MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 1B-361 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. liepos 1 d. Nr. 1B-538

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisykles, patvirtintas Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-361 „Dėl Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. Taisyklės taikomos asmenų importuojamų naudotų transporto priemonių, priskiriamų Kombinuotosios nomenklatūros, patvirtintos 1987 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentu (EEB) Nr. 2658/87 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 2 tomas, p. 382), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. kovo 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2015/390 (OL 2015 L 65, p. 13), 8701, 8702, 8703, 8704 ir 8711 pozicijoms ir turinčių Taisyklių 3 punkte nurodytas eksploatavimo charakteristikas (toliau – naudotos transporto priemonės), kurioms įforminama išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūra.“;

1.2. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Taisyklės parengtos vadovaujantis 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 952/2013 (OL 2013 L 269, p. 1) (toliau – Bendrijos muitinės kodeksas), 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 6 tomas, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. kovo 10 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2015/428 (OL 2015 L 70, p. 12) (toliau – Bendrijos muitinės kodekso įgyvendinimo nuostatos), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 7 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis, taip pat atsižvelgiant į Pasaulio muitinių organizacijos (toliau – PMO) Muitinio įvertinimo techninio komiteto dokumentą „Naudotų transporto priemonių su varikliu vertinimas“ (PMO Muitinio įvertinimo kompendiumas, PMO 2005 m., www.wcoomd.org).“;

1.3. pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

„13. Jeigu importuojama naudota transporto priemonė yra senesnė ar naujesnė už tos pačios markės ir modelio transporto priemonę, kurios importo kaina pateikta naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge), jos importo kaina gali būti nustatoma ekstrapoliacijos būdu: apskaičiuojant vieneriems metams tenkantį dviejų pagal savo amžių šiai transporto priemonei artimiausių tos pačios markės ir modelio transporto priemonių importo kainų skirtumą, išreikštą procentais, jį padauginant iš pagal amžių artimiausios transporto priemonės importo kainos, ir priklausomai nuo to, ar ši transporto priemonė senesnė, ar naujesnė, pridedant prie šios kainos arba iš jos atimant. Šiuo būdu gali būti apskaičiuojama ne daugiau kaip trejais metais senesnės arba naujesnės nei kad nurodyta naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) transporto priemonės importo kaina.

1 pavyzdys. Automobilio „Dodge (USA) Avenger R/T“, 211 kW, 2011 m. laidos, importo kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių importo kainos yra: 2012 m. automobilio – 13 080 Eur, 2013 m. automobilio – 14 700 Eur.

((14 700 – 13 080) / 14 700) x 100 = 11,02 proc.

13 080 Eur – 13 080 Eur x 11,02 / 100 = 11 638,58 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Dodge (USA) Avenger R/T“, 211 kW, 2011 m. laidos, importo kaina lygi 11 638,58 Eur.

2 pavyzdys. Automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, importo kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių importo kainos yra: 2009 m. automobilio – 31 760 Eur, 2010 m. automobilio – 35 790 Eur.

((35 790 – 31 760) / 31 760) x 100 = 12,69 proc.

35 790 Eur + 35 790 Eur x 12,69 / 100 = 40 331,75 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, importo kaina yra 40 331,75 Eur.“;

1.4. pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

„17. Turto vertinimo ataskaitos pagrindžia apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitinę vertę, jeigu jų rinkos vertė nustatyta laikantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo ir Turto ir verslo vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 1K-159 „Dėl Turto ir verslo vertinimo metodikos patvirtinimo“, reikalavimų ir vadovaujantis Taisyklių nuostatomis:

17.1. turto vertinimo ataskaitose nevertinamos išlaidos, reikalingos importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., žibintų, dešinėje pusėje įrengto vairo ir kt.), kurios neatitinka transporto priemonių atitikties reikalavimų, nustatytų Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“, pakeitimui, jeigu šios sudėtinės dalys neturi vizualiai matomų defektų;

17.2. apskaičiuojant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus, į juos neįskaitoma išmontuotų importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., išmontuotos durys, žibintai ir kt.) vertė ir importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių defektams, kurie nėra apgadinimų pasekmė, pašalinti reikalingos išlaidos.

Nustatant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus importuojamų naudotų transporto priemonių turimiems vizualiai nematomiems defektams, kurių neįmanoma nufotografuoti ir identifikuoti importuojamų naudotų transporto priemonių vizualios apžiūros (fizinio tikrinimo) metu, pašalinti reikalingos išlaidos skaičiuojamos (vertinamos) tik tada, jeigu prie turto vertintojų sudarytų importuojamų naudotų transporto priemonių vertinimo ataskaitų pridėti transporto priemonių gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje arba transporto priemonių remonto įmonių, įtrauktų į Muitinės departamento sudarytą Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą, dokumentai, kuriuose surašyti duomenys apie nustatytus defektus.

Apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių tikrinimo dokumentuose, kuriuose nurodomi variklio defektai, turi būti nurodomas tikrinto variklio numeris;

17.3. vertinamų apgadintų transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma pagal naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyno (katalogo) duomenis. Jeigu duomenų apie vertinamų transporto priemonių (tos pačios markės ir modelio transporto priemonių) rinkos kainas naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nėra, transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma atsižvelgiant į panašių markių ir modelių naudotų transporto priemonių rinkos kainas, nurodytas naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge).

Jeigu nėra galimybės apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių rinkos vertės nustatyti šiame Taisyklių punkte nurodytais būdais, ji nustatoma lyginamuoju metodu.“;

1.5. pakeičiu 24.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„24.1. vidutinis įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, veiklos pelnas ir bendrosios išlaidos, susijusios su transporto priemonių pardavimu, eurais:

BP = RKij x % Pk /100;

čia Pk – įmonių, kurių pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių pardavimas, bendrojo pelningumo norma, kuri apima įmonių pelną ir bendrąsias išlaidas, nustatoma pagal Lietuvos statistikos departamento apskaičiuoto įmonių, kurių kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių yra G451, bendrojo veiklos pelningumo ataskaitinio laikotarpio duomenis;“;

1.6. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

„25. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui taikant atitinkamų markių ir modelių naudotų transporto priemonių importo kainas, nurodytas naudotų transporto priemonių importo kainų žinyne (kataloge), arba rinkos kainą, nurodytą naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge), taip pat nustatant transporto priemonių rinkos vertę iki apgadinimo lyginamuoju metodu, JAV ir Kanadoje pagamintų transporto priemonių pagaminimo metai laikomi tokias transporto priemones lydinčiuose registracijos dokumentuose nurodyti metai (modelio metai). Kitų transporto priemonių pagaminimo metai nustatomi remiantis šias transporto priemones lydinčiuose registracijos dokumentuose pateikta informacija ir kitais prieinamais informacijos apie transporto priemonių senumą šaltiniais (pvz., remiantis transporto priemonės identifikavimo numeriu (VIN))“.

1.7. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

„27. Transporto priemonių remonto įmonės, pageidaujančios atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimus ir surašyti Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytus tikrinimo dokumentus, kreipiasi į teritorinę muitinę, kurios veiklos zonoje įmonė vykdo veiklą, su prašymu įtraukti į Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą ir sudaro sutartis su muitine dėl importuojamų transporto priemonių tikrinimo. Savo prašyme transporto priemonių remonto įmonė turi nurodyti:“.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 1996 m. vasario 8 d. įsakymą Nr. 60 „Dėl Lengvųjų automobilių (jų numeruojamųjų agregatų) pagaminimo datos muitinėje nustatymo instrukcijos patvirtinimo“.

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti generalinio direktoriaus funkcijas                                                  Ramutė Liupkevičienė