ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO INICIATYVOS PROJEKTŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gegužės 30 d. Nr. 1-TS-177
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 19 punktais, 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, siekdama įgyvendinti Anykščių rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2024 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. 1-TS-1 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 6 programos „Kokybiškos švietimo sistemos kūrimo, sporto skatinimo ir jaunimo užimtumo programa“ priemonę Nr. 6.1.1.28 „Mokinių dalyvaujamasis biudžetas“, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Anykščių rajono savivaldybės mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. Pavesti Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriui kontroliuoti Aprašo įgyvendinimą.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Anykščių rajono savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt.
PATVIRTINTA
Anykščių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr. 1-TS-177
ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO INICIATYVOS PROJEKTŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Anykščių rajono savivaldybės mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Anykščių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose (toliau – mokykla) besimokančių mokinių nuo 14 metų inicijuotų dalyvaujamojo biudžeto modeliu grįstų projektų teikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo ir įgyvendinimo tvarką.
2. Aprašas parengtas siekiant įgyvendinti Anykščių rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2024 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. 1-TS-1 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės 2024–2026 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 6 programos „Kokybiškos švietimo sistemos kūrimo, sporto skatinimo ir jaunimo užimtumo programa“ priemonę Nr. 6.1.1.28 „Mokinių dalyvaujamasis biudžetas“.
3. Aprašo tikslas – skatinti mokinių iniciatyvas, stiprinti mokinių bendruomenes, tobulinti finansinio raštingumo ir verslumo įgūdžius, gilinti žinias apie mokyklos biudžeto sudarymą, didinti mokinių įsitraukimą į mokyklos veiklas ir kurti atvirą sprendimų priėmimo kultūrą.
4. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už jaunimo reikalų koordinavimą.
5. Mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos finansuojamos Savivaldybės biudžeto lėšomis iš Savivaldybės strateginio veiklos plano 6 programos „Kokybiškos švietimo sistemos kūrimo, sporto skatinimo ir jaunimo užimtumo programa“ priemonės Nr. 6.1.1.28 „Mokinių dalyvaujamasis biudžetas“ (toliau – Priemonė). Einamųjų kalendorinių metų Savivaldybės biudžete Priemonės įgyvendinimui numatytos lėšos tolygiai paskirstomos ir pervedamos visoms rajone veiklą vykdančioms bendrojo ugdymo mokykloms.
6. Apraše vartojamos sąvokos:
6.2. Mokyklos bendruomenė – mokyklos mokytojai, mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys, vienijami mokymo santykių ir bendrų švietimo tikslų;
6.3. Mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos įgyvendinimo laikotarpis – einamųjų kalendorinių metų laikotarpis nuo lėšų gavimo mokykloje iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
6.4. Mokinių grupė – mokykloje besimokančių 2–5 mokinių nuo 14 metų grupė (iniciatyvos pareiškėjai), teikianti projekto idėjos pasiūlymą mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos atrankos konkursui;
6.5. Mentoriai – mokyklos direktoriaus įsakymu paskirti mokyklų mokytojai ir (ar) administracijos darbuotojai, atsakingi už mokinių dalyvaujamojo biudžeto konkurso įgyvendinimą mokykloje, mokinių palydėjimą ir kuravimą mokykloje mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
6.6. Projektas – laike apibrėžta nekomercinė, negeneruojanti pajamų kryptingos veiklos priemonių visuma, įgyvendinama mokykloje vadovaujantis Aprašo nuostatomis;
6.7. Projekto paraiška – nustatytos formos dokumentas su priedais, kurį pateikia mokinių grupė, išdėstydama projekto idėją (1 priedas);
6.8. Projektų atrankos ir vertinimo komisija (toliau – Komisija) – komisija, sudaryta iš Priemonės įgyvendinime dalyvaujančios mokyklos deleguotų administracijos darbuotojų arba mokytojų, 1 Savivaldybės administracijos direktoriaus deleguoto atstovo, 2 Priemonės įgyvendinime dalyvaujančios mokyklos mokinių savivaldos deleguotų atstovų. Komisija sudaroma kiekvienoje Priemonės įgyvendinime dalyvaujančioje mokykloje;
II SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
7. Mokyklos administracija ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 20 d. pristato dalyvaujamojo biudžeto modelį mokyklos bendruomenei ir informuoja apie galimybę teikti projektus.
8. Mokyklos einamaisiais metais ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d. skelbia projektų finansavimo konkursą (toliau – Konkursas) mokinių paraiškoms teikti. Konkurso laiką nustato kiekviena mokykla atskirai.
9. Kvietimas dalyvauti Konkurse skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir socialiniuose tinkluose (jeigu mokyklos juos turi), klasių valandėlių metu. Į mokinių dalyvaujamojo biudžeto viešinimą ir įgyvendinimą rekomenduojama kuo plačiau įtraukti mokyklos mokinių tarybą.
10. Projektų paraiškos (1 priedas) teikiamos vadovaujantis Aprašu, mokyklos administracijos nustatyta tvarka ir terminais.
11. Mokinių grupė mokyklos nustatyta tvarka ir terminais pateikia užpildytą projekto paraišką. Pradines projektų idėjas generuoti ir ruošti rekomenduojama klasių valandėlių metu.
12. Būtinieji reikalavimai projektui:
12.1. projekto įgyvendinimo vertė negali viršyti mokyklai skirtos sumos ir reikalauti išlaikymo išlaidų;
12.2. projektas skirtas visai mokyklos bendruomenei (netradicinių ugdymo aplinkų, poilsio ir interaktyvių erdvių įrengimas ar tobulinimas, ugdymo priemonių įsigijimas, išvykų, renginių organizavimas ir pan.);
13. Mokinių grupė turi teisę projekto paraišką atsiimti bet kuriuo metu iki viešosios atrankos paskelbimo pradžios.
14. Konsultacijas ir metodinę pagalbą mokiniams, norintiems teikti projekto paraišką, teikia mokyklų mentoriai.
III SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
16. Pagal mokyklos nustatytą tvarką, pateikti projektai vertinami pasibaigus nurodytam projektų paraiškų priėmimo terminui. Jei nepateikta nei viena arba pateikta viena projekto paraiška, mokyklos pačios numato procedūras, atitinkančias mokyklos poreikius.
17. Pateiktų projektų vertinimas vyksta dviem etapais:
18. Projektų administracinės atitikties vertinimą atlieka projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija), sudaryta mokyklos nustatyta tvarka. Komisija sudaryta iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, per 5 (penkias) darbo dienas nuo paskutinės projektų paraiškų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas, pavaduotojas ir sekretorius išrenkami pirmojo posėdžio metu. Komisija sprendimus priima balsų dauguma, jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi pirmininkas. Komisijos posėdžiai protokoluojami, o sprendimai įforminami protokoluose, kuriuos pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
19. Administracinės atitikties vertinimo metu įvertinama, ar:
19.2. projekto paraiška atitinka Aprašo 1 priede nustatytą paraiškos formą ir užpildyta tinkamai, t. y. užpildytos visos projekto paraiškos dalys;
19.3. projekto paraiškoje pateiktas išlaidų pagrįstumas yra realus, skirtas projekto rezultatams pasiekti;
19.4. projekto veiklomis sukurti rezultatai nebus naudojami komerciniais tikslais ir negeneruos pajamų;
20. Iš visų pateiktų vertinti projektų, atitinkančių Tvarkos aprašo 19.1–19.7 papunkčiuose nurodytus reikalavimus, sudaromas atrinktų projektų sąrašas.
21. Jei Komisija įvertina gautą projektą kaip neatitinkantį bent vieno Aprašo 19.1–19.7 papunkčiuose nurodyto reikalavimo, Komisijos pirmininkas apie priimtą sprendimą informuoja mokinius jų nurodytais kontaktais. Mokinių grupė turi 5 (penkias) darbo dienas patikslinti projekto paraišką. Paraiška gali būti tikslinama tik vieną kartą.
22. Mokyklos direktoriaus įsakymu tvirtinamas nuasmenintas atrinktų Projektų sąrašas, kuriame nurodomas Projekto pavadinimas, tikslas, trumpas aprašymas ir įgyvendinimui reikalinga lėšų suma.
23. Patvirtintas projektų sąrašas skelbiamas mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (arba) socialiniuose tinkluose, jeigu mokykla juos turi.
24. Per 5 (penkias) darbo dienas nuo projektų sąrašo paskelbimo dienos mokyklos administracija organizuoja viešą projektų atranką mokykloje.
25. Organizuojant viešą atrinktų projektų atranką (visuotinis susirinkimas, nuotolinis būdas, kita virtuali erdvė), mokinių grupėms sudaromos sąlygos pristatyti savo projektus su lydimąja medžiaga (nuotraukos, brėžiniai, piešiniai ir pan.).
27. Po projektų pristatymų ir aptarimų mokiniai kviečiami balsuoti ir išrinkti aktualiausius projektus mokyklos bendruomenei. Balsavimas vyksta mokyklos pasirinktu būdu (slaptas balsavimas įmetant balsavimo lapelį į balsadėžę, elektroninis balsavimas ir pan.).
29. Mokinys turi teisę balsuoti ne daugiau kaip už 3 atrinktus projektus, atiduodamas po vieną balsą už kiekvieną projektą.
31. Komisija, suskaičiavusi balsavimo rezultatus, sudaro projektų sąrašą pagal surinktų balų skaičių, t. y. nuo daugiausiai balsų surinkusio projekto iki mažiausiai balsų surinkusio projekto.
32. Finansuojamų projektų skaičius nustatomas atsižvelgiant į Savivaldybės skirtas lėšas mokyklai. Finansuojamų projektų skaičius negali viršyti Savivaldybės skirtų lėšų sumos Priemonei įgyvendinti.
33. Gavę daugiausiai mokinių balsų projektai tvirtinami mokyklos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodomi laimėjusių projektų pavadinimai ir skirtos lėšos.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS
35. Atrinktus projektus iki einamųjų metų gruodžio 31 d. įgyvendina mokiniai, kuruojami mokyklos mentorių.
36. Mokiniai, įgyvendindami projektą, yra atsakingi už:
36.2. pagal poreikį viešojo pirkimo, susijusio su paslaugomis ar prekėmis organizavimą, t. y. techninių specifikacijų parengimą su mentoriaus pagalba;
38. Vadovaujantis mokyklos nustatyta tvarka dokumentų parengimą apmokėjimams už projektui reikalingas veiklas, prekes ir kt. atlieka mokyklos administracijos darbuotojai.
39. Savivaldybės skirtos lėšos Priemonei įgyvendinti negali būti naudojamos paslaugų ar prekių apmokėjimams, nesusijusiems su tiesioginėmis projekto išlaidomis, numatytomis projekto sąmatoje.
40. Mokinių grupė po projekto įgyvendinimo per 5 (penkias) darbo dienas parengia (konsultuojant mentoriui) ir mokyklos administracijai pateikia Aprašo 2 priede nustatytos formos projekto rezultatų ataskaitą.
41. Mokykla už projekto įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą Savivaldybei atsiskaito ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.:
41.1. mokyklos administracija užpildo bendrą visų projektų veiklos rezultatų ataskaitą (3 priedas) ir pateikia Savivaldybės administracijos specialistui, atsakingam už jaunimo reikalų koordinavimą;
41.2. mokyklos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2 patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (aktuali redakcija), pateikia Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už Savivaldybės finansus ir apskaitą;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
42. Mokyklos direktorius atsakingas už mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų konkurso organizavimą ir įgyvendinimą, dokumentų tvarkymą, viešųjų pirkimų organizavimą, įsigyjant reikalingas paslaugas ir (ar) prekes, ataskaitų rengimą bei tikslingą lėšų panaudojimą.
43. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
44. Visi duomenys, gauti mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos finansavimo tikslais, bus tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.
Anykščių rajono savivaldybės mokinių
dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų
tvarkos aprašo 1 priedas
MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO INICIATYVOS PROJEKTO PARAIŠKA
_____________
(data)
1. Bendra informacija apie projektą ir pareiškėją
1.1. Projekto pavadinimas |
|
1.2. Pareiškėjas (mokykloje besimokančių mokinių grupė, sudaryta iš 2–5 asmenų): |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
2. Projekto aprašymas (santrauka)
2.1. Projekto tikslas, uždaviniai, tikslinė grupė, sprendžiama problema (ne daugiau kaip vienas lapas) |
|
2.2. Laukiami projekto rezultatai, jų nauda mokyklos bendruomenei (ne daugiau kaip pusė lapo) |
|
2.3. Numatomos projekto veiklos, veiklų kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai |
|
3. Preliminari projekto sąmata
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Išlaidų pagrindimas |
Išlaidų suma Eur |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
4. Projekto paraiškos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (preliminarią projekto sąmatą pagrindžiantys dokumentai, vizualizacijos, brėžiniai, schemos, rekomendacijos, ar kita informacija, papildanti projekto aprašymą) |
Priedo lapų skaičius |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
5. Tvirtinu, kad:
5.2. Sutinku, kad informacija apie projektą būtų skelbiama mokyklos skelbimų lentoje, interneto svetainėje ir (ar) kitoje viešoje erdvėje, mano asmens duomenys būtų tvarkomi šio Konkurso tikslais.
Mokiniai:
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Anykščių rajono savivaldybės mokinių
dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų
tvarkos aprašo 2 priedas
MOKINIŲ DALYVAUJAMOJO BIUDŽETO INICIATYVOS PROJEKTO VEIKLOS ATASKAITA
_____________
(data)
1. Bendra informacija apie įgyvendintą mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektą ir jo vykdytojus
1.1. Projekto pavadinimas |
|
1.2. Projekto vykdytojai (mokykloje besimokančių mokinių grupė, sudaryta iš 2–5 asmenų) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
1.3. Mentorius |
|
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. p.) |
|
2. Projekto pasiekimai (santrauka)
Projekto tikslas, uždaviniai |
|||
|
|||
Projekto nauda mokyklos bendruomenei |
|||
|
|||
Eil. Nr. |
Įvykdytos veiklos |
Kokybiniai rezultatai |
Kiekybiniai rezultatai |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. Projekto veiklos rezultatų ataskaitos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (veiklos dalyvių ir susitikimų sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.) |
Priedo lapų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mokiniai:
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Mentorius:
_________ ______________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Anykščių rajono savivaldybės mokinių
dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų
tvarkos aprašo 3 priedas
BENDRA VISŲ PROJEKTŲ VEIKLOS REZULTATŲ ATASKAITA
______________
(data)
1. Bendra informacija apie mokyklą
1.1. Mokyklos pavadinimas |
|
|
|
1.2. Mokyklos mentorius (-iai) |
|
1.2.1. |
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
1.2.2. |
Vardas ir pavardė, kontaktai (telefono numeris, el. paštas) |
2. Projektų rezultatai
2.1. Įvykdytų projektų nauda mokyklos bendruomenei |
||||
|
||||
2.2. Informacija apie įvykdytus projektus |
||||
Projekto pavadinimas |
Projekto tikslas |
Skirta lėšų suma Eur |
Kokybiniai rezultatai |
Kiekybiniai rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektų veiklos rezultatų ataskaitos priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas (veiklos ir susitikimų dalyvių sąrašai, veiklos įgyvendinimo faktą patvirtinanti vaizdinė medžiaga (fotografijos, vaizdo įrašai ir pan.) |
Lapų skaičius |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
Mokyklos vadovas _______________ __________________ _________________ (parašas) (vardas, pavardė) (telefono Nr.)
|
|