Zarasų rajono savivaldybėS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 22 d. Nr. P(2.1 E)-212

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5  dalimi, Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. A1‑428/V‑894/V‑691/1V‑579 „Dėl Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų patvirtinimo“, 16 punktu:

1. T v i r t i n u   Bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo Zarasų  rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (kaip vykdomosios institucijos) 2019 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. I(6.6 E)-520 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Potvarkis skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

Zarasų rajono savivaldybės vicemerė,

pavaduojanti Savivaldybės merą                    Olga Podolskienė

 


 

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės mero

2023 m. rugpjūčio 22 d. potvarkiu Nr. P(2.1 E)-212

 

 

BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo Zarasų rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato bendro darbo su vaikus auginančiomis ar jų besilaukiančiomis šeimomis organizavimo ir koordinavimo savivaldybėje pagrindinius principus, prevencinės ir kitos pagalbos organizavimą savivaldybės teritorijoje, subjektus, dalyvaujančius dirbant su šeimomis, keitimosi informacija tarp įstaigų, institucijų, organizacijų tvarką.

2. Bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tikslas – stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą savivaldybės teritorijoje, užtikrinti efektyvų socialinės rizikos prevencijos priemonių, taip pat kompleksinės pagalbos ir koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų bei psichologinės, teisėsaugos pagalbos (toliau – pagalba) teikimą šeimoms savivaldybėje, siekiant stiprinti šeimų gebėjimus, galimybes rūpintis vaikais ir taip užtikrinti kokybišką šeimų funkcionavimą, būtiną jų gerovę.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINIAI BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO SAVIVALDYBĖJE PRINCIPAI

 

4. Bendras darbas su šeimomis organizuojamas ir koordinuojamas laikantis šių pagrindinių principų:

4.1. šeimos atsakomybės – šeima yra atsakinga už jos narių gerovę, o pagalbos teikimo tikslas – įgalinti šeimą savarankiškai rūpintis ir tinkamai prižiūrėti savo vaikus;

4.2. gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimo – gyvenamosios vietovės bendruomenė imasi iniciatyvos kurti palankią savo bendruomenės nariams ir šeimoms socialinę aplinką, tenkindama bendrus gyvenimo kaimynystėje poreikius, o savivaldybė stiprina ir telkia bendruomenes;

4.3. subsidiarumo – pagalba šeimoms pirmiausia teikiama ten, kur ji efektyviausia, t. y. seniūnijoje ir bendruomenėje, o aukštesnio (savivaldybės, valstybės) lygmens paslaugos teikiamos ir organizuojamos tik tada, kai bendruomeninės pagalbos šeimoms nepakanka;

4.4. bendradarbiavimo ir tarpusavio pasitikėjimo – bendras darbas su šeimomis organizuojamas ir koordinuojamas laikantis nuostatos, kad šeimos gali ir turi būti atsakingos už savo gerovę, bendruomenė, bendruomeninės ir kitos nevyriausybinės organizacijos, kiti pagalbos ir paslaugų teikėjai gali pagalbą šeimoms suteikti, o savivaldybė visomis priemonėmis telkia bendruomeninių organizacijų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų pagalbos teikėjų pastangas, koordinuoja bendrą jų darbą.

 

III SKYRIUS

BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS DALYVIAI, TEIKIANTYS PAGALBĄ ŠEIMOMS

 

5. Subjektai, pagal kompetenciją dalyvaujantys dirbant su šeimomis:

5.1. savivaldybės administracijos Socialinės paramos, Švietimo ir kultūros skyrių specialistai, savivaldybės administracijos savivaldybės gydytojas, savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius (toliau – Koordinatorius);

5.2. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Utenos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus Zarasų rajone (toliau – VVTAĮT teritorinis skyrius) specialistai;

5.3. savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai, seniūnaičiai, specialistai socialiniam darbui;

5.4. Zarasų rajono socialinių paslaugų centro atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai (dirbantys su šeimomis, globos centro, krizių centro) ir kitų Zarasų rajono savivaldybėje veikiančių socialinių paslaugų įstaigų (vaikų dienos centrų ir kt.) socialiniai darbuotojai, psichologai ir kiti socialinių paslaugų srities darbuotojai;

5.5. savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų sveikatos priežiūros specialistai, savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai;

5.6. savivaldybės švietimo įstaigų (bendrojo ugdymo mokyklų, ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo įstaigų, Zarasų profesinės mokyklos, Zarasų švietimo pagalbos tarnybos, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų ir kt.) paskirti atvejo vadybos specialistai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai;

5.7. policijos pareigūnai;

5.8. Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio klientų aptarnavimo departamento Zarasų skyriaus specialistai;

5.9. bendruomeninių ir kitų nevyriausybinių organizacijų nariai;

5.10. kiti specialistai, teikiantys pagalbą šeimoms.

 

IV SKYRIUS

BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

 

6. Už bendro darbo su šeimomis koordinavimą savivaldybėje atsakingas Koordinatorius. Koordinatorius vadovauja savivaldybės tarpinstitucinei grupei, kurios sudėtį ir nuostatus potvarkiu tvirtina savivaldybės meras. Koordinatorius organizuoja tarpinstitucinius pasitarimus ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.

7. Pasitarimuose sprendžiami tarpinstituciniai klausimai, susiję su pagalbos šeimoms planavimu, stebėsena ir plėtra, prevencinių priemonių planavimu ir įgyvendinimu, pagalbos šeimoms poreikių vertinimu, bendruomenės, bendruomeninių ir nevyriausybinių organizacijų telkimu bendram darbui su šeimomis. Taip pat aptariami probleminiai klausimai dėl bendrų veiksmų dirbant su šeimomis, planuojamos prevencijos priemonės seniūnijose ir kt., tariamasi dėl bendrų veiksmų organizuojant ir dirbant su šeimomis bei pasikeitimo informacija.

8. Savivaldybės tarpinstitucinė grupė sudaroma iš savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, atsakingų už socialinių paslaugų organizavimą ir (ar) vaiko ir šeimos gerovę, švietimą, atstovų, savivaldybės administracijos savivaldybės gydytojo, VVTAĮT teritorinio skyriaus atstovų, policijos pareigūnų, socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigų atstovų. Jei reikia, atsižvelgiant į numatomo svarstyti klausimo turinį, į tarpinstitucinius pasitarimus gali būti kviečiami ir kiti aprašo 5 punkte nurodyti paslaugas šeimai organizuojantys, teikiantys ir koordinuojantys subjektai, savivaldybės administracijos direktorius, meras, vicemeras, savivaldybės tarybos nariai, nepriklausomi ekspertai ir kt.

9. Koordinatorius, organizuodamas bendro darbo su šeimomis koordinavimą savivaldybėje:

9.1. kartu su aprašo 5 punkte nurodytais subjektais vertina ir analizuoja savivaldybėje gyvenančių šeimų bendrą pagalbos poreikį, vykdo pagalbos prieinamumo ir kokybės stebėseną;

9.2. inicijuoja ir kartu su aprašo 5 punkte nurodytais subjektais rengia paslaugų plėtros planų projektus;

9.3. teikia informaciją savivaldybės merui apie kylančias problemas dirbant bendrą darbą su šeimomis ir siūlymus dėl pagalbos šeimoms teikimo, organizavimo tobulinimo, plėtros.

10. Tarpinstitucinės grupės gali veikti ir seniūnijose. Seniūnijos tarpinstitucinei grupei vadovauja seniūnas – pirmininkas. Dalyvauja aprašo 5 punkte nurodyti subjektai, veikiantys seniūnijose.

11. Seniūnijos tarpinstitucinės grupės, bendradarbiaudamos su bendruomene, seniūnaičiais, aptaria ir planuoja prevencijos priemones seniūnijoje, prireikus aptaria konkrečių šeimų situacijas ir teikia siūlymus savivaldybės tarpinstitucinei grupei ar savivaldybės institucijoms dėl pagalbos šeimai organizavimo ir teikimo tobulinimo savivaldybėje.

12. Seniūnijų tarpinstitucinės grupės sudėtį ir nuostatus potvarkiu tvirtina savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Apraše neaptartos bendro darbo su šeimomis nuostatos vykdomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reglamentuota tvarka.

14. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ar pripažįstamas netekusiu galios savivaldybės mero potvarkiu.

_____________________

part_99a6209d8bd94727a019035a8d57a612_end