VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, PIRKIMŲ ATLIEKAMŲ VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, VIEŠOJO PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ BEI  PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ, sudaromų VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, ATRINKIMO VERTINIMUI IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ BEI PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ ATRINKIMO TIKRINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. spalio 30 d. Nr. 1S-154

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u Viešųjų pirkimų, pirkimų atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių bei  pirkimo–pardavimo sutarčių, sudaromų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų bei perkančiųjų subjektų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2016 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. 1S-4 „Dėl Viešųjų pirkimų bei viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

 

Direktorė                                                                                                                           Diana Vilytė

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2017 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 1S-154

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, PIRKIMŲ ATLIEKAMŲ VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, VIEŠOJO PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ BEI  PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ, sudaromų VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, ATRINKIMO VERTINIMUI IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ BEI PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ ATRINKIMO TIKRINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų, pirkimų atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių bei  pirkimo–pardavimo sutarčių, sudaromų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų bei perkančiųjų subjektų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinių veiklą, atrenkant viešuosius pirkimus, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (toliau – VPĮ), ir pirkimus, atliekamus vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, kuriems taikomas  Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (toliau – PĮ), (toliau – pirkimai), pirkimo–pardavimo sutartis ir vidaus sandorius (toliau – sutartis) vertinimui bei perkančiąsias organizacijas, kurios atitinka VPĮ 2 straipsnio 25 dalies nuostatas ir perkančiuosius subjektus, kurie atitinka PĮ 4 straipsnio nuostatas, tikrinimui.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis VPĮ ir PĮ (toliau abu kartu – Įstatymai), Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.

3. Pirkimai bei sutartys atrenkami vertinimui ir perkančiosios organizacijos bei perkantieji subjektai atrenkami tikrinimui pagal:

3.1. Viešiesiems pirkimams ir viešojo pirkimo–pardavimo sutartims nustatytų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodiką (toliau – Metodika), kuri yra:

3.1.1. naudojama pirkimams, sutartims, vidaus sandoriams bei perkančiosioms organizacijoms ir perkantiesiems  subjektams nustatytų Įstatymų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimui;

3.1.2. Tarnybos valstybės tarnautojams ir  darbuotojams skirtas dokumentas ir nėra viešai skelbiamas, siekiant išvengti perkančiųjų organizacijų korekcinių veiksmų, galinčių neigiamai įtakoti rizikos valdymo procesą, vadovaujantis šio Aprašo II ir III skyriuose nustatyta tvarka; 

3.2. teisėsaugos ar Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojančių viešųjų juridinių asmenų motyvuotus prašymus ar pavedimus atlikti pirkimų ar sutarčių vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, o perduodant juos tiesiogiai Tarnybos administracijos padaliniams pagal kompetenciją.

4. Pirkimų bei sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų bei perkančiųjų subjektų atrinkimo tikrinimui tikslai:

4.1. užtikrinti identifikuotų didžiausios rizikos sričių, kuriose galimi dažniausi Įstatymų ir su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, kontrolę;

4.2. didinti pirkimų bei sutarčių vykdymo kontrolės sistemos efektyvumą.

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Pranešimas – Tarnybos gauti prašymai, skundai, pranešimai, žiniasklaidoje pateikta informacija, informacija, gauta iš Tarnybos administracijos padalinių apie galimai perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų padarytus Įstatymų pažeidimus, vykdant pirkimų procedūras, sudarant ar vykdant sutartis.

5.2. Pranešimų nagrinėjimo darbo grupė –Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė iš Tarnybos valstybės tarnautojų, teikianti ekspertines konsultacijas Tarnybos Rizikos valdymo ir statistikos skyriui (toliau – RVSS), nagrinėjant Tarnybai pateiktus pranešimus dėl galimų Įstatymų pažeidimų bei nustatant pirkimus ir sutartis, kuriuose Tarnyba įžvelgia didžiausią Įstatymų ir kitų, su jo įgyvendinimu susijusių, teisės aktų pažeidimų tikimybę.

5.3. Tarnybos administracijos padaliniai, atliekantys pirkimų prevencijos ir kontrolės funkcijas – RVSS, Prevencijos ir pirkimo sutarčių priežiūros skyrius (PPSPS), Kontrolės skyrius (toliau – KS).

5.4. Ekspertinis rizikos vertinimas – ekspertinis pranešimo pagrįstumo tikimybės vertinimas, suteikiant balą pirkimui ar sutarčiai, dėl kurių pateiktas pranešimas, pagal Metodikoje nustatytą pažeidimo tikimybės vertinimo skalę.

5.5. Rizikos įverčiai – Metodikoje nustatyti rizikos įverčiai, apskaičiuojami Viešųjų pirkimų rizikos valdymo informacinės sistemos (toliau – VPRV IS) pagalba pagal VPRV IS kaupiamą informaciją apie įvykusius (ar vykdomus) pirkimus ir sutartis bei (jei buvo gautas pranešimas) jų ekspertinį rizikos vertinimą.

5.6. Rizikos profilis – VPRV IS kaupiama ir Metodikoje nustatyta tvarka pateikiama informacija apie pirkimą, sutartį ar perkančiąją organizaciją.

5.7. Didžiausią rizikos lygį turintys pirkimai ir sutartys – pirkimai ar sutartys, turintys didžiausius VPRV IS nustatytus rizikos įverčius.

 

II. PIRKIMŲ BEI SUTARČIŲ ATRINKIMAS VERTINIMUI

 

6. Vertinimų rūšys:

6.1. neplaninis sisteminis pirkimų vertinimas:

6.1.1. neplaninis sisteminis dalinis pirkimų vertinimas;

6.1.2. neplaninis sisteminis pilnas pirkimų vertinimas.

6.2. neplaninis operatyvus pirkimų vertinimas:

6.2.1. neplaninis operatyvus dalinis pirkimų vertinimas;

6.2.2. neplaninis operatyvus pilnas pirkimų vertinimas.

6.3. neplaninis sutarčių vertinimas:

6.3.1. neplaninis pilnas sutarčių vertinimas;

6.3.2. neplaninis dalinis sutarčių vertinimas.

7. RVSS atrenka:

7.1. pirkimus neplaniniam sisteminiam pirkimų vertinimui, analizuodamas VPRV IS suformuotą vertinimui atrenkamų pirkimų sąrašą pagal VPRV IS kaupiamą informaciją;

7.2. pirkimus neplaniniam operatyviam pirkimų vertinimui, analizuodamas VPRV IS suformuotą vertinimui atrenkamų pirkimų sąrašą pagal pranešimus apie galimai perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų padarytus Įstatymų pažeidimus, vykdant pirkimų procedūras;

7.3. sutartis neplaniniam sutarčių vertinimui, analizuodamas VPRV IS suformuotą vertinimui atrenkamų sutarčių sąrašą pagal:

7.3.1. pranešimus apie galimai perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų padarytus Įstatymų pažeidimus, sudarant ar vykdant sutartis ar vidaus sandorius;

7.3.2. VPRV IS kaupiamą informaciją.

8. Pirkimai neplaniniam operatyviam pirkimų vertinimui pagal Aprašo 7.2. papunktyje nustatytą informaciją bei sutartys neplaniniam sutarčių vertinimui pagal Aprašo 7.3.1 papunktyje nustatytą informaciją atrenkami pagal rizikos įverčius, jei pirkimui ar sutarčiai VPRV IS suformuoja rizikos profilį, priešingu atveju – ekspertinio rizikos vertinimo būdu.

9. Pirkimai neplaniniam operatyviam pirkimų vertinimui pagal Aprašo 7.2. papunktį ir sutartys neplaniniam sutarčių vertinimui pagal Aprašo 7.3.1 papunktį vertinami ekspertiniu rizikos vertinimo būdu, atsižvelgiant į Pranešimų nagrinėjimo darbo grupės pateiktus rekomendacinio pobūdžio siūlymus RVSS.

10. Pirkimai ir sutartys, vertinami Aprašo 7.2 ir 7.3.1 papunkčiuose nustatyta tvarka, gali būti atrenkami daliniam vertinimui, jei pirkimo ar sutarties rizikos vertinimo metu riziką vertinantis RVSS specialistas, remiantis rizikos įverčiais ir (arba) ekspertiniu rizikos vertinimu, nustato, kad dalinį vertinimą atlikti racionaliau, nei pilną.

11. Tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atlikdamas jam priskirtas funkcijas ir įtaręs galimus pažeidimus, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti kitas Tarnybos administracijos padalinys, nedelsdamas tarnybiniu pranešimu per dokumentų valdymo sistemą (Ekontora) (toliau – DVS) perduoda informaciją RVSS rizikos vertinimui.

12. RVSS, apibendrinęs informaciją apie per praėjusią savaitę rizikos įverčiais ir (arba) ekspertinio rizikos vertinimo būdu įvertintų pirkimų ir sutarčių rizikos lygį, atrenka didžiausią rizikos lygį per savaitę turinčius pirkimus ir sutartis neplaninio sisteminio pirkimų įvertinimo, neplaninio operatyvaus pirkimų įvertinimo ir neplaninio sutarčių vertinimo sąrašuose ir per savaitę, pranešimu per VPRV IS pateikia RVSS vedėjo patvirtintus:

12.1. KS – vertinimui atrinktų pirkimų sąrašą. Neplaninio operatyvaus pirkimų vertinimo sąrašas sudaromas pirmiausia į jį įtraukiant didžiausią rizikos lygį pagal ekspertinio rizikos vertinimo skalę, bet ne mažesnį nei 0,6 balą, ir didžiausią rizikos lygį pagal rizikos įverčius turinčius pirkimus. Neplaninio sisteminio pirkimų vertinimo sąrašas sudaromas į jį įtraukiant didžiausią rizikos lygį turinčius pirkimus;

12.2. PPSPS – neplaniniam sutarčių vertinimui atrinktų sutarčių sąrašą, kuris sudaromas pirmiausia į jį įtraukiant sutartis, turinčias didžiausią rizikos lygį pagal ekspertinio rizikos vertinimo skalę, bet ne mažesnį nei 0,6 balą, toliau – didžiausią rizikos lygį pagal rizikos įverčius turinčias sutartis.

13. RVSS visą turimą informaciją, susijusią su Aprašo 12.1 ir 12.2 papunkčiuose nustatyta tvarka KS ir PPSPS perduotais vertinimui pirkimais ar sutartimis, tarnybiniu pranešimu per DVS perduoda atitinkamai KS ar PPSPS.

14. RVSS, atsižvelgdamas į aplinkybes dėl pirkimo ar sutarties perdavimo vertinimui skubos, nedelsiant:

14.1.  įvertina pirkimo ar sutarties rizikos lygį tik pagal Metodikoje numatytą ekspertinio rizikos vertinimo balų skalę;

14.2. perduoda pirkimą ar sutartį atitinkamai KS ar PPSPS ne pagal Aprašo 12 punkte nustatytą tvarką tarnybiniu pranešimu per DVS, rezoliucija informuodamas apie tai Tarnybos direktoriaus pavaduotoją.

15. RVSS, atsižvelgdamas į pirkimo ar sutarties rizikos lygio išaugimo tikimybę,  gali atlikti pirkimo ar sutarties stebėseną bei pakartotinį rizikos vertinimą.

16. RVSS vedėjas užtikrina, kad pirkimai ir sutartys būtų atrenkami vertinimui pagal Metodikoje nustatytus rizikos įverčius ir ekspertinį rizikos vertinimą bei tvirtina perduodamų vertinimui pirkimų ir sutarčių sąrašus.

 

III. Perkančiųjų organizacijų BEI PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ atrinkimas plANINIAm ir opeRatyviam tikrinimui ir Perkančiųjų organizacijų BEI PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ atrinkimas planiniam Sutarčių tikrinimui

 

17. Tikrinimų rūšys:

17.1. planinis perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas;

17.2. operatyvus perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas;

17.3. planinis perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimas.

18. Perkančiosios organizacijos ar perkantieji subjektai tikrinimui VPRV IS pagalba atrenkami, remiantis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką.

19. RVSS VPRV IS pagalba atrenka perkančiąsias organizacijas ir perkančiuosius subjektus planiniam perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimui ir planiniam perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui analizuodamas VPRV IS suformuotą tikrinimui atrenkamų perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų sąrašą.

20. RVSS, sudarydama planinio perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų veiklos tikrinimų planą, atsižvelgia į kitų ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių subjektų, kurių priežiūros dalykas ir forma yra susiję su Tarnybos atliekamomis ūkio subjektų veiklos priežiūros funkcijomis, planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašą, siekiant užtikrinti, kad vienu metu būtų atliekami ne daugiau kaip du ūkio subjekto veiklos planiniai tikrinimai.

21. Planinio perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų veiklos tikrinimų plano sudarymo tvarka:

21.1. RVSS ne vėliau kaip iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 20 dienos VPRV IS pagalba parengia planinių perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų veiklos, susijusios su sutarčių sudarymu ir jų vykdymu, tikrinimų plano ir planinių perkančiųjų organizacijos ir perkančiųjų subjektų veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų plano (toliau – Planai) projektus ir teikia juos derinti per DVS Tarnybos administracijos padalinių, atliekančių viešųjų pirkimų prevencijos ir kontrolės funkcijas vedėjams ir Direktoriaus pavaduotojui, kurio veiklos sričiai priskirtas RVSS,  kurie, jei sutinka – vizuoja Planus, jei turi pastabų – jas surašo.

21.2.  Tarnybos direktorius, atsižvelgdamas į pastabas, jei jų yra, Planus patvirtina rezoliucija arba motyvuotu teikimu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžina RVSS koreguoti. RVSS, atsižvelgdamas į pastabas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pakoreguoja Planų projektus ir teikia tvirtinti Tarnybos direktoriui.

21.3. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planus, RVSS ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos raštu informuoja į Planus įtrauktas perkančiąsias organizacijas ir perkančiuosius subjektus individualiai;

21.4. Tarnybos direktoriui patvirtinus Planus, RVSS ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų patvirtinimo dienos pateikia Planus kitiems ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantiems subjektams, kurių priežiūros dalykas ir forma yra susiję su Tarnybos atliekamomis ūkio subjektų veiklos priežiūros funkcijomis, siekiant užtikrinti, kad vienu metu būtų atliekami ne daugiau kaip du ūkio subjekto veiklos planiniai tikrinimai.

22. Patvirtinus Tarnybos Strateginį veiklos planą, Planai gali būti koreguojami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tarnybos Strateginio veiklos plano patvirtinimo. Sprendimą koreguoti Planus priima Tarnybos direktorius.

23. Planai gali būti nesudaromi, jei, pagal praėjusiais metais atliktų neplaninių pirkimų ir sutarčių vertinimų bei planinių perkančiųjų organizacijų ir perkančiųjų subjektų tikrinimo rezultatų analizę bei einamųjų metų prioritetus nustatyta, kad tai atlikti yra netikslinga. Analizę atlieka RVSS ir tarnybiniu pranešimu per DVS pateikia Tarnybos administracijos padalinių, atliekančių viešųjų pirkimų prevencijos ir kontrolės funkcijas skyrių vedėjams, Direktoriaus pavaduotojui, kurio veiklos sričiai priskirtas RVSS, ir Direktoriui.

24. RVSS atrenka perkančiąją organizaciją ar perkantįjį subjektą operatyviam perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimui, analizuodamas pranešimus apie galimai perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų padarytus Įstatymų pažeidimus, vykdant pirkimo procedūras iki pirkimo pabaigos.

25. RVSS tarnybiniu pranešimu teikia Tarnybos direktoriui siūlymą atlikti operatyvų perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimą. Sprendimą dėl operatyvaus perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius.

26. Tarnybos direktoriui priėmus sprendimą neatlikti operatyvaus perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo, RVSS, remdamasis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką, priima sprendimus dėl neplaninio operatyvaus pirkimų vertinimo.

27. Patvirtinti Planai iki kiekvienų metų antrojo ketvirčio pabaigos gali būti koreguojami:

27.1. atsižvelgiant į neplaninių operatyvių pirkimų vertinimų, neplaninių sutarčių vertinimų ir operatyvių perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų skaičių. Plano koregavimą inicijuoja KS ir PPSPS, teikdami tarnybinį pranešimą Tarnybos direktoriui. Sprendimą koreguoti Planus priima Tarnybos direktorius;

27.2. siekiant užtikrinti Tarnybos Strateginiame veiklos plane nustatytus veiklos prioritetus bei siektinus prioritetų įgyvendinimo uždavinius. Plano koregavimą inicijuoja RVSS, teikdami tarnybinį pranešimą Tarnybos direktoriui. Sprendimą koreguoti Planus priima Tarnybos direktorius;

27.3. Tarnybos direktorius, priėmęs sprendimą koreguoti planus, ne vėliau, kaip per 5 darbo dienas rezoliucija ant tarnybinio pranešimo apie tai informuoja RVSS, kuris Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka patikslina Planus ir teikia juos tvirtinti Tarnybos direktoriui.

28. RVSS vedėjas užtikrina, kad perkančiosios organizacijos ar perkantieji subjektai būtų atrenkami tikrinimui, remiantis rizikos įverčiais, nustatytais Metodikoje, ir tvirtina perduodamų tikrinimui perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų sąrašus.

 

IV. pranešimų DĖL GALIMŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ INFORMACIJOS NAUDOJIMAS ir informavimas

 

29. RVSS, gavęs pranešimus dėl galimų Įstatymų pažeidimų, elektroniniu laišku informuoja pareiškėją apie pranešimo gavimą ir pranešime pateiktos informacijos naudojimą viešųjų pirkimų analizei. Atlikęs rizikos vertinimą, RVSS Tarnybos internetinėje svetainėje skelbia pirkimų, sutarčių ir perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, dėl kurių per praėjusią savaitę buvo gauti pranešimai, sąrašą bei nurodo jų nagrinėjimo statusą.

30. Jei pirkimas ar sutartis, dėl kurio buvo gautas pranešimas, perduodama vertinti RVSS atlikus stebėseną bei pakartotinį rizikos vertinimą, pareiškėjas apie tai  nėra informuojamas.

31. Siekdama apsaugoti pranešėjo tapatybę, Tarnyba turi teisę neatskleisti pranešėjo duomenų tretiesiems asmenims.

32. RVSS turi teisę gauti iš perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto, jų pirkimo komisijų ir (ar) narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, su pirkimais ar sutartimis susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus bei iš perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto su pirkimais ir sutarties vykdymu susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingą pirkimo ar sutarties rizikai įvertinti.

33. RVSS gali įpareigoti perkančiąją organizaciją ar perkantįjį subjektą pateikti informaciją.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Visa informacija, susijusi su pirkimų ir sutarčių atrinkimu vertinimui bei perkančiųjų organizacijų bei perkančiųjų subjektų atrinkimu tikrinimui, saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_________________