PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T3-200
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 22 punktu, Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1715 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos patvirtinimo“, Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 3.1 uždaviniu „Plėtoti esamas ir kurti naujas jaunimo užimtumui ir ugdymui palankias erdves – suteikti daugiau galimybių socialinę atskirtį patiriančiam jaunimui“, Rekomendacijomis atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintomis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, ir siekdama užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2019 m. rugpjūčio 29 d.
sprendimu Nr. T3-200
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje veikiančių atvirųjų jaunimo erdvių (toliau – Erdvė) veiklos kokybės užtikrinimą – veiklų planavimą, žmogiškųjų išteklių valdymą, darbo organizavimą, vietą ir patalpas, finansinius išteklius, viešinimą ir pristatymą, bendradarbiavimą ir atstovavimą bei veiklos kokybės priežiūros tvarką.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.
4.2. Atviroji jaunimo erdvė – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.3. Atvirojo darbo su jaunimu krypties erdvė– tai erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu;
4.4. Bendrosios darbo su jaunimu krypties erdvė – tai erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei;
4.7. Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų;
4.9. Mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai kompetencijų ir veiklų plėtrai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų;
II SKYRIUS
ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS
6. Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiais kriterijais:
6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;
6.4. pirmiausia atliekamas Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas:
6.4.1. savianalizės metu nustatoma Erdvės esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 7 ir 8 Aprašo punktuose), išanalizuojami Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti;
6.4.2. Vertinant Erdvės esamą situaciją analizuojama, ar Erdvė vadovaujasi Aprašu. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;
6.5. atsižvelgiant į Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą (Aprašo priedas) parengiamas Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas). Veiklos plane numatomi tikslai, uždaviniai ir rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi konkrečioms veikloms įgyvendinti. Veiklos planą Erdvės vadovas derina su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;
6.7. organizuojami reguliarūs Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylantiems iššūkiams ir suplanuoti vykdomai veiklai (ne rečiau nei kartą per mėnesį);
6.8. Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;
7. Erdvė vadovaujasi šiais veiklos rodikliais:
8. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
III SKYRIUS
ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
9. Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiais reikalavimais jaunimo darbuotojui (-ams):
9.1. Erdvės jaunimo darbuotojas (-ai) yra neteistas (-i) (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);
9.2. Erdvės jaunimo darbuotojas (-ai) dirba vadovaudamasis (-iesi) Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Įstaigos vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208 „Dėl jaunimo darbuotojų veiklos aprašo patvirtinimo“;
9.3. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę viso darbo laiko, skirto vykdyti darbui su jaunimu.
9.4. kiekvienais metais jaunimo darbuotojas (-i) darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan., skirtuose Erdvės veiklai gerinti;
9.5. administracinį darbą gali atlikti (atlieka) ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas darbuotojas (įstaigos administracija ar kt.);
10. Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiais reikalavimais darbui su savanoriais:
10.1. savanorišką veiklą Erdvėje vykdantys asmenys gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti laikomi jaunimo darbuotojais;
IV SKYRIUS
ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiais kriterijais:
11.1. darbas su jaunimu atitinka Erdvės darbo kryptį:
11.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Erdvės vykdomų veiklų apimties;
11.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;
11.6. Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;
11.7. atvirosios krypties Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;
11.8. Erdvės lankytojai gali būti 14–29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;
11.10. kartu su Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Erdvės vidaus tvarkos taisyklės;
11.12. Erdvės darbo laikas darbo dienomis numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau dirba ne mažiau kaip dvi dienas per savaitę ne trumpiau nei 4 val. per dieną ir baigiamas ne anksčiau kaip 19 val., esant poreikiui Erdvė dirba ir savaitgaliais;
11.13. Erdvė gali būti uždaryta ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;
11.14. vasaros sezono metu Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasarą rinktis ne Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Erdvės patalpose;
11.15. Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;
11.16. Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;
11.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;
11.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirųjų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4) „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų ir erdvių koncepcijos patvirtinimo“.
V SKYRIUS
ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS
12. Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Erdvės vietai:
12.1. Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;
12.2. Erdvė yra įsikūrusi vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;
13. Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šiuos reikalavimus Erdvės patalpoms:
13.1. Erdvė turi turėti bent vieną atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;
VI SKYRIUS
ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI
15. Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
15.1. Erdvės veikla didžiąja dalimi gali būti išlaikoma iš Prienų rajono savivaldybės biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Erdvės darbuotojų darbo užmokestis) arba iš kitų finansavimo šaltinių.
15.2. dalis lėšų, reikalingų Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų;
VII SKYRIUS
ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
16. Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
16.1. Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms: supažindina su Erdvės darbo tikslu, specifika, vykdomomis veiklomis ir pan.;
16.2. Erdvė yra pasiekiama el. paštu, per socialinius tinklus, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;
16.3. viešinant ir pristatant Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir, esant poreikiui, yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;
16.5. bendravimui su jaunimu Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Erdvės veiklą skelbimo būdas;
VIII SKYRIUS
ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
17. Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
17.2. siekdama geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų, Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis ir (ar) Savivaldybės įstaigomis (policijos komisariatu, kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto, socialines ir (ar) sveikatos paslaugas teikiančiomis ir kt. įstaigomis), Savivaldybės administracijos skyriais ir specialistais (Kultūros, sporto ir jaunimo, Švietimo, Socialinės paramos ir sveikatos skyrius ir kt. skyriais, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi ir kt. specialistais, vietos seniūnija), nevyriausybinėmis jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis ir kt.;
17.3. bent kartą per metus Erdvės darbuotojai (-ai) dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, Savivaldybės administracijos ir jos skyrių specialistais. Ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius dalyvauja Erdvių jaunimo darbuotojų susitikimuose – atvejų analizės, supervizijos ir kt. klausimais, aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą;
17.4. siekdama kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Erdvė bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis;
17.5. Erdvė dalinasi patirtimi su kitomis Erdvėmis, kitomis įstaigomis, organizacijomis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;
17.6. siekdama pritraukti jaunimą į Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;
IX SKYRIUS
ERDVĖS VEIKLOS KOKYBĖS PRIEŽIŪRA
18. Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius, vadovaudamasis galiojančiu Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus 2017 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 2V-195-(1.4) „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, vizituoja Prienų rajono savivaldybės teritorijoje veikiančias atvirąsias jaunimo erdves, surenka informaciją apie Erdves ir ją pateikia Departamentui.
Prienų rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo erdvių
veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo
priedas
(Atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)
I. BENDRA INFORMACIJA
Atvirosios jaunimo erdvės pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos sritys |
Tikslas |
Uždaviniai |
Siekiami rezultatai |
Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis) |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Finansinių išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Veiklos viešinimas ir pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Bendradarbiavimas ir atstovavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
III. VEIKLOS RODIKLIAI
1 lentelė
Eil. Nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius |
|
|
|
3. |
Mažiau galimybių turinčių lankytojų (socialinės rizikos grupei priklausančių lankytojų) skaičius |
|
|
|
4. |
Bendras įvykdytų veiklų skaičius |
|
|
|
6. |
Suorganizuotų Erdvės viešinimo veiklų (publikacijų, straipsnių, akcijų) skaičius |
|
|
|
7. |
Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai |
|
|
|
8. |
Jaunimo inicijuotų/suorganizuotų veiklų skaičius |
|
|
|
9. |
Erdvės įgyvendintų projektų skaičius, iš jų – su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius |
|
|
|
10. |
Individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius |
|
|
|
2 lentelė
Tvirtinama atvirosios jaunimo erdvės / įstaigos vadovo (-ės): |
|
Data: |
|
Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi: |
|
Data: |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
Atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano pildymo instrukcija
1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.
3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus, bei kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Erdvės veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:
Planavimas |
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su tuo kaip, Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio), tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas. |
Žmogiškieji ištekliai |
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų, reikalingų žmogiškiesiems ištekliams, paieška. |
Darbo organizavimas |
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų, reikalingų darbui vykdyti ir paslaugoms teikti, paieška. |
Patalpų ir infrastruktūros valdymas |
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpoms ir infrastruktūrai įsigyti, išlaikyti, atnaujinti paieška. |
Finansinių išteklių valdymas |
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai, reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas. |
Veiklos viešinimas ir pristatymas
|
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos, padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Erdvę ir jos veiklą sklaida. |
Bendradarbia-vimas ir atstovavimas
|
Prie šios Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Erdvės veiklomis kaip Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis. |
4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Erdvė pateikia šią informaciją:
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas |
Rezultato pasiekimo rodikliai |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Veiksmai rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
Šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Erdvė siekia šio rezultato |
Šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti, ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai |
Šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje |
Šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija |
Šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos), atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą |
Šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama atlikti veikla ir kada baigiama |
5. Veiklos rodiklių lentelėje Erdvė numato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.
1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Patalpos ir infrastruktūra |
Praplėsti AJE sporto infrastruktūrą. AJE lankytojams trūksta galimybių sportuoti (šiuo metu siūlomos 2 veiklos) |
Vykdomų sporto veiklų skaičius |
3 |
4 |
5 |
Nupirkti stalo teniso stalą, 2 raketes, kamuoliukus |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2019 m. spalis – 2020 m. spalis |
Nusipirkti stalo futbolo stalą |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2020 m. spalis – 2021 m. spalis |
||||||
Susitarti su XX mokykla dėl naudojimosi jų stadionu |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2021 m. spalis – 2022 m. spalis |
2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Darbo organizavimas |
Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai nėra skaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJE lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJE lankytojus |
Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema |
Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus |
Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis |
Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga |
Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2019 m. spalis – 2020 m. spalis |
Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2020 m. spalis – 2021 m. spalis |
||||||
Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2021 m. spalis – 2022 m. spalis |
_________________________