KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. LIEPOS 3 D. ĮSAKYMO NR. AD1-2014 „DĖL PREKYBOS IR DĖL PASLAUGŲ TEIKIMO KLAIPĖDOS MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE PRAŠYMŲ LEIDIMAMS GAUTI PRIĖMIMO, DERINIMO, LEIDIMŲ, LEIDIMŲ DUBLIKATŲ IŠDAVIMO, PREKYBOS IR PASLAUGŲ TEIKIMO LAIKO APRIBOJIMO, LEIDIMŲ GALIOJIMO SUSTABDYMO, GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. balandžio 8 d. Nr. AD1-474
Klaipėda
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 punkto 2 dalimi, Prekybos ir paslaugų teikimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose tvarkos aprašo, patvirtinto Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T2-331 „Dėl prekybos ir paslaugų teikimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose vietinės rinkliavos nuostatų ir prekybos ir paslaugų teikimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 27 punktu, Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos 2020 m. vasario 3 d. antikorupcinio vertinimo išvadomis Nr. 4-01-883 „Dėl leidimų prekiauti viešosiose vietose išdavimą ir rinkliavų nustatymą reglamentuojančių teisės aktų“, Nuolatinės komisijos Klaipėdos miesto savivaldybės viešųjų vietų prekiauti ir teikti paslaugas nuo (iš) laikinųjų įrenginių išdėstymo adresų sąrašo keitimui organizuoti, sudarytos Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. AD1-931 „Dėl nuolatinės komisijos Klaipėdos miesto savivaldybės viešųjų vietų prekiauti ir teikti paslaugas nuo (iš) laikinųjų įrenginių išdėstymo adresų sąrašo keitimui organizuoti sudarymo“, posėdžio 2020 m. vasario 28 d. protokolu Nr. ADM-104, Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T2-333 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“:
1. Pakeičiu Prekybos ir paslaugų teikimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose prašymų leidimams gauti priėmimo, derinimo, leidimų, leidimų dublikatų išdavimo, prekybos ir paslaugų teikimo laiko apribojimo, leidimų galiojimo sustabdymo, galiojimo panaikinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. AD1-2014 „Dėl Prekybos ir paslaugų teikimo Klaipėdos miesto viešosiose vietose prašymų leidimams gauti priėmimo, derinimo, leidimų, leidimų dublikatų išdavimo, prekybos ir paslaugų teikimo laiko apribojimo, leidimų galiojimo sustabdymo, galiojimo panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Asmuo, pageidaujantis verstis mažmenine prekyba ar teikti paslaugas Klaipėdos miesto viešojoje vietoje ir norintis gauti Leidimą, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos (toliau –Savivaldybės administracija) Klientų aptarnavimo skyriui tiesiogiai, paštu ar per kurjerį pateikia prašymą su visais privalomais dokumentais, nurodytais Aprašo 13 punkte. Prašymą Klientų aptarnavimo skyrius registruoja informacinėje sistemoje „Darbų valdymo sistema“ (toliau – IS „DVS“), kuri tiesiogiai sąveikauja su informacine sistema „Prekybos vietų žemėlapis“ (toliau – IS „Prekybos vietų žemėlapis“). Prašymą Leidimui gauti su visais privalomais dokumentais, nurodytais Aprašo 13 punkte, galima pateikti ir el. paštu, kai prekybos ar paslaugų teikimo vietos nenurodytos IS „Prekybos vietų žemėlapis“.
Asmuo, pageidaujantis verstis mažmenine prekyba ar teikti paslaugas Klaipėdos miesto viešojoje vietoje ir norintis gauti Leidimą, prašymą su visais privalomais dokumentais, nurodytais Aprašo 13 punkte, gali pateikti per e. paslaugą IS „Prekybos vietų žemėlapis“. Prašymas pildomas IS „Prekybos vietų žemėlapis“ į neužimtą prekybos ar paslaugų teikimo vietą.
Privalomus dokumentus, nurodytus Aprašo 13 punkte, pareiškėjas pateikia kartu su prašymu. Terminas dėl Leidimo išdavimo pradedamas skaičiuoti nuo prašymo išduoti Leidimą su visais privalomais dokumentais, išvardytais Aprašo 13.1, 13.2, 13.3 papunkčiuose, suderinimo su Aprašo 17 punkte nurodytais atstovais dienos.
Klientų aptarnavimo skyrius į IS „Prekybos vietų žemėlapis“ rezervuotas ar užimtas vietas prašymų Leidimams gauti nepriima ir jų neregistruoja.
Prašymų formas ir priedus prie jų tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
Prekybos ir paslaugų teikimo viešųjų vietų adresus ir schemas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.“;
1.2. pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Leidimų, Leidimų dublikatų išdavimo dokumentus rengia Licencijų ir leidimų skyrius (toliau – Skyrius) pagal užduotis, kurios suformuotos per IS „DVS“ ar IS „Prekybos vietų žemėlapis“ ir užregistruotos dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“). Pranešimas pareiškėjui apie prašymo priėmimą ir užregistravimą automatiškai išsiunčiamas per IS „DVS“ SMS žinute ir el. paštu (jeigu juos nurodė pareiškėjas), kai Klientų aptarnavimo skyriaus atsakingas darbuotojas prašymą užregistruoja. Apie Leidimo išdavimą pranešimas pareiškėjui automatiškai išsiunčiamas per IS „DVS“ SMS žinute ir el. paštu (jeigu juos nurodė pareiškėjas), kai Skyriaus atsakingas darbuotojas užduotį įvykdo.
Kai prašymo išduoti Leidimą teigiamai nederina (nepritaria) Aprašo 17 punkte nurodyti atstovai, apie tai pareiškėjas informuojamas automatiškai per IS „DVS“ SMS žinute ir el. paštu (jeigu juos nurodė pareiškėjas), kai Skyriaus atsakingas darbuotojas užbaigia užduoties vykdymą.“;
1.3. pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Leidimui gauti juridiniai ir fiziniai asmenys Klientų aptarnavimo skyriui ar per elektroninę prašymų pateikimo sistemą Skyriui (Jūros šventės ir miesto jubiliejinių bei istorinių sukakčių paminėjimo švenčių metu – renginio organizatoriaus nurodytu būdu, adresu ir tvarka) pateikia šiuos dokumentus:“;
1.4. pakeičiu 13.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.1.1. prašymą, kuriame nurodoma: įmonės pavadinimas, kodas (fizinio asmens – vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento, suteikiančio teisę užsiimti pageidaujama veikla, numeris), adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, jeigu Leidimo prašytojas jį turi, kokiu būdu norėtų gauti Leidimą ir kita informacija, prašymo pateikimo data, pageidaujamas veiklos vykdymo laikotarpis, parduodamų prekių asortimentas (nurodomi prekių pavadinimai), darbo vietos adresas, numeris (jeigu jis yra), darbo vietos įrengimo (įrangos) charakteristika (išvardijamos prekyboje naudojamos priemonės), užimamas plotas (m2);“;
1.5. pakeičiu 13.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.2.1. prašymą, kuriame nurodoma: įmonės pavadinimas, kodas (fizinio asmens – vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento, suteikiančio teisę užsiimti pageidaujama veikla, numeris), adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, jeigu leidimo prašytojas jį turi, kokiu būdu norėtų gauti leidimą ir kita informacija, prašymo pateikimo data, pageidaujamas veiklos vykdymo laikotarpis, teikiamos paslaugos, darbo vietos adresas, numeris (jeigu jis yra), darbo vietos įrengimo (įrangos) charakteristika, užimamas plotas (m2);“;
1.6. pakeičiu 131 punktą ir jį išdėstau taip:
„131. Leidimas prekiauti išplėstoje aptarnavimo vietoje prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos išduodamas laikotarpiui nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. Leidimas gali būti išduotas (išskyrus važiuojamąją kelio dalį, automobilių stovėjimo aikšteles) laikotarpiui nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d., kai asmenys pateikia atskirą prašymą ir įvykdo papildomus reikalavimus: dirbtinis šildymas lauko sąlygomis, priemonės lankytojų apsaugai nuo vėjo ir kritulių, stalai, kėdės, žiemojantys želdiniai ir visa įranga neturi trukdyti objekto, prie kurio įrengta išplėsta aptarnavimo vieta prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos, aptarnavimui ir saugiam aptarnaujančių įmonių patekimui prie jo.
Leidimas prekiauti išplėstoje aptarnavimo vietoje prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos išduodamas ne didesniu kaip 40 metrų atstumu nuo stacionariosios viešojo maitinimo vietos.
Leidimas prekiauti išplėstoje aptarnavimo vietoje prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos nepratęsiamas (neišduodamas), jei nustatyta, kad veikla išplėstoje aptarnavimo vietoje prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos faktiškai nebuvo vykdoma ilgiau nei 7 (septynias) kalendorines dienas.“;
1.7. pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Prašymas Leidimui tik neužimtoje vietoje gauti priimamas Klientų aptarnavimo skyriuje arba registruojantis per IS „Prekybos vietų žemėlapis“ nuo 8.00 val. darbo dienomis ir ne anksčiau kaip 30 kalendorinių dienų iki veiklos pradžios, Leidimui prekybai gėlėmis švenčių ir atmintinų dienų proga gauti – ne anksčiau kaip 30 kalendorinių dienų iki šventinės ar atmintinos dienos.
Leidimas prekybai gėlėmis švenčių ir atmintinų dienų proga išduodamas ne ilgiau kaip keturias kalendorines dienas iki šventinės ar atmintinos dienos ir keturias kalendorines dienas po šventinės ar atmintinos dienos.
Ši nuostata taikoma per šias švenčių ir atmintinas dienas: Tarptautinę moters dieną (kovo 8‑ąją), Tarptautinę darbininkų dieną (gegužės 1-ąją), Motinos dieną (pirmąjį gegužės sekmadienį), Tėvo dieną (pirmąjį birželio sekmadienį), Mokslo ir žinių dieną (rugsėjo 1-ąją), Tarptautinę mokytojų dieną (spalio 5-ąją), Visų Šventųjų dieną (lapkričio 1-ąją).
Prašymai Leidimui gauti vietose, skirtose prekiauti gėlėmis švenčių ir atmintinų dienų proga, gali būti priimami ir kitoms proginėms dienoms.
Maksimalus prekybos gėlėmis švenčių ir atmintinų dienų proga vietos plotas – 4 m2.
Asmenys, norintys įsigyti Leidimą prekiauti ar teikti paslaugas švenčių, renginių, mugių metu (išskyrus Jūros šventę), vykstančių renginių organizavimo vietose, prašymą turi pateikti ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki renginio pradžios. Prašymą prekiauti ar teikti paslaugas Jūros šventės metu priima šventės organizatorius savo atskirai nustatyta tvarka.
Asmenys prašymus Leidimui prekiauti išplėstoje aptarnavimo vietoje prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos, kurią planuoja įrengti važiuojamojoje gatvės dalyje ar automobilių stovėjimo aikštelėje, gauti, pasibaigus projekto suderinimo galiojimo laikotarpiui, su pridedamu projektu ir teritorijos ar žemės sklypo planu Savivaldybės administracijai turi pateikti iki einamųjų metų balandžio 1 d. (vėliau pateiktas prašymas nenagrinėjamas ir Leidimas einamųjų metų laikotarpiui neišduodamas). Asmenys, kurie pirmą kartą planuoja įrengti išplėstas aptarnavimo vietas prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos važiuojamojoje gatvės dalyje ar automobilių stovėjimo aikštelėje, prašymus su pridedamu projektu ir teritorijos ar žemės sklypo planu Savivaldybės administracijai gali pateikti iki einamųjų metų rugsėjo 30 d.“;
1.8. pakeičiu 17.1 ir 17.2 papunkčius ir juos išdėstau taip:
„17.1. laikinųjų įrenginių, specializuotų automobilių, automobilių priekabų, specialiųjų nemotorinių transporto priemonių sprendiniai – su Savivaldybės administracijos Urbanistikos ir architektūros skyriaus atstovu per 3 darbo dienas nuo visų šio Aprašo 13.1 ar 13.2 ir 13.3 papunkčiuose išvardytų dokumentų pateikimo dienos;
17.2. kiosko, paviljono, nestacionariosios lauko kavinės, išplėstų aptarnavimo vietų prie stacionariosios viešojo maitinimo vietos projektas – su Miesto tvarkymo, Paveldosaugos (jeigu veiklos objektą planuojama statyti kultūros paveldo objektų ar vietovių teritorijose bei jų apsaugos zonose) ir Urbanistikos ir architektūros skyrių atstovais per 5 darbo dienas nuo visų šio Aprašo 13.1 ar 13.2 ir 13.3 papunkčiuose išvardytų dokumentų pateikimo dienos;“;
1.9. pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Kai Savivaldybės administracijos 17 punkte nurodytų atitinkamų skyrių, komisijos ir įstaigos atstovai suderina prašymą su pridėtais dokumentais, Klientų aptarnavimo skyrius juos perduoda Skyriui.
Jeigu prašoma išduoti Leidimą prekiauti ar teikti paslaugas ne valstybei ar Savivaldybei nuosavybės teise priklausančioje ar kitu pagrindu valdomoje / naudojamoje teritorijoje, Klientų aptarnavimo skyriaus atsakingas darbuotojas sutikrina Nekilnojamojo turto registro duomenų bazėje žemės sklypo nuosavybės teisę.“;
1.10. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
„23. Prekybos ar paslaugų teikimo vieta laikoma užimta, jei iki išduoto Leidimo vykdyti veiklą šioje vietoje galiojimo termino pabaigos liko 5 ir daugiau kalendorinių dienų.
Leidimo galiojimui pasibaigus jis nėra pratęsiamas, o išduodamas naujas Leidimas. Leidimas prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje pirmumo eile išduodamas, jeigu asmuo konkrečioje vietoje vykdo veiklą ir pateikia prašymą Leidimo gavimui, likus 5 ir daugiau kalendorinių dienų iki išduoto Leidimo vykdyti veiklą šioje vietoje galiojimo termino pabaigos.
Leidimas prekiauti ar teikti paslaugas viešojoje vietoje negali būti pratęstas, perduotas ar perleistas kitam asmeniui.“;
1.11. pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Apribojus prekybos ar paslaugų teikimo laiką ar sustabdžius Leidimo galiojimą, asmuo, kuriam pritaikytas prekybos ar paslaugų teikimo laiko apribojimas ar sustabdytas Leidimo galiojimas, privalo pateikti Leidimą patikslinti Savivaldybės administracijai (Klientų aptarnavimo skyriui) per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie prekybos ar paslaugų teikimo laiko apribojimą ar Leidimo galiojimo sustabdymą įteikimo dienos.
Panaikinus Leidimo galiojimą, asmuo, kuriam taikoma ši poveikio priemonė, Leidimą privalo grąžinti Savivaldybės administracijai (Klientų aptarnavimo skyriui) per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie Leidimo galiojimo panaikinimą įteikimo dienos.“.