VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
Dėl VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2020 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. B1-26 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolų surašymo ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO
2022 m. kovo 17 d. Nr. B1-206
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 21.2 papunkčiu,
p a k e i č i u Administracinio nusižengimo protokolų surašymo ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2020 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. B1-26 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolų surašymo ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
direktoriaus 2020 m. sausio 15 d.
įsakymu Nr. B1-26
(Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
direktoriaus 2022 m. kovo 17 d.
įsakymo Nr. B1-206
redakcija)
ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO PROTOKOLŲ SURAŠYMO IR ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Administracinio nusižengimo protokolų surašymo ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato administracinių nusižengimų teisenos Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (toliau – VMVT) bendrąsias nuostatas, administracinio nusižengimo tyrimo, administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo, nutarimo administracinio nusižengimo byloje apskundimo tvarką, taip pat duomenų apie administracinius nusižengimus tvarkymo bei prašymų ir skundų dėl vykdomos administracinių nusižengimų teisenos nagrinėjimo tvarką.
2. Aprašas taikomas VMVT pareigūnams, įgaliotiems Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2011 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. B1-322 „Dėl įgaliojimų surašyti administracinių nusižengimų protokolus, nutarimus administracinių nusižengimų bylose suteikimo“ vykdyti administracinių nusižengimų teisenos veiksmus (toliau – įgaliotieji pareigūnai).
3. VMVT, gavusi informaciją apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, per 3 darbo dienas perduoda tokią informaciją pagal kompetenciją nagrinėti VMVT teritoriniam padaliniui, kurio veikimo teritorijoje galimai padaryta administracinio nusižengimo požymių turinti veika.
4. Įgaliotieji pareigūnai pradeda administracinių nusižengimų teiseną, atlieka administracinių nusižengimų tyrimą, surašo administracinių nusižengimų protokolus (toliau – Protokolai) ir nagrinėja administracinių nusižengimų bylas dėl Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 45 straipsnyje, 49 straipsnio 1, 2, 4 dalyse, 51, 69, 70, 78 straipsniuose, 127 straipsnio 1, 2 dalyse, 139 straipsnyje, 144 straipsnio 4, 5 dalyse, 145, 152, 153, 155, 156, 157, 158, 160, 161, 162, 163, 181 straipsniuose, 209 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 dalyse, 224, 256 straipsniuose, 291 straipsnio 5 dalyje, 299 straipsnio 2, 3, 4 dalyse, 3041 straipsnyje, 3042 straipsnio 2 dalyje, 312, 343, 344, 345, 346, 347, 505, 507 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų.
5. Veikų, už kurių padarymą atsakomybė nustatyta ANK, tyrimas vyksta pagal ANK nustatytas procesines teisės normas, galiojančias procesinių veiksmų atlikimo metu. Įgaliotieji pareigūnai, atlikdami administracinio nusižengimo tyrimą, privalo imtis visų priemonių, kad būtų visapusiškai, objektyviai ir kiek įmanoma per trumpesnį laiką ištirtos veikos aplinkybės.
6. Protokolas yra pagrindinis procesinis dokumentas, kuris surašomas užbaigus administracinio nusižengimo tyrimą ir kuriame įgaliotasis pareigūnas apibendrina administracinio nusižengimo tyrimo metu surinktus įrodymus ir, jais remdamasis, nustato administracinio nusižengimo padarymo faktą ir aplinkybes, administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens kaltę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes ir kitas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išnagrinėti. Protokole įgaliotasis pareigūnas formuluoja kaltinimą vienu metu padarius vieną ar kelis administracinius nusižengimus.
7. Asmeniui, padariusiam ANK 152 straipsnio 1 dalyje, 153 straipsnio 1 dalyje, 155 straipsnio 1 dalyje, 161 straipsnio 1 dalyje, 346 straipsnio 1 dalyje numatytų administracinių nusižengimų požymių turinčių veikų, esant Aprašo 34 punkte nustatytoms sąlygoms, gali būti pareikšta žodinė pastaba.
8. Duomenys apie visus administracinius nusižengimus ir priimtus sprendimus tvarkomi Administracinių nusižengimų registre (toliau – ANR), vadovaujantis Administracinių nusižengimų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1278 „Dėl Administracinių teisės pažeidimų registro reorganizavimo ir Administracinių nusižengimų registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Administracinių nusižengimų registro nuostatai).
9. Administracinio nusižengimo padarymo laikas yra asmens veikimo (neveikimo) laikas arba įstatymuose numatytų padarinių atsiradimo laikas, jeigu asmuo norėjo, kad padariniai atsirastų kitu laiku. Įgaliotieji pareigūnai, atlikdami įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, užfiksuoja administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymo faktą ir laiką.
10. Asmuo laikomas padariusiu administracinį nusižengimą tik įvykdęs administracinį nurodymą arba ANK nustatyta tvarka įsiteisėjus nutarimui, kuriuo asmuo pripažįstamas padariusiu administracinį nusižengimą.
11. Jeigu administracinį nusižengimą padaręs asmuo per metus nuo administracinio nurodymo įvykdymo dienos arba nuo nutarimo administracinio nusižengimo byloje įsiteisėjimo dienos iki sueis vieni metai nuo administracinės nuobaudos arba administracinio poveikio priemonės įvykdymo dienos padaro tame pačiame ANK straipsnyje numatytą administracinį nusižengimą, laikoma, kad šis administracinis nusižengimas padarytas pakartotinai. Padarius pakartotinį administracinį nusižengimą, ANK 40 straipsnyje nurodytas vienų metų terminas skaičiuojamas iš naujo.
12. Administracinius nusižengimus tiriantys įgaliotieji pareigūnai, siekdami užkirsti kelią administraciniams nusižengimams ir užtikrinti, kad būtų išsamiai tiriami administraciniai nusižengimai ir nagrinėjamos administracinių nusižengimų bylos bei vykdomi administracinių nusižengimų bylose priimami sprendimai, ANK XXX skyriuje nustatyta tvarka gali taikyti administracinių nusižengimų teisenos užtikrinimo prievartos priemones (pvz., daiktų ir (ar) dokumentų paėmimą). Paėmus daiktus ir (ar) dokumentus, ANR surašomas daiktų ir (ar) dokumentų paėmimo protokolas arba padaromas įrašas apie daiktų ir (ar) dokumentų paėmimą administracinio nusižengimo, asmens apžiūros, daiktų patikrinimo ar administracinio sulaikymo protokoluose ir ANR. Pagal ANK 618 straipsnio 3 dalį klausimai dėl paimtų daiktų ir (ar) dokumentų turi būti išspręsti priimant VMVT teritorinio padalinio nutarimą arba ANK 607 straipsnyje nustatyta tvarka, kai teismas panaikina administracinio nusižengimo teisenos užtikrinimo prievartos priemonę.
13. Apylinkės teisme nagrinėjant skundą dėl VMVT teritorinio padalinio priimto nutarimo VMVT teritorinio padalinio vadovo sprendimu VMVT teritoriniam padaliniui atstovauja įgaliotasis pareigūnas, atlikęs administracinio nusižengimą tyrimą, ar kitas VMVT teritorinio padalinio įgaliotasis pareigūnas bei, jei reikalinga, VMVT teritorinio padalinio darbuotojas, turintis teisinį išsilavinimą. VMVT Teisės skyriaus vedėjo sprendimu apylinkės ir (ar) apygardos teismo posėdyje gali būti paskirtas atstovauti VMVT Teisės skyriaus ar teritorinio padalinio darbuotojas, turintis teisinį išsilavinimą, arba VMVT direktoriaus sprendimu, trečiasis asmuo, teikiantis teisines paslaugas. Procesinių dokumentų rengimą teismams organizuoja VMVT Teisės skyriaus vedėjas pasitelkdamas VMVT Teisės skyriaus ir (ar) teritorinio padalinio darbuotojus, turinčius teisinį išsilavinimą, arba, VMVT direktoriaus sprendimu, trečiąjį asmenį, teikiantį teisines paslaugas.
14. Apraše vartojamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai suprantami taip, kaip apibrėžti ANK, Administracinio nusižengimo protokolo, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų pildymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 22 nutarimu Nr. 640 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolo, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose.
15. Administracinėn atsakomybėn traukiamu asmeniu laikomas asmuo, kuris įtariamas administracinio nusižengimo padarymu ir kuriam administracinio nusižengimo tyrimą atliekantis pareigūnas surašė ar turi surašyti Protokolą.
16. Nukentėjusiuoju administracinio nusižengimo byloje laikomas fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala. Asmuo pripažįstamas nukentėjusiuoju administracinį nusižengimą tiriančio pareigūno sprendimu, kuris administracinio nusižengimo tyrimo metu įforminamas įrašu administracinio nusižengimo protokole arba nutarimu nutraukti administracinio nusižengimo teiseną, arba nutarimu, kai protokolas nesurašomas, o administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo metu – administracinio nusižengimo bylą ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos (pareigūno) nutarimu. Administracinį nusižengimą tiriančio pareigūno atsisakymas pripažinti asmenį, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą ir nurodė, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, nukentėjusiuoju įrašomas į nutarimą administracinio nusižengimo byloje ir gali būti skundžiamas teismui ANK nustatyta tvarka.
17. Įrodymai administracinio nusižengimo byloje yra bet kurie įstatymų nustatyta tvarka surinkti faktiniai duomenys, kuriais remdamiesi administracinio nusižengimo tyrimą atliekantys įgaliotieji pareigūnai nustato administracinio nusižengimo padarymo faktą ir aplinkybes, administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens kaltę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes ir kitas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išnagrinėti. Šie duomenys fiksuojami Protokolais, pareigūnų tarnybiniais pranešimais, pranešimais, aktais ar kitais dokumentais, kuriais asmenys, kurie nėra pareigūnai, užfiksavo administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, nuotraukomis, garso ar vaizdo įrašais, liudytojų, nukentėjusiojo ir administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens parodymais ir paaiškinimais, ekspertizės aktu, specialisto išvada, daiktiniais įrodymais, daiktų ir (ar) dokumentų paėmimo protokolu ir kitais dokumentais. Elektroniniai duomenys teismui pateikiami Lietuvos Respublikos teisingumo ministro nustatyta tvarka ir forma. Elektroninių duomenų įrodomoji galia yra tokia pat kaip ir kitų įrodymų.
18. Administraciniu nurodymu laikomas į Protokolą įrašomas pasiūlymas asmeniui per 15 kalendorinių dienų nuo Protokolo įteikimo dienos, o kai Protokolas su administraciniu nurodymu surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, – per 30 kalendorinių dienų nuo Protokolo su administraciniu nurodymu išsiuntimo dienos, savo noru sumokėti baudą, lygią pusei minimalios baudos.
19. Administracinio nusižengimo bylą sudaro procesinių dokumentų visuma apie administracinį nusižengimą ir administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį bei jam skirtas poveikio priemones (Protokolas, įrodymai administracinio nusižengimo byloje, kaip jie apibrėžti Aprašo 17 punkte, Nutarimas dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, Nutarimas administracinio nusižengimo byloje ir kiti dokumentai, susiję su administracinio nusižengimo tyrimu ir sprendimu administracinio nusižengimo byloje).
20. Asmuo atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį įgaliotąjį pareigūną šaukiamas įteikiant ar ANK 573 straipsnio dalyje nustatyta tvarka išsiunčiant jam surašytą Šaukimą atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį įgaliotąjį pareigūną (Aprašo priedas). Tuo atveju, kai Šaukimas atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį įgaliotąjį pareigūną asmeniui nurodomas jam įteikiamame patikrinimo akte, akte turi būti nurodyta šaukiamojo asmens vardas, pavardė, asmeniui suteikiamas administracinių nusižengimų teisenoje dalyvaujančio asmens statusas, šaukimo atvykti data, laikas, adresas, administracinio nusižengimo tyrimą atliekančio įgaliotojo pareigūno vardas, pavardė ir pareigos, tel., el. paštas, kabineto Nr. ir dokumentai, kuriuos su savimi šaukiamas asmuo turi ir (ar) gali turėti.
II Skyrius
Administracinio NUSIŽENGIMO TEISENOS PRADŽIA IR ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO TYRIMAS
21. Įgaliotieji pareigūnai pradeda administracinių nusižengimų teiseną ANK 590 straipsnyje nurodytais pagrindais, t. y. atlikdami įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, ar gavę pranešimą, aktą ar kitokį dokumentą, kuriuo asmuo, kuris nėra pareigūnas, užfiksavo administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, ar ANK 592 straipsnyje nurodytais pagrindais, t. y. gavę ikiteisminio tyrimo institucijos ar prokuroro motyvuotu nutarimu perduotą turimą medžiagą pradėti administracinio nusižengimo teisenai ir administracinio nusižengimo protokolui surašyti ir tokiu atveju surinkti įrodymai, jei nereikia tirti papildomų aplinkybių, pakartotinai nerenkami. Dėl administracinio nusižengimo teisenos pradžios procesinis dokumentas nėra rašomas.
22. Kai VMVT įgaliotasis pareigūnas, atlikdamas įstatymų įgyvendinimo kontrolę ar kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, užfiksuoja administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymo faktą ar nustato tokius faktus iš gautų pranešimų, aktų ar kitų dokumentų, jis ANR suformuoja šio registro objekto (administracinio nusižengimo) identifikacinį kodą (toliau – ROIK) ir, vykdydamas Aprašo 29 punkte nurodytus administracinio nusižengimo tyrimo veiksmus, procesiniuose dokumentuose nurodo ROIK.
23. Jeigu pradėjus administracinių nusižengimų teiseną nustatoma, kad padaryta veika turi nusikalstamos veikos požymių, įgaliotasis pareigūnas per ANR perduoda suformuotą motyvuotą nutarimą kartu su surinkta medžiaga ikiteisminio tyrimo institucijai ar prokurorui spręsti dėl ikiteisminio tyrimo pradėjimo. Nutarime turi būti nurodoma institucijos, kuriai perduodama administracinio nusižengimo bylos medžiaga, pavadinimas ir administracinio nusižengimo bylos perdavimo motyvai.
24. Iš ikiteisminio tyrimo institucijos ar prokuroro gavus pranešimą apie ikiteisminio tyrimo pradžią, ANK 591 straipsnio 8 dalyje nustatytu pagrindu administracinių nusižengimų teisena nutraukiama Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka priimant nutarimą. Administracinio nusižengimo tyrimas yra tęsiamas, kai ikiteisminio tyrimo institucija ar prokuroras atsisako Baudžiamojo proceso kodekse nustatyta tvarka pradėti ikiteisminį tyrimą ir surinktą medžiagą grąžina įgaliotajam pareigūnui;
25. Administracinių nusižengimų teisena negali būti pradėta, o pradėtoji turi būti nutraukta, šiais ANK 591 straipsnyje nurodytais pagrindais:
25.4. yra ANK IV skyriuje nurodyta aplinkybė (pvz.: mažai pavojinga veika, profesinių pareigų atlikimas, mokslinis eksperimentas, pateisinama profesinė ar ūkinė veikla, vadovavimasis klaidinga oficialia konsultacija ir kt.);
25.6. iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pasibaigia ANK 39 straipsnyje nurodytas 2 (dvejų) metų terminas nuo administracinio nusižengimo padarymo dienos, o trunkamojo administracinio nusižengimo atveju – nuo jo paaiškėjimo dienos;
25.8. dėl to paties fakto administracinėn atsakomybėn patrauktam asmeniui yra priimtas teismo ar ne teismo tvarka institucijos (pareigūno) nutarimas skirti administracinę nuobaudą arba yra įvykdytas administracinis nurodymas, arba nepanaikintas nutarimas nutraukti administracinio nusižengimo teiseną, arba dėl to nusižengimo pradėtas ikiteisminis tyrimas;
26. Jei atlikus administracinio nusižengimo tyrimą nustatoma bent viena Aprašo 25 punkte nurodyta aplinkybė, dėl kurių administracinių nusižengimų teisena negalima, įgaliotasis pareigūnas, atlikęs tyrimą (ar kitas įgaliotasis pareigūnas, jei nėra galimybės įgaliotajam pareigūnui), priima ANK 619 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą nutarimą nutraukti administracinių nusižengimo teiseną.
27. Prieš priimant nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną Aprašo 25.1–25.7 papunktyje nurodytais pagrindais turi būti įvertinta, ar yra fizinis asmuo nurodęs, kad jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo nurodęs, kad jam padaryta turtinė ar neturtinė žala. Sprendimas pripažinti arba atsisakyti pripažinti asmenį nukentėjusiuoju įrašomas į nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną.
28. Administracinių nusižengimų tyrimo metu veikos aplinkybės tiriamos, įgaliotiesiems pareigūnams atliekant Aprašo 29 punkte nurodytus tyrimo veiksmus ir Aprašo 17 punkte nurodytomis priemonėmis fiksuojant įrodymus.
29. Administracinius nusižengimus tiriantys įgaliotieji pareigūnai turi teisę atlikti šiuos ANK 593 straipsnyje nurodytus tyrimo veiksmus:
29.1. apklausti asmenis, įtariamus administracinių nusižengimų padarymu, nukentėjusiuosius, liudytojus arba paimti iš šių asmenų rašytinius parodymus;
29.10. pavesti kitoje teritorijoje veikiančios analogiškos institucijos atsakingiems asmenims atlikti tam tikrus tyrimo veiksmus;
29.11. kreiptis į policiją dėl administracinį nusižengimą padariusio asmens atvesdinimo, kai šis atsisako atvykti į nurodytą vietą apklausai ar kitiems procesiniams veiksmams atlikti, taip pat dėl jo paieškos;
29.12. atvykti į bet kurią valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą, viešąjį ar privatųjį juridinį asmenį ir pareikalauti, kad jam būtų leista susipažinti su administracinio nusižengimo tyrimui reikalingais dokumentais ar kita reikalinga informacija, daryti įrašus ar kopijuoti dokumentus ir informaciją arba gauti nurodytą informaciją raštu, kai tai reikalinga tiriant administracinį nusižengimą.
30. Atliekant Aprašo 29.1–29.6 papunkčiuose nurodytus administracinio nusižengimo tyrimo veiksmus, rašomi tyrimo veiksmų protokolai (pvz.: patikrinimo aktai, tarnybiniai pranešimai, laisvos formos apklausos protokolai ir kt.), gali būti fotografuojama, filmuojama, daromas garso ir vaizdo įrašas, sudaromi planai ir schemos ir kitokie tyrimo veiksmų fiksavimo būdai. Nuotraukos, negatyvai, skaitmeninės informacijos laikmenos, garso ir vaizdo įrašai ir kiti techninių priemonių panaudojimo atliekant tyrimo veiksmus rezultatai yra tyrimo veiksmo protokolo priedai ar Protokolo priedai, jei administracinio nusižengimo tyrimo metu rašomas tik Protokolas.
31. Aprašo 30 punkte nurodytuose tyrimo veiksmo protokoluose pakeitimai daromi ANK 594 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka (t. y. taisymai ir papildymai turi būti aptariami ir patvirtinami surašant protokolą dalyvavusių asmenų parašais).
32. Įgaliotasis pareigūnas liudytojų parodymus fiksuoja individualiuose laisvos formos liudytojo apklausos protokoluose, tarnybiniame pranešime, Protokole, pagal liudytojų pateiktus paaiškinimus ar kt. Administracinio nusižengimo byloje liudytoju gali būti šaukiamas bet kuris asmuo, kuriam gali būti žinomos kokios nors šioje byloje nustatytinos aplinkybės. Nukentėjusysis ar asmuo, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą ir nurodė, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, ir kurį administracinį nusižengimą tiriantis pareigūnas atsisakė pripažinti nukentėjusiuoju, gali būti apklaustas kaip liudytojas.
III SKYRIUS
ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO TYRIMO PABAIGA IR ADMINISTRACINIŲ NUOBAUDŲ SKYRIMAS NENAGRINĖJANT ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOS
33. Įgaliotasis pareigūnas baigia administracinių nusižengimų tyrimo veiksmus, kai surenka pakankamai įrodymų, patvirtinančių, kad yra padaryta veika, turinti administracinio nusižengimo ar nusikalstamos veikos požymių, arba kai nustato, kad nėra įrodymų, kad tokia veika galėjo būti padaryta:
33.1. Aprašo 23 punkte nustatyta tvarka motyvuotu nutarimu perduoda surinktą medžiagą ikiteisminio tyrimo institucijai ar prokurorui spręsti dėl ikiteisminio tyrimo pradėjimo;
33.2. Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka priima nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną;
33.4. Aprašo 35.1 papunktyje nustatyta tvarka priima Nutarimą dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas kuriuo skiria įspėjimą;
34. Įgaliotasis pareigūnas, nustatęs, kad padaryta mažai pavojinga ANK 152 straipsnio 1 dalyje, 153 straipsnio 1 dalyje, 155 straipsnio 1 dalyje, 161 straipsnio 1 dalyje, 346 straipsnio 1 dalyje nurodytų administracinio nusižengimo požymių turinti veika ir kad ANK 22 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytą administracinės nuobaudos paskirtį galima įgyvendinti netraukiant asmens administracinėn atsakomybėn, gali nepradėti administracinio nusižengimo teisenos ir pareikšti asmeniui žodinę pastabą, kuri turi būti fiksuojama ANR. Žodinės pastabos pareiškimo asmeniui dėl mažai pavojingos administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymo tvarka nustatyta Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2017 m. sausio 3 d. įsakyme Nr. B1-2 „Dėl Mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų ir mažai pavojingų veikų nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
35. Baigęs administracinio nusižengimo tyrimą, jei nėra Aprašo 23, 26 ir 34 punktuose nurodytų aplinkybių, įgaliotasis pareigūnas:
35.1. asmeniui surašo Nutarimą dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, ir skiria įspėjimą, jei už padarytą administracinį nusižengimą ANK specialiosios dalies straipsnyje ar straipsnio dalyje numatyta administracinė nuobauda – įspėjimas ir nėra ANK 610 straipsnio 2 dalyje nurodytų sąlygų. Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, turinys turi atitikti ANK 618 straipsnio 2 dalies reikalavimus. Protokolas šiuo atveju nėra surašomas; arba
36. Protokolas surašomas dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo Protokolo surašymui Aprašo 20 punkte nustatyta tvarka šaukiamas atvykti į VMVT teritorinį padalinį.
37. Tuo atveju, kai administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo buvo tinkamai informuotas apie šaukimą atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį įgaliotąjį pareigūną į VMVT teritorinį padalinį neatvyksta ir nedalyvauja surašant Protokolą, Protokolas, remiantis ANK 608 straipsnio 2 dalies 1 punktu, surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant ir išsiunčiamas asmeniui ANK 573 straipsnio nustatyta tvarka.
38. Prieš Protokolo surašymą įgaliotasis pareigūnas:
38.1. patikrina, ar fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala, yra pripažintas nukentėjusiuoju. Nustatęs, kad asmuo nukentėjusiuoju nepripažintas, įgaliotasis pareigūnas jį pripažįsta nukentėjusiuoju ir šį sprendimą įrašo į Protokolą. Jei įvertinus administracinio nusižengimo tyrimo metu surinktą medžiagą, nėra nustatomas asmuo, kurį ANK 608 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka yra pagrindas pripažinti nukentėjusiuoju, įgaliotasis pareigūnas į Protokolą taip pat įrašo informaciją apie tai;
39. Įgaliotasis pareigūnas remdamasis administracinio nusižengimo tyrimo metu surinktais duomenimis Protokole pagal ANK 609 straipsnio reikalavimus nurodo:
39.3. duomenis apie administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį (asmens vardas, pavardė, asmens kodas, adresas, el. pristatymo dėžutės adresas, el. pašto adresas ar telefono numeris, darbo vieta ir kt., užsienio valstybių piliečių gimimo metai);
39.4. administracinio nusižengimo padarymo vietą (gali būti nurodomos tik vietos koordinatės), laiką ir esmę. Įgaliotasis pareigūnas, Protokole aprašydamas administracinio nusižengimo esmę, nurodo, kada, kur ir kokiais veiksmais administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo padarė administracinį nusižengimą (t. y. kaip objektyviai pasireiškė pavojinga veika) ir kokiam teisės aktui tokia pavojinga veika prieštarauja. Įgaliotasis pareigūnas Protokole nurodo administracinio nusižengimo tyrimo metu surinktų dokumentų, kuriuose užfiksuoti įrodymai, patvirtinantys administracinio nusižengimo padarymo faktą ir aplinkybes, duomenis (pavadinimą, datą, Nr. ir kt.) ir tokiuose dokumentuose nurodytų faktinių aplinkybių esmę. Nuotraukos, negatyvai, skaitmeninės informacijos laikmenos, garso ir vaizdo įrašai ir kiti techninių priemonių panaudojimo atliekant tyrimo veiksmus rezultatai (pvz., rentgeno nuotraukos) yra tyrimo veiksmo protokolo (pvz., patikrinimo akto) arba Protokolo priedai, jei tyrimo veiksmo protokolai nebuvo rašomi;
39.5. ANK straipsnis, straipsnio dalis ar kitas atsakomybę už šį nusižengimą nustatantis teisės aktas, kurio reikalavimus pažeidė asmuo;
39.6. sprendimas pripažinti fizinį ar juridinį asmenį nukentėjusiuoju; nukentėjusiųjų, jeigu jų yra, vardai, pavardės (kai nukentėjusysis – fizinis asmuo), pavadinimai ir atstovų duomenys (kai nukentėjusysis – juridinis asmuo), jų adresai, elektroninio pašto adresai, telefono numeriai;
39.7. liudytojų, jeigu jų yra, vardai, pavardės, adresai, el. pristatymo dėžučių adresai, el. pašto adresai, telefono numeriai ir kt.;
39.8. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimas dėl administracinio nusižengimo, jo aplinkybių;
39.9. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymas nerašyti administracinio nurodymo, jei asmuo dėl to kreipėsi į Protokolą rašantį pareigūną;
39.10. bylos nagrinėjimo data, laikas ir vieta, jei tai žinoma Protokolo surašymo metu. Administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo data paprastai nurodoma ne vėlesnė kaip po 20 darbo dienų nuo Protokolo surašymo arba nuo administracinio nurodymo įvykdymo termino pabaigos, arba nuo administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimui pateikti skirtų 14 kalendorinių dienų, jei asmeniui siunčiamas prašymas pateikti paaiškinimą. Kitu atveju administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui apie administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo datą, laiką ir vietą pranešama Aprašo 20 punkte nurodytos formos šaukimu;
39.11. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens pageidavimu – jo prašymas siųsti ir gauti procesinius dokumentus elektroninių ryšių priemonėmis;
39.12. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens reikalavimas nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka, jei šis reikalavimas buvo pareikštas;
40. Įgaliotasis pareigūnas, surašęs Protokolą, į jį visada turi įrašyti administracinį nurodymą, išskyrus atvejus, jei:
40.1. administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo prašo neįrašyti į Protokolą administracinio nurodymo; arba
41. Administracinis nurodymas negali būti surašomas, jeigu yra bent vienas iš ANK 610 straipsnio 2 dalyje nurodytų pagrindų:
41.1. ANK specialiosios dalies straipsnio ar straipsnio dalies sankcijoje konkrečiam administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui už administracinį nusižengimą nustatyta didesnė negu 1500 eurų maksimali bauda;
41.3. asmuo administracinį nusižengimą padarė būdamas neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų ir tai turėjo įtakos administracinio nusižengimo padarymui, vengė patikrinimo dėl neblaivumo ar apsvaigimo, vartojo alkoholį, narkotines, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo;
41.4. administracinis nusižengimas sukėlė nežymų sveikatos sutrikdymą; taip pat administraciniu nusižengimu padaryta turtinė žala, kuri nėra visiškai atlyginta;
41.5. ANK specialiojoje dalyje už asmens padarytą veiką nustatytas privalomas turto, kuriam pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma teisinė registracija, konfiskavimas;
42. Kai asmens vienu metu padaryta veika ar veikos užtraukia administracinę atsakomybę pagal kelis ANK straipsnius ar straipsnių dalis, pagal kuriuos atlikti tyrimą ir surašyti Protokolą turi teisę VMVT įgaliotieji pareigūnai, gali būti surašomas vienas Protokolas. Šiuo atveju, jei dėl vieno iš administracinių nusižengimų administracinis nurodymas negali būti surašomas, dėl visų administracinių nusižengimų surašomas Protokolas be administracinio nurodymo.
43. Protokole su administraciniu nurodymu nurodoma, kokio dydžio piniginę baudą siūloma sumokėti administracinį nusižengimą padariusiam asmeniui, įmokos kodas, per kiek laiko ir į kokią sąskaitą asmuo turi sumokėti baudą, išaiškinama, kad nesumokėjus baudos administracinis nurodymas bus laikomas negaliojančiu ir Protokolas bus siunčiamas įgaliotajam pareigūnui administracinio nusižengimo bylai nagrinėti, ir nurodoma ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje už asmens padarytą administracinį nusižengimą nustatytos baudos minimalus ir maksimalus dydžiai.
44. Administracinį nurodymą surašęs įgaliotasis pareigūnas, remdamasis ANR duomenimis, kontroliuoja administracinio nurodymo įvykdymą. Kai Protokolas su administraciniu nurodymu surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui dalyvaujant, asmuo nurodymą turi įvykdyti per 15 kalendorinių dienų nuo Protokolo su administraciniu nurodymu įteikimo dienos, o kai Protokolas su administraciniu nurodymu surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, – per 30 kalendorinių dienų nuo Protokolo su administraciniu nurodymu išsiuntimo dienos. Asmeniui per šiame punkte nurodytą terminą sumokėjus administraciniame nurodyme nustatytą baudą, laikoma, kad administracinis nurodymas įvykdytas.
45. Surašant administracinį nurodymą už administracinius nusižengimus, už kuriuos pagal ANK specialiąją dalį gali būti (nėra privaloma) skiriamas turto konfiskavimas, ši administracinio poveikio priemonė nesiūloma.
46. Kai iš administracinio nusižengimo byloje dalyvaujančio asmens, taikant ANK 595 straipsnyje nurodytą administracinių nusižengimų teisenos užtikrinimo prievartos priemonę, paimamas daiktas (įskaitant gyvūną), kurį pagal ANK specialiosios dalies straipsnį privaloma konfiskuoti (išskyrus Aprašo 41.5 papunktyje nurodytą atvejį, kai administracinis nurodymas net negali būti surašomas), asmeniui nustatyta tvarka įvykdžius administracinį nurodymą, įgaliotasis pareigūnas, surašęs administracinį nurodymą, ar kitas įgaliotasis pareigūnas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo administraciniam nurodymui įvykdyti nustatyto termino pabaigos ANK 33 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu pagrindu priima nutarimą skirti administracinio poveikio priemonę – turto konfiskavimą.
47. Pasibaigus administracinio nurodymo įvykdymo terminui:
47.1. administracinių nusižengimų teisena pasibaigia, jei asmuo laiku įvykdo administracinį nurodymą ir ANK 33 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu atveju nėra priimamas nutarimas skirti administracinio poveikio priemonę;
47.3. asmuo neįvykdo administracinio nurodymo ir įgaliotasis pareigūnas ne anksčiau kaip po 5 (penkių) darbo dienų ir ne vėliau kaip po 10 (dešimt) darbo dienų nuo ANK 610 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų pabaigos perduoda administracinio nusižengimo bylą (Protokolą su administracinio nusižengimo tyrimo metu surinkta medžiaga) nagrinėti kitam įgaliotajam pareigūnui, ir (arba)
48. Tuo atveju, kai Aprašo 41.1–41.3 papunkčiuose nustatytais atvejais į Protokolą negali būti surašomas administracinis nurodymas, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui surašomas Protokolas be administracinio nurodymo, kuris per 3 darbo dienas nuo jo administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui įteikimo dienos su lydraščiu ar tarnybiniu pranešimu pateikiamas įgaliotajam pareigūnui, nagrinėjančiam administracinio nusižengimo bylą.
49. Jei administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, nelaukdamas administracinio nurodymo įvykdymui nustatyto termino pabaigos, kreipiasi į VMVT teritorinį padalinį su prašymu panaikinti Protokole surašytą administracinį nurodymą, VMVT teritorinis padalinys Protokolą per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos su lydraščiu ar tarnybiniu pranešimu pateikia įgaliotajam pareigūnui, nagrinėjančiam administracinio nusižengimo bylą.
50. Protokolą pasirašo jį surašęs įgaliotasis pareigūnas ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, išskyrus ANK 608 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus, kai Protokolas gali būti surašytas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant. Kai yra liudytojų ir nukentėjusiųjų, Protokolą gali pasirašyti ir šie asmenys.
51. Protokolas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas nedelsiant įteikiamas ar išsiunčiamas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Protokolo kopija (nuorašas), laikantis asmens duomenų teisinės apsaugos reikalavimų, taip pat įteikiama arba išsiunčiama nukentėjusiajam. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo ar nukentėjusysis yra nepilnametis, apie Protokolo surašymą pranešama nepilnamečio atstovui pagal įstatymą.
52. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo atsisako suteikti duomenis apie save arba pasirašyti Protokolą, tai įrašoma Protokole. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę pateikti prie Protokolo pridedamus paaiškinimus ir pastabas dėl Protokolo turinio, taip pat išdėstyti savo atsisakymo pasirašyti Protokolą motyvus.
IV Skyrius
AdministraciniO nusižengimO bylOS nagrinėjimas
53. Įgaliotieji pareigūnai nagrinėja administracinio nusižengimo bylas pagal:
54. Jeigu ANK 589 straipsnyje numatyta, kad atlikti to paties ANK specialiosios dalies straipsnyje ar straipsnio dalyje numatyto administracinio nusižengimo tyrimą ir dėl jo surašyti Protokolą turi teisę kelių institucijų pareigūnai, įskaitant VMVT įgaliotuosius pareigūnus, atlikus tyrimą ir surašius Protokolą, byla ANK 619 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytu nutarimu gali būti perduota nagrinėti tai institucijai, kuriai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ar kitus teisės aktus pavesta atlikti atitinkamų įstatymų ar kitų teisės aktų priežiūrą.
55. Administracinių nusižengimų byla nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, nekviečiant administracinių bylų teisenoje dalyvaujančių asmenų į bylos nagrinėjimą VMVT teritoriniame padalinyje pagal administracinio nusižengimo padarymo vietą, išskyrus atvejį, kai administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, laikydamasis ANK 616 straipsnio 3 dalyje nustatytos tvarkos, ne vėliau kaip iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios pateikia prašymą bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka.
56. Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens reikalavimu bylos nagrinėjimas vyksta žodinio proceso tvarka. Apie administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimą žodinio proceso tvarka pranešama administracinių nusižengimų teisenoje dalyvaujantiems asmenims.
57. Jeigu Protokole nenurodyta, kad administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo reikalauja nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka, ir jeigu iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios nepateiktas reikalavimas nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka arba jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo ir nukentėjusysis neatvyksta į žodinį bylos nagrinėjimą, byla nagrinėjama jiems nedalyvaujant rašytinio proceso tvarka.
58. Kai yra gautas administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, administracinio nusižengimo byla gali būti išnagrinėta nedalyvaujant asmeniui, jeigu administracinio nusižengimo bylą nagrinėjantis įgaliotasis pareigūnas, pripažinęs neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta šį administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą.
59. Rengdamasis nagrinėti administracinio nusižengimo bylą, įgaliotasis pareigūnas išnagrinėja ir išsprendžia šiuos klausimus:
59.1. ar pagal Aprašo 4 punktą priklauso jo kompetencijai nagrinėti gautą administracinio nusižengimo bylą;
59.2. ar nėra Aprašo 25 punkte nurodytų aplinkybių, dėl kurių administracinių nusižengimų teisena negalima;
59.3. ar administraciniu nusižengimu buvo padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, ar fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala, pripažintas nukentėjusiuoju. Įgaliotasis pareigūnas, nustatęs, kad fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala, nepripažintas nukentėjusiuoju, privalo atidėti administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimą, fizinį ar juridinį asmenį pripažinti nukentėjusiuoju, nukentėjusiajam ANK nustatyta tvarka įteikti Protokolą, nukentėjusiajam ir kitiems administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims pranešti apie nustatytą naują bylos nagrinėjimo datą, laiką ir vietą;
59.5. ar administracinių nusižengimų teisenoje dalyvaujantiems asmenims buvo tinkamai pranešta apie administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir valandą;
59.6. nustatęs, kad administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo nepateikė paaiškinimo, arba nusprendęs, kad paaiškinimas nėra išsamus ir būtina jį papildyti, ANK 573 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka siunčia administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui ir nukentėjusiajam prašymą pateikti paaiškinimus dėl administracinio nusižengimo, jo aplinkybių. Prireikus prašymas pateikti parodymus, eksperto ar specialisto išvadą pateikiamas ir liudytojams, ekspertams ir specialistams. Šiame papunktyje nurodyti paaiškinimai ir parodymai turi būti pateikti per keturiolika kalendorinių dienų nuo prašymo išsiuntimo dienos. Paaiškinimų ar parodymų nepateikimas laiku neužkerta kelio nagrinėti administracinio nusižengimo bylą;
59.7. nustatęs, kad administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nebuvo išaiškintos ANK 577 straipsnyje nurodytos jo procesinės teisės ir pareigos, organizuoja, kad šių teisių ir pareigų išaiškinimas jam būtų išsiųstas kartu su Aprašo 20 punkte nurodytu šaukimu ar Aprašo 59.6 papunktyje nurodytu prašymu pateikti paaiškinimus;
59.8. tenkintini ar atmestini administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens, nukentėjusiojo, jų atstovų pagal įstatymą, advokatų ar kitų įgaliotųjų atstovų prašymai ir nušalinimai;
60. Jei įgaliotasis pareigūnas, rengdamasis nagrinėti administracinio nusižengimo bylą, nustato, kad Protokole nurodyta administracinio nusižengimo esmė yra įrodyta, tačiau byloje trūksta įrodymų, juos išreikalauja arba įpareigoja Protokolą surašiusį įgaliotąjį pareigūną ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pateikti įrodymus arba grąžina bylą įgaliotajam pareigūnui, surašiusiam Protokolą, esminiams Protokolo turinio trūkumams ištaisyti, kai reikia atlikti didelės apimties papildomą bylos aplinkybių tyrimą arba administracinio nusižengimo bylą nagrinėjančiam įgaliotajam pareigūnui sunku nustatyti papildomas bylos aplinkybes, arba Protokolas buvo surašytas iš esmės pažeidus Protokolo surašymui ANK nurodytas procesines taisykles.
61. Įgaliotasis pareigūnas, nagrinėdamas administracinio nusižengimo bylą, privalo nustatyti, ar buvo padarytas administracinis nusižengimas, ar asmuo kaltas dėl jo padarymo, ar asmuo trauktinas administracinėn atsakomybėn, ar nėra ANK 591 straipsnyje nurodytų aplinkybių, taip pat kitas Aprašo 59 punkte nurodytas ir nenurodytas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išnagrinėti.
62. Administracinių nusižengimų bylos paprastai išnagrinėjamos per 20 darbo dienų nuo Protokolo įteikimo dienos, o kai surašomas Protokolas su administraciniu nurodymu, – nuo administraciniam nurodymui įvykdyti nustatyto termino pabaigos arba nuo paaiškinimui pateikti skirtų 14 dienų pabaigos, jei asmeniui pagal Aprašo 59.6 papunktį siunčiamas prašymas pateikti paaiškinimą.
63. Įgaliotasis pareigūnas išnagrinėja administracinio nusižengimo bylą per vieną posėdį. Išimtiniais atvejais dėl objektyvių priežasčių (pvz., kai posėdyje ar vieną dieną iki posėdžio gautas didelis kiekis papildomos medžiagos, kurios nespėjama išnagrinėti, ar pan.) gali būti organizuojamas papildomas posėdis, kuriame administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymu byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, jei nenusprendžiama esant Aprašo 56 ar 57 punkte nustatytoms aplinkybėms bylą nagrinėti rašytinio proceso tvarka.
65. Nagrinėdamas administracinio nusižengimo bylą įgaliotasis pareigūnas turi teisę pakeisti nuorodą į ANK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už šį nusižengimą, jeigu Protokole nurodyta administracinio nusižengimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta nurodant ANK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už padarytą administracinį nusižengimą.
66. Jei įgaliotasis pareigūnas, nagrinėdamas administracinio nusižengimo bylą, nustato, kad yra ANK 610 straipsnyje nustatyti pagrindai (t. y. buvo pagrindas Protokole surašyti administracinį nurodymą, tačiau tai nebuvo padaryta), surašo asmeniui administracinį nurodymą. Asmeniui laiku neįvykdžius šio administracinio nurodymo, byla nagrinėjama ANK XXXIII skyriuje nustatyta tvarka;
67. Įgaliotasis pareigūnas, išnagrinėjęs administracinio nusižengimo bylą, vadovaudamasis ANK 619 straipsniu, priima vieną iš šių nutarimų:
68. Nutarime turi būti nurodyta:
68.4. sprendimas pripažinti ar atsisakyti pripažinti fizinį ar juridinį asmenį nukentėjusiuoju, jų vardai ir pavardės (kai nukentėjusysis – fizinis asmuo), pavadinimai ir atstovų duomenys (kai nukentėjusysis – juridinis asmuo), jų adresai, elektroninio pašto adresai, telefono numeriai;
68.7. nurodytas ANK straipsnis, straipsnio dalis, kuriuose nustatyta atsakomybė už asmens padarytą administracinį nusižengimą;
V Skyrius
AdministraciniŲ NUOBAUDŲ IR ADMINISTRACINIO POVEIKIO PRIEMONIŲ SKYRIMAS IŠNAGRINĖJUS ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLĄ
69. Išnagrinėjus administracinio nusižengimo bylą, administracinės nuobaudos ir administracinio poveikio priemonės parenkamos iš ANK specialiosios dalies straipsnyje nurodyto administracinių nuobaudų ir administracinio poveikio priemonių sąrašo, atsižvelgiant į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.
70. Baudos dydis nustatomas pagal ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje numatytų minimalios ir maksimalios baudų vidurkį, atsižvelgiant į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. Kai nustatoma vien ANK 35 straipsnyje numatytų atsakomybę lengvinančių aplinkybių ir kitų asmens padėtį gerinančių aplinkybių, kurias tokiomis pripažino administracinio nusižengimo bylą nagrinėjantis įgaliotasis pareigūnas, asmeniui skiriama ne didesnė negu vidurkis bauda, o kai nustatoma vien ANK 36 straipsnyje numatytų atsakomybę sunkinančių aplinkybių ir kitų asmens padėtį sunkinančių aplinkybių, kurias tokiomis pripažino administracinio nusižengimo bylą nagrinėjantis įgaliotasis pareigūnas – ne mažesnė negu vidurkis bauda. Kai nustatoma ANK 35, 36 straipsniuose atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, taip pat kitų asmens padėtį gerinančių ir bloginančių aplinkybių, asmeniui bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.
71. Skirdamas administracinę nuobaudą, įgaliotasis pareigūnas neatsižvelgia į tokią atsakomybę lengvinančią ar sunkinančią aplinkybę, kuri ANK specialiosios dalies straipsnyje nurodyta kaip administracinio nusižengimo požymis (pvz., ANK 36 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodyta atsakomybę sunkinanti aplinkybė (administracinis nusižengimas padarytas pakartotinai) negali būti laikoma sunkinančia aplinkybe traukiant asmenį administracinėn atsakomybėn pagal ANK 45 straipsnio 2 dalį). Baudos dydžio mažinimas ar didinimas asmeniui turi būti motyvuojamas Nutarime administracinio nusižengimo byloje.
72. Jeigu įgaliotasis pareigūnas, atsižvelgdamas į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes ir vadovaudamasis teisingumo ir protingumo principais, nusprendžia paskirti mažesnę baudą, negu ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje numatyta minimali bauda, arba paskirti švelnesnę administracinę nuobaudą ar administracinio poveikio priemonę, negu numatyta ANK specialiosios dalies straipsnio sankcijoje, arba administracinės nuobaudos ar administracinio poveikio priemonės neskirti, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje rezoliucinėje dalyje turi būti papildomai nurodoma siūlomos administracinės nuobaudos rūšis ir, jeigu skiriama bauda, baudos dydis (skaičiais ir žodžiais) bei tokio sprendimo motyvai. Tokiu atveju Nutarimas administracinio nusižengimo byloje pateikiamas sankcionuoti apylinkės teismo teisėjui.
73. Nutarimas sušvelninti administracinę nuobaudą ar administracinio poveikio priemonę palyginti su sankcijoje numatyta arba jos visai neskirti, priimtas remiantis ANK 34 straipsnio 6 dalimi, įsigalioja tik apylinkės teismo teisėjui priėmus sprendimą jį sankcionuoti. Apylinkės teismo sankcijos negavus, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje dalis dėl administracinės nuobaudos sušvelninimo ar neskyrimo neįsigalioja; tokiu atveju turi būti vykdoma pirmoji Nutarimo administracinio nusižengimo byloje rezoliucinė dalis dėl administracinės nuobaudos paskyrimo.
74. Administraciniu nusižengimu nukentėjusiam padarytą žalą administracinį nusižengimą padaręs asmuo gali atlyginti savo noru. Tokiu atveju padarytos žalos dydis nustatomas nukentėjusiojo ir administracinį nusižengimą padariusio asmens rašytiniu susitarimu, kuriame nukentėjusysis patvirtina padarytos žalos atlyginimo faktą.
75. Tais atvejais, kai administracinį nusižengimą padaręs asmuo neatlygina turtinės žalos savo noru arba nesusitariama dėl turtinės žalos dydžio ir jos atlyginimo būdo, žalos atlyginimas priteisiamas tuo pačiu nutarimu administracinio nusižengimo byloje, kuriuo skiriama administracinė nuobauda.
76. Kai administraciniu nusižengimu padaryta fizinė ar neturtinė žala ir jos neatlygino administracinį nusižengimą padaręs asmuo, nutarime administracinio nusižengimo byloje konstatuojama, kad buvo padaryta fizinė ar neturtinė žala, ir klausimas dėl šios žalos dydžio nagrinėjamas civilinio proceso tvarka.
77. Jeigu nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą padarytos turtinės žalos dydį galima nustatyti neatidėjus šios bylos nagrinėjimo, administracinio nusižengimo bylą nagrinėjantis įgaliotasis pareigūnas gali priteisti nukentėjusiajam žalos atlyginimą. Įgaliotasis pareigūnas, priteisdamas nukentėjusiajam žalą, nustato žalos atlyginimo terminą. Nustatant šį terminą, būtina atsižvelgti į turtinės žalos dydį ir administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens finansinę padėtį. Įgaliotasis pareigūnas, priimdamas nutarimą, gali pripažinti nukentėjusiajam teisę į civilinio ieškinio patenkinimą, o klausimą dėl turtinės žalos dydžio perduoti nagrinėti civilinio proceso tvarka.
78. Vadovaudamasis ANK 675 straipsnio 3 dalimi, atsižvelgdamas į administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens turtinę padėtį, kitas reikšmingas aplinkybes ir rašytinį prašymą, kai administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo pateikia įrodymus (nekilnojamojo ir kilnojamojo turto pažymas, turto deklaracijas, pažymas apie darbo užmokestį ir gaunamas socialines išmokas ar pan.), įgaliotasis pareigūnas, priimdamas Nutarimą administracinio nusižengimo byloje, gali paskirtos baudos mokėjimą išdėstyti per laikotarpį iki 2 (dvejų) metų (atsižvelgdamas į paskirtos baudos dydį).
79. Išnagrinėjus administracinio nusižengimo bylą žodinio proceso tvarka, nutarimo rezoliucinė dalis paskelbiama žodžiu, taip pat trumpai išdėstomi sprendimo motyvai. Kai nagrinėjama sudėtinga byla ir reikalinga įvertinti papildomus bylos nagrinėjimo metu pateiktus byloje duomenis, nutarimo rezoliucinė dalis paskelbiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo bylos nagrinėjimo dienos, bylos nagrinėjimo dieną (paskutinę) pranešant nutarimo paskelbimo laiką. Rašytinio proceso tvarka priimti nutarimai ir nutartys administracinių nusižengimų bylose laikomi paskelbtais jų priėmimo dieną.
80. Nutarimo administracinio nusižengimo byloje kopija (nuorašas) per 3 (tris) darbo dienas nuo Nutarimo administracinio nusižengimo byloje priėmimo dienos išduodama arba ANK 573 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka išsiunčiama administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui ir nukentėjusiajam, o ANK 615 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais – ir institucijai, kurios pareigūnas atliko administracinio nusižengimo tyrimą ir pagal ANK 615 straipsnio 2 dalį perdavė bylos medžiagą nagrinėti VMVT.
81. Jeigu VMVT nutraukė ANK 592 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytais atvejais pradėtą administracinių nusižengimų teiseną, nutarimo nutraukti administracinių nusižengimų teiseną kopija (nuorašas) išsiunčiama ir prokurorui, surašiusiam nutarimą perduoti turimą medžiagą įgaliotai institucijai administracinių nusižengimų teisenai pradėti ir Protokolui surašyti.
82. Nutarimo nutraukti administracinio nusižengimo teiseną ANK 591 straipsnio 1 punkte nustatytu pagrindu (kai padaryta veika neturi administracinio nusižengimo požymių) kopija (nuorašas) išsiunčiama ir asmeniui, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, jeigu jis yra nurodęs, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala.
83. Įgaliotasis pareigūnas gali savo iniciatyva ar pagal administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujančių asmenų prašymus ištaisyti nutarime administracinio nusižengimo byloje esančius rašymo apsirikimus, aiškias aritmetines klaidas ar kitus netikslumus, kurių ištaisymas nekeičia nutarimo (nutarties) esmės. Klaidų nutarime administracinio nusižengimo byloje ištaisymo klausimui nagrinėti gali būti rengiamas posėdis, apie kurį pranešama administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims. Klaidų nutarime administracinio nusižengimo byloje ištaisymo klausimu priimtas administracinis sprendimas turi būti ANK 637 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka išsiųstas administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims.
VI SKYRIUS
NUTARIMO ADMINISTRACINIO NUSIŽENGIMO BYLOJE APSKUNDIMAS
84. Nutarimą administracinio nusižengimo byloje, įskaitant Nutarimą dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, kuriuo asmeniui skiriamas įspėjimas, ir nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną apylinkės teismui gali apskųsti asmuo, dėl kurio šie nutarimai yra priimti, ir nukentėjusysis ar jų atstovai, o ANK 592 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais – ir prokuroras.
85. Nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną ANK 591 straipsnio 1 punkte nustatytu pagrindu (kai padaryta veika neturi administracinio nusižengimo požymių) apylinkės teismui gali apskųsti asmuo, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, jeigu jis yra nurodęs, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala.
86. Nutarimas administracinio nusižengimo byloje per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo jo kopijos (nuorašo) išsiuntimo ar išdavimo dienos gali būti apskųstas ANK 622 straipsnyje nustatyta tvarka pateikiant skundą apylinkės teismui. Skundas, laikantis ANK 624 straipsnyje nustatytų reikalavimų, paduodamas per VMVT teritorinį padalinį, kurio įgaliotasis pareigūnas nagrinėjo administracinio nusižengimo bylą.
87. Įgaliotasis pareigūnas, gavęs skundą dėl Nutarimo administracinio nusižengimo byloje:
87.1. per 5 (penkias) darbo dienas gali visiškai ar iš dalies sutikti su skundu dėl priimto Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, panaikinti skundžiamą Nutarimą administracinio nusižengimo byloje ir, netaikydamas ANK 616 straipsnyje nurodytų procedūrų, priimti naują Nutarimą administracinio nusižengimo byloje;
88. Kai įgaliotasis pareigūnas sutinka su skundu ir priima naują Nutarimą administracinio nusižengimo byloje, ANK 623 straipsnyje nustatytas 20 (dvidešimties) kalendorinių dienų skundo apskundimo terminas skaičiuojamas nuo naujo Nutarimo administracinio nusižengimo byloje priėmimo dienos.
89. Asmeniui apskundus naują Nutarimą administracinio nusižengimo byloje, priimtą Aprašo 87.1 punkte nurodytu atveju, jį priėmęs įgaliotasis pareigūnas negali priimti kito naujo Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, tačiau privalo Aprašo 87.2 papunktyje nustatyta tvarka skundą dėl pareigūno priimto Nutarimo administracinio nusižengimo byloje kartu su byla pateikti apylinkės teismui.
90. Kai įgaliotasis pareigūnas nustato, kad skundas dėl Nutarimo administracinio nusižengimo byloje paduotas praleidus Aprašo 86 punkte nurodytą 20 (dvidešimties) kalendorinių dienų terminą, jis apylinkės teismui pateikdamas skundą su byla pateikia informaciją ir apie praleistą skundo pateikimo terminą.
VII SKYRIUS
DOKUMENTŲ IR DUOMENŲ APIE ADMINISTRACINIUS NUSIŽENGIMUS TVARKYMAS
91. Duomenys apie visus administracinius nusižengimus ir priimtus sprendimus bei apie taikomą administracinių nusižengimų teisenos užtikrinimo prievartos priemonę – daiktų paėmimą tvarkomi ANR, vadovaujantis Administracinių nusižengimų registro nuostatais.
92. Įgaliotasis pareigūnas, ne ANR surašęs Protokolą, Nutarimą dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po surašymo šių dokumentų duomenis suveda į ANR.
93. Teismų priimtų sprendimų kopijas į ANR sprendimų administracinio nusižengimo bylose skiltį įkelia ir jų duomenis į ANR suveda Protokolą surašęs ar kitas įgaliotasis pareigūnas.
VIII Skyrius
pRAŠYMŲ IR SKUNDŲ DĖL VYKDOMOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ TEISENOS NAGRINĖJIMAS
95. Įgaliotasis pareigūnas, gavęs asmens prašymą leisti susipažinti su administracinio nusižengimo bylos medžiaga, turi nustatyti, ar šį prašymą pateikęs asmuo turi administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens, nukentėjusiojo ar jų atstovo statusą, vadovaudamasis atitinkamai ANK 577 straipsnio 2 dalies 1 punktu ar ANK 579 straipsnio 1 dalies 1 punktu. Įgaliotasis pareigūnas, nustatęs, kad prašymą leisti susipažinti su administracinio nusižengimo bylos medžiaga pateikė administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, nukentėjusysis ar jų atstovas, vadovaudamasis ANK 570 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka, baigęs administracinio nusižengimo tyrimą t. y. surašęs Protokolą, suteikia prašymą pateikusiam asmeniui galimybę susipažinti su visa pareigūnų atlikto tyrimo medžiaga ir administracinio nusižengimo bylos medžiaga, pateikta bylos nagrinėjimo metu.
96. Vadovaujantis Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2015 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. B1-59 „Dėl Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“, administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę iki Protokolo surašymo jam dienos susipažinti su dalimi administracinio nusižengimo bylos medžiagos, t. y. tiesiogiai su juo susijusiu faktinių aplinkybių fiksavimo protokolu (patikrinimo aktu ir jo priedais (pvz., nuotraukomis)).
97. Gavęs administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą įgyvendinti ANK 577 straipsnio 2 dalyje nurodytas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui suteiktas teises, įgaliotasis pareigūnas priima sprendimą tenkinti prašymą arba netenkinti prašymo, nurodydamas atsisakymo tai padaryti priežastis.
98. Gavęs administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą administracinio nusižengimo bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka, įgaliotasis pareigūnas, vadovaudamasis ANK 47 punktu, įvertina, ar prašymas pateiktas laiku, ir, vadovaudamasis ANK, priima sprendimą tenkinti prašymą arba netenkinti prašymo, nurodydamas atsisakymo tai padaryti priežastis.
99. Gavęs administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą dėl objektyvių priežasčių perkelti posėdžio, į kurį yra šaukiamas atvykti, datą, įgaliotasis pareigūnas turi teisę perkelti posėdžio datą. Tokiu atveju rekomenduojama perkelti posėdžio datą ne vėlesniam kaip 5 darbo dienų terminui, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių reikalingas ilgesnis laikotarpis ir nebus pažeidžiami ANK 39 straipsnyje nustatytas 2 (dvejų) metų administracinių nuobaudų skyrimo terminas.
100. Gavęs asmens, kuris nori įgyvendinti ANK 578 straipsnio 1 dalyje nukentėjusiajam asmeniui suteiktas teises, prašymą, įgaliotasis pareigūnas įvertina ar, pagal prašyme pateiktus duomenis ir ANK 578 straipsnio 1 dalį, yra pagrindas asmenį laikyti nukentėjusiuoju asmeniu, ir sprendžia prašymo patenkinimo klausimą, bei priima sprendimą tenkinti prašymą arba netenkinti prašymo, nurodydamas atsisakymo tai padaryti priežastis. Nukentėjusysis turi teisę įgyvendinti ANK 578 straipsnio 1 dalyje nukentėjusiajam asmeniui suteiktas teises.
101. Įgaliotasis pareigūnas, išnagrinėjęs asmens prašymą pateikti ANK 608 straipsnio 6 dalyje nurodyto nutarimo nutraukti administracinio nusižengimo teiseną ANK 591 straipsnio 1 punkte numatytu pagrindu (nustačius, kad padaryta veika neturi administracinio nusižengimo požymių) kopiją (nuorašą) ir nustatęs, kad asmuo atitinka ANK 620 straipsnio 1 dalyje nurodytus požymius, išsiunčia asmeniui prašomo nutarimo kopiją (nuorašą).
102. Asmuo, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą ir nurodė, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, ir kurį administracinį nusižengimą tiriantis pareigūnas atsisakė pripažinti nukentėjusiuoju toje administracinio nusižengimo byloje, turi ANK 579 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytas teises ir pareigas. Įgaliotasis pareigūnas sudaro asmeniui galimybę įgyvendinti ANK 579 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytas teises ir pareigas, tik nustatęs, kad asmuo atitinka ANK 579 straipsnio 4 dalyje nurodytus požymius.
103. Gavęs asmens, kurio atžvilgiu taikoma ANK 595 straipsnyje nurodyta administracinių nusižengimų teisenos užtikrinimo prievartos priemonė, skundą dėl tokios priemonės taikymo ar prašymą nutraukti tokios priemonės taikymą (pvz., prašymą grąžinti iš asmens paimtus daiktus (gyvūnus) ir (ar) dokumentus), įgaliotasis pareigūnas, vadovaudamasis ANK 607 straipsnyje nustatyta tvarka, asmens prašymą ar skundą per 2 darbo dienas su lydraščiu persiunčia atitinkamam apylinkės teismui.
104. Gavęs asmens skundą dėl Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, įgaliotasis pareigūnas vadovaujasi šio Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.
105. Kiti administracinėn atsakomybėn traukiamų asmenų prašymai nagrinėjami, vadovaujantis ANK, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, ar kitais teisės aktais.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
106. Įgaliotieji pareigūnai vykdo Nutarimus administracinio nusižengimo byloje ir administracinius nurodymus laikydamiesi ANK XL skyriaus ir kitų teisės aktų nuostatų.
107. Administracinis nurodymas laikomas įvykdytu, kai laiku sumokama nurodyto dydžio bauda į administraciniame nurodyme nurodytą sąskaitą.
108. Nutarimas skirti įspėjimą įvykdomas jį paskelbiant ar įteikiant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui.
109. Kai administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens buvimo vieta nežinoma, administracinio nusižengimo tyrimą atliekantis įgaliotasis pareigūnas turi teisę motyvuotu nutarimu kreiptis į teritorinę policijos įstaigą dėl administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paieškos paskelbimo.
Administracinio nusižengimo protokolų
surašymo ir administracinių nusižengimų
bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir
veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašo
priedas
(Šaukimo atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį pareigūną formos pavyzdys)
|
VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS
................................................................................................ (teritorinio padalinio pavadinimas) |
|
|||||
|
ŠAUKIMAS
ATVYKTI PAS ADMINISTRACINĮ NUSIŽENGIMĄ TIRIANTĮ PAREIGŪNĄ
20__ m. __________ __ d. Nr. ________ _____________________ (parengimo vieta)
Aš, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos __________________________________ (teritorinio padalinio pavadinimas) ________________________________________________________________________, (administracinį nusižengimą tiriančio įgaliotojo pareigūno vardas, pavardė, pareigos)
vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 608 ir 573 straipsniu, š a u k i u
|
|
|||||
|
Jus : .................................................................................................................................................................................. (šaukiamojo vardas ir pavardė) ........................................................................................................................................................................................... (šaukiamojo adresas (deklaruota ar kita žinoma gyv. vieta (ar darbovietė))
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||
atvykti į ............................................................................................................................................................................. (institucijos pavadinimas, adresas, kabineto Nr.)
20_____m. ........................................... ........ d. ............ val. (atvykimo data ir laikas) pas administracinį nusižengimą tiriantį įgaliotąjį pareigūną ................................................................................................................................................................................ (pareigos, vardas, pavardė, telefonas, el. paštas) Šaukiamojo statusas (procesinė padėtis): administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo arba jo atstovas; nukentėjusysis arba jo atstovas; kita (nurodyti) ______________________________________________________________________
Šaukimo tikslas: ________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________ |
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Šaukiamas asmuo privalo atvykti nurodytu laiku, nurodyti visas jam žinomas aplinkybes byloje, atsakyti į užduotus klausimus*.
Atvykus į instituciją, su savimi turėti: asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę arba pasą); atstovavimą patvirtinantį dokumentą (jei taikoma); paaiškinimą raštu dėl administracinių nusižengimų, kurie nustatyti 20___ m. __________ mėn. ____ d.; kita (nurodyti) ________________________________________________________________________
................................................. ............................................... .................................................. (šaukimą surašiusio asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 596 str. 3 d. asmenys, gavę šaukimus atvykti pas administracinį nusižengimą tiriantį pareigūną ar į administracinį nusižengimą ne teismo tvarka nagrinėjančią instituciją, be pateisinamos priežasties neatvykę nurodytu adresu ir laiku, gali būti atvesdinami, jei jiems neatvykus neįmanoma ištirti ar išnagrinėti administracinio nusižengimo bylos ir jiems buvo tinkamai pranešta šio kodekso 573 str. nustatyta tvarka. Nepilnametis gali būti atvesdinamas tik lydimas tėvų arba globėjų (rūpintojų). Pagal ANK 577 straipsnio 4 dalį administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį, kuris pagal administracinio nusižengimo tyrimą atliekančio pareigūno šaukimą vengia atvykti, policijos pareigūnai gali atvesdinti. Pagal ANK 608 str. administracinio nusižengimo protokolas (toliau – protokolas) surašomas dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Tačiau protokolas gali būti surašytas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, kai atsakomybėn traukiamas asmuo šaukiamas neatvyko ir nedalyvavo surašant protokolą. Jums nedalyvaujant, protokolas bus išsiųstas ANK 573 straipsnio 1 dalyje ir ANK 608 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka. Pagal ANK 581 str. 1–4 d.: 1. Administracinio nusižengimo byloje liudytoju gali būti šaukiamas bet kuris asmuo, kuriam gali būti žinomos kokios nors šioje byloje nustatytinos aplinkybės. 2. Institucijos, kurios pareigūnas tiria administracinį nusižengimą arba nagrinėja administracinio nusižengimo bylą ne teismo tvarka, šaukimu liudytojas privalo atvykti nurodytu laiku, duoti teisingus parodymus, pranešti visa, kas jam žinoma byloje, ir atsakyti į jam duodamus klausimus. 3. Be svarbios priežasties neatvykęs duoti parodymų, atsisakantis ar kitaip vengiantis duoti parodymus liudytojas traukiamas administracinėn atsakomybėn pagal ANK 224 straipsnio 2 dalį. 4. Už melagingų parodymų davimą administracinio nusižengimo tyrimo ir administracinio nusižengimo nagrinėjimo ne teismo tvarka metu liudytojas atsako pagal ANK 224 straipsnio 2 dalį. Jūs turite ANK 577 straipsnio 2 dalyje nustatytas administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens teises ir pareigas. *Pagal ANK 224 str. 2 d. melagingų liudytojo ar nukentėjusiojo parodymų davimas, melagingos eksperto išvados ar specialisto paaiškinimo teikimas, melagingas ar žinomai neteisingas vertimas administracinio nusižengimo byloje, išskyrus atvejus, kai administracinio nusižengimo byla nagrinėjama teisme, vengimas ar atsisakymas duoti liudytojo parodymus administracinio nusižengimo byloje, įrodymų naikinimas ar jų slėpimas, naudojimasis negaliojančiais, fiktyviais ar kito asmens dokumentais arba kitokia apgavystė administracinio nusižengimo byloje – užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki aštuonių šimtų šešiasdešimt eurų.
|
|
|
|||||
|
|
||||||