JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DARBO SU JAUNIMU MOKYKLOJE IR PAAUGLIAMS SKIRTŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 29 d. Nr. 2V-26(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2.3 papunktyje nurodytą priemonę bei atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Darbo su jaunimu mokykloje ir paaugliams skirtų programų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus projektų vadovui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Darbo su jaunimu mokykloje ir paaugliams skirtų programų finansavimo 2025 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2025 m. sausio 29 d. įsakymu
Nr. 2V-26(1.4 E)
DARBO SU JAUNIMU MOKYKLOJE IR PAAUGLIAMS SKIRTŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Darbo su jaunimu mokykloje ir paaugliams skirtų programų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato programų, skirtų darbą su jaunimu vykdančių įstaigų veikloms mokyklose bei įgyvendinant programas, skirtas paaugliams finansuoti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas programų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, programų vykdytojams, programų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, programų vykdytojų įsipareigojimus, programų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, programų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 ir (ar) 16.2 ir (ar) 16.3 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė darbą su jaunimu mokykloje vykdančioms įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 13.1 papunktyje konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 21.1–21.9, 22.1–22.2 ir 23.1 ir 23.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 25 punkte nustatyti įsipareigojimai;
2.2. B priemonė – Nuostatų 17.1 ir (ar) 17.2 ir (ar) 17.3 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė paaugliams skirtas programas vykdančioms įstaigoms, kuriai numatytas Nuostatų 13.2 papunktyje konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 21.1–21.7, 21.9, 22.1–22.2 ir 23.2 ir 23.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 26 nustatyti įsipareigojimai;
2.3. darbas su jaunimu mokykloje – darbas su jaunimu ugdymo proceso metu, ugdymo įstaigos teritorijoje, siekiant mažinti jaunų žmonių, turinčių mažiau galimybių ir patiriančių didesnius iššūkius atskirtį, gerinti jų psichologinę ir emocinę savijautą, tokiu būdu skatinant jų geresnius mokymosi rezultatus bei didinant įsitraukimą į pilnavertį socialinį ir visuomeninį (įskaitant ir ugdymo įstaigos bendruomenės) gyvenimą. Darbas su jaunimu mokykloje įgyvendinamas taip, kaip apibrėžta Darbo su jaunimu organizavimo ugdymo įstaigoje rekomendacijose: https://jra.lt/uploads/rastas-del-darbo-su-jaunimu-organizavimo-ugdymo-istaigoje-rekomendaciju-1.pdf;
2.4. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirta programa ir kuris dalyvauja programos numatytose veiklose (pvz., programoje numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas). Dalyviu nelaikomas programos vadovas, programos veiklų įgyvendintojas;
2.5. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;
2.6. individualus darbas – trumpalaikės konsultacijos arba tęstinė pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas;
2.7. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login;
2.10. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
2.11. paauglys – pagal šį konkursą finansuojamų programų vykdymo tikslu 11-13 metų amžiaus asmuo, išgyvenantis pereinamąjį brendimo laikotarpį bei patiriantis įvairius su tuo susijusius išgyvenimus ir iššūkius: lytinį brendimą, savo besiformuojančio identiteto paieškas, savo socialinės aplinkos formavimo ir priklausymo grupei poreikį ir t.t.
2.12. padalinys – viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, turintis savo nuostatus, įstatus, statutą ir pan.;
2.13. paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie programą pateikimo formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas Jaunimo reikalų agentūrai (toliau – Agentūra) siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų programai vykdyti;
2.14. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų ir biudžetinių įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų programai vykdyti;
2.15. programa, skirta paaugliams – programa, kurios metu yra įgyvendinamos neformaliojo ugdymo metodais paremtos, paauglių poreikius atliepiančios veiklos, skirtos 11-13 m. paaugliams, ypatingą dėmesį skiriant atskirtį savo aplinkoje patiriantiems ir mažiau galimybių turintiems paaugliams;
2.16. programa – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi programos tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems programos tikslams pasiekti;
2.18. programos vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos programai įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su SPPD (toliau – Sutartis);
2.19. programos veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis programos veiklas, atsakingas už programą ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie programos įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Atvirųjų jaunimo centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Rekomendacijose atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintose Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2V-107 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos), Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. Nr. A1-614 įsakymu „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, Mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo patvirtinimo, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo“ (toliau – Atvirojo darbo su jaunimu aprašas), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), Darbo su jaunimu organizavimo ugdymo įstaigoje rekomedacijose (https://jra.lt/uploads/rastas-del-darbo-su-jaunimu-organizavimo-ugdymo-istaigoje-rekomendaciju-1.pdf) ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
6. Programų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl programų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų programas, skirtas plėtoti darbą su jaunimu mokyklose bei įgyvendinti į 11-13 m. paauglius orientuotas programas, ypatingą dėmesį skiriant atskirtį savo aplinkoje patiriantiems ir mažiau galimybių turintiems paaugliams.
9. Siektinas konkurso rezultatas – prisidėti prie jaunimo politikos įgyvendinimo, plėtojant darbo su jaunimu paslaugų teikimą Lietuvos mokyklose bei įgyvendinant programas, skirtas 11-13 metų paaugliams.
II SKYRIUS
PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Įgyvendinant programą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė ar kita situacija Lietuvoje.
13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 200 000 (du šimtai tūkstančių) Eur, iš kurių:
13.1. A priemonei įgyvendinti – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų Didžiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 18 000 (ašuoniolika tūkstančių) Eur, mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 aštuoni tūkstančiai) Eur;
13.2. B priemonei įgyvendinti – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų. Didžiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 18 000 (aštuoniolika tūkstančių) Eur, mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur;
14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte (teikiant paraišką A priemonei) ir Nuostatų 17 punkte (teikiant paraišką B priemonei) nurodytos veiklos. Pareiškėjai gali pretenduoti tik į vienos pasirinktos priemonės (A arba B finansavimą).
15. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių programų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktoms programoms įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS
16. Konkurso būdu finansuotinos veiklos A priemonėje:
16.1. veiklos mokykloje, kai bendradarbiaujant su mokykla (-omis) ir mokyklos (-ų) bendruomene (-ėmis) vykdomas darbas su jaunimu pasirinktoje mokykloje (-ose) – kuriant saugią, atvirą erdvę jaunuoliams mokykloje pertraukų ir laisvųjų pamokų metu, palaikant artimą ir nuolatinį ryšį bei padedant mokyklos bendruomenei, patiems jauniems žmonėms spręsti jų kasdienines problemas bei neformaliais metodais įtraukiant jaunuolius į laisvalaikio užimtumo, ugdomąsias veiklas;
16.2. veiklų organizavimas darbą su jaunimu vykdantiems darbuotojams – planavimo, darbuotojų darbo pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos;
16.3. veiklų organizavimas, siekiant stiprinti tarpžinybinį pagalbos moksleiviams tinklą mokykloje, kurioje vykdomas darbas su jaunimu. Šios veiklos įgyvendinamos bendradarbiaujant su mokykloje dirbančiais darbuotojais, jaunimo organizacijomis, su jaunimu dirbančiomis organizacijomis ar su kitomis institucijomis, pvz. Probacijos tarnyba, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba.
17. Konkurso būdu finansuotinos veiklos B priemonėje:
17.1. veiklų organizavimas paaugliams, ypatingą dėmesį skiriant atskirtį savo aplinkoje patiriantiems ir mažiau galimybių turintiems paaugliams, kurie dėl įvairių priežasčių neįsitraukia į vietos lygmeniu veikiančių organizacijų organizuojamas veiklas:
17.1.1. įvairių ugdomųjų veiklų (pvz. stovyklų, žygių), atliepiančių paauglių poreikius organizavimas. Įgyvendinant šias veiklas turi būti pasitelkiami neformaliojo ugdymo metodai;
18. Programos veiklų turinys A priemonėje privalo atitikti visas šias privalomasias sąlygas:
18.1. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, kuria jis būtų skatinamas tobulėti, ugdyti darbo rinkai reikalingus įgūdžius;
19. Programos veiklų turinys B priemonėje privalo atitikti visas šias privalomasias sąlygas:
19.1. sudaryti galimybes į programos veiklas įsitraukti socialinę atskirtį patiriantiems, mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems paaugliams ir skatinti jų socialinę integraciją;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROGRAMŲ VYKDYTOJAMS
21. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
21.1. teikiant paraišką A priemonei: pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatuose 2.14 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu, įtvirtintas pareiškėjo steigimo dokumentuose (nuostatuose, įstatuose ir pan.) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 2.7 papunktį) ir yra registruotas kaip atviras jaunimo centras.
21.2. teikiant paraišką B priemonei: pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatuose 2.14 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir turi ne mažesnę nei vienerių metų patirtį įgyvendinant programas, skirtas paaugliams (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 2.7 papunktį).
21.3. pareiškėjas, nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.4 papunktį);
21.4. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.5 papunktį);
21.5. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.6 papunktį);
21.6. jei pareiškėjas ir (ar) partneris veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 8 punktą);
21.7. pareiškėjo programai prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13.1 papunktyje (teikiant paraišką į A priemonę) ir Nuostatų 13.2 papunktyje (teikiant paraišką į B priemonę) nurodyta mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtuose Nuostatų papunkčiuose numatytą didžiausią vienai programai galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.11 papunktį);
21.8. teikiant paraišką A priemonei: teikiant paraišką turi būti pateikta bendradarbiavimo sutartis su ne mažiau kaip viena mokykla, kurioje programos įgyvendinimo metu bus vykdomas darbas su jaunimu;
22. Pareiškėjas, kuris atitinka nevyriausybinės organizacijos sąvoką (apibrėžimą), turi atitikti šias sąlygas:
22.1. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.13 papunktį);
22.2. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje (jei ją turi), yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.14 papunktį);
23. Vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i) atlyginimas (-ai) iš programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų turi atitikti šiuos reikalavimus :
23.1. teikiant paraišką į A priemonę turi atitikti bent vieną iš šių reikalavimų:
23.1.1. per 2023 metus ir (ar) einamaisiais 2024 metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims;
23.2. teikiant paraišką į B priemonę:
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROGRAMŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
24. Pareiškėjas, programos vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, programų vykdytojų įsipareigojimus.
25. Pareiškėjas, programos vykdytojas, vykdantis programą, skirtą A priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
25.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 57 punkte nustatytos sankcijos:
25.1.1. į veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 1 partnerį – mokyklą, veikiančią vietos lygmeniu (savivaldybės, kurioje pareiškėjas veikia teritorijos ribose);
25.1.2. užtikrinti, kad darbą su jaunimu mokykloje vykdytų ne mažiau nei 1 darbuotojas, pagal darbo sutartį programos įgyvendinimo metu tuo pačiu metu dirbantis ne mažiau kaip 0,5 etato, skirto tiesioginiam darbui su jaunimu mokykloje vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, programos vykdytojo valios;
25.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
25.2.1. programos įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 20 (dvidešimt) asmenų (jaunimu, mokyklos darbuotojais, jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais);
25.2.2. nuosekliai dirbti su ne mažiau kaip 1 (viena) konkrečia moksleivių grupe arba klase: pasitelkus darbo su jaunimo metodus bei priemones įgyvendinti grupės formavimo, patyčių prevencijos, psichotropinių medžiagų vartojimo ar kitas pasirinktai grupei aktualias veiklas, atliepiančias šių jaunų žmonių poreikius. Įgyvendinti ne mažiau kaip 3 (tris) veiklas, skirtas šiai konkrečiai moksleivių grupei arba klasei;
25.2.3. organizuoti ne mažiau kaip 5 (penkias) tarpžinybinio tinklo veiklas, skirtas stiprinti bendradarbiavimą tarp darbą su jaunimu vykdančios organizacijos, kurioje dirba mokykloje darbą su jaunimu vykdantis(-ys) jaunimo darbuotojas(-ai) ir mokyklos darbuotojų bei pagalbos moksleiviui tinklo mokykloje atstovų. Šių veiklų metu turi būti siekiama stiprinti bendradarbiavimą tarp darbą su jaunimu vykdančios organizacijos bei ugdymo įstaigos, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, tobulinti pagalbos moksleiviams (dirbant su individualiais atvejais bei moksleivių grupėmis / klasėmis) paslaugas, papildant jas darbo su jaunimu bei jaunimo politikos galimybėmis bei priemonėmis;
25.3. šiuos kokybinius rodiklius:
25.3.1. mažinti jaunų žmonių, turinčių mažiau galimybių ir patiriančių didesnius iššūkius atskirtį, gerinti jų psichologinę ir emocinę savijautą ugdymo proceso metu, tokiu būdu skatinant jų geresnius mokymosi rezultatus bei didinant įsitraukimą į pilnavertį socialinį ir visuomeninį (įskaitant ir ugdymo įstaigos bendruomenės) gyvenimą;
25.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp mokyklos, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
25.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi;
25.3.4. mokyklos teritorijoje sukurti vietą atvirajam darbui su jaunimu vykdyti pertraukų ir laisvųjų pamokų metu, o taip pat, bendradarbiaujant su mokyklos administracija, pasirūpinti individualia vieta (kabinetu ar kitokia erdve), kurioje, esant poreikiui, galėtų būti įgyvendinami individualūs jaunimo darbuotojų pokalbiai / konsultacijos.
26. Pareiškėjas, programos vykdytojas, vykdantis programą, skirtą B priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
26.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 58 punkte nustatytos sankcijos:
26.1.1. į programos veiklas įtraukti ne mažiau kaip 20 (dvidešimt) paauglių –– unikalių veiklų dalyvių (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);
26.1.2. nuosekliai dirbti ne mažiau kaip su 1 (viena) paauglių grupe, pasitelkus neformalaus jaunimo ugdymo metodus bei priemones, įgyvendinti grupės formavimo, patyčių prevencijos, psichotropinių medžiagų vartojimo ar kitas pasirinktai grupei aktualias veiklas, atliepiančias šių paauglių poreikius;
26.2. šiuos kokybinius rodiklius:
26.2.1. sudaryti galimybes į programos veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems paaugliams ir skatinti jų socialinę integraciją;
26.2.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;
27. Jeigu pareiškėjas, programos vykdytojas programos veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, programos vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas programos pavadinimas, įgyvendinimo data ir programos dalyviai bei vykdytojai. Visos programos įgyvendinimo metu gali būti skirta ne daugiau kaip 10 astronominių valandų veikloms, įgyvendinamoms pasitelkiant nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
29. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su programoje numatytomis veiklomis ir būtinos programai vykdyti, pagrįstos programos įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Taip pat jos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir programos veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (veiklų ir (ar) renginių vykdymui organizuoti sudarytomis paslaugų sutartimis, seminarų (ar) mokymų (a) konferencijų programomis, dalyvių sąrašais ir (ar) kita statistine išraiška pateikta informacija apie dalyvius, patvirtinta įstaigos vadovo ir (ar) darbuotojo dirbančio su jaunimu parašu apie veikloje dalyvavusių asmenų kiekį, seminarų ir (ar) mokymų dalijama medžiaga, analitinių veiklų rezultatais, susitikimų fiksavimo dokumentais, programos viešinimo medžiaga ir kt.), arba jų kopijomis. Pareiškėjas, programos vykdytojas ir (ar) pareiškėjo, programos vykdytojo partneris paslaugas ir (ar) prekes programai vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą siūlytina, kad pareiškėjas, programos vykdytojas su paslaugų teikėjais sudarytų paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka. Programai vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
30. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
30.1. programos administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
30.1.1. programos vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir programos vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, netaikoma tais atvejais, kai perkamos paslaugos pagal paslaugų sutartis);
30.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
30.2. programos įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte (teikiant paraišką į A priemonę) ir Nuostatų 17 punkte (teikiant paraišką į B priemonę) nurodytų veiklų vykdymu):
30.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas. Šiuo atveju prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos (kai vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis, netaikoma tais atvejais, kai perkamos paslaugos pagal paslaugų sutartis);
30.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
30.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);
30.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės , taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
30.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, programos vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), programos veikloms vykdyti nuoma);
30.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (tai ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, taip pat psichologų ir teisininkų paslaugos teikiamos pagal paslaugų sutartis);
30.2.2.5. materialiojo turto (tik programai įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (prekės ir (ar) paslaugos, reikalingos einamojo remonto darbams atlikti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos) (pvz., sienų dažymo ir (ar) su paprastojo remonto darbų atlikimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos);
30.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, programos vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų programai vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
30.2.2.7. viešinimo paslaugų išlaidos (išlaidos straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti, lankstinukams gaminti bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);
30.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
30.2.2.8.1. kitos Nuostatų 30.2.2.1–30.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos programai įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų kavos pertraukų metu arba veiklų plane numatytoms edukacinio pobūdžio veikloms, skirtoms jaunuolių praktiniams įgūdžiams ugdyti, laikantis šios veiklos vykdymą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų);
30.2.2.8.2. kitos Nuostatų 30.2.2.1–30.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
30.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos) Lietuvos Respublikos teritorijoje;
30.2.2.8.2.4. kitos Nuostatų 30.2.2.1–30.2.2.7 ir 30.2.2.8.2.1–30.2.2.8.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su programa susijusių, pagrįstų ir būtinų programai įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga ir kt.).
31. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
31.1. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, įsigyti;
31.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos (išskyrus Nuostatų 30.2.2.5 papunktyje nurodytas išlaidas, skirtas materialiojo turto paprastojo remonto (tik programai įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) prekėms ir paslaugoms įsigyti);
31.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2025 m. gruodžio 31 d.;
31.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, programos vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo programos įgyvendinimu, padengti, investicijų programoms finansuoti;
31.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
31.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, programos vykdytojui, ir (ar) pareiškėjo, programos vykdytojo parneriui, nuomai programos veiklai vykdyti;
31.9. išlaidos už programos partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas programai įgyvendinti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
32. Programos aprašomos informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią programos įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas atskirai į A ir į B priemones. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba pateikta į netinkamą priemonę, nevertinama ir programai finansavimas neskiriamas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 17 punktą).
33. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į vieną pasirinktą priemonę. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta pateikta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama taisyklių 19 punkte nustatyta tvarka.
34. Siekiant užtikrinti programų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
35. Paraiška turi būti pateikta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 18 punktą).
36. Paraiškoje pateikiama (taikoma A ir B priemonėms) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.3 papunktį):
36.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintas programas, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
36.6. problemos iškėlimas ir pagrindimas (keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);
36.9. informacija apie 2023–2024 m. vykdytas / vykdomas veiklas darbo su jaunimu mokykloje ir (ar) darbo su paaugliais lauke / srityje;
36.10. pareiškėjo 2023–2024 m. biudžetas darbui su jaunimu mokykloje (teikiant paraišką į A priemonę) ir (ar) darbui su paaugliais vykdyti (teikiant paraišką į B priemonę);
36.15. detalizuota, pagrįsta programos įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų), pagrindžiant ir detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;
36.16. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas programos veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), programos veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;
36.17. kokybiniai ir kiekybiniai programos įgyvendinimo rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 25 ir (ar) 26 punkte;
36.18. programos veiklų vykdytojo (-ų) pareigos programoje, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą programą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys, informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“);
36.19. programos atitiktis privalomosioms sąlygoms, nurodytoms Nuostatų 18 punkte (teikiant paraišką A priemonei) ir Nuotatų 19 punkte (teikiant paraišką B priemonei);
36.20. informacija apie programos dalyvius, planuojamą individualų darbą su jaunais žmonėmis, paaugliais ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais ir pan.;
36.23. informacija apie tai, kaip programos įgyvendinimo metu bus keliama vykdytojų kvalifikacija ir (ar) kompetencijos, užtikrinama psichohigiena;
36.24. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos programos veiklos (patalpų adresas, plotas, turimų kabinetų ir (ar) salių skaičius veikloms vykdyti, patalpų nuotraukos), bei apie jų tinkamumą veikloms vykdyti, darbuotojų ir savanorių, prisidėsiančių prie programos įgyvendinimo, skaičius, programos įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);
36.25. informacija apie programos partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo programoje vykdomas veiklas;
37. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punktuose) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu bei šių, kartu su paraiška, privalomų pateikti dokumentų kopijas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.7 papunktį):
37.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
37.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nuomos, panaudos sutarčių);
37.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
37.4. teikiant paraišką A priemonei: bendradarbiavimo sutarties su ne mažiau kaip viena mokykla, kurioje programos įgyvendinimo metu bus vykdomas darbas su jaunimu, kopiją;
38. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 17 ir 18 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu sppd@sppd.lt adresu.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
40. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
41. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 21-22 punktuose, 23 punkto papunkčiuose (jeigu pretenduoja atitikti šiuose papunkčiuose nurodytas sąlygas) 32-37 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir programai finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
42. Programos, kurioms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
43. Programų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, pareiškėjo programos turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.
44. Ekspertai programos turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateiktos programos vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito programos turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
45. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
45.1. programos veiklų atitiktį Nuostatų 16 punkte (teikiant paraišką į A priemonę) ir Nuostatų 17 punkte (teikiant paraišką į B priemonę), taisyklių 14 punkte nurodytoms privalomosioms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkanti programa toliau nevertinama;
45.2. programos viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą programos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.3. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.4. programos aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
45.5. programos vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą programą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.6. programos vykdytojų kvalifikacijos kėlimo, psichohigienos užtikrinimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – neatitinka, 1–2 – iš dalies atitinka, 3 – atitinka;
45.7. atskirtį patiriančio jaunimo, paauglių pritraukimo būdų tinkamumą ir įvairovę programos vykdymo metu, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.8. programos tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei atitikimą Apraše numatytoms funkcijoms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
45.9. programos veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
45.10. programos metu vykdomo individualaus darbo su jaunais žmonėmis ir (ar) paaugliais, ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais, kitomis šalimis tarpžinybiniame tinkle nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.11. pareiškėjo turimo inventoriaus ir patalpų, kuriose numatoma vykdyti programos veiklas, tinkamumą ir pritaikymą darbui su jaunimui mokykloje (teikiant paraišką A priemonei) arba darbą su paaugliais (teikiant paraišką B priemonei) vykdyti (veiklai skirtų patalpų vieta, plotas, kabinetų ir (ar) salių skaičius), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.12. programos veiklų atitikimą darbo su jaunimu mokykloje organizavimo rekomendacijoms, nurodytoms Nuostatų 2.3 papunktyje (teikiant paraišką A priemonei) ir programos veiklų atitikimą neformaliojo ugdymo principams (jra.lt/dirbantiems/suzinok-daugiau/darbo-su-jaunimu-formos/darbo-su-jaunimu-metodai/neformalus-ugdymas ) (teikiant paraišką B priemonei), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.13. progranos sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą programoje numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.14. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
45.15. programos numatomų pasiekti esminių rodiklių ir (ar) kokybinių ir kiekybinių programos rezultatų, nustatytų atsižvelgiant į konkurso nuostatuose nustatytus programos įgyvendinimo rodiklius, aiškumą ir konkretumą laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
46. Didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius 80. Privaloma surinkti minimali balų suma – 32 balų. Programos, kurios nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
47. Programos reitinguojamos ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, programos pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.
48. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tai programai, kurios prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra reikalingesnis.
49. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu programa perduodama SPPD, kuris programą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti programoms įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai.
50. Jei komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti programoms įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti (nurodomas komisijos nario vardas ir pavardė). Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Projektų administravimo taisyklių 56-57 punktais bei Nuostatų 45 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais, paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai ir pateikti komisijai konsoliduotą paraiškos vertinimą (joje nurodo pareiškėjo pavadinimą, programos pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame komisijos narių vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą).
51. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių programų sąrašus. Rezervinių programų sąrašą gali sudaryti programa (-os), kuriai (-ioms) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų. Rezervinių programų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms programoms esančioms rezervinių programų sąraše. Finansavimas programoms, esančioms rezervinių programų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiai programai skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROGRAMŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
55. Agentūra turi teisę tikrinti ar programos vykdytojas, įgyvendindamas programą, laikosi Nuostatų, taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.
56. Programos vykdytojas, kurio programai yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo:
56.1. užtikrinti, kad programos vykdymui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgdamas į šių lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir sutarčių nuostatas;
56.2. programą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų programos veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą. Teikiamos šios ataskaitos:
56.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą programos vykdymo laikotarpį);
56.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą programos vykdymo laikotarpį);
56.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą programos vykdymo laikotarpį);
56.2.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą programos vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
56.2.4.1. informacija apie programos metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu programos veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal programos tikslus;
56.2.4.2. informacija apie Nuostatų 25 ir (ar) 26 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
56.2.4.3. informacija apie unikalius lankytojus vykdant darbą su jaunimu mokykloje (teikiant paraišką A priemonei) arba unikalius programos dalyvius (teikiant paraišką B priemonei) bei bendras dalyvių skaičius;
57. Jei programos vykdytojas netinkamai įgyvendina programą ar nevykdo programos veiklų, išskyrus atvejus, kai programos veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo programos vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 25.1 papunktyje (jei programa vykdoma pagal A priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo programos vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
57.1. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 25.1.1 - 25.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33 procentus programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
57.2. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų Nuostatų 25.1.1 - 25.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66 procentus programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
58. Jei programos vykdytojas netinkamai įgyvendina programą ar nevykdo programos veiklų, išskyrus atvejus, kai programos veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo programos vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 26.1 papunktyje (jei programa vykdoma pagal B priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo programos vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
58.1. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 26.1.1 - 26.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33 procentus programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
58.2. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų Nuostatų 26.1.1 - 26.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66 procentus programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
59. Programos vykdytojas privalo informuoti el. paštu Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius komandos narius per 20 d. d., kurie programoje numatyti vykdytojais ir kuriems prašomas darbo užmokestis iš valstybės biudžeto lėšų, vadovaujantis Nuostatų 23 punkte nustatytais reikalavimais. Gavus Agentūros patvirtinimą el. paštu apie vykdytojo (-ų) tinkamumą, programos vykdytojas, informacinės sistemos priemonėmis pateikia raštą, kuriuo patvirtinamas vykdytojo atitikimas Nuostatų 23 punkte nustatytiems reikalavimams ir pažymima apie Agentūros pritarimą šiam pakeitimui.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Programos stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo programos įgyvendinimo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.
61. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, programos vykdytojus ir (ar) partnerius dėl programų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.
62. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms ar programos atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
63. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) Sutartyje nurodytų klaidingų duomenų kontaktams (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, programos vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, programos vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.