų ar kitų svaiginančiųjų medžiagų, ligoniams, kai jiems būtinas stacionarinis gydymas.

59. Socialinių paslaugų centras nustatęs, kad intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos reikalingos nedelsiant, socialines paslaugas pradeda teikti iki Komisijos sprendimo dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos skyrimo priėmimo.

60. Socialinių paslaugų centro darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka socialinių paslaugų poreikio vertinimą, surenka dokumentus, reikalingus paslaugai skirti, parengia asmens bylą, kuri perduodama Socialinės rūpybos skyriui.

61. Komisijai priėmus sprendimą dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo originalą įsega į asmens bylą, sprendimo kopiją įteikia (išsiunčia) asmeniui, sprendimo ir asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopijas išsiunčia Socialinių paslaugų centrui.

62. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga skiriama pagal poreikį, vienu Komisijos sprendimu ne ilgiau kaip 6 mėnesiams.

63. Socialinių paslaugų centras sudaro asmeniui paslaugos sudėtį, atsižvelgdamas į nustatytus asmens poreikius ir teisės aktais reglamentuojamą paslaugos sudėtį. Socialinių paslaugų centras intensyvios krizių įveikimo pagalbos teikimą įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu, atsižvelgdamas į Komisijos sprendimą.

64. Socialinių paslaugų centras su asmeniu, kuriam bus teikiama intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius), kurioje nustatoma paslaugos sudėtis, mokėjimo už paslaugą dydis ir atsiskaitymo laikas, paslaugos teikimo terminas, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Socialinių paslaugų centro darbuotojas, atsakingas už sutarties parengimą, aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais.

 

VII. DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

65. Dienos socialinę globą, vadovaudamasis teisės aktais, teikia Socialinių paslaugų centras.

66. Komisijai priėmus sprendimą dėl dienos socialinės globos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

66.1. Sprendimo originalą įsega į asmens bylą, kopiją įteikia (išsiunčia) asmeniui;

66.2. Sprendimo, Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos ir asmens pateiktos medicinos dokumentų išrašo F027/a kopijas išsiunčia Socialinių paslaugų centrui;

66.3. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją perduoda Savivaldybės administracijos tarnautojui, kurio pareigybės aprašyme yra įrašyta socialinių paslaugų finansavimo buhalterinės apskaitos funkcija.

67. Socialinių paslaugų centras, gavęs šio Aprašo 66.2 punkte nurodytus dokumentus, dienos socialinės globos asmeniui teikimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

68. Dienos socialinė globa teikiama vadovaujantis teisės aktais ir įstaigos nustatyta vidaus tvarka dienos globos struktūriniame padalinyje jo darbo dienomis ir darbo valandomis nuo 3 valandų per dieną iki 5 dienų per savaitę.

69. Dienos socialinei globai priimami asmenys, turintys teisės aktų nustatyta tvarka pasirinkto pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo išduotą medicinos dokumentų išrašą (F027/-a), kuriame nurodyta, kad asmuo neserga ūmia infekcine ar kita pavojinga užkrečiama liga ir asmens sveikatos būklė yra tinkama jam gauti socialinę globą.

70. Prieš pradedant teikti dienos socialinę globą asmeniui, globėjui, rūpintojui ar asmenį prižiūrintiems šeimos nariams, artimiesiems giminaičiams, vaiko tėvams (globėjui, rūpintojui), Socialinių paslaugų centras užtikrina galimybę susipažinti su dienos socialinės globos padaliniu ir jo teikiama dienos socialinės globos paslauga.

71. Socialinių paslaugų centras su asmeniu, kuriam bus teikiama dienos socialinė globa (teisėtu jo atstovu), pasirašo sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Socialinių paslaugų centro direktorius), kurioje nustatomos dienos socialinės globos teikimo laikas, konkretus mokėjimo už paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per dienos socialinės globos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos. Visus sutarties punktus Socialinių paslaugų centro darbuotojas, atsakingas už Sutarties parengimą, aptaria su paslaugos gavėju (jo teisėtu atstovu) jam suprantama forma ir būdais. Dienos socialinė globa pradedama teikti pasirašius sutartį.

72. Socialinių paslaugų centras asmeniui, vaikui pagal įvertintus poreikius sudaro individualų dienos socialinės globos planą (toliau tekste – ISGP), teikiamų paslaugų efektyvumą užtikrina periodiškai ISGP peržiūrėdama ir tikslindama. Socialinių paslaugų centras užtikrina paslaugos gavėjo (gebančio išreikšti savo nuomonę), jo tėvų, globėjo ar rūpintojo arba kito paslaugos gavėjo teisėto atstovo dalyvavimą, sudarant ir peržiūrint ar tikslinant ISGP. Į jų nuomonę Socialinių paslaugų centro darbuotojas, sudarydamas ISGP, kiek įmanoma atsižvelgia, žymos apie tai užfiksuojamos ISGP.

73. Asmuo, kuriam teikiama dienos socialinė globa (jo rūpintojas, globėjas), apie paslaugą gaunančio asmens (jo šeimos) pajamų pokyčius privalo pranešti Socialinės rūpybos skyriui arba Socialinių paslaugų centrui. Socialinių paslaugų centras, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio dienos socialinę globą, pajamas, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, įvertina iš naujo asmens finansines galimybes mokėti už gaunamą dienos socialinę globą ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia Socialinių paslaugų centrui (originalą įsega į asmens bylą).

74. Pasikeitus sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), Socialinių paslaugų centras jas aptaria su paslaugos gavėju, kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo.

75. Jei Socialinių paslaugų centras, gavęs sprendimą dėl dienos socialinės globos paslaugos skyrimo, įvertinęs visas įstaigos galimybes, negali dienos globos teikti iš karto, asmenį įrašo į asmenų dienos socialinei globai gauti eilę. Socialinių paslaugų centras per 3 darbo dienas po sprendimo įrašyti asmenį į pagalbos į namus paslaugai gauti eilę priėmimo dienos apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių ir asmenį, įrašytą į asmenų dienos socialinei globai gauti eilę.

76. Sprendimas dėl dienos socialinės globos nutraukimo priimamas gavus asmens (teisėto jo atstovo) prašymą arba Socialinių paslaugų centro pranešimą – paslaugų gavėjui mirus, išvykus gyventi į kitą savivaldybę, pasikeitus socialinių paslaugų poreikiui. Sprendimą nutraukti dienos socialinę globą priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo nutraukti dienos socialinę globą originalą įsega į asmens bylą, kopiją išsiunčia Socialinių paslaugų centrui ir asmeniui (išskyrus atvejus, kai dienos socialinė globa nutraukiama dėl paslaugos gavėjo mirties ar išvykimo gyventi į kitą savivaldybę). Sprendimas dėl paslaugos nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės nutraukti dienos globos teikimą, dėl kurių dienos socialinė globa asmeniui nebeteikiama.

 

VIII. ILGALAIKĖS AR TRUMPALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

77. Ilgalaikė ar trumpalaikė socialinė globa teikiama socialinių paslaugų įstaigose, kurių savininkas yra Savivaldybė, ir, Palangos miesto savivaldybės tarybos nustatytais atvejais, – socialinių paslaugų įstaigose, kurių savininkas nėra Savivaldybė.

78. Komisijai priėmus sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugos skyrimo, Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo originalą įsega į asmens bylą, vieną sprendimo kopiją išsiunčia asmeniui, kitą – socialinių paslaugų įstaigai arba kitai institucijai, atsakingai už paskirtų socialinių paslaugų teikimo asmeniui organizavimą (kai paslaugos asmeniui skiriamos socialinių paslaugų įstaigoje, kurios savininkas nėra Savivaldybė).

79. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų įstaiga, kurioje asmeniui paskirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa, negali teikti paslaugos dėl vietų trūkumo, asmuo įrašomas į eilę.

80. Asmenų, pageidaujančių gauti socialinę globą socialinės globos įstaigoje, kurios savininkas yra Savivaldybė, eilę sudaro Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgaliota institucija sudaro eilę asmenų, dėl kurių priimtas sprendimas skirti socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje, kurios savininkas (dalininkas) yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

81. Asmenų eilė socialinėms paslaugoms gauti socialinių paslaugų įstaigoje, kurios savininkas yra savivaldybė, sudaroma pagal sprendimo skirti priėmimo datą. Tais atvejais, kai sprendimai priimami ta pačia data keliems asmenims, atsižvelgiama į jų prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti pateikimo datą. Pirmesniu numeriu į eilę įrašomas asmuo, kurio prašymas–paraiška paslaugoms gauti pateiktas ankstesne data.

82. Atsiradus laisvai vietai ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai teikti, apie tai informuojamas Socialinės rūpybos skyrius. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, informuoja asmenį apie esamą galimybę gauti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, rengia dokumentus, reikalingus asmens apgyvendinimui socialinės globos įstaigoje, užpildo siuntimo formą į socialinės globos įstaigą, kai socialinės globos įstaigos savininkas yra Savivaldybė (2 priedas).

83. Išrašytas siuntimas į socialinės globos įstaigą galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo asmeniui dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęsiamas, jeigu asmuo raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi globos namuose. Jeigu asmuo neapsigyvena globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, Sprendimas skirti socialinę globą pripažįstamas netekusiu galios.

84. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija:

84.1. surenka asmens bylai reikalingus dokumentus ir parengia asmens bylą. Asmens bylos kopiją išsiunčia socialinės globos įstaigai arba, suderinus su socialinės globos įstaiga, išduoda apgyvendinamam asmeniui, kuris ją pristato socialinių paslaugų įstaigai;

84.2. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją perduoda (įteikia) Savivaldybės administracijos tarnautojui, kurio pareigybės aprašyme yra įrašyta socialinių paslaugų finansavimo buhalterinės apskaitos funkcija.

85. Prieš pradedant teikti socialinę globą asmeniui, jo globėjui, rūpintojui ar asmenį prižiūrintiems šeimos nariams, vaiko tėvams (globėjui, rūpintojui), socialinės globos įstaiga užtikrina galimybę susipažinti su globos įstaiga, paslaugos teikimo sąlygomis.

86. Ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai nepriimami asmenys, kurie apgyvendinimo metu serga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis. Pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo išduotas išrašas iš medicininių dokumentų (F027/a), nuo kurio išdavimo iki asmens apsigyvenimo globos įstaigoje negali būti praėję daugiau kaip 3 mėnesiai, yra saugomas asmens byloje.

87. Prieš pradedant teikti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas:

87.1. Socialinių paslaugų įstaiga, kurios savininkas yra savivaldybė ir asmuo, kuriam paskirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinės globos paslauga, arba jo teisėtas atstovas pasirašo socialinių paslaugų teikimo ir atsiskaitymo už gautas paslaugas sutartį (sutarties formą įsakymu tvirtina Palangos miesto globos namų direktorius);

87.2.        Socialinių paslaugų įstaiga, kurios savininkas nėra savivaldybė, asmuo, kuriam paskirtos socialinės paslaugos arba jo teisėtas atstovas, ir Savivaldybės administracija pasirašo socialinės globos paslaugų teikimo ir lėšų kompensavimo už teikiamą socialinės globos paslaugą sutartį (sutarties projektą rengia ir nustatyta tvarka derina Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija).

88. Kai už sutartyje numatyto asmens socialinės globos paslaugą moka suinteresuoti asmenys, socialinių paslaugų teikimo sutartį pasirašo ir suinteresuoti asmenys.

89. Socialinių paslaugų įstaigos atsakingas darbuotojas prieš pasirašant sutartį dėl socialinių paslaugų teikimo visus sutarties punktus aptaria su paslaugos gavėju (teisėtu jo atstovu, kitu suinteresuotu asmeniu – jei sutartį jis pasirašys) jam suprantama forma ir būdais. Sutartyje nustatomos socialinės globos teikimo sąlygos, konkretus mokėjimo už socialinę globą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo tvarka iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir turto pokyčių, įvykusių per socialinės globos paslaugos gavimo laiką, šalių teisės, pareigos ir kitos sąlygos.

90. Pasikeitus sutartyje numatytoms sąlygoms (paslaugos kainai, asmens mokesčio dydžiui ir kt.), jos aptariamos su paslaugos gavėju, kitomis suinteresuotomis šalimis ir, šalims susitarus, pasirašomas papildomas susitarimas dėl sutarties sąlygų pakeitimo. Šalims nesusitarus, ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugų teikimas nutraukiamas.

91. Kai Palangos miesto globos namuose yra laisvų vietų ir nėra asmenų, įrašytų į eilę ilgalaikei socialinei globai šioje įstaigoje gauti, ilgalaikė socialinė globa senyvo amžiaus asmenims gali būti teikiama privačiai. Palangos miesto globos namai raštu kreipiasi į Savivaldybės administraciją dėl suderinimo privačiai apgyvendinti asmenį socialinių paslaugų įstaigoje. Administracijos Socialinės rūpybos skyrius rengia suderinimo raštą dėl ilgalaikės socialinės globos įstaigoje teikimo privačiai, atsižvelgdamas į Palangos miesto globos namuose gaunančių ilgalaikę socialinę globą asmenų skaičių ir artimiausiu metu prognozuojamą ilgalaikės socialinės globos paslaugos poreikį šioje įstaigoje.

92. Palangos miesto globos namai, apgyvendinę asmenį ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai, per 3 darbo dienas Socialinės rūpybos skyriui išsiunčia: pranešimą apie asmens priėmimą į socialinės globos įstaigą (3 priedas), sutarties kopiją, apgyvendinto asmens sutikimą dėl išskaitymų iš Socialinės rūpybos skyriaus mokamų šalpos išmokų už gaunamas socialinės globos paslaugas.

93. Kai socialinės globos paslaugos yra paskirtos terminuotai, baigiantis socialinės globos teikimo asmeniui trukmei (ne vėliau kaip 1 mėnesį iki paslaugų teikimo trukmės pabaigos), socialinių paslaugų įstaiga, įvertinusi asmens socialinių paslaugų poreikį ir surinkusi kitus paslaugai tęsti reikalingus  dokumentus (tuos,  kurie  teikiami  kreipiantis  dėl  socialinių  paslaugų skyrimo), juos teikia Socialinės rūpybos skyriui dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo pratęsimo arba ilgalaikės socialinės globos skyrimo. Trumpalaikė socialinė globa asmeniui gali būti teikiama ne ilgiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus.

94. Socialinių paslaugų įstaiga, teikianti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas, sudaro sąlygas paslaugų gavėjui laikinai savo noru išvykti iš socialinės globos namų svečiuotis pas globėją, rūpintoją, šeimos narius, artimuosius giminaičius ar pažįstamus švenčių dienomis, savaitgaliais ar ilgesniam laikotarpiui – iki 45 kalendorinių dienų per metus. Dėl asmeniui svarbių priežasčių asmens (globėjo, rūpintojo, šeimos narių ar artimųjų giminaičių) prašymu gali būti nustatytas ir ilgesnis laikotarpis. Socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininkas yra savivaldybė, vadovas, leidęs asmeniui išvykti iš socialinės globos namų ilgesniam laikotarpiui negu 45 kalendorinės dienos per metus, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Tokiu atveju asmeniui yra išlaikoma galimybė grįžti į socialinės globos namus tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir buvo apgyvendintas, remiantis socialinės globos namų vidaus tvarkos taisyklėse ar kituose socialinės globos namų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose nustatyta tvarka.

95. Kai asmuo yra gydomas (slaugomas) stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje, socialinės globos paslaugos gydymo (slaugos) laikotarpiu neteikiamos neribotą laiką. Pasibaigus gydymo (slaugos) laikotarpiui, socialinių paslaugų įstaiga atnaujina socialinės globos asmeniui teikimą.

96. Jeigu asmuo ne vėliau per 5 darbo dienas, kai pasibaigia laikotarpis, kurį socialinės globos įstaiga buvo priėmusi sprendimą leisti asmeniui laikinai išvykti iš įstaigos, nepateikia prašymo pratęsti laikino išvykimo laikotarpį dėl asmeniui svarbių priežasčių (išskyrus 95 punkte nurodytą atvejį), socialinių paslaugų įstaiga teikia prašymą Administracijos Socialinės rūpybos skyriui organizuoti sprendimo priėmimą nutraukti asmeniui socialinių paslaugų teikimą.

97. Socialinių paslaugų įstaiga, paslaugų gavėjui mirus, išvykus gyventi kitur, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja Administracijos Socialinės rūpybos skyrių.

98. Asmuo, kuriam teikiama socialinė globa (jo rūpintojas, globėjas), apie paslaugą gaunančio asmens (jo šeimos) pajamų ir turto pokyčius socialinių paslaugų įstaigai privalo pranešti per vieną mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Socialinių paslaugų įstaiga, gavusi informaciją apie pasikeitusias asmens (šeimos), gaunančio socialinės globos paslaugas, pajamas ir turtą, apie tai informuoja Socialinės rūpybos skyrių. Socialinės rūpybos skyriaus darbuotojas, atsakingas už Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, įvertina iš naujo asmens finansines galimybes mokėti už gaunamą socialinę globą ir Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas pažymos kopiją išsiunčia socialinių paslaugų įstaigai, teikiančiai asmeniui socialinę globą (originalą įsega į asmens bylą).

 

IX. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMAI, SOCIALINĖS RIZIKOS VAIKUI, LIKUSIAM BE TĖVŲ GLOBOS VAIKUI

 

99. Vaiko globos (rūpybos) nustatymas ir priežiūra organizuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, socialinės globos teikimas – Socialinių paslaugų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.

100. Vaiko teisių apsaugos skyriaus teikimu vaiko globa (rūpyba) skubiai ar planuotai nustatoma socialinės globos įstaigoje, parinktoje bendradarbiaujant su Socialinės rūpybos skyriumi.

101. Administracijos direktoriaus įsakymu šeimą įrašius į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą, Vaiko teisių apsaugos skyrius apie tai informuoja šeimą, Socialinės rūpybos skyrių ir kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą dėl socialinių paslaugų poreikio šeimai ir vaikui nustatymo.

102. Socialinių paslaugų centras organizuoja socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikio vertinimą. Socialinių paslaugų poreikio vertinimas atliekamas teisės aktų nustatyta tvarka.

103. Vertindami socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikį Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai visą reikiamą informaciją renka pokalbio su vaiku ir jo tėvais (globėjais, rūpintojais) metu ir pagal gautas kitų specialistų išvadas ar gautus dokumentus (Vaiko teisių apsaugos skyriaus, sveikatos priežiūros įstaigos, švietimo įstaigos, policijos ir kt.).

104. Socialinių paslaugų centras, rinkdamas informaciją socialinių paslaugų poreikiui įvertinti, privalo kreiptis į institucijas, kurios gali pateikti informaciją, susijusią su socialinių paslaugų poreikio socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui nustatymu.

105. Atlikus socialinės rizikos šeimos, socialinės rizikos vaiko, likusio be tėvų globos vaiko socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir surinkus dokumentus, būtinus socialinių paslaugų skyrimui, Socialinių paslaugų centras kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl paslaugų skyrimo sprendimo priėmimo ir pateikia:

105.1. asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą (užpildytą formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro);

105.2. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl šeimos įrašymo į socialinės rizikos šeimų apskaitą kopiją;

105.3. socialinės rizikos vaiko socialinės globos poreikio vertinimą (užpildytą formą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro, kai nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros vaikui nepakanka);

105.4. teismo sprendimo dėl vaiko laikinos ar nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo kopiją (jeigu nustatyta globa ar rūpyba);

105.5. kitus dokumentus, būtinus socialinių paslaugų skyrimui.

106. Jeigu per teisės aktuose nustatytą laikotarpį Socialinių paslaugų centras negali pateikti dokumentų, būtinų socialinei paslaugai socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui, skirti, informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių apie priežastis, dėl kurių negali surinkti informacijos, reikalingos socialinėms paslaugoms skirti. Siekiant užtikrinti socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui, Vaiko teisių apsaugos skyrius, išnagrinėjęs Socialinių paslaugų centro pateiktą informaciją, teikia išvadą Komisijai dėl socialinių paslaugų skyrimo ir organizavimo, nesant visų socialinės priežiūros paslaugai socialinės rizikos šeimai skirti būtinų dokumentų.

107. Sprendimą dėl socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimai skyrimo priima Komisija. Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, sprendimo originalą sega į asmens bylą, sprendimo kopiją išsiunčia Socialinių paslaugų centrui ir Vaiko teisių apsaugos skyriui.

108. Socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimai, vadovaudamasis teisės aktais, vykdo Socialinių paslaugų centras.

109. Socialinių paslaugų centras, gavęs sprendimo kopiją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo gavimo, socialinės priežiūros socialinės rizikos šeimai teikimą įformina Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

110. Socialinių paslaugų centras sudaro individualaus darbo su socialinės rizikos šeima planą, jį vykdo, fiksuoja ir vertina darbo su socialinės rizikos šeima eigą, ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių apie esamą situaciją bei pokyčius socialinės rizikos šeimoje. Susidarius sudėtingai situacijai socialinės rizikos šeimoje apie padėtį nedelsiant informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių. Vaiko teisių apsaugos skyrius gali kreiptis į Socialinių paslaugų centrą dėl papildomos informacijos apie socialinės rizikos šeimą gavimo.

111. Vaiko teisių apsaugos skyrius kartą per ketvirtį organizuoja pasitarimą su Socialinių paslaugų centro darbuotojais socialinių paslaugų teikimo socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui klausimais.

112. Socialinių paslaugų centras nustatęs, kad socialinės rizikos šeimos nariai nėra motyvuoti keisti padėtį šeimoje ir joje nepastebimi socialinės situacijos gerėjimo požymiai, teikia Vaiko teisių apsaugos skyriui pasiūlymą dėl vaiko paėmimo iš šeimos ir laikinosios globos nustatymo tikslingumo.

113. Socialinių paslaugų centras, įvertinęs ir nustatęs, kad darbo su socialinės rizikos šeima tikslai ir uždaviniai pasiekti, teikia Vaiko teisių apsaugos skyriui pasiūlymą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.

114. Vaiko teisių apsaugos skyrius, gavęs pasiūlymą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos:

114.1. apsilanko šeimoje, įvertina situaciją ir priima sprendimą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos;

114.2. rengia teikimą ir administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl šeimos išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos.

115. Šeima iš socialinės rizikos šeimų apskaitos išbraukiama Administracijos direktoriaus įsakymu Vaiko teisių apsaugos skyriaus teikimu.

116. Administracijos direktoriaus įsakymu šeimą išbraukus iš socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos, socialinės priežiūros teikimas socialinės rizikos šeimai nutraukiamas. Sprendimą dėl socialinės priežiūros nutraukimo priima Komisija, gavusi Administracijos direktoriaus įsakymą. Sprendimas dėl socialinės priežiūros nutraukimo priimamas nuo tos dienos, kai atsiranda aplinkybės, turinčios įtakos socialinių paslaugų teikimo nutraukimui.

117. Sprendimas dėl socialinės priežiūros skyrimo socialinės rizikos šeimai, socialinės rizikos vaikui, likusiam be tėvų globos vaikui priimamas asmenims, kurių deklaruota arba faktinė gyvenamoji vieta yra Palangos miesto savivaldybėje.

 

X. ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ FINANSAVIMAS, ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

118. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, atliekantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, teisės aktų nustatyta tvarka.

119. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ar turtui, Socialinės rūpybos skyriaus specialistas turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

120. Socialinės paslaugos apmokamos paslaugos kaina, galiojančia socialinių paslaugų įstaigoje paslaugos asmeniui teikimo mėnesį. Mokėjimo už socialinę paslaugą dydžiai ir šaltiniai nustatomi vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais mokėjimo už socialines paslaugas tvarką.

121. Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšas, skirtas asmenų su sunkia  negalia globai, administruoja Buhalterija. Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, skirtos asmenų su sunkia negalia globai, savivaldybės įstaigoms paskirstomos Administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į praėjusiais metais įstaigose socialinę globą gavusių, prognozuojamą einamaisiais metais socialinę globą gausiančių asmenų su sunkia negalia skaičių ir socialinės globos paslaugų įstaigose kainos kitimą. Administracijos direktoriaus įsakymo projektą rengia Buhalterijos specialistas, vykdantis lėšų asmenų su sunkia negalia globai planavimą, apskaitą ir analizę, derindamas jį su Socialinės rūpybos skyriumi. Valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšų, skirtų asmenų su sunkia negalia globai, paskirstymas einamaisiais metais gali būti keičiamas, atsižvelgiant į aplinkybes, įtakojančias lėšų poreikio kitimą. Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą lėšų paskirstymą sudaro ir Buhalterijai pateikia po 2 programos sąmatos egzempliorius, kurių vienas – patvirtintas asignavimų valdytojo – Administracijos direktoriaus, grąžinamas socialinių paslaugų įstaigai. Programų sąmatas pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis buhalteris (finansininkas). Buhalterija lėšas socialinių paslaugų įstaigoms perveda pagal patvirtintas programų sąmatas, atsižvelgdama į jų pateiktas paraiškas, gautų ir panaudotų lėšų ataskaitų duomenis, o socialinių paslaugų įstaigoms, kurios nėra pavaldžios savivaldybei, vadovaudamasi ir Savivaldybės administracijos sudarytomis socialinės globos teikimo ir lėšų kompensavimo sutartimis.

122. Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos Savivaldybės administracijai teikia:

122.1. gautų ir panaudotų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia ataskaitą (4 priedas) – iki 7 mėnesio dienos;

122.2. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2 – metinė, ketvirtinė, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro) – terminui pasibaigus iki  kito mėnesio 8 dienos.

123. Buhalterija apie gautas ir panaudotas valstybės biudžeto specialiąsias tikslines dotacijas socialinei globai asmenims su sunkia negalia ataskaitas teikia:

123.1. Biudžeto skyriui – biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2 metinė, ketvirtinė, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro);

123.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, – užpildant jų nustatytas ataskaitų formas.

 

XI. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES PASLAUGAS, TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

124. Informacijai apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, kaupti, Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, atsakingas už asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymą, formuoja paslaugos gavėjo bylą. Informaciją apie asmeniui (šeimai) paskirtas socialines paslaugas registruoja Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) duomenų bazėje. Registracijos kortelės duomenys papildomi atsižvelgiant į asmens duomenų pasikeitimus.

125. Vaiko teisių apsaugos skyrius formuoja socialinės rizikos šeimos bylą, kurioje kaupia su šeima susijusią informaciją.

126. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie socialinių paslaugų teikimą asmeniui kaupiama asmens byloje.

127. Socialinių paslaugų įstaigos Savivaldybės administracijai (jos padaliniams) jų prašymu teikia informaciją apie socialinių paslaugų teikimo organizavimą ir teikimą socialinių paslaugų įstaigoje.

128. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) pagal suteiktą prieigos teisių lygmenį Socialinės rūpybos skyriaus tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta prašymų socialinėms paslaugoms gauti nagrinėjimo funkcija, registruoja duomenis apie paskirtas socialines paslaugas:

128.1. Vaiko teisių apsaugos skyrius – duomenis apie socialinės rizikos šeimas;

128.2. Socialinių paslaugų įstaigos, kurių savininkas yra Savivaldybė, – duomenis apie asmenims teiktas socialines paslaugas ir teiktos paslaugos finansavimą pagal finansavimo šaltinius.

 

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

129. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui socialinių paslaugų įstaigose registruojamas ir apskaitomas socialinių paslaugų įstaigos direktoriaus nustatyta tvarka.

130. Socialinių paslaugų įstaigos yra atsakingos už socialinių paslaugų teikimo kokybę, teisingą mokesčio už gautas paslaugas apskaičiavimą, gautų lėšų apskaitą ir naudojimą. Socialinių paslaugų įstaiga atsako už teikiamų socialinės globos paslaugų atitikimą socialinės globos normoms, tvirtinamoms teisės aktais.

131. Socialinių paslaugų teikimo kontrolę įstaigos viduje vykdo įstaigos direktorius, išorinę socialinių paslaugų teikimo kontrolę vykdo institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.

132. Paslaugų gavėjų asmens bylos Socialinės rūpybos skyriuje, Vaiko teisių apsaugos skyriuje ir socialinių paslaugų įstaigose formuojamos, tvarkomos, saugomos ir naikinamos, vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir įstaigų patvirtintais dokumentacijos planais.

133. Visa informacija apie asmenį (gaunamas paslaugas, sveikatos stovį, gyvenimo sąlygas, gaunamas išmokas ir kt.), kuri sužinoma skiriant ir teikiant asmeniui socialines paslaugas, laikoma konfidencialia. Už asmens duomenų saugumą Savivaldybės administracijos ir socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

134. Asmenys, nesilaikantys šio Aprašo nuostatų, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________

 

Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo

administravimo procedūrų tvarkos aprašo

1 priedas

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS RŪPYBOS SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ĮVERTINIMAS

 

20    m.                               d. Nr.

 

1. Finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinamo asmens duomenys:

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

 

 

Socialinė paslauga:

 

 

2. Finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo pagrindas:

 

 

Eil.

Nr.

Pajamų rūšių pavadinimas

 

 

Asmens (šeimos) pajamos, Eur

 

gautos

20 m. ________ mėn.

pajamų

dalis, mokama už socialines paslaugas

1.

Su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas

 

 

2.

Individualios įmonės savininko ar tikrosios ūkinės bendrijos ir komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario pajamos, mažosios bendrijos nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno

 

 

3.

Individualios veiklos pajamos

 

 

4.

Autorinis atlyginimas

 

 

5.

Išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 hektaro

 

 

6.

Pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos

 

 

7.

Valstybinės šalpos išmokos, mokamos pagal Valstybinių šalpos išmokų įstatymą, iš jų:

 

 

7.1.

Slaugos išlaidų tikslinė kompensacija

 

 

7.2.

Priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija

 

 

8.

Ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, statutiniams valstybės tarnautojams mokamos išmokos ligos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) atveju

 

 

9.

Nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Nedarbo socialinio draudimo įstatymą

 

 

10.

Palūkanos

 

 

11.

Dividendai

 

 

12.

Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą

 

 

13.

Vaiko  išlaikymo lėšos, mokamos pagal Vaikų išlaikymo fondo įstatymą

 

 

14.

Turto nuomos pajamos

 

 

15.

Netekto darbingumo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą ar Žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga laikinąjį įstatymą

 

 

16.

Žalos atlyginimo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą

 

 

17.

Stipendija (išskyrus socialinę stipendiją)

 

 

18.

Transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė socialinė globa)

 

 

19.

Išmoka vaikui, mokama pagal Išmokų vaikams įstatymą

 

 

20.

Socialinės pašalpos, mokamos pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems įstatymą

 

 

21.

Asmens (šeimos) mėnesio pajamos, iš viso:

 

 

22.

Mėnesio pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui:

 

 

 

 

Asmens turtas

Turto vertė (Eur)

Statiniai, įskaitant nebaigtus statyti

 

Privalomos registruoti transporto priemonės

 

Privaloma registruoti žemės ūkio technika

 

Žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių)

 

Akcijos, obligacijos, vekseliai ir kiti vertybiniai popieriai

 

Piniginės lėšos

 

Viso turto vertė

 

 

Turto vertės mokesčio apskaičiavimas:

1. Asmens gyvenamosios vietos vidutinė nekilnojamo turto (būsto) rinkos vertė, Eur/m2 –     Eur.

2. Turto vertės normatyvas (1 punktas x 12 m2) –      Eur.

3. Turto vertė, nuo kurios skaičiuojamas mokestis (viso turto vertė – 2 punktas) –     Eur.

4. 1 % turto vertės, viršijančios nustatytą normatyvą, paslaugos kainos asmeniui dalis per mėnesį (3 punktas x 1%) –     Eur.

 

Pastabos._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas įvertino:

 

________________                                           ___________                                 ______________

(pareigos)                                                          (parašas)                                      (vardas, pavardė)

 


 

 

Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo

administravimo procedūrų tvarkos aprašo

2 priedas

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS RŪPYBOS SKYRIUS

 

SIUNTIMAS

Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ

 

20 m. d. Nr.

Palanga

 

Vadovaujantis Socialinių paslaugų skyrimo komisijos 20______ m. ______________________ d. sprendimu Nr. ________________, socialinei globai į

 

________________________________________________________________________________

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

siunčiama (-as)

________________________________________________________________________________

(vardas, pavardė, gimimo data)

 

Siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo dienos.

 

 

 

 

Vedėjas                              _______________                                   _________________________

(parašas)                                                                                                   (vardas, pavardė)

 

 

 

Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo

administravimo procedūrų tvarkos aprašo

3 priedas

 

________________________________________________________________________________

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

 

 

PRANEŠIMAS

APIE PRIĖMIMĄ Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ

 

20 m. d. Nr.

 

Pranešame, kad pagal Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus 20________ m. ______________________d. siuntimą Nr. ________________

į _______________________________________________________________________________

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

 

________________________________________________________________________________

(asmens vardas, pavardė, gimimo data)

 

atvyko 20________m. __________________________ d.

 

 

 

Vadovas                             ____________                                         __________________________

(parašas)                                                (įstaigos vadovo vardas, pavardė)

 

 

Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo

administravimo procedūrų tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

GAUTŲ IR PANAUDOTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SOCIALINEI GLOBAI ASMENIMS SU SUNKIA NEGALIA ATASKAITA

 

20 __m. ___________mėn. _____d.

 

Eil.

Nr.

Asmens su sunkia negalia

Sunkios negalios nustatymo pagrindas (pažymos data ir numeris)

Įstaigoje teiktų socialinės globos dienų skaičius per mėnesį

Paslaugos kaina už per apskaitomąjį mėnesį teiktą socialinę globą, Eur

 

Mokėjimo dydis pagal šaltinius, Eur

vardas, pavardė

gimimo data

mokestis nuo gaunamų pajamų

1 % turto mokestis

valstybės biudžeto tikslinė dotacija asmens su sunkia negalia globai

pensijos

slaugos ar priežiūros (pagalbos) tikslinės kompensacijos

kitų pajamų

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                  _____________                                                                      _____________________

(parašas)                                                                                      (vardas, pavardė)

 

 

Rengėjo nuoroda (pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr.)

 

 

Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo

administravimo procedūrų tvarkos aprašo

5 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas ir sudėtis

Vidutinė teikimo trukmė1

Paslaugos teikimo dažnumas2

1.

Informavimas/konsultavimas/bendravimas/ tarpininkavimas

 

 

1.1.

reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą asmeniui (šeimai) teikimas;

 

pagal poreikį

1.2.

pagalba, kuria kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) probleminė situacija ir ieškoma veiksmingų problemos sprendimo būdų;

 

pagal poreikį

 

1.3.

dokumentų, laikraščių, žurnalų skaitymas;

 

pagal poreikį

1.4.

tarpininkavimas tarp asmens (šeimos) ir jo aplinkos (kitų institucijų, specialistų, asmenų) paskambinant iš asmens namų.

 

pagal poreikį

2.

Pagalba organizuojant maitinimą

 

 

2.1.

maisto produktų pirkimas (iki 10 kg) artimiausiose nuo asmens gyvenamosios vietos parduotuvėse bei jų pristatymas į namus;

1 val.

2-3 kartai per savaitę

2.2.

maisto produktų pirkimas (iki 10 kg) artimiausioje nuo asmens gyvenamosios vietos turgavietėje bei jų pristatymas į namus;

1 val.

1 kartas per savaitę

2.3.

pagalba ruošiant maistą;

1 val.

pagal poreikį

2.4.

karšto maisto iš artimiausios nuo asmens gyvenamosios vietos maitinimo įstaigos atnešimas;

45 min.

pagal poreikį

2.5.

pagalba plaunant indus, tvarkant darbo vietą virtuvėje.

15 min.

pagal poreikį

3.

Pagalba tvarkant namus, naudojant paslaugos gavėjo priemones

 

 

3.1.

vieno kambario tvarkymas: dulkių nuo baldų valymas, palangių, veidrodžių valymas, grindų šlavimas ar plovimas, neatstumiant baldų;

30 min.

pagal poreikį

3.2.

virtuvės tvarkymas: dulkių nuo baldų valymas, palangių valymas, grindų šlavimas ar plovimas, neatstumiant baldų;

30 min.

pagal poreikį

3.3.

šaldytuvo valymas, tvarkymas;

30 min.

pagal poreikį

3.4.

viryklės ir kriauklės valymas;

20 min.

pagal poreikį

3.5.

virtuvės spintelių valymas, tvarkymas;

30 min.

pagal poreikį

3.6.

prieškambario (koridoriaus) tvarkymas: dulkių nuo baldų valymas, grindų šlavimas ar plovimas, neatstumiant baldų;

15 min.

pagal poreikį

3.7.

vienos patalpos minkštų baldų valymas dulkių siurbliu, neatstumiant baldų, po siurbimo sutvarkant dulkių siurblį;

15 min.

pagal poreikį

3.8.

vienos patalpos kilimo ar kiliminės dangos valymas dulkių siurbliu, neatstumiant baldų, po siurbimo sutvarkant dulkių siurblį;

15 min.

pagal poreikį

3.9.

kilimėlio iškratymas lauke;

10 min.

pagal poreikį

3.10.

tualeto patalpos valymas;

10 min.

pagal poreikį

3.11.

unitazo valymas;

10 min.

pagal poreikį

3.12.

vonios (dušo) patalpos valymas;

10 min.

pagal poreikį

3.13.

vonios valymas;

15 min.

pagal poreikį

3.14.

vieno lango valymas iš vienos pusės, esant ne mažesnei kaip +15C temperatūrai lauke. Langai atsidarantys į išorę, nuo 2-o namo aukšto valomi iš vienos pusės. Dvigubi langai neatsukami ir jų vidus nevalomas;

20 min.

iki 2 kartų per metus

3.15.

vieno lango užklijavimas žiemai;

20 min.

pagal poreikį

3.16.

lyginimas iki 0,5 kg;

20 min.

pagal poreikį

3.17.

vieno lango užuolaidų pakabinimas ar nukabinimas;

20 min.

pagal poreikį

3.18.

šiukšlių (atliekų), fekalinio kibiro išnešimas.

10 min.

pagal poreikį

4.

Pagalba rūpinantis švara ir asmens higiena

 

 

4.1.

pagalba skalbiant skalbimo mašina (sudedant skalbinius, nustatant ir įjungiant skalbimo mašiną);

10 min.

2-3 kartai per mėnesį

4.2.

skalbimas ir skalavimas rankomis iki 0,5 kg skalbinių, išskyrus patalynę, rankšluosčius, nosines, užuolaidas, apatinius drabužius;

30 min.

pagal poreikį

4.3.

skalbinių padžiovimas ir nuėmimas;

15 min.

pagal poreikį

4.4.

pagalba maudantis, prausiantis, rengiantis, šukuojantis plaukus, kerpant nagus, skutant barzdą;

45 min.

pagal poreikį

4.5.

asmens higienos, pramoninių prekių pirkimas (perkant ne maisto prekių pirkimo metu);

45 min.

pagal poreikį

4.6.

patalynės keitimas.

15 min.

pagal poreikį

5.

Pagalba organizuojant sveikatos priežiūrą

 

 

5.1.

vaistų/techninės pagalbos priemonių asmeniui išrašymo organizavimas, receptų ir kitų gydytojo išrašytų dokumentų atnešimas;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

5.2.

nenumatytu atveju gydytojo, greitosios medicinos pagalbos iškvietimas, jų sulaukimas pas asmenį;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

5.3.

užregistravimas konsultacijai pas gydytoją iš asmens namų;

10 min.

pagal poreikį

5.4.

palydėjimas į gydymo įstaigą arba iš jos;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

5.5.

medikamentų nupirkimas vaistinėje.

45 min.

pagal poreikį

5.6.

 

 

 

6.

Pagalba organizuojant (atliekant) ūkio darbus

 

 

6.1.

malkų (akmens anglies) atnešimas būstui šildyti;

10 min.

pagal poreikį

6.2.

pakuros išvalymas, krosnies iškūrenimas;

45 min.

pagal poreikį

6.3.

vandens atnešimas asmens higienai, skalbimui, maisto gaminimui, indams plauti (vienas kartas iki 7 kg);

10 min.

pagal poreikį

6.4.

kuro (malkų, anglies, kt.) įsigijimo organizavimas;

45 min.

pagal poreikį

6.5.

buitinių prietaisų remonto, avalynės ir drabužių taisymo organizavimas;

45 min.

pagal poreikį

6.6.

sniego nukasimas nuo įėjimo į būstą iki ūkinio pastato, šulinio ir/ar gatvės.

30 min.

pagal poreikį

7.

Kitos paslaugos

 

 

7.1.

mokesčių apskaičiavimas ir mokėjimo dokumentų (knygelių) užpildymas;

20 min.

1 kartą per mėn.

7.2.

mokesčių sumokėjimas;

45 min.

1 kartą per mėn.

7.3.

korespondencijos, pašto siuntų tvarkymas, pristatymas išsiuntimui;

25 min.

pagal poreikį

7.4.

asmens palydėjimas, jam vykstant į įstaigas reikalų tvarkyti;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

7.5.

dokumentų užpildymas būsto šildymo išlaidų, išlaidų už suvartotą vandenį kompensacijoms gauti, jų pristatymas asmeniui;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

7.6.

išvežimas (įvežimas) iš patalpų naudojant laiptų kopėją;

pagal faktinį laiką

pagal poreikį

7.7.

pagalba pasirengiant pasivaikščioti lauke, lydėjimas pasivaikščiojant.

1 val.

iki 2 kartų per savaitę

 

 

1 vidutinę atskiros paslaugos rūšies trukmę asmens prašymu, atsižvelgdama į faktines aplinkybes paslaugos teikimo metu, gali keisti pagalbos į namus paslaugą teikianti įstaiga savo nustatyta tvarka, tačiau negali viršyti paslaugos į namus asmeniui trukmės, nurodytos Komisijos sprendime.

2 atskiros paslaugos rūšies asmeniui teikimo dažnumą asmens prašymu, atsižvelgdama į faktines aplinkybes paslaugos teikimo metu, gali keisti pagalbos į namus paslaugą teikianti įstaiga savo nustatyta tvarka, tačiau negali viršyti paslaugos į namus asmeniui trukmės, nurodytos Sprendime.

_____________________