herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

Įsakymas

 

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 21 d. Nr. A-281

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2022 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. A1-37 redakcija), 12 punktu, Pavyzdiniu būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. V-20 „Dėl Pavyzdinio būsto pritaikymo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. N u s t a t a u prašymų dėl būsto pritaikymo priėmimo terminą einamųjų metų laikotarpiu iki kovo 1 d.

3. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. A-389 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Tomas Armonavičius

 

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A-281

 

 

BŪSTO PRITAIKYMO KOMISIJOS DARBO

REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentas nustato Būsto pritaikymo komisijos (toliau – Komisija) paskirtį, funkcijas, darbo organizavimo tvarką ir kitą šios komisijos veiklą.

2. Komisija sudaroma Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2022 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. A1-37 redakcija) (toliau – Tvarkos aprašas), galiojimo laikotarpiui.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Joniškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriui.

4. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Būsto pritaikymo komisijos darbo reglamentu (toliau – Reglamentas), Tvarkos aprašu ir kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR SUDARYMAS

 

6. Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos paskirtų specialistų ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) paskirtų neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotų atstovų.

7. Komisijos sudėtį iš ne mažiau kaip 5 narių bei Reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

8. Komisija atlieka šias funkcijas:

8.1. Tvarkos apraše nustatyta tvarka, atsižvelgdama į asmens (kaip jis apibrėžiamas Tvarkos aprašo 3 punkte) būklę, vertina būsto pritaikymo poreikį ir užpildo Būsto pritaikymo poreikio vertinimo aktą (Tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – vertinimo aktas);

8.2. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį;

8.3. svarsto ir tvirtina Savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles;

8.4. atsižvelgdama į patvirtintą būsto pritaikymo eilę ir einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto lėšas, ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. sudaro ir tvirtina einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

8.5. priima sprendimą dėl asmens, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti būsto pritaikymo eilės praleidimo einamaisiais metais Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

8.6. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

8.7. teikia motyvuotą išvadą savivaldybės vykdomajai institucijai dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo asmens poreikiams, jei Savivaldybės administracija pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštišką sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti asmens specialiesiems poreikiams;

8.8. priima sprendimą skirti kompensaciją, jei asmuo, kurio būsto pritaikymo poreikį nuspręsta tenkinti ar jo atstovas parduoda asmens poreikiams nepritaikytą būstą ir perka visiškai arba iš dalies pritaikytą būstą;

8.9. prižiūri, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus;

8.10. gavusi Neįgaliųjų reikalų departamento pritarimą, priima sprendimą dėl papildomai perkamos įrangos ir (ar) atliekamų būsto ir jo aplinkos pritaikymo darbų, neišvardytų Galimų būsto pritaikymo darbų, įrangos ir jų įsigijimo bei keltuvų eksploatavimo išlaidų sąrašo (Tvarkos aprašo 2 priedas) 1 punkte;

8.11. jei, paskirsčius bendrą valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšų sumą konkrečių būstų pritaikymui finansuoti, lieka lėšų, kurių neužtenka paskutiniam pagal būsto pritaikymo eilę būstui pritaikyti, šias lėšas skirti kitam pagal būsto pritaikymo eilę būstui, kuriam pritaikyti šios lėšų sumos užtektų;

8.12. priima sprendimą nepanaudotas einamiesiems metams skirtas valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto lėšas būstų pritaikymui finansuoti panaudoti išlaidoms, kurias patyrė asmuo ar jo atstovas, visus ar dalį būsto pritaikymo darbų savarankiškai organizavęs pats ir juos užbaigęs, nors būstas ir nepateko į einamųjų metų būsto pritaikymo sąrašą, padengti. Išlaidos, kurias patyrė asmuo ar jo atstovas, visus ar dalį būsto pritaikymo darbų savarankiškai organizavęs pats ir juos užbaigęs, padengiamos pagal patvirtintą būsto pritaikymo eilę;

8.13. priima sprendimą dėl pakartotinio būsto pritaikymo, nepraėjus 10 metų nuo paskutinio sprendimo tenkinti būsto pritaikymo poreikį priėmimo dienos, tikslingumo Tvarkos aprašo 6 punkte numatytais atvejais;

8.14. priima sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį jei būste asmuo faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

8.15. posėdyje svarsto būsto pritaikymo darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, vertinimo aktą bei Tvarkos aprašo 18 ir 25 punktuose nurodytus dokumentus;

8.16. gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo ir priėmimo aktą, už baigtus būsto pritaikymo darbus sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir Savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų, jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai;

8.17. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje ir (ar) į rūsį pirkimo ir įrengimo tikslingumo;

8.18. Komisija įvertina būsto pritaikymą – apžiūri pritaikytą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

8.19. įvertina atliktus būsto pritaikymo darbus: nustačiusi, kad būsto pritaikymo darbai atlikti tinkamai, pasirašo darbų perdavimo ir priėmimo aktą arba surašo būsto pritaikymo darbų neatitikimų aktą (priedas) ir nustato terminą šiems neatitikimams pašalinti, jeigu būsto pritaikymo darbai atlikti netinkamai. Darbų perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas tik tuo atveju, jei buvo pašalinti visi neatitikimai;

8.20. Komisija priimtą sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį ir sprendimą patvirtinti (arba nepatvirtinti) preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą arba šių sprendimų kopijas ir Komisijos posėdžio protokolą su priedais (jei tokie yra) ar jo kopiją arba informacinę pažymą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS

 

9. Komisijos nariai turi teisę:

9.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius ir kitą su Komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

9.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

9.3. iškilus klausimų dėl būsto apžiūros vertinant poreikį ar poreikio vertinimo akto, Komisijos nariai turi teisę dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar jo atstovu ir aptarti iškilusius klausimus, arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti;

9.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole;

9.5. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas.

11. Savivaldybės administracijos direktorius, tvirtindamas Komisijos personalinę sudėtį, paskiria Komisijos sekretorių (Savivaldybės administracijos darbuotoją). Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

12. Komisijos sekretorius:

12.1. rengia posėdžių darbotvarkę;

12.2. pateikia Komisijos nariams visą su būsto pritaikymu turimą medžiagą;

12.3. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius;

12.4. elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams;

12.5. užpildytą vertinimo aktą, pasirašytą visų būsto apžiūroje dalyvavusių ir su vertinimo aktu susipažinusių Komisijos narių, statybos darbų specialisto (jeigu jis nėra Komisijos narys), asmens ar jo atstovo, per 2 darbo dienas nuo vertinimo akto užpildymo tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui;

12.6. perduoda Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriui Komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus apie planuojamus pritaikyti būstus dėl būsto pritaikymo išlaidų sąmatų ir (ar) darbų projektų parengimo ir viešųjų pirkimų organizavimo per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo finansuoti būsto pritaikymą;

12.7. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

13. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

13.1. posėdžiai, kuriems vadovauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku;

13.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo asmeniui poreikį, priimant būsto pritaikymo darbus, pareiškėjui radus planuojamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

15. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai informuoti Komisijos pirmininką arba Komisijos pirmininko pavaduotoją, arba Komisijos sekretorių ne vėliau, kaip likus 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio.

16. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

17. Komisija kontroliuoja būsto pritaikymą.

18. Komisija su asmeniu ar jo atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą. Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, privalo dalyvauti bent vienas Komisijos narys ir statybos darbų specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę Komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami Komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą.

19. Komisija, gavusi iš Savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriaus informaciją, apie rangovo arba savarankiškai būstą prisitaikiusio asmens darbų pabaigą, apžiūri pritaikomą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar jo atstovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo, kurie pateikiami būsto pritaikymo darbų neatitikimų akte (priedas).

20. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų nevyriausybinių organizacijų deleguotas atstovas.

21. Komisija, įvertinusi ir nustačiusi, kad būsto pritaikymo darbai atlikti tinkamai, pasirašo darbų perdavimo ir priėmimo aktą arba surašo būsto pritaikymo darbų neatitikimų aktą (priedas) ir nustato terminą šiems neatitikimams pašalinti, jeigu būsto pritaikymo darbai atlikti netinkamai. Darbų perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas tik tuo atveju, jei buvo pašalinti visi neatitikimai.

22. Komisija atvyksta įvertinti planuojamo pirkti būsto pritaikymą asmens poreikiams, kai asmeniui nustatytas būsto pritaikymo poreikis, ir asmuo ar jo atstovas randa jam tinkamą pirkti pritaikytą ar iš dalies pritaikytą būstą.

23. Komisija apžiūri planuojamą pirkti būstą ir užpildo vertinimo aktą, nustačius, kad būstas asmeniui yra tinkamas pagal jo poreikius arba asmens poreikio vertinimo akte nurodytus kriterijus tenkina iš dalies ir gali būti pritaikytas, artimiausiame Komisijos posėdyje priima sprendimą skirti kompensaciją ir pritaikyti būstą, jei perkamas būstas pritaikytas tik iš dalies.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

24. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant Komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo Komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra Komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

25. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas ir rašomas posėdžio protokolas arba daromas tik garso įrašas. Sprendimą dėl posėdžio eigos fiksavimo būdo priima Komisija.

Priėmus sprendimą Komisijos posėdį fiksuoti tik posėdžio garso įrašu, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodomas Komisijos pavadinimas, Komisijos posėdžio data, vieta, Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys, Komisijos posėdžio metu svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, kita Komisijos pirmininko nuožiūra aktuali informacija. Jei Komisijos posėdžio protokolas nerašomas, garso įrašas laikomas Komisijos posėdžio protokolu. Informacinė pažyma surašoma ir pasirašoma ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio. Informacinę pažymą pasirašo Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir Komisijos sekretorius.

Kai rašomas posėdžio protokolas, jame nurodoma:

25.1. posėdžio data ir vieta;

25.2. posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

25.3. posėdžio metu svarstyti klausimai;

25.4. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

25.5. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

26. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per 1 darbo dieną nuo Komisijos posėdžio dienos elektroniniu paštu arba raštu pateikia Komisijos nariams derinti. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per 2 darbo dienas. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Suderintą protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, visi dalyvavę Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą. Protokolas arba informacinė pažyma ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikiama visiems Komisijos nariams ir Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus Reglamente, sprendžia Komisijos pirmininkas.

28. Kiekvienas Komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

_____________________